[...] är vackert, intressant och jämlikt sex. Här kan jag nu verkligen förstå dem som väljer politisk lesbiskhet. Man har slutat tända på maktskillnader och förnedring. Kvinnor bejakar sig själva och tillåts [...]
Blogg:Varför porrsurfar kristna? « lena alun, 2009-03-10, 15:06
[...] Skugge, Tradition och Fason: Schymans hämnd och Skugges återgång, Cavalcare la Tigre: Lästips, Schyman: Skugges skilsmässa ett hälsotecken i tiden, Mer Vänster i Uppsala: Bussa Schyman på Weimers, En plastmammas betraktelser: Fru Skugge, [...]
Blogg:Stöveltramp med mockasinsteg « Nemokrati, 2009-03-08, 02:18
[...] Skugge gått och skilt sig. Schyman var förståss snabbt framme och välkomnade Skugge ur den äktenskapliga kvinnofällan som också drabbar kvinnors hälsa och Skugge ger henne rätt idag i artikeln Så insåg jag att [...]
Blogg:Död åt familjen! Leve den fria kärleken! « Veronic, 2009-03-07, 14:21
[...] mars 2009 av fiavg Gudrun Schyman menar att Linda Skugges skilsmässa är ett hälsotecken i tiden. Hon utgår förstås från Skugges pajkastning mot allt och alla som ifrågasatte kärnfamiljen. [...]
Blogg:På Minuten med Linda « FiaVG, 2009-03-06, 23:00
[...] gör sig åter hörd i den offentliga debatten. Cecilia Gyllenhammar och Gudrun Schyman menar att skilsmässor är något bra och att denna uppluckring av familjen är ett sundhetstecken [...]
Blogg:Alternativen blir tydligare i familjepolitiken. « , 2009-03-06, 17:05
[...] med en splittrad familj är väl den normalaste reaktionen. Schyman däremot går bärsärk i en artikel på Newsmill. Schyman hoppas att Skugges skilsmässa är ett tecken på att ”kärnfamiljtrenden håller på [...]
Blogg:Schymans hämnd och Skugges återgång « Tradition &a, 2009-03-06, 15:07
[...] vi kan lämna den till Linda och Johan och deras barn. Men jag kan inte låta bli att kommentera Schymans försök att göra politik av [...]
Blogg:Sagor från livbåten » Bloggarkiv » Dagen, 2009-03-06, 01:31
[...] Gudrun Schyman är glad för att Linda Skugge skiljer sig. Schyman sätter visserligen fingret på det jag också tänkt om Linda - hon verkar ha stora problem att se utanför sitt eget. När hon själv lever i lycklig kärnfamilj är det det enda rätta. När hon själv ska föda barn och vill ha kejsarsnitt är det det enda rätta, när hon flera år senare läser på och inser att det kanske inte var bäst ändrar hon sig tvärt. Å andra sidan har hon ju också sagt att allt hon skriver är bull, båg och osant, så vad vet väl jag om hennes egentliga åsikter och tankar? Personligen är jag inte ett dugg glad för Lindas skull, jag känner inte till omständigheterna men en skilsmässa är inte kul, allra minst om man haft Lindas inställning till äktenskapet från början. Men jag kanske ska säga grattis ändå - Linda Skugge - nu är du lika bra som jag! [...]
Blogg:genustrumpeter och kristna porrsurfare « the real , 2009-03-05, 22:22
Men Gudrun
Hur kan du lyckas dra generella slutsatser om samhället med stöd av att en person i den mycket speciella kultursektorn tar ut skilsmässa.
Bara det faktum att man tillhör kultursektorn och för den delen det ideologiska politikområden utgör grund för avvikelse från normallitet.
Både du och Linda är per definition personer som ligger långt ut på normalfördelningskurvan genom att tillhöra den kontext som ni verkar i.
Skall jag vara ärlig så förstår jag inte hur du tänker att samhälle skall fungera långsiktigt om dina utopiska idéer blir uppfyllda.
Folk kommer alltid att skilja sig, men i den stund att andelen når över en kritisk nivå har vi ett sammanbrott för kontinuitet och gemensamma mål.
Men du har kanske en liten anarkist boende i amygdala. Den lyckliga tvåsamheten måste störtas.
Ett jävla skitsamhälle väntar om hörnet med ungar som flaxar runt i bussar mellan superstressade föräldrar som jagar den lycka som endast är en hägring.
Vad tror du alla bittra män skall syssla med i ett samhälle där familjeförsörjning inte står i första rummet.
Tror du att att dom blir mysiga jultomtar som står i gathörnen och kramar alla olyckliga barn.
Eller kan du möjligen se framför dig flockar av män som slår sönder hela städer och samhällen.
Du tänker helt inte längre än din ilskna näsa räcker.
Har du glömt grundkurserna i din socionomutbildning. Det var visst några kurser psykologi, sociologi, familjeterapi och annat smått och gott.
Permalänk | Anmäl
Anders B Westin, 2009-03-05, 21:19
Gudrun Schymans artikel handlar väl om den acceptans vi bör odla i detta samhälle om fler "normala" familjerelationer med eller utan barn.
Det är väl just den acceptansen som skulle göra gladare barn som slipper "skämmas" för de vuxnas smala sätt att se parrelationer.
Så länge sen i historien är det inte att barn utom äktenskapet var en skam utan dess like. Vilka fick skulden för det barnets tillkomst och ansvar för försörjningen. Jo, kvinnan! Som fick ett helvete att försörja sig och barnet och för alltid utstå en "billig" stämpel för sitt handlande.
Inte för så länge sedan var det en omöjlighet för kvinnor att skilja sig från en hopplös eller misshandlande man, för utan äktenskapet fanns ingen försörjning.
Ska vi prata om de homosexuellas värld?
År 2009 borde vi ha kommit längre och ge människan rätt att vara och befinna sig i de relationer hon/han önskar, med barn eller utan. Barn blir lyckligare av en yttre acceptans av sin situation, med de föräldrar de fått som "familj", så länge familjen är ett skydd för barnet.
År 2009 ägnar vi oss fortfarande till religioner med sina sagor och att inte acceptera hur människor blir födda. Denna rädsla från de som bara vill se en ursprunglig mamma och pappa och dess barn i ett kyrkligt äktenskap varandes livet ut, är fint. Ännu bättre för de som lyckas med kärleken i behåll.
Men att det skulle vara den enda typ av familjesammanhållning som ska få ha en norm som ska ses som den "rätta", allt annat ska förpassas till utkanter, är inte bara något som inte kan få så stor plats som vissa vill göra till ensamrådande och inte sällan är de som förespråkar den bilden av vårt samhälle även 2009, samma människor som ser religion och gudar som sanning vi ska rätta oss efter.
-2009-
Permalänk | Anmäl
Wera, 2009-03-05, 21:53
Det är svårt att inte vara kränkande när man samlar dig Schyman, Skygge och Skygges skilsmässa i samma artikel.... Tre favoriter av någon outgrundlig anledning. Skugge ända sedan hennes diss av TSOOL på Hultsfred för massa år sedan...
