[...] ”RAAAASIST” så högt det kan, finns det också en hel hög med folk som tycker att det är farligt att ta debatten med SD. Helst av allt skulle dessa människor nog se att Sverigedemokraterna [...]
Blogg:Mediastormen mot SD « Robert Boström, 2009-10-23, 13:27
En till i raden av de självutnämnda som vill rätta in "folket" i ledet.
Kommer säkert ännu flera inom kort.
Varför är det så farligt med en fri debatt om dessa frågor?
Varför ska vi tiga och lyda våra politiker och journalister?
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2009-10-20, 12:15
Folket behöver inte diciplinerads. En demokrati bygger på fri debatt - inte att storebror har rätt i alla lägen. Den här formen av politiska tabun har vi ofta i Sverige - ta till exempel frågan om mäns våld emot kvinnor där bara en sida släpps fram i debatten - läs feminazismen. Sluta upp med detta - det är inte värdigt en demokrati - låt folket ha vilka åsikter de vill så länge de inte förtalar eller hetsar till upplopp. Sverige har allt för länge varit en åsiktsdiktatur med bara en åsikt i taget - storebrors åsikter.
Permalänk | Anmäl
T ommy Sandström, 2009-10-20, 12:24
#1 Skogstokig, 2009-10-20, 13:15
Det är p.g.a. de grupper du nämner håller på att tappa greppet om folket. Trots denna enorma propagandamaskin som år ut och år in har försökt fylla folket med rent trams så gör en stor del människor något helt annat, efter eget huvud.
Tack o lov borde man väl säga kanske.
Permalänk | Anmäl
DogWalker, 2009-10-20, 12:30
Jag instämmer med Aurora. Det var de etablerade partiernas och mediernas ovilja/rädsla att ta upp de negativa effekterna av invandringen som skapade det utrymme som SD nu kan ockupera. Genom att fortsätta med detta beteende, om än för att ta avstånd från SD, kommer man bara att stärka en stor del av befolkningens misstro mot dem. Många, som i och för sig inte sympatiserar med SD, kommer nog att vara lockade att rösta på dem som en protest mot övriga partiers ovilja att se kritiskt på invandringen och bristen på integration i Sverige.
Det hade varit bättre om de etablerade partierna för länge sedan vågat inta en mer kritisk syn till invandringens effekter (istället för dagens naiva multikulturutopi). Då hade vi kunnat fått en sansad debatt. Fegheten i etablissemanget gynnar bara extremisterna.
Permalänk | Anmäl
Oskar , 2009-10-20, 12:33
Jag håller med Aurora i detta.
Varken SD eller PP ska nånsin få komma in i riksdagen för att representera sina väljares åsikter i det demokratiska Sverige!
Det är ju alldeles horribelt att man kan få höra såna hemska saker som könsstympning, och att det pågår i Sverige och är helt lagligt!
Nä nu blir det en röst på Mona Sahlin så att vi slipper alla dessa fria tankar!
Permalänk | Anmäl
Dunderfettot, 2009-10-20, 12:36
Det intressanta är ju faktiskt att Jimmie har rätt medans Aftonbladet och kultureliten som vanligt ljuger, som vanligt med andra ord.
Tror jag nyligen tappat allt förtroende och all respekt för detta lands nuvarande styre och jag röstade endå på M förra året, men nu är det nog.
Jag kommer inte skämmas för att inte betala någon skatt till detta elände. Jag flyttar mina konton och min privata verksamhet utomlands, på det kommer ni tappa ca 1-2 miljoner per år.
Återkommer när vi lever i en demokrati igen.
Permalänk | Anmäl
Dan, 2009-10-20, 12:41
"""politiska debattörer som gått i den fälla jag misstänker att han gillrat försöker bekämpa Sverigedemokraterna genom att med hull och hår försvara allt som Åkesson uttrycker sig negativt om."""
Det kan vara så men det är inte Sverigedemokraternas fel. Det är något de politiska debattörerna får ställas till svars för. Ett problem i debatten är att de som argumenterar mot SD tjänar på att partiet inte kommer in i riksdagen, vari deras neutralitet kan ifrågasättas.
Vi vet att vänstern kommer få svårt att bilda regering om SD kommer in i riksdagen; resultatet blir att alliansen bildar regering med miljöpartiet istället. Därav är vänstertidningar som aftonbladet i en stämning av panik, inte för att de vill stoppa SD utan för att de vill stoppa alliansen.
Permalänk | Anmäl
Paul, 2009-10-20, 12:42
I Aftonbladet skriver Anna-Lena Lodenius att "Rädda människor tror på Åkesson". Den relevanta frågan är alltså om människor är rädda och varför? Är rädsla en adekvat reaktion och under vilka omständigheter? Är det rimligt att driva en invandringspolitik som leder till att vanliga svenskar blir hotade i sitt eget land eller är det synnerligen oansvarigt?
Här är ett exempel från Malmö som kanske kan upplysa i sakfrågan:
http://www.youtube.com/watch?v=UZ7QZO6-DW0
Den som ser filmerna och tycker att "det var väl inget" eller som tycker att det är helt ok att vanliga svenskar blir hotade och rånade är alltså en del av problemet och inte en del av lösningen.
If you have security it takes up 5% of your time, if you have no security it takes up 100% of your time.
Permalänk | Anmäl
jaha, 2009-10-20, 12:51
Jag håller också med Aurora. Det är övriiga politiska rörelsers censur, där de vägrar att tala öppet och ärligt om problem med invandring, integration och islamism, som skapar grogrund för SD.
Men jag är inte rädd som Aurora. Nej, det finns inget att vara rädd för här, om man inte tror på spöken. SD blir en nyttig blåslampa som tvingar fram vissa frågor till den politiska dagordningen.
I den mån SD har dåliga argument så är det fritt fram att komma med bättre argument.
Permalänk | Anmäl
Mats Forssblad, 2009-10-20, 12:55
Det som upprört mig under många år är att politiker och media vägrar att diskutera invandrings- och migrationspolitiken på ett sakligt och sanningenligt sätt. Under decennier har man tigit om invandringens baksidor. Det kommer nu tillbaka som en rekyl i fomr av SD.
Ärligt talat vad hade man väntat sig?
Permalänk | Anmäl
Stina, 2009-10-20, 13:18
"Enligt mig förtjänar Aftonbladet heder och ära för sin hantering av Sverigedemokraterna."
Aurora Larissa Felderman
Det är ju en fantastisk heder och ära att förvanska vad Jimmie Åkesson säger för att kunna brännmärka honom och uppmana till att han dödas av vänsterns dödspatruller aka AFA etc.
Fint att vi fått en sån fin hederskultur i Sverige. Tack, Aftonbladet!
