Mycket bra artikel
Permalänk | Anmäl
susanna svensson, 2009-10-28, 07:46
Hear, hear!
Permalänk | Anmäl
J H Schell, 2009-10-28, 07:54
Mycket bra och insiktsfullt skrivet Philip.
Permalänk | Anmäl
Hippie Tanten, 2009-10-28, 08:16
Mycket bra och insiktsfullt skrivet Philip.
Permalänk | Anmäl
Hippie Tanten, 2009-10-28, 08:19
"För egen del är jag övertygad om att vår demokrati och humanism ligger illa till om just Sverigedemokraterna ska vara vår främsta försvarare av kvinnlig frigörelse, homosexuellas lika rättigheter, mångfald och det sekulariserade samhället. Sverigedemokrater och islamister är samma andas barn med strävan efter monoteism och värdemoralism."
Exakt, det kunde inte formulerats bättre, och det är här vi ser problemet med den politik som idag förs i riksdag och på kommunal nivå bland de etablerade partierna.
SD kommer att få en hel del röster i nästa val, och det är inte med automatik så att de som röstar på SD verkligen sympatiserar med partiet eller deras politik, i den mån någon sådan finns utöver immigrationsfrågorna.
Det handlar om att de etablerade partierna inte tagit sitt ansvar och fört fram den debatt som måste få förekomma i media, från talarstolar och på politiska gruppmöten.
Debatten förs dock i fikarum, på skolgårdar och inom familj och vänkrets.
Det politiska etablissemanget måste ta sitt ansvar och ta tag i den här frågan innan det är för sent, liberaler såväl som socialdemokrater och konservativa.
Att stå upp för de "västerländska" värderingar och synsätt de flesta av oss delar när det gäller demokrati, jämställdhet mm är värda att försvara.
Vi har lämnat den tiden då religionen var lagen och prästerna dess självutnämnda förespråkare, och vi vill inte ha den tillbaka.
Fp, S, M, Mp, C, Kd: Visa ryggrad och för fram de frågor på agendan som uppenbarligen ligger i folks intresse, bara då kan vi få bukt med utanförskap och segregation.
Jonas Hasting
Permalänk | Anmäl
Jonas, 2009-10-28, 08:27
Allt rätt förutom det om SD.
Att försöka bunta ihop SD som "samma andas barn" med islamisterna är bara löjligt och endast för att författaren skall slippa bli helt utfryst av den PK journalistkåren i övrigt.
Är själv liberal och står upp i princip för allt som artikelförfattaren skriver.
Kommer dock att rösta på SD pga att andra partierna kommer inte göra något åt problemen med islamisering och invandringen från de muslimska länderna.
Permalänk | Anmäl
40 år i svensk politik, 2009-10-28, 08:35
Jag förstår inte varför kravliberalismen ska vara lösningen istället för utbildning? Fast det är ju å andra sidan dagens liberalism. Man ska slå och lagstifta oavbrutet till folk förstår att dom har fel.
Och sedan ska man också avlyssna folk för att verkligen se att dom har förstått och itne bara låtsas att dom har förstått.
Det är dagens liberalism.
Permalänk | Anmäl
Daniel A, 2009-10-28, 08:38
Vill bara säga mycket bra skrivet!
Permalänk | Anmäl
robjoh, 2009-10-28, 08:50
#7
Kan du förklara lite närmare hur du tänker angående utbildning?
Vilka ska utbildas och i vad? Vad för effekt tänker du att utbildning har på dem som nu ska utbildas?
Kan man inte säga att "kravliberalismen" är en slags utbildning om vad som gäller? Att Sverige inte är det gamla hemlandet och att det är en annan slags tankestruktur som råder.
Permalänk | Anmäl
suka, 2009-10-28, 08:53
Suveränt skrivet Philip. Jag håller med dig i varje stavelse. Klockren summering av läget. Mycket bra!
Permalänk | Anmäl
Joakim Johansson, 2009-10-28, 09:03
Ta fram och vifta med ett populist-kort inför 2010?
"Det är inte rasistiskt att den som vill leva här också visar sin respekt för alla människors lika värde genom det så kallade "svensk-kontraktet","
Finns det någon som redovisa textinnehållet i detta omtalade kontrakt?
Om nu allianspartierna har tillsatt en arbetsgrupp, som på skattebetalarnas tid under senaste året slagit sina kloka huvuden ihop, skall en offentlig redovisning produceras innan valet för någonsomhelst trovärdighet. Och ett bredinförande -innan- valet 2010.
Annars är det att betrakta som tomt valfläsk utan mening eller innebörd för väljarkåren. Alliansen har 1 år på sig att implementera. Sen lägger väljarna sin dom via röstsedeln.
Permalänk | Anmäl
Dannie, 2009-10-28, 09:06
Mycket bra artikel! Vi har alla en moralisk plikt att kritiskt granska religioner och islam får inte utgöra en fredad zon som många tycks önska. På samma sätt som kristendom och judendom blivit mera sekulariserade genom upplysningen får vi hoppas att också islam skall genomgå samma utveckling.
Permalänk | Anmäl
Sven Georg Ericsson, 2009-10-28, 09:28
#9
Man kan faktiskt utbilda folk i svenska språket och ge dom områdena resurser, man kan utbilda folk i både svenska och i hemspråket (inte som björklund vill att folk från dag ett ska förstå svenska och hemspråksutbildning ska bort).
Man ska ge folk alla aspekter hur det är med kläder och hur samhället fungerar så att folk får göra ett eget val och inte tvinga folk genom lagstiftning som dagens liberaler vill. Vill människor vara annorlunda så ska dom få vara det och inte tvingas in i en gemensamhet som dom inte helt vill tillhöra.
Permalänk | Anmäl
Daniel A, 2009-10-28, 09:39
Det är viktigt att skilja agnar och vete åt. De lever efter sharia-lagar ska naturligvis lämna Sverige.
Islamiseringen av Sverige har bara förlorare på sikt.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-10-28, 09:46
Jättebra artikel!
Jag instämmer i allt som du skriver utom en sak.
Om de demokratiska riksdagspartierna inte klarar av att lägga invandrings- och migrationspolitiken på bordet och sätta tydliga gränser mot den islamistiska intoleransen, finns det bara ett parti kvar att rösta på, SD. Partiet är inte idealt men det finns och är det minst dåliga alternativet idag.
Riksdagspartierna måste göra en snabb och kraftig förändring i de här frågorna. Annars återstår SD!
Permalänk | Anmäl
Anja, 2009-10-28, 09:59
eller så vågar man vara liberal. vad i allsin dar är en "liberalist"?
Permalänk | Anmäl
kalle, 2009-10-28, 10:50
Insiktsfullt skrivet Phillip! Kampen för demokrati måste föras -alltid! Jämt! Annars hamnar vi i en situation där somliga har mer rätt an andra, att formulera åsikter och ord.
