Artikelförfattaren har mer eller mindre medvetet valt att missuppfatta folks åsikter - det handlar om att majoriteten svenskar vill eliminera islam från sverige, vilket är lika viktigt som att eliminera nazism, kommunism eller andra sektliknande organisationer.
Ingen vill, som du säger, "demonisera" "döda" "kasta ut" muslimer, men däremot ska vi tillhandahålla all hjälp vi kan för att människor ska ta sig ur islam, man har altså en större tro på muslimerna som människor att de kan förändras och ta avstånd från denna sektliknande ideologi med dess förvridna värdsbilder, fördomsfulla synsätt och sitt förtryck av dess anhängares fria tanke och handling.
Det är inte mer ok att vara muslim i Sverige än att vara nazist eller kommunist, organisationer med sådana ideologier ska aldrig kunna få skattemedel om inte svenska folket demokratiskt röstat fram att det är sådana ideologier vi vill stödja.
Vi har så många muslimer som behöver bli en del av samhället och bidra till vårt välstånd, speciellt kvinnor, och det kommer aldrig bli möjligt om vi inte hjälper dem frigöra sig från islam, alternativt flytta till något av de sjuka länder som styrs efter islams ideologi.
Islam är en bromskloss för sveriges utveckling,
Permalänk | Anmäl
Mex Berg, 2011-07-17, 08:39
I dagens "vitryska" media i Sverige finns ju censur tyvärr och framförallt ett svenskhat av dess like.
Hur ska man framföra åsikter då utan att rubriker som 3.e världskriget brutit ut?
Glömt sossarnas projekt rasbiologi på 20 talet? Hur lät det i valstugorna 2002? Moderat riksdagsman 1994 var nynazist.
Listan kan göras lång.
Nej när tänker på Sveriges bästa så blir försvarsmekanismen automatiskt rasist/vi har råd osv.
Djupt skrämmande är bara förnamnet!
/Sverige först
Permalänk | Anmäl
André W, 2011-07-17, 09:03
Det vore intressant om Emina Kolasevic kan förklara varför hon anser att muslim.se inte är varken judefientlig eller kvinnofientlig?
Permalänk | Anmäl
Lisen Larsson, 2011-07-17, 09:07
Kära Emina, jag vill att du ska veta följande: det kommer för mig inte spela någon roll om Jimmie Åkesson avslöjas med att äta småbarn i en grotta i Transsylvanien - jag kommer ändå att rösta på SD. Det är det enda partiet som för en invandringspolitik värd namnet. Visst, deras förlutna är inte det bästa. Men eftersom det är framtiden som står på spel har jag gärna överseende med historien. Och om det skulle visa sig att SD - mot alla odds - börjar prata om att invadera Polen - ja, då får vi ta den diskussionen då. Tills vidare har SD min röst och mitt fulla stöd. Oavsett vad du skriver.
Permalänk | Anmäl
Jörgen Andersson, 2011-07-17, 09:30
Om man tror att sådant här ointelligent hörsägen/expo-inspirerat trams som skrivet och tänkt ska ovan stoppa SDs framgångar.. ja då har man nog inte fattat någonting. Om detta är den debatt som SD behöver ta, så kommer SD vinna varje gång.
Jag vill att SD-motståndarna ska sluta tramsa och istället på ett övertygande sätt ska visa varför Sverige ska upprätthålla de slappaste migrationslagarna i västvärlden. Och övertygande visa på vilket sätt Sverige hittills blivit/kommer att bli en bättre plats att leva på genom att ta in flest invandrare i västvärlden. Samt lägga upp en plan och visa en tidslinje hur man ska komma tillrätta med de problem som politikerna skapat och fortsätter skapa.
Permalänk | Anmäl
Calle Bengtsson, 2011-07-17, 10:43
Emina Kolasevic väljer att inte bemöta Petzälls åsikter med ett ord. Hon argumenterar inte i sak utan kommer bara med förolämpningar och personangrepp. Hennes metod är symptomatisk för hennes växande skara av meningsfränder. Det är inte demokrater vi att göra med här.
Be afraid, be very afraid.
Permalänk | Anmäl
Mattias Johansson, 2011-07-17, 11:35
Mycket guilt by association blir det när sverigedemokraterna ska klandras.
Själv delar jag parkering med en afrikan, kan jag bli medlem i expo på den meriten?
Permalänk | Anmäl
Benadom Flydde, 2011-07-17, 12:50
Vilken sandlådenivå på en artikel. Släpper Newsmill igenom allt. Den är ju direkt rasistisk.
Permalänk | Anmäl
Micael Johnsson, 2011-07-17, 13:47
Sd är ett parti som förändrats och förändras alltså ett parti under utveckling, synd att man inte kan säga detsamma om Islam , där har inte skett någon utveckling eller förändring under tusentals år, det är ju främst detta SD angriper. Hade islam varit en modern och demokratisk religion så hade den debatten inte behövts.
Politisk Inkorrekt redovisar bara fakta . till skillnad ifrån dagens vanliga media, kan man säga det har stått på PI , det är sant. Det kunde man säga om Media för 60 år sedan också, men tyvärr inte längre.
Emina är ju tyvärr heller inte speciellt sanningsenlig , rena lögner är ju det som hon skriver om att bla Jimmy får pengar av PI. Tvivlar förresten på det finns något ekonomiskt överskott i PI
Permalänk | Anmäl
Kjell Åberg, 2011-07-17, 13:50
Märkligt att ingen frisk människa hävdar att Aftonbladet representerar SAP eller SvD Alliansen. SD åsikter och partiprogram finns att läsa på partiets hemsida icke på PI.
Newsmill agerar förtalkanal för antidemokratiska islamister och andra mörka krafter.
Permalänk | Anmäl
Anna Frick, 2011-07-17, 13:56
Det är förvånande att Newsmill tar in en artikel som är så full med medvetna fel och lögner. Är du desperat Emina? Varför inte konstruktiv kritik istället för påhopp och lögner.
T.ex. vad har Chang Fricks mamma med Petzälls artikel att göra? Det är ingen av de nämnda som diskuterat din mammas eventuella religion?
Synd att ni inte inser att smutskastningens tid är förbi.
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2011-07-17, 13:53
Intressant att man inte tar avstånd från www.muslim.se som har nedvärderande åsikter om kvinnor och rasistiska åsikter som måste följas för annars är man inte en troende muslim.
http://www.muslim.se/fragorasvar/basgrundernaitron/232-foertydligande-av...
Jag har för mig att vi lever i Europa där olika folkslag blandas och ska leva tillsammans men så får vi en fundamentalistisk religion och politik som går ut på motsatsen, där alla ska bara följa en endast tro och religion.
Jihad som många tror utövas inte bara när det är krig eller uppror utan det pågår hela tiden mot de som är icke troende.
http://www.islamqa.com/en/ref/34647/jihad
Skapa er en egen uppfattning genom att söka på dessa sidor.
PS. hur kommer det sig att det finns hundratals regler hur kvinnor ska uppföra sig, men knapp inga om hur män ska uppföra sig. DS
Permalänk | Anmäl
Karl Åkerman, 2011-07-17, 13:57
Har du nån gång funderat över varför SD´s hejarklack inte använder sig av sina riktiga namn? Hur kan det vara så?
Har det inte kommit till din kännedom att om vi lämnar ut våra namn så reagerar våra vänner mycket konstigt: Vi blir uteslutna ur vänkretsen, föreningsliv, förtroendeuppdrag och kanske även får sparken. Det värsta är att vi även ska acceptera att bli misshandlade. Det har ju t.o.m. Reinfeldt sagt: "Att har man dessa åsikter så får man räkna med det."
Vi har nämligen inte rätt att ha en egen åsikt, vi får nämligen inte ta del av den yttrandefrihet som sägs ska finnas i detta land.
Jag skulle aldrig lämna ut mitt namn till t.ex. dig, för det skulle du missbruka. Med dina åsikter skulle du snabbt offentliggöra det och rasera mitt liv, det har jag ju förstått av denna artikel full av lögner.
Hata SD och skriva lögner om dom det har man rätt att göra, men hata islam och skriva sanning om dom det får man inte.
Tänk en gång till innan du sätter dig att skriva och håll dig till sanningen.
Permalänk | Anmäl
Viktoria Tallgren, 2011-07-17, 14:33
@#19 Viktoria Tallgren, ett bra exempel på det du skriver är att Stellan Bojerud, ersättare i riksdagen fick sin ytterdörr nerkletad med målarfärg för någon veckas sedan.
När har det hänt någon tillskyndare av islam?
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2011-07-17, 14:42
Den som har tid och lust kan gå in på den sida Kolasevic nämner - Politiskt Inkorrekt - där denna artikel tas upp med följande kommentarsfält och avgöra om man tycker hennes beskrivning stämmer. Om man vill bilda sig en egen uppfattning, alltså.
http://politisktinkorrekt.info/2011/07/17/logner-och-pahitt-i-newsmill-a...
Permalänk | Anmäl
Quien Sabe, 2011-07-17, 14:47
"Majoriteten svenskar vill eliminera Islam från Sverige", vem har gjort den undersökningen om man får fråga? Sen att kalla Islam för en organisation är underligt, det är väl snarare en av världsreligionerna?