Permalänk | Anmäl
Seranoo, 2009-03-05, 22:03
Om det nu är så positivt för Gudrun Schyman att Linda Skugges äktenskap tar slut, varför då kämpa så himla mycket för att homosexuella ska få gifta sig? Om det nu är så himla dåligt med äktenskap!
Permalänk | Anmäl
Medborgare X, 2009-03-05, 22:15
Apropå det, vet ni vad det är för skillnad på en feminist och en manshatare? Jo, feministen är organiserad.
|
Tack för ordet.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-03-05, 22:21
Hur fn kan du Gudrun tycka att en skilsmässa är ett gott tecken? För vem då? Kvinnan,mannen eller barnen som nu ska få den stora äran att få konka mellan två olika hem,ständigt leva utan den ena av sina föräldrar.
Permalänk | Anmäl
ulrika, 2009-03-05, 22:22
Hur fn kan du Gudrun tycka att en skilsmässa är ett gott tecken? För vem då? Kvinnan,mannen eller barnen som nu ska få den stora äran att få konka mellan två olika hem,ständigt leva utan den ena av sina föräldrar.
Permalänk | Anmäl
ulrika, 2009-03-05, 22:24
Att Gudrun S glädjer sig åt ett pars skillsmässa tycker jag är vidrigt. Särskilt som hon inte har nån kunskap om parets privatliv. Kanske är det Linda S make som vill skiljas? Vad vet jag och ännu mindre vet säkert Gudrun S. S K Ä M S !
Permalänk | Anmäl
John Apse, 2009-03-05, 22:28
Usch, det känns nästan som om Gudrun är lycklig över att en annan människas förhållande har havererat - bara hon får rätt till slut! Skäms!!!
Permalänk | Anmäl
Undrande, 2009-03-05, 22:46
Vilka moralkakor! Gudrun menar knappast att det är lycka med Skugges skilsmässa, hon tar upp hyckleriet kring äktenskapet vara eller inte vara som ensamrådande norm som kallas det "finaste" av former. Den form som Skugges artiklar har genomlysts av. Tills...Varför ingen kritik nu från Skugge...Vad ska hon nu säga...Att frihet är det bästa för barnen....
Skugge är väl den största hycklaren om hur livet ska levas...som hennes...nu gör hon säkert om den valsen...äktenskap är överskattat?! Eller?!
Låt folk gifta sig som de vill, samkönad eller inte. Om kyrkan till slut kunde tillåta kvi nnliga präster trpts Bibelns utsagor (sagoboken av dem alla) jag då kan människor som vill ingå i äktenskap i kyrka ha fritt fram.
Är det inte kärlekens budskap som är det viktiga???
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-03-05, 23:35
Vilka moralkakor! Gudrun menar knappast att det är lycka med Skugges skilsmässa, hon tar upp hyckleriet kring äktenskapet vara eller inte vara som ensamrådande norm som kallas det "finaste" av former. Den form som Skugges artiklar har genomlysts av. Tills...Varför ingen kritik nu från Skugge...Vad ska hon nu säga...Att frihet är det bästa för barnen....
Skugge är väl den största hycklaren om hur livet ska levas...som hennes...nu gör hon säkert om den valsen...äktenskap är överskattat?! Eller?!
Låt folk gifta sig som de vill, samkönad eller inte. Om kyrkan till slut kunde tillåta kvi nnliga präster trpts Bibelns utsagor (sagoboken av dem alla) jag då kan människor som vill ingå i äktenskap i kyrka ha fritt fram.
Är det inte kärlekens budskap som är det viktiga???
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-03-05, 23:35
Hur kan man glädja sig över att två människor skiljer sig?
När jag inte trodde att du inte kunde göra ett värre lågvatten märke Gudrun bevisade du motsatsen.
Jag blir rädd av tanken att människor lyssnar till dig och dina åsikter och följer dem. Det är ni som förstör samhället.
Permalänk | Anmäl
Donald, 2009-03-05, 23:47
Det är toppen att vara gift Gudrun - har varit det med samme man i snart 30 år! Hela min släkt är lyckligt gifta - det är bara att älska, inte reta sig på smådetaljer, vara trogen, göra saker tillsammans - härligt med släktkalas där alla kan komma på en gång, ingen som inte kan träffa sin fd pga sårade känslor och ilska. Det är ingen uppoffring att hålla sig till EN hela livet, det är en välsignelse!
Permalänk | Anmäl
sanna speaking, 2009-03-05, 23:50
Den här frågan är så okontroversiell, och det är inte Gudrun som uppfunnit skilsmässan. Det är klart man ska skilja sig om det är outhärdligt, men det är inget mål i sig att ta ut skilsmässa. Det är närmast gamaktigt att hoppa fram från runt hörnet och ta intäkt för sina idéer bara för att en kändisfamilj just ha splittrats, tycker jag.
*
Skit samma. Jag tror det kan finnas en poäng i att åtminstone modifiera kärnfamiljen för att få det att funka. Att ha varsin lägenhet, att ha en lokal dit man kan dra sig tillbaka och pyssla med sitt, är exempel på lösningar som jag tror funkar för de individualister som aktuella generationer faktiskt är. Man går lätt varandra på nerverna. Men jag, som tillhör 70-talisterna, kan se ett mönster av att ge upp för lätt. Då blir man en egoist och utvecklas inte, plus att för många relationer sliter på världsbilden/människosynen.
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-03-06, 00:14
Man klickar EN gång på knappen Vilda Vilda.
Utöver det var det väl längesedan någon människa tog något som F! sagt på riktigt allvar. Deras kamp har snarare fört den verkliga feminismen flera år bakåt i tiden eftersom ingen numera vill kalla sig feminist.
Mansskatt och FUCK FUCK FUCK i AF-borgen i Lund, någon?
Permalänk | Anmäl
Arvid Hallberg, 2009-03-06, 00:37
Ja, du har så rätt, Gudrun:
Den enda sanna glädjen är S K A D E G L Ä D J E N.
Permalänk | Anmäl
Fredrik Arvidsson, 2009-03-06, 01:11
OOOhPs, klantigt av mig att trycka mina skrifter till trippelläsning.
Inte meningen, känns bara dumt och klantigt av mig. Seg dator.
Ta inte udden av skadeglädjen, den kan fylla många med sann glädje. De som vågar erkänna den.
Sen behövs naturligtvis människor som vågar driva frågor som den stora massan dissar i parti och minut.
Schyman är modig, sen behöver inte alla hålla med henne eller andra kvinnliga förespråkare.
Men det gjorde inte många när kvinnlig rösträtt skulle införas heller, idag ses det som en självklarhet.
Att få en rättvisevärld för kvinnor och minoriteter att sammanfalla med manshat är något lustigt i mina öron, speciellt då en stor värld av män lever i förvissningen att kvinnan är lägre stående och ska inrätta sig enligt manlig norm som de bestämmer.