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-10-20, 13:28
Jag rekommenderar alla se videon om motdemonstrationer mot Gert Wilder i London, då får ni perspektiv på vad radikal ISLAM vill göra med dem som säger det minsta kritiska mot ISLAM eller profeten Muhammed ! Se under länken:
http://everykindapeople.blogspot.com/2009/10/vem-ar-extrem.html
Är normalt liberal men här går min toleransgräns för totalitära läror.
Det är nog dags att vakna i Sverige också innan det går så här långt !
Permalänk | Anmäl
40 år i svensk politik, 2009-10-20, 13:35
Det finns ett mycket enkelt sätt att manövrera bort SD från den politiska arenan. Nämligen att själa deras frågor, och eftersom de bara tycks ha en så blir det ju bara ännu enklare.
Om alla partier svarade på följande frågor så vore SD ett minne blott:
1. Tycker ni att invandrings- och integrationspolitiken hittills varit lyckad?
2. Om inte, vad tänker ni göra åt det om ni vinner valet?
Lätt som en plätt. Fast då måste de andra partierna förstås skaffa sig en politk på området.....
Permalänk | Anmäl
von unten, 2009-10-20, 13:38
* Även om nu SD kommer in i riksdagen med 5% betyder det att 95% INTE röstar på dem. Det är knappast "folket".
* Privatägda tidningar har ingen som helst skyldighet att vara objektiva och får behandla SD hur fan de vill inom lagens ramar. Det finns inget "odemokratiskt" med det.
Permalänk | Anmäl
Indeed, 2009-10-20, 13:45
Följande stycke är inte skrivet av mig men väldigt läsvärt:
Får tidningen verkligen sätta citationstecken kring ett fabricerat citat?
I rubriken skriver man
"Muslimerna är vårt största utländska hot"
I länken till artikeln har man kortat ned det till
"Muslimerna är vårt största hot".
Men vad har Åkesson egentligen sagt...?
"en mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.
Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år."
Något att begrunda.
Permalänk | Anmäl
Pahlavi, 2009-10-20, 13:47
"Knuffas in i riksdagen"!? Vi väljare är så högutbildade och framförallt internationella efter att ha levt i andra världsdelar, så vi vet exakt vad som krävs för stoppa vandaliseringen av Sverige. Den har vi sett bl.a i Mellanöstern, där folk styrs av högre makter/ troll, gudar och jag vet inte vad! Den utvecklingen vill vi svenskar inte ha i vårt sekulariserade Sverige! Det kommer SD att se till.
Permalänk | Anmäl
Charlotte T., 2009-10-20, 13:51
Pahlavi. Vad förväntar du dig av en tidning som andas nazistisk gaskammare?
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-10-20, 13:51
#2 Tommy Sandström
Helt ärligt, den världen du lever i verkar krylla av feminazister. Jag hade aldrig ens hört ordet innan jag började läsa på Newsmill. Feminazism är ett ord du har hittat på och det låter verkligen patetiskt. Dessutom får du in ordet ÖVERALLT, jag måste erkänna att du är duktig på att sprida din paranoida samhällssyn. Men efter att ha läst dina kommentarer lite här och där nu så framstår du mest som oseriös.
Permalänk | Anmäl
horror, 2009-10-20, 13:53
#14 von unten
Bra idé! Alla som är intresserade kan lätt maila till våra regerings- och riksdagspolitiker i de här frågorna. Då kommer de med all säkerhet upp på bordet och agendan. Om inte annat pajar riksdagsservern för mailtrycket.
Permalänk | Anmäl
Stina, 2009-10-20, 13:58
Det värsta av allt är ju att SD framför sådant som verkligen behöver diskuteras och är riktigt obekvämt för PKiter som målat in sig i ett hörn, jävligt farligt mot dagordningen.
Permalänk | Anmäl
Mike Nilson, 2009-10-20, 15:11
Det som upplevs som mest hotfullt av riksdagsledamöterna är nog det faktum att om SD kommer in i riksdagen så måste minst femton av de nuvarande lämna en bekväm tillvaro i parlamentet, det svider.
Permalänk | Anmäl
egon, 2009-10-20, 15:38
Knuffa väljare?
Ja gud förbjude att vuxna människor själva ska få bestämma vilket parti de vill rösta på.
Fram med socialism! Ett parti, en ledare, Sahlin åt folket!
Permalänk | Anmäl
LArs, 2009-10-20, 15:51
Bilda fristad för muslimerna på Gotland.
Lös in alla innevånare på gotland och låt muslimerna bosätta sig där för att gå till mötes den stora gruppen av troende muslimer.
Nalin Pekul är lämplig som generalguvenör över denna isolerade del av Sverige. Medan Fårö reserveras för sossepampar och kultureliten. Där kan lämpligen Göran Hägglund bli tillsyningsman och upprätthålla lag och kristen moral. Sedan isoleras gotland och visum för besök i Sverige införs. På så sätt undgår vi skadorna av en huvudlös invandringspolitik.
Permalänk | Anmäl
K-G Johansson, 2009-10-20, 15:53
#15 Indeed,
*"Även om nu SD kommer in i riksdagen med 5% betyder det att 95% INTE röstar på dem. Det är knappast "folket".
Är du snäll och berättar samma sak för vänsternissarna som tror de styr Sverige men i själva verket har bara runt 5%. Det är knappast folket, Indeed.
Permalänk | Anmäl
Kryckan, 2009-10-20, 16:05
Jimmie Åkesson är, trots sina 29 år, den största politiker Sverige har haft i modern tid. Han ger det plågade svenska folket hopp. Han vågar säga som det är.
Innan Jimmie Åkesson dök upp på den politiska arenan så hade jag aldrig röstat i något politskt val. Nu är det självklart för mig och många andra Sverigevänner. Det är dags för uppror. Sverigedemokraterna till Riksdagen år 2010!
Permalänk | Anmäl
Linus Ekström, 2009-10-20, 16:19
Det som är farligt är den översittarmentalitet som präglat våra eliter när de har förhindrat en öppen dabatt, den politiska adeln, journalisterna och finkultureliten under de senaste 25 åren.
Det är det verkligt farliga.
Men nu skall de hitta en syndabock på annat håll som skall hängas för eliternas egna grava försummelser.
Permalänk | Anmäl
goran, 2009-10-20, 16:32
Helt sorgligt, alltid samma sak:
"Om vi diskuterar med dem om sakfrågorna så kommer det bara visa att... eeh, de har rätt? Och det vill vi ju inte, för då skulle ju folket kunna göra ett informerat beslut, som i en riktigt demokrati, usch! Nej, istället måste vi bara smutskasta och ljuga om SD, och sedan inte ge dem något chans att försvara sig, precis som man alltid har gjort på SVT och i övrig media i alla år tidigare!"
Suck, fatta att det Jimmy säger är rätt och en självklar sanning, och att det KOMMER gå åt skogen med Sverige om inget görs, oavsett hur politiskt korrekt det låter att bara fortsätta lasta in folk från tredje världen tills hela landet sjunker... SLUTA NU, NI HAR FÖRLORAT, OK?!
