[...] här och var höjs dock röster om vikten av det fria ordet. Bland annat kan nämnas den smått legendariska Ulf Nilsson, som menar att Jan Helin har gjort [...]
Blogg:Mediastormen mot SD « Robert Boström, 2009-10-23, 13:27
[...] ”Kan muslimer vara främlingsfientliga?” av Thomas Karlsson ”… att ledande muslimska företrädare skulle framföra krav på införandet av sharialagar i Sverige [...]
Blogg:-Muslim är …. « kommentarblogg, 2009-10-19, 22:19
Snälla, skriv inte muslimer när du menar islamister.
Islamister är den nazi-inspirerade delen av islam som nuförtiden definieras som muslimer.
De är en extremt högljudd grupp (tack vare att de sprider rädsla) som "kidnappat" islam.
Hjälp muslimerna genom att kalla skit för skit.
Permalänk | Anmäl
suka, 2009-10-19, 13:55
snälla
Varför gör muslimer samma sak själv mot icke muslimer?
Ni muslimer har ett ansvar mot era muslimska fundametalister... men vad gör ni? Skyller på islamfobi? Vad beror min islamfobi på? Muslimska fundametalister som vill FÖRBJUDA FÖRBJUDA och ÅTER förbjuda
För någon vecka sedan i Rinkeby försökte MUSLIMSKA fundametalister stoppa tjejer att gå på disco
VILKA kritiserar dessa fundametalister?
INGEN!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 14:03
suka
Så du påstår att ledaren för Sveriges Muslimska Råd är Islamist? Varför tillåts han föra talan för Sveriges muslimer om han är Islamist?
Så fort något inte passar skyller man på Islamisterna... suck.
Permalänk | Anmäl
Joel, 2009-10-19, 14:18
En otroligt rakryggad artikel som tyvärr komer att få mothugg.
Vårt samhälle, politiker och media verkar ha gett upp kampen för demokrati, jämställdhet och andra friheter när det gäller de Muslimer som bor i Sverige.
De är okränkbara och får väldigt lätt skadestånd om de anser sig det minsta lilla påhoppade.....
Vart är samhället på väg........?
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2009-10-19, 14:22
Jämför inte brittiska ungdomar med svenska. Det råder en helt annan kultur i UK än i Sverige. Jag är själv ung muslim och tro mig jag känner INGEN som föredrar sharialagar eller har pratat om att det skulle vara en god ide att införa. Vill även påpeka att jag känner många religösa muslimer och ingen stödjer sharialagarna.
Permalänk | Anmäl
Rasha, 2009-10-19, 14:23
Rasha, muslimer av den äldre generationen som får utrymme i media och i politiken visar en helt annan bild. Det "KRAVbrev" som ordföranden i Sveriges Muslimska Råd skickade till alla partier för några år sedan målar upp en helt annan bild än den du vill förmedla.
Jag skulle vilja se en stark ungdoms gruppering som motsätter sig den groteska tolkningen av Islam som börjar bli vardagsmat.
Permalänk | Anmäl
Joel, 2009-10-19, 14:34
Kan bara konstatera att integrationspolitiken som alla de etablerade partierna för och har fört de senaste 15 åren är totalt misslyckad.
Jag är inte rasist och har många vänner från olika folkslag och kulturer.
De etablerade partierna plus de etablerade medierna väljer att sätta på skygglapparna och fara med skrämselpropaganda om "nazism" och liknande utan att kunna prestera bakomliggande fakta.
Man borde som obunden demokratisk samhällsmedborgare utgå ifrån att SD står för sitt partiprogram.
Varför gör inte media detta?
Alla idag etablerade partier har börjat någonstans och de har inte alltid varit helt rumsrena till att börja med. Det finns "bruna" åsikter i Centern om vi går tillbaka till 30-talet. Det finns människor inom Vänstern som stött diktaturer och förtryck om vi tittar i backspegeln.
Det finns exempel på politiker från våra etablerade partier som yttrat sig rasistiskt när de trott att "mikrofonen var avstängd". kort sagt, det finns självklart rötägg i alla partier.
Så som jag nu uppfattar SD så har de inte något med rasism att skaffa.
