Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Utrikesdeklarationen 2012

Carl Bildt presenterar regeringens utrikesdeklaration i riksdagen på onsdagen. Läs (1) Skriv

Terrorism

Nu lägger regeringen fram Sveriges nya strategi mot terrorism. Det finns numera "en verklig risk för terrorattentat i Sverige", skriver regeringen i planen. Läs (5) Skriv

Politiker och ersättningar

Stefan Löfven sänker sin nya lön och Vänsterpartiet skärper sin partiskatt. Varför agerar inte Alliansen i frågan? Skriv

Lars Leijonborg

Foto: scanpix
Ulf Öfverberg:

Dags att Birgitta Ohlsson tar plats i regeringen

Birgitta Ohlsson är en ideologisk tydlig politiker med stark integritet. Dessutom kan hon politikens mest vitala arena - internet. Det skriver folkpartisten Ulf Öfverberg.


Om författaren

 

Ulf Öfverberg är medlem i folkpartiet och bloggar på attdrickaliberalt.wordpress.com


 

Lars Leijonborgs avgång kom knappast förvånande. När han inte längre hade partimedlemmarnas förtroende som partiledare var det uppenbart att han inte skulle ställa upp i nästa val. Den som efterträder honom behöver få en tid på sig att synas som minister före september 2010. Dessutom hade han just slutfört några av sina viktigaste uppgifter: Globaliseringsrådet har överlämnat sin slutrapport, den enorma europeiska forskningssatsningen ESS har säkrats till Lund och dagen före avgången hade riksdagen röstat för att avskaffa kårobligatoriet, ett rött skynke för alla liberaler.

När Lars Leijonborg lämnade över partiledarposten till Jan Björklund hoppades många på en nytändning. Så har det inte blivit. Partiet har i huvudsak fortsatt med samma profilfrågor, om möjligt med ännu mer fokus på skolfrågorna. Det är inte förvånande, eftersom Jan Björklund hade varit nära involverad i den kursändring partiet hade gjort under åren innan. Väljarstödet är lågt. I likhet med de andra små allianspartierna slukas Folkpartiet av Moderaterna. Men vi har också förlorat till socialdemokraterna. Och alla allianspartierna har svårt att nå ut till ungdomar, vilket långsiktigt banar väg för en vänstermajoritet i riksdagen.

Den som efterträder Lars Leijonborg kommer att behöva bidra med det nya som Jan Björklund inte ännu har kunnat eller velat leverera. Bilden av Folkpartiet som en populistisk kravmaskin måste tvättas bort. Ungdomarna måste vinnas. Därför föreslår vi Birgitta Ohlsson som ny minister.

Vi som skriver det här har arbetat på olika centrala positioner i partiet. Tillsammans med ett antal likasinnade engagerar vi oss för att stärka Folkpartiets liberala profil, genom att blogga, motionera till höstens landsmöte med mera. Vi tror att partiet har ett antal viktiga slutsatser att dra av valet som var i helgen.

Den första läxan för partiet är att väljarna allt mer röstar på person. Marit Paulsen fick över 200 000 kryss och lockade många nya väljare till Folkpartiet. Av de tänkbara kandidaterna till den lediga ministerposten är det bara Birgitta Ohlsson som ens kan jämföras med Marit i medial lyskraft.

Folkpartiet är kanske inte känt för sina karismatiska politiker. Och det är ingen slump. Partiets ideologi går inte ut på att det finns en viss grupp som ska gynnas, en utopi som ska uppnås eller teser som ska genomdrivas. I stället har vi en idé om att människan ska få så stor frihet som möjligt att hitta och följa en egen väg i livet, utan att det går ut över hennes medmänniskor. Politiken måste anpassas till varje situation för att vi ska kunna sträva mot friheten. Det blir många långa om än kloka resonemang, fler professorer än demagoger. Birgitta Ohlsson är en av få som klarar att vara både ideologisk och medial.

Det för oss till den andra slutsatsen: idéer spelar roll. De partier som hade konkreta budskap med en ideologisk grund nådde framgångar i parlamentsvalet. Folkpartiet har sedan utspelet om språkkrav i valrörelsen 2002 gjort sig känt för snabba, överraskande utspel. Ofta har det varit förslag på hårdare krav på personer som har en tuff situation, som sjukskrivna, nyinvandrade och ungdomar. Vart och ett av förslagen har kanske inte varit feltänkt, men helhetsbilden har inte visat upp Folkpartiet som ett liberalt parti.

