Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Miljöpartiet

Miljöpartiet håller kongress i helgen. Läs (13) Skriv

EMU

Nyval i Grekland. Kan landet räddas kvar i eurozonen? Läs (91) Skriv

Hyresrättens roll i ekonomin

Vilken roll spelar egentligen hyresrätten för arbetsmarknaden och för den reala och finansiella ekonomin? Skriv

Katolska kyrkan

Patrik Lindenfors om Katolska kyrkan

Smaklöst av Katolska kyrkan att försöka inta offerrollen

Påven har precis välkomnat tillbaka en förintelseförnekande biskop. För detta får påven berättigad kritik i hela världen. Då går Maria Hasselgren, pressansvarig för Katolska kyrkan i Sverige, ut och protesterar mot ett "ovärdigt drev" mot katoliker. Det är ett kristet trick med djupa historiska rötter att spela ut förföljelsekortet så fort man blir kritiserad. Men i sammanhanget är det lite väl smaklöst att försöka inta offerrollen.


Om författaren

Patrik Lindenfors tillbringade hela sin grundskoletid på S:t Eriks katolska skola - en klosterskola driven av nunnor. Han är nu forskare i evolutionsbiologi vid Stockholms universitet och författare till den nyutkomna barn- och ungdomsboken om att inte tro på gudar ”Gud finns nog inte”.

Låt oss kontemplera historien ett ögonblick. Ungefär sex miljoner judar beräknas ha dödats av nazisterna under andra världskriget. Det är detta biskopen förnekar när han säger att det var några hundra tusen judar som dog, varav ingen blev ihjälgasad. Inte nog med förföljelsen och dödandet nazisterna gjorde sig skyldiga till. Nu tar andra antisemiter vid och hävdar att mördandet aldrig inträffat. Det är svårt att tänka sig en mer förnedrande behandling av både offren och deras efterlevande.

Förintelseförnekare bör man därför bara överse med om de slutat framföra sina falska påståenden och ångrat sig. Framhärdar de i sina lögner är de mitt i utförandet av sin kränkning.

Som varje person med historieintresse känner till är det är inte första gången katolska kyrkan trampar i klaveret vad det gäller antisemitism. Tvärtom är det en åsiktsriktning som tyvärr frodats inom kyrkan ända sedan författandet av Johannesevangeliet. Det mest upprörande exemplet är att Katolska kyrkan inte tog starkt avstånd från judeförföljelserna under andra världskriget medan de pågick. Det här skorrar oerhört falskt för en organisation som säger sig stå för godhet och kärlek, och som vill att människor att leva efter deras regler.

Religiösa brukar förstås försöka skylla andra världskriget på ateismen. Det är dock ett resonemang som är omöjligt att få att gå ihop. Dels var Hitler religiöst förvirrad och kastade ur sig både religiösa och ateistiska citat i mängder. Dels är ateismen ingen trosuppfattning, utan ett avståndstagande, vilket gör det lika felaktigt att försöka skylla andra världskriget på en icke-tro på Gud som att försöka skylla den på en icke-tro på enhörningar. Sen ska man förstås aldrig glömma att antisemitismen har sina historiska rötter i tron att judarna dödade Jesus.

Nej, Påven förtjänar all den kritik som riktats emot honom. Att välkomna tillbaka någon som fortfarande begår en kränkning kräver att man själv är den som är utsatt. Hasselgren försöker måla upp Katolska kyrkan som offer för ett drev, men kyrkan är faktiskt inte offret i den här historien. Att försöka ikläda sig den rollen när man välkomnar tillbaka förövaren av en pågående kränkning är bara smaklöst.

 





Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/3614

32 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Lindenfors har väl rätt i princip, men så länge det prosionistiska barbariet att kasta "förintelseförnekare" i fängelse för deras åsikter vägrar jag för min del att instämma i någon proteststorm, för just detta sionistiska terror är enligf min åsikt ett långt större hot mot oss allihop, och då är det nog rått rationellt att i allmänhet stöda de motkrafter som ändå finns. Vad katolska kyrkan beräffar finns långt värre saker att kritisera, som sexskandaler, obskurantiska biskopstillsättningar och dssa påvars beklagansvärda osed att saligförklara sig själva. Hög tid för en reformrörelse!

Permalänk | Anmäl #1 Peter Ingestad, 2009-02-05, 07:50

Patrik!
Att det finns ett antisemitiskt arv i Kyrkan som man måste göra upp med har du helt rätt i. Den s.k. ersättningsteologin kunde tas till stöd för en negativ syn på judarna, judarna var de som dödade Jesus etc. Detta är egentligen absurt, Jesus var ju själv jude och idag finns i Katolska kyrkan liksom i hela hela kristenheten en stark betoning av samhörigheten med det judiska folket.