På grund av den misslyckade integrationen i Sverige som vi nu börjar skörda frukterna av kommer jag eventuellt att sträcka mig så långt som att faktiskt rösta på SD i nästa val. Detta skulle jag i såfall göra just för att markera mitt missnöje med hur de etablerade partierna hanterat integrationspolitiken.
För övrigt tycker jag att det är en intressant vinkel på det hela som artikelförfattaren här tar upp. Det finns många frågor som aldrig tillåts belysas i dagens media och jag tror att detta är en av de största orsakerna till att behovet av ett parti som SD uppkommit. Grunden ligger naturligtvis i den enorma segregation som vi lyckats åstadkomma i vårt samhälle. Hade journalister och politiker själva i representativ grad varit bosatta i våra förorter så tror jag att SD aldrig hade blivit till eller behövts. Då hade debatten förts långt tidigare och man hade kunnat finna lösningar på de problem som uppstått efterhand istället för som nu när allt sopats under mattan under alltför lång tid. Det handlar helt enkelt om jämlikhet och yttrandefrihet. Sverige har för stora klyftor mellan människor och de som gör något för att försöka föra detta på tal sågas vid fotknölarna, stämplas som rasister och stoppas i karriären. Därför finns SD.
Permalänk | Anmäl
stefan krank, 2009-10-19, 14:56
"You're basically killing each other to see who's got the better imaginary friend"
-Richard Jeni
Permalänk | Anmäl
Fodak, 2009-10-19, 15:08
Varför är det ok för muslimer att Mohamed Omar säger homosexuella är en sjukdom, botemedlet är Islam på AB utan polisanmälan? På Mohamed Omars blogg skriver han hur zionismen är ett hot!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 15:13
Jag efterlyser en svenskmuslimsk rörelse som är demokratisk och försvarar svensk värdegrund. Det är det gemensamma "svenska" som alla medborgare kan och bör ha gemensamt. Resten kan vara olika.
#5 Rasha skrev om det. Kan inte du eller dina kompisar tala om för alla oss som inte vet vilka muslimer som är sociala och beredda att leva efter svenska lagar.
Permalänk | Anmäl
Elin, 2009-10-19, 15:19
Joel
Helena från Sveriges Muslimska Råd bjuds ständigt in på olika program på svt om "islamfobi" och media skapar "fel bild" av islam
Nu har hennes dotter gripits 2 gånger i "muslimska länder" för terrorism. Hon har inte betalat UD den första resan, men hade tydligen råd att åka ner till Saudarabien för att sedan åka till Pakistan för att "se hur det ser ut"
Jag får aldrig se de muslimer som bjuds in på tex svt anklaga andra muslimer för vad dom gör och deras beteende
Det är tydligen enklast att gå i försvarställning och gasta islamfobi?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 15:23
"Kan muslimer vara främlingsfientliga?"
Tja, eftersom muslimer med en röst beskriver judarna i Israel som sionister som ska utrotas så är väl den frågan ganska lätt besvarad.
Islam är en extremt intolerant och militant ideologi i likhet med socialismen. Undra på att vänstern älskar islam och muslimer, man har ju alltid beundrat massmördare.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-10-19, 15:33
Problemet Thomas Karlsson och alla andra är att troende muslimer har den ultimata immuniseringsstrategin mot kritik - alla deras livsregler kommer från Gud och står därmed ovanför några mänskliga invändningar. En religiös högdragenhet som också skönjs i deras attityd till omvärlden.
Hur mycket socialt bagage som sedan har förmedlats via tvivelaktiga hadithtraditioner är en oviktig distinktion i förhållande till Koranen. Skillnaden mellan den teologiska och andliga innebörden i Koranens Mecka-suror i förhållande till de praktiska och "krigiska" Medina-surorna i Koranen kan inte heller på något sätt vara kopplat till de historiska omständigheter som påverkade det första muslimska samhället.
Saker och ting underlättas inte av att halva befolkningen i många muslimska samhällen är analfabeter och att stamtraditioner (t.ex. hedersmord) flyter ihop med religion. Enklast för människan är förstås om hon är fri - men om man prompt måste inrätta livet på ett visst sätt får man ju börja med att göra vettiga tolkningar av urkunder som kan ha relevans för 2000-talet.