Vi tror att mer välinformerade väljare och möjligheten att diskutera saker på djupet på internet kommer att gynna partier som gör precis tvärtom. Det hänger ihop med vår tredje slutsats från valet: det finns nya arenor som är viktiga för att nå väljarna. De som säger att papperstidningar och teve har spelat ut sin roll är för tidigt ute, Marit Paulsens framgång berodde inte på blogg och Twitter. Men Piratpartiets framgångar visar hur skilda mediavärldar vi lever i. Medan en vanligtvis välinformerad politisk analytiker som Lena Mellin kunde hävda att Piratpartiet inte syns, så var det för många ungdomar det parti som syntes mest av alla.

Ungdomar har inte övergett teven, men de använder den mest till det den kanske passar bäst för, underhållning. Debatt är politikens livsluft, och den blåser friskt på internet. I stället för korta "soundbites" i teve kan väljarna ta del av längre resonemang, själva ifrågasätta dem och snabbt hitta röster som ger ett annat perspektiv. De stora tidningarnas och tevekanalernas kommentatorer som ska kunna lite om allt kan inte konkurrera med tusentals bloggare som var och en är expert på något. Och då ska man veta att ungdomar i det här fallet ska tolkas mycket brett. De nya medievanorna har nått långt upp bland 40-åringarna. Det är mest pensionärer som tittar på Rapport och Aktuellt.

För att nå väljare i alla åldrar måste vi lyfta fram företrädare som både gör sig bra i teve och är värda att debattera på nätet. Birgitta Ohlsson är en sådan politiker.

Hon har varit minst lika skicklig som Jan Björklund när det gäller att synas i gammelmedier. Samtidigt står hon för väl underbyggda ställningstaganden i komplicerade frågor som bistånd, mänskliga rättigheter, personlig integritet, mellanösternkonflikten och jämställdhet. Frågor som engagerar och passar för det välinformerade samtal som pågår på nätet.

I omröstningen om FRA-lagen var hon en av två riksdagsledamöter som inte följde partilinjen. Hon la ner sin röst för att visa både sitt missnöje och sin lojalitet mot den riksdagsgrupp hon är med i. Därefter spelade hon en central roll i förhandlingarna om de tillägg till lagen som ska stärka integritetsskyddet.

Om partiet väljer att lyfta fram frågor som visar den liberala kärnan kommer det kanske inte ge samma kortsiktiga utfall i stora rubriker i Dagens Nyheter. Men vi bygger upp en trovärdighet som behövs för att möta väljare som läser, ser många olika infallsvinklar och själva vill delta i det politiska samtalet.

Birgitta Ohlsson är en person som lockar väljare, hon är ideologiskt tydlig och driver rätt frågor på rätt sätt för att fungera i den nya medieverklighet som växer fram. Därför är det dags att lyfta fram henne i partiet, och Lars Leijonborgs avgång innebär ett lysande tillfälle. Gör Birgitta Ohlsson till minister!





Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/8007

35 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Ja hon är nog en frisk fläkt som skulle kunna passa men i en regeringsroll skulle hon låsas in och den friska fläkten skulle låsas in i regeringens instängda rum. Olsson är en debattör som behöver stor frihet en som skriker "han har ju inga kläder på sig" dvs en liberal virvelvind som kan ruska igång så dant som behöver förändras.

Att ta bort Olsson från den nuvarande arenan gör att den politiska debatten blir fattigare.

Sorry Olsson - men ingen regeringspost för dig du behövs som vaktpost för det höga demokratiska samtalet där ämnen stöts och blöts i media och i riksdag, att bakbinda dig göt att du tystnar och tillsist tynar bort som en grå tant .

Permalänk | Anmäl #1 Patric andersson, 2009-06-13, 09:38

Nej, för guds skull!! Måste ni tvinga mig att rösta på moderaterna?

Permalänk | Anmäl #2 Klas, 2009-06-13, 10:37

Samma här. Förra valet röstade jag på folkpartiet i kommunalvalet, men aldrig i livet röstr jag på folkpartiet i riksdagsvalet. Skälet? Birgitta Ohlssson, hon är inte liberal.