Att vissa samhällen där Islam är den rådande religionen och genomsyrar mycket av lagstiftningen ligger långt efter västvärlden vad det gäller kvinnliga rättigheter och så vidare är en annan fråga. De som kommer hit bör få klart för sig av samhälle och svenskarna vad det är som gäller i Sverige.
Därmed inte sagt att man skall nära ett Islam-hat såsom genomsyrar PI och mycket av det man läser från SD-håll!
Permalänk | Anmäl
Niklas Wikstrom, 2011-07-17, 14:47
Moderaterna fösöker vara "det nya arbetarpartiet", sossarna letar frenetiskt efter "förnyelse" men det enda parti som verkligen genomfört denna förändring ska för evigt ta ansvar för sitt förflutna? Märkliga uttalanden från islamistiskt håll lyckas man dock mildra och bortförklara varenda gång? Tror artikelförfattaren verkligen att någon köper detta trams längre? Det hjälper inte ens med de direkta lögner artikeln är kryddad med, SD är här för att stanna så länge etablissemanget inte visar upp en plan för hur invandringspolitiken ska styras upp. Dessutom kan artikelförfattaren förklara varför rasbiologi och tvångssterilisering är nåt vi ska eftersträva om man nu ska följa artikelns grumliga logik med att historien inte går att påverka?
Permalänk | Anmäl
u_16548, 2011-07-17, 14:51
Om man, som Emina Kolasevic, låter en låtsaskompis för vuxna bestämma vad man får och inte får göra i livet så blir det till slut besvärligt. Speciellt när låtsaskompisen tycker att våldtagna kvinnor ska stenas, händerna ska huggas av snattare, den som är HBT-person eller som vill lämna islam ska dödas, osv. Du glömde att ta upp det ...
Trots att du företräder en religion med dessa fullkomligt idiotiska regler så får du i vårt sekulariserade land yttra och (försöka) argumentera för dem. Vad hade hänt om någon hade höjt sin röst emot dessa vansinnigheter i ett islamistiskt land? Ja, just det ...
Det är DET vi INTE vill ha i Sverige! Därför växer (SD) så det knakar.
Permalänk | Anmäl
leif w-n, 2011-07-17, 14:56
#22 Niklas Wikstrom
"Därmed inte sagt att man skall nära ett Islam-hat såsom genomsyrar PI och mycket av det man läser från SD-håll!"
Det är svårt att bestämma gränsen mellan hat och motstånd.
Islam är värt allt motstånd det kan få!
Permalänk | Anmäl
leif w-n, 2011-07-17, 15:03
Men hjälp ! Utan att vara Sverigedemokrat själv så undrar jag om artikelförfattaren kanske kunde låta bli att diskutera vem SD:arnas mammor är, och istället förklara hur och varför hon kan anse att
muslim.se inte är judehatisk?
Börja gärna med citaten från muslim.se om att det är förbjudet att hjälpa ickemuslimer, ”att bli vän med dem och tycka om dem”, eller ”att bli medlemmar i deras samhällen, gå med i deras partier, samt att deltagande i allmänna val bara är acceptabelt när ”det ligger i islams intresse att muslimerna röstar”, att straffet för homosexualitet är ”att dödas”, och att ”Judarna” driver Världsbanken och IMF för att förtrycka världen.
Permalänk | Anmäl
claes larson, 2011-07-17, 15:10
"William Petzäll, du har poserat på bilder där du gör Sieg heil-hälsning". Men snälla Emina, hur kan du veta eller säga att det där är en nazist-hälsning bara utifrån bilden? Och en bild från Aftonbladet dessutom.
Jag har sett Göran Persson göra en värre nazisthälsning än så där.
Hittade inte exakt den bild jag sökte, men fann en kopia här:
http://www.farbrortorsten.com/bildsamling/politik/politikbild87.jpg
Och vad är det för fel på Ultima Thule? Det finns inte ett enda rasistiskt inslag i deras texter, texter som dessutom ofta är covers på av t.ex. Ulf Peder Olrog, Sven-Bertil Taube, Sigge Fürst etc. Är de också rasister? Skärp dig nu. Har du ens lyssnat på dem? Nä, precis. Det har du inte. Ändå så stämplar du dom som rasister?
Du är så dåligt påläst att man ramlar av hästen.
Allt du påstår är ju bara lögn, smörja eller ren hörsägen.
Nä, Emina, gör om och gör RÄTT!
Permalänk | Anmäl
Newt Miller, 2011-07-17, 15:13
"[förbjudet att] gå med i deras partier"
Den missade jag. Undrar vad Moderaternas Abdirisak Waberi säger om det. Förmodligen är det ok med tanke på den här regeln:
"deltagande i allmänna val bara är acceptabelt när "det ligger i islams intresse att muslimerna röstar”
Permalänk | Anmäl
Quien Sabe, 2011-07-17, 15:17
Det är otroligt fegt att radera inlägg som kritiserar dig och det du är engagerad inom Emina, sluta med dina falserier och du vet själv att den som går ut med sitt namn har blivit hotad av människor som är kopplade till både muslim.se och TUFF, organisationer som bjudit in människor som förespråkar både död åt homosexuella, judar och kristna. Se bara händelsen i Angered där en invandrare som valde SD blev utsatt för mordförsök.... Emina, vad har du gjort för att minska på hatet mot icke muslimer från dina organisationer?????
Permalänk | Anmäl
Michel Askan Hamoud, 2011-07-17, 15:28
Valet 2014 kommer förhoppningsvis ändra på debattklimatet i vårt land.
Kan för övrigt konstatera att samtliga kommentarer är kritiska till författaren.
Det finns hopp för Sverige ännu!
Permalänk | Anmäl
Kjell Larsson, 2011-07-17, 15:34
Islam är en vidrig ideologi som inte hör hemma i Sverige.
Permalänk | Anmäl
Johnny Andersson, 2011-07-17, 15:45
Artikelförfattaren kämpar med näbbar och klor för att genom smutskastning av SD försöka skyla över de vidrigheter som står på muslim.se. Samtidigt är det inte att förvånas, för det är ju bara texter hämtade från Koranen, för så står det i Koranen, så varför är folk så upprörda?
Gå hem och läs Koranen istället för att vara chockade, för det är ju det vi som läst Koranen sagt hela tiden: islam är apartheid, hat och våld. Men folk som inte läst Koranen blir arga om man säger detta, för de TROR att det är en religion och enligt dem måste en religion per definition vara snäll.
Islam är en religion endast till 10 %. Resten är politik. Läser man Koranen så blir man varse detta. Dessutom finns det forskning som bekräftar detta.
Alla vill ju ha det mångkulturella samhället så varför är ni förvånade? Eller är det så att ni vaknar upp nu och inser att det ni kallar islamofobi är helt befogad kritik av en förtryckande religion?
Läs mer kritik av detta vurmande för denna fascistiska lära. Här finns länksamligen: www.korta.nu/jc
Permalänk | Anmäl
Cavatus Carlson, 2011-07-17, 16:06
Politiskt inkorrekt är en nyhetssida som nischat sig på den typ av nyheter som vanlig media förtiger eller bagatelliserar.
Och om Elina tycker att resultatet av detta är muslimfientligt, så säger det nog mer om Elinas trosfränder, och om vanlig media, än om PI.
Permalänk | Anmäl
Indicator Maculatus, 2011-07-17, 16:21
Lilla Emina.
Islam är en styggelse och kommer att möta stort motstånd i vårt land, var så säker på det. Föressten är PI en bra sida att läsa sanningar på.
Muslim.se ska inte ha ett enda öre av våra skattepengar, tycker jag.
Håller med Islam är en vidrig ideologi som inte hör hemma i Sverige. skriver #31 Johnny Andersson, och jag håller fullständigt med honom.
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2011-07-17, 16:37
"Man kan integrera muslimer i Europa, men man kan inte integrera islam i Europa." - Ayan Hirsi Ali
Permalänk | Anmäl
u_16205, 2011-07-17, 16:34
Emina du är skrämmande: Här följer några råd från Muslim.se, betänk att författarna står också i regi för nya mosken i göteborg och muslimska friskolor i staden: Vad jag förstår så är Emina, du också inblandad. Om SD går emot dessa så är jag också i sympati för SD!!! Läs nedan en del stycken från Muslim.se
8. Att ta dem som vänner i allmänhet, att ta dem som hjälpare och som stöd och att slå ihopa sina påsar med dem. Allah förbjuder allt detta, eftersom Han säger: ”TROENDE! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter - ’ (vänner, beskyddare, hjälpare, osv), de stöder och skyddar varandra...” [al-Maa’idah 5:51]
9. Att kompromissa med dem och vara snäll mot dem på bekostnad av sin egen religion. Allah säger: ”Hör därför inte på dem som förnekar sanningen; de skulle vilja att du gick dem till mötes för att då visa sig tillmötesgående [mot dig].” [al-Qalam 68:8-9]. Detta inkluderar att sitta tillsammans med dem och ägna sig åt dem då de gör narr av Allahs tecken. Allah säger: ”Det har uppenbarats för er i Skriften att ni inte bör söka sällskap med dem som ni hör förneka och skämta om Allahs budskap, om de inte övergår till andra samtalsämnen. Annars blir ni lika dem…” [al-Nisa’ 4:140]
10. Att lita på dem och ta dem som rådgivare och konsulter i stället för de troende. Allah säger: ”TROENDE! Sök inte bitaanah (rådgivare, konsulter, beskyddare, hjälpare, vänner, etc.) bland dem som står utanför er religion (polyteisterna, Judarna, Kristna och hycklarna) De sparar ingen möda för att så förvirring i era led och önskar att ni skall plågas av olyckor och elände. Hatet flödar redan över deras läppar, men vad de bär i sitt inre är långt värre. Vi har låtit er se tecknen - [drag slutsatsen] om ni har förstånd. Det är ni som visar dem tillgivenhet; de hyser däremot inga varma känslor för er, fastän ni tror på uppenbarelsen hel och hållen. När de möter er säger de: "Vi tror." Men när de är ensamma, biter de sig i fingertopparna i ursinne. Säg: "Måtte ni gå under i ert ursinne! Allah vet vad som rör sig i människans innersta." Om det går er väl blir de besvikna, och de gläder sig när ni drabbas av en motgång. Men om ni bär [allt detta] med jämnmod och fruktar Allah, kan deras onda anslag inte i något avseende skada er. Allah har full uppsikt över [dem och] deras företag.” [Aal ‘Imran 3:118-120].