Lyssna själv...män är en född människa till världen, kvinnan en annan, men den ena arten har pga av styrka om våld kunnat krusa den ena arten, kvinnan för att göra som den andra arten, mannen velat/vill bestämma om.
Inte så länge sedan det var mer regel än undantag även i Sverige.
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-03-06, 03:10
Är Linda Skugge verkligen en sån symbol? Nej, det tror inte jag. Vem bryr sig om Linda Skugge egentligen? Ganska larvigt av Gudrun att göra sån stor sak av Skugges skiljsmässa, även om jag kan hålla med om att LS är ganska patetisk som klagar o kritiserar på allt som hon inte för tillfället råkar leva i och uppleva, för att ett år senare hylla det när hon själv befinner sig där.
"...familjer måste kunna se olika ut, att det kanske vore bra att vidga familjebegreppet, att det inte alls är en katastrof med skilsmässor, att man faktiskt inte behöver gifta sig, att barn visst kan ha det bra i familjer med parrelationer med samma kön, osv, osv., måste ses i det sammanhanget."
Ovanstående kan väl de flesta hålla med om men att helt döma ut kärnfamiljen känns inte ok. Rubriken på ovanstående artikel var urfånig om man inte betraktar den enbart som ett sätt att ge Skugge vad hon förtjänar, enligt Gudrun då. Eftersom Gudrun så har retat sig på att nån överhuvudtaget har förespråkat kärnfamiljen.
Ledsen Gudrun, men många unga har en längtan till ett helt annat samhälle än ett där alla springer omkring som skållade troll, sönderstressade av att lämna o hämta på dagis för att sen springa till ett jobb och stressa vidare osv osv. Och små barn skulle må bättre av att slippa vara på dagis 10 timmar om dan!
Permalänk | Anmäl
marianne, 2009-03-06, 07:05
Jag rekommenderar Grudun Schyman att läsa "Livet på samhällets botten"av Theodore Dalrymple så kanske får hon en mer nyanserad bild av äktenskapet.
Permalänk | Anmäl
Lennart Andersson Kastor, 2009-03-06, 07:47
Att svenska politikers förstånd alltid legat nära noll, är något den vanlige väljaren sedan länge kunnat konstatera. Men i Gudruns fall har ett mindre mirakel inträffat då hennes förstånd passerat noll och är på väg mot den negativa oändligheten. Att glädjas över en annan människas tragedi är väl ett lågvattenmärke under allt som går att mäta.
Permalänk | Anmäl
Peter, 2009-03-06, 07:49
Visst kan det vara irriterande med folk som lovsjunger kärnfamiljen, men det är minst lika irriterande med de som predikar skilsmässornas lov.Särskilt som Gudrun Schyman säkert tycker att det är skattebetalarna som ska sponsra de ökade kostnader som uppstår när två föräldrar ska bo på varsin adress.
Det ÄR en utmaning att hålla ihop under småbarnsåren, och om man sätter sin personliga utveckling och sitt sexliv i första rummet bör man snarast skiljas och inrätta sig i ett varannan-vecka-föräldraskap. Men kom inte och påstå att det skulle vara bäst för barnen, och framförallt inte att det är andras skyldighet att sponsra detta livsval!
Permalänk | Anmäl
Margareta, 2009-03-06, 07:56
Det är nog nödvändigt att tillhöra Fanatiskt Initiativ för att man skall kunna glädjas så åt de billiga politiska poänger man kan dra av en annan människas olycka.
Skugge är ju outhärdlig i sin självrättfärdighet - men smärtan av en skilsmässa blir ju inte mindre av det.
Skall vi lära oss något av artikeln så är det väl att Gudrun (igen) blottlägger den unkna moral som är grund för all vänsterextremism: Att de mål som just vår lilla klick formulerat är så viktiga att vi är beredda att orsaka betydande lidande för att nå dem.
Permalänk | Anmäl
Darius, 2009-03-06, 08:46
Snacka om lågvattenmärke. Är det bara för att få ytterligare några minuter i rampljuset Gudrun? Svårt att gnälla på blogosvären efter det här.
Permalänk | Anmäl
Fundamentus, 2009-03-06, 09:12
Gudrun Schyman är helt ute och cycklar... as usual... Utan kärnfamilj rasar samhället. Det elände som drabbar oss i dagens västra värden är helt och fullt kärnfamiljens långamma upplösnings fel. Vi behöver, tvärtemot vad Schyman säger, satsa allt på att återbygga kärnfamiljen och dess trygga effekten för den enskilda individen. Ju fler äktenskap som går i krass desto större risk att kommande generation kommer att misslyckas med sitt försök att skapa trygga hem... Gudrun Schyman är en Taliban, en extremist, ett moraliskt förfall!
Permalänk | Anmäl
Jerry Kando, 2009-03-06, 09:26
I vad mån kärnfamiljen är samhällets fundament kan man svara lite olika på. Kärnfamiljen har gjorts till samhällets fundament, men huruvida detta är ett bra eller mindre bra fundament är nog inte helt entydigt. För många, kanske de flesta, är kärnfamiljen i någon form alldeles perfekt i den meningen att den främjar människors trygghet. I andra fall kan lojaliteten till kärnfamiljen och det sociala trycket att upprätthålla en sådan vara djupt destruktiv och skapa otrygghet. Som jag ser det är det avgörande kriteriet för samhällsuppbärande relationer att de främjar trygghet. Relationer som skapar otrygga människor är destruktiva för samhället. Hur realtioner som bidrar till trygghet ser ut varierar då människors behov och preferenser varierar.
Permalänk | Anmäl
Niclas Kuoppa, 2009-03-06, 10:08
Tror Gudrun är avundsjuk och lite grinig bara. Vad skall hon leva av om inte sitt svammel, hon kan ju faktiskt ingenting!
Permalänk | Anmäl
Tom Croker, 2009-03-06, 10:23
forskningar som visar att barn mår bra av att ha föräldrar som mår bra!
Snälla Gudrun, vilken hemsk gammal 70-tals slogan, använd som ursäkt för att föräldrar skulle ha rätt att ”förverkliga sig själva” i form av dans och krogbesök men även andra aktiviteter som tidskrävande engagemang på arbete och inom politiken utan dåligt samvete.
Här är en annan gammal goding från samma tid: Det är bättre med kvalitetstid än kvantitetstid.
Självklart behöver barn närvarande och engagerade vuxna/föräldrar som sätter barnet i centrum oavsett om föräldrarna lever tillsammans eller inte (då menar jag inte avlönade vuxna).
Självklart mår barn bra om de har det bra, inte som en effekt av föräldrars självupplevda lycka.
Självklart behöver barn kvantitativ tid där de har tillgång till vuxna när de, barnen, behöver det.
Låt oss i fortsättningen slippa sådant gammalt svammel, snälla Gudrun, det är ovärdigt och empatilöst.