Lika rätt som du har i att det funnits starka antisemitiska krafter iinom Kyrkan som behöver försonas med, lika fel har du i att i Benedikt XVI´s handlande läsa in ett stöd för antisemitiska tankegångar. Ett försoningsarbete inleddes med kraft inte minst under Johannes Paulus II´s pontifikat, och Benedikt XVI fortsätter helhjärtat den linjen, om du läser hans officiella uttalanden i saken, så kan du inte annat än konstatera detta.

I sin bok "Strömmar av liv" behandlar Lillemor Hallin särskilt judarna. Judar och hedakristna var kallade att höra samman i Kristi kropp. "Tack vare Kristus Jesus är hedningarna genom evangeliet arvingar som vi (judar), tillhör samma kropp som vi och har del i samma löften som vi", skriver Paulus i Ef 3:6. Men på ett tidigt stadium uppstod splittring mellan judar och hednakristna, och den judekristna delen av kyrkan försvann.

På 100-talet började ersättningsteologin växa fram, som hävdade att Gud hade förkastat Israels folk och att den kristna kyrkan nu är "det sanna Israel". Ersättningsteologin bredde under århundradenas lopp ut sig inom kristenheten, och i dess namn har judarna förtryckts genom alla tider.

Men Gud har inte förskjutit sitt folk (se Paulus brev till Romarna kap 11:1 ff). Om oss "hednakristna" skriver Paulus: "Ty om du skars ut ur den vildoliv som du av naturen hörde till och mot naturens ordning ympades in på ett odlat olivträd, hur mycket lättare kan då inte de äkta grenarna ympas in på sitt eget träd." (Rom 11:24). De "äkta grenarna" är Israels folk.

Kristen enhet förutsätter därför också en försoning mellan kristna och judar, en process som pågår idag. Praktiskt taget alla kyrkor och samfund söker idag denna försoning med det judiska folket. Några hållpunkter:

1948 då staten Israel utropades fick judarna på nytt ett eget land. Vid kyrkornas Världsråds möte det året fastslogs ett kraftigt avståndstagande från antisemitismen.
1969: Lutherska Världsförbundet tog avstånd från alla Luthers antisemitiska uttalanden.
1965: Andra Vatikankonciliet slår fast i en deklaration att judarna är Guds älskade folk och att Gud aldrig tar tillbaka sina gåvor och sin kallelse (Rom 11.29)
1986: Johannes Paulus II besökte synagogan i rom och förklarade att judarna är våra mycket älskade äldre bröder.
1995: Johannes Paulus II´s apostoliska skrivelse Ut unum sint: Påven uppmanar alla kristna att erkänna våra misstag, omvända oss, att förlåta och försonas.
2000: Johannes Paulus II besöker i mars Jerusalem. Han bad där om förlåtelse för katolikers synd mot judarna under alla tider.
Idag: Kristna vallfärdar till de tidigare koncentrationslägren och till andra platser där judefientliga handlingar begåtts, de håller gudstjänst och ber under tårar om förlåtelse för vad där skett. kristna i alla läger ber i många sammanhang och på många platser judarna om förlåtelse för kristenhetens synd mot dem.

Fler referenser:
Peter Hocken: Att göra bot för historiens synder. Föredrag hållit vid Kartismatisk konferens i Prag, översatt till Svenska och publicerat i Signum (finns på Signums hemsida).

Permalänk | Anmäl #2 Bengt Malmgren, 2009-02-05, 07:50

Bengt,
Tack för din klargörande historieskrivning. Jag tror vi kan vara överrens om att kyrkan i sig inte är antisemitisk - i alla fall inte längre. Men den har ett obehagligt arv att bära på som går som ett svart stråk genom historien. Jag tror en bättre ordning av Benedictus XVI dock hade varit att få biskopen att göra avbön först, sedan släppa på avståndstagandet. Nu blev det en symbolhandling med helt fel innehåll.

Permalänk | Anmäl #3 Patrik Lindenfors, 2009-02-05, 10:14

Antisimetismen frodas i alla delar av samhällskroppen. Det är en cansersvulst som omfattar allt från enskilda politiker till enskilda religiösa: katoliker, protestanter, ortodoxa och inte minst muslimer. Vem skulle kunna tro att det i det "upplysta landet Sverige" röstar sex-sju procent på det uttalat antisemitiska Vänsterpartiet. Lägg därtill alla enskilda politiker i samtliga partier (med tonvikt hos de rödgröna) så får du en bild som inte är så smickrande när det gäller antisemitism i Sverige. När det gäller SSPX så tycker jag att de ska hållas utanför den katolska gemenskapen, allt har varit mycket klantigt skött av Påven. Jag hoppas att det dröjer länge än innan de tas upp i kyrkans fulla gemenskap, helst efter det att alla med ledande befattningar inom SSPX har gjort en obligatorisk bot- och pilgrimsvandring till samtliga koncentratinsläger, museer och utställningar och med äkta ånger visar att de tar tillbaka sina vidriga åsikter.