Imaam Ahmad och Muslim rapporterade att profetengick ut i (slaget vid) Badr, och en man från mushrikeen följde efter honom och kom ifatt honom vid al-Harrah. Han sade: ”Jag ville följa med dig och ansluta mig till dig, och ha en del av ditt krigsbyte.” Profetensade: ”Tror du på Allah och Hans sändebud?” Han sade, ”Nej”. Hansade, ”Gå tillbaka, jag tar inte hjälp/stöd/skydd från en mushrik.” Dessa texter visar tydligt att det är förbjudet för oss att utnämna kuffar till positioner där de kan få reda på muslimernas hemligheter och smida planer mot oss genom att försöka göra all sorts skada.
11. Att sätta dem i administrativa ställningar där de är chefer över muslimer och kan förödmjuka dem, bestämma över deras angelägenheter och hindra dem från att praktisera sin religion. Allah säger: ”...och Allah kommer inte att låta förnekarna triumfera över de troende.” [al-Nisa’ 4:141].
Imaam Ahmad rapporterade att Abu Moosa al-Ash’ari sade: “Jag sa till ’Umar : ’Jag har en kristen skrivare.’ Han sade, ’Vad är det för fel med dig, må Allah döda dig! Har du inte hört Allahs ord, ”TROENDE! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter - ’ (vänner, beskyddare, hjälpare, osv), de stöder och skyddar varandra...” [al-Maa’idah 5:51] Varför anställer du inte en haneef [dvs, en muslim]?’ Jag sade, ’O Ameer al-Mu’mineen, jag har nytta av hans arbete och han håller sin relgion för sig själv.’ Han sade, ’Jag ska aldrig ära dem när Allah har förödmjukat dem, och jag ska aldrig ta dem nära mig när Allah har uteslutit dem från sin nåd."
Inte heller bör vi anställa dem i muslimska hem där de kan se våra privata angelägenheter och uppfostra våra barn till kuffar. Detta är vad som händer nuförtiden när kuffar hämtas till muslimska länder som arbetare, chaufförer, betjänter och barnflickor i muslimska hem och familjer.
Vi bör inte heller skicka våra muslimska barn till kaafirskolor, missionärinstitutioner och onda högskolor och universitet, eller låta dem leva med kaafirfamiljer.
12. Att imitera kuffar i klädsel, utseende, tal, osv., eftersom det indikerar kärlek för den person eller det folk som imiteras. Profetensade: "Den som imiterar ett folk är en av dem.”
Det är förbjudet att imitera kuffar i sedvänjor, levnadsvanor och yttre utseende och uppförande som är karakteristiskt för dem. Detta inkluderar både att raka skägget, låta mustachen växa sig lång, tala deras språk, såväl som i att klä sig, mat och dryck, etc
Permalänk | Anmäl
Michel Askan Hamoud, 2011-07-17, 17:10
Bara ännu en muslim, som svamlar rappakalja i egen sak! Om hon
sen står för sin åsikt, skiter jag blankt i.
Emilia Kovotic kan ju hänga upp sig på frisyr och kostym, så kan vi
svenskar välja förnuftet.
Permalänk | Anmäl
per svensson, 2011-07-17, 18:18
Artikelförfattaren säger sig stå för sina åsikter skriver hon?
Var i texten skriver hon då om dessa? På vilket sätt handlar hennes artikel om någonting annat än att svartmåla sin meningsmotståndare istället för att konstruktivt bemöta det man inte håller med i tidigare skrivna alster.
Gör om gör rätt
Permalänk | Anmäl
Ceasar Andersson, 2011-07-17, 18:27
Glöm inte att Mohammed delade månen i två delar och att Jona svaldes av en val ... Gud är stor !!
Permalänk | Anmäl
Kultur är med än musik och mat, 2011-07-17, 18:45
När man läser #36 så förstår man grunden i islams ideologi, islam måste ha hårda regler för att inte kunna ifrågasättas eftersom alla fritt, logiskt tänkande människor skulle förstå ideologins ondska och förkasta den.
Den naturligt evolutionära utvecklingen av människan, som innebär att en så framgångsrik och god människa som möjligt väljs för repoduktion av båda parter, utesluter oftast de sämre männniskor som legat bakom islam genom historien och därför måste dessa män kunna tvinga kvinnor att föröka sig med dem, och helst så mycket som möjligt för att på så sätt kontrollerat sprida den ondskefulla ideologin vidare - därav kvinnans förslavade ställning inom islam.
Nyckeln till Sveriges bortdrivning av islam borde vara just de muslimska kvinnorna som tusenfalt måste få veta att de har rätt att bestämma över sina egna liv, och om det kan finnas en religiös orsak till att de inte kan försörja sig ska inga bidrag kunna erhållas - det kan vara för att man väljer att ha en klädsel som inte fungerar på arbetsmarknaden(jag skulle inte fått mitt jobb om jag gått på intervju iklädd spindelmannen dräkt), att man brister i språkkunskap eller annan grundläggande utbildning eller kulturella koder.
En annan sak är att vi västerlänningar aldrig kan lita på om en muslim ljuger eller inte, koranen uppmanar till och med muslimer att ljuga för ickemuslimer om det gagnar islams syfte vilket i själva verket innebär: gagnar de själva, de har oftast inte den moral som bygger på kristna värderingar och som vi tar som självklar. Ett tragiskt exempel var ju en viss politiker som åkte taxi ofta och alla invandrade taxichaufförer hon pratade med hade varit kirurger och raketforskare i sitt hemland men i Sverige var de tvugna att köra taxi och öppna kebabkiosk, hennes uppfattning blev då att så måste det vara - den blåögda människan har varit en stor del av Sveriges politik de senaste årtiondena...
Ovanstående innebär samtidigt att det inte skulle vara lönt att kräva påskrift av ett medborgaravtal för invandrare där de underställer alla religiösa och ideologiska preferenser den svenska demokratin, dess lagar och kultur, eftersom lögner är naturlig del av vardagen som det till och med uppmanas i den enda bok de förväntas hämta kunskap från.
Jag tror att de flesta människor kan förändras till det bättre men man måste förstå att en muslim ofta har en livslång hjärntvätt som ska reverseras.
Nej, detta kommer ta lång tid att ändra på och kommer kräva mycket stor välvilja från oss fria människor när vi gång på gång ska påpeka det felaktiga i islam och till en början riskera våra liv för detta - man förstår vilka hjältar sådana som Geert Wilders, Jimmy Åkesson och många andra har varit när alla politiska krafter hatiskt arbetat emot deras kamp för vår frihet.
Tack för att vinden har börjat vända!
Permalänk | Anmäl
Mex Berg, 2011-07-17, 18:58
SD kommer bara att fortsätta växa.
SD har de etablerade partierna själva skapat genom en vettlös och ansvarslös invandringspolitik.
SD kan inte raderas med mindre än att ta tag i de enorma missförhållanden som idag råder ute på gator och torg.
SD har med nuvarande politik framtiden för sig.
Permalänk | Anmäl
Sven Ekberg, 2011-07-17, 19:25
Emina, skjut inte budbäraren. Istället borde du sätta dig ner och studera vad islam egentligen står för. Man behöver inte vara raketforskare för att mycket snabbt inse att islams ideologi inte är kompatibel med det fundament av värderingar och normer vår västerländska demokrati bygger på. Är du så väldigt angelägen om att ingen får avvika från islam som den enda rätta läran varför inte flytta till något av de länder där befolkningen åtnjuter detta styrelseskick.
Permalänk | Anmäl
Bjorn Gh, 2011-07-17, 19:59
Emina Kolasevic
Jag tror att vad du gör i ditt inlägg brukar kallas för karaktärsmord.
Dessutom ljuger du. Säkert för den goda sakens skull. Men du ljuger. Sedan skulle du bli mycket förvånad om du visste något om min bakgrund. Den är nämligen inte olik din.
Och nej jag skulle aldrig skriva under med mitt riktiga namn.
