Den här frågan har för länge sedan drunknat under löjets skimmer.
Vi har förstått att ingen vill sitta med svarte-petter.
Framför allt får ingen se att man sitter med svarte-petter. Men det är OK att sitta i garderoben med svarte-petter.
Åtminstone för egen vinnings skull.
Sveriges Riksdag blir aldrig mer storartad än människorna som arbetar där. Just nu är riksdagen en vulgärarbetsplats med mobbing av demokratiskt valda arbetskamrater på schemat.
Sjuklövern är en skam.
http://soldatmamma.blogspot.com
Permalänk | Anmäl
Carina Nordén Åkerlund, 2011-04-17, 07:42
#1 Håller med dig till 100%. Men hur har det blivit så här? Kompetens och kunnande hos de som styr och ställer i sandlådan är minst sagt bedrövlig.
Permalänk | Anmäl
Erik S Lund, 2011-04-17, 08:18
#1, Jag håller också med. Det är alla partiers förb***ade plikt att samarbeta med de folkrepresentanter svenska folket har röstat fram. Det är vad demokrati handlar om.
Sossarnas inställning är dessutom falsk, eftersom de också varit i behov av SDs stöd för att få igenom sina förslag. Väx upp!
Permalänk | Anmäl
Christina Lundqvist, 2011-04-17, 08:44
#1, Jag håller också med. Det är alla partiers förb***ade plikt att samarbeta med de folkrepresentanter svenska folket har röstat fram. Det är vad demokrati handlar om.
Sossarnas inställning är dessutom falsk, eftersom de också varit i behov av SDs stöd för att få igenom sina förslag. Väx upp!
Permalänk | Anmäl
Christina Lundqvist, 2011-04-17, 08:48
Rikspolitiken slår knut på sig själv för att inte samarbeta med SD, samtidigt som de visst håller med partiet i många sakfrågor. Men just för att det är SD kan man ju inte hålla med officellt... för att dom är så onda. Än har dock ingen kunnat förklara varför dom är så onda. Dom bara är det, en av gud given sanning som inte behöver förklaras. Ifrågasätts dom i sin tro är det okvädningsord och kränkta anklagande fingrar.
Lite som en troende sekt. Deras logiska kullerbyttorna blir alltmer absurda. Och dessa människor avlönas av skattepengar?
Permalänk | Anmäl
Sven Nolin, 2011-04-17, 09:10
#5 Sven Nolin, 2011-04-17, 10:10
Precis.
Permalänk | Anmäl
Martin A, 2011-04-17, 09:23
Citat:
"När det gäller samarbete mellan Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna så saknas det fakta. Det beror på att det aldrig har funnits och det kommer aldrig att finnas något samarbete mellan Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna."
Tja, hur var det med kommunisterna, numera "V"? De var inte heller rumsrena under 1900-talet men gick bra att ha som stödparti för sedan dessutom bli helt accepterat som jämlik partner under föregående års avtalsrörelse.
Nima Gholam Ali Pour skall nog inte uttrycka sig så kategoriskt som han gör. Man vet aldrig vad framtiden utvisar: Antingen är SD ett parti som försvinner i nästa val eller så ökar de. Händer det sistnämnda, så garanterar jag, Nima Gholam Ali Pour, att S om det gangner dem, kommer att samarbeta med SD.
Makten är viktigare än ideologin. Det har S gång på gång visat.
Permalänk | Anmäl
Lennart Skoogh, 2011-04-17, 09:53
Nima Gholam Ali Pour, alltså, talar du inte litet i egen sak här? Om SDs politik går igeonom så upphör ju koloniseringen av sverige av bland annat dina landsmän? Och det vill ju inte du? Då kanske sverige fortsätter vara sverige? Och det vill ju inte du? Eller? Är det inte det de här handlar om? Att sjuklövern blir irriterad för att någon protesterar mot att ni håller på att byta ut sveriges befolkning? Ett land med 8 miljoner innvånare klarar inte av att ta emot 100 000 nya människor varje år, framförallt inte från såpass främmande kultuerer som vi gör. De invandringsnivåer vi har nu är kolonisation. Och de nya innvånarna tränger bort ursprungsbefolkningen var de än bosätter sig. Det är ju det som pågår? Det är det vi ser? Det är det ni kallar segregation och utanförskap? Och så angriper du de enda som protesterar?