Permalänk | Anmäl
Niklas K, 2009-10-20, 16:41
Oavsett om SD har rätt eller fel i det dom säger så kommer dom få min röst och det är ganska enkelt. Jag tycker invandringen har varit övervägande negativ och vill ha ett TOTAL STOPP i många år framöver, för att se vart vi hamnar med dom invandrare som redan finns här.
Svårare än så är det inte, så jag hoppas att media och politiker fattar det för när man hör dom resonera över varför folk går till SD så kan jag ju säga att i mitt fall är dom helt off.
Permalänk | Anmäl
Svensk, 2009-10-20, 17:46
"Enligt mig förtjänar Aftonbladet heder och ära för sin hantering av Sverigedemokraterna. Att neka SD reklamplats och publicera partiledaren Jimmie Åkessons debattartikel. Demokratiskt och korrekt."
Absolut den vänsterextrema tidningen Aftonbladet gjorde precis rätt när dom ännu en gång tog till ett odemokratiska (du råkade skriva demokratiskt) beslut.
Dock så krossade ju Jimmie Åkesson Aftonfittan i debatten dagen därefter, ni är opålästa, ni går emot er själva och blir helt enkelt avundsjuka när andra klarar av det ni inte gör, ni är allihopa i extremvänstern ett stort skämt.
Det är vidrigt hur ni kan påstå att ni hjälper invandrare i landet idag, ni skiter i mer än hälften och i samma sekund påstår ni även att ni motkämpar fascim i samhället, hur då? Med fascistiska metoder? Nej men vilken bra lösning, ungefär samma lösning som en grottmänniska skulle komma på.
Fy fan extremister som ni får saker i historien att upprepas.
5% av befolkningen är inte hela "folket" nej men det är en stor del av landet som stödjer SD.
Permalänk | Anmäl
rollesson, 2009-10-20, 17:53
"Med sin okunskap och sitt bristande engagemang"
Oj, haha det fick mig faktiskt att skratta till lite grann. Med det menar du kanske att 'du har' kunskapen du nu talar om, men faktum är att jag kom fram till att du har skrivit en hel sida med bara massa babbel.
Försök en gång till men då får du nog försöka o skita i delen du "vill" att allt ska vara på ett visst sätt.
Permalänk | Anmäl
GurraAndreas, 2009-10-20, 18:04
"Partiledarens argument i debattartikeln var dessutom i oacceptabelt hög utsträckning felaktiga och missvisande."
Jaså?
http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/20/logner-hets-och-grundlosa-pa...
För att anpassa mig till en yngre grupp väljer jag att kommentera som de hade gjort...
"ägd"
Permalänk | Anmäl
Illwill, 2009-10-20, 19:12
Bra skrivet! Delar din analys till stora delar. En aspekt i det hela är ju att SD i princip och hittills i debatten bara kommer fram i sina problematiseringar.
Det skulle vara intressant att få höra hur de tänker sig förändringsarbetet i sig och hur upprätthållandet av ett SD-Sverige skulle yttra sig rent realpolitiskt.
Vilka lagar skulle de instifta och ta bort? Hur skall den miljonminoritet som de går till val på hanteras över tid? Vad skulle utbildning och forskning inriktas mot? Hur skulle rättsstaten rent praktiskt upprätthållas? Hur skulle ett SD-Sverige fungera i ett globaliserat samhälle? SD-Sverige inom EU? Säkerhetspolitik?
En sak är att problematisera en annan är ju att i konkreta program visa på bred, hållbar och trovärdig sakpolitik. Den svenska politiska debatten är ju lite märklig just nu när SD och piratpartiet står för den ideologiska debatten och de etablerade politiska partierna står för sakdebatten. Etablerade politiska partier debatterar sinsemellan uteslutande i olika sakfrågor.
Det var väl just avsaknaden av hållbara sakpolitiska förslag i kombination med ideliga problematiseringar som gjorde att "verklighetens folk" till slut tröttnade på NyD.
Permalänk | Anmäl
Pellefant, 2009-10-20, 21:18
Jag håller med Aurora i detta fallet. Jag anser att det är PK-svenskarna som orsakar främlingsfientlighet av just de anledningar som hon nämner.
Anledningen till att integrationen går så katastrofalt dåligt i sverige är för att välmenande svenskar lagt sig i någonting som kunde skett naturligt.
Nåja, genom historien har folket skött det bäst själva utan pekpinnar uppifrån, fast då har det inte varit sådan massiv invandring som de senaste 20-25 åren.
Invandring och integration fungerade förr (som är ett populärt argument) pga att de kom i en jämn takt och i sådan takt att de hann integreras. Och då hade vi inte problemet med arbetslöshet och bidrag.
Faktum är att det är antalet som är problemet, inte invandringen i sig. Det skulle bli precis samma problem om en miljon nordbor bosatte sig i Somalia och de hade samma slösaktiga bidragssystem som sverige.
Människor är i grunden lika.
Permalänk | Anmäl
suka, 2009-10-20, 21:28
Skulle vara intressant att se var alla motståndare till Åkesson och SD bor. Min gissning är att de bor i ett segregerat område där det bor oproportionerligt många svenskfödda. Om de skulle valt att minska segragationen och flytta till områden som bebos av de som de så ivrigt försvarar så hade dett gett mer trovärdighet i deras argumentation,
Permalänk | Anmäl
Makrill, 2009-10-20, 21:49
#35 Makrill:
Skulle vara intressant att se var alla anhängaretill Åkesson och SD bor. Min gissning är att de bor i ett segregerat område där det bor oproportionerligt många svenskfödda. Om de skulle valt att minska segragationen och flytta till områden som bebos av de som de så ivrigt bekämparså hade dett gett mer trovärdighet i deras argumentation
Permalänk | Anmäl
Pellefant, 2009-10-20, 22:00
"Partiledarens argument i debattartikeln var dessutom i oacceptabelt hög utsträckning felaktiga och missvisande."
Enligt Jan Hjärpe menar du? Aldrig hört talas om kritisk granskande av uppgifter?
Jan Hjärpe som blev känd för snart 20 år sedan för att i rätten vittna och göra allt för att fria den grövsta pronazistiska och antisemitiska radiostationen i Europa efter andra världskriget, Radio Islam. Där lyckades han dock ej utan Radio Islam fälldes hets mot folkgrupp.
I sin bok "Araber och arabism" förklarar han vidare att dagens mellanöstern med kvinnoförtryck, stening, barngifte m.m är inne i sin "guldåder".
Nässta expert att träda fram i Aftonbladet blir väl Islamisternas främste företrädare Mohammed Omar, fast han har ju haft lite svårt att hålla inne med sina åsikter den senaste tiden. Arrangerar demonstrationer med nynazister på Sergels Torg och liknande. Dock svårt att se att det skulle stoppa aftonbladet?