Permalänk | Anmäl #3 Gunnar, 2009-06-13, 11:44

Skulle vara det som fick mig att rösta på fp, sveriges smartaste politiker just nu. Även om hon får bakläxa i palestinafrågan.

Permalänk | Anmäl #4 Anders S, 2009-06-13, 12:03

Hej! Nu när Leijonborg slutar så behövs det en ung person som kan reparera relationen till studenterna. Hittills har regeringen misslyckats med att förklara varför det var så brottom att ta bort studerandevillkoret, då många studenter idag har det mycket svårt, för att inte säga omöjligt att ens komma så långt som till en intervju när det söker jobb. Det här är inte ett påhitt från min sida utan det är i högsta grad verklighet. Många studenter är väldigt besvikna på Leijonborg och Folkpartiet. Många anstränger sig verkligen för att få ett jobb , men varje gång blir det samma misslyckande. Jag vet, har egen erfarenhet av dessa svårigheter. När då studerandevillkoret togs bort så ryckte man undan mattan under fötterna på studenterna. Regeringen hade inte ens gjort en konsekvensanalys innan de tog beslutet att ta bort studerandevillkoret. Många är också mycket besvikna på Arbetsförmedlingen som inte ens vill hjälpa till, utan man blir lämnad i sticket av samhället.
Det är inte rättvist att behandla medmänniskor på det här sättet, så den som efterträder Leijonborg måste börja sitt uppdrag med att sitta ner med studenter och utexaminerade arbetslösa studenter och reparera alla de skador som hittills drabbat studenterna. Det är särskilt viktigt att vem det än blir att han/hon sätter sig ner med de som drabbats hårt av det borttagna studerandevillkoret och försöker hitta nya vägar för att hjälpa dessa individer eftersom arbetsförmedlingen som egentligen har detta uppdrag inte sköter sitt uppdrag. Utexaminerade studenter som inte får något jobb och ingen hjälp har inget organ som idag hjälper dem utan de är helt utanför samhället. Många jag pratar med säger rent ut att "Det finns inga vägar framåt utan bara stängda dörrar". Så jag vill bara säga till den som efterträder Leijonborg att "Lyssna på de utexaminerade arbetslösa studenterna som känner sig svikna och lurade av regeringen".

Permalänk | Anmäl #5 Mikael Drakenberg, 2009-06-13, 12:27

Ja, det vore på sin plats. Hon är en av de få vettiga folkpartisterna på ledande nivå.

Permalänk | Anmäl #6 Patrik Hockum, 2009-06-13, 12:28

Det skulle bli som en Maria Carlshamre till som när som helst kan hoppa av till F!. Ohlssons manssyn ligger inte Carlshamres efter. Är det inte ofta extremisterna som anses karismatiska - dock verkligen inte i Marits fall. Satsa på någon sund person istället med äkta "karisma".

Permalänk | Anmäl #7 Shps, 2009-06-13, 12:47

Birgitta Ohlsson som rapar extremvänsterns könskollektivistiska och uppenbart manshatiska genuslögn: "Mäns våld mot kvinnor".

Jämför: "Negrers våld mot vita."

Självklart nej tack. Under inga omständigheter. Absolut inte. En "liberal" som inte mäktar skilja på smygkommunisternas könskollektivistiska lögner, från vetenskapliga fakta, har självklart ingenting i ett liberalt parti att göra, överhuvudtaget.

Permalänk | Anmäl #8 Logitech, 2009-06-13, 15:09

Birgitta Olsson? Aldrig i livet, hon är ju inte liberal för fem öre. Hon tillhör kollektivistiska tvångs- och förbudsvänstern. Med henne så kommer folkpartiet att tappa väljare till moderaterna såväl som till kristdemokraterna.
Nytt blod? Det är inget nytt blod i Birgitta OIsson för fem öre. Nytt blod betyder NYA ÅSIKTER, inte en person som SER mer yngre/karismatisk ut eller är av ett visst kön. Lärde ni er ingenting av Ella Bolins fiasko? Visst hon är UNG och TJEJ och tydligen är inget viktigare för de högre upp i politiken just nu men hennes åsikter är varken nya eller fräscha. De hör hemma i 70-talets avgrund.

