Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Miljöpartiet

Miljöpartiet håller kongress i helgen. Läs (13) Skriv

EMU

Nyval i Grekland. Kan landet räddas kvar i eurozonen? Läs (91) Skriv

Hyresrättens roll i ekonomin

Vilken roll spelar egentligen hyresrätten för arbetsmarknaden och för den reala och finansiella ekonomin? Skriv

Vem tar över efter Mona Sahlin?

Ramona Fransson om Vem tar över efter Mona Sahlin?

Jag vill se Nalin Pekgul som socialdemokraternas partiledare

Jag har aldrig röstat på socialdemokraterna, men med Nalin Pekgul som partiledare skulle jag göra det. Anledningen är Nalin Pekguls förnyande av S ideologi och är det något alla måste inse är att allt är föränderligt inget är beständigt.


Om författaren

Varit politiskt engagerad i moderaterna och kände att de inte ville ha medlemmar som sa sanningar. Därmed avslutade jag mitt politiska engagemang. Idag skriver jag istället av mig min ilska över samhällets orättvisor i mina böcker.

Från mitt första röstningstillfälle 1976 har jag röstat på olika blå nyanser, men aldrig rött. Orsaken är socialdemokraternas beroende av kommunisterna. För mig är deras ideologi den allra sämsta. Lars Ohly kan påstå att han inte är kommunist, men orden han säger är kommunistiska.

Mona Sahlin vill ge sken av att vara en "vanlig tjej" som hon uttrycker det, men är allt annat än just det. Dessutom är det inte en "vanlig tjej" som jag vill ha till partiledare i ett styrande parti. Jag vill ha en intelligent, retorisk och framtidstänkande person. Allt detta är Nalin Pekgul!

Nalin Pekguls uttalande för sin mamma tycker jag egentligen säger allt. Nalins mamma vill bära slöja och vill att någon kämpar för hennes rätt att bära den. Nalins svar är: Om du vill att jag ska kämpa för din rätt att bära slöja måste du kämpa för min rätt att slippa.

Det kallar jag rättvisa. För att rättvisa inte bara ska fungera i teorin måste rättvisa praktiseras åt fler än ett håll.

Sverige är ett land med hundratals nationaliterer och det finns säkert människor som önskar sig tillbaka när Sverige var homogent. Men nu är inte valdagen ett slags julafton, där man ska önska sig saker och ting. Nu gäller det att skapa ett anständigt samhälle för hela Sveriges befokning, ett samhälle där olikheter bejakas och där man inte bara ser sin egen stugdörr.

Allt detta är jag övertygad om att Nalin Pekgul kan åstadkomma med socialdemokraterna och Sverige, därför skulle jag omedelbart för första gången i mitt röstberättigade 54 åriga liv lägga min röst på Socialdemokraterna. Dessutom tror jag inte att jag är den enda!

I år kommer min röstsedel att lämnas in med Piratpartiets namn på. Nästa val hoppas jag på Nalin Pekgul.

 





Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/25125

49 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

ALLA BLIR BATTRE AN Mona. Med Margot kan tom jag rosta S. Men det lar val aldrig handa. Huvudsaken S for en arlig partiledare.

Permalänk | Anmäl #1 Arvid Andersson, 2010-06-26, 13:16

"far" menar jag

Permalänk | Anmäl #2 Arvid Andersson, 2010-06-26, 13:17

Själv hoppas jag på Ibrahim Baylan..

Permalänk | Anmäl #3 Erik L Andersson, 2010-06-26, 13:19

EAP så Klart! Man kan inte lura hela folket hela tiden! Se "Sanningen om LaRoucherörelsen" på larouche.se. Webcast med LaRouche (och representanter för Kina, Ryssland, Indien) samt Stanfordgruppen ikväll klockan 7 på larouchepac.com

Permalänk | Anmäl #4 per gunnar andreas persson, 2010-06-26, 13:40

Jag hade också tyckt om Baylan eller Batjlan. Mona är en katastrof.