Det du står för är förstörelse av ett helt land.
Permalänk | Anmäl
Martin A, 2011-04-17, 09:53
De borgerliga behöver inte SD´'s aktiva stöd i riksdagen då det borgerliga har med ledamöter än de rödgröna. Det är de rödgröna som behöver detta och de har målat in i sig i ett hörn.
Många s.k. gammelmoderater tycker dagens Moderater är "sosse light", främst pga de inte vill ändra så mycket i LAS. Vänstern fortsätter dock med plakattexter om högerpolitik. Istället borde de frågat sig varför de som röstade S i valet 2002 ej längre gör det.
Permalänk | Anmäl
Mats Carlsson, 2011-04-17, 09:52
Fakta kvarstår. Ylva Johansson sa till de borgerliga och Sällströms förvåning "kom med här". Sedan på Ylva´s arbetsrum påpekade en annan Sosse vad som var deras policy och de rödgröna försökte efter de borgerliga twitter få det att verka som om Sällström trängt in sog på rummet. Du försvarar lögnare!
Permalänk | Anmäl
Mats Carlsson, 2011-04-17, 10:05
Politiker som Nima Gholam Ali Pour är orsaken till att föraktet mot politiker är stort. Istället för driva sin egen politik som man faktiskt fick medborgarnas röster för att göra, så går all kraft åt till att kasta sand i den politiska sandlådan. När man inte har egen majoritet i riksdagen så måste man söka stöd hos något annat parti,det är inget konstgt med detta. Att SD fick förtroende att sttta i riksdagen har avslöjat hur inskränkta och felfokuserade våra etblerade partier har varit och är. Hellre offrar de sina egna idéer och föraktar därmed de som lade sin röst på dem än att samarbeta med SD. Vilken uppgift tror Nima Gholam Ali Pour att väljarna gav honom när han fick deras röster? Att driva den politik som man ansåg att han var bäste man att driva eller att sitta och kasta sand i den politiska ankdammen?
Permalänk | Anmäl
BoB, 2011-04-17, 10:29
Det hela har ett löjets skimmer över dig. Valfri lekskoleklass valfri valfri uppvisar större intellektuell mognad och ansvar. Jag är glad att SD sitter o riksdagen så vi väljare får möjlighet att se vad våra folkvalda verkligen går för och var deras prioriteringar ligger. Vad söm står helt klart är att de knappast känner något ansvar för landets framtid och nästkommande generationer.
Permalänk | Anmäl
Calle Bengtsson, 2011-04-17, 10:37
Nima, en som väl sammanfattar händelserna i "Ylva-gate" är Viktor Bart-Krohn:
http://viktor.cafe.se/att-satta-sig-i-skiten-helt-i-onodan/
Och att t.ex du fortsätter att använda SD som ett slagträ i debatten visar också att S utan en påläst beslutsfattare som kan peka med hela handen inte är ett statsministerparti
Permalänk | Anmäl
Mats Carlsson, 2011-04-17, 10:41
"det var han som började"
Om ni ska vara vår politiska elit som ska styra det här landet är det fan dags att växa upp! Hur fan kan man se det som ett problem att man pratar med ett demokratiskt valt parti? Så länge ni inte gör upp med SD om något som går emot era politiska värden vad exakt är problemet? Borde inte det vara högsta prioritet att försöka genomföra den politik ni blev valda på?
Permalänk | Anmäl
Robert Johansson, 2011-04-17, 11:36
#8 Lennart Skoogh, KD är inte mer rumsrent än VPK någonsin var och KD är med i Alliansen.
Permalänk | Anmäl
u_3826, 2011-04-17, 13:05
@#8 Lennart Skoogh, en sak kan jag garantera, SD försvinner inte vid nästa val, tvärtom.
