Och vår GD ”glömde visst” att nämna att dessa ”barn” i mer än 90 % av fallen själva blir anknytningspersoner när föräldrarna och alla andra som var ”döda” eller ”försvunna”, dyker upp så snart deras son (oftast) eller dotter har fått PUT
http://meritwager.wordpress.com/2009/11/12/apropa-ensamkommande-ungdomar...
Fundera lite Ola. Är det rasism att berätta att kejsaren inte har några kläder?
Permalänk | Anmäl
Urban, 2009-11-12, 18:22
Ja, barn... Synes det inte, av TV-inslag att döma, vara tämligen vuxna barn? Mestadels unga män i sina bästa år? Och, såsom de flesta asylsökande, saknar väl även dessa "barn" identitetshandlingar? Att då "fuska" om sin ålder torde vara frestande? Ty då blir ju omhändertagande särskilt välkomnade och hänsynsfullt, utsikten till att få asyl nästintill garanterad. Men flyktingars utsagor tas ju, här i Sverige, som eviga sanningar, får icke ifrågasättas. Antalet "ensamkommande barn" kommer att öka lavinartat. Ty, helt förståeligt, söker de sig hit, där villkoren är bäst, utan anmärkning!
Permalänk | Anmäl
Kalle, 2009-11-12, 18:51
"Vellinge Kommun måste - precis som alla Sveriges 290 kommuner - ta sitt ansvar i en gemensam nationell asyl-, flykting- och integrationspolitik."
Ovanstående är ett logiskt tankefel eftersom det kanske är just detta som Vellinge gör. De tar sitt ansvar och säger "stopp nu!".
Permalänk | Anmäl
CH, 2009-11-12, 19:09
"Vellinge Kommun måste - precis som alla Sveriges 290 kommuner - ta sitt ansvar i en gemensam nationell asyl-, flykting- och integrationspolitik. "
Nej, varken Sverige eller Vellinge MÅSTE göra någonting. Vad som skett är att fullständigt inkompetenta svenska politiker, liknande OK i åsikter, skapat värstvärldens mest havererade invandringspolitk - helt frivilligt. Att den havererade politiken har att göra med hur många invandrare Sverige tar emot verkar inte politikerna (undantaget Vellinge-moderaterna) förstå .
Permalänk | Anmäl
Calle Bengtsson, 2009-11-12, 19:15
Vellinges problem är att Vellinge är Moderaternas idealsamhälle. I det samhället tjänar alla pengar på andras arbete. I den idealkommunen var alla vithyade, där behövs det minsann inga socialbidrag. Där är ingen fattig. Det är sossarna som infört fattigdomen! Dessa dj-la arbetare.
Nu knackar verkligheten på. Och verkligheten består av barn som behöver någonstans att bo. Bryr man sig?
Det gör man naturligtvis inte. Vill de ha någonstans att bo få de väl tala med sin revisor.
Permalänk | Anmäl
Dennis A, 2009-11-12, 19:43
Ola Karlman skriver:
"Den frustration och den ilska som nu finns i Vellinge bottnar i en rädsla för det som är främmande, det som inte tycks vara anpassningsbart eller som inte passar in här där vi bor."
Ständigt detta tjat om "rädsla för det främmande".
Men snälla Ola K och andra, jag är inte rädd för det jag inte sett, däremot för det jag HAR sett och det jag vet, efter att mångkulturen visat sitt rätta ansikte; om upplopp i förorter, stenkastning på brandbilar, import av uråldriga fascistiska religioner och värderingar, framväxandet av nya och större generationer som blir radikalare än sina föräldrar, mm.
Jag vill bespara mitt land detta, för jag tycker inte att Sverige har någon som helst skyldighet att i medmänsklighetens namn utsättas för ovanstående.
SD 2010
Permalänk | Anmäl
Rappen, 2009-11-12, 21:01
Det ar beklammande att lasa dessa alster fran 22 ariga halvhjarnor.
Tack Gode Gud att jag lamnat Sverige dar fullstandiga galningar ges tolkningsforetrade i framfor allt 'flyktingpolitik' .
Det finns bara ett land dar makthavarna fullstandigt skiter i ursprungsbefolkningen, dvs de som uppbar detta taskspel med sina skattepengar.
Dar politiska maktkonstellationer tycker det ar viktigare att 'knacka' kommuner som star rakryggade och skyddar sina svenska invanare mot total galenskap. Till sin hjalp samlar man en enhetlig journalistkar och kor over en kommun for att statuera exempel och skramma andra att inte rosta pa SD.
Jag hoppas och tror att svenskens tornrosasomn ar over och att allt fler inser att ju fler roster SD far ju fortare kommer Sverige bli ett mer demokratisk samhalle att bo i.
I Canada har jag svart att se nagon 22-arig pojkvasker utan direkt livserfarenhet skulle ges utrymme att 'laxa' upp sund opinionsinstallning mot sk 'flyktingbarn och andra 'asylanter'
Permalänk | Anmäl
Bo Montgomery, 2009-11-12, 22:06
Det ar beklammande att lasa dessa alster fran 22 ariga halvhjarnor.
Tack Gode Gud att jag lamnat Sverige dar fullstandiga galningar ges tolkningsforetrade i framfor allt 'flyktingpolitik' .
Det finns bara ett land dar makthavarna fullstandigt skiter i ursprungsbefolkningen, dvs de som uppbar detta taskspel med sina skattepengar.
Dar politiska maktkonstellationer tycker det ar viktigare att 'knacka' kommuner som star rakryggade och skyddar sina svenska invanare mot total galenskap. Till sin hjalp samlar man en enhetlig journalistkar och kor over en kommun for att statuera exempel och skramma andra att inte rosta pa SD.
Jag hoppas och tror att svenskens tornrosasomn ar over och att allt fler inser att ju fler roster SD far ju fortare kommer Sverige bli ett mer demokratisk samhalle att bo i.
I Canada har jag svart att se nagon 22-arig pojkvasker utan direkt livserfarenhet skulle ges utrymme att 'laxa' upp sund opinionsinstallning mot sk 'flyktingbarn och andra 'asylanter'
Permalänk | Anmäl
Bo Montgomery, 2009-11-12, 22:06
Vellinge gör rätt.
Sveriges sätt att ta mot flyktingar är katastrofalt och havererade för 15 år sedan. Vårt samhälle går sönder mer och mer. Värst i dag är det för tidigare invandrargrupper som etablerat sig i det svenska samhället. De är Sverigedemokraternas nästa stora valmanskår.
I dag skapas en superunderklass av människor som är underlägsna i vårt samhälle genom språk, kulturella faktorer och oftast genom utbildning. Vad skall man göra om man bor i ett av de ghetto som numera finns i utkanten av varje Svensk stad och vet att man aldrig kommer att kunna göra sig gällande i samhället, eller ens få ett fast jobb?
Varje frisk människa måste i det läget försöka göra något för att vara verksam och upprätthålla självrespekten. Alla kan inte starta pizzerior, spelbutiker eller köra taxi, vad gör man då? Jag vet vad jag hade gjort om jag hamnade i denna situation.
Vellinge sätter stopp för detta. Hoppas alla andra kommuner följer efter. Ingen, inte ens "flyktingarna" själva tjänar på det system vi har i dag.
Permalänk | Anmäl
Ronja Rövardotter, 2009-11-12, 22:21
Självklart måste vi ställa upp.