Mitt riktiga namn klingar nämligen inte alls svenskt
Och jag har en mycket stor och hälsom respekt för ska vi kalla det radikal Islam. Det är ju ett uttryck som är begripligt här i Sverige.
Sekulära muslimer (icke praktiserande) i Sverige är mycket tysta. Bokstavligen extra farligt att kritisera radikal Islam för dem.
Nu ska jag ägna mig åt att läsa P1 och fördjupa mig i SD
politik. Har förhållit mig sval till dem men du gav mig faktiskt
inspiration. Kanske detta ändå är ett parti också för mig?
Permalänk | Anmäl
Carolin Andersson, 2011-07-17, 20:03
Nu önskar jag inte någon människa ett öde som Elin Krantz, men vissa människor borde få ta del av kulturberikningen på ett mer handgripligt sätt.
Permalänk | Anmäl
Lennart Johansson, 2011-07-17, 20:39
Nu önskar jag inte någon människa ett öde som Elin Krantz, men vissa människor borde få ta del av kulturberikningen på ett mer handgripligt sätt.
Permalänk | Anmäl
Lennart Johansson, 2011-07-17, 20:40
Om du står för dina åsikter, varför har du då redigerat artikeln i efterhand? Vågar du inte stå för att dina antisemitiska antydningar om Chang Fricks ursprung?
Permalänk | Anmäl
Gustav Ek, 2011-07-17, 22:14
#46: Hahaha, ja det har hon faktisk gjort! I en artikel där hon AVSLUTAR med meningen:
"Jag står för mina åsikter, vilket ni - tydligt och klart - inte gör."
Vilket underbart självmål! Snacka om att äga sig själv!
Permalänk | Anmäl
Indicator Maculatus, 2011-07-17, 23:22
Artikelns rubrik, ett rent personangrepp, är självmål nummer ett. 0-1.
Är förvånad att newsmill släpper igenom det men tycker ändå det är bra. (Newsmill har refuserat betydligt sakligare artiklar än ovan.)
Det finns bra muslimer och bra tolkningar av islam. Men de framkommer inte i Sverige och i media. Vi konfronteras hela tiden med den värsta avarten av religionen och laglösa företrädare samt kriminella som kopplas till religionen ifråga. Som en debattdeltagare skrev här så måste moderata muslimer vara ännu räddare för sin säkerhet än medlemmar av sd. Radikala islamister ser nämligen strängt på de som de kallar för förrädare. Radikal islamism är en fara främst för moderata muslimer. Kolasevic låter bosniskt? Inte är väl bosnier radikala islamister?
- Bilden som Aftonbladet har publicerat är för gammal och vad den antyder inte alls säkert. Will it float? Nej.
- Ultima Thule och Svensk ungdoms musik rasistisk, Nej. Rebellisk och nationell ja, men inte rasistisk.
- Har sd tagit emot pengar från en antisemit så sent som 04? En poäng, 1-1, bra research. Kommer det att avhålla islamistmotståndare, nationella svenskar, oroliga invandrare, eventuella rasister och andra svenskar att rösta på sd?: Nej. Inte om man spyr på migrationspolitiken, den eskalerande brottsligheten, hotet från islamister och politikernas lögner.
- Anklagelser om främlingsfientlighet. Biter inte, se ovan.
- Isak Nygren. Bekräftar att sd vill vara ett seriöst parti. En poäng till sd: 1-2.
- William Hahnes urballning: En västanfläkt jämfört med den kriminalitet som Sverige har importerat.
- Politiskt Inkorrekt.info: En mycket bra nyhetssida som tar upp de problem som annan media delvis förtiger. En sammanfattning av hur Sverige drabbas av en usel kriminalitets-, migrations- och asylpolitik. Koppling till sd? Nej, sägs det från officiellt håll. Spelar det någon roll för läsarna? Man måste inte rösta på sd för att man läser pi.
Är det roligt att som invandrare eller muslim bli drabbad av fientlighet? Nej det är det inte. Men svenskarnas sviktande tolerans beror på kriminella invandrare, samhällsfarliga islamister, förljugen media och fullständigt handlingsförlamade politiker.
Termen "vi och dom" handlar sedan länge inte om svenskar vs invandrare. Det handlar om lag, ordning, demokrati, religionsfrihet och ett svenskt sätt att leva på ena sidan och avgrundsdjup människoföraktande islamism, vänsterextremism och politisk inkompetens och feghet på andra sidan. Som invandrare tycker jag att det är extra viktigt att stå på den först nämnda sidan.
Permalänk | Anmäl
Johannes Brahe, 2011-07-18, 01:56
Hej allihopa, har nu läst alla kommentarer och kan konstatera att kommentar nr. 22 är den enda kommentaren som inte är skriven av någon som röstade på SD.
Jag har inte redigerat artikeln, det är newsmill som tog bort det, jag har aldrig ändrat mina texter i efterhand, det minskar trovärdigheten hos en person. Det jag skriver menar jag också, eller så ber jag om ursäkt, men jag tar aldrig bort det jag en gång skrivit. Så, varför skrev jag detta? Det är förvånansvärt att en person med judisk bakgrund går med i ett parti såsom SD. Därför skrev jag att mamman är just av judiskt ursprung. Men Newsmill valde att ta bort det, inte jag.
Ang. att de donerade pengarna till PI går direkt till Jimmie Åkessons konto kan ni fråga honom själv om. Annars kan jag gärna länka till hans kommentar när han blev tillfrågad om detta.
Ang. anklagelserna att jag smutskastar Petzäll osv säger jag såhär: You can't change your past but you CAN change your future.
Ang. att ni inte använder era egna namn. Med sitt egna namn blir det bättre kommentarer, bättre ordval och en tryggare plats att diskutera på. Precis som det finns någon som skulle attackera er, finns det någon som skulle attackera mig ute på stan, ingen som tänkt på det? Jag är medveten om det varje gång jag befinner mig ute bland folk, men jag sitter inte och tycker synd om mig själv för det utan det är ett val jag har gjort och jag står för det.
Tills nästa gång; gå ut och njut av det härliga svenska sommarvädret istället för att sitta framför datan hela dagen och hata. Fred!
Permalänk | Anmäl
Emina Kolasevic, 2011-07-18, 07:47
Fortfarande påhopp. Jag röstade också på SD Emina. Får inte jag kommentera för det? Jag förstår inte vad det skulle vara för problem.
Först och främst; BRA att du återkommer i kommentatorsfälten. 1% av de som skriver artiklar gör så och det är sprgligt att ni inte är fler. För vi söker allt som oftast förtydligande och svar. Tyvärr fick vi inte direkt svar på väldigt många frågor av dig denna gång. Kanske nästa gång?
Exempelvis varför Du anser att homosexuella ska dödas, vilket bara än EN av otalet av åsikterna på muslim.se. Som exempel.
Sedan tycker jag det rimmar illa, om du först vill prata dåtid om någon som person, för att sedan hävda att samma person kan förändras. Du får det att låta som något dåligt. Men det är väl bra? Eller alla brottslingar som begått brott är och kommer för alltid att vara brottslingar menar du?
Som en anekdot ska vi kanske ta och jämföra Islam för 1500 år sedan och nu. Och kanske analysera hur denna ideologi har förändrats. Moderniserats? Eller det är oväsentligt? Islam är lika humant nu som då, och det är väl givetvis jättebra.
Och vad jag gör med en kopp kaffe en regning sommardag behvöer du inte bry dig om käre Emina. Tack för din omtanke, men du kanske ska kliva ut i verkligheten själv ett par minuter. När du återkommer in till "datan" så kanske du kan svara på några av de 40+ frågor i kommentarerna ovan.
Nej just det. 99% är ju från SD-anhängare och ska förnekas... Så var det ju... Trovärdigt...
Permalänk | Anmäl
Thomasson, 2011-07-18, 08:10
Emina,
Klart det är naturligt för person med judisk bakgrund att rösta på Sd, Sverige mest Israelvänliga parti. Speciallt med tanke på att judar tvingas flytta från Malmö pga importerad antisemitism från mellanöstern. Detta kommer att hända i allt fler svenska städer.
Permalänk | Anmäl
Mattias Johansson, 2011-07-18, 08:15
Jag kommer att bekämpa Islam, Nazism och Kommunism så länge jag lever.
2014 går min röst till SD ..Det enda partiet i detta land som fortfarande vågar stå upp för sanningen och rättvisan.
Permalänk | Anmäl
Sven Ekberg, 2011-07-18, 10:29
Hej Emina,
Jag lärde mig tidigt att "stå för mina åsikter" bara ledde till okunskap då jag ofta hamnade i situationer där någon faktiskt kunde lära mig något och att en ändring av mina åsikter var någonting positivt. Kanske detta är en kulturell skillnad oss emellan - att jag förhåller mig sekulär/kritisk till religion, samhälle och makten medan du har lärt dig att inte göra det?
Jag har läst och begrundat din kritik mot SD och tackar för den men du skriver att du tycker Ekeroth ljuger om muslim.se och att du själv inte tycker sidan är judehatisk eller kvinnofientlig (du tog inte upp hatet mot homosexuella men det var kanske medvetet!?). Är detta ett resultat av en kulturell skillnad där du inte får ifrågasätta islam eller tar du avstånd från de texter som är fientliga mot ickemuslimer, kvinnor och homosexuella?