Permalänk | Anmäl #4 Johannes Forsblom, 2009-02-05, 11:17

Till skillnad. från tidigare kommentatorer till denna artikel så anser jag Patriks artikel vara ovetenskaplig och baserad på en opportunistisk strävan efter att vara politiskt korrekt.

(Inte så förvånansvärt egentligen när man betänker att det finns exempel på lärare vid svenska universitet som har förlorat sina anställningar efter att ha kritiserat dyrkan av förintelsen och hävdat åsikter liknande nämnde biskops.)

Jag är inte antisemit och inte fascist och likväl delar jag till stor del biskopens åsikter och jag gör det på samma grunder som de flesta som granskar källorna för kritiken av dyrkan av Förintelsen.

Jag anser också att de som ansluter sig till den politiskt korrekta åsikten att det är rätt att dyrka Förintelsen brister i filosofisk analys av denna historiska händelse.

Här är mina rättelser av Patriks naiva artikel:

Citat: "Ungefär sex miljoner judar beräknas ha dödats av nazisterna under andra världskriget. Det är detta biskopen förnekar när han säger att det var några hundra tusen judar som dog, varav ingen blev ihjälgasad."
Kommentar: Biskopen förnekar INTE att sex miljoner beräknas ha dödats. I själva verket är det vad hans kritik går ut på. De sex miljonerna döda just "beräknades" fram. De är resultatet av avsiktligt felaktigt utförda amerikanska beräkningar efter kriget. Biskopen tror att det var 2-300.000 judar som dog i koncentrationslägren varav de flesta i krigets slutfas när det var ont om mat och mediciner. Inga judar gasades ihjäl. Detta är hans ÅSIKT. Det är därför han framför den uppgiften. Ska det vara svårt att fatta ?

Citat: "Det är svårt att tänka sig en mer förnedrande behandling av både offren och deras efterlevande."
Kommentar: Jodå. Att vilseleda världen till att tro att vi människor kan ha förmåga till att mörda andra människor i denna skala och på det grymma sätt som skildras av de som dyrkar Förintelsen, är mer förnedrande än att betvivla en uppenbart felaktig skildring av ett historiskt förlopp.

Citat: "Förintelseförnekare bör man därför bara överse med om de slutat framföra sina falska påståenden och ångrat sig. Framhärdar de i sina lögner är de mitt i utförandet av sin kränkning."
Kommentar: Patrik kränker med sin artikel inte bara sanningskrav och vetenskaplig metodik utan även det tyska folket, som i enlighet med dyrkan av Förintelsen har pådyvlats ett brott de aldrig har begått. Även det palestinska folket har fått betala dyrt för det, trots att de aldrig var part i målet.

Citat: "Som varje person med historieintresse känner till"
Kommentar: Nu är det med anledning av just mitt intresse för (filosofi och) historiska händelser som jag har ändrat uppfattning i frågan om Förintelsen. Därför ifrågasätter jag om Patrik själv någonsin har brytt sig om att granska argumenten för att dyrkan av Förintelsen inte är befogad ? Jag tillåter mig tills vidare att tvivla härpå ...

Citat: "Nej, Påven förtjänar all den kritik som riktats emot honom. Att välkomna tillbaka någon som fortfarande begår en kränkning kräver att man själv är den som är utsatt."
Kommentar: Kan det vara så att påven inte anser att biskopen kränker någon med sitt uttalande ? Kanske därför att påven själv inte vill delta i dyrkan av Förintelsen ? Varför dyrka osanningar ? Jag tror att påven bara vill att biskopen ska vara mer politiskt korrekt i sin framtoning. Dyrkan av Förintelsen är ju en viktig ritual i dag för alla västerlänningar. Den ska göra den fortsatta amerikanska ockupationen av Tyskland mer acceptabel samt berättiga staten Israel, en viktig allierad till USA I Mellersta Östern. Och krigets första offer är sanningen. I detta fall en lögn som omsorgsfullt har bevarats från andra världskriget och idag är en tydlig anakronism.

Permalänk | Anmäl #5 Börje Lundberg, 2009-02-05, 12:45

Ja Staffan, någon förintelse har aldrig skett, jorden är platt, kreationismen har skapat diversiteten och koldioxid har ingen klimatpåverkan.

