[...] Ska jag skriva något om Sveridemokraterna, kanske? Jag borde väl göra det. Ni vet alla vad som hände: Aftonbladet publicerar en debattartikel av Jimmie Åkesson, Sverigedemokraternas ledare. Mediekarusellen drar i gång; Jan Helin själv kommenterar och Ulf Nilson gör tummen upp, DN går emot och SvD resonerar lite försiktigt. Expressen håller inte alls med. Polisanmälan är gjord. Och Jimmie Åkesson talar ut på Newsmill. [...]
Blogg:Veckan som gick – Vecka 43 « Same Same B, 2009-10-25, 19:04
[...] Newsmill lever debatten om Jimmie Åkessons debattartikel lite av ett eget liv med hela (i skrivande stund) 27 artiklar i ämnet. Bröderna Ted och Kent [...]
Blogg:Mediastormen mot SD « Robert Boström, 2009-10-23, 13:26
[...] Ian Wachtmeister här och här (hos Nyhetskvarnen). Ted Ekeroth här. Kent Ekeroth här. Och här svarar Jimmie Å [...]
Blogg:Åkesson och ”islamofobin” « Be, 2009-10-22, 22:43
[...] kvotering, könsdiskriminering, integration, skenbara mångfalder, genus, politik, och alla mediebråk, och vid närmare eftertanke så kommer jag att gå till DO och stämma er om jag inte får [...]
Blogg:Informatör åt Genusmaffian « Tanja Bergkvists Blog, 2009-10-22, 14:18
[...] här kommer Jimmie Åkessons replik på hans debattartikel i Aftonbladet. För givetvis är det Aftonbladets fel att hans debattartikel [...]
Blogg:Ibland skäms jag över att vara svensk « Livet enli, 2009-10-21, 08:43
[...] debatten, eller också publicerar man den inte. Enligt Åkesson har aAftonbladet dessutom förvrängt budskapet genom den braskande rubriken. Detta är bottennapp Jan Helin! Det är inte Jimmy Åkesson utan Aftonbladet som [...]
Blogg: Varför häxjakt på Jimmie , 2009-10-21, 06:15
[...] ”Mitt syfte med artikeln var att förklara varför vi sverigedemokrater ser problem med islams framväxt i Sverige, samt det svenska etablissemangets undfallenhet för utvecklingen. Problemet är inte att enskilda människor bekänner sig till en annan trosuppfattning än vad som varit rådande i Sverige. Problemet är att denna framväxt kommer att påverka det svenska samhällsklimatet i en riktning som jag inte vill se. En påverkan som vi nu kan se konkreta resultat av och som aldrig debatterats öppet i Sverige.” Hela artikeln kan läsas här. [...]
Blogg:Åkesson: ”Jag har belägg för mina påståenden, 2009-10-20, 23:31
[...] ”Mitt syfte med artikeln var att förklara varför vi sverigedemokrater ser problem med islams framväxt i Sverige, samt det svenska etablissemangets undfallenhet för utvecklingen. Grundproblemet är inte att enskilda människor bekänner sig till en annan trosuppfattning än vad som varit rådande i Sverige. Problemet är att denna framväxt kommer att påverka det svenska samhällsklimatet i en riktning som jag inte vill se. En påverkan som vi nu kan se konkreta resultat av och som aldrig debatterats öppet i Sverige.” Hela artikeln kan läsas här. [...]
Blogg:Sverigedemokraterna blottlägger Aftonbladets lögner &laq, 2009-10-20, 20:50
[...] ”Mitt syfte med artikeln var att förklara varför vi sverigedemokrater ser problem med islams framväxt i Sverige, samt det svenska etablissemangets undfallenhet för utvecklingen. Problemet är inte att enskilda människor bekänner sig till en annan trosuppfattning än vad som varit rådande i Sverige. Problemet är att denna framväxt kommer att påverka det svenska samhällsklimatet i en riktning som jag inte vill se. En påverkan som vi nu kan se konkreta resultat av och som aldrig debatterats öppet i Sverige.” Hela artikeln kan läsas här. [...]
Blogg:SD bemöter AB’s 20 punkter baserat på Jimmies Åkes, 2009-10-20, 20:32
[...] liknar en ung klarström Jump to Comments Bomberjackajimmie! Du kan ju bilda parti med sprängda ankan, eller varför inte återuppliva gamla BSS tillsammans [...]
Blogg:bomberjackajimmie liknar en ung klarström « helena, 2009-10-20, 20:09
[...] Aftonbladet som blev anmält, så gav det nog fler röster åt SD Jimmie och ännu fler när han talar om att det inte var hans rubrik utan [...]
Blogg:-SD Jimmie får hjälp « kommentarblogg, 2009-10-20, 18:53
[...] partiledare och Sverigedemokra-terna, har orsakat en hel del debatt. Updatering 20 okt 10:45 ”Aftonbladet förvränger min debattartikel” skriver Jimmie på Newsmill, vilket bl a rubriken, som han ej satt själv, hjälper till [...]
Blogg:-Muslim är …. « kommentarblogg, 2009-10-20, 10:17
[...] Svenska Dagbladet och Newsmill Efterskalven efter Jimmie Åkessons artikel är nära nog historiska i sina reaktioner. I Svenska Dagbladet konstaterar Jimmie: – Utmärkande för partiledarna och statsministern är att man vill undvika sakfrågan: att det pågår en successiv anpassning till muslimska påbud och att det är problematiskt. Reinfeldt vill inte diskutera sakfrågan för han vet att det vi säger är sant. Svd Aftonbladet förvränger min debattartikel, säger Jimmie Åkesson på Newsmill [...]
Blogg:Efterskalven av en debattartikel « Gotiska Klubben, 2009-10-20, 08:26
[...] 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, [...]
Blogg:Det finns annan mat än fläskkött, Jimmie Åkesson «, 2009-10-20, 08:19
[...] om muslimer, ref bl.a. i Dagens Nyheter. Åkesson ger också sin syn på det hela på sajten Newsmill, där han tar upp farhågorna med ökade muslimska krav på särlagstiftning och Sveriges [...]
Blogg:Vad vill Sverigedemokraterna? « Roger Haddad, 2009-10-20, 06:52
[...] Åkesson nu påstår att Aftonbladet förvrängt hans uttalanden förändrar inget direkt. Skadan är redan skedd. Dessutom har jag svårt att tro att Aftonbladet [...]
Blogg:SDs Jimmie Åkesson spelar på fördomar « Spokenmind, 2009-10-20, 06:17
[...] sig själva… Expressenslegend: Aftonbladets Jan Helin gör vårt land en tjänst. (Se også Aftonbladet förvränger min debattartikel og hør Jimmie Åkesson om islamkritiken i Aftonbladet – Intervju i P4 [...]
Blogg:Etablissementet slår tilbage « Snaphanen, 2009-10-20, 03:15
[...] Precis nu ser jag att Jimmie Åkesson har skrivit ytterligare en artikel på Newsmill… [...]