Permalänk | Anmäl
Jakobsson, 2009-03-06, 10:55
Det är nog bara Gudrun Schyman som kan kalla något så trist som en skilsmässa oftast är för ett hälsotecken.
Det illustrerar en brist på empatisk förmåga och en oförbätterlig exhibitionist och linslus.
Permalänk | Anmäl
Stefan, 2009-03-06, 11:17
Hej Gudrun Schyman! Jag heter Anna Björkman och är redaktionschef på Family Living. Tänkte bara, att nästa gång du vill exemplifiera med Family Living, kanske du kan läsa tidningen innan? Så att det inte blir, som nu, lite fel, då faller för mig resten av din pamflett, som förvisso även är läsvärd – men om du någon gång tittat i Family Living hade du sett att vi delar din uppfattning att familjer kan se ut på olika sätt. Min egen består av två barn (med olika pappor) som jag varit ensam med sedan de föddes och försörjer helt själv. I vår tidning får alla familjekonstellationer plats, därtill kärnfamiljer. Ville bara säga det! Vänliga hälsningar/Anna
Permalänk | Anmäl
Anna Björkman, 2009-03-06, 12:21
Skugge VAR en symbol. Det var hennes man som gick (om man kan tro tidningarna). Därigenom kan hennes åsikter fortfarande gälla, Gudrun.
Permalänk | Anmäl
Eva, 2009-03-06, 12:42
Självklart är inte kärnfamiljen, med man, kvinna och barn, den enda rätta familjebildningen i vårt samhälle idag, men att glädjas åt en skilsmässa och att familjer splittras är bland det dummaste jag någonsin läst. Bara för att man vill öppna upp människors sinnen för alternativa familjebildningar betyder ju inte det att man måste klanka ner på det som är ett stort antal människors verklighet, nämligen kärnfamiljen. Man kan väl vara öppen för homoäktenskap, stödja ensamstående föräldrar med mera, men ändå vilja leva tillsammans med den man älskar i ett kärnfamiljsliv? Såna här uttalanden gör mig oändligt glad att Gudrun och andra vimsiga människor som smutsar ner ordet feminist inte lyckades lura till sig tillräckligt många röster för att få mandat i riksdagen.
Permalänk | Anmäl
Hanna, 2009-03-06, 13:03
Ojdå, här var det onyanserat idag och fullt med moralkakor. Tycka vad man vill om Gudrun men ni som bor här på Newsmill borde väl åtminstone veta att det är Newsmill som sätter rubrikerna för att skapa debatt. Kritisera då sålunda det som kritiseras bör. "Kul" också att se att det är samma kader av religiösa män som har svårast att acceptera att vi inte sitter i en öken för 3000 år sedan och innehär obegränsad makt över kvinnor. Gudrun förefaller skadeglad och jag har inget till övers för hennes retorik eller politiska gärning. Detta till trots så är ju inte frågan så vansinnigt svår. Att envist försöka banka in den fyrkantiga klossen i det runda hålet är ju enkom stupidt. Några här kanske borde tänka både en och två gånger innan de trycker på knappen och har använt ord som extremister och talibaner om andra. Världen är och har aldrig varit begränsad till allt eller inget oavsett hur gärna man vill tro på det.
Permalänk | Anmäl
Johan S, 2009-03-06, 13:46
Linda Skugge är väl den mest överexponerade, hypade och ointressanta mediapersonlighet man kan tänka sig ändå. Låt henne skilja sig, gifta sig, föda barn eller gå med i kd i frid.
Permalänk | Anmäl
homopoliticus, 2009-03-06, 14:09
Gå in och lyssna på P1 Kulturradion Biblioteket: "Giftskåpet": Skugge kallas superopportunist och gör allt för karriären och inordna sig i ledet. Hoppar av feministerna för att det inte är bra för hennes karriär, blir moderat ("mobberat"?) vid årsskiftet när moderaterna vinner valet. Är en hädare för att det hör till "god ton idag", dvs sparkar på allt som inte passar in i karrärsvängen? Allt detta går att lyssna in på podradion.
Permalänk | Anmäl
Göran Göransson, 2009-03-06, 18:08
Det är ett gäng magsura "mobberater" och Skugge-fan som sitter mitt i natten och mobbar Gudrun Schyman som skriver en nyanserad och insiktsfull artikel om den synen på äktenskap eller inte.
En av dessa magsura är "John Apse". Flera? Ja: "Undrande", "Arvid Hallberg", "Fredrik Arvidsson" klockan 01.11: har du ingen kärlek, Fredrik? Nej och kommer aldrig att få med det hat du kan uppbåda mot Gudrun.
"Darius" lika stinkande magsur som Fredrik? Ja, för du skriver som en Mobberat och föraktar alla som inte är som du själv: störst-bäst-vackrast med inbyggt förakt för dig själv? Jo, då och sen kasta dig över Schyman.
"Olof den andre" ser sig själv som "kung", har inget annat att göra kl 7.13 på morgonen? Jobbet då? Nä hä!
Är inte Linda Skugge den krönikör som fått spy ut sitt eget personliga hat mot vem det vara månne och sen slå sig för bröstet?
Ni dumma hatande män, ni borde SKÄMMAS, men ni är inte riktig mänskliga! Att hata-häda-mobba som vuxen är att godkänna den inställningen när era barn mobbar särskolebarn, fattiga barn, utsatta, avvikande barn. Det är ni hatare som bör titta in i er själva och se hur mycket SKIT NI BÄR PÅ I ERT EGET INRE!
Gudrun Schyman är en kämpande kvinna som försöker göra så gott hon kan och hon har ALDRIG hädat, mobbat, hatat som ni nu gör mot henne. Däremot tillåter sig Linda Skugge vilka fula grepp som helst för att "vinna framgång i ett kvinno- och barnfientligt" samhälle som Sverige fortfarande är.
Enligt forskare om förskolan, så har "man bara börjat se barnen som egna individer, med en egen identitet, men de allra flesta förskolor behandlar barnen som FLOCKDJUR"!
Och det är vad ni KVINNOHATARE som hoppar på Schyman nu är, ni är "mobberata flockdjur" uppfödda i den förskola som ni själva gått i?
Ni har ingen igen identitet, ingen integritet, ingen individualitet: "Ni bara SKRIAR den flock ni är! Linda Skugge-flocken kanske, hennes "hejarklack"?
Hej å hå så mycket våld ni pyser ut, grabbar. Lär er Yoga eller Meditation: titta in lite på er själva och upptäck en stor jävla bödel där!