Permalänk | Anmäl #5 Anna Hellsén, 2010-06-26, 13:58

Ja du Ramona... jag är tvärtom mot dig, som du vet. Har röstat större delen av mitt liv med sossarna. Bytte parti förra gången, då jag gick över till Alliansen.

Sossarna var okej på 60-70-talen men sedan spårade de ur, men det tar lång tid för ett folk att byta fot. Dock tror jag Sverige har gjort det nu.

Permalänk | Anmäl #6 Ann Helena Rudberg, 2010-06-26, 14:28

Batjlan är den ende som har nått nytänk ...

Permalänk | Anmäl #7 erik satir, 2010-06-26, 17:40

Nalin Pekgul måste man respektera.

Sossarna däremot kommer aldrig ta tag i den fullständigt misslyckade integrationen.
Kan iallafall ännu inte se ngt alternativ till SD
( http://sverigedemokraterna.se/ )

Permalänk | Anmäl #8 McGregor, 2010-06-26, 21:26

”Folket har alltid någon påläggskalv som de sätter över sig och vårdar till storhet. …Detta och inget annat är roten från vilket tyrrani blommar; När han inledningsvis framträder är han en beskyddare”
/ Platon

Permalänk | Anmäl #9 Josef Boberg, 2010-06-26, 21:35

Alla kvinnor ska bära slöja, så säger inte koranen.

Men så tolkas det. Hur som helst är det ju ett klart kvinnoförtryckande påbud. En självständigt tänkande individ väljer inte att säga: Vad som helst som står i denna boken tänker jag följa. Det är ju motsatsen till självständigt tänkande. Så det är inte någon rättvisa att kämpa för sådana saker och kanske även kodifiera det i lag framöver.

Så Pekgul har ju helt fel, jag såg programmet när hon for ut mot Vilks och menade att man skulle inskränka yttrandefriheten för att de moderata muslimerna inte skulle förlora mot de extrema muslimerna. Men yttrandefriheten är i stort en dikotomi, antingen har man den eller inte. Så man kan inte handskas med yttrandefriheten som Pekgul hävdar.

Pekgul är omdömeslös och passar inte som partiledare.

Socialdemokraterna har inte någon bra ledare överhuvudtaget. Det finns ingen. Förbluffande att ett så stort parti har så många svaga ledare. Man måste efter valförlusten inventera de starkaste region- och kommunalråden och sedan ersätta samliga nuvarande i partitoppen. Ett par undantag kan finnas.

Permalänk | Anmäl #10 Doktor Eleph@nt, 2010-06-26, 21:41

Nalin Pekgul imponerar ju faktiskt ibland, med sin skärpa och mod att berätta hur kejsaren är naken. Hon har avslöjat mycket hyckleri och omvänd rasism i Sverige. Hon tillhör dem som förstår att våra värsta fiender är de som lägger locket på om problem med invandring.
Men det är bara ena sidan. Andra sidan är Nalin som fiende till yttrandefrihet, med krav på att islam ska ha en särställning som det enda alla måste ta hänsyn till.
Nalin behöver alltså gå på någon form av demokratikurs och växa till sig. Samt avlägsna sig från islamister i sin närhet. Sedan kan det bli folk av henne.

Permalänk | Anmäl #11 Mats Forssblad, 2010-06-26, 21:40

#10 Doktor Eleph@nt

En eloge för en som kommer med en äkta dikotomi. Eller nästan i alla fall. "Hets mot folkgrupp" är en begränsning av yttrandefriheten som borde plockas bort.

Permalänk | Anmäl #12 Charlie Darwin, 2010-06-26, 22:29

Ja challe det var just bestämmelsen "Hets mot folkgrupp" jag syftade på när jag skrev "i stort". Tycker den bestämmelsen ska vara kvar.

Permalänk | Anmäl #13 Doktor Eleph@nt, 2010-06-26, 22:37

Jag vill också se Nalin Pekgul som sossarnas ledare...
Muaha ha ha ha... Muaha ha ha ha.(Dr Evil skratt).