Permalänk | Anmäl
Pierre, 2009-10-28, 10:55
Det är klokt uttalat av författaren. Frågan är om det även denna gång är tomt prat. Fp krävde svenskkunskaper 2002 men i den frågan har det inte hörts ett pip sedan dess. Sabumi pratade mycket före valet. därefter har det inte hänt något utom vansinniga förslag om att bygga om hela allmännyttan, ett bostadsbestånd så erbarmligt illa uttänkt att ingen svensk vill bo där som har ett alternativ.
Tyvärr gräver liberalerna sin egen grav. Totalitära rörelser som kommunism, islamism m.fl. har alltid ett övertag över liberala när de uppnår en kritisk massa genom att det är bättre organiserade och mer brutala.
Första steget måste därför vara att förhindra att en kritisk massa uppkommer och att slå ner på all extremism oavsett vilka förtecken den har.
Men det vill antagligen inte författaren, därför går såväl feminister som hbt-are in i en mörk framtid. Deras bästa tid är nu. Det kommer bara att bli sämre. Vi heterosexuella män får väl se tiden an och anpassa oss till det kommande patriarkala machosamhället. Det skall vi väl kunna. Vi blir inte de som kommer att lida mest.
Permalänk | Anmäl
goran, 2009-10-28, 11:14
Philip Wendahl skriver i slutet av sin artikel:
”Sverigedemokrater och islamister är samma andas barn med strävan efter monoteism och värdemoralism.”
Det gör han efter att ha ägnat 684 ord åt att betona vikten av ”frihet och demokrati” och att kampen för dessa värden aldrig får upphöra.
Det är just denna kamp som SD också bedriver, ofta i motsats till de etablerade partiernas passivitet, och - om jag ska döma andra efter mig själv - gör att partiet får alltfler anhängare.
Välkommen i den värdemoralistiska kampen, Philip Wendahl!
Permalänk | Anmäl
Svennebanan, 2009-10-28, 11:30
Mycket bra skrivit Philip. Läser i kommentarerna att det är många som håller med dig i dina åsikter och anser sig vara liberala men som kommer att rösta på SD. Det är sorgligt, men problemet är ju att inget av riksdagspartierna vågar ta tag i saken och säga att det finns ett problem med islam i den västerländska kulturen. Krocken som gör att många inte integreras och att flickor och pojkar inte får leva sina liv på sitt eget sätt. Varför är alla så rädda för att kallas rasister när de står up för alla människors lika rättigheter och skyldigheter?
Permalänk | Anmäl
Rebecca, 2009-10-28, 11:37
Om folkpartiet vågar stå för såna kloka åsikter, öppet och kraftfullt, så kommer det att gå bra i valet! Vänsterjournalisterna i media - DN, Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, SvD, alla TV-kanaler - kommer att ropa hysteriskt att Fp är "högerpopulistiskt", "batongliberalt", "flörtar med Sverigedemokraterna" osv, men det hoppas jag att ni kan strunta i. Det är inte journalisterna som utgör en majoritet av väljarkåren.
Jag är övertygad om att en majoritet av väljarna vill ha ett öppet liberalt samhälle, utan religonsförtryck från nåt håll. Det gäller även många invandrare från muslimska länder.
Permalänk | Anmäl
Anders Mattsson, 2009-10-28, 11:52
En person med egna erfarenheter, som skriver kritiskt utifrån ett humanistiskt perspektiv.
Bravo!
Vi vill inte att kulturmörkre skall sänka sig över vår del av jorden.
Permalänk | Anmäl
trygve bång, 2009-10-28, 12:07
OIC är en stor organisation. Låt inte ett i övrigt bra skrivet inlägg förstöras av generaliseringar. Visst förekommer de missförhållanden som du nämner i flera länder, med det är nog mindre utbrett än vad vi i Sverige kanske tror.
Permalänk | Anmäl
Magnus L, 2009-10-28, 12:23
Philip; Bilda ett nytt liberalt parti tillsammans med Camilla Lindberg så kommer ni garanterat in i riksdagen.
Att FP använder "Liberalerna" som tillnamn är ett skämt efter sveket med FRA, IPRED mm.
Jag tror att vi har en stor mängd liberaler i Sverige som kommer att rösta på Piratpartiet eller SD (eller rösta blankt) eftersom det inte finns några vettiga alternativ.
Permalänk | Anmäl
Noger, 2009-10-28, 12:24
Väldigt bra skrivet, även fast det är så otroligt patetiskt att varje gång någon skriver en artikel som låter som om den var tagen rätt ur SD:s partiprogram (vilken även denna gör, och vilket bara är bra!) så måste de samtidigt snacka en massa skit om SD och därmed förstärka de lögner som massmedia sprider om dessa, trots att SD tycker, säger och kämpar för EXAKT samma sak som skribenten själv! Fegt, löjligt och extremt kontraproduktivt!
Permalänk | Anmäl
Niklas K, 2009-10-28, 13:10
Fantastiskt bra artikel. Tack Philip!
Permalänk | Anmäl
Peter Tagesson, 2009-10-28, 13:26
I överlag bra skrivet, tyvärr delar inte alla i fp denna uppfattning utan det finns tokliberaler som dragit åt andra hållet och vill förvandla Sverige till ett något sorts ickelandsterritorium inom superstaten EU med okontrollerad invandring, religiösa friskolor och tillåta islamisering i tokliberalismens namn.
Permalänk | Anmäl
Mike Nilson, 2009-10-28, 13:53
Fan vad bra skrivet!
Har gått i liknande tankar länge och varit sugen på att skriva ett inlägg men inte riktigt pallat bli kallad för islamofob och rasist. (tragiskt egentligen) Hoppas de stora partierna tar tag i de här frågorna. Det handlar om integration, inte islamofobi. Varför finns det bara ett parti som tar upp invandringsproblemen? Är inte det en ganska stor fråga? Varför finns det inget parti som vill begränsa invandringen för att istället lägga resurserna på de invandrare vi har här idag. Med en välintegrerad och stabil muslimsk befolkningsgrupp blir det så mkt lättare att ta in nya flyktingar. Man kan tycka att det vore berikande att ta in en stor andel djupt troende människor i världens mest sekulariserade land, men jag tror inte det, det skapar bara en stark polarisering. Jag har inga lösningar men jag tror att en intresseorganisation som representerade den sekulariserade muslimska befolkningen skulle kunna ge svenska folket en mer balanserad bild av muslimer som i mångt och mycket representeras av radikaler istället vilket ger vind i seglen för SD.
Permalänk | Anmäl
Schmack, 2009-10-28, 14:39
Mycket bra skrivet!