Blogg:Tystnaden är bruten « Imagine, 2009-10-19, 22:44
[...] Aftonbladet förvränger min debattartikel - Artikel av Jimmie Åkesson - Newsmill www.newsmill.se/artikel/2009/10/19/aftonbladet-forvranger-min-debattartikel – view page – cached Artikel av Jimmie Åkesson - Aftonbladet förvränger min debattartikel - Min avsikt var aldrig att angripa enskilda muslimer utan att peka på islams framväxt i Sverige och vad det innebär — From the page [...]
Blogg: Twitter Trackbacks for Aftonbladet förvränger min debattart, 2009-10-19, 22:00
[...] I Newsmill skriver Åkesson att rubriksättningen, som alltså bestod av ett antytt citat av honom, enligt Aftonbladets förklaring bygger på att de anser sig kunna konstruera citatet med den innebörd de själva läser in i sin tolkning av hans artikel. I en chat bekräftar ABs chefredaktör detta men beklagar att de satte citattecken kring rubriken, eftersom Åkesson inte sagt eller skrivit detta. [...]
Blogg:Aftonbladet skjuter sig i foten « Navigation i akt, 2009-10-19, 21:42
Vilken tur i rådande läge att du har din blogg och Newsmill att säga sanningen på. Media vill ha konflikt. Vrida, vända och förvränga. Man vill sälja lösnummer. Egentligen är det för sorgligt.
Permalänk | Anmäl
Helena Palén Olofsson, 2009-10-19, 20:18
Kör hårt Jimmie Åkesson!! Hela samhället skälver nu och många har fått sig en tankeställare.
Backa inte utan förtsätt på samma sätt!!
Nu står Lena Sundström i TV och tilrättavisar "folket", suck..........
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2009-10-19, 20:20
Stå dig, Jimmie, även om slasktabloiden Aftonbladets taktik att ljuga och överdriva sig till större upplagesiffror är rent beklämmande. Vi som använder huvudet till annat än att sätta mössan på vet att du har rätt i dina påståenden, och att dessa också är lätt vidimerade.
Permalänk | Anmäl
Gustaf Janson, 2009-10-19, 20:34
Du har brutit mot ett tabu och straffas nu för det!
Deras försök att strypa debatten är emellertid dödfödda. Det fanns en gammal partisekreterare i (S) som hette Bo Toresson. Han sade vid ett tillfälle att beslutet att förvandla Sverige till ett mångkulturellt samhälle är det mest socialt omvälvande beslutet i Sveriges moderna historia.
Är det verkligen rimligt att de sociala konsekvenserna av detta sociala experiment inte får diskuteras?
Permalänk | Anmäl
Elin Eriksson, 2009-10-19, 20:38
Jag håller inte alls med Åkesson i hans resonemang men måste ge honom stöd här. Aftonbladets rubriksättning är ohederlig. I övrigt kan hänvisas till Ulf Nilsons artikel tidigare i dag. Vi är själva ansvariga för
SDs stollerier.
Permalänk | Anmäl
curt jansson, 2009-10-19, 21:00
Bravo Jimmie. Vi vanliga svenskar som inte tillhör kultureliten vill ha en debatt om dessa svåra frågor. Hittills har intelligentsian stått mållösa. Att hota med att anmäla eller att jämföra dej med Hitler eller Milovivic visar bara att de saknar argument. För en stund sedan stod Lena Sundström i SVT2 och påpekade att din argumentation hade varit framgångsrik i Danmark.Grattis.
Permalänk | Anmäl
Kristina Ohlson, 2009-10-19, 21:02
Du har varit modig, Jimmie!
Massmedia har under senare år beskyllt Dig för att vara grå och tråkig och inte alls lika färgstark som de danska och de norska frihetskämparnas ledare. Nu har du givit svar på tal - och det med besked. Jag är imponerad över Din insats. Förvalta mitt och svenska folkets förtroende lika väl i framtiden, du är nog den enda som kan rädda vårt fosterland från att förvandlas till en gangsterkontrollerad nation.
Permalänk | Anmäl
Linus Ekström, 2009-10-19, 21:06
"Nu står Lena Sundström i TV och tilrättavisar "folket", suck......."
Det är just sådant "von Oben" agerande som gör att SD m fl får flera sympatisörer!
Permalänk | Anmäl
Ingemar, 2009-10-19, 21:10
Din artikel var mycket bra idag Jimmie, skulle inte förvåna mig om SD ökade väljarantalet med någon halv procentenhet bara idag. Kom ihåg att fortsätta hålla debatten saklig och gå inte in i någon pajkastning med PK-media eller andra partier. Ska för övrigt bli roligt att se dig i Debatt imorgon. Jag kommer sitta i publiken och heja på!
Permalänk | Anmäl
Eric, 2009-10-19, 21:20
Förvänta dig aldrig annat än 'strawman argument' från en socialist.
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-10-19, 21:26
Förvänta dig aldrig annat än 'strawman argument' från en socialist.
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-10-19, 21:26
Jimmi
Du skriver "Som jag skrev i artikeln kan man konstatera att islam har påverkat det svenska samhället i betydligt högre utsträckning än det svenska samhället har påverkat islam". Vad förvånande att det är så. Ungefär lika förvånande som att USA påverkat Sverige mer än Sverige påverkat USA. Bör ni inte inom ert parti även hetsa mot amerikaner, hamburgare och hollywood-filmer också.
En fascinerande låg tolerans ni har inom ert parti. Hur ser ni på katolicism och protestantism? Egentligen var vi ju katoliker tidigare, innan 1500-talet. Är det också en förkastlig förändring i samhället? Skall vi vrida tillbaka klockan så långt?
TT
Permalänk | Anmäl
TT, 2009-10-19, 21:34
Stå på dig Jimmie!
Jag har valt att lämna landet till viss del p.g.a. invandrings/integrationspolitiken. Jag kände mig helt enkelt förbannat lurad varje gång jag fick mitt lönekuvert och jag visste vart skattepengarna gick till.
Jag högaktar dig för att du har kraft att rota i denna sörja, och jag hoppas innerligt att ni lyckas ta upp en del av alla dessa känsliga frågor på den nationalpolitiska agendan! Du har min röst 2010!
Permalänk | Anmäl
Akademiker, 2009-10-19, 21:37
Ska med intresse följa CMR anmälan mot A.B för hets mot folkgrupp, på grundval av att de själva konstruerat ihop ett citat (sic), vem kan efter detta definierar citat, på grundval av vad själva uppfattat att artikelförfattaren egentligen menar.
Det borde faktiskt kunna fälla, dels är en konstruktion inget citat dels är uttalandet "alla muslimer utgör en samhällsfara" uppenbart hets mot folkgrupp, om du inbegriper att alla människor från dessa länder är just muslimer, men är jag kristen för att jag kommer från Sverige?