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2011-04-17, 13:09
#12 BoB, Nima Gholam Ali Pour är inte alls orsaken till att föraktet mot politiker är stort. Oligarker som Carl Bildt är problemet. Han bär en stor del av skulden till folkmordet i Srebrenica, en händelse som han dessutom försöker förringa. Carl Bildt är ren ondska.
Permalänk | Anmäl
u_3826, 2011-04-17, 13:15
Sossarna har haft kommunisterna i båten i årtionden. Vad är det som upprör artikelförfattaren mest?
Permalänk | Anmäl
Robert Pettersson, 2011-04-17, 13:17
#4, Christina Lundqvist,
"Jag håller också med. Det är alla partiers förb***ade plikt att samarbeta med de folkrepresentanter svenska folket har röstat fram."
Vad är det för trams? Moderaterna skulle väl aldrig samarbeta med Vänsterpartiet? Men att samarbeta med Sverigedemokraterna är tydligen en "förb***ad plikt"?
Det var det värsta jag har hört. Det är upp till var och en av partierna att välja vem man vill samarbeta med.
Permalänk | Anmäl
Paramount, 2011-04-17, 14:52
Reagerade på följande citat från artikeln:
"Även Folkpartiet har flörtat en hel del med Sverigedemokraterna. Folkpartiet i Olofström, vars ordförande, uppmanade invånarna i Olofström att ”våga vara svensk” inför valet 2010, kunde tänka sig att samarbeta med Sverigedemokraterna (Sveriges radio 17 juni 2010)."
Av tonen att döma antar jag artikelförfattaren anser att en slogan av typen "våga vara svensk" skulle vara fel på något sätt? Kan man också då anta att tex "våga vara kurd", "våga vara perser" etc även är fel? Eller är det i vanlig ordning endast vi svenskar som inte får vara stolta över vårt ursprung och uppvisa patriotism? Man blir så less...
Permalänk | Anmäl
Robin P, 2011-04-17, 15:07
Skriver en sosse. SAP är det enda partiet som haft regelrätta förhandlingar med SD. Se Ylva Johansson. Hycklare!
Permalänk | Anmäl
t, 2011-04-17, 15:36
Jag tycker att det är svek av väljarna att de rödgröna inte försöker aktivt få över SD på sin sida i så många frågor som möjligt för att få igenom sin politik. Relinfedl måste bli medveten om att han är beroende av SD för att kunna regera.
Permalänk | Anmäl
susanna svensson, 2011-04-17, 15:58
Socialdemokrater ser på sverigedemokrater som muslimer ser på judar.
Liknelsen borde vara lätt att förstå för en person i Malmö där Ilmar "Judarna har alltid haft sig själva att skylla." Reepalu styr.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2011-04-17, 19:07
I en sak håller jag verkligen med SD, och det är begreppet Sandlådan. För varje dag blir jag påmind om att de vi satt att styra landet ofta är som dagisbarn i mentaliteten...
Om fler svenskar skulle våga att vara stolta över sitt ursprung kanske man sluppit div rent oikofobiska uttryck som enbart ytterligare spär på vi och dom "tänket", även om det i vissa fall säkert finns en god tanke.
Sverige har en del att lära av andra kulturer när det gäller att faktiskt vara stolt för den man är.
Att vara stolt är inget negativt, tvärtom, genom att vara stolt och trygg i sig själv är det både lättare att acceptera andra och att våga säga ifrån när man inte vill längre.
En bra ledare säger vad den tycker och tycker vad den säger...
Citaten är tagna ur en lärobok för förskollärare, men passar väl in i sandlådan (Ironi:-)
Permalänk | Anmäl
u_15358, 2011-04-17, 20:31
Nima Gholam Ali Pour vem försöker du lura! Främlingsfientlighet är en gammal paradgren hos socialdemokraterna och arbetarrörelsen. Vet du hur många av SD:s väljare som är före detta socialdemokrater? Socialdemokraterna är beredda att gå till sängs med djävulen själv för att få makten i landert. Det har man visat under 50 års maktinnehav då man sammarbetat med kommunisterna (nu under mjukisnamnet vänsterpartiet). Det är bara en tidsfråga innan man hittar ett sätt att sammarbeta med SD.
