Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Utrikesdeklarationen 2012

Carl Bildt presenterar regeringens utrikesdeklaration i riksdagen på onsdagen. Läs (1) Skriv

Terrorism

Nu lägger regeringen fram Sveriges nya strategi mot terrorism. Det finns numera "en verklig risk för terrorattentat i Sverige", skriver regeringen i planen. Läs (5) Skriv

Politiker och ersättningar

Stefan Löfven sänker sin nya lön och Vänsterpartiet skärper sin partiskatt. Varför agerar inte Alliansen i frågan? Skriv

Sverigedemokraterna och medierna

Jonathan Lindborg om Sverigedemokraterna och medierna

Media ska behandla alla politiska partier och debattörer lika

I Sverige har vi demokrati och yttrandefrihet. Vi har åsiktsfrihet och det är något som vi flesta värnar mycket om, men värnar alla lika mycket om att alla oavsett politisk ståndpunkt ska få göra det på lika villkor?


Om författaren

Jonathan Lindborg (C), 18 år, styrelseledamot i Vankiva centeravdelning och ersättare i kretsstyrelsen för Centerpartiets kommunkrets i Hässleholm.

För mig är det självklart att alla ska säga sin åsikt på lika villkor utan att behandlas annorlunda på grund av att man har kontroversiella åsikter, för blir en del behandlade annorlunda, exempelvis invandringsfientliga personer och partier, för att majoriteten i Sverige tycker att deras åsikter är förkastliga är det ett faktum att vi inte har någon verkligen åsiktsfrihet.

Jimmie Åkesson, partiledare för Sverigedemokraterna, hade den 19 oktober en debattartikel i Aftonbladet om muslimer och Islams framfart i Sverige. När jag läste den reagerade jag dock inte huvudsakligen på innehållet utan jag blev både förvånad och irriterad över att man hade en kritisk bildtext i debattartikel mot Åkesson och mot att chefredaktören samtidigt aktivt tog avstånd från den.

Jag instämmer i att man skall ta avstånd från Sverigedemokraternas politik och har även förståelse för att man reagerar på en debattartikel som generaliserar så kraftigt om muslimer som grupp, men för mig är det oförsvarsbart att en tidning så aktivt tar avstånd från en debattartikel man publicerar i både bildtext och att man publicerar uttalande från chefredaktören samt man publicerar nyhetsartiklar samtidigt om själva debattartikeln där politiska motståndare tar avstånd från den. Det gäller att hålla på de demokratiska principerna och behandla alla lika. Även när det rör sig om partier där tidningen direkt ogillar budskapet.
Man ger Sverigedemokraterna en politisk martyrroll genom att på ett så tydligt sätt ta avstånd från dem samtidigt som man publicerar artikeln. Man ger dem så mycket negativ uppmärksamhet som bara lär gynna dem i längden eftersom den stora uppståndelsen kring debattartikeln ger så mycket uppmärksamhet åt dem, och all uppmärksamhet är positivt för ett litet missnöjesparti som vill komma in i riksdagen.

Ur ett demokratiskt perspektiv är det förkastligt. Man skulle definitivt inte behandla en debattartikel från något av de etablerade riksdagspartierna på samma sätt, men på grund av partiets kontroversiella åsikter behandlar man just dem annorlunda. Det vanliga förfarandet i samband med en debattartikel är att politiska motståndare replikerar med en egen debattartikel samt att tidningen eventuellt skriver om det i en ledare. En bildtext till en bild för en debattartikel brukar på något sätt återge innehållet eller budskapet i en debattartikel, men inte att man tar aktivt avstånd från innehållet som Aftonbladet gör i det här fallet.

När media agerar så här mot ett specifikt parti blir det ett demokratiskt underskott. Vi måste våga tro på vår åsiktsfrihet och låta alla debattera på lika villkor. Jimmie Åkesson och hans parti får ingen ärlig chans att föra fram sitt budskap och läsarna får ingen chans att bilda sig en egen uppfattning när Aftonbladet propagerar så uppenbart emot debattartikeln.

Våga tro på vår yttrandefrihet och åsiktsfrihet, och behandla alla lika. Media ska behandla alla politiska partier lika och låta läsarna och skribenterna sköta debatten.







Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/12786

21 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Väl talat. Frågan är om centern klarar av att leva som du Jonathan förspråkar. Maud blev ju ordenligt mosad i dagens Tv-debatt, och så kommer det fortsätta vara så länge det diskuteras sakfrågor. Frågan är om det svenska etablissemanget klarar av demokrati överhuvudtaget, eller ens önskar det. Underskottet är förvisso stort, det kommer bli en svår omställningsprocess, och många huvuden kommer att rulla när kejsaren står där naken.

Permalänk | Anmäl #1 Calle Bengtsson, 2009-10-20, 20:40

Att Jimmie Åkesson debattartikel blivit anmäld för hets mot folkgrupp är verkligen skitbra.
Nu kommer det att bli fastslaget i en domstolsprövning om arabiska män är överrepresenterade när det gäller våldtäkter och annan kriminalitet i Sverige.
Jag tror jag redan vet svaret.

Permalänk | Anmäl #2 Roland X, 2009-10-20, 20:56

JK är väldigt generös i fall som rör hets mot folkgrupp. Att JK skulle väcka åtal ser jag som högst osannolikt, och om han nu gör det är det snarare för rubriken - som Aftonbladet valde - än själva debattartikeln, men en rubrik utan sammanhang anser jag inte kan utgöra hets mot folkgrupp.

Permalänk | Anmäl #3 Jonathan Lindborg, 2009-10-20, 21:03

JK är väldigt generös i fall som rör hets mot folkgrupp. Att JK skulle väcka åtal ser jag som högst osannolikt, och om han nu gör det är det snarare för rubriken - som Aftonbladet valde - än själva debattartikeln, men en rubrik utan sammanhang anser jag inte kan utgöra hets mot folkgrupp.

Permalänk | Anmäl #4 Jonathan Lindborg, 2009-10-20, 21:03

Din tes fick en annan övertydlig illustration på SVT i morse när din partiledare debatterade med Jimmie Åkesson. Prgramledaren Marianne Rundström var extremt partisk och fabricerade bland annat citat som hon lade i munnen på Jimmie.

Tyvärr reagerade inte Maud Olofsson på detta men du kan väl ta ett snack med henne nästa gång ni träffas...

Permalänk | Anmäl #5 Elin Eriksson, 2009-10-20, 21:11

Instämmer med författaren! Har vi demokrati med yttrande- och åsiktsfrihet så måste dessa begrepp gälla alla i den politiska debatten och omfatta även media. Det är också detta tillstånd som artikel 10 i EKMR syftar till.

Permalänk | Anmäl #7 Ture F., 2009-10-20, 21:28

Det är alltid trevligt med folk som har känsla för fair play.

Permalänk | Anmäl #8 Birkebein, 2009-10-20, 21:28

Till Lindborg!

JK är inte alls som du uttrycker dig "generös" utan han (snart en hon) följer endast EKMR! Det skall vi vara tacksamma för! Det finns redan alltför många mål mot Sverige i Strasbourg för kränkningar av EKMR.

Permalänk | Anmäl #9 Ture F., 2009-10-20, 21:31

Roligt att du som ung centerpolitiker engagerar dig i den här frågan.

Jag har reagerat väldigt starkt över att Centerpartiet tagit emot en islamist Mahmoud Aldebe som medlem och som dessutom är nominerad som riksdagskandidat av Centern i Stockholm. Han krävde för några år sedan att Sverige ska införa sharialagar. dessutom bjöd han inte en beryktad muslimsk förnekare av judeutrotningen att hålla föredrag i Södermalmsmoskén i Stockholm. Han hade tidigare försvarat den hedersmördade Pelas mördare tillika farbröder.
Jag läste i en av Newsmills artiklar att Stockholmscentern förra året nominerade en kvinnlig islamist men som sedan inte blev vald.

Maud Olofsson gjorde i SVT:s morgonprogram en slät figur när hon inte kunde eller ville svara på Jimmie Åkessons upprepade frågor om Adebes islamism.

Vad håller ni på med i Centerpartiet egentligen?
Finns det några andra riksdagspartier där man smusslar in islamister?

Här kan man verkligen tala om att hålla rent från ickedemokratiska fundamentalistiska krafter.