Allt detta är väldigt fascinerande. Du skriver varmt om att stå för sina åsikter och du kritiserar till höger och vänster men du följer det kulturella mönstret att aldrig kritisera islam, hur makabra och felaktiga vissa texter än är. Personligen tror jag du gör muslimer en björntjänst och förstärker den stereotypa bilden av dem.
Att öppet visa att man inte tar avstånd från hatiska texter är att stödja dem. Du Emina, är den fientliga av oss!
Permalänk | Anmäl
Kent S, 2011-07-18, 10:49
Varför är muslimen Emina Kolasevic negativt inställd mot nazister? Muslimerna hade ju under andra världskriget de bästa kontakter med nazismen, höjdpunkten var bildandet av den 13:e SS-divisionen Handschar som bestod uteslutande av Bosniska muslimer!
Denna SS-division blev prisad av både Hitler och Himmler för deras insats för nazismen.
Emina! Kan du förklara?
Permalänk | Anmäl
Hubert Kocour, 2011-07-18, 11:00
#49: Att du förvånas att en person med judisk bakgrund röstar på SD, visar med all önskvärd tydlighet att du inte har tagit reda på vad SD står för.
Du tror att det är ett högerextremt parti, men det är ett mittenparti, med tydlig invandringspolitik.
Hatet får muslimerna stå för, SD vill värna svensk kultur och svenska värderingar.
Det kan du fundera på, när du är ute och solar!
Permalänk | Anmäl
Kjell Larsson, 2011-07-18, 11:09
Det hade varit intressantare om artikeln istället för hatpropaganda hade innehållit information om vad det är som är så bra med islam och muslimer.
Den viktigaste frågan är varför muslimer skaffar sig barn istället för arbete när man kommer till Sverige.
Vore inte de omvända det mest naturliga om man vill bli integrerad och sedd som en tillgång?
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2011-07-18, 11:17
84 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Artikelförfattaren har mer eller mindre medvetet valt att missuppfatta folks åsikter - det handlar om att majoriteten svenskar vill eliminera islam från sverige, vilket är lika viktigt som att eliminera nazism, kommunism eller andra sektliknande organisationer.
Ingen vill, som du säger, "demonisera" "döda" "kasta ut" muslimer, men däremot ska vi tillhandahålla all hjälp vi kan för att människor ska ta sig ur islam, man har altså en större tro på muslimerna som människor att de kan förändras och ta avstånd från denna sektliknande ideologi med dess förvridna värdsbilder, fördomsfulla synsätt och sitt förtryck av dess anhängares fria tanke och handling.
Det är inte mer ok att vara muslim i Sverige än att vara nazist eller kommunist, organisationer med sådana ideologier ska aldrig kunna få skattemedel om inte svenska folket demokratiskt röstat fram att det är sådana ideologier vi vill stödja.
Vi har så många muslimer som behöver bli en del av samhället och bidra till vårt välstånd, speciellt kvinnor, och det kommer aldrig bli möjligt om vi inte hjälper dem frigöra sig från islam, alternativt flytta till något av de sjuka länder som styrs efter islams ideologi.
Islam är en bromskloss för sveriges utveckling,
I dagens "vitryska" media i Sverige finns ju censur tyvärr och framförallt ett svenskhat av dess like.
Hur ska man framföra åsikter då utan att rubriker som 3.e världskriget brutit ut?
Glömt sossarnas projekt rasbiologi på 20 talet? Hur lät det i valstugorna 2002? Moderat riksdagsman 1994 var nynazist.
Listan kan göras lång.
Nej när tänker på Sveriges bästa så blir försvarsmekanismen automatiskt rasist/vi har råd osv.
Djupt skrämmande är bara förnamnet!
/Sverige först
Det vore intressant om Emina Kolasevic kan förklara varför hon anser att muslim.se inte är varken judefientlig eller kvinnofientlig?
Kära Emina, jag vill att du ska veta följande: det kommer för mig inte spela någon roll om Jimmie Åkesson avslöjas med att äta småbarn i en grotta i Transsylvanien - jag kommer ändå att rösta på SD. Det är det enda partiet som för en invandringspolitik värd namnet. Visst, deras förlutna är inte det bästa. Men eftersom det är framtiden som står på spel har jag gärna överseende med historien. Och om det skulle visa sig att SD - mot alla odds - börjar prata om att invadera Polen - ja, då får vi ta den diskussionen då. Tills vidare har SD min röst och mitt fulla stöd. Oavsett vad du skriver.
Om man tror att sådant här ointelligent hörsägen/expo-inspirerat trams som skrivet och tänkt ska ovan stoppa SDs framgångar.. ja då har man nog inte fattat någonting. Om detta är den debatt som SD behöver ta, så kommer SD vinna varje gång.
Jag vill att SD-motståndarna ska sluta tramsa och istället på ett övertygande sätt ska visa varför Sverige ska upprätthålla de slappaste migrationslagarna i västvärlden. Och övertygande visa på vilket sätt Sverige hittills blivit/kommer att bli en bättre plats att leva på genom att ta in flest invandrare i västvärlden. Samt lägga upp en plan och visa en tidslinje hur man ska komma tillrätta med de problem som politikerna skapat och fortsätter skapa.
Emina Kolasevic väljer att inte bemöta Petzälls åsikter med ett ord. Hon argumenterar inte i sak utan kommer bara med förolämpningar och personangrepp. Hennes metod är symptomatisk för hennes växande skara av meningsfränder. Det är inte demokrater vi att göra med här.
Be afraid, be very afraid.
Mycket guilt by association blir det när sverigedemokraterna ska klandras.
Själv delar jag parkering med en afrikan, kan jag bli medlem i expo på den meriten?
Vilken sandlådenivå på en artikel. Släpper Newsmill igenom allt. Den är ju direkt rasistisk.
Sd är ett parti som förändrats och förändras alltså ett parti under utveckling, synd att man inte kan säga detsamma om Islam , där har inte skett någon utveckling eller förändring under tusentals år, det är ju främst detta SD angriper. Hade islam varit en modern och demokratisk religion så hade den debatten inte behövts.
Politisk Inkorrekt redovisar bara fakta . till skillnad ifrån dagens vanliga media, kan man säga det har stått på PI , det är sant. Det kunde man säga om Media för 60 år sedan också, men tyvärr inte längre.
Emina är ju tyvärr heller inte speciellt sanningsenlig , rena lögner är ju det som hon skriver om att bla Jimmy får pengar av PI. Tvivlar förresten på det finns något ekonomiskt överskott i PI
Märkligt att ingen frisk människa hävdar att Aftonbladet representerar SAP eller SvD Alliansen. SD åsikter och partiprogram finns att läsa på partiets hemsida icke på PI.
Newsmill agerar förtalkanal för antidemokratiska islamister och andra mörka krafter.
Det är förvånande att Newsmill tar in en artikel som är så full med medvetna fel och lögner. Är du desperat Emina? Varför inte konstruktiv kritik istället för påhopp och lögner.
T.ex. vad har Chang Fricks mamma med Petzälls artikel att göra? Det är ingen av de nämnda som diskuterat din mammas eventuella religion?
Synd att ni inte inser att smutskastningens tid är förbi.
Intressant att man inte tar avstånd från www.muslim.se som har nedvärderande åsikter om kvinnor och rasistiska åsikter som måste följas för annars är man inte en troende muslim.
http://www.muslim.se/fragorasvar/basgrundernaitron/232-foertydligande-av...
Jag har för mig att vi lever i Europa där olika folkslag blandas och ska leva tillsammans men så får vi en fundamentalistisk religion och politik som går ut på motsatsen, där alla ska bara följa en endast tro och religion.
Jihad som många tror utövas inte bara när det är krig eller uppror utan det pågår hela tiden mot de som är icke troende.
http://www.islamqa.com/en/ref/34647/jihad
Skapa er en egen uppfattning genom att söka på dessa sidor.
PS. hur kommer det sig att det finns hundratals regler hur kvinnor ska uppföra sig, men knapp inga om hur män ska uppföra sig. DS
Har du nån gång funderat över varför SD´s hejarklack inte använder sig av sina riktiga namn? Hur kan det vara så?
Har det inte kommit till din kännedom att om vi lämnar ut våra namn så reagerar våra vänner mycket konstigt: Vi blir uteslutna ur vänkretsen, föreningsliv, förtroendeuppdrag och kanske även får sparken. Det värsta är att vi även ska acceptera att bli misshandlade. Det har ju t.o.m. Reinfeldt sagt: "Att har man dessa åsikter så får man räkna med det."
Vi har nämligen inte rätt att ha en egen åsikt, vi får nämligen inte ta del av den yttrandefrihet som sägs ska finnas i detta land.
Jag skulle aldrig lämna ut mitt namn till t.ex. dig, för det skulle du missbruka. Med dina åsikter skulle du snabbt offentliggöra det och rasera mitt liv, det har jag ju förstått av denna artikel full av lögner.
Hata SD och skriva lögner om dom det har man rätt att göra, men hata islam och skriva sanning om dom det får man inte.
Tänk en gång till innan du sätter dig att skriva och håll dig till sanningen.