"But not in my backyard"
Permalänk | Anmäl
Socrates, 2009-11-12, 22:49
Varför används ordet "rasism" i denna debatt?! Det är inte hudfärgen vi diskuterar, utan det faktum att ynglingar från andra länder kommer hit, kostar massor med skattemedel och inte så sällan orsakar en hel del lidande för omgivningen. Jag hade varit betydligt mer postitivt inställd om man kunde lita på att de som missköter sig skickas hem igen. I stället är de garanterade att stanna på livstid - ofta dyker dessutom familjen upp som ett trollslag när PUT har beviljats.
Permalänk | Anmäl
Margareta, 2009-11-12, 23:03
Rädsla för det Främmande..??..
.. Nä...bara rädsla för idioter...oavsett ursprung och/eller yrkesutövning.
Ola Karlman gör samma misstag
som våra Politiker (alla, oavsett hemvist)
och Media, oavsett form
(med något unikt undantag)..
De gör misstaget att oförtrutet tjata kring "rasism" och "rädsla för det okända" så fort en kritisk röst från folket kommer kring "ensamkommande flyktingbarn", som lätt blir horder av "vuxna pojkar/män", flyktinganläggningar med många problematiska individer (inte alla) och med dålig kontroll/uppsikt från ansvariga. Bostadsområden som översvämmas av ensidig kultur, där de själva är ointresserade till någon "integrering" med Svennarna. Områden som problematiseras med bidragsberoende, språkförbistringar, små lägenheter för stora familjer och inga jobb. Och fullständig kravlöshet från svenska myndigheter om någon alls motprestation eller bildning kring svensk kultur, lag och synsätt.
Områden med flyktingkulturer som snarare passar in på epitetet "rädd för det okända" för VÅR västerländska kultur och värderingssystem än det slöa snacket om det motsatta från oss redan boende här.
Att år efter år uppleva medias och politikernas underskattning och omyndigförklaring av "svensk" befolkning och deras upplevelser och känslor av verkligheten, den som mycket sällan berör de styrande politikerna och deras beslut kring invandring/asylsökande och den verkliga problematiken, den som vi inte får prata om,
den som politiker aldrig berör,
det som media undviker att nämna och skriva om....för nämns och sägs inget om allvarliga problem och motsättningar kring Sveriges invandring...då finns det inte...det har inte hänt...
..folket är/har blivit (det skändliga) rasistiska och "rädd för det nya/okända"...som de kallar någon "svensks" upplevelser från verkligheten, erfarenheter och oro, som då effektivt
motar bort och tystar den kritiska frågeställaren.
Men nu funkar detta tilltal i parti och minut inte längre om "svensk rasism", inhumanitet och själviskhet, så fort kritik berör invandringsproblematik. Folk har tröttnat på att bli utnyttjade helt enkelt.
Trött på filtrerad media och politik där allt som händer kring flykting/invandrarproblem, siffror och statistik, ska låta och bli
"lagom sant"
"lika sant oavsett ursprung"
och slutligen
"jättebra" för oss svenskar...
En nödvändig omskrivning så vi "svenskar" inte ska bli rasistiska, för vi kan naturligtvis varken hantera eller begripa den verklighet som vi själva befinner oss i eller dra egna slutsatser av våra upplevelser, OM det nu är av negativ art kring flyktingpolitiken.
Detta är inte rasism och den mycket utlands-resande "svensken" är sällan rädd för det okända/nya, men Sveriges statliga medel/skatter/pengar växer inte på buskar i ett miljövänligt plantage som perenner (fleråriga)...kistan har en synlig botten, det vet och förstår folk som årligen betalar sin del av skatter till vårt samhälle, däremot verkar
våra yrkespolitiker blivit fartblinda (alla oavsett) när de hanterar "våra" folkets pengar/skatter som det vore ett direkt bistånd från oss att rädda övriga världen med, när våra sjuka blir utkastade utan varken mer bidrag eller ett arbete att försörja sig med.
Samtidigt pågår denna vanvettiga asylpolitik där hemvändaren kan kvittera ut 30.000 som vuxen, 15.000 för barnen....
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-11-12, 23:07
"Rasismen" i Sverige är ett resultat av puckon som skriver artiklar som denna.
För guds skull kan folk vakna och se att kejsaren är naken!
Rösta på SD 2010, eller Sverige är kört!
Permalänk | Anmäl
Cissi, 2009-11-13, 00:46
Enligt hyresgästföreningen
http://www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgfdata/2009/06/article/ar...
Har vi enorm bostadskris i kommunerna!
I min kommun med 19.000 har vi 2000 i bostadskö, 1 ledig lägenhet
Detta nonchalleras fullständigt!
När media och politiker hänger ut kommuner som inte tar emot bryr man sig inte att vi har enorm bostadskris
Media och politiker tror vi har OÄNDLIGA RESURSER att ta emot flytkingar
Vi har i år tagit emot 25.000 flyktingar
http://www.migrationsverket.se/index.jsp?swedish/statistik/tillstand.html
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26Article...
Enligt media finns det 5.400 lediga lägenheter
VAR SKA 25.000 FLYKTINGAR BO???
Våra poltiiker nonchallear detta fullständigt
Lösningen är TVÅNG! Då kan man nonchallera flyktingantalet och accelrera!
Min kommun med 19.000 invånare, 2000 i bostadskö och 1 ledig bostad denna vecka
HUR MÅNGA SKA VI TA EMOT PER ÅR?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-11-13, 08:00
Ola Karlman. Det är billigt att slösa bort andras pengar.
Men du har väl aldrig tänkt tanken att massinvandringen kostar enorma belopp och att den leder till att hela Sverige blir fattigare, köerna till sjukvården växer, skolorna slutar fungera, den organiserade kriminaliteten göds osv osv.
Om det är något som kommer att göda extrem rasism under överskådlig framtid så är det den förda invandringspolitiken.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-11-13, 08:06
Nog ingen skillnad på folks åsikter i Vellinge & andra kommuner. Vi får veta i demokratisk ordning nästa höst.
Permalänk | Anmäl
Socrates, 2009-11-13, 08:50
Var inte fånig, kolla på SCB antalet som röstar "rasistiskt" enligt din definition dvs På SD korrelerar väl mot antalet utomeuropeiskt födda i en komun. Inte tvärt om.
Se typfallet Landskrona och jämför det med Vellinge .....
Permalänk | Anmäl
eri, 2009-11-13, 08:51
"Sverige består av divergerande samhällen som alltmer isolerar sig ifrån varandra"
Ja, men vad förväntar du dig skall hända då? Vilket samhälle i historien och världen har lyckats konvergera vid så hastiga imigration av så många så kulturellt skida individer? Alltid och överallt har enklaver uppstått. Det är hybris att tro att Sverige är annorlunda. Men SD har fel i att Islam är det största hotet sedan andra världskriget. Enklaverna är för små och för underlägsna för att kunna få något inflytande att tala om. Men de är tillräckligt stora för att för överskådlig framtid tillåta Sverige att röra sig tillbaka mot folkhem och generell välfärd, vi har helt enkelt inte råd. Alltså, invandringen är det största hotet mot vänstern.
Permalänk | Anmäl
70-talist, 2009-11-13, 09:41
Det kan inte alltid vara rasism när någon vågar säga stopp!
Sverige har tagit emot betydligt fler än vad som vore klokt...