Permalänk | Anmäl #6 Allfons Mållgan, 2009-02-05, 15:14

Staffan, du skriver:

"Dyrkan av Förintelsen är ju en viktig ritual i dag för alla västerlänningar. Den ska göra den fortsatta amerikanska ockupationen av Tyskland mer acceptabel..."

Kan du utveckla resonemanget? På vilket sätt är dagens Tyskland ockuperat av USA?

Permalänk | Anmäl #7 jcb, 2009-02-05, 15:56

A jo dyrka den.. det bygger på sunt förnuft.. Spelar ingen roll för mig om det var 4 milj eller 6milj och vilken metod som användes för att avrätta dem.

Men Bevis? Nej, behövs inga bevis bara lyssna på neostaffan tala om att han minsann är objektiv och VET att Zundel & Co hade rätt.
En sann humanist med foliehatt som kommit fram till den riktiga sanningen. Ni blir bara tokigare och dummare ju längre tiden går..
-
http://www.youtube.com/watch?v=7_XS3Xra0Xs
http://www.youtube.com/watch?v=6rUq0zitqY0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fZSBj0mXPlM&feature=related

Permalänk | Anmäl #8 Mike Nilsson, 2009-02-05, 17:23

Håller med om din slutsats Patrick. Dina argument däremot...
Orsakerna är dock helt fel.

Förintelseforskning är lika legitimt som någon annan historisk forskning så länge de har belägg för sina påståenden. Varför skulle man inte forska kring vad som hände under de åren så länge som man närmar sig området med öppet sinne och utan egen agenda? När du automatiskt dömmer ut den forskningen som antisemitism är det rätt hårresande det också.

Ateismen är ingen trosuppfatting, det är riktigt. Det gör väl inte automatiskt att man inte kan slåss om den övertygelsen? Och icke-tron på enhörningar har väl aldrig varit lika kontroversiell som icke-tron på Gud? Nej, jämförelsen håller inte riktigt.

Andra världskriget berodde inte på ateismen. Men inte av de skäl du ger i din artikel.

Bra slutsats, biskopen borde skämmas och så även påven.
Bättre argument, tack.

Permalänk | Anmäl #9 Johannes Ek, 2009-02-06, 15:50

Det antisemitiska kortet spelas också ut mot alla som kritiserar den Sionistiska apartheidstatens krigsförbrytelser...

Dessutom var det faktiskt så att Kajfas mfl judiska överstepräster såg till att Jesus avrättades...

Sedan är det djupt osmakligt av Påven att häva bannlysningen av en sådan suspekt sekt som SSPX... Även bortsett från förnekelsen av förintelsen så finns det massor av goda skäl att behålla bannlysningen... Det är en extremt intolerant och ljuskygg rörelse.....

Permalänk | Anmäl #10 Jonas Melander, 2009-02-06, 21:30

- Om begreppet ateism och tro -

Ateismbegreppet förutser ett ställningstagande gentemot teism - ett avståndstagande vilket "a-" står för och ställningstaganden förutsätter tro givet den traditionella definitionen av kunskap som sann, rättfärdigad tro. Inte ens vetenskapen kommer undan tro i dess allmännaste bemärkelse.

Nja, ateismen i den striktaste innebörden av begreppet kräver en tro - i den allmännaste bemärkelsen. Det kan illustreras med dagisfilosofi: A) Jag tror att det regnar. Om A inte är fallet ("Det är icke fallet att jag tror att det regnar") gäller "Jag tror inte att det regnar". Innebörden förblir densamma. Byt ut regnandet i exemplet mot valfri gud.

Att vara skeptiker avseende gudar är inte att vara ateist, vilket enligt min mening vore en sundare hållning för den som inte önskar tro någonting överhuvudtaget. Hellre tvivlare än motståndare. Det behövs ett nytt begrepp. Ateism är bara en av många trosuppfattningar.

FÖR ÖVRIGT är det tveksamt om Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor (SFS 1998:112) är gällande för denna anslagstavla, då enligt sagda lag 2 § "Lagen gäller dock inte... tjänster som skyddas av tryckfrihetsförordningen eller yttrandefri-hetsgrundlagen...". Newsmill "...värnar demokratin och yttrandefriheten" (Newsmill, http://www.newsmill.se/node/630). Får man förmoda att ett sådant värnande gäller även medskribenternas, dvs. kommentatorernas, kommentarer.