Permalänk | Anmäl
Berit, 2009-10-20, 23:52
När vi anlitade Jan Hjärpe som konsult ett par gånger redan på 90-talet på min arbetsplats, trodde de flesta av oss att han måste han konverterat till islam utan att gå ut med det. Han är ursprungligen kristen. Helt okritiskt försvarade Hjärpe precis vilka galenskaper som helst bara det var en muslim inblandad.
Till saken hör att vi var öppna och kunskapssökande och trodde väl på honom till en början men märkte allteftersom att hans påståenden var alltför galna att fästa tilltro till.
Permalänk | Anmäl
Beatrice, 2009-10-21, 03:26
#36 Pellefant, 2009-10-20, 23:00
Där har du ju problemet som vi många stör oss på. Det är inte VÅRT ansvar att integrera oss med invandrarna som kommer hit. Vi ska alltså inte behöva flytta och ändra våra vanor för deras skull.
Det är deras ansvar som inflyttade att integrera sig i samhället och inte vårt ansvar att integrera oss i deras medtagna samhällskultur.
Permalänk | Anmäl
Johan S, 2009-10-21, 09:09
Media ljuger som vanligt. Det är skrämmande att så många journalister är ryggradslösa. Marianne "Sir Väs" Rundström (har ni tänkt på hur extremt lika de är ormen i Robin Hood och Marianne) slängde ut sig påstående utan någon som helst fakta kontroll, pinsamt. De flesta muslimer som kommit till Sverige har inte gjort det som flyktingar utan av andra skäl ekonomiska. Nästan ingen som kommit till Sverige har varit flykting enligt Genevé-konventionen utan ekonomisk. Det mes skrämmasnde är att SR och SVT statsmedia som är socialdemokratiskt kontrollerad, inte redovisar att S chans till makten ligger i en islamisering av Sverige. I sossarnas egen valanalys över EU-valet går det att läsa att S gjorde sitt bästa resultat i de muslimska valdistrikten Spånga 13 och Spånga 15, där fick de nästan tre av fyra röster. Ingen kan väl inte ens armén av ryggradslösa journalister kan väl förneka att det de flesta väljarna i Tensta är muslimer. I Danderyd 16 där det inte finns några muslimska väljare men många pooler och båtar där gjorde S fiasko blev elfte parti och fick lika många röster som antalet ogiltiga, men bara en tredjedel så många som blank rösterna.
Permalänk | Anmäl
Allan Stahre, 2009-10-21, 09:15
500 000 potentiella S-väljare är vad Sverige har fått. Bidragsberoende och tacksamma ska dom rösta på sossarna. Är det tänkt. Hoppas de biter den hund som föder dem.
Permalänk | Anmäl
Helena Palén Olofsson, 2009-10-21, 09:50
Jag bryr mig inte så mycket om Sverigedemokraterna. Men jag har hjärtligt roligt åt att alla politiskt korrekta journalister och proffstyckare som håller på att sätta kaffet i vrångstrupen så fort SD kommer på tal.
Partiet utmålas som satan själv och om SD skulle komma in i riksdagen så skulle landet stå inför ett nazistiskt maktövertagande.
Proportioner saknas. Förlåt en fråga? Är det ingen som tänker på invandrarna? I valtider så brukar invandrargettona få det obligatoriska besöket av röstfiskande politiker som med deltagande min låtsas lyssna på immgranternas problem. Efter valet är dessa politiker som bortblåsta tills det är dags för nästa val. Att flyktingpolitiken har i det närmaste totalhavererat är inget som man från ledande håll vill kännas vid; då är det lättare att skälla alla som kritiserar den förda politiken för rasister och främlingsfientliga.
Ju längre bort från problemområderna dessa journalister och proffstyckare bor ju mer propagerar de för ökad invandring.
Varför inte låta ett antal tusen invandrare bosätta sig i t.ex. Djursholm, Danderyd eller Södermalm? Dessutom skulle det väl också kunna smällas upp ett par flyktingförläggningar i anslutning till nämda områden. Det skulle väl bli ett pikant inslag i den trista grå svenska vardagen. Multikulti till tusen. Jag vet inte men jag skulle tippa att reaktionerna från dessa områden skulle få Sverigedemokraterna att framstå som tämligen bleka i sammanhanget.
Det går bra att framstå som liberal och fördomsfri så länge man själv lever på betryggande avstånd från verkligheten.
Tack för ordet och glöm inte att rösta och framför allt, rösta rätt. Det är viktigt!
Permalänk | Anmäl
Stig, 2009-10-22, 01:57
Dom fel man hackar ner på är i flera fall semantiska snarare än det är fel i substans. Tex att muslimer är överrepresenterade ibland våldtäktsmän, det finns ingen statistik på, visst. Däremot finns det statistik på hur många som är araber, och den visar att araber är väldigt överrepresenterade ibland våldtäktsmän. Han har alltså sannolikt rätt.
Permalänk | Anmäl
Karl, 2009-10-22, 09:52
"Däremot finns det statistik på hur många som är araber, och den visar att araber är väldigt överrepresenterade ibland våldtäktsmän. Han har alltså sannolikt rätt."
Länka till källan tack.
Permalänk | Anmäl
asdf, 2009-10-22, 21:12
Perfekt skolexempel på folkvilje- och demokratiförakt; författarinnan, aftonbladet och ytterligare en hoper självutnämnda sanningssägare bör, ja till och med skall, ta varje tillfälle att sålla bort information och diskriminera oppositionella rörelser så att det korkade massorna inte råkar feltolka verkligheten och rösta på något annat parti än sossarna. Censur och förmynderi för demokratins skull? Fy FAAN vad äckligt, Göbbels hade blivit grön av avund!
För den som är intresserad av SD:s vederläggande av Aftonbladets lögner om lögner: http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1197
(Är det verkligen så svårt att kolla partiets hemsida innan man börjar rapa floskler och sprida dessa förtryckarregimens lydhundars lösa rykten vidare?)
Permalänk | Anmäl
Linus, 2009-11-03, 11:29
varför kritisera sd och inte själva problemställningen med massinvandring? utan en ordentlig genomgång i media så kommer debatten aldrig att fortskrida! skribenten borde ta första steget i denna process,
Permalänk | Anmäl
mattias1, 2009-11-24, 15:38
Källa till dig #44
http://www.dn.se/opinion/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brot...
Men Åkessons svar till Hjärpes med fleras "FEL" skiter man i, för det är roligare att låtsas som att SD sitter utan källor
Permalänk | Anmäl
rerre, 2009-12-02, 01:50
Utan Internet hade vi varit lämnade till fulmedias ensidiga "nyhetsrapportering". Efter läst rapporter, statistik, mailat med GW Persson, min fru våldtagen 2004 av en arab, min son misshandlad flera gånger av segregerade arabungdomar... tack gode gud för sverige demokraterna. De som inte röstar på SD i nästa val, bor inte där mångkultur kan upplevas, och är landsförrädare.