Permalänk | Anmäl
Johan, 2009-11-13, 10:23
Förstår inte Ola Karman och hans vänner att det bara kommer bli värre och värre. Ju fler invandrare som kommer desto större motsättningar och problem. Frys därför all invandring i en generation, dvs 25-35 år. Genomför en folkomröstning om detta först så att Ola Karman och hans vänner kan skylla allt på folket.
SD 2010 !
Permalänk | Anmäl
Lars H, 2009-11-13, 11:23
Nej, det är inte så enkelt som att Vellingeborna eller andra svenskar är rasister eller främlingsfientliga. De är invandringspolitikfientliga.
Alla vi "främlingsfientliga" har insett att invandring är både effektivare och medmänskligare om man tar emot så många flyktingar (ja flyktingar) som kan försörja sig själva. det är ingen slump eller rasism att arbetslösheten bland invandrarna är så hög eller att de känner sig "marginaliserade"
Det är så att dessa problem har den flummiga invandringspolitiken och dess anhängare ensamma sett till.
Det lär aldrig nånsin bli någon bred samsyn i invandringspolitiken förrän anhängare av vidöppna gränser tar sitt ansvar och erkänner detta faktum.
Och som sagt så är det vilseledande att kalla dessa ungdomar för barn. Ska man tro rasisterna på migrationsverket som handhar deras ärenden så är de till 90% sk ankarbarn. dvs när det magiska ordet PUT hamnar på pränt i deras akter så dyker föräldrar och annan släkt som varit försvunna magiskt upp och vill återförenas med sitt "barn"
Permalänk | Anmäl
suka, 2009-11-13, 11:31
Förstår inte Ola Karman och hans vänner att det inte går att kombinera välfärdsstat och massinvandring. Om det gick - så skulle lösningen på allt elände i världen vara att vi tog hit en miljard fattiga, förföljda och sjuka barn och vuxna som finns där ute i världen.
Vi klarar inte ens av att ta hand om våra egna sjuka. Nu får cancersjuka gymnasielärare tillsägelse att sitta spärrvakt heltid i tunnelbanan om de vill ha kvar sin sjukersättning.
Permalänk | Anmäl
Lars H, 2009-11-13, 11:42
Svenskarna vill inte ha en nattväktarstat. Det är den enda statsbildning som går att kombinera med fri invandring. Då får var och en som kommer hit, liksom de som redan är här, klara sig bäst dom kan.
Frys invandringen nu. Folkomrösta !
SD 2010.
Permalänk | Anmäl
Lars H, 2009-11-13, 11:52
Jag kanner nastan ingen svensk som ar rasist. Daremot kanner jag manga med negativa erfarenheter och invandningar mot sveriges invandrings politik. Det ar stor skillnad och ska inte blandas ihop. Nar det finns jobb och lagenheter kan man bjuda in fler manniskor. Nar det ar ont om jobb och lagenheter ska man inte ta emot fler manniskor.
Likval som man ser over kostnader pa skola, vard, lokaltrafik etc maste man val fa se over kostnader pa invandring?
Enkel matematik, EJ rasism.
Hurvida Vellinge gor ratt eller fel ar upp till Vellingeborna och vilka politiker dom valjer. Precis som det ska ga till i en demokrati.
Permalänk | Anmäl
Kattis, 2009-11-13, 11:55
Ola,
Hur jobbar Riksorganisationen Ungdom Mot Rasism for att motverka rasism mellan olika invandrar grupper samt mot svenskar? Invandrare anvander ju ofta uttryck som "svenne", kallar svenska tjejer for "horor" etc? Anser ni att det ar acceptabelt pga kulturella skillnader, eller jobbar ni aven aktivt mot rasism bland invandrare? jag ar nyfiken.
Permalänk | Anmäl
Kattis, 2009-11-13, 12:08
Ola Karlman:
1) Lär dig skriva svenska innan du skriver på newsmill. Din artikel är i bästa fall svårbegriplig p g a ditt torftiga språk och alltför ofta obegriplig.
2) Ja, jag skulle gärna flytta till Vellinge, bl a därför att kommunen bedriver en insiktsfull invandringspolitik.
Permalänk | Anmäl
Svennebanan, 2009-11-13, 12:11
Människor är olika, det naturliga beteendet för en människa är att gruppera sig med de som är relativt lika sig själv. Enligt PK-dräggen så har naturen fel och de vet bättre, de vet minsann hur alla SKA leva (alternativt avrättas med nackskott, i sann liberal anda).
Jag vill inte bo granne med Ahmed, när jag växte upp i detta land så fanns det inte många Ahmedar att bo granne med. Varför i h-ve ska ni tvinga mig leva på ett sätt jag inte vill? Om jag hade försökt göra det samma mot homosexuella så hade ni "rasat" i Aftonbladet, men när jag inte gör någon något illa alls utan bara vill leva mitt liv som jag vill...då är jag den onde...och ni ska alltså tvinga mig (och andra som tycker som jag) att leva som NI vill, vilket för mig är absurt då ni aktivt propagerar för en situation där folk blir skadade och jag (vi) propagerar för en situation där folk lever i fred och trivs (det var så en gång i Sverige, var inte länge sedan alls).
Sug min feta b...
Ehum, jag menar...det tycker inte jag är snällt.
SD 2010 - för yttrandefrihet och rätten att leva som jag själv vill. Hur gillar ni den, PK-drägg? SD för att slippa ert förtryck, för att slippa bli nedtryckt av "rättsstaten" (ha). Och ni kallar dem för "nazister"/"fascister", när ni har betydligt mer gemensamt med nämnda original.
Permalänk | Anmäl
Illwill, 2009-11-13, 12:50
Varför måste Vellingebornas ovilja mot invandrarmottagande bero på rasism, främlingsfientlighet eller rädsla? Kan det inte bara bero på närheten till Malmö? Men vet hur det ser ut i Rosengård och önskar inte den utvecklingen i Vellinge. Realism skulle jag kalla det.
Permalänk | Anmäl
Björn Björkqvist, 2009-11-13, 13:20
Vad är typiskt Svenskt? Jo:
Att bli lurad, att bli "dragen i näsan". att gå på en blåsning
Varför då? = Vi är bläögda!
Permalänk | Anmäl
Alvin Stoltz, 2009-11-13, 13:21
När ska vi i Sverige få ta del av riktig öppen demokrati? Detta ständiga mörkande om invandringen gör folk mer än måttligt förbaskade. Är det konstigt att det blir reaktioner? Stödjer Vellingebornas rätt att välja till 100%.
Vi kan få veta vad pensionärer och sjuka kostar men immigrationskostnader är det locket på som gäller.
När man betänker att vi förra året tog in 100 000 personer(endast 5% för övrigt av invandringen i Sverige är FN klassade flyktingar enligt immigrationsverket själva). Hur mycket ska inte detta kosta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6104788.ab
I aftonbladet 11/11 kunde vi läsa följande, jag citerar:
"De får väldigt bra ersättning. De kommuner som varit igång tjänar snarare på det, säger Ronnie Magnusson, ansvarig för kommunkontakten om barnen på Migrationsverket.
Kommunerna får nästan 60 000 kronor i månaden per barn av Migrationsverket. Plus riktade bidrag till skola, landsting, socialtjänst samt för barnets gode man. Utöver det får varje kommun som tar emot barn en årlig ersättning på 500 000 kronor.