Permalänk | Anmäl #10 Stina, 2009-10-20, 23:03

Jonathan Lindborg, 18 år, ersättare etc. i Centerpartiets kommunkrets i Hässleholm träffar nog inte Maud så ofta. Men han känner det angeläget att kritisera att Aftonbladet argumenterar emot Jimmy Åkessons 30-talsdoftande utfall mot Islam och muslimer. Intressant. Han verkar hålla med Jimmy Åkesson om att Aftonbladets rubriksättning var oärlig, och menar att det var ABs rubrik och inte SDs debattartikeln är det största problemet. Jag tror kanske att Jonathan Lindborg ska hålla sig kvar i Hässleholm ett tag till...

Permalänk | Anmäl #11 Karl Oskar, 2009-10-21, 08:18

Apropå SVT:s morgon TV med Maud Olofsson och Jimmy Åkesson:
Oberoende om vad man tycker om SD så har jag aldrig sett maken till överlägsen, nedlåtande och partisk behandling från programledarens Marianne Rundströms sida mot en deltagare i politisk debatt. Man kunde riktigt se hur ont det gjorde i hennes PC själ att man varit tvungen att bjuda in en SD representant. Det värsta var att hon fortsatte att gång på gång stoppa in Aftonbladets löpreplik i Jimmys mun fast vi alla som har läst artiken vet att det inte är sant och vilket Jimmy också påpekade flera gånger under programmets gång. Snacka om överlägsen härskarmentalitet ! Om detta är hur svensk media(och till råga på allt en med licenspengar finansierat media) behandlar oliktänkande så har vi ingen riktig yttrandefrihet längre. Även om man inte sympatiserar med SD i övrigt så är bara detta ett stort skäl att rösta på dem !

Permalänk | Anmäl #12 40 år i svensk politik, 2009-10-21, 08:51

Väl skrivet, Jonathan. Du missade då den allra viktigaste punkten: Aftonbladet kategoriserade atikeln (felaktigt) som olaglig och brytande mot hetslagstiftning. Som grund för detta påstående - som man redovisade från ansvarig utgivare och ett antal 'experter' - använde man en rubrik man hittat på själv.

Permalänk | Anmäl #13 Mats Forssblad, 2009-10-21, 10:22

Centerregeringen skänker bort 750 miljoner kronor om året till palestinierna, en folkgrupp som säger sig vilja slåss till sista blodsdroppen för att utplåna Israel och utrota judarna i Mellanöstern.

Det är således inte svårt att se på vilken sida Centerpartiet står i praktisk handling. Hatar man judar så strömmar pengarna in när Centern får bestämma.

Permalänk | Anmäl #15 Bo T, 2009-10-21, 11:47

Mycket bra skrivet! Den svenska bristen på demokrati är enligt min mening det största hotet mot Sverige. Detta hot är långt större än det hot som religiösa fundamentalister och höger- eller vänsterextrema grupper utgör. Yttrande- och åsiktsfrihet är alltid det bästa medlet mot fördomar och okunskap och därför existerar aldrig dessa rättigheter i totalitära stater.