Så fort invandringen kommit ner till rimliga nivåer och debattklimatet förändrats så det går att debattera de problem som finns med invandringen förutsättningslöst och utan förtryck från rasistvrålarmobben så kommer jag att återgå till att rösta på det parti jag helst vill rösta på, folkpartiet liberalerna. I dagens klimat i sverige känns det dock som jag inte har något annat val än SD, tyvärr.
Permalänk | Anmäl
anonym, 2009-10-28, 15:15
Ni som hoppas och tror att de etablerade partierna kommer ta sig i kragarna och äntligen "göra något" åt problemen. I vilken situation tror ni att de kommer anstränga sig mest?
1. SD får 2.7% i valet 2010
2. SD får 8.7% i valet 2010
Vad tror ni?
Permalänk | Anmäl
Affe, 2009-10-28, 15:28
Mycket bra skrivet! Se bara upp så att CmR inte polisanmäler dig.
Jag kollade upp qx för att ta del av debatten, och blev riktigt rädd av den all okunskap, förnekande och överdrivna och obefogade användningen av ord som islamofob och rasist. Att t.o.m. homosexuella, som antagligen är den mest hatade gruppen i muslimvärlden, vägrar se vilket hot den ökade islamiseringen i Sverige utgör är för mig totalt obegripligt. Att dom kallar dig för islamofob, trots att du vuxit upp i ett strikt muslimsk samhälle och borde veta vad islam handlar om... har dom bara luft i huvudet eller vad är det frågan om? Att dom lyckas ta upp några enstaka fall som inte slutat i hedersmord är nog så bra, men denna acceptans för homosexuella bland troende muslimer handlar om några promille av fallen och ska absolut inte användas som argument att islam i stort är homo-tolerant. Att det bara är en minoritet av muslimerna som hatar homosexuella är skitsnack. Detta har bl.a. Ayoub Chibli, vigselförrättare vid Islamic Center i Malmö, bekräftat:
"Homosexualitet är så oacceptabelt inom islam att frågan om samkönade äktenskap aldrig dyker upp, enligt Ayoub Chibli, vigselförrättare vid Islamic Center i Malmö.
MALMÖ. – Alla vet att alkohol är förbjudet i islam. När det gäller homosexualitet är förbudet i Koranen ännu mer tydligt, säger Ayoub Chibli. "
"Vad skulle hända om en svensk imam sade att han kunde tänka sig att viga bögar och lesbiska?
Ayoub Chibli skrattar lite i telefonluren.
– Jag vet inte hur mycket stryk den personen skulle få. Han skulle få löpa gatlopp. "
http://sydsvenskan.se/sverige/article546754/Imam-Detta-ar-onda-begar.html
En svensk imam som viger ett homo-par skulle bli lynchad(Chibli använder inte ord som "kanske" utan verkar mycket säker i sitt påstående), medan det finns ett stort stöd för samkönade äktenskap bland de svenska kristna.(70% av ledamötena i Kyrkomötet röstade ja till att göra det möjligt att viga homo-par, enligt qx)
Dock till min stora förvåning så skulle hela 7% av qx läsare rösta på SD!
http://www.qx.se/poll.php?id=3036&random=aee4074ec7f1bbea1913d18ed33457e...
Jämför då med Kristdemokraterna som bara fick 1%. SD och KD har ju ganska lika åsikter när det kommer till homoäktenskap och dylikt, så min tolkning är att de som röstade på SD gör det för att de ser den stora invandringen av våldsamma islamister och anti-demokrater som ett hot, vilket är en mycket befogad rädsla. Tyvärr så förstår jag många homosexuella inte vill rösta på SD pga deras familjepolitik, och det är väl en av punkterna som jag inte helt håller med SD. Men min bestämda åsikt är att SDs familjepolitik inte är ett hot mot homosexuella, eftersom det i samhället finns ett ganska bra stöd för homosexuellas rättigheter (jag har dock inga siffror på detta, jag bara talar efter min egen uppfattning och erfarenhet). Dock så är folk i allmänhet mycket kritiska till den nuvarande islamiseringen och urartade invandringspolitiken, så om SD kommer in nästa år som kommer vi med största sannolikhet se förändringar där.
Permalänk | Anmäl
Christopher Poole, 2009-10-28, 15:54
#30 Affe
Det säger sig självt att SD måste vara så stort att det utgör ett hot mot de etablerade riksdagspartierna. Jag kommer att proteströsta på SD.
Jag tror som #31 Christopher Poole att SD´s negativa homopolitik kommer att tyna bort. Det är inte där SD har sitt huvudintresse.
Permalänk | Anmäl
Anja, 2009-10-28, 16:10
Jag tycker det låter otroligt PK Philip, inte ord om arbetslöshet, bostadsläget, välfärd och jobben, bara den här liberalismen som verkar bli det senaste köttbenet som ska säkra makten åt just marknadsliberalerna närväl arbetslinjen omintetgjorts av krisen. Alla ni sd-idioter är så jävla playade, ni kommer ändå bara bli fattigare, vem fan bryr sig då om en bråkdel av befolkningen bär slöja eller inte.
I en sverige finns en kultur, den heter dum i huvudet och jag tycker synd om alla invandrare som ofta blir lika dumma.
Permalänk | Anmäl
MARTIN BAGGE, 2009-10-28, 16:11
Snygg & Smart artikel!
Permalänk | Anmäl
StefanJ, 2009-10-28, 16:35
Mycket bra, men HBT som sympatiserar med islam är kolrötter. Islam har ABSOLUT ingen tolerans för HBT. Stämpeln "islamofob" är bara en munkavle man försöker tvinga på islams kritiker. Tack, men jag förbehåller mig rätten att kritisera allt och alla. Och jag skäms inte för Västerlandet, och Västerlandets värderingar. Ju mindre vi hör från OIC, desto bättre. De har inget att bidra med.
Permalänk | Anmäl
IckeTroende, 2009-10-28, 16:46
#32 Anja,
Även om SDs negativa homopolitik inte kommer tyna bort i partiet så har Christopher Poole säkerligen rätt. De andra partierna kommer enbart ändra sig på punkter där de vet att det finns sympatier i de egna leden. Det finns inget som helst intresse att gå SD tillmötes i marginella och udda frågor som kan riskera väljarflykt.
En homosexuell kan med gott samvete proteströsta på SD. Risken är minimal att partiet får igenom något på det området. Däremot är chansen mycket god att de kommer påverka inflödet av muslimer till Sverige. Något som varje homosexuell med förnuft bör inse är en bra sak.
Permalänk | Anmäl
Affe, 2009-10-28, 16:58
Bra Philip. Du är en modig ung man, som vågar se det nya och stå emot det gamla.
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2009-10-28, 21:08
Mycket bra skrivet!
Men du måste få med dig många fler inom det politiska etablisemanget för att få mig att inte rösta SD. Dessutom måste de visa handling.