Permalänk | Anmäl #16 Lee Bertin, 2010-06-26, 22:55

Ja vill man att (s) ska bl ett 20 % s parti ska man välja Nalin Pekgul...

Permalänk | Anmäl #17 Sten Figaro, 2010-06-26, 23:35

Tycker att valet hamnar för mycket om person, och populism där man bjuder över varandra i bidrag och skatter, och för lite om ideologi.
Jag har tidigare röstat borgerligt, och tycker kanske inte Mona är något starkt kort som partiledare MEN - jag inser nu vad högern håller på med som förtäckt arbetarparti. Det är en tydligt förskjutning mot privat ägande och sköt-dig-själv och bort från gemensamt ägande/nyttjande och solidaritet med samhällets sjuka och andra olyckskorpar. Det är ju fantastiskt för ett fantastiskt fåtal(rika) att tex allemansrätten urholkas vid stränderna så att de kan njuta av en egen strand. Bra för skogsägarna att det har blivit mycket dyrare för staten att bilda naturreservat till framtida generationer. Strålande för företagen om miljölagarna nu urholkas, tex miljökvalitetsnormer till skydd för männsikors hälsa. Underbart om arbetsrätten(LAS) nedmonteras så kan arbetsgivarna godtyckligt sparka dem som råkar vara borta för länge på av en sjukdom, eller tillfälligt kanske inte är på topp pga av en privat kris. Högern lyssnar bara på näringlivets lobbyorganisationer, såsom Svenskt Näringsliv, LRF, etc. Men vem lyssnar på allmänheten och enskilda och stärker eller slår vakt om deras rättigheter? Om Högern får forsätta,kommer försämringarna för allmänheten att fortgå. Det Sverige jag växt upp i är på glid, på gott och ont, mest på ont, tyvärr. Försök att höj dig över allt valfläsk, tänk lite mera ideologiskt, innan du lägger din röst i höst. Ha en trevlig sommar!

Permalänk | Anmäl #18 Jonas A, 2010-06-26, 23:58

Värst vad du var negativ Jonas #18. Denna borgerliga regering har frälst Sverige från kommunismen.

Permalänk | Anmäl #19 Ahmed Ahmed, 2010-06-27, 02:42

Pekgul, Baylan, Batjlan som Sossarnas partiledare och eventuellt framtida statsministrar i Sverige??? Vad har de for agenda mer an att fora fram islam i samhallet, att islam ska sarbehandlas? Varfor inte nominera Moqtada Al Sadr, Mullah Omar eller Osama bin Laden som Socialdemokraternas partiledare?

Permalänk | Anmäl #20 World Traveller, 2010-06-27, 05:55

Det är väl knappast aktuellt att byta ut Mona. Hon är vald av partikongressen och lär sitta kvar även om höstens val innebär en katastrof för socialdemokraterna.
Partiet är mer än en Mona. Det är många som reagerar över hennes ledarstil där hon inbjuder och lyfter fram andra duktiga partiarbetare.
I den jämförelsen väger Mona lätt i jämförelse med Reinfeldt som framställs som den "starke ledaren". Men den typen av ledare hör hemma i ett auktoritärt gammalborgerligt samhälle och det är väl knappast vad Sverige behöver nu och i framtiden.

Permalänk | Anmäl #21 Ivar Johansson, 2010-06-27, 06:39

Sossarna har bara två stjärnor. Den ena är Göran Johansson i Göteborg, men han är väl inte aktuell längre. Den andre är Anders Lagos i Södertälje som har visat viss skicklighet . För övrigt består hela sossestallet av åsnor. Ingen av dem har pondus nog för att leda landet.
Socialdemokratin kommer att göra sitt absolut sämsta val någonsin i höst.. Så går det när man satsar på kvotering.

Permalänk | Anmäl #22 Christina Lundqvist, 2010-06-27, 06:49

Alla är bättre än Måna. Men alla är inte bra vilket som. För tillfället saknar Socialdemokraterna någon politiker som skulle kunna ta rollen som statsminister. Glöm Baylan och Pekgul.