Permalänk | Anmäl #16 The Oger, 2009-10-21, 17:25

Det politisktkorrekta maktspelet!!
Sverige har en mycket tydlig demokratins överklass.Den består av ledande jornalistiska institutioner och deras redaktioner i samlag med journalismrädda politiker.Ett antal frilansande numer förmögna proffstyckare med ”rätta” åsikter kompletterar denna överklass. Den har systematiskt tagit sig allt mer makt.En makt och ett inflytande som blivit ett självspelande piano i ett ständigt tilltagande cresendo. Makten har kunnat byggas utan insyn eller granskning till att bli det journalistikens antidemokratiska missfoster så många nu reagerar emot.
Vi har en mycket egendomlig situation när de som har det lägsta folkliga förtroendet samtidigt är de som har största inflytandet över på vilka villkor och utifrån vilka verklighetsbeskrivningar samhällsdebatten och politiken skall föras.
Många luras tro att debatten om ”invandringspolitiken” handlar om invandrarna.Invandringspolitiken och debatten om den, råkar ha blivit slagfältet för maktkampen mellan en stor grupp av medborgarna som tröttnat på den politiskt korrekta överklassens veklighetsomskrivningar och deras isolering från vanligt folk och viktiga folkliga värderingar såsom sanning, saklighet , och relevans.En samhällsplåga som skapat ett politiskt korrekt vansinne där folk i väldigt stor utsträckning protesterar mot de villkor på vilken den förs.
Debatten om invandringspolitken är den mest verklighetsfrånvända tillrättalagda och intellektuellt ohederliga som förts av pk överklassen.De har till och med lyckats etablera sina problemformuleringar så djupt, att de blivit ett legitimt skäl för myndighetern tex BRÅ att sammanställa officiell statistik så den inte blir konfronterande för pk överklassens verklighetsomskrivningar.
.Journalister i samförstånd med politiker har kommit fram till att de har det förstånd folket saknar.Inom överklassen finns ett konsensus om att folket utgörs av verkliga eller latenta ”rasister”.Ett genuint folkförakt lyser klart igenom och gör stora delar av medborgarna både förbannade och kränkta.
Kontrollen av debatten sker genom tillgången till media och den styrs av överklassen själva.När framför allt personer som själva anses tillhöra överklassen någon enstaka gång ger uttryck för överklassens manipulationer så uppstår tre tydligheter. 1 Hur stor makt enskilda journalister besitter 2 Två vilket stort folkligt stöd som kommer som reaktioner på när journalister kritiserar sin egen överklass av samma skäl som stora delar av befolkningen.3 Hur homogen journalistkåren är.Varje glipa i det journalistiska kollegiala pkkorrekta samförståndet ses som en sällsynt härlig nypa frisk luft.
Pk överklassen har skapat ett politiskt och demokratiskt utanförskap där de själva är inne och alla andra utanför.Så så fort någon officiell journalist påpekar utanförskapet så jublar folk! ”äntligen är det nån som vågar säga hur det är” det visar hur lite folk i gemen tycker sig kunna delta i samhällsdebattens ”finrum”. I invandrardebatten står nu hela den politiskt korrekta överklassens makt på spel.De låtsas att det är invandringen det handlar om men de är innerst inne fullständigt medvetna om att det är deras makt och inflytande som står på spel i första hand.De har ingen som helst vilja att ta ansvaret för den förda politikens konsekvenser och nu har de sluppit undan sitt ansvar under decennier, genom att systematiskt filtrera bort alla de problem som invandringen skapat.De är därigenom också direkt ansvariga för att blockerat alla de beslut som krävts för att ta itu med de negativa konsekvenserna och därigenom chanserna till att få en bättre fungerande integration.PK eliten befinner sig trängda längst in i den hörna de själva målat in sig i.Sin ohållbara sits har de skapat själva,De fick testa hur långt det gick att bedriva åsiktsförbud diskussionsförbud,vinklingaroch faktamisshandel.Det gick hit men inte längre!Och toleransen från folk för taskig vinklad journalsitik kommer inte vara vad den tidigare varit.Rädslan för journalismen minskar och revolterar istället.” va kul ! kalla mig för rasist,okunnig eller fobisk eller va fasen nu sista skriket i pkhärskartekniken råkar vara…” who fuckin cares anymore!” ni kallar vem som helst för vad som helst när er verklighetsbeskrivning hotas.
Folk förstår och ser det här manipulativa maktspelet och insatserna är väldigt höga.Pk överklassen har nu genom sitt egoistiska maktintresse skapat ytterligare en, och jag är övertygad om att det är en farligare konflikt mellan medborgarna och sig själva,än den konflikt som växer mellan invandrare och svenskar.Får folk välja så är jag övertygad om att fler hellre skulle utvisa Jan Helin Jan Guillou Liza Marklund Gudrun Schyman Redaktionerna på Aktuellt Uppdrag förvanskning Kaliber och alla de politiskt korrekta tanke och åsiktspoliser som hyllar varandas överförmynderi och spridande av myter, än att utvisa muslimer.
Muslimer är inte de som sitter på ANSVARET för den förda politiken.ANSVARET för politiken ligger hos vår politiskt korrekta överklass! Att hålla upp invandrare som skydd för att slippa ta ansvar har funkat länge… men inte längre.Nu börjar debatten äntligen handla om rätt problem….Pköverklassens aktiva förhindrande av en öppen demokratisk debatt.Där ska den få vara kvar tills dess överklassen byts ut och eller respekten för medborgarna åter nått anständighetsnivå.Saklighet relevans intellektuell hederlighet och fakta skall dominera samhällsdebatten.Inte teatraliska manipulativa martyrer eller kollektiv mytomani som vi tvingats leva med så länge! En journalisitik och samhällsdebatt som helgar yttrandefriheten istället för att bekämpa andras rätt till den.