Permalänk | Anmäl
Binnen, 2009-12-08, 23:02
Ett tramsigt inlägg kryddat med politisk korrekthet.
Hon gör dock några bra analyser
1. Ja, Jimmy Åkesson och Sd tjänar på att så fort du nämner omskärelse av pojkar under 18, halal/kosher slakt och hedersmord så skriks det rasist av vänstermedia.
Men det är inte bara det. Du får heller inte öppna munnen om att invandrare är överrepresenterade i brottsligheten, du får inte kritisera social konstruktivistiska/post-moderna teorier så som post-kolonalism/feminism och du får absolut inte säga att det mångkulturella samhället kanske inte är sådär jättebra. Att säga nej till det mångkulturella samhället är inte att vara emot invandrare, att säga nej till det mångkulturella samhället kan göras från en liberal horisont, dvs. att individuell frihet skall gå framför kulturella och religiösa friheter som inskränker individuell frihet.
Vill etablisemanget få bort Sd bör de:
1. Förbjuda omskärelse av pojkar
2. Förbjuda Halal/kosher
3. Göra någontng åt invandrarkriminaliteten
4. Säga nej till hedersproblematiken
5. Säga nej till fundamentalisk religion
6. Förkasta de här vänsterextrema akademiska teorierna om "strukturell diskriminering" och den akademiska vänsterns rasism mot vita.
7. Säga nej till kvotering och andra kollektiviska diskriminerande lösningar.
Men inget av detta vill politikerna göra - eftersom de alla "älskar det mångkulturella samhället" - även fast de knappt kan definiera kulturbegreppet och knapphändigt förstår den socialkonstruktivism som byråkraterna och akademikerna har bankat in i dem.
Permalänk | Anmäl
Dogdylan, 2010-01-14, 20:05
50 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
En till i raden av de självutnämnda som vill rätta in "folket" i ledet.
Kommer säkert ännu flera inom kort.
Varför är det så farligt med en fri debatt om dessa frågor?
Varför ska vi tiga och lyda våra politiker och journalister?
Folket behöver inte diciplinerads. En demokrati bygger på fri debatt - inte att storebror har rätt i alla lägen. Den här formen av politiska tabun har vi ofta i Sverige - ta till exempel frågan om mäns våld emot kvinnor där bara en sida släpps fram i debatten - läs feminazismen. Sluta upp med detta - det är inte värdigt en demokrati - låt folket ha vilka åsikter de vill så länge de inte förtalar eller hetsar till upplopp. Sverige har allt för länge varit en åsiktsdiktatur med bara en åsikt i taget - storebrors åsikter.
#1 Skogstokig, 2009-10-20, 13:15
Det är p.g.a. de grupper du nämner håller på att tappa greppet om folket. Trots denna enorma propagandamaskin som år ut och år in har försökt fylla folket med rent trams så gör en stor del människor något helt annat, efter eget huvud.
Tack o lov borde man väl säga kanske.
Jag instämmer med Aurora. Det var de etablerade partiernas och mediernas ovilja/rädsla att ta upp de negativa effekterna av invandringen som skapade det utrymme som SD nu kan ockupera. Genom att fortsätta med detta beteende, om än för att ta avstånd från SD, kommer man bara att stärka en stor del av befolkningens misstro mot dem. Många, som i och för sig inte sympatiserar med SD, kommer nog att vara lockade att rösta på dem som en protest mot övriga partiers ovilja att se kritiskt på invandringen och bristen på integration i Sverige.
Det hade varit bättre om de etablerade partierna för länge sedan vågat inta en mer kritisk syn till invandringens effekter (istället för dagens naiva multikulturutopi). Då hade vi kunnat fått en sansad debatt. Fegheten i etablissemanget gynnar bara extremisterna.
Jag håller med Aurora i detta.
Varken SD eller PP ska nånsin få komma in i riksdagen för att representera sina väljares åsikter i det demokratiska Sverige!
Det är ju alldeles horribelt att man kan få höra såna hemska saker som könsstympning, och att det pågår i Sverige och är helt lagligt!
Nä nu blir det en röst på Mona Sahlin så att vi slipper alla dessa fria tankar!
Det intressanta är ju faktiskt att Jimmie har rätt medans Aftonbladet och kultureliten som vanligt ljuger, som vanligt med andra ord.
Tror jag nyligen tappat allt förtroende och all respekt för detta lands nuvarande styre och jag röstade endå på M förra året, men nu är det nog.
Jag kommer inte skämmas för att inte betala någon skatt till detta elände. Jag flyttar mina konton och min privata verksamhet utomlands, på det kommer ni tappa ca 1-2 miljoner per år.
Återkommer när vi lever i en demokrati igen.
"""politiska debattörer som gått i den fälla jag misstänker att han gillrat försöker bekämpa Sverigedemokraterna genom att med hull och hår försvara allt som Åkesson uttrycker sig negativt om."""
Det kan vara så men det är inte Sverigedemokraternas fel. Det är något de politiska debattörerna får ställas till svars för. Ett problem i debatten är att de som argumenterar mot SD tjänar på att partiet inte kommer in i riksdagen, vari deras neutralitet kan ifrågasättas.
Vi vet att vänstern kommer få svårt att bilda regering om SD kommer in i riksdagen; resultatet blir att alliansen bildar regering med miljöpartiet istället. Därav är vänstertidningar som aftonbladet i en stämning av panik, inte för att de vill stoppa SD utan för att de vill stoppa alliansen.
I Aftonbladet skriver Anna-Lena Lodenius att "Rädda människor tror på Åkesson". Den relevanta frågan är alltså om människor är rädda och varför? Är rädsla en adekvat reaktion och under vilka omständigheter? Är det rimligt att driva en invandringspolitik som leder till att vanliga svenskar blir hotade i sitt eget land eller är det synnerligen oansvarigt?
Här är ett exempel från Malmö som kanske kan upplysa i sakfrågan:
http://www.youtube.com/watch?v=UZ7QZO6-DW0
Den som ser filmerna och tycker att "det var väl inget" eller som tycker att det är helt ok att vanliga svenskar blir hotade och rånade är alltså en del av problemet och inte en del av lösningen.
If you have security it takes up 5% of your time, if you have no security it takes up 100% of your time.
EN LÄSVÄRD ARTIKEL OM ÄMNET http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10691628&lngArticleID=10691628&b...
Jag håller också med Aurora. Det är övriiga politiska rörelsers censur, där de vägrar att tala öppet och ärligt om problem med invandring, integration och islamism, som skapar grogrund för SD.
Men jag är inte rädd som Aurora. Nej, det finns inget att vara rädd för här, om man inte tror på spöken. SD blir en nyttig blåslampa som tvingar fram vissa frågor till den politiska dagordningen.