Permalänk | Anmäl #9 Erik E, 2009-06-13, 15:26

Birgitta vore egentligen ett bra val. Men hon är för socialliberal och för feministisk för att sätta sig på Alliansens laissez-faireliberala taburett. hon är en av få som stod för det FP stod för innan Leijonborg et consortes tog över partiet och införde sin fördomsfulla antiliberalism.

f.d. vice länsordförande fp

Permalänk | Anmäl #10 Peter, 2009-06-13, 16:48

Marxistfeministierna Ohlsson coh Gudryn Schyman får förhoppningsvis aldrig sitta i en regering.

Permalänk | Anmäl #11 Orwell, 2009-06-13, 17:48

Jag tycker eventuellt att hon skulle kunna få plats i regeringen. Dock skulle Reinfeldt få möblera om ordentligt eftersom hon knappast skulle passa som utbildningsminister.

Permalänk | Anmäl #12 Håkan Thorsell, 2009-06-13, 18:01

Birgitta vore lysande. Jag säger som KG Bergström - "Birgitta borde ha blivit statsråd"...nu har Björklund möjlighet att göra det Leijonborg inte vågade. Jag är dessvärre rädd för att Björklund inte vågar ta in en stark kvinna, speciellt som hon fick fler kryss än vad han själv fick.

Permalänk | Anmäl #13 BrommaKille, 2009-06-13, 19:25

Neeeej, inte Birgitta.
Denna vänsterfeminist har inte i Folkpartiet att göra! Hon har nyss turnerat med Gudrun Schyman för feminismen. Hon anser dessutom att en "riktig" liberal är feminist. Marit Paulsen är INTE feminist så bunta inte ihop dessa damer då de står för helt olika Liberalismer.

Permalänk | Anmäl #14 Sindri, 2009-06-13, 19:36

Ja till Birgitta i regeringen;
Hon är rätt person och är en verklig liberala. Det är viktigt Folkpartiets ledningen inte enbart ha ja sägare omkring sig. Det behövs personer som har en vilja att förändra och har en vision. Birgitta är mogen att ta plats i regeringen och är en populär politiker. Därför röster ja för Birgitta i regeringen.

Permalänk | Anmäl #15 Eidarus Adan, 2009-06-13, 19:41

Om det jag skrev kunde missförstås: Marit är så långt ifrån en extremist man kan komma och samtidigt väldigt "karismatisk". Satsa på denna typ av personer som är hederliga och inte lever i en fantasivärld.

Permalänk | Anmäl #16 Shps, 2009-06-13, 20:10

Ja Birgitta, du får min röst iaf!

Permalänk | Anmäl #17 Linus , 2009-06-13, 20:37

Birgitta är den enda som skulle kunna få mig att återvända till Folkpartiet. Sedan Bengt W har det annars varit förfärligt.

Permalänk | Anmäl #18 Emma, 2009-06-13, 21:55

Hur står Fp i den feministiska frågan idag? Anses det fortfarande finnas ett patriarkat där kvinnor är förtryckta? Anses "mäns våld mot kvinnor" alltifrån tafsande till våldtäkter och mord ha sin orsak i den "patriarkala maktordningen" där män som grupp för egen vinnings skull håller kvinnor underordnade?

Har det tillsats någon haverikommison för att reda ut vad som hände när Winberg, Schyman och Lundgren, Birgitta Ohlsson med följe drev sina feministiska teser?

Vet någon inom Fp vad som hände i frågan? Eller är även Fp ett Kalle och Kajsa Anka parti?

Permalänk | Anmäl #19 Shps, 2009-06-13, 23:00

Ska FP låta en könsrasist (feminist) få mer att säga till om så innebär det nog döden för partiet.
Ned med marxism, könsrasism och feminism!
Fram med äkta jämställdhet för SAMTLIGA människor!

Permalänk | Anmäl #20 Adam Weisshaupt, 2009-06-14, 01:08

> ideologisk tydlig politiker med stark integritet.

Inte är integriteten tillräckligt stark för att hon skulle våga följa sitt samvete under FRA-voteringen! Hon lydde partiledningen, inte sina väljare och värderingar och uppfyllde därmed inte det granskningsuppdrag grundlagen lägger på var och en av riksdagens ledamöter.