Detta blir bara bättre och bättre - och mycket bättre än Monty P. Vi Svenskar är galet underhållande, heja CMR, heja AB. Vad SD anbelangar är det mer tragiskt på vilet sätt sossar, väsnterpartiser, folkpartister, och numera moderater, gjort precis alla rätt för att bädda sängen för SD. Det är monumentalt, eller som Calle B skulle sagt, pyramidalbelt, självmål.
Permalänk | Anmäl
Sven Svensk, 2009-10-19, 21:40
Bra jobbat så här långt Jimmie! Fortsätt att motarbeta könsstympning av pojkar. Visa de hycklande feministerna som talar om alla kvinnors rätt till sin egen kropp (Annika Qarlsson (c), Birgitta Ohlsson (fp) mfl) att även pojkar har samma rättighet.
En överväldigande majoritet av svenska folket är emot alla former av könsstympning, även den av pojkar.
Permalänk | Anmäl
Mats, 2009-10-19, 21:39
Nemen vad löjlig du är... titeln hade kunnat vara "Muslimer - våra favoriter" och ändå hade den fått exakt samma kritik. Du klumpar ihop muslimer något extremt, där muslimer som grupp får ta ansvar för saker som alla invidivider i gruppen säkert inte ens bryr sig om. Säg mig, du ser ingen likhet mellan din retorik och t.ex. Usama?
Jag tycker att du får stå ut med kritiken och debattera, istället för att försöka göra dig själv till någon martyr, piska upp en hätsk stämning, trycka på samma gamla "det är inte vi, det är dem"-retorik (eller yttrandefrihet-knappen som du och dina partimedlemmar älskar att använda). Välkommen till världen, precis såhär ser verkligheten ut för andra politiker också. De lipar inte om det dock.
P.S Er strategi, att klottra ner debattsajter som Newsmill (genom att varenda medlem skriver minst en kommentar om dagen verkar det som), lockar fram många skratt. D.S.
Permalänk | Anmäl
ThirdEye, 2009-10-19, 21:42
Du var helt fantastisk under Landsdagarna, du gav oss medlemmar en energikick utan dess like. Nu har du gett resten av svenska folket den kick dom väntat på. Det har sagts förr och tåls att upprepas, svenska folket är inte ett dumt folk. Dom kan läsa mellan raderna och inser tydligt vad media försöker sig på. Media och etablisemanget räds oss och då tar dom till dessa patetiska lågvattensmärken. Men stå på dig Jimmie, alla läskunniga begrep vad du ville ha sagt med din debattartikel.
Permalänk | Anmäl
camilla rågfors, 2009-10-19, 21:41
Klart du inte angriper enskilda muslimer när du angriper dem som grupp.
Kul att hela SD har hittat hit och kommenterat.
Permalänk | Anmäl
Niclas, 2009-10-19, 21:42
Känns lite väl genomskinligt detta. Varför står du inte för dina åsikter, Jimmie? Varför erkänner du bara inte att du vill ingenting hellre än att utrota alla som inte har svenska namn, eller vad nu din agenda eller dina kriterier för att räknas som svensk är, från Sveriges yta? För du kan ju knappast mena att även Åke Svensson, konverterad muslim, är ett hot mot Sverige? Du menar nog ingenting annat än att människor med utländska namn och utländsk härkomst eller annan bakgrund än din egen bör inte existera i Sverige. Jag undrar hur du skulle reagera om du fick reda på att dina förfäder egentligen inte kommer från Sverige. Skulle du avsky dig själv om det visade sig att någon i din familj gifte sig med en invandrad muslim? Skulle du klara av att leva då eller skulle det där rena blodet du inbillar dig själv att ha förtvina i dina vener?
Permalänk | Anmäl
Jefferson Coatsworth, 2009-10-19, 21:44
Du är en fåntratt Jimmie och att hävda att en tidnings rubriksättning skulle förvanska budskapet i din artikel är effektsökeri. Det är varje tidnings privilegium att sätta rubriker, vanligtvis sker detta för att skapa intresse vilket medför fler läsare. Just detta vet de flesta, kanske även du. I detta fall så borde ju du vara den siste att beklaga detta faktum.
Jag blir lite orolig när jag läser kommentarerna på ditt allmänna värv här på NM. Det är påfallande hur intelligenta och substantiella dessa kommentarer är.
Det finns goda skäl för dig att omvärdera det du håller på med och istället krypa ned under din sten innan du måste ta ytterligare ett steg längre åt höger och fixa fram uniformer och symboler. Det skulle vara mumma för dina anhängare, dig och er sak.
Permalänk | Anmäl
Pellefant, 2009-10-19, 21:45
Länge leve yttrandefriheten och du Jimmie, du kan ta åt dig äran för en ny debatt där verkligheten styr! SD kommer att få ett chockerande antal röster i valet. Hur drabbar det PK-medierna? Det blir förstås till att göra avbön och pudlar på löpande band!
Permalänk | Anmäl
Charlotte T., 2009-10-19, 21:45
Lena Sundström stod och ljög i TV ikväll.
Hon påstod att DF i Danmark kallat muslimer för ogräs och ohyra.
Vad hon syftar på är förmodligen Kjärsgaards beskrivning av de islamister som medvetet uppviglade muslimer utomlands att skada Danmark. Hon skrev i ett nyhetsbrev att just de specifika islamisterna var ett ogräs som tagit sig in i Danmark och slagit rot.
Jag fattar inte hur en reporter kan låta ett sånt påstående från Sundström bara få passera. Ett "Har dom verkligen sagt så?" eller "I vilket sammanhang har DF sagt det?" hade väl inte varit för mycket begärt från oss tittare?
Permalänk | Anmäl
Affe, 2009-10-19, 21:49
Anmäl denna oseriösa skitblaska! Kör hårt vi håller på dig!
Permalänk | Anmäl
robbe, 2009-10-19, 21:52
Åkesson, det är verkligen löjligt att du kan komma dragandes med alla dessa ogrundade och fullständigt galna idéer du har fått för dig. Och att folk tror på dina fantasier som om de vore sanningar. Men det är väl antagligen lättare att följa en virrpanna, hur omdömeslöst det än må vara, än att tänka själv. Sorgligt för Sverige.
Permalänk | Anmäl
G, 2009-10-19, 21:54
Jimmie Åkesson,d u har verkligen den feges alla egenskaper. Du skyller nu ifrån dig på AB därför de korrekt sammanfattat din hat artikel mot islam. Jag hoppas verkligen att svenskarna efter det här inser att vad du och ditt parti står för inget annat är än ogrundat hat. Din artikel i AB har ju blivit vederlag av SÄPO, BRÅ etc etc.