Om ingen radikal kursändring sker bland de "etablerade" tror jag att SD kommer att få en mycket större röstandel än vad undersökningarna så här långt har visat: 10 - 15 %.
Vi är ganska många som inte gillar den nuvarande utvecklingen!
Sharialagar i Sverige! Över min döda kropp!
Permalänk | Anmäl
I grunden liberal, 2009-10-28, 21:16
Mycket bra skrivet!
Men du måste få med dig många fler inom det politiska etablisemanget för att få mig att inte rösta SD. Dessutom måste de visa handling.
Om ingen radikal kursändring sker bland de "etablerade" tror jag att SD kommer att få en mycket större röstandel än vad undersökningarna så här långt har visat: 10 - 15 %.
Vi är ganska många som inte gillar den nuvarande utvecklingen!
Sharialagar i Sverige! Över min döda kropp!
Permalänk | Anmäl
I grunden liberal, 2009-10-28, 21:42
Bra artikel Philip, håller med i stora drag.
Men att säga att judendomen och kristendomen har sekulariserats? De har väl sekulariserat lika mycket som islam. Känner mängder av muslimer som firar muslimska högtider på samma sätt som kristna i sverige firar jul och påsk. Man firar det av tradition och att det är trevligt att träffa nära och kära.
Har du insett hur många fundamentaliska kristna länder vi har i Europa? Det borde du ha koll Mr. Wendahl om du har varit HBT-aktivist en längre tid.
Ge dig på dem också och inte enbart Islam!
A
Permalänk | Anmäl
Björn , 2009-10-28, 22:54
En utmärkt artikel! Vi här är bortskämda vi har inte behövt dö för friheten som i andra länder vilket har gjort oss bortskämda och naiva. Det är som du säger, kämpar vi inte för friheten och lika rättigheter för alla så kommer vi förlora det!
Fortsätt kampen!
Permalänk | Anmäl
Paul, 2009-10-28, 23:13
Bra skrivet! Men det där med friheten i väst vet jag inte om jag kan hålla med om. Sverige har aldrig varit fritt som t.ex. vilda västern i USA.
Vad är frihet? Att ha en familjerätt som alltid ger mamman barnen trots att alla undersökningar som gjorts pekar på att barnen mår bättre hos pappa. Är frihet att ha ett system som konsekvent pixlar bilder på utlänningar för att inte väcka folks vrede? Är frihet att böcker, film, tidningar, finans, politik och rättsväsende har oerhört stark överrepresentation från en liten minoritet i mellan-östern. Visst har de svenskklingande namn men mig lurar de inte. Om du köper ett hus med skattade medel får du ändå punga ut med otaliga avgifter (läs skatt), är det frihet? Frihet måste väl vara det rakt motsatta? Att leva i ett land där du kan planera din ekonomi och där tur är en försvinnande liten del av hur ditt liv kommer gestalta sig. Idag kan man vara helsjuk, få intyg från varenda läkare men inte få ersättning för att en förtroendeläkare i andra ändan av landet, som aldrig träffat eller pratat med dig dissar din rätt till ersättning, något du faktiskt betalat premier för i hela ditt liv. Är det frihet?
Vi har mycket att lära ut till resten av världen, men även också en hel del att lära.
Permalänk | Anmäl
Olle, 2009-10-29, 00:23
Mera Philip åt folket!
Permalänk | Anmäl
farmor, 2009-10-29, 09:23
Har väntat i åratal på att de homosexuella skulle vakna upp. Nu tycks det kanske vara på gång. Hur har vi i Sverige kunnat vara så naiva att vi trott att man kan ha moskeér och bögparader på samma gator i all oändlighet? Dessa ting är nämligen oförenliga så en dag får man vackert välja. Allt annat är en naiv utopi.
Permalänk | Anmäl
dr, 2009-10-29, 10:18
Nu när Sd banat vägen för mångkulturkritik, och snart gjort den rumsren, så kanske mer uttalat liberala partier mot mångkultur (islam) kan slå igenom så småningom. Partier där även homosexuella kan känna sig hemma. Sådana partier finns det gott om i Europa.
Permalänk | Anmäl
dr, 2009-10-29, 10:24
Bra skrivet förutom de obligatoriska raderna kring hur hemska Sverigedemokraterna är.
Permalänk | Anmäl
LArs, 2009-10-29, 10:33
Mycket bra skrivet, Philip, Fp behöver fler sanna liberaler som du… och Nyamko Sabuni.
Permalänk | Anmäl
Lars, 2009-10-29, 11:16
Bra artikel! Tror dock inte att liberalerna, feminister och andra grupper orkar/vill/vågar ta den här kampen rakt ut. Man fegar ur. Det är för riskabelt, för politiskt inkorrekt varför jag tror att SD är det enda vettiga parti att sätta ner foten på de punkter som du tar upp. Hade
Permalänk | Anmäl
Anton, 2009-10-29, 11:35
Tack, tack, tack och åter TACK Philip Wendahl!!!
Det här är tame f-n det mest begåvade som skrivits på Newsmill sen Kalle Anka -haveriet!!
The Holy Grail Of Anti-Insnöad-Föråldrad-Bonläpps-Politik:
"SVERIGEDEMOKRATER OCH ISLAMISTER ÄR SAMMA ANDAS BARN MED STRÄVAN EFTER MONOTEISM OCH VÄRDEMORALISM."
Tänk vilket fantastiskt land vi skulle ha om alla nyanlända svenskar hade din inställning, och inte satt 10 år på socialbidrag i Rosengård, för att vägra lära sig det dumma rasistspråket - svenska.
Det här med att bilda parit med Camilla Lindberg är en helt lysande idé!! Två brillianta hjärnor som enkelt argumenterar bort både nazister och rabiata hottentotter, samt sovande röstboskap (349 st).
Snälla, GÖR DET!!
Du behöver inte var orolig för Kitimbwa Sabuni och Muslimska mänskliga rättighetskommittén (MMRK). Det är rena parodin, som just nu helt ovetande fungerar som bästa dragplåstret för SD.
Så vad/vilka är då den "humanitära" organisationen med det falskklingade namnet Muslimska mänskliga rättighetskommittén (MMRK)? Jo, kommittén verkar bestå av rabiata extremantirasisten Fatima Doubakil och den intellektuellt brilliante Kitimbwa Sabuni. Och båda titulerar sig Ordförande.
Q: Är MMRK en seriös organisation?
A: Nej.
Q: Varför då?
A: Av följande skäl:
* MMRK lever på (skattefinansierat) att polarisera och rasa mot totalt ointressanta företeelser, som t ex den rasistiske seriefiguren Tintin och den skandalöst rasistiska GB-glassen "Nogger Black". Det är dessa stora frågor som betyder mest för våra hårt diskriminerade invandrargrupper, enligt MMRK.