I den mån SD har dåliga argument så är det fritt fram att komma med bättre argument.
Det som upprört mig under många år är att politiker och media vägrar att diskutera invandrings- och migrationspolitiken på ett sakligt och sanningenligt sätt. Under decennier har man tigit om invandringens baksidor. Det kommer nu tillbaka som en rekyl i fomr av SD.
Ärligt talat vad hade man väntat sig?
"Enligt mig förtjänar Aftonbladet heder och ära för sin hantering av Sverigedemokraterna."
Aurora Larissa Felderman
Det är ju en fantastisk heder och ära att förvanska vad Jimmie Åkesson säger för att kunna brännmärka honom och uppmana till att han dödas av vänsterns dödspatruller aka AFA etc.
Fint att vi fått en sån fin hederskultur i Sverige. Tack, Aftonbladet!
Jag rekommenderar alla se videon om motdemonstrationer mot Gert Wilder i London, då får ni perspektiv på vad radikal ISLAM vill göra med dem som säger det minsta kritiska mot ISLAM eller profeten Muhammed ! Se under länken:
http://everykindapeople.blogspot.com/2009/10/vem-ar-extrem.html
Är normalt liberal men här går min toleransgräns för totalitära läror.
Det är nog dags att vakna i Sverige också innan det går så här långt !
Det finns ett mycket enkelt sätt att manövrera bort SD från den politiska arenan. Nämligen att själa deras frågor, och eftersom de bara tycks ha en så blir det ju bara ännu enklare.
Om alla partier svarade på följande frågor så vore SD ett minne blott:
1. Tycker ni att invandrings- och integrationspolitiken hittills varit lyckad?
2. Om inte, vad tänker ni göra åt det om ni vinner valet?
Lätt som en plätt. Fast då måste de andra partierna förstås skaffa sig en politk på området.....
* Även om nu SD kommer in i riksdagen med 5% betyder det att 95% INTE röstar på dem. Det är knappast "folket".
* Privatägda tidningar har ingen som helst skyldighet att vara objektiva och får behandla SD hur fan de vill inom lagens ramar. Det finns inget "odemokratiskt" med det.
Följande stycke är inte skrivet av mig men väldigt läsvärt:
Får tidningen verkligen sätta citationstecken kring ett fabricerat citat?
I rubriken skriver man
"Muslimerna är vårt största utländska hot"
I länken till artikeln har man kortat ned det till
"Muslimerna är vårt största hot".
Men vad har Åkesson egentligen sagt...?
"en mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.
Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år."
Något att begrunda.
"Knuffas in i riksdagen"!? Vi väljare är så högutbildade och framförallt internationella efter att ha levt i andra världsdelar, så vi vet exakt vad som krävs för stoppa vandaliseringen av Sverige. Den har vi sett bl.a i Mellanöstern, där folk styrs av högre makter/ troll, gudar och jag vet inte vad! Den utvecklingen vill vi svenskar inte ha i vårt sekulariserade Sverige! Det kommer SD att se till.
Pahlavi. Vad förväntar du dig av en tidning som andas nazistisk gaskammare?
#2 Tommy Sandström
Helt ärligt, den världen du lever i verkar krylla av feminazister. Jag hade aldrig ens hört ordet innan jag började läsa på Newsmill. Feminazism är ett ord du har hittat på och det låter verkligen patetiskt. Dessutom får du in ordet ÖVERALLT, jag måste erkänna att du är duktig på att sprida din paranoida samhällssyn. Men efter att ha läst dina kommentarer lite här och där nu så framstår du mest som oseriös.
#14 von unten
Bra idé! Alla som är intresserade kan lätt maila till våra regerings- och riksdagspolitiker i de här frågorna. Då kommer de med all säkerhet upp på bordet och agendan. Om inte annat pajar riksdagsservern för mailtrycket.
Det värsta av allt är ju att SD framför sådant som verkligen behöver diskuteras och är riktigt obekvämt för PKiter som målat in sig i ett hörn, jävligt farligt mot dagordningen.
Det som upplevs som mest hotfullt av riksdagsledamöterna är nog det faktum att om SD kommer in i riksdagen så måste minst femton av de nuvarande lämna en bekväm tillvaro i parlamentet, det svider.
Knuffa väljare?
Ja gud förbjude att vuxna människor själva ska få bestämma vilket parti de vill rösta på.
Fram med socialism! Ett parti, en ledare, Sahlin åt folket!
Bilda fristad för muslimerna på Gotland.
Lös in alla innevånare på gotland och låt muslimerna bosätta sig där för att gå till mötes den stora gruppen av troende muslimer.
Nalin Pekul är lämplig som generalguvenör över denna isolerade del av Sverige. Medan Fårö reserveras för sossepampar och kultureliten. Där kan lämpligen Göran Hägglund bli tillsyningsman och upprätthålla lag och kristen moral. Sedan isoleras gotland och visum för besök i Sverige införs. På så sätt undgår vi skadorna av en huvudlös invandringspolitik.
#15 Indeed,
*"Även om nu SD kommer in i riksdagen med 5% betyder det att 95% INTE röstar på dem. Det är knappast "folket".
Är du snäll och berättar samma sak för vänsternissarna som tror de styr Sverige men i själva verket har bara runt 5%. Det är knappast folket, Indeed.
Jimmie Åkesson är, trots sina 29 år, den största politiker Sverige har haft i modern tid. Han ger det plågade svenska folket hopp. Han vågar säga som det är.
Innan Jimmie Åkesson dök upp på den politiska arenan så hade jag aldrig röstat i något politskt val. Nu är det självklart för mig och många andra Sverigevänner. Det är dags för uppror. Sverigedemokraterna till Riksdagen år 2010!
Det som är farligt är den översittarmentalitet som präglat våra eliter när de har förhindrat en öppen dabatt, den politiska adeln, journalisterna och finkultureliten under de senaste 25 åren.
Det är det verkligt farliga.
Men nu skall de hitta en syndabock på annat håll som skall hängas för eliternas egna grava försummelser.
Helt sorgligt, alltid samma sak:
"Om vi diskuterar med dem om sakfrågorna så kommer det bara visa att... eeh, de har rätt? Och det vill vi ju inte, för då skulle ju folket kunna göra ett informerat beslut, som i en riktigt demokrati, usch! Nej, istället måste vi bara smutskasta och ljuga om SD, och sedan inte ge dem något chans att försvara sig, precis som man alltid har gjort på SVT och i övrig media i alla år tidigare!"
Suck, fatta att det Jimmy säger är rätt och en självklar sanning, och att det KOMMER gå åt skogen med Sverige om inget görs, oavsett hur politiskt korrekt det låter att bara fortsätta lasta in folk från tredje världen tills hela landet sjunker... SLUTA NU, NI HAR FÖRLORAT, OK?!