@#19 Viktoria Tallgren, ett bra exempel på det du skriver är att Stellan Bojerud, ersättare i riksdagen fick sin ytterdörr nerkletad med målarfärg för någon veckas sedan.
När har det hänt någon tillskyndare av islam?
Den som har tid och lust kan gå in på den sida Kolasevic nämner - Politiskt Inkorrekt - där denna artikel tas upp med följande kommentarsfält och avgöra om man tycker hennes beskrivning stämmer. Om man vill bilda sig en egen uppfattning, alltså.
http://politisktinkorrekt.info/2011/07/17/logner-och-pahitt-i-newsmill-a...
"Majoriteten svenskar vill eliminera Islam från Sverige", vem har gjort den undersökningen om man får fråga? Sen att kalla Islam för en organisation är underligt, det är väl snarare en av världsreligionerna?
Att vissa samhällen där Islam är den rådande religionen och genomsyrar mycket av lagstiftningen ligger långt efter västvärlden vad det gäller kvinnliga rättigheter och så vidare är en annan fråga. De som kommer hit bör få klart för sig av samhälle och svenskarna vad det är som gäller i Sverige.
Därmed inte sagt att man skall nära ett Islam-hat såsom genomsyrar PI och mycket av det man läser från SD-håll!
Moderaterna fösöker vara "det nya arbetarpartiet", sossarna letar frenetiskt efter "förnyelse" men det enda parti som verkligen genomfört denna förändring ska för evigt ta ansvar för sitt förflutna? Märkliga uttalanden från islamistiskt håll lyckas man dock mildra och bortförklara varenda gång? Tror artikelförfattaren verkligen att någon köper detta trams längre? Det hjälper inte ens med de direkta lögner artikeln är kryddad med, SD är här för att stanna så länge etablissemanget inte visar upp en plan för hur invandringspolitiken ska styras upp. Dessutom kan artikelförfattaren förklara varför rasbiologi och tvångssterilisering är nåt vi ska eftersträva om man nu ska följa artikelns grumliga logik med att historien inte går att påverka?
Om man, som Emina Kolasevic, låter en låtsaskompis för vuxna bestämma vad man får och inte får göra i livet så blir det till slut besvärligt. Speciellt när låtsaskompisen tycker att våldtagna kvinnor ska stenas, händerna ska huggas av snattare, den som är HBT-person eller som vill lämna islam ska dödas, osv. Du glömde att ta upp det ...
Trots att du företräder en religion med dessa fullkomligt idiotiska regler så får du i vårt sekulariserade land yttra och (försöka) argumentera för dem. Vad hade hänt om någon hade höjt sin röst emot dessa vansinnigheter i ett islamistiskt land? Ja, just det ...
Det är DET vi INTE vill ha i Sverige! Därför växer (SD) så det knakar.
#22 Niklas Wikstrom
"Därmed inte sagt att man skall nära ett Islam-hat såsom genomsyrar PI och mycket av det man läser från SD-håll!"
Det är svårt att bestämma gränsen mellan hat och motstånd.
Islam är värt allt motstånd det kan få!
Men hjälp ! Utan att vara Sverigedemokrat själv så undrar jag om artikelförfattaren kanske kunde låta bli att diskutera vem SD:arnas mammor är, och istället förklara hur och varför hon kan anse att
muslim.se inte är judehatisk?
Börja gärna med citaten från muslim.se om att det är förbjudet att hjälpa ickemuslimer, ”att bli vän med dem och tycka om dem”, eller ”att bli medlemmar i deras samhällen, gå med i deras partier, samt att deltagande i allmänna val bara är acceptabelt när ”det ligger i islams intresse att muslimerna röstar”, att straffet för homosexualitet är ”att dödas”, och att ”Judarna” driver Världsbanken och IMF för att förtrycka världen.
"William Petzäll, du har poserat på bilder där du gör Sieg heil-hälsning". Men snälla Emina, hur kan du veta eller säga att det där är en nazist-hälsning bara utifrån bilden? Och en bild från Aftonbladet dessutom.
Jag har sett Göran Persson göra en värre nazisthälsning än så där.
Hittade inte exakt den bild jag sökte, men fann en kopia här:
http://www.farbrortorsten.com/bildsamling/politik/politikbild87.jpg
Och vad är det för fel på Ultima Thule? Det finns inte ett enda rasistiskt inslag i deras texter, texter som dessutom ofta är covers på av t.ex. Ulf Peder Olrog, Sven-Bertil Taube, Sigge Fürst etc. Är de också rasister? Skärp dig nu. Har du ens lyssnat på dem? Nä, precis. Det har du inte. Ändå så stämplar du dom som rasister?
Du är så dåligt påläst att man ramlar av hästen.
Allt du påstår är ju bara lögn, smörja eller ren hörsägen.
Nä, Emina, gör om och gör RÄTT!
"[förbjudet att] gå med i deras partier"
Den missade jag. Undrar vad Moderaternas Abdirisak Waberi säger om det. Förmodligen är det ok med tanke på den här regeln:
"deltagande i allmänna val bara är acceptabelt när "det ligger i islams intresse att muslimerna röstar”
Det är otroligt fegt att radera inlägg som kritiserar dig och det du är engagerad inom Emina, sluta med dina falserier och du vet själv att den som går ut med sitt namn har blivit hotad av människor som är kopplade till både muslim.se och TUFF, organisationer som bjudit in människor som förespråkar både död åt homosexuella, judar och kristna. Se bara händelsen i Angered där en invandrare som valde SD blev utsatt för mordförsök.... Emina, vad har du gjort för att minska på hatet mot icke muslimer från dina organisationer?????
Valet 2014 kommer förhoppningsvis ändra på debattklimatet i vårt land.
Kan för övrigt konstatera att samtliga kommentarer är kritiska till författaren.
Det finns hopp för Sverige ännu!
Islam är en vidrig ideologi som inte hör hemma i Sverige.
Artikelförfattaren kämpar med näbbar och klor för att genom smutskastning av SD försöka skyla över de vidrigheter som står på muslim.se. Samtidigt är det inte att förvånas, för det är ju bara texter hämtade från Koranen, för så står det i Koranen, så varför är folk så upprörda?
Gå hem och läs Koranen istället för att vara chockade, för det är ju det vi som läst Koranen sagt hela tiden: islam är apartheid, hat och våld. Men folk som inte läst Koranen blir arga om man säger detta, för de TROR att det är en religion och enligt dem måste en religion per definition vara snäll.
Islam är en religion endast till 10 %. Resten är politik. Läser man Koranen så blir man varse detta. Dessutom finns det forskning som bekräftar detta.
Alla vill ju ha det mångkulturella samhället så varför är ni förvånade? Eller är det så att ni vaknar upp nu och inser att det ni kallar islamofobi är helt befogad kritik av en förtryckande religion?
Läs mer kritik av detta vurmande för denna fascistiska lära. Här finns länksamligen: www.korta.nu/jc
Politiskt inkorrekt är en nyhetssida som nischat sig på den typ av nyheter som vanlig media förtiger eller bagatelliserar.
Och om Elina tycker att resultatet av detta är muslimfientligt, så säger det nog mer om Elinas trosfränder, och om vanlig media, än om PI.
Lilla Emina.
Islam är en styggelse och kommer att möta stort motstånd i vårt land, var så säker på det. Föressten är PI en bra sida att läsa sanningar på.
Muslim.se ska inte ha ett enda öre av våra skattepengar, tycker jag.
Håller med Islam är en vidrig ideologi som inte hör hemma i Sverige. skriver #31 Johnny Andersson, och jag håller fullständigt med honom.
"Man kan integrera muslimer i Europa, men man kan inte integrera islam i Europa." - Ayan Hirsi Ali
Emina du är skrämmande: Här följer några råd från Muslim.se, betänk att författarna står också i regi för nya mosken i göteborg och muslimska friskolor i staden: Vad jag förstår så är Emina, du också inblandad. Om SD går emot dessa så är jag också i sympati för SD!!! Läs nedan en del stycken från Muslim.se
8. Att ta dem som vänner i allmänhet, att ta dem som hjälpare och som stöd och att slå ihopa sina påsar med dem. Allah förbjuder allt detta, eftersom Han säger: ”TROENDE! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter - ’ (vänner, beskyddare, hjälpare, osv), de stöder och skyddar varandra...” [al-Maa’idah 5:51]
9. Att kompromissa med dem och vara snäll mot dem på bekostnad av sin egen religion. Allah säger: ”Hör därför inte på dem som förnekar sanningen; de skulle vilja att du gick dem till mötes för att då visa sig tillmötesgående [mot dig].” [al-Qalam 68:8-9]. Detta inkluderar att sitta tillsammans med dem och ägna sig åt dem då de gör narr av Allahs tecken. Allah säger: ”Det har uppenbarats för er i Skriften att ni inte bör söka sällskap med dem som ni hör förneka och skämta om Allahs budskap, om de inte övergår till andra samtalsämnen. Annars blir ni lika dem…” [al-Nisa’ 4:140]
10. Att lita på dem och ta dem som rådgivare och konsulter i stället för de troende. Allah säger: ”TROENDE! Sök inte bitaanah (rådgivare, konsulter, beskyddare, hjälpare, vänner, etc.) bland dem som står utanför er religion (polyteisterna, Judarna, Kristna och hycklarna) De sparar ingen möda för att så förvirring i era led och önskar att ni skall plågas av olyckor och elände. Hatet flödar redan över deras läppar, men vad de bär i sitt inre är långt värre. Vi har låtit er se tecknen - [drag slutsatsen] om ni har förstånd. Det är ni som visar dem tillgivenhet; de hyser däremot inga varma känslor för er, fastän ni tror på uppenbarelsen hel och hållen. När de möter er säger de: "Vi tror." Men när de är ensamma, biter de sig i fingertopparna i ursinne. Säg: "Måtte ni gå under i ert ursinne! Allah vet vad som rör sig i människans innersta." Om det går er väl blir de besvikna, och de gläder sig när ni drabbas av en motgång. Men om ni bär [allt detta] med jämnmod och fruktar Allah, kan deras onda anslag inte i något avseende skada er. Allah har full uppsikt över [dem och] deras företag.” [Aal ‘Imran 3:118-120].