Permalänk | Anmäl #11 Signerat: Språklig Fjant, 2009-02-07, 00:05

Tack JCB för en fråga som stimulerar mig till att klargöra mitt eget resonemnag i denna fråga. " På vilket sätt kan Tyskland i dag fortfarande anses vara ockuperat? "Här är mitt svar:

I en strikt juridisk mening upphörde den allierade ockupationen den 15:e Mars 1991, när de 4 allierade staterna som initialt utförde ockupationen avsade sig alla rättigheter de då nominellt fortfarande hade inom Tyskland. I avtalet detta datum stipulerades då en begränsning av tyska militärmakten till maximalt 370, 000 man samt att Tyskland åtog sig att aldrig producera kemiska, biologiska eller nukleära vapen. Ryssland förband sig att lämna östra Tyskland senast 1994, vilket skedde.

Men jag anser att i allt väsentligt är Tyskland liksom Japan fortfarande lydstater till USA.
USA har en teknik för att förvandla fientliga stater ttill allierade lydstater:

1. Landet besegras och ockuperas militärt ss Japan, Tyskland, Irak (Afganistan)

2. Dess regim, ledare förklaras som kriminella/omänskliga ofta baserat på konstruerat bevismaterial och döms "enligt lag" i skådespelsartade former i publika "rättegångar".

3. En ny regim "vänligt" inställd till USA installeras.

4. En helt ny konstitution införs med en mängd inbyggda bromsar för nationell suveränitet, särskilt nationell militär suveränitet. Ett bra exempel är den s.k "basic law" i Tyskland som innefattar betydande begränsningar för den tyska militären och fullständigt detroniserar en kraftfull centralmakt typ USA:s presidentämbete. Parlamentet har all makt i den mån den håller sig till konstitutionen. Om inte så har den enskilde medborgaren legal rätt att individuellt agera i försvar av konstitutionen. Försök att skapa en kraftfull centralmakt är därmed konstitutionellt dömda att misslyckas.

5. En särskild konstitutionsdomstol introduceras med specifik uppgift att bevaka konstitutionen. Dess beslut är enväldigt.

6. Nationen introduceras i militära avtal och ekonomiska avtal som begränsar dess möjligheter till nationell suveränitet. Exempel för Tyskland är Kol- och Stålunionen samt NATO. USA anses ha varit drivande part i tillkomsten därav. Avtalet med NATO skrevs endast 5 dagar efter att Väst-Tyskland fått utökad suveränitet år 1955. Det var alltså förberett och klart innan Väst-Tyskland hade fått nån suveränitet att tala om. I och med dessa båda avtal så i stort sett försvann Tysklands möjlighet till självständiga beslut angående sin nationella suveränitet.

7. Den militära ockupationen av det besegrade landet vidmakthålls genom att de utländska militära baserna och trupperna förblir i landet pga under formell ockupation ingångna bindande internationella avtal (ex. USAs ockupationstrupper blir i och med Nato-avtalet förvandlade till NATO-trupper som ska "beskydda" Tyskland).

Så sent som år 2003 hade USA 26 militära baser i Tyskland, vilket utgjorde flertalet av alla deras baser i Europa, med en driftsbudget då om 7 miljarder dollar eller 50-60 miljarder kronor. Nu har en del av dessa resurser förflyttats till bl.a Irak, men minst 18 baser återstår. Det kan jämföras med totalt 11 amerikanska baser i övriga västeuropa (USA har dock också tillgång till 6 RAF baser i England). Kort sagt så är Tyskland fullständigt nerlusat med amerikanska militära installationer och trupper än i dag. Som om Tyskland inte skulle klara att försvara sig självt givet acceptans därav ?!

Så jag anser Tyskland (och på samma sätt Japan) fortfarande vara detroniserat som suverän stat och fortsatt under amerikansk ockupation i meningen att de aldrig har haft och delvis därför implicit inte har en chans att återupprätta en suverän nation med stark egen centralmakt som kan hävda de nationella intressen som stora nationer brukar kunna göra (Jämför med Frankrike som har en stark centralmakt och egna självständiga militära styrkor inkl. egen atommakt). USA kan defacto därmed antas kunna styra båda länderna (Japan och Tyskland) även politiskt i önskad riktning, anser jag. Det är knappast nån slump ...

Permalänk | Anmäl #12 Börje Lundberg, 2009-02-07, 20:17

Tänk att det finns någon i Sverige idag som kan förneka förintelsen som ju är en av de historiska faktum som det forskats/undersöks mest om i nyare tid.

Nu vet man ju inte vem som gömmer sig bakom signaturerna
"peter ingestad" och "staffan lundberg".

Kanske skulle ni överväga att sluta surfa på nazistiska/islamistiska sidor på nätet? Sällan bästa stället för trovärdig informationssökning.