Permalänk | Anmäl
Ylva Matrisse, 2009-03-06, 21:23
Förresten hörde jag på Sveriges Radio P1 Kulturen/Bibliotekets "Giftskåpet" en manlig forskare som berättade om en genuin och en falsk blasfemiker. Gissa vem den falska var? Jo Linda Skugge är en "Super-Opportunist" som hoppar av Feministerna för att de är ett "hinder i karriären", hon "hädar för att det tillhör "GOD TON" häda, vara elak, sparka på andra och att Skugge "GÖR DETTA FÖR ATT RÄTTA IN SIG I LEDET!" sa forskaren (Lyssna på programmet, gå in på sr.se). Och "Skugge kom ut som MODERAT lagom till årsskiftet när Moderaterna vann valet" för att DET VAR BRA FÖR KARRIÄREN!" Ja, lyssna själva på webbradion (men egentligen handlade det om Lars Norén som är en "äkta hädare/blasfemiker". Varför? Jo han är inte intresserad av "att RÄTTA IN SIG I LEDET när han hädar och hans dagbok är en "pendang(?) till Dantes Divina Comedia: Sjunde kretsen i Helvetet).
Permalänk | Anmäl
Ylva Matrisse, 2009-03-06, 21:36
Detta är uppenbart ännu ett bevis på att de som inte kan hålla liv i sin kärlek till slut bara finner nöje i andras liknade elände.Inte alltid men ibland kanske man ska ransaka sig själv till varför det går som det går i livet och inte ha en fast tro i att om inte jag lyckas så ska ingen annan göra detta heller.
Pelle och gift sedan tjugo år med en fantastisk kvinna.
Permalänk | Anmäl
Pier, 2009-03-06, 22:29
I denna fråga är det ju omöjligt att generalisera så som t ex Gudrun gör. Man kan inte säga "äktenskap är dåligt". Varje äktenskap är unikt och har sina egna förutsättningar. Om en kvinna och man älskar varandra, lever jämlikt tillsammans med sina barn så kan det vara "perfekt". Det kan också var "perfekt" med singelmammor eller bögpar eller frånskilda osv. På motsvarande sätt kan det vara skit i alla typer av förhållanden. En skilsmässa kan därför var det bästa alternativet i de fall där det det inte fungerar.
.
Gudrun tycker det är bra att kärnfamiljen håller på att förlora greppet, vad menar hon med det? Vill hon bestämma hur andra människor skall ordna sina liv? I Sverige har vi väl möjlighet att själva bestämma hur vi vill leva, det är väl det som är det viktiga?
Permalänk | Anmäl
Håkan Thorsell, 2009-03-07, 02:10
Linda Skugge är bra. Hon sager rakt fram vad hon tycker. Hon står för äkta jämställdhet. Rödgrön pervofeminism, däremot, går bara in för att förnedra män genom statlig tvångsmakt, och befria maktens kvinnor från varje spår av ansvar. VÄCK MED RÖDGRÖNA RÖRAN!
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-03-07, 08:08
Schyman har alltid haft dåligt omdömme, men det här tar priset!
Snaskigt!
Permalänk | Anmäl
Johan, 2009-03-07, 08:38
Hur kommer det sig att skribenter som ivrar för skilsmässor och ratar kärnfamiljen andas sådan bitterhet. Är det månde ett uttryck för egen frustration över egna relationsmässiga tillkortakommanden. Kärnfamiljen är ett viktigt och gott samhälleligt fundament.
Permalänk | Anmäl
Buxtehude, 2009-03-07, 15:36
58 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Men Gudrun
Hur kan du lyckas dra generella slutsatser om samhället med stöd av att en person i den mycket speciella kultursektorn tar ut skilsmässa.
Bara det faktum att man tillhör kultursektorn och för den delen det ideologiska politikområden utgör grund för avvikelse från normallitet.
Både du och Linda är per definition personer som ligger långt ut på normalfördelningskurvan genom att tillhöra den kontext som ni verkar i.
Skall jag vara ärlig så förstår jag inte hur du tänker att samhälle skall fungera långsiktigt om dina utopiska idéer blir uppfyllda.
Folk kommer alltid att skilja sig, men i den stund att andelen når över en kritisk nivå har vi ett sammanbrott för kontinuitet och gemensamma mål.
Men du har kanske en liten anarkist boende i amygdala. Den lyckliga tvåsamheten måste störtas.
Ett jävla skitsamhälle väntar om hörnet med ungar som flaxar runt i bussar mellan superstressade föräldrar som jagar den lycka som endast är en hägring.
Vad tror du alla bittra män skall syssla med i ett samhälle där familjeförsörjning inte står i första rummet.
Tror du att att dom blir mysiga jultomtar som står i gathörnen och kramar alla olyckliga barn.
Eller kan du möjligen se framför dig flockar av män som slår sönder hela städer och samhällen.
Du tänker helt inte längre än din ilskna näsa räcker.
Har du glömt grundkurserna i din socionomutbildning. Det var visst några kurser psykologi, sociologi, familjeterapi och annat smått och gott.
Gudrun Schymans artikel handlar väl om den acceptans vi bör odla i detta samhälle om fler "normala" familjerelationer med eller utan barn.
Det är väl just den acceptansen som skulle göra gladare barn som slipper "skämmas" för de vuxnas smala sätt att se parrelationer.
Så länge sen i historien är det inte att barn utom äktenskapet var en skam utan dess like. Vilka fick skulden för det barnets tillkomst och ansvar för försörjningen. Jo, kvinnan! Som fick ett helvete att försörja sig och barnet och för alltid utstå en "billig" stämpel för sitt handlande.
Inte för så länge sedan var det en omöjlighet för kvinnor att skilja sig från en hopplös eller misshandlande man, för utan äktenskapet fanns ingen försörjning.
Ska vi prata om de homosexuellas värld?
År 2009 borde vi ha kommit längre och ge människan rätt att vara och befinna sig i de relationer hon/han önskar, med barn eller utan. Barn blir lyckligare av en yttre acceptans av sin situation, med de föräldrar de fått som "familj", så länge familjen är ett skydd för barnet.
År 2009 ägnar vi oss fortfarande till religioner med sina sagor och att inte acceptera hur människor blir födda. Denna rädsla från de som bara vill se en ursprunglig mamma och pappa och dess barn i ett kyrkligt äktenskap varandes livet ut, är fint. Ännu bättre för de som lyckas med kärleken i behåll.
Men att det skulle vara den enda typ av familjesammanhållning som ska få ha en norm som ska ses som den "rätta", allt annat ska förpassas till utkanter, är inte bara något som inte kan få så stor plats som vissa vill göra till ensamrådande och inte sällan är de som förespråkar den bilden av vårt samhälle även 2009, samma människor som ser religion och gudar som sanning vi ska rätta oss efter.
-2009-
Det är svårt att inte vara kränkande när man samlar dig Schyman, Skygge och Skygges skilsmässa i samma artikel.... Tre favoriter av någon outgrundlig anledning. Skugge ända sedan hennes diss av TSOOL på Hultsfred för massa år sedan...
Om det nu är så positivt för Gudrun Schyman att Linda Skugges äktenskap tar slut, varför då kämpa så himla mycket för att homosexuella ska få gifta sig? Om det nu är så himla dåligt med äktenskap!