Imaam Ahmad och Muslim rapporterade att profetengick ut i (slaget vid) Badr, och en man från mushrikeen följde efter honom och kom ifatt honom vid al-Harrah. Han sade: ”Jag ville följa med dig och ansluta mig till dig, och ha en del av ditt krigsbyte.” Profetensade: ”Tror du på Allah och Hans sändebud?” Han sade, ”Nej”. Hansade, ”Gå tillbaka, jag tar inte hjälp/stöd/skydd från en mushrik.” Dessa texter visar tydligt att det är förbjudet för oss att utnämna kuffar till positioner där de kan få reda på muslimernas hemligheter och smida planer mot oss genom att försöka göra all sorts skada.
11. Att sätta dem i administrativa ställningar där de är chefer över muslimer och kan förödmjuka dem, bestämma över deras angelägenheter och hindra dem från att praktisera sin religion. Allah säger: ”...och Allah kommer inte att låta förnekarna triumfera över de troende.” [al-Nisa’ 4:141].
Imaam Ahmad rapporterade att Abu Moosa al-Ash’ari sade: “Jag sa till ’Umar : ’Jag har en kristen skrivare.’ Han sade, ’Vad är det för fel med dig, må Allah döda dig! Har du inte hört Allahs ord, ”TROENDE! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter - ’ (vänner, beskyddare, hjälpare, osv), de stöder och skyddar varandra...” [al-Maa’idah 5:51] Varför anställer du inte en haneef [dvs, en muslim]?’ Jag sade, ’O Ameer al-Mu’mineen, jag har nytta av hans arbete och han håller sin relgion för sig själv.’ Han sade, ’Jag ska aldrig ära dem när Allah har förödmjukat dem, och jag ska aldrig ta dem nära mig när Allah har uteslutit dem från sin nåd."
Inte heller bör vi anställa dem i muslimska hem där de kan se våra privata angelägenheter och uppfostra våra barn till kuffar. Detta är vad som händer nuförtiden när kuffar hämtas till muslimska länder som arbetare, chaufförer, betjänter och barnflickor i muslimska hem och familjer.
Vi bör inte heller skicka våra muslimska barn till kaafirskolor, missionärinstitutioner och onda högskolor och universitet, eller låta dem leva med kaafirfamiljer.
12. Att imitera kuffar i klädsel, utseende, tal, osv., eftersom det indikerar kärlek för den person eller det folk som imiteras. Profetensade: "Den som imiterar ett folk är en av dem.”
Det är förbjudet att imitera kuffar i sedvänjor, levnadsvanor och yttre utseende och uppförande som är karakteristiskt för dem. Detta inkluderar både att raka skägget, låta mustachen växa sig lång, tala deras språk, såväl som i att klä sig, mat och dryck, etc
Bara ännu en muslim, som svamlar rappakalja i egen sak! Om hon
sen står för sin åsikt, skiter jag blankt i.
Emilia Kovotic kan ju hänga upp sig på frisyr och kostym, så kan vi
svenskar välja förnuftet.
Artikelförfattaren säger sig stå för sina åsikter skriver hon?
Var i texten skriver hon då om dessa? På vilket sätt handlar hennes artikel om någonting annat än att svartmåla sin meningsmotståndare istället för att konstruktivt bemöta det man inte håller med i tidigare skrivna alster.
Gör om gör rätt
Glöm inte att Mohammed delade månen i två delar och att Jona svaldes av en val ... Gud är stor !!
När man läser #36 så förstår man grunden i islams ideologi, islam måste ha hårda regler för att inte kunna ifrågasättas eftersom alla fritt, logiskt tänkande människor skulle förstå ideologins ondska och förkasta den.
Den naturligt evolutionära utvecklingen av människan, som innebär att en så framgångsrik och god människa som möjligt väljs för repoduktion av båda parter, utesluter oftast de sämre männniskor som legat bakom islam genom historien och därför måste dessa män kunna tvinga kvinnor att föröka sig med dem, och helst så mycket som möjligt för att på så sätt kontrollerat sprida den ondskefulla ideologin vidare - därav kvinnans förslavade ställning inom islam.
Nyckeln till Sveriges bortdrivning av islam borde vara just de muslimska kvinnorna som tusenfalt måste få veta att de har rätt att bestämma över sina egna liv, och om det kan finnas en religiös orsak till att de inte kan försörja sig ska inga bidrag kunna erhållas - det kan vara för att man väljer att ha en klädsel som inte fungerar på arbetsmarknaden(jag skulle inte fått mitt jobb om jag gått på intervju iklädd spindelmannen dräkt), att man brister i språkkunskap eller annan grundläggande utbildning eller kulturella koder.
En annan sak är att vi västerlänningar aldrig kan lita på om en muslim ljuger eller inte, koranen uppmanar till och med muslimer att ljuga för ickemuslimer om det gagnar islams syfte vilket i själva verket innebär: gagnar de själva, de har oftast inte den moral som bygger på kristna värderingar och som vi tar som självklar. Ett tragiskt exempel var ju en viss politiker som åkte taxi ofta och alla invandrade taxichaufförer hon pratade med hade varit kirurger och raketforskare i sitt hemland men i Sverige var de tvugna att köra taxi och öppna kebabkiosk, hennes uppfattning blev då att så måste det vara - den blåögda människan har varit en stor del av Sveriges politik de senaste årtiondena...
Ovanstående innebär samtidigt att det inte skulle vara lönt att kräva påskrift av ett medborgaravtal för invandrare där de underställer alla religiösa och ideologiska preferenser den svenska demokratin, dess lagar och kultur, eftersom lögner är naturlig del av vardagen som det till och med uppmanas i den enda bok de förväntas hämta kunskap från.
Jag tror att de flesta människor kan förändras till det bättre men man måste förstå att en muslim ofta har en livslång hjärntvätt som ska reverseras.
Nej, detta kommer ta lång tid att ändra på och kommer kräva mycket stor välvilja från oss fria människor när vi gång på gång ska påpeka det felaktiga i islam och till en början riskera våra liv för detta - man förstår vilka hjältar sådana som Geert Wilders, Jimmy Åkesson och många andra har varit när alla politiska krafter hatiskt arbetat emot deras kamp för vår frihet.
Tack för att vinden har börjat vända!
SD kommer bara att fortsätta växa.
SD har de etablerade partierna själva skapat genom en vettlös och ansvarslös invandringspolitik.
SD kan inte raderas med mindre än att ta tag i de enorma missförhållanden som idag råder ute på gator och torg.
SD har med nuvarande politik framtiden för sig.
Emina, skjut inte budbäraren. Istället borde du sätta dig ner och studera vad islam egentligen står för. Man behöver inte vara raketforskare för att mycket snabbt inse att islams ideologi inte är kompatibel med det fundament av värderingar och normer vår västerländska demokrati bygger på. Är du så väldigt angelägen om att ingen får avvika från islam som den enda rätta läran varför inte flytta till något av de länder där befolkningen åtnjuter detta styrelseskick.
Emina Kolasevic
Jag tror att vad du gör i ditt inlägg brukar kallas för karaktärsmord.
Dessutom ljuger du. Säkert för den goda sakens skull. Men du ljuger. Sedan skulle du bli mycket förvånad om du visste något om min bakgrund. Den är nämligen inte olik din.
Och nej jag skulle aldrig skriva under med mitt riktiga namn.
Mitt riktiga namn klingar nämligen inte alls svenskt
Och jag har en mycket stor och hälsom respekt för ska vi kalla det radikal Islam. Det är ju ett uttryck som är begripligt här i Sverige.
Sekulära muslimer (icke praktiserande) i Sverige är mycket tysta. Bokstavligen extra farligt att kritisera radikal Islam för dem.
Nu ska jag ägna mig åt att läsa P1 och fördjupa mig i SD
politik. Har förhållit mig sval till dem men du gav mig faktiskt
inspiration. Kanske detta ändå är ett parti också för mig?
Nu önskar jag inte någon människa ett öde som Elin Krantz, men vissa människor borde få ta del av kulturberikningen på ett mer handgripligt sätt.
Nu önskar jag inte någon människa ett öde som Elin Krantz, men vissa människor borde få ta del av kulturberikningen på ett mer handgripligt sätt.