Permalänk | Anmäl #21 Arthur, 2009-06-14, 11:59

En rätt bra idé. Inte minst att inifrån FP ta udden av såna politiker som anser sej ha ensamrätt till feminismen, typ Ulvskog och allas vår Gudrun S. Olsson kan visa att tjejfrågorna kan innebära att låta på ett annat vis än ovannämnda politruker i utförsbacke.

Och så behöver vi ju någon ersättare till farbror Leijonborg...

Permalänk | Anmäl #22 Bo S, 2009-06-14, 12:29

Birgitta Ohlsson är en ojämn populist och jag kan för allt i världen inte förstå varför ni förespråkar henne om ni vill tvätta bort fp`s populistprofil.

Permalänk | Anmäl #23 Robert, 2009-06-14, 16:23

@Peter
"Birgitta vore egentligen ett bra val. Men hon är för socialliberal och för feministisk för att sätta sig på Alliansens laissez-faireliberala taburett. hon är en av få som stod för det FP stod för innan Leijonborg et consortes tog över partiet och införde sin fördomsfulla antiliberalism."
-
Ja, just det. Jag har röstat på fp stadigt sen dom verkligen blev ett liberalt parti istället för de fegsossar som de var innan. Det var en märklig tingens ordning med ett förment liberalt parti som inte förstod vad liberalism betyder. Tack Leijonborg!

Permalänk | Anmäl #24 Martin A, 2009-06-14, 17:23

rakt igenom en produkt av den skattefinansierade politiker-broiler-kulturens plastartificiella åsiktsflora och överbeskyddade drivhusatmosfär. Precis allt hon säger formligen LYSER av klädsamt kulturvänstrig Politisk Korrekthet. Hennes folkliga förankring är Noll. Birgitta Ohlsson i regeringen? Gärna för mig! Det blir ett praktfullt självmål för Alliansen. Jag tror hon är chanslös. Jag tror statsministern är alldeles för kompetent för en sådan dunderfadäs.

Permalänk | Anmäl #25 Peter Ingestad, 2009-06-14, 17:36

Whoopsi, en rad bortföll. Så här ska det vara. Birgitta Ohlsson "populist"...??? Det är precis vad hon INTE är. Hon är rakt igenom en produkt av den skattefinansierade politiker-broiler-kulturens plastartificiella åsiktsflora och överbeskyddade drivhusatmosfär. Precis allt hon säger formligen LYSER av klädsamt kulturvänstrig Politisk Korrekthet. Hennes folkliga förankring är Noll. Birgitta Ohlsson i regeringen? Gärna för mig! Det blir ett praktfullt självmål för Alliansen. Jag tror hon är chanslös. Jag tror statsministern är alldeles för kompetent för att tillåta en sådan dunderfadäs.

Permalänk | Anmäl #26 Peter Ingestad, 2009-06-14, 17:38

Ja visst ja. En sak till. Millningarna till Den Heliga Birgittas förmån? Äh! Det är organiserade politikerbroilersar som ligger bakom, helt klart. Detdär millandet skall man verkligen ta med en nypa salt. Nå, för all del, Birgitta Ohlsson är professionell politiker och maktspelare, och driver en kampanj för sig själv, och det är bara alldeles legitimt och helt OK. Men jag tror inte den blir framgångsrik. Internmygel har sin begränsning nämligen; man måste tilltala folket OCKSÅ. Som Alf Svensson förmår, till Per Gahrtons förargelse. Ack, dessa sociala liberaler! De har det inte för lätt.

Permalänk | Anmäl #27 Peter Ingestad, 2009-06-14, 17:43

Birgitta Ohlsson är emot könsstympning av flickor, men accepterar könsstympning av pojkar.

Permalänk | Anmäl #28 Peter Nordlund, 2009-06-14, 19:33

Både Jan Björklund och Marit Paulsen är rakryggade och hederliga politiker, som jag gärna skulle lägga min röst på. Det finns dock ett stort skäl att inte rösta på FP, och det är Birgitta Ohlsson. En vänsterfeminististisk karriärpolitiker helt utan verklighetsförankring, som när som helst skulle kunna hoppa över till FI. Det är ju där hon egentligen hör hemma.