Apropå det, vet ni vad det är för skillnad på en feminist och en manshatare? Jo, feministen är organiserad.
|
Tack för ordet.
Hur fn kan du Gudrun tycka att en skilsmässa är ett gott tecken? För vem då? Kvinnan,mannen eller barnen som nu ska få den stora äran att få konka mellan två olika hem,ständigt leva utan den ena av sina föräldrar.
Hur fn kan du Gudrun tycka att en skilsmässa är ett gott tecken? För vem då? Kvinnan,mannen eller barnen som nu ska få den stora äran att få konka mellan två olika hem,ständigt leva utan den ena av sina föräldrar.
Att Gudrun S glädjer sig åt ett pars skillsmässa tycker jag är vidrigt. Särskilt som hon inte har nån kunskap om parets privatliv. Kanske är det Linda S make som vill skiljas? Vad vet jag och ännu mindre vet säkert Gudrun S. S K Ä M S !
Usch, det känns nästan som om Gudrun är lycklig över att en annan människas förhållande har havererat - bara hon får rätt till slut! Skäms!!!
Vilka moralkakor! Gudrun menar knappast att det är lycka med Skugges skilsmässa, hon tar upp hyckleriet kring äktenskapet vara eller inte vara som ensamrådande norm som kallas det "finaste" av former. Den form som Skugges artiklar har genomlysts av. Tills...Varför ingen kritik nu från Skugge...Vad ska hon nu säga...Att frihet är det bästa för barnen....
Skugge är väl den största hycklaren om hur livet ska levas...som hennes...nu gör hon säkert om den valsen...äktenskap är överskattat?! Eller?!
Låt folk gifta sig som de vill, samkönad eller inte. Om kyrkan till slut kunde tillåta kvi nnliga präster trpts Bibelns utsagor (sagoboken av dem alla) jag då kan människor som vill ingå i äktenskap i kyrka ha fritt fram.
Är det inte kärlekens budskap som är det viktiga???
Vilka moralkakor! Gudrun menar knappast att det är lycka med Skugges skilsmässa, hon tar upp hyckleriet kring äktenskapet vara eller inte vara som ensamrådande norm som kallas det "finaste" av former. Den form som Skugges artiklar har genomlysts av. Tills...Varför ingen kritik nu från Skugge...Vad ska hon nu säga...Att frihet är det bästa för barnen....
Skugge är väl den största hycklaren om hur livet ska levas...som hennes...nu gör hon säkert om den valsen...äktenskap är överskattat?! Eller?!
Låt folk gifta sig som de vill, samkönad eller inte. Om kyrkan till slut kunde tillåta kvi nnliga präster trpts Bibelns utsagor (sagoboken av dem alla) jag då kan människor som vill ingå i äktenskap i kyrka ha fritt fram.
Är det inte kärlekens budskap som är det viktiga???
Hur kan man glädja sig över att två människor skiljer sig?
När jag inte trodde att du inte kunde göra ett värre lågvatten märke Gudrun bevisade du motsatsen.
Jag blir rädd av tanken att människor lyssnar till dig och dina åsikter och följer dem. Det är ni som förstör samhället.
Det är toppen att vara gift Gudrun - har varit det med samme man i snart 30 år! Hela min släkt är lyckligt gifta - det är bara att älska, inte reta sig på smådetaljer, vara trogen, göra saker tillsammans - härligt med släktkalas där alla kan komma på en gång, ingen som inte kan träffa sin fd pga sårade känslor och ilska. Det är ingen uppoffring att hålla sig till EN hela livet, det är en välsignelse!
Den här frågan är så okontroversiell, och det är inte Gudrun som uppfunnit skilsmässan. Det är klart man ska skilja sig om det är outhärdligt, men det är inget mål i sig att ta ut skilsmässa. Det är närmast gamaktigt att hoppa fram från runt hörnet och ta intäkt för sina idéer bara för att en kändisfamilj just ha splittrats, tycker jag.
*
Skit samma. Jag tror det kan finnas en poäng i att åtminstone modifiera kärnfamiljen för att få det att funka. Att ha varsin lägenhet, att ha en lokal dit man kan dra sig tillbaka och pyssla med sitt, är exempel på lösningar som jag tror funkar för de individualister som aktuella generationer faktiskt är. Man går lätt varandra på nerverna. Men jag, som tillhör 70-talisterna, kan se ett mönster av att ge upp för lätt. Då blir man en egoist och utvecklas inte, plus att för många relationer sliter på världsbilden/människosynen.
Man klickar EN gång på knappen Vilda Vilda.
Utöver det var det väl längesedan någon människa tog något som F! sagt på riktigt allvar. Deras kamp har snarare fört den verkliga feminismen flera år bakåt i tiden eftersom ingen numera vill kalla sig feminist.
Mansskatt och FUCK FUCK FUCK i AF-borgen i Lund, någon?
Ja, du har så rätt, Gudrun:
Den enda sanna glädjen är S K A D E G L Ä D J E N.
OOOhPs, klantigt av mig att trycka mina skrifter till trippelläsning.
Inte meningen, känns bara dumt och klantigt av mig. Seg dator.
Ta inte udden av skadeglädjen, den kan fylla många med sann glädje. De som vågar erkänna den.
Sen behövs naturligtvis människor som vågar driva frågor som den stora massan dissar i parti och minut.
Schyman är modig, sen behöver inte alla hålla med henne eller andra kvinnliga förespråkare.
Men det gjorde inte många när kvinnlig rösträtt skulle införas heller, idag ses det som en självklarhet.
Att få en rättvisevärld för kvinnor och minoriteter att sammanfalla med manshat är något lustigt i mina öron, speciellt då en stor värld av män lever i förvissningen att kvinnan är lägre stående och ska inrätta sig enligt manlig norm som de bestämmer.
Lyssna själv...män är en född människa till världen, kvinnan en annan, men den ena arten har pga av styrka om våld kunnat krusa den ena arten, kvinnan för att göra som den andra arten, mannen velat/vill bestämma om.
Inte så länge sedan det var mer regel än undantag även i Sverige.
Är Linda Skugge verkligen en sån symbol? Nej, det tror inte jag. Vem bryr sig om Linda Skugge egentligen? Ganska larvigt av Gudrun att göra sån stor sak av Skugges skiljsmässa, även om jag kan hålla med om att LS är ganska patetisk som klagar o kritiserar på allt som hon inte för tillfället råkar leva i och uppleva, för att ett år senare hylla det när hon själv befinner sig där.
"...familjer måste kunna se olika ut, att det kanske vore bra att vidga familjebegreppet, att det inte alls är en katastrof med skilsmässor, att man faktiskt inte behöver gifta sig, att barn visst kan ha det bra i familjer med parrelationer med samma kön, osv, osv., måste ses i det sammanhanget."