Oavsett om SD har rätt eller fel i det dom säger så kommer dom få min röst och det är ganska enkelt. Jag tycker invandringen har varit övervägande negativ och vill ha ett TOTAL STOPP i många år framöver, för att se vart vi hamnar med dom invandrare som redan finns här.
Svårare än så är det inte, så jag hoppas att media och politiker fattar det för när man hör dom resonera över varför folk går till SD så kan jag ju säga att i mitt fall är dom helt off.
"Enligt mig förtjänar Aftonbladet heder och ära för sin hantering av Sverigedemokraterna. Att neka SD reklamplats och publicera partiledaren Jimmie Åkessons debattartikel. Demokratiskt och korrekt."
Absolut den vänsterextrema tidningen Aftonbladet gjorde precis rätt när dom ännu en gång tog till ett odemokratiska (du råkade skriva demokratiskt) beslut.
Dock så krossade ju Jimmie Åkesson Aftonfittan i debatten dagen därefter, ni är opålästa, ni går emot er själva och blir helt enkelt avundsjuka när andra klarar av det ni inte gör, ni är allihopa i extremvänstern ett stort skämt.
Det är vidrigt hur ni kan påstå att ni hjälper invandrare i landet idag, ni skiter i mer än hälften och i samma sekund påstår ni även att ni motkämpar fascim i samhället, hur då? Med fascistiska metoder? Nej men vilken bra lösning, ungefär samma lösning som en grottmänniska skulle komma på.
Fy fan extremister som ni får saker i historien att upprepas.
5% av befolkningen är inte hela "folket" nej men det är en stor del av landet som stödjer SD.
"Med sin okunskap och sitt bristande engagemang"
Oj, haha det fick mig faktiskt att skratta till lite grann. Med det menar du kanske att 'du har' kunskapen du nu talar om, men faktum är att jag kom fram till att du har skrivit en hel sida med bara massa babbel.
Försök en gång till men då får du nog försöka o skita i delen du "vill" att allt ska vara på ett visst sätt.
"Partiledarens argument i debattartikeln var dessutom i oacceptabelt hög utsträckning felaktiga och missvisande."
Jaså?
http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/20/logner-hets-och-grundlosa-pa...
För att anpassa mig till en yngre grupp väljer jag att kommentera som de hade gjort...
"ägd"
Bra skrivet! Delar din analys till stora delar. En aspekt i det hela är ju att SD i princip och hittills i debatten bara kommer fram i sina problematiseringar.
Det skulle vara intressant att få höra hur de tänker sig förändringsarbetet i sig och hur upprätthållandet av ett SD-Sverige skulle yttra sig rent realpolitiskt.
Vilka lagar skulle de instifta och ta bort? Hur skall den miljonminoritet som de går till val på hanteras över tid? Vad skulle utbildning och forskning inriktas mot? Hur skulle rättsstaten rent praktiskt upprätthållas? Hur skulle ett SD-Sverige fungera i ett globaliserat samhälle? SD-Sverige inom EU? Säkerhetspolitik?
En sak är att problematisera en annan är ju att i konkreta program visa på bred, hållbar och trovärdig sakpolitik. Den svenska politiska debatten är ju lite märklig just nu när SD och piratpartiet står för den ideologiska debatten och de etablerade politiska partierna står för sakdebatten. Etablerade politiska partier debatterar sinsemellan uteslutande i olika sakfrågor.
Det var väl just avsaknaden av hållbara sakpolitiska förslag i kombination med ideliga problematiseringar som gjorde att "verklighetens folk" till slut tröttnade på NyD.
Jag håller med Aurora i detta fallet. Jag anser att det är PK-svenskarna som orsakar främlingsfientlighet av just de anledningar som hon nämner.
Anledningen till att integrationen går så katastrofalt dåligt i sverige är för att välmenande svenskar lagt sig i någonting som kunde skett naturligt.
Nåja, genom historien har folket skött det bäst själva utan pekpinnar uppifrån, fast då har det inte varit sådan massiv invandring som de senaste 20-25 åren.
Invandring och integration fungerade förr (som är ett populärt argument) pga att de kom i en jämn takt och i sådan takt att de hann integreras. Och då hade vi inte problemet med arbetslöshet och bidrag.
Faktum är att det är antalet som är problemet, inte invandringen i sig. Det skulle bli precis samma problem om en miljon nordbor bosatte sig i Somalia och de hade samma slösaktiga bidragssystem som sverige.
Människor är i grunden lika.
Skulle vara intressant att se var alla motståndare till Åkesson och SD bor. Min gissning är att de bor i ett segregerat område där det bor oproportionerligt många svenskfödda. Om de skulle valt att minska segragationen och flytta till områden som bebos av de som de så ivrigt försvarar så hade dett gett mer trovärdighet i deras argumentation,
#35 Makrill:
Skulle vara intressant att se var alla anhängaretill Åkesson och SD bor. Min gissning är att de bor i ett segregerat område där det bor oproportionerligt många svenskfödda. Om de skulle valt att minska segragationen och flytta till områden som bebos av de som de så ivrigt bekämparså hade dett gett mer trovärdighet i deras argumentation
"Partiledarens argument i debattartikeln var dessutom i oacceptabelt hög utsträckning felaktiga och missvisande."
Enligt Jan Hjärpe menar du? Aldrig hört talas om kritisk granskande av uppgifter?
Jan Hjärpe som blev känd för snart 20 år sedan för att i rätten vittna och göra allt för att fria den grövsta pronazistiska och antisemitiska radiostationen i Europa efter andra världskriget, Radio Islam. Där lyckades han dock ej utan Radio Islam fälldes hets mot folkgrupp.
I sin bok "Araber och arabism" förklarar han vidare att dagens mellanöstern med kvinnoförtryck, stening, barngifte m.m är inne i sin "guldåder".
Nässta expert att träda fram i Aftonbladet blir väl Islamisternas främste företrädare Mohammed Omar, fast han har ju haft lite svårt att hålla inne med sina åsikter den senaste tiden. Arrangerar demonstrationer med nynazister på Sergels Torg och liknande. Dock svårt att se att det skulle stoppa aftonbladet?
När vi anlitade Jan Hjärpe som konsult ett par gånger redan på 90-talet på min arbetsplats, trodde de flesta av oss att han måste han konverterat till islam utan att gå ut med det. Han är ursprungligen kristen. Helt okritiskt försvarade Hjärpe precis vilka galenskaper som helst bara det var en muslim inblandad.
Till saken hör att vi var öppna och kunskapssökande och trodde väl på honom till en början men märkte allteftersom att hans påståenden var alltför galna att fästa tilltro till.
#36 Pellefant, 2009-10-20, 23:00
Där har du ju problemet som vi många stör oss på. Det är inte VÅRT ansvar att integrera oss med invandrarna som kommer hit. Vi ska alltså inte behöva flytta och ändra våra vanor för deras skull.
Det är deras ansvar som inflyttade att integrera sig i samhället och inte vårt ansvar att integrera oss i deras medtagna samhällskultur.