Skrämmande men sannt.
Permalänk | Anmäl
Fundamentus, 2011-04-17, 20:42
Nu pågår tävlingen "vem samarbetar minst med SD" Första pris: Styra landet!
Permalänk | Anmäl
Alvin Stoltz, 2011-04-17, 20:57
@21 Paramount
Givetvis ska partierna själva få bestämma med vilka dom samarbetar med, men låt oss säga i din hypotetiska fråga om vänstern och moderaterna i att de i en fråga tyckte samma sak. Tycker du det vore fel av moderaterna att prata med vänstern?
Permalänk | Anmäl
Robert Johansson, 2011-04-17, 21:13
"Inför valet 2010 öppnade också Folkpartiet i Landskrona för ett samarbete med Sverigedemokraterna ”om det skulle vare det bästa för Landskrona".
Och att Folkpartiet i Landskrona skulle samarbeta med ett parti "om det skulle vara det bästa för Landskrona" är alltså inte bra, enligt Nima Gholan Ali Pour.
Och det säger väl egentligen allt som behöver sägas.
Permalänk | Anmäl
Magnus Mattsson, 2011-04-18, 10:59
#21, Paramount,
Visserligen samarbetar partier med vilka de vill, men att frångå demokratiska principer genom taktik, bl a genom att lägga ner röster för att försvåra beslut, utan hänsyn till den politik som är bäst för Sverige vilket vi sett exempel på, är förkastligt.
Permalänk | Anmäl
Christina Lundqvist, 2011-04-18, 13:24
Kommer ni ihåg sossarnas eminenta papper om hur de skulle se till att SD inte fick något inflytande? Det där där de inte kom fram till någonting konkret alls, helt enkelt därför att SDs snack om enhetssamhället, nostalgiskt dreglande över ett 50-tal som aldrig funnits annat än i fantasin, och allmänt bakåtsträvande snömos, det är lite svårt att kritisera för ett parti som gjort sig stora på precis samma snack...
Permalänk | Anmäl
Sven P Andersson, 2011-04-18, 15:30
#28: Nej, "styra landet" är andrapriset. =)
Permalänk | Anmäl
Sven P Andersson, 2011-04-18, 15:31
Jag tror allvarligt talat inte att jag har läst en mer skrattretande och felaktig artikel än den här. Om man nu kan kalla den artikel och inte humortext. Du tar upp enskilda exempel från mindre områden i Sverige (vad i hela friden har Olofström med saken att göra?). Du säger att det faktum att det finns före detta alliansmedlemmar bland sverigedemokraterna skulle innebära att alliansen plagierar SD:s politik. Den logiken går inte ihop över huvud taget. Men det faktum att Ylva Johansson bjuder in eller vad hon nu gjorde med Sverigedemokraten, det är absolut inte relevant i sammanhanget.
Det här kan inte vara något annat än ett rent försök till projicering av sina egna misslyckanden. På något annat sätt får jag inte dina resonemang att gå ihop.
Permalänk | Anmäl
Eric Luth, 2011-04-18, 16:23
Vad ÄR det här för eländigt tramsande. Sverigedemokraterna är faktiskt INTE vårt största problem. Det är bara det oavbrutet pladdrande politiskt-mediala löddrets hjärnspöke. Inget annat.
Våra största problem, som hotar själva grundvalen för vårt samhälle, och därmed den därpå vilande Makten SJÄLV: Monopolet: Staten och Kapitalet:
1. Massinvandringen.
2. Den katastrofalt inkompetenta regeringens sjukförsäkringspolitik.
Lägg nu AV med att hålla på och tjabba om SKITSAKER, och börja fokusera på VÄSENTLIGHET!
Om inte annat får man hoppas att mäktiga, fördolda, upplysta krafter inom näringsliv och bland högre tjänstemän börjar dra i trådarna för att få till stånd en radikal och nödvändig kursomläggning innan det är för sent.