* MMRK vill ge skenet av att vara en trovärdig organisation som kämpar hårt för sina höga ideal. Men när det gäller skattefinansieringen, är det si och så med idealen. Fatima Doubakil rasar mot integrationsminister Nyamko Sabuni, och hävdar att Nyamko kontinuerligt ägnar sig åt "antiislamisk propaganda". Nu förhåller det sig inte bättre än att Nyamko Sabunis farbror Mkyabela Sabuni, är nuvarande Verksamhetschef för Centrum mot rasism, alltså den paraplyorganisation som förser MMRK med skattefinansierade bidrag. Detta är ungefär lika rakryggat som att påstå att man är antinazist, och samtidigt ta emot pengar från Eva Braun.
* Det falskklingade namnet Muslimska mänskliga rättighetskommittén, är det slutliga beviset på att vi har att göra med människor som leker agitatorer med våra skattepengar. På MMRK:s hemsida talas om FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som MMRK på hemsidan deklarerar att för att vara en riktig muslim måste man tro och följa SHARIALAGARNA. En omöjlig och inkonsekvent ståndpunkt, som i o f s faller in i MMRK:s övriga ologiska verksamhet.
Permalänk | Anmäl
Albert von Herbert, 2009-10-30, 02:05
Jag reagerar över användandet av frihet i den här artikeln. Den nyliberala myten att frånvaron av regleringar av individens ekonomiska och kulturella förutsättningar skapar en kollektiv frihet är i sig ologisk. Självklart kommer vissa individers frihet att öka, men eftersom den inte regleras kommer den kränka andras frihet på godtycklig, ickedemokratisk basis vilket förebygger den starkes rätt. Det är resultatet av liberalism. Kollektivets frihet måste stärkas för att samhället verkligen ska kunna bli fritt vilket görs genom att säkerställa kollektiv integritet, respekt, jämlikhet och solidaritet.
Permalänk | Anmäl
inte längre, 2009-11-03, 12:46
50 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Mycket bra artikel
Hear, hear!
Mycket bra och insiktsfullt skrivet Philip.
Mycket bra och insiktsfullt skrivet Philip.
"För egen del är jag övertygad om att vår demokrati och humanism ligger illa till om just Sverigedemokraterna ska vara vår främsta försvarare av kvinnlig frigörelse, homosexuellas lika rättigheter, mångfald och det sekulariserade samhället. Sverigedemokrater och islamister är samma andas barn med strävan efter monoteism och värdemoralism."
Exakt, det kunde inte formulerats bättre, och det är här vi ser problemet med den politik som idag förs i riksdag och på kommunal nivå bland de etablerade partierna.
SD kommer att få en hel del röster i nästa val, och det är inte med automatik så att de som röstar på SD verkligen sympatiserar med partiet eller deras politik, i den mån någon sådan finns utöver immigrationsfrågorna.
Det handlar om att de etablerade partierna inte tagit sitt ansvar och fört fram den debatt som måste få förekomma i media, från talarstolar och på politiska gruppmöten.
Debatten förs dock i fikarum, på skolgårdar och inom familj och vänkrets.
Det politiska etablissemanget måste ta sitt ansvar och ta tag i den här frågan innan det är för sent, liberaler såväl som socialdemokrater och konservativa.
Att stå upp för de "västerländska" värderingar och synsätt de flesta av oss delar när det gäller demokrati, jämställdhet mm är värda att försvara.
Vi har lämnat den tiden då religionen var lagen och prästerna dess självutnämnda förespråkare, och vi vill inte ha den tillbaka.
Fp, S, M, Mp, C, Kd: Visa ryggrad och för fram de frågor på agendan som uppenbarligen ligger i folks intresse, bara då kan vi få bukt med utanförskap och segregation.
Jonas Hasting
Allt rätt förutom det om SD.
Att försöka bunta ihop SD som "samma andas barn" med islamisterna är bara löjligt och endast för att författaren skall slippa bli helt utfryst av den PK journalistkåren i övrigt.
Är själv liberal och står upp i princip för allt som artikelförfattaren skriver.
Kommer dock att rösta på SD pga att andra partierna kommer inte göra något åt problemen med islamisering och invandringen från de muslimska länderna.
Jag förstår inte varför kravliberalismen ska vara lösningen istället för utbildning? Fast det är ju å andra sidan dagens liberalism. Man ska slå och lagstifta oavbrutet till folk förstår att dom har fel.
Och sedan ska man också avlyssna folk för att verkligen se att dom har förstått och itne bara låtsas att dom har förstått.
Det är dagens liberalism.
Vill bara säga mycket bra skrivet!
#7
Kan du förklara lite närmare hur du tänker angående utbildning?
Vilka ska utbildas och i vad? Vad för effekt tänker du att utbildning har på dem som nu ska utbildas?
Kan man inte säga att "kravliberalismen" är en slags utbildning om vad som gäller? Att Sverige inte är det gamla hemlandet och att det är en annan slags tankestruktur som råder.
Suveränt skrivet Philip. Jag håller med dig i varje stavelse. Klockren summering av läget. Mycket bra!
Ta fram och vifta med ett populist-kort inför 2010?
"Det är inte rasistiskt att den som vill leva här också visar sin respekt för alla människors lika värde genom det så kallade "svensk-kontraktet","
Finns det någon som redovisa textinnehållet i detta omtalade kontrakt?
Om nu allianspartierna har tillsatt en arbetsgrupp, som på skattebetalarnas tid under senaste året slagit sina kloka huvuden ihop, skall en offentlig redovisning produceras innan valet för någonsomhelst trovärdighet. Och ett bredinförande -innan- valet 2010.
Annars är det att betrakta som tomt valfläsk utan mening eller innebörd för väljarkåren. Alliansen har 1 år på sig att implementera. Sen lägger väljarna sin dom via röstsedeln.
Mycket bra artikel! Vi har alla en moralisk plikt att kritiskt granska religioner och islam får inte utgöra en fredad zon som många tycks önska. På samma sätt som kristendom och judendom blivit mera sekulariserade genom upplysningen får vi hoppas att också islam skall genomgå samma utveckling.
#9
Man kan faktiskt utbilda folk i svenska språket och ge dom områdena resurser, man kan utbilda folk i både svenska och i hemspråket (inte som björklund vill att folk från dag ett ska förstå svenska och hemspråksutbildning ska bort).
Man ska ge folk alla aspekter hur det är med kläder och hur samhället fungerar så att folk får göra ett eget val och inte tvinga folk genom lagstiftning som dagens liberaler vill. Vill människor vara annorlunda så ska dom få vara det och inte tvingas in i en gemensamhet som dom inte helt vill tillhöra.
Det är viktigt att skilja agnar och vete åt. De lever efter sharia-lagar ska naturligvis lämna Sverige.
Islamiseringen av Sverige har bara förlorare på sikt.
Jättebra artikel!