Baylan är en politisk karriärist precis som Pekgul.

Permalänk | Anmäl #23 RJ, 2010-06-27, 06:56

Om man tittar på vad hon skriver i integrationsfrågor så blir jag fysiskt illamående. Med henne som partiledare så skulle sverigedemokraterna bli ordentligt stora.

Permalänk | Anmäl #24 Carl-Johan Larsson, 2010-06-27, 07:09

En betydligt mera spännande partiledare för "S" vore att "S" + SD blir ett och Jimmy Åkesson blev partiledare för det sammanslagna partiet.

Tänk vilken spännande dynamik inom den gruppen, och tänks så många som vill Sveriges bästa. Kanske inte Islamister blir glada, men man kan inte göra alla lyckliga. Och då kanske svenska högtider som Midsommar inte är "töntiga högtider" längre

Permalänk | Anmäl #25 Carl Svensson, 2010-06-27, 07:17

Nalin Pekgul har sagt en del befriande sanningar om invandringspolitiken som ingen svensk någonsin skulle kunna säga utan att racistkortet tagits fram.

Själv skulle jag aldrig rösta på någon religös person, speciellt inte på en person som säger sig vara muslim, eftersom jag ser islam som den värst fascistideologin som världen skådat med 1400 år på nacken och som idag förtrycker 1.5 miljarder människor.

När inte ens norrmän och svenskar klarar av att leva i samma land hur skall då svenskar och muslimer kunna göra det? Det är bara att inse att det är omöjligt och förbereda sig för inbördeskriget.

Permalänk | Anmäl #26 Johnny Andersson, 2010-06-27, 08:32

#10 Såg också programmet. Nalin Pekgul är inte bara en teoretisk kämpe m o t yttrandefriheten utan även en statsfeminist. Vilket i praktiken innebär kallt könskrig. En form av diktatur i modern tid. Förloraren är Mänskligheten. Och barnen står ytterst för d e n - som det mänskliga kapital de biologiskt alltid har utgjort.

Ett samhälle där inte alla, i grunden, respektererar vettiga lagar och förordningar kan a l d r ig bli demokratiskt. Att "förstå" räcker alltså inte. Nalin Pektuls, citat: "Om du vill att jag ska kämpa för din rätt att bära slöja måste du kämpa för min rätt att slippa." är inte en insiktsfull mening. Utan den faller på hennes politiska avsikt gn 1) JAG vet DITT BÄSTA därför stiftar jag lagar som ger MIG (och PARTIET) rätt... Deras politiska syn vilar på en människosyn. Nalin P har alltså inte höga tankar om sin mor ens - och hennes egna omdöme.

Får väl anta att Nalins mor valde och tog hand om sina egna avkommor och tackade definitivt NEJ till den offentliga sektorn s k omsorg? Puha, värsta tanke för en socialist och feminist.

Permalänk | Anmäl #27 Inger Olsson, 2010-06-27, 08:44

Godkänd kvalitet:

Tomas Östros (lite gnällig men smart kille)
Lars-Erik Österberg
Per Nuder

Permalänk | Anmäl #28 Doktor Eleph@nt, 2010-06-27, 10:28

Som statsminister? tror inte det. Det är nog Mona bättre på.

Permalänk | Anmäl #29 GB, 2010-06-27, 10:39

Nalin Pekgul utformar politik enbart med sig själv som utgångspunkt. Hon verkar inte bara vara oförmögen utan helt ointresserad av andra människor.

Egocentrerade politiker är inte vad Sverige behöver utan folk som har Sveriges och svenskarnas bästa som utgångspunkt, något som det är en skriande brist på.

Permalänk | Anmäl #30 Bo T, 2010-06-27, 10:43

HM, läse kommenatrerna här och håller med, respekterade att Nalin Pekgul tidigare vågat säga emot den stora fundamentalistiska gruppen muslimer för att föra fram den tysta lilla moderata gruppen.