Även om man är bitter på hur ens liv har utvecklat sig och undrar varför man blev städare istället för läkare så är det väl knappast anledning att förneka folkmord eller?

Permalänk | Anmäl #13 Zacharias, 2009-02-08, 11:53

That's good for begin this project. I think your project need a little modification. free advertising |jobs|safety tubs

Permalänk | Anmäl #14 SharonTibb, 2010-06-07, 10:54

was not able to replicate your problem, so it can be hosting environment issue. Do you get this problem when logged in as admin, user, or both? All other fields are functioning ok?
sex toys

Permalänk | Anmäl #15 KateSudarkina, 2010-06-24, 09:57

Best TIFFANY JEWELRY online sale and replica handbags
Best [url=http://www.tiffanyjewelryhotsale.com/]TIFFANY JEWELRY[/url] online sale and [url=http://www.replicahandbagscheap.com/]replica handbags[/url]

Permalänk | Anmäl #16 jmjm123, 2010-06-30, 06:44

Welcome and thanks for visiting the replica watches. We provide premium replica Chanel watches, quality cheap watches and many other imitation watches for sale timepieces. Our catalog contains a variety of first-class replica watches uk.

Permalänk | Anmäl #17 cc., 2010-07-08, 13:57

1 Corporate gucci bagsand promotional fendi bags clothing or coach handbags on sale accessories usually coach bags get the corporate logo or coach purse slogan either hermes birkin bag embroidered or printed on the front, back or both sides of the clothing type chosen as corporate or promotional clothing. Corporate chanel purses or promotional chanel sunglasses branding is louis vuitton bags mostly done through the advertising rayban sunglasses vehicles like caps tiffany and co or hats, tees, tiffany jewelrytennis shirts and bags or even accessories like pens 3 Clothing ghd iv stylerfor corporate hermes bags wear like company ghd hair straightener attire, school or ghd styler university regular chanel handbags as well as prada handbags sports uniforms There are louis vuitton handbagsseveral ways to gucci handbags promote the polo ralph lauren corporate identity, abercrombie and fitch the easiest way abercrombie shirts being the staff abercrombie jeans 5 lacoste polo shirts or university manolo blahnik shoes students wearing clothing giuseppe zanotti that sports the christian louboutincorporate logo or slogan of christian louboutin the company jordans shoes or university.

6 Distributing ray ban sunglasses freebies ugg classic shortlike clothing air jordan shoes or nfl jerseyaccessories with ed hardy bikinicorporate logo at jimmy choo shoes annual events 7 By choosing mlb jerseys corporate clothing nfl jersey for employees jimmy chooor in case of jimmy choo shoes schools and ugg boots universities, calvin klien jeans for their children makes people follow certain decorum in companies 8 But while ghds choosing corporate true religion brand jeans clothing supplier, it is cheap ed hardy jeans necessary to check levi jeans that he/she is able to fulfill jack & jones jeans company's requirements ugg boots cheap for fusion of quality apparel and the current market trend. 9 For more ghd information about jeans levis corporate clothing cheap nfl jerseys just click on christian louboutin boots Google or whichever alexander mqueen search engine you prefer,lacoste polo you can then choose from a range of on-line suppliers10 But ghd hair straighteners company's image needs tiffany necklace to be kept in mind prada handbag while getting the gucci handbagcorporate or polos ralph lauren promotional clothing design,lacoste polo shirt else one may just lose out on the best advertising opportunity.

11 Since though manolo blahnik online store there are several alexander mcqueen options available, prada bag choosing the one who ugg shortcan provide quality gucci bag at affordable prices coach bag could prove to be a difficult choice.12 Starting a hermes birkin clothing business is chanel bagsabsolutely like all other louis vuitton bag industry: You need louis vuitton handbag to engage idea tiffany jewelry in the funds to cheap ugg bootsjump-start your dream skills and know-how in running the business and marketing knowledge to promote the industry. 13 You ghd flat iron must also be ghd hair straightener required to additionally ghd hair straighteners have a business ghd styler plan that will act mac cosmetics as your detailed hermes bag conduct that will walk you through your original duo of years in business. 14 Boutique chanel handbag business is a niche prada bags in fashion and clothing louis vuitton handbag industry; however ralph lauren shirt you ought to abercrombie shirt get into deeper jeans abercrombielevels. 15 For case,lacoste shirts to determine what kind of manolo blahnik clothes you intend to sell alexander mc queen in your boutique louboutin shoes store. Let's christian louboutins imagine your answer for nike air force one