Jag instämmer i allt som du skriver utom en sak.
Om de demokratiska riksdagspartierna inte klarar av att lägga invandrings- och migrationspolitiken på bordet och sätta tydliga gränser mot den islamistiska intoleransen, finns det bara ett parti kvar att rösta på, SD. Partiet är inte idealt men det finns och är det minst dåliga alternativet idag.
Riksdagspartierna måste göra en snabb och kraftig förändring i de här frågorna. Annars återstår SD!
eller så vågar man vara liberal. vad i allsin dar är en "liberalist"?
Insiktsfullt skrivet Phillip! Kampen för demokrati måste föras -alltid! Jämt! Annars hamnar vi i en situation där somliga har mer rätt an andra, att formulera åsikter och ord.
Det är klokt uttalat av författaren. Frågan är om det även denna gång är tomt prat. Fp krävde svenskkunskaper 2002 men i den frågan har det inte hörts ett pip sedan dess. Sabumi pratade mycket före valet. därefter har det inte hänt något utom vansinniga förslag om att bygga om hela allmännyttan, ett bostadsbestånd så erbarmligt illa uttänkt att ingen svensk vill bo där som har ett alternativ.
Tyvärr gräver liberalerna sin egen grav. Totalitära rörelser som kommunism, islamism m.fl. har alltid ett övertag över liberala när de uppnår en kritisk massa genom att det är bättre organiserade och mer brutala.
Första steget måste därför vara att förhindra att en kritisk massa uppkommer och att slå ner på all extremism oavsett vilka förtecken den har.
Men det vill antagligen inte författaren, därför går såväl feminister som hbt-are in i en mörk framtid. Deras bästa tid är nu. Det kommer bara att bli sämre. Vi heterosexuella män får väl se tiden an och anpassa oss till det kommande patriarkala machosamhället. Det skall vi väl kunna. Vi blir inte de som kommer att lida mest.
Philip Wendahl skriver i slutet av sin artikel:
”Sverigedemokrater och islamister är samma andas barn med strävan efter monoteism och värdemoralism.”
Det gör han efter att ha ägnat 684 ord åt att betona vikten av ”frihet och demokrati” och att kampen för dessa värden aldrig får upphöra.
Det är just denna kamp som SD också bedriver, ofta i motsats till de etablerade partiernas passivitet, och - om jag ska döma andra efter mig själv - gör att partiet får alltfler anhängare.
Välkommen i den värdemoralistiska kampen, Philip Wendahl!
Mycket bra skrivit Philip. Läser i kommentarerna att det är många som håller med dig i dina åsikter och anser sig vara liberala men som kommer att rösta på SD. Det är sorgligt, men problemet är ju att inget av riksdagspartierna vågar ta tag i saken och säga att det finns ett problem med islam i den västerländska kulturen. Krocken som gör att många inte integreras och att flickor och pojkar inte får leva sina liv på sitt eget sätt. Varför är alla så rädda för att kallas rasister när de står up för alla människors lika rättigheter och skyldigheter?
Om folkpartiet vågar stå för såna kloka åsikter, öppet och kraftfullt, så kommer det att gå bra i valet! Vänsterjournalisterna i media - DN, Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, SvD, alla TV-kanaler - kommer att ropa hysteriskt att Fp är "högerpopulistiskt", "batongliberalt", "flörtar med Sverigedemokraterna" osv, men det hoppas jag att ni kan strunta i. Det är inte journalisterna som utgör en majoritet av väljarkåren.
Jag är övertygad om att en majoritet av väljarna vill ha ett öppet liberalt samhälle, utan religonsförtryck från nåt håll. Det gäller även många invandrare från muslimska länder.
En person med egna erfarenheter, som skriver kritiskt utifrån ett humanistiskt perspektiv.
Bravo!
Vi vill inte att kulturmörkre skall sänka sig över vår del av jorden.
OIC är en stor organisation. Låt inte ett i övrigt bra skrivet inlägg förstöras av generaliseringar. Visst förekommer de missförhållanden som du nämner i flera länder, med det är nog mindre utbrett än vad vi i Sverige kanske tror.
Philip; Bilda ett nytt liberalt parti tillsammans med Camilla Lindberg så kommer ni garanterat in i riksdagen.
Att FP använder "Liberalerna" som tillnamn är ett skämt efter sveket med FRA, IPRED mm.
Jag tror att vi har en stor mängd liberaler i Sverige som kommer att rösta på Piratpartiet eller SD (eller rösta blankt) eftersom det inte finns några vettiga alternativ.
Väldigt bra skrivet, även fast det är så otroligt patetiskt att varje gång någon skriver en artikel som låter som om den var tagen rätt ur SD:s partiprogram (vilken även denna gör, och vilket bara är bra!) så måste de samtidigt snacka en massa skit om SD och därmed förstärka de lögner som massmedia sprider om dessa, trots att SD tycker, säger och kämpar för EXAKT samma sak som skribenten själv! Fegt, löjligt och extremt kontraproduktivt!
Fantastiskt bra artikel. Tack Philip!
I överlag bra skrivet, tyvärr delar inte alla i fp denna uppfattning utan det finns tokliberaler som dragit åt andra hållet och vill förvandla Sverige till ett något sorts ickelandsterritorium inom superstaten EU med okontrollerad invandring, religiösa friskolor och tillåta islamisering i tokliberalismens namn.
Fan vad bra skrivet!
Har gått i liknande tankar länge och varit sugen på att skriva ett inlägg men inte riktigt pallat bli kallad för islamofob och rasist. (tragiskt egentligen) Hoppas de stora partierna tar tag i de här frågorna. Det handlar om integration, inte islamofobi. Varför finns det bara ett parti som tar upp invandringsproblemen? Är inte det en ganska stor fråga? Varför finns det inget parti som vill begränsa invandringen för att istället lägga resurserna på de invandrare vi har här idag. Med en välintegrerad och stabil muslimsk befolkningsgrupp blir det så mkt lättare att ta in nya flyktingar. Man kan tycka att det vore berikande att ta in en stor andel djupt troende människor i världens mest sekulariserade land, men jag tror inte det, det skapar bara en stark polarisering. Jag har inga lösningar men jag tror att en intresseorganisation som representerade den sekulariserade muslimska befolkningen skulle kunna ge svenska folket en mer balanserad bild av muslimer som i mångt och mycket representeras av radikaler istället vilket ger vind i seglen för SD.
Mycket bra skrivet!
Så fort invandringen kommit ner till rimliga nivåer och debattklimatet förändrats så det går att debattera de problem som finns med invandringen förutsättningslöst och utan förtryck från rasistvrålarmobben så kommer jag att återgå till att rösta på det parti jag helst vill rösta på, folkpartiet liberalerna. I dagens klimat i sverige känns det dock som jag inte har något annat val än SD, tyvärr.