Men här ( http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1547996 ) i debatten med Lars Vilks kan man inte se så stor skillnad på henne och islamofaschisterna.
En hög representant för ett parti måste kunna

1. lyssna på meningsmotsåndare även när deras åsikter avviker, vilket hon inte gjorde alls. Antingen missförstod hon Vilks med vilje eller var rasande som vilken fundamentalistisk muslim som helst eller så har hon väldigt liten intellektuell kapacitet.

2. Hon borde inte kräva en särställning för islam/islamism.
Vill vi berkligen vara där vi hamnat att alla religioner får kritiseras utom islam/islamism?
Enda egentliga argumentet jag kan se som särskiljer dem är att de är våldsamma.
Är det alltså så att vi med representanter som Nalin Pekgul i spetsen skall böja rygg åt en våldsreligion bara för att den är våldsam?
Alla andra religioner får lära sig att stå ut med olika ofördelaktiga representationer av dem men muslimerna pga sin blogoga historia i historisk tid och nutid skall positivt särbehandlas precis som bögarna.
Vad sägs om en folkomröstning?
Vi börjar medvetet särbehandla dem och göra en lag om det.
Iofs skulle man tydligt se vad som händer men man skulle iallafall vara ärlig.

Permalänk | Anmäl #31 McGregor, 2010-06-27, 10:53

Sahlin eller Pekgul? Båda vill dominera "dom andras liv". Båda är Reinfeldts bästa valarbetare.

Permalänk | Anmäl #32 Robert Pettersson, 2010-06-27, 11:03

Jag skulle vilja ha Anders Lago från Södertälje eller Hans Ekström från Eskilstuna på posten. De är båda mycket skärpta och kan förnya i rätt riktning. Mona Sahlin är en katastrof. Tyvärr behövs det nog ett valnederlag för att hon ska kunna bytas ut. Baylan har alltid gett ett mycket oseriöst intryck på mig. Tar han över fortsätter nog raset.

Permalänk | Anmäl #33 Magnus Mandela, 2010-06-27, 11:45

Socialdemokratien av i dag är vilsen, det gamla arbetarpartiet som lade grunden och "byggde Sverige" med hjälp av både livrem och hängslen verkar inte känna sig riktigt hemma med budskap om klasskamp, utbyggnad av den offentliga sektornen mitt i en ännu långt från övervunnen global finanskris, höjda skatter kan bara de mest inbitna socialdemokrater tänkas värna om när ekonomien är ostabil, allt på tvärs mot i varje fall över hälften av Sveriges innevånare. Ovilligheten att visa vad invandringen kostar tynger också och hindrar en öppen debatt. Alliansens försök att minska LO:s makt bidrar också till ett minskat förtroende.
Dessutom har de politiker som styr blivit mer eller mindre välbeställda miljonärer både inom fack och parti, det gynnar inte bilden av partiet, det skulle lika gärna kunna ingå i Alliansen, förtecknen är ungefär lika, avskafett fandet av kungahuset som står på programmet viftas bort så snart det händer konungsligt bröllop
för att bevara ätten Bernadotte, och klasskampen verkar ha övertagits av facket som ännu lever på minnen om Saltsöbadsavtalet, den svenska modellen och en aldrig minskad utbyggnad av den offentliga sektorn, Och även där arbetar det miljonärer. Kluvet.
Den ledare som skall hantera det framväxande välståndet och samtidigt hävda klasskampens berättigande finns inte, därför riskerar blir det mesta kosmetik, person angrepp och invändningar.
Så vem skall kunna efterträda Mona Sahlin?
Någon med uttalad karisma som kan hantera både välfärden och skatterna, välfärden, som enligt en ung muffare en gång uttryckte det:
"Välfärd,-det är pest eller kolera, " i sin bok "Det sovande folket."
-Han är i dag Sveriges statsminister.