Om du står för dina åsikter, varför har du då redigerat artikeln i efterhand? Vågar du inte stå för att dina antisemitiska antydningar om Chang Fricks ursprung?
#46: Hahaha, ja det har hon faktisk gjort! I en artikel där hon AVSLUTAR med meningen:
"Jag står för mina åsikter, vilket ni - tydligt och klart - inte gör."
Vilket underbart självmål! Snacka om att äga sig själv!
Artikelns rubrik, ett rent personangrepp, är självmål nummer ett. 0-1.
Är förvånad att newsmill släpper igenom det men tycker ändå det är bra. (Newsmill har refuserat betydligt sakligare artiklar än ovan.)
Det finns bra muslimer och bra tolkningar av islam. Men de framkommer inte i Sverige och i media. Vi konfronteras hela tiden med den värsta avarten av religionen och laglösa företrädare samt kriminella som kopplas till religionen ifråga. Som en debattdeltagare skrev här så måste moderata muslimer vara ännu räddare för sin säkerhet än medlemmar av sd. Radikala islamister ser nämligen strängt på de som de kallar för förrädare. Radikal islamism är en fara främst för moderata muslimer. Kolasevic låter bosniskt? Inte är väl bosnier radikala islamister?
- Bilden som Aftonbladet har publicerat är för gammal och vad den antyder inte alls säkert. Will it float? Nej.
- Ultima Thule och Svensk ungdoms musik rasistisk, Nej. Rebellisk och nationell ja, men inte rasistisk.
- Har sd tagit emot pengar från en antisemit så sent som 04? En poäng, 1-1, bra research. Kommer det att avhålla islamistmotståndare, nationella svenskar, oroliga invandrare, eventuella rasister och andra svenskar att rösta på sd?: Nej. Inte om man spyr på migrationspolitiken, den eskalerande brottsligheten, hotet från islamister och politikernas lögner.
- Anklagelser om främlingsfientlighet. Biter inte, se ovan.
- Isak Nygren. Bekräftar att sd vill vara ett seriöst parti. En poäng till sd: 1-2.
- William Hahnes urballning: En västanfläkt jämfört med den kriminalitet som Sverige har importerat.
- Politiskt Inkorrekt.info: En mycket bra nyhetssida som tar upp de problem som annan media delvis förtiger. En sammanfattning av hur Sverige drabbas av en usel kriminalitets-, migrations- och asylpolitik. Koppling till sd? Nej, sägs det från officiellt håll. Spelar det någon roll för läsarna? Man måste inte rösta på sd för att man läser pi.
Är det roligt att som invandrare eller muslim bli drabbad av fientlighet? Nej det är det inte. Men svenskarnas sviktande tolerans beror på kriminella invandrare, samhällsfarliga islamister, förljugen media och fullständigt handlingsförlamade politiker.
Termen "vi och dom" handlar sedan länge inte om svenskar vs invandrare. Det handlar om lag, ordning, demokrati, religionsfrihet och ett svenskt sätt att leva på ena sidan och avgrundsdjup människoföraktande islamism, vänsterextremism och politisk inkompetens och feghet på andra sidan. Som invandrare tycker jag att det är extra viktigt att stå på den först nämnda sidan.
Hej allihopa, har nu läst alla kommentarer och kan konstatera att kommentar nr. 22 är den enda kommentaren som inte är skriven av någon som röstade på SD.
Jag har inte redigerat artikeln, det är newsmill som tog bort det, jag har aldrig ändrat mina texter i efterhand, det minskar trovärdigheten hos en person. Det jag skriver menar jag också, eller så ber jag om ursäkt, men jag tar aldrig bort det jag en gång skrivit. Så, varför skrev jag detta? Det är förvånansvärt att en person med judisk bakgrund går med i ett parti såsom SD. Därför skrev jag att mamman är just av judiskt ursprung. Men Newsmill valde att ta bort det, inte jag.
Ang. att de donerade pengarna till PI går direkt till Jimmie Åkessons konto kan ni fråga honom själv om. Annars kan jag gärna länka till hans kommentar när han blev tillfrågad om detta.
Ang. anklagelserna att jag smutskastar Petzäll osv säger jag såhär: You can't change your past but you CAN change your future.
Ang. att ni inte använder era egna namn. Med sitt egna namn blir det bättre kommentarer, bättre ordval och en tryggare plats att diskutera på. Precis som det finns någon som skulle attackera er, finns det någon som skulle attackera mig ute på stan, ingen som tänkt på det? Jag är medveten om det varje gång jag befinner mig ute bland folk, men jag sitter inte och tycker synd om mig själv för det utan det är ett val jag har gjort och jag står för det.
Tills nästa gång; gå ut och njut av det härliga svenska sommarvädret istället för att sitta framför datan hela dagen och hata. Fred!
Fortfarande påhopp. Jag röstade också på SD Emina. Får inte jag kommentera för det? Jag förstår inte vad det skulle vara för problem.
Först och främst; BRA att du återkommer i kommentatorsfälten. 1% av de som skriver artiklar gör så och det är sprgligt att ni inte är fler. För vi söker allt som oftast förtydligande och svar. Tyvärr fick vi inte direkt svar på väldigt många frågor av dig denna gång. Kanske nästa gång?
Exempelvis varför Du anser att homosexuella ska dödas, vilket bara än EN av otalet av åsikterna på muslim.se. Som exempel.
Sedan tycker jag det rimmar illa, om du först vill prata dåtid om någon som person, för att sedan hävda att samma person kan förändras. Du får det att låta som något dåligt. Men det är väl bra? Eller alla brottslingar som begått brott är och kommer för alltid att vara brottslingar menar du?
Som en anekdot ska vi kanske ta och jämföra Islam för 1500 år sedan och nu. Och kanske analysera hur denna ideologi har förändrats. Moderniserats? Eller det är oväsentligt? Islam är lika humant nu som då, och det är väl givetvis jättebra.
Och vad jag gör med en kopp kaffe en regning sommardag behvöer du inte bry dig om käre Emina. Tack för din omtanke, men du kanske ska kliva ut i verkligheten själv ett par minuter. När du återkommer in till "datan" så kanske du kan svara på några av de 40+ frågor i kommentarerna ovan.
Nej just det. 99% är ju från SD-anhängare och ska förnekas... Så var det ju... Trovärdigt...
Emina,
Klart det är naturligt för person med judisk bakgrund att rösta på Sd, Sverige mest Israelvänliga parti. Speciallt med tanke på att judar tvingas flytta från Malmö pga importerad antisemitism från mellanöstern. Detta kommer att hända i allt fler svenska städer.
Jag kommer att bekämpa Islam, Nazism och Kommunism så länge jag lever.
2014 går min röst till SD ..Det enda partiet i detta land som fortfarande vågar stå upp för sanningen och rättvisan.
Hej Emina,
Jag lärde mig tidigt att "stå för mina åsikter" bara ledde till okunskap då jag ofta hamnade i situationer där någon faktiskt kunde lära mig något och att en ändring av mina åsikter var någonting positivt. Kanske detta är en kulturell skillnad oss emellan - att jag förhåller mig sekulär/kritisk till religion, samhälle och makten medan du har lärt dig att inte göra det?
Jag har läst och begrundat din kritik mot SD och tackar för den men du skriver att du tycker Ekeroth ljuger om muslim.se och att du själv inte tycker sidan är judehatisk eller kvinnofientlig (du tog inte upp hatet mot homosexuella men det var kanske medvetet!?). Är detta ett resultat av en kulturell skillnad där du inte får ifrågasätta islam eller tar du avstånd från de texter som är fientliga mot ickemuslimer, kvinnor och homosexuella?
Allt detta är väldigt fascinerande. Du skriver varmt om att stå för sina åsikter och du kritiserar till höger och vänster men du följer det kulturella mönstret att aldrig kritisera islam, hur makabra och felaktiga vissa texter än är. Personligen tror jag du gör muslimer en björntjänst och förstärker den stereotypa bilden av dem.
Att öppet visa att man inte tar avstånd från hatiska texter är att stödja dem. Du Emina, är den fientliga av oss!
Varför är muslimen Emina Kolasevic negativt inställd mot nazister? Muslimerna hade ju under andra världskriget de bästa kontakter med nazismen, höjdpunkten var bildandet av den 13:e SS-divisionen Handschar som bestod uteslutande av Bosniska muslimer!
Denna SS-division blev prisad av både Hitler och Himmler för deras insats för nazismen.
Emina! Kan du förklara?
#49: Att du förvånas att en person med judisk bakgrund röstar på SD, visar med all önskvärd tydlighet att du inte har tagit reda på vad SD står för.
Du tror att det är ett högerextremt parti, men det är ett mittenparti, med tydlig invandringspolitik.
Hatet får muslimerna stå för, SD vill värna svensk kultur och svenska värderingar.
Det kan du fundera på, när du är ute och solar!
Det hade varit intressantare om artikeln istället för hatpropaganda hade innehållit information om vad det är som är så bra med islam och muslimer.
Den viktigaste frågan är varför muslimer skaffar sig barn istället för arbete när man kommer till Sverige.
Vore inte de omvända det mest naturliga om man vill bli integrerad och sedd som en tillgång?