Ovanstående kan väl de flesta hålla med om men att helt döma ut kärnfamiljen känns inte ok. Rubriken på ovanstående artikel var urfånig om man inte betraktar den enbart som ett sätt att ge Skugge vad hon förtjänar, enligt Gudrun då. Eftersom Gudrun så har retat sig på att nån överhuvudtaget har förespråkat kärnfamiljen.
Ledsen Gudrun, men många unga har en längtan till ett helt annat samhälle än ett där alla springer omkring som skållade troll, sönderstressade av att lämna o hämta på dagis för att sen springa till ett jobb och stressa vidare osv osv. Och små barn skulle må bättre av att slippa vara på dagis 10 timmar om dan!
Jag rekommenderar Grudun Schyman att läsa "Livet på samhällets botten"av Theodore Dalrymple så kanske får hon en mer nyanserad bild av äktenskapet.
Att svenska politikers förstånd alltid legat nära noll, är något den vanlige väljaren sedan länge kunnat konstatera. Men i Gudruns fall har ett mindre mirakel inträffat då hennes förstånd passerat noll och är på väg mot den negativa oändligheten. Att glädjas över en annan människas tragedi är väl ett lågvattenmärke under allt som går att mäta.
Visst kan det vara irriterande med folk som lovsjunger kärnfamiljen, men det är minst lika irriterande med de som predikar skilsmässornas lov.Särskilt som Gudrun Schyman säkert tycker att det är skattebetalarna som ska sponsra de ökade kostnader som uppstår när två föräldrar ska bo på varsin adress.
Det ÄR en utmaning att hålla ihop under småbarnsåren, och om man sätter sin personliga utveckling och sitt sexliv i första rummet bör man snarast skiljas och inrätta sig i ett varannan-vecka-föräldraskap. Men kom inte och påstå att det skulle vara bäst för barnen, och framförallt inte att det är andras skyldighet att sponsra detta livsval!
Det är nog nödvändigt att tillhöra Fanatiskt Initiativ för att man skall kunna glädjas så åt de billiga politiska poänger man kan dra av en annan människas olycka.
Skugge är ju outhärdlig i sin självrättfärdighet - men smärtan av en skilsmässa blir ju inte mindre av det.
Skall vi lära oss något av artikeln så är det väl att Gudrun (igen) blottlägger den unkna moral som är grund för all vänsterextremism: Att de mål som just vår lilla klick formulerat är så viktiga att vi är beredda att orsaka betydande lidande för att nå dem.
Snacka om lågvattenmärke. Är det bara för att få ytterligare några minuter i rampljuset Gudrun? Svårt att gnälla på blogosvären efter det här.
Gudrun Schyman är helt ute och cycklar... as usual... Utan kärnfamilj rasar samhället. Det elände som drabbar oss i dagens västra värden är helt och fullt kärnfamiljens långamma upplösnings fel. Vi behöver, tvärtemot vad Schyman säger, satsa allt på att återbygga kärnfamiljen och dess trygga effekten för den enskilda individen. Ju fler äktenskap som går i krass desto större risk att kommande generation kommer att misslyckas med sitt försök att skapa trygga hem... Gudrun Schyman är en Taliban, en extremist, ett moraliskt förfall!
I vad mån kärnfamiljen är samhällets fundament kan man svara lite olika på. Kärnfamiljen har gjorts till samhällets fundament, men huruvida detta är ett bra eller mindre bra fundament är nog inte helt entydigt. För många, kanske de flesta, är kärnfamiljen i någon form alldeles perfekt i den meningen att den främjar människors trygghet. I andra fall kan lojaliteten till kärnfamiljen och det sociala trycket att upprätthålla en sådan vara djupt destruktiv och skapa otrygghet. Som jag ser det är det avgörande kriteriet för samhällsuppbärande relationer att de främjar trygghet. Relationer som skapar otrygga människor är destruktiva för samhället. Hur realtioner som bidrar till trygghet ser ut varierar då människors behov och preferenser varierar.
Tror Gudrun är avundsjuk och lite grinig bara. Vad skall hon leva av om inte sitt svammel, hon kan ju faktiskt ingenting!
forskningar som visar att barn mår bra av att ha föräldrar som mår bra!
Snälla Gudrun, vilken hemsk gammal 70-tals slogan, använd som ursäkt för att föräldrar skulle ha rätt att ”förverkliga sig själva” i form av dans och krogbesök men även andra aktiviteter som tidskrävande engagemang på arbete och inom politiken utan dåligt samvete.
Här är en annan gammal goding från samma tid: Det är bättre med kvalitetstid än kvantitetstid.
Självklart behöver barn närvarande och engagerade vuxna/föräldrar som sätter barnet i centrum oavsett om föräldrarna lever tillsammans eller inte (då menar jag inte avlönade vuxna).
Självklart mår barn bra om de har det bra, inte som en effekt av föräldrars självupplevda lycka.
Självklart behöver barn kvantitativ tid där de har tillgång till vuxna när de, barnen, behöver det.
Låt oss i fortsättningen slippa sådant gammalt svammel, snälla Gudrun, det är ovärdigt och empatilöst.
Det är nog bara Gudrun Schyman som kan kalla något så trist som en skilsmässa oftast är för ett hälsotecken.
Det illustrerar en brist på empatisk förmåga och en oförbätterlig exhibitionist och linslus.
Hej Gudrun Schyman! Jag heter Anna Björkman och är redaktionschef på Family Living. Tänkte bara, att nästa gång du vill exemplifiera med Family Living, kanske du kan läsa tidningen innan? Så att det inte blir, som nu, lite fel, då faller för mig resten av din pamflett, som förvisso även är läsvärd – men om du någon gång tittat i Family Living hade du sett att vi delar din uppfattning att familjer kan se ut på olika sätt. Min egen består av två barn (med olika pappor) som jag varit ensam med sedan de föddes och försörjer helt själv. I vår tidning får alla familjekonstellationer plats, därtill kärnfamiljer. Ville bara säga det! Vänliga hälsningar/Anna
Skugge VAR en symbol. Det var hennes man som gick (om man kan tro tidningarna). Därigenom kan hennes åsikter fortfarande gälla, Gudrun.
Självklart är inte kärnfamiljen, med man, kvinna och barn, den enda rätta familjebildningen i vårt samhälle idag, men att glädjas åt en skilsmässa och att familjer splittras är bland det dummaste jag någonsin läst. Bara för att man vill öppna upp människors sinnen för alternativa familjebildningar betyder ju inte det att man måste klanka ner på det som är ett stort antal människors verklighet, nämligen kärnfamiljen. Man kan väl vara öppen för homoäktenskap, stödja ensamstående föräldrar med mera, men ändå vilja leva tillsammans med den man älskar i ett kärnfamiljsliv? Såna här uttalanden gör mig oändligt glad att Gudrun och andra vimsiga människor som smutsar ner ordet feminist inte lyckades lura till sig tillräckligt många röster för att få mandat i riksdagen.