Permalänk | Anmäl #34 Ebbe Cederblad, 2010-06-27, 12:42

Frågan är snarare "vem ska efterträda Mona om V,S,MP vinner valet?". Finns bara Maria Wetterstrand, Gustaf Fridolin och Jose Founseca som är kompetenta nog a tt bilda regering. Varför inte handplocka Gunnel Lindberg och ge justitieminister posten till henne? Oavsett vilka som segrar i valet, det måste till att någon som är landets absolut bäst insatt i hur lagar förordningar är skrivna. Framförallt hennes unika synsätt "lagen är till för medborgnas väl o ve". Idag tolkar polis, RÅ, JK, UC, Riksenheten polis lagen så som fan läser bibeln.
Fredrik Ekdahl

Permalänk | Anmäl #35 Fredrik Ekdahl , 2010-06-27, 14:48

Vad kul att artikelförfattaren vill rösta på Piratpartiet i valet. Då är vi åtminstone två f.d. moderater som tänker protestera mot "gammelpartiernas" rotande i folks privatliv.

Däremot kan jag inte hålla med om att Nalin Pekgul skulle bli Sossarnas bästa partiledare. Jag tror också att hon antagligen är mer karismatisk, visionär och intelligent än Mona Sahlin. Men ärligt talat; vem som betyder något i Sverige idag är INTE det? I mina ögon saknar Pekgul rutin och förankring och är därför ett orealistiskt alternativ.

För min del tror jag t ex Urban Ahlin skulle vara ett bättre alternativ även om han också är rätt grön liksom Pekgul. Å andra sidan vet jag inte om Sossarna fortfarande envisas med att kvotera in sina partiledare per könstillhörighet? Erfarenheten med Sahlin talar kanske för att dom snart slutar med sånt...

Permalänk | Anmäl #36 Gustav S, 2010-06-27, 21:36

Gustav, just det ja Urban Ahlin är ju jättebra. Vill även lägga till Pierre Schori och Jan Eliasson. Jag tänker på en ny s-ledning och inte bara partiledare.

Permalänk | Anmäl #37 Doktor Eleph@nt, 2010-06-27, 22:47

Nej, Nalin Pekgul är inte bra. Det finns redan gott om bra skäl listade här bland kommentarerna. Jag ska inte upprepa dom.

När man kommer dragande med kvartsfigurer som Pekgul inser man att Mona Sahlin kanske inte är så dum ändå...

Själv tror jag det blir någon av bröderna Tomas (Östros och Bodström, det vore kul om det blev båda 2, precis om mupparna har. Fast 2 snubbar för att inte stöta sig med några bögar...).

Permalänk | Anmäl #39 Leif D, 2010-06-28, 03:05

Om dom rödgröna förlorar valet kan väl Mona Sahlin sitta kvar. Vad spelar det för roll? Men sätter i alla fall en slant på Bodström. Göran Persson bestämde sig för honom som justitieminister. Han satt i dokumentären och ljög svenska folket rakt upp i fejan. Fichtelius insinuerade lite lätt om det valet var passande med tanke på att han är son till Lennart Bodström. Nej, nej, nej - den connectionen hade GP ingen aaaaaaaning om! Absolut inte! Det visste han inte. Fa´n tro´t!

Allt har spårat ur. Det finns ingen hyfs längre. Nu är det bara att sko sig vid grytorna som gäller. Och vi ser spelet medan det pågår. Bodström t ex skriver deckare och är advokat. När har han tid att sköta sitt jobb i riksdagen? Svaret är att han nästan aldrig är där. Jo, när han ska fota omslag till sina böcker. Då ställer han sig på talmannens bord och spelar Allan. Nej, inte Allan Larsson som stekte falukorv i TV utan fett i en teflon-panna. Huvaligen vilket gäng! Stackars Sverige!

Permalänk | Anmäl #40 Helena Palén Olofsson, 2010-06-28, 08:54

Nalin Pekgul blottade sina svaga sidor när hon dels ständigt hänvisade till sin mamma, dels näranog började grina i TV-rutan och for ut mot Lars Vilks. Det visar vilken svag människa hon är, precis det som Vilks vill påvisa att mulsimerna som grupp är.

Hon kräver särbehandling och är alltså inte en mogen, fullvuxen medborgare ännu. Att flytta till ett demokratiskt land är inte tillräckligt för att bli en tvättäkta demokrat när man är uppvuxen under odemokratiska former och tvingats böja sig under islams tvångströja, där fritt och kritiskt tänkande är omöjligt.