Permalänk | Anmäl
Frihetbästating, 2009-10-19, 21:54
Om jag skall vara helt ärlig så ser jag Sverigedemokraterna som det enda som kan rädda det Sverige jag älskar. Varför motståndet mot invandringskritik och kritik mot Islam är så bastant undrar jag verkligen. Ser dessa människor med makt inte vad som händer i samhället? När det gäller BRÅ:s utredning vad gäller invandrares brottslighet 2005 skrev folkpartiets Maurizio Rojas en debattartikel i DN tror jag det var där han skrev om att vissa invandrare begick fler brott än andra, men nu helt plötsligt så skall inte BRÅ:s artikel tolkas som att invandrare begår fler brott?? Och Sverige har flest antal anmälda våldtäkter på capita i Europa men ända kan man inte tolka det som att det begås flest våldtäkter i Europa? Snacka om att man tolkar statistiken som man vill... En parantes, var det inte så att Rojas tröttnade på Sverige för att debattklimatet var så låst?
Permalänk | Anmäl
Martin B, 2009-10-19, 21:58
Pellefant skrev: "Du är en fåntratt Jimmie och att hävda att en tidnings rubriksättning skulle förvanska budskapet i din artikel är effektsökeri."
Där har du fel, ty det är just rubriksättningen som lögnaktigt citeras i artikel efter artikel i övriga tidiningar. Men vi som inte har påtagit oss uppgiften att vilseleda andra får se det från den ljusa sidan. Att uppmärksamheten blir så enorm beror naturligtvis på att redaktörerna, journalisterna och hela "eliten" just nu gnisslar tänder och hulkar så att det står härliga till. Annars hade de inte brytt sig. Annars hade de inte "i demokratins namn" tagit bort kommentarsmöjligheterna. Annars hade de inte tagit bort alla islamkritiska bloggkopplingar till artiklarna.
Jag antar att ingen av de stora dagstidningarna kommer att länka till Åkessons svar ovan. Det skulle vara självmord, då det framgår så tydligt även för mindre begåvade personer, vad de håller på med. Översitteri, fascism och åsiktskontroll. Välkomna till det nya Sverige. Och då talar jag naturligtvis om vänstern, inte om SD.
Jag sympatiserar inte med SD:s konservatism, men de får min röst ändå. Lögnare är värre än vad som helst, och övriga partier består av lögnare. Rakt av, hela bunten.
Permalänk | Anmäl
Manur Huse, 2009-10-19, 21:58
Jag tänker inte rösta på SD. Men det här mediadrevet efter Åkesson är ju löjligt. Det slår bara tillbaka mot media själva. Jag är helt övertygad om att detta istället kommer gynna SD. Dagarna då kontrollerad massmedia styr över Sverige är räknade.
Permalänk | Anmäl
Lars J., 2009-10-19, 22:07
Du kanske skulle hålla dig borta från Aftonbladet odyl.
Har du inte insett att dom aldrig kommer att publicera ocensurerade inlägg från ett parti dom tydligt tagit avstånd från.
SD har klarat sig bra utan skiten och behöver inte dom i fortsättningen.
Skriv på nätet istället och låt AB ta och kommentera det som står där.
Då kan folk dra sina egna slutsatser.
Var det någon av hatmånglarna som var med och reclaimade Rosengård?
Det borde varit en ögonöppnare om något.
Fast är man blind så....
Permalänk | Anmäl
Pehr, 2009-10-19, 22:08
Jimmy Åkesson är idag den största svenska politiker sedan Olof Palme (och jag gillar inte socialdemokraterna).
Han gör det som poltik handlar om - han representerar sina väljare. När han skriver denna debattartikel så talar han för alla Sverigedemokrater. Sverigedemokraterna har idag mellan 4.5 och 6 procent av väljarnas sympatier, och denna siffra växer snabbt just nu.
Medans andra politiker i de etablerade partierna diskuterar procentsatser och ägnar sig åt käbblerier och tjafs så talar Jimmy Åkesson och Sverigedemokraterna klarspråk. Och dom talar för en allt större del av landets befolkning.
Oavsett vad ni som skriker och skränar och använder ord som rasism, nazism, outbildade och så vidare tycker så har vi sympatisörer med Sverigedemokraterna vår rätt att se på saker annorlunda. Och vi gör det oavsett vad andra tycker.
Vi anser inte att det är nazistiskt att ifrågasätta den islamiska doktrinen. Vi anser inte att det är nazistiskt att vi som har bott här i generationer inte ska behöva anpassa oss till de människor som vi tillåtit komma hit. Vi anser inte att det är nazistiskt att inte få kritisera de predikningar som utförs i många moskeer där slagorden mot icke-muslimer är allt annat än rumsrena. Vi anser inte att det är nazistiskt att starkt ta avstånd ifrån en doktrin som anser att homosexuella ska dödas. Vi anser inte att det är nazistiskt att kvinnor ska ha samma värde som män. Vi anser inte att det är nazistiskt att starkt ta avstånd ifrån kvinnlig eller manlig könsstympningl.
Listan kan göras i det närmaste hur lång som helst.
Vi har helt enkelt olika värderingar.
En av våra värderingar är att vi står upp för det vi anser är rätt, och vi viker oss inte när vi ställs inför hot eller hat. Vi är däremot öppna dör debatt.
Permalänk | Anmäl
Markus Valiant, 2009-10-19, 22:15
Jag är 40 år och akademiker och min hustru är även hon akademiker och i ungefär samma ålder. Vi bor i Bromma utanför Stockholm.
Detta låter möjligtvis märkligt nu, men sannolikt inte om 11 månader - SD har vår röster.
Permalänk | Anmäl
Johan Lagerström, 2009-10-19, 22:18
Elin Eriksson: Har du någon referens till Bo Toressons uttalande om det mångkulturella samhället?
Permalänk | Anmäl
Mats W, 2009-10-19, 22:19
Jimmie Åkesson,
den här artikeln bara måste du läsa om det inte redan är gjort. Den är skriven av journalisten och socionomen Gunnar Sandelin och publicerad på DN Debatt 2008-04-08. Den var sprängstoff då och är det nu.
Läs den ni alla!
http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-i...
Permalänk | Anmäl
Margareta S, 2009-10-19, 22:27
Jimmie, är det inte ganska fegt av dig att nu backa från artikeln i Aftonbladet? Ni i SD klagar alltid på att ni inte får medieutrymme. Det är ju så synd om er. Nu har jag sett dig på TV och i tidningar nästan varje dag i flera veckor. Borde du inte vara glad? Nej, då ska det gnällas på det också.
Den här martyrrollen du spelar är ganska tröttsam. Så AB satte rubriken - jaha, det är vad tidningar gör som regel. Men du är den enda partiledaren som gnäller om det.
Stå för dina åsikter. Det ser ganska fult ut när du säger A ena dagen och skyller ifrån dig nästa. Och det är knappast snyggare att gnälla precis hela tiden. "Å vi i SD behandlas så illa, snyft". Herregud.
Permalänk | Anmäl
Tobias Ekström, 2009-10-19, 22:32
Citationstecknen må vara felaktiga, men...
(citerar från JÅ:s artikel)
"Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.
Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.
Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget"
Vilket man får anstränga sig för att inte utläsa ha betydelsen: "Ökningen av den muslimska befolkningen är det största utländska hotet sedan andra världskriget"
Vilket man får anstränga sig för att inte utläsa ha betydelsen: ”Muslimerna är vårt största utländska hot”
Så bort med citationstecknen så är AB:s publicering av de här vedervärdiga och fega åsikterna helt utan anmärkning.