Hittills i år har runt 1800 flyktingbarn sökt asyl i Sverige. Men enligt Migrationsverket blir antalet runt 2400 innan året är slut. "
Har tidigare postat dessa siffror på Aftonbladets kommentarsektion men dessa inlägg tas bort pga såkallad främlingsfientlighet och man blir av andra postare anklagad för att ljuga?? Man kan ju undra vad det är för samhälle vi lever i. Är helt obegripligt. När faktiska siffror inte stämmer med vad man vill höra så är det siffrorna det är fel på tydligen. Ja herregud.
Svenska folket skulle baxna om de verkliga kostnaderna för invandringen kom fram.
Permalänk | Anmäl
Eivon, 2009-11-13, 14:16
Olof Palmes tal om fördomar står sig fortfarande väl. Tyvärr.
http://www.youtube.com/watch?v=FA2wroKafss
Permalänk | Anmäl
David Tingsgård, 2009-11-13, 14:51
#30 Alvin Stoltz,
Helt rätt! Det är den TOTALA aningslösheten som särskiljer Sverige mest från resten av världen. Det må vara brist på torsk i havet, men i det svenska samhället finns det hur mycket torsk som helst. Det är bara att ta för sig...
Vakna Sverige!
Ni tar in vatten och statsskeppet håller på att sjunka.
Permalänk | Anmäl
FullständigtRasandeUrsinningGubbJävel, 2009-11-13, 15:08
Klart man är rädd för det främmande när det främmande visat sig besitta oerhörda kunskaper i våldtäktsteknik, specialistkompetens i mord, överfall och personrån. Behöver det sägas mer?
Jag tror hjärntvättarna är väldigt hjärntvättade själva, för hur skulle de stackars satarna annars kunna upprepa denna eviga lögn i tron att den så småniingom blir till sanning? Känns som om de rackarna om dom kunde, gärna skulle dunka in deras "sanning" i oss motsträviga människor som har fått upp ögonen för hur landet ligger...
Fan vad trött jag är på samma j-a ramsor varenda gång!
Permalänk | Anmäl
Winberg Roy, 2009-11-13, 16:52
Ja, finns det någon annan lösning än att byta folket i Vellinge?
Och för den delen hela detta "rasistiska" svenska folk.
Permalänk | Anmäl
Jan Milld, 2009-11-13, 17:22
Välkommen till det mångkulturella samhället.
Permalänk | Anmäl
Karl, 2009-11-13, 19:41
Vem är rasist!?
This is what Muslim children are taught in Britain
http://www.youtube.com/watch?v=7XcSQJSOab8
Permalänk | Anmäl
Sidney Spritzer, 2009-11-13, 22:43
Diskussioner som samhället/kommunen undviker för att de inte tål/orkar bemöta kommunens invånare som blir berörda av olika beslut de "folkvalda" dristar sig till, inte sällan ÖVER/UNDER huvudet på de som valt dessa politiker att "ta beslut"..
SÅ vad HÄNDER när folk säger stopp, vill diskutera, undra kring sina erfarenheter och oro..?..
JO...detta FOLK, som nu i Vellinge, ska och får se sig överkörda av kommunens beslut ÖVER huvudet på de som nu drabbas av en flyktingförläggning...inte bara att Vellingeborna oförskyllt utpekas som "blåa mörkerrasister" när kritik påpekades kring kommunens desinformation och kritiska beröringspunkter, så är svaret en Media/Rubrik sättning som svar:
" Rasisterna i Vellinge "
Folket har nog tröttnat till leda på detta fega påhopp, när politiker inte kan svara på frågor med ett ansvarigt svar. Inte bara i Vellinge utan i HELA landet.
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-11-14, 06:30
Låt mig klargöra detta. Sveriges ekonomi har alltid behövt, och kommer att fortsätta behöva invandring för att bibehålla sin vitalitet. Problemet är inte invandring i sig, utan snarare hur den är reglerad. Invandrare kan utgöra såväl en börda som rena vinstlotter för vårt samhälle. Om man som invandrare ska kunna bidra till att göra Sverige till ett bättre land måste man förstå och acceptera hur västerländska liberala och demokratiska samhällen fungerar. Historiskt sett har de de invandrargrupper som kommit hit inte haft några problem med detta; ungrare, greker, italienare, jugoslaver, latinamerikaner, och högutbildade iranier som flydde revolutionen 1979. Invandringen till Sverige har varit en ren vinstaffär för landet ända fram tills 1970-talet. I takt med att Sveriges ekonomi förändrats har vi haft en tämligen omfattande invandring av lågutbildade människor från mellanöstern, vars kulturer skiljer sig radikalt från den svenska majoritetskulturen, vilket skapat stora slitningar i vårt samhälle. Som en följd därav har invandringen nu gått från att vara en vinstaffär till att bli alltmer av en börda, inte bara i ekonomiska termer, utan även i form av olika sociala problem såsom hedersvåld, ökad sexualbrottslighet, attacker på myndighetsutövare och andra allvarliga konflikter i förorterna, som följt i kulturkrockarnas kölvatten. Det finns idag socionomer som specifikt arbetar med att förklara för invandrade föräldrar att det är viktigt att deras barn går i skolan. Invandring måste inte vara en vinstaffär, men vi måste få diskutera om hållbarheten i att Sverige blivit något av ett globalt socialkontor.
Jag såg nyligen en debatt mellan Carl Schulman, som ansåg att Sverigedemokraterna bara ska "hålla käften" och Alexander Bard, som framhöll vikten av att ta en saklig debatt med SD. Bard menade att vi kan endast kan vinna debatten genom att titta på fakta och hålla oss till sakliga argument. Etablissemanget har ju länge gått på Schulmans linje och hållit käften. Nu har dock migrationsproblemet lyfts fram och frågan är då varför man då inte lyfter fram fakta. Om fördomen är att vissa invandrargrupper är överrepresenterade ifråga om vissa typer brott, exempelvis, låt oss då lägga fram fakta på bordet och diskutera varför det förhåller sig på det viset. Det är väldigt enkelt att låta sociologer och statistiker belysa rimligheten i dylika uppfattningar. Bard ville själv tydligt visa att han är liberal, och därmed inte främlingsfientlig, och han framhöll att Sverige behöver invandring, och att invandringen medför olika ekonomiska fördelar. Det är med all säkerhet sant i fråga om vissa invandrargrupper, t ex de sekulära och högutbildade iranier som kom under 80-talet. Däremot är det inte sant ifråga om de lågutbildade, strängt religiösa grupper från mellanösterns bakvatten som kommit hit under senare decennier. De moraluppfattningar och värderingar som frodas i dessa grupper är långt mycket mer intoleranta än de som omhuldas av så kallade ”svenne-banan” rasister, som Schulman betecknade SD-sympatisörer. Enligt svensk pk-kotym är det helt ok att öppet uttrycka sitt förakt för banjospelande white-trash människor i amerikanska trailerparks, medan det är hysch-hysch som gäller ifråga om kritik av samma typ av bakvattensmentalitet hos människor med utom-Europeiskt ursprung.
Frågan som vi måste ställa oss är hur toleranta vi i ärkeliberala Sverige kan vara mot sexismen och intoleransen bland vissa av våra invandrargrupper. Det är beklagligt att det politiska etablissemangets präglats av en strutsmentalitet, Nalin Pekgul och Dilsa Demibag undantagna, i förhållande till detta väldiga sociala problem. Det har lett till en situation där Jimmie Åkesson faktiskt framstår som mer trovärdig än en Mona Sahlin, eller en okunnig, nyttig idiot som Carl Schulman. Detta är verkligen ett problem eftersom Jimmie är en irrationell nationalist från Sölvesborg som vill stoppa all invandring och få Sverige ut ur EU, vilket är liktydigt med ekonomiskt haveri. Sverige behöver en rationell, klarsynt migrationspolitik som, i likhet med länder som Kanada och USA faktiskt ser till vilken förmåga invandraren har att så småningom försörja sig själv och bidra till mottagarlandet. Jag hoppas fortfarande att den nuvarande regeringen ska etablera en långsiktigt hållbar migrationspolitik, som inte skyggar för problemen, utan att fördenskull förfalla till irrationell intolerans.