*Kassandra!*
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2011-04-18, 17:18
Tja, vad ska man säga. Sossarna kunde alla år lita på att kommunisterna rösta på deras förslag. Ungefär samma sak. Och VPK eller vad de hette var guds bästa barn... precis som SD
Permalänk | Anmäl
GB, 2011-04-18, 17:50
Jag är inte allt för gammal och har endast fått röstat en gång. Kanske förstår jag inte bättre (tvivlar starkt på det). Men för mig är det fullständigt obegripligt att svenska folket år ut och år in röstar fram dessa pajaspartier till makten.
Att den här debatten skulle dyka upp va ju nästan hugget i sten. Med tanke på allt tävlande i att ta avstånd från Sd.
Ett lands politiker blir inte smartare än sin befolkning. Om inte Sd blir tredje största parti nästa val, ja då vet jag inte om det är så mycket att rädda egentligen? Suit yourself liksom...
Permalänk | Anmäl
u_15525, 2011-04-19, 05:05
Håller med många här då det gäller s "politiker" av Nima typen... katastrof !
Permalänk | Anmäl
B T, 2011-04-19, 10:39
Syftet med den här artikeln är att mörka att sossarna fortfarande inte har någon politik, inte kan agera opposition och mest gillar att kalla alla de inte gillar för rasister. Inte särskilt gott hopp om en framtid för dem och ett bra besked om att sossarna är som de var innan 2006, inte bara en del av problemet utan de var problemet.
Permalänk | Anmäl
Asdf Asdf, 2011-04-20, 23:46
38 kommentarer I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Den här frågan har för länge sedan drunknat under löjets skimmer.
Vi har förstått att ingen vill sitta med svarte-petter.
Framför allt får ingen se att man sitter med svarte-petter. Men det är OK att sitta i garderoben med svarte-petter.
Åtminstone för egen vinnings skull.
Sveriges Riksdag blir aldrig mer storartad än människorna som arbetar där. Just nu är riksdagen en vulgärarbetsplats med mobbing av demokratiskt valda arbetskamrater på schemat.
Sjuklövern är en skam.
http://soldatmamma.blogspot.com
#1 Håller med dig till 100%. Men hur har det blivit så här? Kompetens och kunnande hos de som styr och ställer i sandlådan är minst sagt bedrövlig.
#1, Jag håller också med. Det är alla partiers förb***ade plikt att samarbeta med de folkrepresentanter svenska folket har röstat fram. Det är vad demokrati handlar om.
Sossarnas inställning är dessutom falsk, eftersom de också varit i behov av SDs stöd för att få igenom sina förslag. Väx upp!
#1, Jag håller också med. Det är alla partiers förb***ade plikt att samarbeta med de folkrepresentanter svenska folket har röstat fram. Det är vad demokrati handlar om.
Sossarnas inställning är dessutom falsk, eftersom de också varit i behov av SDs stöd för att få igenom sina förslag. Väx upp!
Rikspolitiken slår knut på sig själv för att inte samarbeta med SD, samtidigt som de visst håller med partiet i många sakfrågor. Men just för att det är SD kan man ju inte hålla med officellt... för att dom är så onda. Än har dock ingen kunnat förklara varför dom är så onda. Dom bara är det, en av gud given sanning som inte behöver förklaras. Ifrågasätts dom i sin tro är det okvädningsord och kränkta anklagande fingrar.
Lite som en troende sekt. Deras logiska kullerbyttorna blir alltmer absurda. Och dessa människor avlönas av skattepengar?
#5 Sven Nolin, 2011-04-17, 10:10
Precis.
Citat:
"När det gäller samarbete mellan Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna så saknas det fakta. Det beror på att det aldrig har funnits och det kommer aldrig att finnas något samarbete mellan Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna."
Tja, hur var det med kommunisterna, numera "V"? De var inte heller rumsrena under 1900-talet men gick bra att ha som stödparti för sedan dessutom bli helt accepterat som jämlik partner under föregående års avtalsrörelse.
Nima Gholam Ali Pour skall nog inte uttrycka sig så kategoriskt som han gör. Man vet aldrig vad framtiden utvisar: Antingen är SD ett parti som försvinner i nästa val eller så ökar de. Händer det sistnämnda, så garanterar jag, Nima Gholam Ali Pour, att S om det gangner dem, kommer att samarbeta med SD.