Ni som hoppas och tror att de etablerade partierna kommer ta sig i kragarna och äntligen "göra något" åt problemen. I vilken situation tror ni att de kommer anstränga sig mest?
1. SD får 2.7% i valet 2010
2. SD får 8.7% i valet 2010
Vad tror ni?
Mycket bra skrivet! Se bara upp så att CmR inte polisanmäler dig.
Jag kollade upp qx för att ta del av debatten, och blev riktigt rädd av den all okunskap, förnekande och överdrivna och obefogade användningen av ord som islamofob och rasist. Att t.o.m. homosexuella, som antagligen är den mest hatade gruppen i muslimvärlden, vägrar se vilket hot den ökade islamiseringen i Sverige utgör är för mig totalt obegripligt. Att dom kallar dig för islamofob, trots att du vuxit upp i ett strikt muslimsk samhälle och borde veta vad islam handlar om... har dom bara luft i huvudet eller vad är det frågan om? Att dom lyckas ta upp några enstaka fall som inte slutat i hedersmord är nog så bra, men denna acceptans för homosexuella bland troende muslimer handlar om några promille av fallen och ska absolut inte användas som argument att islam i stort är homo-tolerant. Att det bara är en minoritet av muslimerna som hatar homosexuella är skitsnack. Detta har bl.a. Ayoub Chibli, vigselförrättare vid Islamic Center i Malmö, bekräftat:
"Homosexualitet är så oacceptabelt inom islam att frågan om samkönade äktenskap aldrig dyker upp, enligt Ayoub Chibli, vigselförrättare vid Islamic Center i Malmö.
MALMÖ. – Alla vet att alkohol är förbjudet i islam. När det gäller homosexualitet är förbudet i Koranen ännu mer tydligt, säger Ayoub Chibli. "
"Vad skulle hända om en svensk imam sade att han kunde tänka sig att viga bögar och lesbiska?
Ayoub Chibli skrattar lite i telefonluren.
– Jag vet inte hur mycket stryk den personen skulle få. Han skulle få löpa gatlopp. "
http://sydsvenskan.se/sverige/article546754/Imam-Detta-ar-onda-begar.html
En svensk imam som viger ett homo-par skulle bli lynchad(Chibli använder inte ord som "kanske" utan verkar mycket säker i sitt påstående), medan det finns ett stort stöd för samkönade äktenskap bland de svenska kristna.(70% av ledamötena i Kyrkomötet röstade ja till att göra det möjligt att viga homo-par, enligt qx)
Dock till min stora förvåning så skulle hela 7% av qx läsare rösta på SD!
http://www.qx.se/poll.php?id=3036&random=aee4074ec7f1bbea1913d18ed33457e...
Jämför då med Kristdemokraterna som bara fick 1%. SD och KD har ju ganska lika åsikter när det kommer till homoäktenskap och dylikt, så min tolkning är att de som röstade på SD gör det för att de ser den stora invandringen av våldsamma islamister och anti-demokrater som ett hot, vilket är en mycket befogad rädsla. Tyvärr så förstår jag många homosexuella inte vill rösta på SD pga deras familjepolitik, och det är väl en av punkterna som jag inte helt håller med SD. Men min bestämda åsikt är att SDs familjepolitik inte är ett hot mot homosexuella, eftersom det i samhället finns ett ganska bra stöd för homosexuellas rättigheter (jag har dock inga siffror på detta, jag bara talar efter min egen uppfattning och erfarenhet). Dock så är folk i allmänhet mycket kritiska till den nuvarande islamiseringen och urartade invandringspolitiken, så om SD kommer in nästa år som kommer vi med största sannolikhet se förändringar där.
#30 Affe
Det säger sig självt att SD måste vara så stort att det utgör ett hot mot de etablerade riksdagspartierna. Jag kommer att proteströsta på SD.
Jag tror som #31 Christopher Poole att SD´s negativa homopolitik kommer att tyna bort. Det är inte där SD har sitt huvudintresse.
Jag tycker det låter otroligt PK Philip, inte ord om arbetslöshet, bostadsläget, välfärd och jobben, bara den här liberalismen som verkar bli det senaste köttbenet som ska säkra makten åt just marknadsliberalerna närväl arbetslinjen omintetgjorts av krisen. Alla ni sd-idioter är så jävla playade, ni kommer ändå bara bli fattigare, vem fan bryr sig då om en bråkdel av befolkningen bär slöja eller inte.
I en sverige finns en kultur, den heter dum i huvudet och jag tycker synd om alla invandrare som ofta blir lika dumma.
Snygg & Smart artikel!
Mycket bra, men HBT som sympatiserar med islam är kolrötter. Islam har ABSOLUT ingen tolerans för HBT. Stämpeln "islamofob" är bara en munkavle man försöker tvinga på islams kritiker. Tack, men jag förbehåller mig rätten att kritisera allt och alla. Och jag skäms inte för Västerlandet, och Västerlandets värderingar. Ju mindre vi hör från OIC, desto bättre. De har inget att bidra med.
#32 Anja,
Även om SDs negativa homopolitik inte kommer tyna bort i partiet så har Christopher Poole säkerligen rätt. De andra partierna kommer enbart ändra sig på punkter där de vet att det finns sympatier i de egna leden. Det finns inget som helst intresse att gå SD tillmötes i marginella och udda frågor som kan riskera väljarflykt.
En homosexuell kan med gott samvete proteströsta på SD. Risken är minimal att partiet får igenom något på det området. Däremot är chansen mycket god att de kommer påverka inflödet av muslimer till Sverige. Något som varje homosexuell med förnuft bör inse är en bra sak.
Bra Philip. Du är en modig ung man, som vågar se det nya och stå emot det gamla.
Mycket bra skrivet!
Men du måste få med dig många fler inom det politiska etablisemanget för att få mig att inte rösta SD. Dessutom måste de visa handling.
Om ingen radikal kursändring sker bland de "etablerade" tror jag att SD kommer att få en mycket större röstandel än vad undersökningarna så här långt har visat: 10 - 15 %.
Vi är ganska många som inte gillar den nuvarande utvecklingen!
Sharialagar i Sverige! Över min döda kropp!
Mycket bra skrivet!
Men du måste få med dig många fler inom det politiska etablisemanget för att få mig att inte rösta SD. Dessutom måste de visa handling.
Om ingen radikal kursändring sker bland de "etablerade" tror jag att SD kommer att få en mycket större röstandel än vad undersökningarna så här långt har visat: 10 - 15 %.
Vi är ganska många som inte gillar den nuvarande utvecklingen!
Sharialagar i Sverige! Över min döda kropp!
Bra artikel Philip, håller med i stora drag.