Permalänk | Anmäl
Johan Åhlen, 2009-11-14, 16:43
Enligt Ola Karlman själv blev han politiskt aktiv redan vid 12 års ålder. Det samma säger Aftonbladets "Kulturchef" , Åsa Linderborg. Det vore mycket bättre - för Sverige - om dessa barn var då mer intresserade av dans, idrott och skola.
Permalänk | Anmäl
fanta, 2009-11-14, 16:54
Svenskar är inte nazister.
DET HÄR ÄR DAGENS NAZISTER:
Hezbollah Imam Khomeini
http://www.youtube.com/watch?v=eG5cxtzmDSQ
Arab Muslims praise Nazis
http://www.youtube.com/watch?v=G1hQiaCZBTc
Arabs & Nazis
http://www.youtube.com/watch?v=7Gzyeo1Z1I4
Permalänk | Anmäl
KlarVakenGubbJävel, 2009-11-14, 23:27
40 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Och vår GD ”glömde visst” att nämna att dessa ”barn” i mer än 90 % av fallen själva blir anknytningspersoner när föräldrarna och alla andra som var ”döda” eller ”försvunna”, dyker upp så snart deras son (oftast) eller dotter har fått PUT
http://meritwager.wordpress.com/2009/11/12/apropa-ensamkommande-ungdomar...
Fundera lite Ola. Är det rasism att berätta att kejsaren inte har några kläder?
Ja, barn... Synes det inte, av TV-inslag att döma, vara tämligen vuxna barn? Mestadels unga män i sina bästa år? Och, såsom de flesta asylsökande, saknar väl även dessa "barn" identitetshandlingar? Att då "fuska" om sin ålder torde vara frestande? Ty då blir ju omhändertagande särskilt välkomnade och hänsynsfullt, utsikten till att få asyl nästintill garanterad. Men flyktingars utsagor tas ju, här i Sverige, som eviga sanningar, får icke ifrågasättas. Antalet "ensamkommande barn" kommer att öka lavinartat. Ty, helt förståeligt, söker de sig hit, där villkoren är bäst, utan anmärkning!
"Vellinge Kommun måste - precis som alla Sveriges 290 kommuner - ta sitt ansvar i en gemensam nationell asyl-, flykting- och integrationspolitik."
Ovanstående är ett logiskt tankefel eftersom det kanske är just detta som Vellinge gör. De tar sitt ansvar och säger "stopp nu!".
"Vellinge Kommun måste - precis som alla Sveriges 290 kommuner - ta sitt ansvar i en gemensam nationell asyl-, flykting- och integrationspolitik. "
Nej, varken Sverige eller Vellinge MÅSTE göra någonting. Vad som skett är att fullständigt inkompetenta svenska politiker, liknande OK i åsikter, skapat värstvärldens mest havererade invandringspolitk - helt frivilligt. Att den havererade politiken har att göra med hur många invandrare Sverige tar emot verkar inte politikerna (undantaget Vellinge-moderaterna) förstå .
Vellinges problem är att Vellinge är Moderaternas idealsamhälle. I det samhället tjänar alla pengar på andras arbete. I den idealkommunen var alla vithyade, där behövs det minsann inga socialbidrag. Där är ingen fattig. Det är sossarna som infört fattigdomen! Dessa dj-la arbetare.
Nu knackar verkligheten på. Och verkligheten består av barn som behöver någonstans att bo. Bryr man sig?
Det gör man naturligtvis inte. Vill de ha någonstans att bo få de väl tala med sin revisor.
Ola Karlman skriver:
"Den frustration och den ilska som nu finns i Vellinge bottnar i en rädsla för det som är främmande, det som inte tycks vara anpassningsbart eller som inte passar in här där vi bor."
Ständigt detta tjat om "rädsla för det främmande".
Men snälla Ola K och andra, jag är inte rädd för det jag inte sett, däremot för det jag HAR sett och det jag vet, efter att mångkulturen visat sitt rätta ansikte; om upplopp i förorter, stenkastning på brandbilar, import av uråldriga fascistiska religioner och värderingar, framväxandet av nya och större generationer som blir radikalare än sina föräldrar, mm.
Jag vill bespara mitt land detta, för jag tycker inte att Sverige har någon som helst skyldighet att i medmänsklighetens namn utsättas för ovanstående.
SD 2010
Det ar beklammande att lasa dessa alster fran 22 ariga halvhjarnor.
Tack Gode Gud att jag lamnat Sverige dar fullstandiga galningar ges tolkningsforetrade i framfor allt 'flyktingpolitik' .
Det finns bara ett land dar makthavarna fullstandigt skiter i ursprungsbefolkningen, dvs de som uppbar detta taskspel med sina skattepengar.
Dar politiska maktkonstellationer tycker det ar viktigare att 'knacka' kommuner som star rakryggade och skyddar sina svenska invanare mot total galenskap. Till sin hjalp samlar man en enhetlig journalistkar och kor over en kommun for att statuera exempel och skramma andra att inte rosta pa SD.
Jag hoppas och tror att svenskens tornrosasomn ar over och att allt fler inser att ju fler roster SD far ju fortare kommer Sverige bli ett mer demokratisk samhalle att bo i.
I Canada har jag svart att se nagon 22-arig pojkvasker utan direkt livserfarenhet skulle ges utrymme att 'laxa' upp sund opinionsinstallning mot sk 'flyktingbarn och andra 'asylanter'
Det ar beklammande att lasa dessa alster fran 22 ariga halvhjarnor.
Tack Gode Gud att jag lamnat Sverige dar fullstandiga galningar ges tolkningsforetrade i framfor allt 'flyktingpolitik' .
Det finns bara ett land dar makthavarna fullstandigt skiter i ursprungsbefolkningen, dvs de som uppbar detta taskspel med sina skattepengar.
Dar politiska maktkonstellationer tycker det ar viktigare att 'knacka' kommuner som star rakryggade och skyddar sina svenska invanare mot total galenskap. Till sin hjalp samlar man en enhetlig journalistkar och kor over en kommun for att statuera exempel och skramma andra att inte rosta pa SD.
Jag hoppas och tror att svenskens tornrosasomn ar over och att allt fler inser att ju fler roster SD far ju fortare kommer Sverige bli ett mer demokratisk samhalle att bo i.
I Canada har jag svart att se nagon 22-arig pojkvasker utan direkt livserfarenhet skulle ges utrymme att 'laxa' upp sund opinionsinstallning mot sk 'flyktingbarn och andra 'asylanter'
Vellinge gör rätt.
Sveriges sätt att ta mot flyktingar är katastrofalt och havererade för 15 år sedan. Vårt samhälle går sönder mer och mer. Värst i dag är det för tidigare invandrargrupper som etablerat sig i det svenska samhället. De är Sverigedemokraternas nästa stora valmanskår.