16 Then,nike running shoes break it into nike basketball shoes deeper layers by asking nike sneakers yourself, sneakers nike would it be smart air jordans shoes casual or conventional nike sb dunk business wear? 17 Ascertain cheap nfl jerseys if there is a marketplace nhl jerseys in lieu of your the north face jacket chosen merchandise. You have got jimmy choos to be able to jimmy shoe describe your specialty,cheap ugg boots both in line and set a price category. 18 The marketjack jones jeans is so broad and levis jeans varied, so true religion jeans the more definite ghd pink and unambiguous it is,ugg outlet store your planning may cheap uggperhaps be more precise.19 That does not pink ghd mean you can't amend cheap uggs on the plan later ugg womens boots but good to be pumps shoes specific for a cheap mens jeans start. The scope winter jacketsof your merchandise line also needs to be considered. 20 Schools and cheap ghds universities. Advertising cheap ghd straighteners through corporate levi's jeans and promotional jack and jones jeans clothing is considered to ugg boots be one of the jimmy shoes most affordable yet effective means of communication. Many corporate houses have realized the importance of going in for this option to build and promote the company's identity.

21 For example, replica handbags if you will focus replica bags on children's designer purses clothing as your pink ghd straightenersniche, make sure that pump shoes you keep up with cheap jeans fashion trends.

22 Your licensed replica purses products have to replica designer bags be fresh as handbags sale consumers are demanding mens winter jacketclothes that are mens jeans cheap both fashionable and replica designer handbags with real remuneration in lieu of youthful children.

23 Children nowadays designer purse are more mobile and cheap designer bags independent,mens winter jackets and they need cheap designer handbagsclothes ugg boots that respond well to their ugg boots activities.

24 As a retailer,winter jacket however, you will be faced cheap handbags with stiff competition from cheap bags imports and the declining birth rates.

Permalänk | Anmäl #18 chanel handbag, 2010-07-15, 07:09

Since the 19th century, manufacture ofLouis Vuitton replica goods have not changed: Luggage is still made by hand. Contemporary Fashion gives a preview of the creation of the vuitton trunks: the craftsmen line up the leather and canvas, tapping in the tiny nails one by one and securing the five-letter solid pick-proof brass locks with an individual handmade key, designed to allow the traveler to have only one key for all of his or her luggage. The woven frames of each trunk are made of 30-year-old poplar that has been allowed to dry for at least four years. Each trunk has a serial number and can take up to 60 hours to make, and a suitcase as many as 15 hours.Many of the company's products utilize the signature brown Damier and Monogram Canvas materials, both of which were first used in the late 19th century. All of the company's products exhibit the eponymous lv. The company markets its product through its own stores located throughout the world, which allows it to control product quality and pricing. It also allows LV to prevent counterfeit products entering its distribution channels. louis vuitton has no discount sales nor does it have any duty-free stores. In addition, the company distributes its products exclusively through replica handbags

Permalänk | Anmäl #19 liumang, 2010-07-20, 06:29

Since the 19th century, manufacture ofLouis Vuitton replica goods have not changed: Luggage is still made by hand. Contemporary Fashion gives a preview of the creation of the vuitton trunks: the craftsmen line up the leather and canvas, tapping in the tiny nails one by one and securing the five-letter solid pick-proof brass locks with an individual handmade key, designed to allow the traveler to have only one key for all of his or her luggage. The woven frames of each trunk are made of 30-year-old poplar that has been allowed to dry for at least four years. Each trunk has a serial number and can take up to 60 hours to make, and a suitcase as many as 15 hours.Many of the company's products utilize the signature brown Damier and Monogram Canvas materials, both of which were first used in the late 19th century. All of the company's products exhibit the eponymous lv. The company markets its product through its own stores located throughout the world, which allows it to control product quality and pricing. It also allows LV to prevent counterfeit products entering its distribution channels. louis vuitton has no discount sales nor does it have any duty-free stores. In addition, the company distributes its products exclusively through replica handbags

Permalänk | Anmäl #20 liumang, 2010-07-20, 06:41

Since the 19th century, manufacture ofLouis Vuitton replica goods have not changed: Luggage is still made by hand. Contemporary Fashion gives a preview of the creation of the vuitton trunks: the craftsmen line up the leather and canvas, tapping in the tiny nails one by one and securing the five-letter solid pick-proof brass locks with an individual handmade key, designed to allow the traveler to have only one key for all of his or her luggage. The woven frames of each trunk are made of 30-year-old poplar that has been allowed to dry for at least four years. Each trunk has a serial number and can take up to 60 hours to make, and a suitcase as many as 15 hours.Many of the company's products utilize the signature brown Damier and Monogram Canvas materials, both of which were first used in the late 19th century. All of the company's products exhibit the eponymous lv. The company markets its product through its own stores located throughout the world, which allows it to control product quality and pricing. It also allows LV to prevent counterfeit products entering its distribution channels. louis vuitton has no discount sales nor does it have any duty-free stores. In addition, the company distributes its products exclusively through replica handbags

Permalänk | Anmäl #21 liumang, 2010-07-20, 06:41

The Nike Air Max 90 current model is not a Moire we see every jwes. We see from time to time, so it is very important to some people. Well, the Air Max 90 Current will Moire another later this year in an eye catching Red / White colorway.
running shoes
air force ones Hurley International LLC,
jordan shoes Leather Will it end up being upstaged?
cheap nike marketing and distribution of shoes.