Permalänk | Anmäl
MS, 2009-10-19, 22:32
Jimmie, är det inte ganska fegt av dig att nu backa från artikeln i Aftonbladet? Ni i SD klagar alltid på att ni inte får medieutrymme. Det är ju så synd om er. Nu har jag sett dig på TV och i tidningar nästan varje dag i flera veckor. Borde du inte vara glad? Nej, då ska det gnällas på det också.
Den här martyrrollen du spelar är ganska tröttsam. Så AB satte rubriken - jaha, det är vad tidningar gör som regel. Men du är den enda partiledaren som gnäller om det.
Stå för dina åsikter. Det ser ganska fult ut när du säger A ena dagen och skyller ifrån dig nästa. Och det är knappast snyggare att gnälla precis hela tiden. "Å vi i SD behandlas så illa, snyft". Herregud.
Permalänk | Anmäl
Tobias Ekström, 2009-10-19, 22:33
Men kom igen nu! Det var en, enligt partiledaren, ofördelaktig rubriksättning. Fråga Fredrik och Mona hur ofta de råkat ut för det! Dessutom måste jag säga att även jag skulle ha sammanfattat din artikel på det sätt som AB gjorde.
Som vanligt är det "medias" fel att SD inte är i regeringsställning.
Permalänk | Anmäl
nafetS, 2009-10-19, 22:36
#38 MS, 2009-10-19, 23:32
En tolkning är alltid en tolkning. En tolkning är dessutom per definition inte samma sak som det som tolkas.
Permalänk | Anmäl
Anna Andersson, 2009-10-19, 22:44
#41 nafetS, 2009-10-19, 23:36
Så för att Reinfeldt inte klagat på eller försvarat sig mot en rubriksättning så ska inte SD heller göra det? Hur kom du fram till det? Slumpmässigt avfyrande synapser kanske?
Permalänk | Anmäl
Anna Andersson, 2009-10-19, 22:50
Vad förväntade sig Jimmie? "Journalistisk hederlighet"? Satsa lite mer av partistödet på lite mer mediaträning.
Socialdemokratiska Aftonbladet har historiskt en nazianstruken idetradion i spridande antiesmitisk gift, via sina politiska skribenter som skamlöst och ohämmat flirtat med judemördare, då (nazister) förra århundradet, nu islamister (hamas) de nya årtusendet.
Senast (för nån månad sen) var AB ute och spred substanslös hets och kollektiva anklagelser, generaliseringar (i den tradition de fört under decenium) mot den israeliska folkgruppen.
Och försvarade "sin rätt" med näbbar och klor att så få sprida sin främlingsfientlighet, främst under svepursäkten helig svensk yttrandefrihet och journalistisk frihet...
Permalänk | Anmäl
Dannie, 2009-10-19, 22:50
#32 Markus Valiant:
Din retorik är inte på något sätt ny eller speciellt unik, den skulle kunna vara hämtad ur ett NSDAP partimöte 1922.
Nazismen, NSDAP:s grundideologi, var en totalitär ideologi som förenade extrem nationalism med en ny definition av socialism som förde fram begreppet "folkgemenskap" som ett alternativ till liberalismens individualism och socialismens klasskamp, för att ena det tyska folket och skapa den styrka som kunde dra upp den söndertrasade nationen ur den ekonomiska och sociala misären. NSDAP vilade även på pseudovetenskapligt rastänkande, delvis religiöst inspirerat.
Det är således exakt vad det handlar om - nazism i vår tid och i sverige. Det är bedrövligt inte sant?
Ta och fundera till på vem som är galnast, galningen eller den som följer galningen!
Permalänk | Anmäl
Pellefant, 2009-10-19, 22:52
svenskarna skiter i vad som är politisk korrekt de är trötta på socialdemokratisk inandringspolitik,fotfolket kommer att rösta med huvudet, inte med fötterna, det blir 10% 2010, FOLKET SKITER DESSUTOM I VAD DEN POLITISKT KORREKTA VÄNSTERELITEN TYCKER I SINA TIDNINGAR..
Permalänk | Anmäl
medborgare, 2009-10-19, 22:51
Bra Jimmie!
Du har stöd från mig och min sambo i Hässelby!
In med SD i riksdagen. Tvinga dom andra lata lökarna att jobba!!
P.S. jag är invandrare!
Permalänk | Anmäl
Danne, 2009-10-19, 22:54
Intressant att man kallar detta för ett "mediedrev". Faktum är att de etablerade partierna alltid granskas extra mycket i samband med en begynnande valrörelse. Titta på hur många artiklar samt radio- och tv-inslag det finns, positiva som negativa, om samtliga partier.
Permalänk | Anmäl
Vincent Vensan Vukovic, 2009-10-19, 23:00
Du är vårt enda modiga hopp Jimmy Åkesson, och den fullständigt vidriga antidemokratiska häxprocess som Aftonbladet, SVT och de andra partierna håller på med nu är en ofattbar skam för Sverige som demokratisk nation! :-(
Stå på dig nu, och BACKA INTE för trakasserierna och förtalet, vi i verklighetens folk är med dig hela vägen, och 2010 kommer vi visa detta även i valbåsen!
Permalänk | Anmäl
Niklas K, 2009-10-19, 23:03
Man MÅSTE få kritisera en totalt urspårad invandringskritik, hälften av dem som kritiserar SD tjafsar ju själva om hur misslyckad den politiken är - ändå skyr dem SD (det ÄR ju vad SD står för)
Jävla smygSverigedemokrater, ut ur garderoben med er era jävla as.
/ Sverigedemokrat
Permalänk | Anmäl
Saltsjöbaden, 2009-10-19, 23:05
210 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Vilken tur i rådande läge att du har din blogg och Newsmill att säga sanningen på. Media vill ha konflikt. Vrida, vända och förvränga. Man vill sälja lösnummer. Egentligen är det för sorgligt.
Kör hårt Jimmie Åkesson!! Hela samhället skälver nu och många har fått sig en tankeställare.
Backa inte utan förtsätt på samma sätt!!
Nu står Lena Sundström i TV och tilrättavisar "folket", suck..........
Stå dig, Jimmie, även om slasktabloiden Aftonbladets taktik att ljuga och överdriva sig till större upplagesiffror är rent beklämmande. Vi som använder huvudet till annat än att sätta mössan på vet att du har rätt i dina påståenden, och att dessa också är lätt vidimerade.
Du har brutit mot ett tabu och straffas nu för det!
Deras försök att strypa debatten är emellertid dödfödda. Det fanns en gammal partisekreterare i (S) som hette Bo Toresson. Han sade vid ett tillfälle att beslutet att förvandla Sverige till ett mångkulturellt samhälle är det mest socialt omvälvande beslutet i Sveriges moderna historia.
Är det verkligen rimligt att de sociala konsekvenserna av detta sociala experiment inte får diskuteras?