Makten är viktigare än ideologin. Det har S gång på gång visat.
Nima Gholam Ali Pour, alltså, talar du inte litet i egen sak här? Om SDs politik går igeonom så upphör ju koloniseringen av sverige av bland annat dina landsmän? Och det vill ju inte du? Då kanske sverige fortsätter vara sverige? Och det vill ju inte du? Eller? Är det inte det de här handlar om? Att sjuklövern blir irriterad för att någon protesterar mot att ni håller på att byta ut sveriges befolkning? Ett land med 8 miljoner innvånare klarar inte av att ta emot 100 000 nya människor varje år, framförallt inte från såpass främmande kultuerer som vi gör. De invandringsnivåer vi har nu är kolonisation. Och de nya innvånarna tränger bort ursprungsbefolkningen var de än bosätter sig. Det är ju det som pågår? Det är det vi ser? Det är det ni kallar segregation och utanförskap? Och så angriper du de enda som protesterar?
Det du står för är förstörelse av ett helt land.
De borgerliga behöver inte SD´'s aktiva stöd i riksdagen då det borgerliga har med ledamöter än de rödgröna. Det är de rödgröna som behöver detta och de har målat in i sig i ett hörn.
Många s.k. gammelmoderater tycker dagens Moderater är "sosse light", främst pga de inte vill ändra så mycket i LAS. Vänstern fortsätter dock med plakattexter om högerpolitik. Istället borde de frågat sig varför de som röstade S i valet 2002 ej längre gör det.
Fakta kvarstår. Ylva Johansson sa till de borgerliga och Sällströms förvåning "kom med här". Sedan på Ylva´s arbetsrum påpekade en annan Sosse vad som var deras policy och de rödgröna försökte efter de borgerliga twitter få det att verka som om Sällström trängt in sog på rummet. Du försvarar lögnare!
Politiker som Nima Gholam Ali Pour är orsaken till att föraktet mot politiker är stort. Istället för driva sin egen politik som man faktiskt fick medborgarnas röster för att göra, så går all kraft åt till att kasta sand i den politiska sandlådan. När man inte har egen majoritet i riksdagen så måste man söka stöd hos något annat parti,det är inget konstgt med detta. Att SD fick förtroende att sttta i riksdagen har avslöjat hur inskränkta och felfokuserade våra etblerade partier har varit och är. Hellre offrar de sina egna idéer och föraktar därmed de som lade sin röst på dem än att samarbeta med SD. Vilken uppgift tror Nima Gholam Ali Pour att väljarna gav honom när han fick deras röster? Att driva den politik som man ansåg att han var bäste man att driva eller att sitta och kasta sand i den politiska ankdammen?
Det hela har ett löjets skimmer över dig. Valfri lekskoleklass valfri valfri uppvisar större intellektuell mognad och ansvar. Jag är glad att SD sitter o riksdagen så vi väljare får möjlighet att se vad våra folkvalda verkligen går för och var deras prioriteringar ligger. Vad söm står helt klart är att de knappast känner något ansvar för landets framtid och nästkommande generationer.
Nima, en som väl sammanfattar händelserna i "Ylva-gate" är Viktor Bart-Krohn:
http://viktor.cafe.se/att-satta-sig-i-skiten-helt-i-onodan/
Och att t.ex du fortsätter att använda SD som ett slagträ i debatten visar också att S utan en påläst beslutsfattare som kan peka med hela handen inte är ett statsministerparti
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12872478.ab
"det var han som började"
Om ni ska vara vår politiska elit som ska styra det här landet är det fan dags att växa upp! Hur fan kan man se det som ett problem att man pratar med ett demokratiskt valt parti? Så länge ni inte gör upp med SD om något som går emot era politiska värden vad exakt är problemet? Borde inte det vara högsta prioritet att försöka genomföra den politik ni blev valda på?
#8 Lennart Skoogh, KD är inte mer rumsrent än VPK någonsin var och KD är med i Alliansen.