Tacka vet jag äkta kritiskt tänkande. Det visar följande journalist prov på. Texterna har stringens och intellektuell skärpa. Missa inte denna träffsäkra samtidsanalys. Krönikorna finns här:

www.korta.nu/jc

Hade hennes penna varit ett svärd hade huvuden rullat i svensk politik! Hon är, mig veterligen, den första svenska journalisten som törs lämna den politiskt korrekta mittfåran. Här finns kvintessens, kritisk analys och konkreta exempel med källhänvisningar. Håll till godo!

Permalänk | Anmäl #41 Cavatus Carlson, 2010-06-28, 09:22

Cavatus: Vem är hon då som skriver så jävla bra! Julia Ceasar! Vem är det?

För övrigt törs inte folk i smeten kommentera under detta inlägg för tänk om Mona Sahlin nu skulle bli statsminister. Oj, tänk om! Nä, vill man ha en plats vid grytan får man allt hålla tand för tunga eller hålla tungan rätt i mun. Vilka härliga uttryck!

Permalänk | Anmäl #42 Helena Palén Olofsson, 2010-06-28, 09:32

ALLA (= ALLA utan ett enda undantag) PyramidMaktHavarstyrda = vanstyrda (folkrättsligt sett) civilisationer har KOLLAPSAT historiskt sett - så det så.

Lösningen på det eländet - har finansminister Anders Borg kristallklart gett uttryck för HÄR (video ca 2 min).

Permalänk | Anmäl #43 Josef Boberg, 2010-06-28, 11:25

Nalin Pekul är väl en självklar kandidat när sossarnas valboskap snart bara omfattar muslimer och bidragstagare. Pekul representerar exakt det som dagens socialdemokrati står för.

Permalänk | Anmäl #44 Anders Erlandsson, 2010-06-28, 11:46

Ja, nog är hon bättre än Mona Sahlin alltid. Nalin Pekgul besitter iallafall någonting som Mona inte har och aldrig kommer att få, nämligen sunt förnuft.

Permalänk | Anmäl #45 Karl Rosenqren, 2010-06-28, 13:01

Aldrig en muslim som styr. Kolla på Iran, Saudi, Somalia m.fl. Islam är en ideologi som inte är kompatibelt med demokrati. Att en muslim får någon form av makt är inte ett steg ifrån sharia, utan ett steg närmre.

Permalänk | Anmäl #47 Henrik C, 2010-06-28, 17:27

Helena Palén Olofsson! Ja, spekulationerna florerar nu vilt vem denna Julia Caesar är, vilken av alla journalister som döljer sig bakom denna pseudonym, På Gotiska klubben diskuterar de alternativ, på tidningsredaktionerna besöker de hennes krönikor varje måndag fick jag just reda på (det går att se i besöksstatistiken varifrån besökarna kommer).

Hon kommenterar själv spekulationerna på korta.nu/jc och hennes kolleger må gärna bäva, för det är de värda med sitt medlöperi, enligt henne själv.

Permalänk | Anmäl #48 Cavatus Carlson, 2010-06-28, 18:36

Jag har en gammal 240 som jag inte kör längre. Den har inte gått igenom en besiktning på 5 år men jag tror att med lite reparationer kommer den hålla i minst 5 månader till. Om s förlorar valet är jag villig att donera så att den kan ta över efter Mona. Eftersom att den åtminstone inte kan tala har jag svårt att tro att den kan göra situationen för s värre än i dagsläget.