Media ljuger som vanligt. Det är skrämmande att så många journalister är ryggradslösa. Marianne "Sir Väs" Rundström (har ni tänkt på hur extremt lika de är ormen i Robin Hood och Marianne) slängde ut sig påstående utan någon som helst fakta kontroll, pinsamt. De flesta muslimer som kommit till Sverige har inte gjort det som flyktingar utan av andra skäl ekonomiska. Nästan ingen som kommit till Sverige har varit flykting enligt Genevé-konventionen utan ekonomisk. Det mes skrämmasnde är att SR och SVT statsmedia som är socialdemokratiskt kontrollerad, inte redovisar att S chans till makten ligger i en islamisering av Sverige. I sossarnas egen valanalys över EU-valet går det att läsa att S gjorde sitt bästa resultat i de muslimska valdistrikten Spånga 13 och Spånga 15, där fick de nästan tre av fyra röster. Ingen kan väl inte ens armén av ryggradslösa journalister kan väl förneka att det de flesta väljarna i Tensta är muslimer. I Danderyd 16 där det inte finns några muslimska väljare men många pooler och båtar där gjorde S fiasko blev elfte parti och fick lika många röster som antalet ogiltiga, men bara en tredjedel så många som blank rösterna.
500 000 potentiella S-väljare är vad Sverige har fått. Bidragsberoende och tacksamma ska dom rösta på sossarna. Är det tänkt. Hoppas de biter den hund som föder dem.
Jag bryr mig inte så mycket om Sverigedemokraterna. Men jag har hjärtligt roligt åt att alla politiskt korrekta journalister och proffstyckare som håller på att sätta kaffet i vrångstrupen så fort SD kommer på tal.
Partiet utmålas som satan själv och om SD skulle komma in i riksdagen så skulle landet stå inför ett nazistiskt maktövertagande.
Proportioner saknas. Förlåt en fråga? Är det ingen som tänker på invandrarna? I valtider så brukar invandrargettona få det obligatoriska besöket av röstfiskande politiker som med deltagande min låtsas lyssna på immgranternas problem. Efter valet är dessa politiker som bortblåsta tills det är dags för nästa val. Att flyktingpolitiken har i det närmaste totalhavererat är inget som man från ledande håll vill kännas vid; då är det lättare att skälla alla som kritiserar den förda politiken för rasister och främlingsfientliga.
Ju längre bort från problemområderna dessa journalister och proffstyckare bor ju mer propagerar de för ökad invandring.
Varför inte låta ett antal tusen invandrare bosätta sig i t.ex. Djursholm, Danderyd eller Södermalm? Dessutom skulle det väl också kunna smällas upp ett par flyktingförläggningar i anslutning till nämda områden. Det skulle väl bli ett pikant inslag i den trista grå svenska vardagen. Multikulti till tusen. Jag vet inte men jag skulle tippa att reaktionerna från dessa områden skulle få Sverigedemokraterna att framstå som tämligen bleka i sammanhanget.
Det går bra att framstå som liberal och fördomsfri så länge man själv lever på betryggande avstånd från verkligheten.
Tack för ordet och glöm inte att rösta och framför allt, rösta rätt. Det är viktigt!
Dom fel man hackar ner på är i flera fall semantiska snarare än det är fel i substans. Tex att muslimer är överrepresenterade ibland våldtäktsmän, det finns ingen statistik på, visst. Däremot finns det statistik på hur många som är araber, och den visar att araber är väldigt överrepresenterade ibland våldtäktsmän. Han har alltså sannolikt rätt.
"Däremot finns det statistik på hur många som är araber, och den visar att araber är väldigt överrepresenterade ibland våldtäktsmän. Han har alltså sannolikt rätt."
Länka till källan tack.
Perfekt skolexempel på folkvilje- och demokratiförakt; författarinnan, aftonbladet och ytterligare en hoper självutnämnda sanningssägare bör, ja till och med skall, ta varje tillfälle att sålla bort information och diskriminera oppositionella rörelser så att det korkade massorna inte råkar feltolka verkligheten och rösta på något annat parti än sossarna. Censur och förmynderi för demokratins skull? Fy FAAN vad äckligt, Göbbels hade blivit grön av avund!
För den som är intresserad av SD:s vederläggande av Aftonbladets lögner om lögner: http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1197
(Är det verkligen så svårt att kolla partiets hemsida innan man börjar rapa floskler och sprida dessa förtryckarregimens lydhundars lösa rykten vidare?)
varför kritisera sd och inte själva problemställningen med massinvandring? utan en ordentlig genomgång i media så kommer debatten aldrig att fortskrida! skribenten borde ta första steget i denna process,
Källa till dig #44
http://www.dn.se/opinion/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brot...
Men Åkessons svar till Hjärpes med fleras "FEL" skiter man i, för det är roligare att låtsas som att SD sitter utan källor
Utan Internet hade vi varit lämnade till fulmedias ensidiga "nyhetsrapportering". Efter läst rapporter, statistik, mailat med GW Persson, min fru våldtagen 2004 av en arab, min son misshandlad flera gånger av segregerade arabungdomar... tack gode gud för sverige demokraterna. De som inte röstar på SD i nästa val, bor inte där mångkultur kan upplevas, och är landsförrädare.
Ett tramsigt inlägg kryddat med politisk korrekthet.
Hon gör dock några bra analyser
1. Ja, Jimmy Åkesson och Sd tjänar på att så fort du nämner omskärelse av pojkar under 18, halal/kosher slakt och hedersmord så skriks det rasist av vänstermedia.
Men det är inte bara det. Du får heller inte öppna munnen om att invandrare är överrepresenterade i brottsligheten, du får inte kritisera social konstruktivistiska/post-moderna teorier så som post-kolonalism/feminism och du får absolut inte säga att det mångkulturella samhället kanske inte är sådär jättebra. Att säga nej till det mångkulturella samhället är inte att vara emot invandrare, att säga nej till det mångkulturella samhället kan göras från en liberal horisont, dvs. att individuell frihet skall gå framför kulturella och religiösa friheter som inskränker individuell frihet.
Vill etablisemanget få bort Sd bör de:
1. Förbjuda omskärelse av pojkar
2. Förbjuda Halal/kosher
3. Göra någontng åt invandrarkriminaliteten
4. Säga nej till hedersproblematiken
5. Säga nej till fundamentalisk religion
6. Förkasta de här vänsterextrema akademiska teorierna om "strukturell diskriminering" och den akademiska vänsterns rasism mot vita.
7. Säga nej till kvotering och andra kollektiviska diskriminerande lösningar.
Men inget av detta vill politikerna göra - eftersom de alla "älskar det mångkulturella samhället" - även fast de knappt kan definiera kulturbegreppet och knapphändigt förstår den socialkonstruktivism som byråkraterna och akademikerna har bankat in i dem.