@#8 Lennart Skoogh, en sak kan jag garantera, SD försvinner inte vid nästa val, tvärtom.
#12 BoB, Nima Gholam Ali Pour är inte alls orsaken till att föraktet mot politiker är stort. Oligarker som Carl Bildt är problemet. Han bär en stor del av skulden till folkmordet i Srebrenica, en händelse som han dessutom försöker förringa. Carl Bildt är ren ondska.
Sossarna har haft kommunisterna i båten i årtionden. Vad är det som upprör artikelförfattaren mest?
#4, Christina Lundqvist,
"Jag håller också med. Det är alla partiers förb***ade plikt att samarbeta med de folkrepresentanter svenska folket har röstat fram."
Vad är det för trams? Moderaterna skulle väl aldrig samarbeta med Vänsterpartiet? Men att samarbeta med Sverigedemokraterna är tydligen en "förb***ad plikt"?
Det var det värsta jag har hört. Det är upp till var och en av partierna att välja vem man vill samarbeta med.
Reagerade på följande citat från artikeln:
"Även Folkpartiet har flörtat en hel del med Sverigedemokraterna. Folkpartiet i Olofström, vars ordförande, uppmanade invånarna i Olofström att ”våga vara svensk” inför valet 2010, kunde tänka sig att samarbeta med Sverigedemokraterna (Sveriges radio 17 juni 2010)."
Av tonen att döma antar jag artikelförfattaren anser att en slogan av typen "våga vara svensk" skulle vara fel på något sätt? Kan man också då anta att tex "våga vara kurd", "våga vara perser" etc även är fel? Eller är det i vanlig ordning endast vi svenskar som inte får vara stolta över vårt ursprung och uppvisa patriotism? Man blir så less...
Skriver en sosse. SAP är det enda partiet som haft regelrätta förhandlingar med SD. Se Ylva Johansson. Hycklare!
Jag tycker att det är svek av väljarna att de rödgröna inte försöker aktivt få över SD på sin sida i så många frågor som möjligt för att få igenom sin politik. Relinfedl måste bli medveten om att han är beroende av SD för att kunna regera.
Socialdemokrater ser på sverigedemokrater som muslimer ser på judar.
Liknelsen borde vara lätt att förstå för en person i Malmö där Ilmar "Judarna har alltid haft sig själva att skylla." Reepalu styr.
I en sak håller jag verkligen med SD, och det är begreppet Sandlådan. För varje dag blir jag påmind om att de vi satt att styra landet ofta är som dagisbarn i mentaliteten...
Om fler svenskar skulle våga att vara stolta över sitt ursprung kanske man sluppit div rent oikofobiska uttryck som enbart ytterligare spär på vi och dom "tänket", även om det i vissa fall säkert finns en god tanke.
Sverige har en del att lära av andra kulturer när det gäller att faktiskt vara stolt för den man är.
Att vara stolt är inget negativt, tvärtom, genom att vara stolt och trygg i sig själv är det både lättare att acceptera andra och att våga säga ifrån när man inte vill längre.
En bra ledare säger vad den tycker och tycker vad den säger...
Citaten är tagna ur en lärobok för förskollärare, men passar väl in i sandlådan (Ironi:-)
Nima Gholam Ali Pour vem försöker du lura! Främlingsfientlighet är en gammal paradgren hos socialdemokraterna och arbetarrörelsen. Vet du hur många av SD:s väljare som är före detta socialdemokrater? Socialdemokraterna är beredda att gå till sängs med djävulen själv för att få makten i landert. Det har man visat under 50 års maktinnehav då man sammarbetat med kommunisterna (nu under mjukisnamnet vänsterpartiet). Det är bara en tidsfråga innan man hittar ett sätt att sammarbeta med SD.
Skrämmande men sannt.
Nu pågår tävlingen "vem samarbetar minst med SD" Första pris: Styra landet!
@21 Paramount
Givetvis ska partierna själva få bestämma med vilka dom samarbetar med, men låt oss säga i din hypotetiska fråga om vänstern och moderaterna i att de i en fråga tyckte samma sak. Tycker du det vore fel av moderaterna att prata med vänstern?