Permalänk | Anmäl #49 Carl Åström, 2010-06-28, 19:08

Hm, nåja, jag har lyssnat på NP några gånger och inte blivit lika irriterad som när jag lyssnar på den andra skocken. Men ärligt, är inte sossarna historia? När de valde att satsa på multikulti så svek de sina kärnväljare som de aldrig lär få tillbaka väl? Jag tror att SD kommer ta över det som SAP en gång var, det vill säga ett parti för social rättvisa som värnar sverige och svenskarnas väl framför allt annat.
Just nu i början så fladdrar SD litet åt höger ibland och har vissa populistiska drag men kommer nog lägga sig till rätta som SAPs arvtagare, tror jag. Är ju mer eller mindre samma parti egentligen som sossarna brukade vara innan sossarna blev multi kulti och flumparti och glömde bort att de bör tjäna svenskarnas intressen och ingen annans.

Permalänk | Anmäl #50 Martin A, 2010-06-29, 16:36

Ännu ett exempel på mångkultur: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=217665

Varför Är Nalin Pekgul upprörd över Lars Vilks men inte över pedofila Imamer?
Är inte det dubbla standarder?
Till saken hör iofs också att Muhammed gifte sig med en 5-6 åring.
Så då är det väl korrekt beteende då?
Vad säger du Nalin Pekgul?

Permalänk | Anmäl #51 McGregor, 2010-07-01, 18:01

Also, consider a style andChloe outlethemline length that willChloe bagsenable you to wear the dress Chloe totesfor season after season chanel handbagswithout it seeming out of chanel outletstyle or tired. If you're chanel bagsthe measurements of themonclerwedding dress is included inmoncler jacketsthe description. Also, themoncler coatsIf you're looking for elegant shoes, Diesel women's shoes won't disappoint

Permalänk | Anmäl #52 apple889, 2010-07-10, 02:47

Alla invandrare kommer till Sverige och har bråttom att få medborgarskap. Sedan börjar de driva sina egna ärenden. Jag är icke svensk men jag tycker att Sverige är för svenskar: ju mindre invandrare i Riksdagen desto bättre. Kolla vad de har gjort nyligen: de drog igenom beslut om "genocid" 1915 mot armenier som egentligen har aldrig hänt. Är svenskar intresserade i beslutet? Nej. Varför slöser bort Riksdagen med tiden i stället för att förbättra välfärd? Därför litar jag inte på soc-dem och vänster när de säger att de vill bättre välfärd. De har inte tid för det. Efter det beslutet om "genocid" som soc-dem, vänster och miljö partiet drog igenom måste de tre partierna sitta dygnet runt och rösta för "genocid " i varenda krig från stunden människa kom till jorden. Annars är det hyckleri. Invandrare assyrianer/greker/armenier initierade allt, de använder Riksdag för att lösa sina egna lilla problem. Om det ska fortsätta så där då försvinner Sverige och förvandlas till lilla "kurdistan", lilla "karabach", lilla föredetta jugoslavia. o.s.v.

Permalänk | Anmäl #53 majja nachapet, 2010-07-14, 11:38


annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Imamerna upplyser om tron, inte om lagarna
  2. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  3. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  4. Newsmill fyller en viktig funktion för sakkunniga röster
  5. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  6. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  7. Kalifornien kan bli USA:s Grekland
  8. Azerbajdzjanska Riksförbundet bör ta avstånd från regimen i Baku
  9. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  10. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  1. Imamerna upplyser om tron, inte om lagarna
  2. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  3. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  4. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  5. Newsmill fyller en viktig funktion för sakkunniga röster
  6. Klimatpolitiken gör mer skada än nytta
  7. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  8. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  9. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  10. Stora risker med MP:s energipolitik
  1. Stoppa bojkottsförsöken mot Israel
  2. Vad gjorde Jan Björklund på Bilderberg-gruppens möte 2009?
  3. För terroristen i Norge var svenska SD ett ljus i mörkret
  4. Reaktionerna på den ekonomiska krisen hotar EU:s existens
  5. Dags för ett nytt svenskt förhållningssätt till EU
  6. Tack vare SD har vi nu en kritisk debatt om mångkulturen
  7. Missnöjda soldater blir dyrt för Försvarsmakten
  8. Länderna måste undvika protektionism
  9. Censuren på arbetsplatser är ett demokratiproblem
  10. Dagstidningarna märkligt lågmälda om nya klimatfynd

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.