Permalänk | Anmäl #22 liumang, 2010-07-22, 10:29

The Nike Air Max 90 current model is not a Moire we see every jwes. We see from time to time, so it is very important to some people. Well, the Air Max 90 Current will Moire another later this year in an eye catching Red / White colorway.
running shoes
air force ones Hurley International LLC,
jordan shoes Leather Will it end up being upstaged?
cheap nike marketing and distribution of shoes.

Permalänk | Anmäl #23 liumang, 2010-07-22, 10:41

The Nike Air Max 90 current model is not a Moire we see every jwes. We see from time to time, so it is very important to some people. Well, the Air Max 90 Current will Moire another later this year in an eye catching Red / White colorway.
running shoes
air force ones Hurley International LLC,
jordan shoes Leather Will it end up being upstaged?
cheap nike marketing and distribution of shoes.

Permalänk | Anmäl #24 liumang, 2010-07-22, 10:42

Chinaforpet Manufacturer ,a manufacturer and supplier of pet products. Our main items are pet products suplier
pet beds
dog steel cage
dog leads
pet clothes and others.
WatchesShow is a best place to buy Cheap Replica Rolex fake watches Rolex replica watches. We have Replica Watches and Rolex Replica replica bags at the lowest price.

Permalänk | Anmäl #25 liumang, 2010-07-26, 07:59

Chinaforpet Manufacturer ,a manufacturer and supplier of pet products. Our main items are pet products suplier
pet beds
dog steel cage
dog leads
pet clothes and others.
WatchesShow is a best place to buy Cheap Replica Rolex fake watches Rolex replica watches. We have Replica Watches and Rolex Replica replica bags at the lowest price.

Permalänk | Anmäl #26 liumang, 2010-07-26, 08:52

gucci copy products. Buy nokia copy from global
iphone copy manufacturers, suppliers, vertu wholesale exporters, wholesalers and sellers,vertu ayxta

Permalänk | Anmäl #28 liumang, 2010-07-27, 13:25

chanel copy mirror best watch phone products. Buy vertu manufacture mirror vertu ferrari nero from global louis vuitton copy mirror copy manufacturers, suppliers, chinese vertu mirror copy exporters, wholesalers and ...

Permalänk | Anmäl #29 liumang, 2010-07-27, 13:33

Replica Watches - Replica Watches online For Sale.

repica watches
replica rolex watches
rolex watch
fake watches

Permalänk | Anmäl #30 repica watches, 2010-07-28, 06:46

replica chanel replica chanel
replica gucci replica gucci
replica hermes replica hermes
replica louis vuitton replica louis vuitton
discount handbags discount handbags
designer handbags designer handbags

Permalänk | Anmäl #31 k247br, 2010-07-31, 03:59


annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Imamerna upplyser om tron, inte om lagarna
  2. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  3. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  4. Newsmill fyller en viktig funktion för sakkunniga röster
  5. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  6. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  7. Kalifornien kan bli USA:s Grekland
  8. Azerbajdzjanska Riksförbundet bör ta avstånd från regimen i Baku
  9. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  10. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  1. Imamerna upplyser om tron, inte om lagarna
  2. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  3. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  4. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  5. Newsmill fyller en viktig funktion för sakkunniga röster
  6. Klimatpolitiken gör mer skada än nytta
  7. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  8. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  9. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  10. Stora risker med MP:s energipolitik
  1. Stoppa bojkottsförsöken mot Israel
  2. Vad gjorde Jan Björklund på Bilderberg-gruppens möte 2009?
  3. För terroristen i Norge var svenska SD ett ljus i mörkret
  4. Reaktionerna på den ekonomiska krisen hotar EU:s existens
  5. Dags för ett nytt svenskt förhållningssätt till EU
  6. Tack vare SD har vi nu en kritisk debatt om mångkulturen
  7. Missnöjda soldater blir dyrt för Försvarsmakten
  8. Länderna måste undvika protektionism
  9. Censuren på arbetsplatser är ett demokratiproblem
  10. Dagstidningarna märkligt lågmälda om nya klimatfynd

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.