Men att säga att judendomen och kristendomen har sekulariserats? De har väl sekulariserat lika mycket som islam. Känner mängder av muslimer som firar muslimska högtider på samma sätt som kristna i sverige firar jul och påsk. Man firar det av tradition och att det är trevligt att träffa nära och kära.
Har du insett hur många fundamentaliska kristna länder vi har i Europa? Det borde du ha koll Mr. Wendahl om du har varit HBT-aktivist en längre tid.
Ge dig på dem också och inte enbart Islam!
A
En utmärkt artikel! Vi här är bortskämda vi har inte behövt dö för friheten som i andra länder vilket har gjort oss bortskämda och naiva. Det är som du säger, kämpar vi inte för friheten och lika rättigheter för alla så kommer vi förlora det!
Fortsätt kampen!
Bra skrivet! Men det där med friheten i väst vet jag inte om jag kan hålla med om. Sverige har aldrig varit fritt som t.ex. vilda västern i USA.
Vad är frihet? Att ha en familjerätt som alltid ger mamman barnen trots att alla undersökningar som gjorts pekar på att barnen mår bättre hos pappa. Är frihet att ha ett system som konsekvent pixlar bilder på utlänningar för att inte väcka folks vrede? Är frihet att böcker, film, tidningar, finans, politik och rättsväsende har oerhört stark överrepresentation från en liten minoritet i mellan-östern. Visst har de svenskklingande namn men mig lurar de inte. Om du köper ett hus med skattade medel får du ändå punga ut med otaliga avgifter (läs skatt), är det frihet? Frihet måste väl vara det rakt motsatta? Att leva i ett land där du kan planera din ekonomi och där tur är en försvinnande liten del av hur ditt liv kommer gestalta sig. Idag kan man vara helsjuk, få intyg från varenda läkare men inte få ersättning för att en förtroendeläkare i andra ändan av landet, som aldrig träffat eller pratat med dig dissar din rätt till ersättning, något du faktiskt betalat premier för i hela ditt liv. Är det frihet?
Vi har mycket att lära ut till resten av världen, men även också en hel del att lära.
Mera Philip åt folket!
Har väntat i åratal på att de homosexuella skulle vakna upp. Nu tycks det kanske vara på gång. Hur har vi i Sverige kunnat vara så naiva att vi trott att man kan ha moskeér och bögparader på samma gator i all oändlighet? Dessa ting är nämligen oförenliga så en dag får man vackert välja. Allt annat är en naiv utopi.
Nu när Sd banat vägen för mångkulturkritik, och snart gjort den rumsren, så kanske mer uttalat liberala partier mot mångkultur (islam) kan slå igenom så småningom. Partier där även homosexuella kan känna sig hemma. Sådana partier finns det gott om i Europa.
Bra skrivet förutom de obligatoriska raderna kring hur hemska Sverigedemokraterna är.
Mycket bra skrivet, Philip, Fp behöver fler sanna liberaler som du… och Nyamko Sabuni.
Bra artikel! Tror dock inte att liberalerna, feminister och andra grupper orkar/vill/vågar ta den här kampen rakt ut. Man fegar ur. Det är för riskabelt, för politiskt inkorrekt varför jag tror att SD är det enda vettiga parti att sätta ner foten på de punkter som du tar upp. Hade
Tack, tack, tack och åter TACK Philip Wendahl!!!
Det här är tame f-n det mest begåvade som skrivits på Newsmill sen Kalle Anka -haveriet!!
The Holy Grail Of Anti-Insnöad-Föråldrad-Bonläpps-Politik:
"SVERIGEDEMOKRATER OCH ISLAMISTER ÄR SAMMA ANDAS BARN MED STRÄVAN EFTER MONOTEISM OCH VÄRDEMORALISM."
Tänk vilket fantastiskt land vi skulle ha om alla nyanlända svenskar hade din inställning, och inte satt 10 år på socialbidrag i Rosengård, för att vägra lära sig det dumma rasistspråket - svenska.
Det här med att bilda parit med Camilla Lindberg är en helt lysande idé!! Två brillianta hjärnor som enkelt argumenterar bort både nazister och rabiata hottentotter, samt sovande röstboskap (349 st).
Snälla, GÖR DET!!
Du behöver inte var orolig för Kitimbwa Sabuni och Muslimska mänskliga rättighetskommittén (MMRK). Det är rena parodin, som just nu helt ovetande fungerar som bästa dragplåstret för SD.
Så vad/vilka är då den "humanitära" organisationen med det falskklingade namnet Muslimska mänskliga rättighetskommittén (MMRK)? Jo, kommittén verkar bestå av rabiata extremantirasisten Fatima Doubakil och den intellektuellt brilliante Kitimbwa Sabuni. Och båda titulerar sig Ordförande.
Q: Är MMRK en seriös organisation?
A: Nej.
Q: Varför då?
A: Av följande skäl:
* MMRK lever på (skattefinansierat) att polarisera och rasa mot totalt ointressanta företeelser, som t ex den rasistiske seriefiguren Tintin och den skandalöst rasistiska GB-glassen "Nogger Black". Det är dessa stora frågor som betyder mest för våra hårt diskriminerade invandrargrupper, enligt MMRK.
* MMRK vill ge skenet av att vara en trovärdig organisation som kämpar hårt för sina höga ideal. Men när det gäller skattefinansieringen, är det si och så med idealen. Fatima Doubakil rasar mot integrationsminister Nyamko Sabuni, och hävdar att Nyamko kontinuerligt ägnar sig åt "antiislamisk propaganda". Nu förhåller det sig inte bättre än att Nyamko Sabunis farbror Mkyabela Sabuni, är nuvarande Verksamhetschef för Centrum mot rasism, alltså den paraplyorganisation som förser MMRK med skattefinansierade bidrag. Detta är ungefär lika rakryggat som att påstå att man är antinazist, och samtidigt ta emot pengar från Eva Braun.
* Det falskklingade namnet Muslimska mänskliga rättighetskommittén, är det slutliga beviset på att vi har att göra med människor som leker agitatorer med våra skattepengar. På MMRK:s hemsida talas om FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som MMRK på hemsidan deklarerar att för att vara en riktig muslim måste man tro och följa SHARIALAGARNA. En omöjlig och inkonsekvent ståndpunkt, som i o f s faller in i MMRK:s övriga ologiska verksamhet.
Jag reagerar över användandet av frihet i den här artikeln. Den nyliberala myten att frånvaron av regleringar av individens ekonomiska och kulturella förutsättningar skapar en kollektiv frihet är i sig ologisk. Självklart kommer vissa individers frihet att öka, men eftersom den inte regleras kommer den kränka andras frihet på godtycklig, ickedemokratisk basis vilket förebygger den starkes rätt. Det är resultatet av liberalism. Kollektivets frihet måste stärkas för att samhället verkligen ska kunna bli fritt vilket görs genom att säkerställa kollektiv integritet, respekt, jämlikhet och solidaritet.