I dag skapas en superunderklass av människor som är underlägsna i vårt samhälle genom språk, kulturella faktorer och oftast genom utbildning. Vad skall man göra om man bor i ett av de ghetto som numera finns i utkanten av varje Svensk stad och vet att man aldrig kommer att kunna göra sig gällande i samhället, eller ens få ett fast jobb?
Varje frisk människa måste i det läget försöka göra något för att vara verksam och upprätthålla självrespekten. Alla kan inte starta pizzerior, spelbutiker eller köra taxi, vad gör man då? Jag vet vad jag hade gjort om jag hamnade i denna situation.
Vellinge sätter stopp för detta. Hoppas alla andra kommuner följer efter. Ingen, inte ens "flyktingarna" själva tjänar på det system vi har i dag.
Självklart måste vi ställa upp.
"But not in my backyard"
Varför används ordet "rasism" i denna debatt?! Det är inte hudfärgen vi diskuterar, utan det faktum att ynglingar från andra länder kommer hit, kostar massor med skattemedel och inte så sällan orsakar en hel del lidande för omgivningen. Jag hade varit betydligt mer postitivt inställd om man kunde lita på att de som missköter sig skickas hem igen. I stället är de garanterade att stanna på livstid - ofta dyker dessutom familjen upp som ett trollslag när PUT har beviljats.
Rädsla för det Främmande..??..
.. Nä...bara rädsla för idioter...oavsett ursprung och/eller yrkesutövning.
Ola Karlman gör samma misstag
som våra Politiker (alla, oavsett hemvist)
och Media, oavsett form
(med något unikt undantag)..
De gör misstaget att oförtrutet tjata kring "rasism" och "rädsla för det okända" så fort en kritisk röst från folket kommer kring "ensamkommande flyktingbarn", som lätt blir horder av "vuxna pojkar/män", flyktinganläggningar med många problematiska individer (inte alla) och med dålig kontroll/uppsikt från ansvariga. Bostadsområden som översvämmas av ensidig kultur, där de själva är ointresserade till någon "integrering" med Svennarna. Områden som problematiseras med bidragsberoende, språkförbistringar, små lägenheter för stora familjer och inga jobb. Och fullständig kravlöshet från svenska myndigheter om någon alls motprestation eller bildning kring svensk kultur, lag och synsätt.
Områden med flyktingkulturer som snarare passar in på epitetet "rädd för det okända" för VÅR västerländska kultur och värderingssystem än det slöa snacket om det motsatta från oss redan boende här.
Att år efter år uppleva medias och politikernas underskattning och omyndigförklaring av "svensk" befolkning och deras upplevelser och känslor av verkligheten, den som mycket sällan berör de styrande politikerna och deras beslut kring invandring/asylsökande och den verkliga problematiken, den som vi inte får prata om,
den som politiker aldrig berör,
det som media undviker att nämna och skriva om....för nämns och sägs inget om allvarliga problem och motsättningar kring Sveriges invandring...då finns det inte...det har inte hänt...
..folket är/har blivit (det skändliga) rasistiska och "rädd för det nya/okända"...som de kallar någon "svensks" upplevelser från verkligheten, erfarenheter och oro, som då effektivt
motar bort och tystar den kritiska frågeställaren.
Men nu funkar detta tilltal i parti och minut inte längre om "svensk rasism", inhumanitet och själviskhet, så fort kritik berör invandringsproblematik. Folk har tröttnat på att bli utnyttjade helt enkelt.
Trött på filtrerad media och politik där allt som händer kring flykting/invandrarproblem, siffror och statistik, ska låta och bli
"lagom sant"
"lika sant oavsett ursprung"
och slutligen
"jättebra" för oss svenskar...
En nödvändig omskrivning så vi "svenskar" inte ska bli rasistiska, för vi kan naturligtvis varken hantera eller begripa den verklighet som vi själva befinner oss i eller dra egna slutsatser av våra upplevelser, OM det nu är av negativ art kring flyktingpolitiken.
Detta är inte rasism och den mycket utlands-resande "svensken" är sällan rädd för det okända/nya, men Sveriges statliga medel/skatter/pengar växer inte på buskar i ett miljövänligt plantage som perenner (fleråriga)...kistan har en synlig botten, det vet och förstår folk som årligen betalar sin del av skatter till vårt samhälle, däremot verkar
våra yrkespolitiker blivit fartblinda (alla oavsett) när de hanterar "våra" folkets pengar/skatter som det vore ett direkt bistånd från oss att rädda övriga världen med, när våra sjuka blir utkastade utan varken mer bidrag eller ett arbete att försörja sig med.
Samtidigt pågår denna vanvettiga asylpolitik där hemvändaren kan kvittera ut 30.000 som vuxen, 15.000 för barnen....
"Rasismen" i Sverige är ett resultat av puckon som skriver artiklar som denna.
För guds skull kan folk vakna och se att kejsaren är naken!
Rösta på SD 2010, eller Sverige är kört!
Enligt hyresgästföreningen
http://www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgfdata/2009/06/article/ar...
Har vi enorm bostadskris i kommunerna!
I min kommun med 19.000 har vi 2000 i bostadskö, 1 ledig lägenhet
Detta nonchalleras fullständigt!
När media och politiker hänger ut kommuner som inte tar emot bryr man sig inte att vi har enorm bostadskris
Media och politiker tror vi har OÄNDLIGA RESURSER att ta emot flytkingar
Vi har i år tagit emot 25.000 flyktingar
http://www.migrationsverket.se/index.jsp?swedish/statistik/tillstand.html
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26Article...
Enligt media finns det 5.400 lediga lägenheter
VAR SKA 25.000 FLYKTINGAR BO???
Våra poltiiker nonchallear detta fullständigt
Lösningen är TVÅNG! Då kan man nonchallera flyktingantalet och accelrera!
Min kommun med 19.000 invånare, 2000 i bostadskö och 1 ledig bostad denna vecka
HUR MÅNGA SKA VI TA EMOT PER ÅR?
Ola Karlman. Det är billigt att slösa bort andras pengar.
Men du har väl aldrig tänkt tanken att massinvandringen kostar enorma belopp och att den leder till att hela Sverige blir fattigare, köerna till sjukvården växer, skolorna slutar fungera, den organiserade kriminaliteten göds osv osv.
Om det är något som kommer att göda extrem rasism under överskådlig framtid så är det den förda invandringspolitiken.
Nog ingen skillnad på folks åsikter i Vellinge & andra kommuner. Vi får veta i demokratisk ordning nästa höst.
Var inte fånig, kolla på SCB antalet som röstar "rasistiskt" enligt din definition dvs På SD korrelerar väl mot antalet utomeuropeiskt födda i en komun. Inte tvärt om.
Se typfallet Landskrona och jämför det med Vellinge .....
"Sverige består av divergerande samhällen som alltmer isolerar sig ifrån varandra"
Ja, men vad förväntar du dig skall hända då? Vilket samhälle i historien och världen har lyckats konvergera vid så hastiga imigration av så många så kulturellt skida individer? Alltid och överallt har enklaver uppstått. Det är hybris att tro att Sverige är annorlunda. Men SD har fel i att Islam är det största hotet sedan andra världskriget. Enklaverna är för små och för underlägsna för att kunna få något inflytande att tala om. Men de är tillräckligt stora för att för överskådlig framtid tillåta Sverige att röra sig tillbaka mot folkhem och generell välfärd, vi har helt enkelt inte råd. Alltså, invandringen är det största hotet mot vänstern.
Det kan inte alltid vara rasism när någon vågar säga stopp!