Permalänk | Anmäl #29 efvert, 2009-06-14, 21:59

Birgitta Ohlssons taktik: vinna acceptans för sin egen trendiga bängfeminism genom att biträda regeringen i dennas knäfall för USA-imperialismen och sionismen. Usch! Det är så lagom "vänster".

Permalänk | Anmäl #30 Peter Ingestad, 2009-06-14, 22:22

Hon la ner sin röst i FRA omröstningen. Så mycket för integritet.
Birgitta Ohlsson är bara en gapig opportunist fullständigt befriad från politisk övertygelse och hoppar från den ena oviktiga trendståndpunkten till den andra. Hon bör hålla sig borta från politiken. Hon bidrar med absolut ingenting.

Permalänk | Anmäl #31 hans, 2009-06-15, 05:49

Organiserade manshatare, nej tack!

Permalänk | Anmäl #32 Bo T, 2009-06-15, 07:16

Oorganiserade kvinnohatare, nej tack!

Permalänk | Anmäl #33 Ellen, 2009-06-15, 12:42

Vad jag vet så lade Birgitta Ohlsson ner sin röst i FRA-frågan eftersom hon inte ville äventyra sin politiska framtid. Det är lite magstarkt att skönmåla hennes agerande som vore hon en frihetshjälte.

Det sista FP behöver är ännu ett ungdomspolitiskt avel som aldrig haft ett vanligt jobb och är besatt av sin karriär. Håll Birgitta Ohlsson så långt bort från regeringen så möjligt.

Hon tilltalar en ytterst begränsad valkrets i Stockholm och skulle skrämma bort väljare på riksplan.

Att hon dessutom anknyter sig till vänsterfeminismen gör henne knappast till en hetare kandidat.
Hur skulle hon se ut bland kärnliberaler som Sabuni och Björklund?

Permalänk | Anmäl #34 Charlie Levin, 2009-06-15, 23:00

Birgita Ohlsson är precis vad Fp behöver för att locka till sig en större del unga kvinnor. Cool och stark!

Om man avfärdade politiker bara för att de någon gång avstått från att rösta eller röstat mot sin tro för att jämka sig med partiet de tillhör skulle det snart inte finnas några politiker kvar.

Birgitta Olsson har mer integritet än de flesta.

Permalänk | Anmäl #35 Greta, 2009-06-17, 12:23


annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Därför är otrohetstrenden här
  2. Aftonbladets ledarsida borde lära av Jens Stoltenberg
  3. Rasism bekämpas bäst utan överdrivna Breivik-jämförelser
  4. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  5. Sveland gör feminismen en otjänst
  6. Därför är KD och SD överens om tvångssteriliseringarna
  7. Vi moderater måste verka för fler organdonationer
  8. Aftonbladets ledarsida ropar Breivik i stället för att argumentera
  9. Exemplet Grekland visar att staten som institution är farlig
  10. Bildt måste återta Sveriges roll för Afrikas horn
  1. Därför är otrohetstrenden här
  2. Rasism bekämpas bäst utan överdrivna Breivik-jämförelser
  3. Aftonbladets ledarsida borde lära av Jens Stoltenberg
  4. Därför är KD och SD överens om tvångssteriliseringarna
  5. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  6. Energiministern mörkar om EU-möte som främjar kärnkraft
  7. Vi moderater måste verka för fler organdonationer
  8. Fel påstå att terrorism skapade Israel
  9. Bildt måste återta Sveriges roll för Afrikas horn
  10. Sveland gör feminismen en otjänst
  1. VÄNSTERN MÅSTE FÖRDÖMA PALESTINSK TERROR
  2. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  3. Hellre ny reaktor här än i ryska Kaliningrad
  4. Därför är otrohetstrenden här
  5. Den israeliska statens sionism är rasistisk
  6. Nya skatter på flygtransporter skadar Sveriges konkurrenskraft
  7. Pensionsfrågan kan bli slutet för Reinfeldt
  8. Det långa maktinnehavet bäddade för S-krisen
  9. S sammanbrott är dåligt för Sverige och demokratin
  10. Ta makten över pensionskapitalet!

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.