Jag håller inte alls med Åkesson i hans resonemang men måste ge honom stöd här. Aftonbladets rubriksättning är ohederlig. I övrigt kan hänvisas till Ulf Nilsons artikel tidigare i dag. Vi är själva ansvariga för
SDs stollerier.
Bravo Jimmie. Vi vanliga svenskar som inte tillhör kultureliten vill ha en debatt om dessa svåra frågor. Hittills har intelligentsian stått mållösa. Att hota med att anmäla eller att jämföra dej med Hitler eller Milovivic visar bara att de saknar argument. För en stund sedan stod Lena Sundström i SVT2 och påpekade att din argumentation hade varit framgångsrik i Danmark.Grattis.
Du har varit modig, Jimmie!
Massmedia har under senare år beskyllt Dig för att vara grå och tråkig och inte alls lika färgstark som de danska och de norska frihetskämparnas ledare. Nu har du givit svar på tal - och det med besked. Jag är imponerad över Din insats. Förvalta mitt och svenska folkets förtroende lika väl i framtiden, du är nog den enda som kan rädda vårt fosterland från att förvandlas till en gangsterkontrollerad nation.
"Nu står Lena Sundström i TV och tilrättavisar "folket", suck......."
Det är just sådant "von Oben" agerande som gör att SD m fl får flera sympatisörer!
Din artikel var mycket bra idag Jimmie, skulle inte förvåna mig om SD ökade väljarantalet med någon halv procentenhet bara idag. Kom ihåg att fortsätta hålla debatten saklig och gå inte in i någon pajkastning med PK-media eller andra partier. Ska för övrigt bli roligt att se dig i Debatt imorgon. Jag kommer sitta i publiken och heja på!
Förvänta dig aldrig annat än 'strawman argument' från en socialist.
Förvänta dig aldrig annat än 'strawman argument' från en socialist.
Jimmi
Du skriver "Som jag skrev i artikeln kan man konstatera att islam har påverkat det svenska samhället i betydligt högre utsträckning än det svenska samhället har påverkat islam". Vad förvånande att det är så. Ungefär lika förvånande som att USA påverkat Sverige mer än Sverige påverkat USA. Bör ni inte inom ert parti även hetsa mot amerikaner, hamburgare och hollywood-filmer också.
En fascinerande låg tolerans ni har inom ert parti. Hur ser ni på katolicism och protestantism? Egentligen var vi ju katoliker tidigare, innan 1500-talet. Är det också en förkastlig förändring i samhället? Skall vi vrida tillbaka klockan så långt?
TT
Stå på dig Jimmie!
Jag har valt att lämna landet till viss del p.g.a. invandrings/integrationspolitiken. Jag kände mig helt enkelt förbannat lurad varje gång jag fick mitt lönekuvert och jag visste vart skattepengarna gick till.
Jag högaktar dig för att du har kraft att rota i denna sörja, och jag hoppas innerligt att ni lyckas ta upp en del av alla dessa känsliga frågor på den nationalpolitiska agendan! Du har min röst 2010!
Ska med intresse följa CMR anmälan mot A.B för hets mot folkgrupp, på grundval av att de själva konstruerat ihop ett citat (sic), vem kan efter detta definierar citat, på grundval av vad själva uppfattat att artikelförfattaren egentligen menar.
Det borde faktiskt kunna fälla, dels är en konstruktion inget citat dels är uttalandet "alla muslimer utgör en samhällsfara" uppenbart hets mot folkgrupp, om du inbegriper att alla människor från dessa länder är just muslimer, men är jag kristen för att jag kommer från Sverige?
Detta blir bara bättre och bättre - och mycket bättre än Monty P. Vi Svenskar är galet underhållande, heja CMR, heja AB. Vad SD anbelangar är det mer tragiskt på vilet sätt sossar, väsnterpartiser, folkpartister, och numera moderater, gjort precis alla rätt för att bädda sängen för SD. Det är monumentalt, eller som Calle B skulle sagt, pyramidalbelt, självmål.
Bra jobbat så här långt Jimmie! Fortsätt att motarbeta könsstympning av pojkar. Visa de hycklande feministerna som talar om alla kvinnors rätt till sin egen kropp (Annika Qarlsson (c), Birgitta Ohlsson (fp) mfl) att även pojkar har samma rättighet.
En överväldigande majoritet av svenska folket är emot alla former av könsstympning, även den av pojkar.
Nemen vad löjlig du är... titeln hade kunnat vara "Muslimer - våra favoriter" och ändå hade den fått exakt samma kritik. Du klumpar ihop muslimer något extremt, där muslimer som grupp får ta ansvar för saker som alla invidivider i gruppen säkert inte ens bryr sig om. Säg mig, du ser ingen likhet mellan din retorik och t.ex. Usama?
Jag tycker att du får stå ut med kritiken och debattera, istället för att försöka göra dig själv till någon martyr, piska upp en hätsk stämning, trycka på samma gamla "det är inte vi, det är dem"-retorik (eller yttrandefrihet-knappen som du och dina partimedlemmar älskar att använda). Välkommen till världen, precis såhär ser verkligheten ut för andra politiker också. De lipar inte om det dock.
P.S Er strategi, att klottra ner debattsajter som Newsmill (genom att varenda medlem skriver minst en kommentar om dagen verkar det som), lockar fram många skratt. D.S.
Du var helt fantastisk under Landsdagarna, du gav oss medlemmar en energikick utan dess like. Nu har du gett resten av svenska folket den kick dom väntat på. Det har sagts förr och tåls att upprepas, svenska folket är inte ett dumt folk. Dom kan läsa mellan raderna och inser tydligt vad media försöker sig på. Media och etablisemanget räds oss och då tar dom till dessa patetiska lågvattensmärken. Men stå på dig Jimmie, alla läskunniga begrep vad du ville ha sagt med din debattartikel.
Klart du inte angriper enskilda muslimer när du angriper dem som grupp.
Kul att hela SD har hittat hit och kommenterat.
Känns lite väl genomskinligt detta. Varför står du inte för dina åsikter, Jimmie? Varför erkänner du bara inte att du vill ingenting hellre än att utrota alla som inte har svenska namn, eller vad nu din agenda eller dina kriterier för att räknas som svensk är, från Sveriges yta? För du kan ju knappast mena att även Åke Svensson, konverterad muslim, är ett hot mot Sverige? Du menar nog ingenting annat än att människor med utländska namn och utländsk härkomst eller annan bakgrund än din egen bör inte existera i Sverige. Jag undrar hur du skulle reagera om du fick reda på att dina förfäder egentligen inte kommer från Sverige. Skulle du avsky dig själv om det visade sig att någon i din familj gifte sig med en invandrad muslim? Skulle du klara av att leva då eller skulle det där rena blodet du inbillar dig själv att ha förtvina i dina vener?