Sverige har tagit emot betydligt fler än vad som vore klokt...
Förstår inte Ola Karman och hans vänner att det bara kommer bli värre och värre. Ju fler invandrare som kommer desto större motsättningar och problem. Frys därför all invandring i en generation, dvs 25-35 år. Genomför en folkomröstning om detta först så att Ola Karman och hans vänner kan skylla allt på folket.
SD 2010 !
Nej, det är inte så enkelt som att Vellingeborna eller andra svenskar är rasister eller främlingsfientliga. De är invandringspolitikfientliga.
Alla vi "främlingsfientliga" har insett att invandring är både effektivare och medmänskligare om man tar emot så många flyktingar (ja flyktingar) som kan försörja sig själva. det är ingen slump eller rasism att arbetslösheten bland invandrarna är så hög eller att de känner sig "marginaliserade"
Det är så att dessa problem har den flummiga invandringspolitiken och dess anhängare ensamma sett till.
Det lär aldrig nånsin bli någon bred samsyn i invandringspolitiken förrän anhängare av vidöppna gränser tar sitt ansvar och erkänner detta faktum.
Och som sagt så är det vilseledande att kalla dessa ungdomar för barn. Ska man tro rasisterna på migrationsverket som handhar deras ärenden så är de till 90% sk ankarbarn. dvs när det magiska ordet PUT hamnar på pränt i deras akter så dyker föräldrar och annan släkt som varit försvunna magiskt upp och vill återförenas med sitt "barn"
Förstår inte Ola Karman och hans vänner att det inte går att kombinera välfärdsstat och massinvandring. Om det gick - så skulle lösningen på allt elände i världen vara att vi tog hit en miljard fattiga, förföljda och sjuka barn och vuxna som finns där ute i världen.
Vi klarar inte ens av att ta hand om våra egna sjuka. Nu får cancersjuka gymnasielärare tillsägelse att sitta spärrvakt heltid i tunnelbanan om de vill ha kvar sin sjukersättning.
Svenskarna vill inte ha en nattväktarstat. Det är den enda statsbildning som går att kombinera med fri invandring. Då får var och en som kommer hit, liksom de som redan är här, klara sig bäst dom kan.
Frys invandringen nu. Folkomrösta !
SD 2010.
Jag kanner nastan ingen svensk som ar rasist. Daremot kanner jag manga med negativa erfarenheter och invandningar mot sveriges invandrings politik. Det ar stor skillnad och ska inte blandas ihop. Nar det finns jobb och lagenheter kan man bjuda in fler manniskor. Nar det ar ont om jobb och lagenheter ska man inte ta emot fler manniskor.
Likval som man ser over kostnader pa skola, vard, lokaltrafik etc maste man val fa se over kostnader pa invandring?
Enkel matematik, EJ rasism.
Hurvida Vellinge gor ratt eller fel ar upp till Vellingeborna och vilka politiker dom valjer. Precis som det ska ga till i en demokrati.
Ola,
Hur jobbar Riksorganisationen Ungdom Mot Rasism for att motverka rasism mellan olika invandrar grupper samt mot svenskar? Invandrare anvander ju ofta uttryck som "svenne", kallar svenska tjejer for "horor" etc? Anser ni att det ar acceptabelt pga kulturella skillnader, eller jobbar ni aven aktivt mot rasism bland invandrare? jag ar nyfiken.
Ola Karlman:
1) Lär dig skriva svenska innan du skriver på newsmill. Din artikel är i bästa fall svårbegriplig p g a ditt torftiga språk och alltför ofta obegriplig.
2) Ja, jag skulle gärna flytta till Vellinge, bl a därför att kommunen bedriver en insiktsfull invandringspolitik.
Människor är olika, det naturliga beteendet för en människa är att gruppera sig med de som är relativt lika sig själv. Enligt PK-dräggen så har naturen fel och de vet bättre, de vet minsann hur alla SKA leva (alternativt avrättas med nackskott, i sann liberal anda).
Jag vill inte bo granne med Ahmed, när jag växte upp i detta land så fanns det inte många Ahmedar att bo granne med. Varför i h-ve ska ni tvinga mig leva på ett sätt jag inte vill? Om jag hade försökt göra det samma mot homosexuella så hade ni "rasat" i Aftonbladet, men när jag inte gör någon något illa alls utan bara vill leva mitt liv som jag vill...då är jag den onde...och ni ska alltså tvinga mig (och andra som tycker som jag) att leva som NI vill, vilket för mig är absurt då ni aktivt propagerar för en situation där folk blir skadade och jag (vi) propagerar för en situation där folk lever i fred och trivs (det var så en gång i Sverige, var inte länge sedan alls).
Sug min feta b...
Ehum, jag menar...det tycker inte jag är snällt.
SD 2010 - för yttrandefrihet och rätten att leva som jag själv vill. Hur gillar ni den, PK-drägg? SD för att slippa ert förtryck, för att slippa bli nedtryckt av "rättsstaten" (ha). Och ni kallar dem för "nazister"/"fascister", när ni har betydligt mer gemensamt med nämnda original.
Varför måste Vellingebornas ovilja mot invandrarmottagande bero på rasism, främlingsfientlighet eller rädsla? Kan det inte bara bero på närheten till Malmö? Men vet hur det ser ut i Rosengård och önskar inte den utvecklingen i Vellinge. Realism skulle jag kalla det.
Vad är typiskt Svenskt? Jo:
Att bli lurad, att bli "dragen i näsan". att gå på en blåsning
Varför då? = Vi är bläögda!
När ska vi i Sverige få ta del av riktig öppen demokrati? Detta ständiga mörkande om invandringen gör folk mer än måttligt förbaskade. Är det konstigt att det blir reaktioner? Stödjer Vellingebornas rätt att välja till 100%.
Vi kan få veta vad pensionärer och sjuka kostar men immigrationskostnader är det locket på som gäller.
När man betänker att vi förra året tog in 100 000 personer(endast 5% för övrigt av invandringen i Sverige är FN klassade flyktingar enligt immigrationsverket själva). Hur mycket ska inte detta kosta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6104788.ab
I aftonbladet 11/11 kunde vi läsa följande, jag citerar:
"De får väldigt bra ersättning. De kommuner som varit igång tjänar snarare på det, säger Ronnie Magnusson, ansvarig för kommunkontakten om barnen på Migrationsverket.
Kommunerna får nästan 60 000 kronor i månaden per barn av Migrationsverket. Plus riktade bidrag till skola, landsting, socialtjänst samt för barnets gode man. Utöver det får varje kommun som tar emot barn en årlig ersättning på 500 000 kronor.
Hittills i år har runt 1800 flyktingbarn sökt asyl i Sverige. Men enligt Migrationsverket blir antalet runt 2400 innan året är slut. "
Har tidigare postat dessa siffror på Aftonbladets kommentarsektion men dessa inlägg tas bort pga såkallad främlingsfientlighet och man blir av andra postare anklagad för att ljuga?? Man kan ju undra vad det är för samhälle vi lever i. Är helt obegripligt. När faktiska siffror inte stämmer med vad man vill höra så är det siffrorna det är fel på tydligen. Ja herregud.
Svenska folket skulle baxna om de verkliga kostnaderna för invandringen kom fram.