"Inför valet 2010 öppnade också Folkpartiet i Landskrona för ett samarbete med Sverigedemokraterna ”om det skulle vare det bästa för Landskrona".
Och att Folkpartiet i Landskrona skulle samarbeta med ett parti "om det skulle vara det bästa för Landskrona" är alltså inte bra, enligt Nima Gholan Ali Pour.
Och det säger väl egentligen allt som behöver sägas.
#21, Paramount,
Visserligen samarbetar partier med vilka de vill, men att frångå demokratiska principer genom taktik, bl a genom att lägga ner röster för att försvåra beslut, utan hänsyn till den politik som är bäst för Sverige vilket vi sett exempel på, är förkastligt.
Kommer ni ihåg sossarnas eminenta papper om hur de skulle se till att SD inte fick något inflytande? Det där där de inte kom fram till någonting konkret alls, helt enkelt därför att SDs snack om enhetssamhället, nostalgiskt dreglande över ett 50-tal som aldrig funnits annat än i fantasin, och allmänt bakåtsträvande snömos, det är lite svårt att kritisera för ett parti som gjort sig stora på precis samma snack...
#28: Nej, "styra landet" är andrapriset. =)
Jag tror allvarligt talat inte att jag har läst en mer skrattretande och felaktig artikel än den här. Om man nu kan kalla den artikel och inte humortext. Du tar upp enskilda exempel från mindre områden i Sverige (vad i hela friden har Olofström med saken att göra?). Du säger att det faktum att det finns före detta alliansmedlemmar bland sverigedemokraterna skulle innebära att alliansen plagierar SD:s politik. Den logiken går inte ihop över huvud taget. Men det faktum att Ylva Johansson bjuder in eller vad hon nu gjorde med Sverigedemokraten, det är absolut inte relevant i sammanhanget.
Det här kan inte vara något annat än ett rent försök till projicering av sina egna misslyckanden. På något annat sätt får jag inte dina resonemang att gå ihop.
Vad ÄR det här för eländigt tramsande. Sverigedemokraterna är faktiskt INTE vårt största problem. Det är bara det oavbrutet pladdrande politiskt-mediala löddrets hjärnspöke. Inget annat.
Våra största problem, som hotar själva grundvalen för vårt samhälle, och därmed den därpå vilande Makten SJÄLV: Monopolet: Staten och Kapitalet:
1. Massinvandringen.
2. Den katastrofalt inkompetenta regeringens sjukförsäkringspolitik.
Lägg nu AV med att hålla på och tjabba om SKITSAKER, och börja fokusera på VÄSENTLIGHET!
Om inte annat får man hoppas att mäktiga, fördolda, upplysta krafter inom näringsliv och bland högre tjänstemän börjar dra i trådarna för att få till stånd en radikal och nödvändig kursomläggning innan det är för sent.
*Kassandra!*
Tja, vad ska man säga. Sossarna kunde alla år lita på att kommunisterna rösta på deras förslag. Ungefär samma sak. Och VPK eller vad de hette var guds bästa barn... precis som SD
Jag är inte allt för gammal och har endast fått röstat en gång. Kanske förstår jag inte bättre (tvivlar starkt på det). Men för mig är det fullständigt obegripligt att svenska folket år ut och år in röstar fram dessa pajaspartier till makten.
Att den här debatten skulle dyka upp va ju nästan hugget i sten. Med tanke på allt tävlande i att ta avstånd från Sd.
Ett lands politiker blir inte smartare än sin befolkning. Om inte Sd blir tredje största parti nästa val, ja då vet jag inte om det är så mycket att rädda egentligen? Suit yourself liksom...
Håller med många här då det gäller s "politiker" av Nima typen... katastrof !
Syftet med den här artikeln är att mörka att sossarna fortfarande inte har någon politik, inte kan agera opposition och mest gillar att kalla alla de inte gillar för rasister. Inte särskilt gott hopp om en framtid för dem och ett bra besked om att sossarna är som de var innan 2006, inte bara en del av problemet utan de var problemet.
Kommentarsfältet är stängt på denna artikel.