Ojdå, här var det onyanserat idag och fullt med moralkakor. Tycka vad man vill om Gudrun men ni som bor här på Newsmill borde väl åtminstone veta att det är Newsmill som sätter rubrikerna för att skapa debatt. Kritisera då sålunda det som kritiseras bör. "Kul" också att se att det är samma kader av religiösa män som har svårast att acceptera att vi inte sitter i en öken för 3000 år sedan och innehär obegränsad makt över kvinnor. Gudrun förefaller skadeglad och jag har inget till övers för hennes retorik eller politiska gärning. Detta till trots så är ju inte frågan så vansinnigt svår. Att envist försöka banka in den fyrkantiga klossen i det runda hålet är ju enkom stupidt. Några här kanske borde tänka både en och två gånger innan de trycker på knappen och har använt ord som extremister och talibaner om andra. Världen är och har aldrig varit begränsad till allt eller inget oavsett hur gärna man vill tro på det.
Linda Skugge är väl den mest överexponerade, hypade och ointressanta mediapersonlighet man kan tänka sig ändå. Låt henne skilja sig, gifta sig, föda barn eller gå med i kd i frid.
Gå in och lyssna på P1 Kulturradion Biblioteket: "Giftskåpet": Skugge kallas superopportunist och gör allt för karriären och inordna sig i ledet. Hoppar av feministerna för att det inte är bra för hennes karriär, blir moderat ("mobberat"?) vid årsskiftet när moderaterna vinner valet. Är en hädare för att det hör till "god ton idag", dvs sparkar på allt som inte passar in i karrärsvängen? Allt detta går att lyssna in på podradion.
Det är ett gäng magsura "mobberater" och Skugge-fan som sitter mitt i natten och mobbar Gudrun Schyman som skriver en nyanserad och insiktsfull artikel om den synen på äktenskap eller inte.
En av dessa magsura är "John Apse". Flera? Ja: "Undrande", "Arvid Hallberg", "Fredrik Arvidsson" klockan 01.11: har du ingen kärlek, Fredrik? Nej och kommer aldrig att få med det hat du kan uppbåda mot Gudrun.
"Darius" lika stinkande magsur som Fredrik? Ja, för du skriver som en Mobberat och föraktar alla som inte är som du själv: störst-bäst-vackrast med inbyggt förakt för dig själv? Jo, då och sen kasta dig över Schyman.
"Olof den andre" ser sig själv som "kung", har inget annat att göra kl 7.13 på morgonen? Jobbet då? Nä hä!
Är inte Linda Skugge den krönikör som fått spy ut sitt eget personliga hat mot vem det vara månne och sen slå sig för bröstet?
Ni dumma hatande män, ni borde SKÄMMAS, men ni är inte riktig mänskliga! Att hata-häda-mobba som vuxen är att godkänna den inställningen när era barn mobbar särskolebarn, fattiga barn, utsatta, avvikande barn. Det är ni hatare som bör titta in i er själva och se hur mycket SKIT NI BÄR PÅ I ERT EGET INRE!
Gudrun Schyman är en kämpande kvinna som försöker göra så gott hon kan och hon har ALDRIG hädat, mobbat, hatat som ni nu gör mot henne. Däremot tillåter sig Linda Skugge vilka fula grepp som helst för att "vinna framgång i ett kvinno- och barnfientligt" samhälle som Sverige fortfarande är.
Enligt forskare om förskolan, så har "man bara börjat se barnen som egna individer, med en egen identitet, men de allra flesta förskolor behandlar barnen som FLOCKDJUR"!
Och det är vad ni KVINNOHATARE som hoppar på Schyman nu är, ni är "mobberata flockdjur" uppfödda i den förskola som ni själva gått i?
Ni har ingen igen identitet, ingen integritet, ingen individualitet: "Ni bara SKRIAR den flock ni är! Linda Skugge-flocken kanske, hennes "hejarklack"?
Hej å hå så mycket våld ni pyser ut, grabbar. Lär er Yoga eller Meditation: titta in lite på er själva och upptäck en stor jävla bödel där!
Förresten hörde jag på Sveriges Radio P1 Kulturen/Bibliotekets "Giftskåpet" en manlig forskare som berättade om en genuin och en falsk blasfemiker. Gissa vem den falska var? Jo Linda Skugge är en "Super-Opportunist" som hoppar av Feministerna för att de är ett "hinder i karriären", hon "hädar för att det tillhör "GOD TON" häda, vara elak, sparka på andra och att Skugge "GÖR DETTA FÖR ATT RÄTTA IN SIG I LEDET!" sa forskaren (Lyssna på programmet, gå in på sr.se). Och "Skugge kom ut som MODERAT lagom till årsskiftet när Moderaterna vann valet" för att DET VAR BRA FÖR KARRIÄREN!" Ja, lyssna själva på webbradion (men egentligen handlade det om Lars Norén som är en "äkta hädare/blasfemiker". Varför? Jo han är inte intresserad av "att RÄTTA IN SIG I LEDET när han hädar och hans dagbok är en "pendang(?) till Dantes Divina Comedia: Sjunde kretsen i Helvetet).
Detta är uppenbart ännu ett bevis på att de som inte kan hålla liv i sin kärlek till slut bara finner nöje i andras liknade elände.Inte alltid men ibland kanske man ska ransaka sig själv till varför det går som det går i livet och inte ha en fast tro i att om inte jag lyckas så ska ingen annan göra detta heller.
Pelle och gift sedan tjugo år med en fantastisk kvinna.
I denna fråga är det ju omöjligt att generalisera så som t ex Gudrun gör. Man kan inte säga "äktenskap är dåligt". Varje äktenskap är unikt och har sina egna förutsättningar. Om en kvinna och man älskar varandra, lever jämlikt tillsammans med sina barn så kan det vara "perfekt". Det kan också var "perfekt" med singelmammor eller bögpar eller frånskilda osv. På motsvarande sätt kan det vara skit i alla typer av förhållanden. En skilsmässa kan därför var det bästa alternativet i de fall där det det inte fungerar.
.
Gudrun tycker det är bra att kärnfamiljen håller på att förlora greppet, vad menar hon med det? Vill hon bestämma hur andra människor skall ordna sina liv? I Sverige har vi väl möjlighet att själva bestämma hur vi vill leva, det är väl det som är det viktiga?
Linda Skugge är bra. Hon sager rakt fram vad hon tycker. Hon står för äkta jämställdhet. Rödgrön pervofeminism, däremot, går bara in för att förnedra män genom statlig tvångsmakt, och befria maktens kvinnor från varje spår av ansvar. VÄCK MED RÖDGRÖNA RÖRAN!
Schyman har alltid haft dåligt omdömme, men det här tar priset!
Snaskigt!
Hur kommer det sig att skribenter som ivrar för skilsmässor och ratar kärnfamiljen andas sådan bitterhet. Är det månde ett uttryck för egen frustration över egna relationsmässiga tillkortakommanden. Kärnfamiljen är ett viktigt och gott samhälleligt fundament.