Olof Palmes tal om fördomar står sig fortfarande väl. Tyvärr.
http://www.youtube.com/watch?v=FA2wroKafss
#30 Alvin Stoltz,
Helt rätt! Det är den TOTALA aningslösheten som särskiljer Sverige mest från resten av världen. Det må vara brist på torsk i havet, men i det svenska samhället finns det hur mycket torsk som helst. Det är bara att ta för sig...
Vakna Sverige!
Ni tar in vatten och statsskeppet håller på att sjunka.
Klart man är rädd för det främmande när det främmande visat sig besitta oerhörda kunskaper i våldtäktsteknik, specialistkompetens i mord, överfall och personrån. Behöver det sägas mer?
Jag tror hjärntvättarna är väldigt hjärntvättade själva, för hur skulle de stackars satarna annars kunna upprepa denna eviga lögn i tron att den så småniingom blir till sanning? Känns som om de rackarna om dom kunde, gärna skulle dunka in deras "sanning" i oss motsträviga människor som har fått upp ögonen för hur landet ligger...
Fan vad trött jag är på samma j-a ramsor varenda gång!
Ja, finns det någon annan lösning än att byta folket i Vellinge?
Och för den delen hela detta "rasistiska" svenska folk.
Välkommen till det mångkulturella samhället.
Vem är rasist!?
This is what Muslim children are taught in Britain
http://www.youtube.com/watch?v=7XcSQJSOab8
Diskussioner som samhället/kommunen undviker för att de inte tål/orkar bemöta kommunens invånare som blir berörda av olika beslut de "folkvalda" dristar sig till, inte sällan ÖVER/UNDER huvudet på de som valt dessa politiker att "ta beslut"..
SÅ vad HÄNDER när folk säger stopp, vill diskutera, undra kring sina erfarenheter och oro..?..
JO...detta FOLK, som nu i Vellinge, ska och får se sig överkörda av kommunens beslut ÖVER huvudet på de som nu drabbas av en flyktingförläggning...inte bara att Vellingeborna oförskyllt utpekas som "blåa mörkerrasister" när kritik påpekades kring kommunens desinformation och kritiska beröringspunkter, så är svaret en Media/Rubrik sättning som svar:
" Rasisterna i Vellinge "
Folket har nog tröttnat till leda på detta fega påhopp, när politiker inte kan svara på frågor med ett ansvarigt svar. Inte bara i Vellinge utan i HELA landet.
Låt mig klargöra detta. Sveriges ekonomi har alltid behövt, och kommer att fortsätta behöva invandring för att bibehålla sin vitalitet. Problemet är inte invandring i sig, utan snarare hur den är reglerad. Invandrare kan utgöra såväl en börda som rena vinstlotter för vårt samhälle. Om man som invandrare ska kunna bidra till att göra Sverige till ett bättre land måste man förstå och acceptera hur västerländska liberala och demokratiska samhällen fungerar. Historiskt sett har de de invandrargrupper som kommit hit inte haft några problem med detta; ungrare, greker, italienare, jugoslaver, latinamerikaner, och högutbildade iranier som flydde revolutionen 1979. Invandringen till Sverige har varit en ren vinstaffär för landet ända fram tills 1970-talet. I takt med att Sveriges ekonomi förändrats har vi haft en tämligen omfattande invandring av lågutbildade människor från mellanöstern, vars kulturer skiljer sig radikalt från den svenska majoritetskulturen, vilket skapat stora slitningar i vårt samhälle. Som en följd därav har invandringen nu gått från att vara en vinstaffär till att bli alltmer av en börda, inte bara i ekonomiska termer, utan även i form av olika sociala problem såsom hedersvåld, ökad sexualbrottslighet, attacker på myndighetsutövare och andra allvarliga konflikter i förorterna, som följt i kulturkrockarnas kölvatten. Det finns idag socionomer som specifikt arbetar med att förklara för invandrade föräldrar att det är viktigt att deras barn går i skolan. Invandring måste inte vara en vinstaffär, men vi måste få diskutera om hållbarheten i att Sverige blivit något av ett globalt socialkontor.
Jag såg nyligen en debatt mellan Carl Schulman, som ansåg att Sverigedemokraterna bara ska "hålla käften" och Alexander Bard, som framhöll vikten av att ta en saklig debatt med SD. Bard menade att vi kan endast kan vinna debatten genom att titta på fakta och hålla oss till sakliga argument. Etablissemanget har ju länge gått på Schulmans linje och hållit käften. Nu har dock migrationsproblemet lyfts fram och frågan är då varför man då inte lyfter fram fakta. Om fördomen är att vissa invandrargrupper är överrepresenterade ifråga om vissa typer brott, exempelvis, låt oss då lägga fram fakta på bordet och diskutera varför det förhåller sig på det viset. Det är väldigt enkelt att låta sociologer och statistiker belysa rimligheten i dylika uppfattningar. Bard ville själv tydligt visa att han är liberal, och därmed inte främlingsfientlig, och han framhöll att Sverige behöver invandring, och att invandringen medför olika ekonomiska fördelar. Det är med all säkerhet sant i fråga om vissa invandrargrupper, t ex de sekulära och högutbildade iranier som kom under 80-talet. Däremot är det inte sant ifråga om de lågutbildade, strängt religiösa grupper från mellanösterns bakvatten som kommit hit under senare decennier. De moraluppfattningar och värderingar som frodas i dessa grupper är långt mycket mer intoleranta än de som omhuldas av så kallade ”svenne-banan” rasister, som Schulman betecknade SD-sympatisörer. Enligt svensk pk-kotym är det helt ok att öppet uttrycka sitt förakt för banjospelande white-trash människor i amerikanska trailerparks, medan det är hysch-hysch som gäller ifråga om kritik av samma typ av bakvattensmentalitet hos människor med utom-Europeiskt ursprung.
Frågan som vi måste ställa oss är hur toleranta vi i ärkeliberala Sverige kan vara mot sexismen och intoleransen bland vissa av våra invandrargrupper. Det är beklagligt att det politiska etablissemangets präglats av en strutsmentalitet, Nalin Pekgul och Dilsa Demibag undantagna, i förhållande till detta väldiga sociala problem. Det har lett till en situation där Jimmie Åkesson faktiskt framstår som mer trovärdig än en Mona Sahlin, eller en okunnig, nyttig idiot som Carl Schulman. Detta är verkligen ett problem eftersom Jimmie är en irrationell nationalist från Sölvesborg som vill stoppa all invandring och få Sverige ut ur EU, vilket är liktydigt med ekonomiskt haveri. Sverige behöver en rationell, klarsynt migrationspolitik som, i likhet med länder som Kanada och USA faktiskt ser till vilken förmåga invandraren har att så småningom försörja sig själv och bidra till mottagarlandet. Jag hoppas fortfarande att den nuvarande regeringen ska etablera en långsiktigt hållbar migrationspolitik, som inte skyggar för problemen, utan att fördenskull förfalla till irrationell intolerans.
Enligt Ola Karlman själv blev han politiskt aktiv redan vid 12 års ålder. Det samma säger Aftonbladets "Kulturchef" , Åsa Linderborg. Det vore mycket bättre - för Sverige - om dessa barn var då mer intresserade av dans, idrott och skola.
Svenskar är inte nazister.
DET HÄR ÄR DAGENS NAZISTER:
Hezbollah Imam Khomeini
http://www.youtube.com/watch?v=eG5cxtzmDSQ
Arab Muslims praise Nazis
http://www.youtube.com/watch?v=G1hQiaCZBTc
Arabs & Nazis
http://www.youtube.com/watch?v=7Gzyeo1Z1I4