Affes sida är pkisternas generat röda blossande kinder!

Permalänk | Anmäl #17 Tjenamoss!, 2009-10-21, 22:25

Jonathan: Det var ju detta med kultureliten som Hägglund pratade om. Vi ser här ett typexempel på det. Mvh

Permalänk | Anmäl #18 Niklas1, 2009-10-21, 22:27

Media har verkligen tagit sig vatten över huvudet när det kommer till behandlingen av SD. Uppenbarligen är det okej att bryta mot alla pressetiska regler när det bara drabbar personer med åsikter som de styrande inom det mediala Sverige inte håller med om. Jag ser numera Aftonbladet som maktelitens verktyg till att uppfostra (hjärntvätta) befolkningen. För vilken seriös, "oberoende" tidning skulle moralisera, ljuga och förvränga så oerhört kraftigt i en debatt?

Kanske är majoriteten av befolkningen så sinnessvag att den låter sig uppfostras av makteliten, men fler och fler vaknar nog upp och inser att detta är fel. Självklart är det inte bara media som betraktar den svenska befolkningen som infantil utan politikerna är minst lika arroganta. De ljuger, vänder kappan efter vinden och moraliserar hejdvilt. Just därför känns Åkesson med sin uppriktiga stil som en extremt frisk vind i stanken som kännetecknar svensk politik.

Jag kommer att rösta SD för jag förstår det demografiska problemet och kulturkrockarna som islam orsakar i Sverige. Men jag hade lika gärna kunnat rösta SD för att peka fingret åt Sahlin, Maud Olofsson, Jan Hellin, SVT osv.

Tack Gud för Newsmill.

Permalänk | Anmäl #19 Oscar, 2009-10-27, 00:25

SD har inte politik ..SD har bara hat och lögner i medier ..SD har reklam av lögner och SD passar bättre i Israel och f.d. Sydafricka och en del av USA..SD kommer att försvinna som Nyd..SD får inte röra Sveriges rykte och Palmes politik som tog hand om Sveriges moral,ansvar och samvete..Och folkrätten, rättvisan och internationell rätt..SD är resten av vad en orättvis politik har skapat mot oss alla..Det kan man titta på i Israel och USA med en del politiker som tänker och tro på ockupation, mord, förtryck, massmord, våld, krigsbrott, förbjudna vapen och terror för att skapa mer makt och mer pengar...De ska gå vidare med- rätt- politik och lura folket och de ska vinna valet,säger de...!!!!!
Rättvisan är grundstenen till allting och rätten stiger upp och inget kan stiga över rätten, sa Islam.Islam är rättvisan och freden först.Tala fred innan kriget,sa Islam..
Vid Guds,frihetens,demokratins namn händer det..Läs noga och tänka lite SD...
Vad är terror??..Vem är terroristerna??...Syrien vill att FN tar upp ämnet -terror- men det var USAs nej och FNs nej som stoppade allt....Vad ska man säga om terror mot Palestina,Irak,Libanon och Gaza??..Vad är AIPAC??..Har Israels AIPAC makt över USAs orättvis politik....Vem har begått många politiska mord och varför???..Vem är USAs kongress,FN??.

Israel och USA fick använda förbjudna vapen och olika bomber som kan förstöra luft och vatten.Vad är blackwater i Irak??..De dödar medvetet civila och oskyldiga..Dödar USA civila i Pakistan och Afghnistan?????.Fick Al-Qaida hjälp från USA mot Rysslands ockupation av Afghanistan????Fick CIA hjälpa Al-Qaida????

Fick USA lova Al-Qaida att befria Palestina ??Varför var 11/9 i USA????..Vet alla vad som det hände med Irak efter USAs krig???..

Terror är Israel och USA..För att skapa makt och styre om oljan i världen...Tala först om de innan du talar om araber, muslimer, Islam och Palestina..Stoppa Israel och USA med AIPAC..
Folket i västvärlden måste stoppa alla USAs och Israels politiker med EUs..