Du är en fåntratt Jimmie och att hävda att en tidnings rubriksättning skulle förvanska budskapet i din artikel är effektsökeri. Det är varje tidnings privilegium att sätta rubriker, vanligtvis sker detta för att skapa intresse vilket medför fler läsare. Just detta vet de flesta, kanske även du. I detta fall så borde ju du vara den siste att beklaga detta faktum.
Jag blir lite orolig när jag läser kommentarerna på ditt allmänna värv här på NM. Det är påfallande hur intelligenta och substantiella dessa kommentarer är.
Det finns goda skäl för dig att omvärdera det du håller på med och istället krypa ned under din sten innan du måste ta ytterligare ett steg längre åt höger och fixa fram uniformer och symboler. Det skulle vara mumma för dina anhängare, dig och er sak.
Länge leve yttrandefriheten och du Jimmie, du kan ta åt dig äran för en ny debatt där verkligheten styr! SD kommer att få ett chockerande antal röster i valet. Hur drabbar det PK-medierna? Det blir förstås till att göra avbön och pudlar på löpande band!
Lena Sundström stod och ljög i TV ikväll.
Hon påstod att DF i Danmark kallat muslimer för ogräs och ohyra.
Vad hon syftar på är förmodligen Kjärsgaards beskrivning av de islamister som medvetet uppviglade muslimer utomlands att skada Danmark. Hon skrev i ett nyhetsbrev att just de specifika islamisterna var ett ogräs som tagit sig in i Danmark och slagit rot.
Jag fattar inte hur en reporter kan låta ett sånt påstående från Sundström bara få passera. Ett "Har dom verkligen sagt så?" eller "I vilket sammanhang har DF sagt det?" hade väl inte varit för mycket begärt från oss tittare?
Anmäl denna oseriösa skitblaska! Kör hårt vi håller på dig!
Åkesson, det är verkligen löjligt att du kan komma dragandes med alla dessa ogrundade och fullständigt galna idéer du har fått för dig. Och att folk tror på dina fantasier som om de vore sanningar. Men det är väl antagligen lättare att följa en virrpanna, hur omdömeslöst det än må vara, än att tänka själv. Sorgligt för Sverige.
Jimmie Åkesson,d u har verkligen den feges alla egenskaper. Du skyller nu ifrån dig på AB därför de korrekt sammanfattat din hat artikel mot islam. Jag hoppas verkligen att svenskarna efter det här inser att vad du och ditt parti står för inget annat är än ogrundat hat. Din artikel i AB har ju blivit vederlag av SÄPO, BRÅ etc etc.
Om jag skall vara helt ärlig så ser jag Sverigedemokraterna som det enda som kan rädda det Sverige jag älskar. Varför motståndet mot invandringskritik och kritik mot Islam är så bastant undrar jag verkligen. Ser dessa människor med makt inte vad som händer i samhället? När det gäller BRÅ:s utredning vad gäller invandrares brottslighet 2005 skrev folkpartiets Maurizio Rojas en debattartikel i DN tror jag det var där han skrev om att vissa invandrare begick fler brott än andra, men nu helt plötsligt så skall inte BRÅ:s artikel tolkas som att invandrare begår fler brott?? Och Sverige har flest antal anmälda våldtäkter på capita i Europa men ända kan man inte tolka det som att det begås flest våldtäkter i Europa? Snacka om att man tolkar statistiken som man vill... En parantes, var det inte så att Rojas tröttnade på Sverige för att debattklimatet var så låst?
Pellefant skrev: "Du är en fåntratt Jimmie och att hävda att en tidnings rubriksättning skulle förvanska budskapet i din artikel är effektsökeri."
Där har du fel, ty det är just rubriksättningen som lögnaktigt citeras i artikel efter artikel i övriga tidiningar. Men vi som inte har påtagit oss uppgiften att vilseleda andra får se det från den ljusa sidan. Att uppmärksamheten blir så enorm beror naturligtvis på att redaktörerna, journalisterna och hela "eliten" just nu gnisslar tänder och hulkar så att det står härliga till. Annars hade de inte brytt sig. Annars hade de inte "i demokratins namn" tagit bort kommentarsmöjligheterna. Annars hade de inte tagit bort alla islamkritiska bloggkopplingar till artiklarna.
Jag antar att ingen av de stora dagstidningarna kommer att länka till Åkessons svar ovan. Det skulle vara självmord, då det framgår så tydligt även för mindre begåvade personer, vad de håller på med. Översitteri, fascism och åsiktskontroll. Välkomna till det nya Sverige. Och då talar jag naturligtvis om vänstern, inte om SD.
Jag sympatiserar inte med SD:s konservatism, men de får min röst ändå. Lögnare är värre än vad som helst, och övriga partier består av lögnare. Rakt av, hela bunten.
Jag tänker inte rösta på SD. Men det här mediadrevet efter Åkesson är ju löjligt. Det slår bara tillbaka mot media själva. Jag är helt övertygad om att detta istället kommer gynna SD. Dagarna då kontrollerad massmedia styr över Sverige är räknade.
Du kanske skulle hålla dig borta från Aftonbladet odyl.
Har du inte insett att dom aldrig kommer att publicera ocensurerade inlägg från ett parti dom tydligt tagit avstånd från.
SD har klarat sig bra utan skiten och behöver inte dom i fortsättningen.
Skriv på nätet istället och låt AB ta och kommentera det som står där.
Då kan folk dra sina egna slutsatser.
Var det någon av hatmånglarna som var med och reclaimade Rosengård?
Det borde varit en ögonöppnare om något.
Fast är man blind så....
Jimmy Åkesson är idag den största svenska politiker sedan Olof Palme (och jag gillar inte socialdemokraterna).
Han gör det som poltik handlar om - han representerar sina väljare. När han skriver denna debattartikel så talar han för alla Sverigedemokrater. Sverigedemokraterna har idag mellan 4.5 och 6 procent av väljarnas sympatier, och denna siffra växer snabbt just nu.
Medans andra politiker i de etablerade partierna diskuterar procentsatser och ägnar sig åt käbblerier och tjafs så talar Jimmy Åkesson och Sverigedemokraterna klarspråk. Och dom talar för en allt större del av landets befolkning.
Oavsett vad ni som skriker och skränar och använder ord som rasism, nazism, outbildade och så vidare tycker så har vi sympatisörer med Sverigedemokraterna vår rätt att se på saker annorlunda. Och vi gör det oavsett vad andra tycker.
Vi anser inte att det är nazistiskt att ifrågasätta den islamiska doktrinen. Vi anser inte att det är nazistiskt att vi som har bott här i generationer inte ska behöva anpassa oss till de människor som vi tillåtit komma hit. Vi anser inte att det är nazistiskt att inte få kritisera de predikningar som utförs i många moskeer där slagorden mot icke-muslimer är allt annat än rumsrena. Vi anser inte att det är nazistiskt att starkt ta avstånd ifrån en doktrin som anser att homosexuella ska dödas. Vi anser inte att det är nazistiskt att kvinnor ska ha samma värde som män. Vi anser inte att det är nazistiskt att starkt ta avstånd ifrån kvinnlig eller manlig könsstympningl.