Permalänk | Anmäl #20 Amer Al-bayya, 2010-01-03, 00:43

Ett stort tack Jonathan.....Politiker och media lekar med de stora politiska frågor..de mörkläggar allt och enligt vad de tycker och vad de vill...

Många politiker och media vet fakta men de visar inte det till folket..

Media och politiker begår brott mot folkrätten..De hjälper olika krig och brott att gå vidare.....

Jesus har talat och bevisat..Jesus kom och som bäbis talade till folkt: Jag kom från Gud , sa Islam ..Jesus och Maria har en hel sidor i Islam..Marias familj och araber är släkt-Mariam Bent Aumran -heter maria i Islam..
I Kristendom står så här att Jesus Talar om de som vill ändra Guds ord -Satan och Satans barn-
Så här står det i Matteusevangeliet, 27:e kapitlet, verserna 22 till 25 - och jag citerar:
"Då frågade Pilatus dem: - Vad skall jag då göra med Jesus, som kallas Messias? De judiska översteprästerna och de äldste svarade alla: - Låt korsfästa honom. Men Pilatus frågade: - Vad ont har han då gjort? Då skriade hela den judiska folkförsamlingen ännu ivrigare: - Låt korsfästa honom. När Pilatus såg att han ingenting kunde uträtta, utan att larmet blev ännu starkare, lät han hämta vatten och tvådde sina händer i folkets åsyn och sade:
- Jag är oskyldig till denne mans blod. Ni får själva bära ansvaret för detta. Och allt folket svarade och sade: Hans blod kommer över oss och över våra efterkommande."
Alltså, enligt kristendomens heligaste text, evangeliet, var det de styrande judarna och det judiska folket som krävde att Jesus skulle dödas genom korsfästelse och att judarna själva tog på sig ansvaret för hans död också för sina efterkommande. Det är här som den kristna så kallade judefientligheten har sitt upphov!
De tål inte att höra sanningen, när den går dem emot. Åtminstone Krister Stendahl, såsom varande biskop, borde veta vad Jesus säger till judarna i Johannesevangeliet, 8 kapitlet, vers 44:
"Ni har djävulen till eder fader och vad eder fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början, och i sanning står han icke, ty sanning finns icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader."
Var är Jesus nu???..Tänk,tänk och du bör tänka

Permalänk | Anmäl #21 Frihet Palestina FN, 2010-03-08, 12:58


annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Dags att lägga fokus på reell jämställdhet
  2. Aftonbladets ledarsida borde lära av Jens Stoltenberg
  3. Därför är otrohetstrenden här
  4. Därför är KD och SD överens om tvångssteriliseringarna
  5. Romney har planerat för ett maratonlopp
  6. Absurt påstå att fascism och nazism är vänsterrörelser
  7. Rasism bekämpas bäst utan överdrivna Breivik-jämförelser
  8. Exemplet Grekland visar att staten som institution är farlig
  9. Energiministern mörkar om EU-möte som främjar kärnkraft
  10. Fel påstå att terrorism skapade Israel
  1. Exemplet Grekland visar att staten som institution är farlig
  2. Dags att lägga fokus på reell jämställdhet
  3. Aftonbladets ledarsida borde lära av Jens Stoltenberg
  4. Därför är KD och SD överens om tvångssteriliseringarna
  5. Rasism bekämpas bäst utan överdrivna Breivik-jämförelser
  6. Därför är otrohetstrenden här
  7. Ryssland och Kinas ansvar för våldet i Syrien är tungt
  8. Absurt påstå att fascism och nazism är vänsterrörelser
  9. Fel påstå att terrorism skapade Israel
  10. Romney har planerat för ett maratonlopp
  1. Den israeliska statens sionism är rasistisk
  2. VÄNSTERN MÅSTE FÖRDÖMA PALESTINSK TERROR
  3. Därför är otrohetstrenden här
  4. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  5. Genom sitt angreppssätt har Björn Ulvaeus blivit en del av det förtryck han ifrågasätter
  6. Hellre ny reaktor här än i ryska Kaliningrad
  7. Nya skatter på flygtransporter skadar Sveriges konkurrenskraft
  8. Sverige bör visa att man står på Israels sida
  9. Svenskar och muslimer kommer aldrig att komma överens om slöjan
  10. Absurt att lösningen på exploderande kärnkraftverk skulle vara att bygga fler

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.