Listan kan göras i det närmaste hur lång som helst.
Vi har helt enkelt olika värderingar.
En av våra värderingar är att vi står upp för det vi anser är rätt, och vi viker oss inte när vi ställs inför hot eller hat. Vi är däremot öppna dör debatt.
Jag är 40 år och akademiker och min hustru är även hon akademiker och i ungefär samma ålder. Vi bor i Bromma utanför Stockholm.
Detta låter möjligtvis märkligt nu, men sannolikt inte om 11 månader - SD har vår röster.
Elin Eriksson: Har du någon referens till Bo Toressons uttalande om det mångkulturella samhället?
Jimmie Åkesson,
den här artikeln bara måste du läsa om det inte redan är gjort. Den är skriven av journalisten och socionomen Gunnar Sandelin och publicerad på DN Debatt 2008-04-08. Den var sprängstoff då och är det nu.
Läs den ni alla!
http://www.dn.se/opinion/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-i...
Jimmie, är det inte ganska fegt av dig att nu backa från artikeln i Aftonbladet? Ni i SD klagar alltid på att ni inte får medieutrymme. Det är ju så synd om er. Nu har jag sett dig på TV och i tidningar nästan varje dag i flera veckor. Borde du inte vara glad? Nej, då ska det gnällas på det också.
Den här martyrrollen du spelar är ganska tröttsam. Så AB satte rubriken - jaha, det är vad tidningar gör som regel. Men du är den enda partiledaren som gnäller om det.
Stå för dina åsikter. Det ser ganska fult ut när du säger A ena dagen och skyller ifrån dig nästa. Och det är knappast snyggare att gnälla precis hela tiden. "Å vi i SD behandlas så illa, snyft". Herregud.
Citationstecknen må vara felaktiga, men...
(citerar från JÅ:s artikel)
"Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.
Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.
Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget"
Vilket man får anstränga sig för att inte utläsa ha betydelsen: "Ökningen av den muslimska befolkningen är det största utländska hotet sedan andra världskriget"
Vilket man får anstränga sig för att inte utläsa ha betydelsen: ”Muslimerna är vårt största utländska hot”
Så bort med citationstecknen så är AB:s publicering av de här vedervärdiga och fega åsikterna helt utan anmärkning.
Jimmie, är det inte ganska fegt av dig att nu backa från artikeln i Aftonbladet? Ni i SD klagar alltid på att ni inte får medieutrymme. Det är ju så synd om er. Nu har jag sett dig på TV och i tidningar nästan varje dag i flera veckor. Borde du inte vara glad? Nej, då ska det gnällas på det också.
Den här martyrrollen du spelar är ganska tröttsam. Så AB satte rubriken - jaha, det är vad tidningar gör som regel. Men du är den enda partiledaren som gnäller om det.
Stå för dina åsikter. Det ser ganska fult ut när du säger A ena dagen och skyller ifrån dig nästa. Och det är knappast snyggare att gnälla precis hela tiden. "Å vi i SD behandlas så illa, snyft". Herregud.
Men kom igen nu! Det var en, enligt partiledaren, ofördelaktig rubriksättning. Fråga Fredrik och Mona hur ofta de råkat ut för det! Dessutom måste jag säga att även jag skulle ha sammanfattat din artikel på det sätt som AB gjorde.
Som vanligt är det "medias" fel att SD inte är i regeringsställning.
#38 MS, 2009-10-19, 23:32
En tolkning är alltid en tolkning. En tolkning är dessutom per definition inte samma sak som det som tolkas.
#41 nafetS, 2009-10-19, 23:36
Så för att Reinfeldt inte klagat på eller försvarat sig mot en rubriksättning så ska inte SD heller göra det? Hur kom du fram till det? Slumpmässigt avfyrande synapser kanske?
Vad förväntade sig Jimmie? "Journalistisk hederlighet"? Satsa lite mer av partistödet på lite mer mediaträning.
Socialdemokratiska Aftonbladet har historiskt en nazianstruken idetradion i spridande antiesmitisk gift, via sina politiska skribenter som skamlöst och ohämmat flirtat med judemördare, då (nazister) förra århundradet, nu islamister (hamas) de nya årtusendet.
Senast (för nån månad sen) var AB ute och spred substanslös hets och kollektiva anklagelser, generaliseringar (i den tradition de fört under decenium) mot den israeliska folkgruppen.
Och försvarade "sin rätt" med näbbar och klor att så få sprida sin främlingsfientlighet, främst under svepursäkten helig svensk yttrandefrihet och journalistisk frihet...
#32 Markus Valiant:
Din retorik är inte på något sätt ny eller speciellt unik, den skulle kunna vara hämtad ur ett NSDAP partimöte 1922.
Nazismen, NSDAP:s grundideologi, var en totalitär ideologi som förenade extrem nationalism med en ny definition av socialism som förde fram begreppet "folkgemenskap" som ett alternativ till liberalismens individualism och socialismens klasskamp, för att ena det tyska folket och skapa den styrka som kunde dra upp den söndertrasade nationen ur den ekonomiska och sociala misären. NSDAP vilade även på pseudovetenskapligt rastänkande, delvis religiöst inspirerat.
Det är således exakt vad det handlar om - nazism i vår tid och i sverige. Det är bedrövligt inte sant?
Ta och fundera till på vem som är galnast, galningen eller den som följer galningen!
svenskarna skiter i vad som är politisk korrekt de är trötta på socialdemokratisk inandringspolitik,fotfolket kommer att rösta med huvudet, inte med fötterna, det blir 10% 2010, FOLKET SKITER DESSUTOM I VAD DEN POLITISKT KORREKTA VÄNSTERELITEN TYCKER I SINA TIDNINGAR..
Bra Jimmie!
Du har stöd från mig och min sambo i Hässelby!
In med SD i riksdagen. Tvinga dom andra lata lökarna att jobba!!
P.S. jag är invandrare!
Intressant att man kallar detta för ett "mediedrev". Faktum är att de etablerade partierna alltid granskas extra mycket i samband med en begynnande valrörelse. Titta på hur många artiklar samt radio- och tv-inslag det finns, positiva som negativa, om samtliga partier.
Du är vårt enda modiga hopp Jimmy Åkesson, och den fullständigt vidriga antidemokratiska häxprocess som Aftonbladet, SVT och de andra partierna håller på med nu är en ofattbar skam för Sverige som demokratisk nation! :-(
Stå på dig nu, och BACKA INTE för trakasserierna och förtalet, vi i verklighetens folk är med dig hela vägen, och 2010 kommer vi visa detta även i valbåsen!
Man MÅSTE få kritisera en totalt urspårad invandringskritik, hälften av dem som kritiserar SD tjafsar ju själva om hur misslyckad den politiken är - ändå skyr dem SD (det ÄR ju vad SD står för)
Jävla smygSverigedemokrater, ut ur garderoben med er era jävla as.
/ Sverigedemokrat