Permalänk | Anmäl
Sanningssägaren, 2009-10-19, 15:49
De mest rasistiska och zenofoba människor jag levat med är just muslimer! I Libanon chockades jag varje dag av hur människor diskriminerades på grund av hudfärg! Högt och tydligt förklarade utbildade yrkesmänniskor att de aldrig skulle vilja ha en neger i familjen,eller en Sri Lankes. Mörka araber gick också bort. Tuareger var sämst. Så här värderas människor i muslimers hemländer! Som blond och blåögd svenska var jag ju i det närmaste värd min vikt i guld, helt sjukt!
Permalänk | Anmäl
Charlotte T., 2009-10-19, 16:06
Beyonce ställer in i Malaysia
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=4945336
-Vi är inte emot underhållning, men det är sättet hon uppträder på. Hennes juckande rörelser och sexiga kläder. Det undergräver moraliska värderingar hos unga människor, säger partiets ungdomsledare Nasruddin Hassan Tantawi till AFP.
Varför hör jag inget om främlingsfientlight här?
Tänk om jag skulle protestera mot en muslim... då blir jag kallad islamofob?
Moraliska värderingar? Tusentals muslimer har sprängt ihjäl sig själva?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 16:32
Sanningsägaren
Problemet Åkesson gjorde var väl att inte säga muslimska extremister, islamister och fundametalister
Men oavsett hur NOGA jag är att åtskilja en muslim mot en fundametalist
Så blir jag angripen... Tyvärr är det de muslimska fundametalisterna som tjänar på detta! Det är ju ingen som vågar kritisera dom?
I debatt med slöjan på SVT i förra veckan... jag får aldrig höra VARFÖR måste kvinnan bära?
Nima är den enda i Sverige som konfronterar med koranverser varför kvinnan MÅSTE
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 16:35
Sveriges unga muslimer klagar på dn
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sveriges-unga-muslimer-det-har-blivit...
Segregation, diskriminering, negativ särbehandling och utsatthet på öppen gata. Det är några av hoten mot muslimer som ordföranden för Sveriges unga muslimer, Mohammed Amin Kharraki, ser med Sverigedemokraternas politik som han menar är på väg att normaliseras.
----
Men när Mohamed Omar säger homosexuallitet är en sjukdom
När islamister i Malaysia vill förbjuda Beyonce
När muslimer öppet hyllar Adolf Hitler
Var är muslimers protester mot andras muslimers protester?
Eller klagar man bara på icke muslimer?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 16:37
http://www.aftonbladet.se/ledare/article5978491.ab
Rasismen sprider sig i Europa
Varför får jag aldrig höra om den musliska fundametalistiska spridningen i Europa?
Där man kommer med förbud efter förbud?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 16:50
Kan muslimer vara främlingsfientliga?
JA, när de bl. a bär Niqab/Burka och när Islamister får härja vilt---Ställer mitt HOPP till SD 2010.
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2009-10-19, 16:52
Visst rasismen sprider sig, men den sprider sig inom alla grupper, men det är helt omöjligt att diskutera den rasism som invandrargrupper visar mot svenskar. Den är inte alls ovanlig.
Är det bara för att svenskar inte kan kallas för främlingar i Sverige som det är OK för islamister att komma med krav på det svenska samhället som är minst lika fientliga mot det svenska samhället svenskars krav på invandrare?
Förrersten var det inte centrum mot rasism som för några år sedan drev en kampanj mot att glassen hette Nogger. Verkar vare en seriös organisation det där.
När ska vi få se en islamist eller en s.k antirasist anmäld för hets mot folkgrupp. Det börjar vara hög tid.
Det finns ingen rim eller reson när fanatiker tillåts stoppa varje försök till en öppen diskussion om de problem som finns genom att skrika rasism eller främlingsfientlig.
Permalänk | Anmäl
Stig, 2009-10-19, 17:10
Ja, det är ju väldigt uppenbart att många av de islamister som kommer hit ser ner på svenskar, svenska lagar och det svenska levnadssättet. De lägger mycket kraft och energi på att tvinga sina egna (oftast stackars flickor) att leva på islamistiskt sätt och gör allt för att de inte skall bli försvenskade. Det värsta sättet detta kan yttra sig på är när en flicka mördas av sin egen far eller bror för att hon blir kär i fel pojke.
Religion kan vara mycket farligt...
Permalänk | Anmäl
Bee, 2009-10-19, 17:16
Faktum är att ordet främlingsfientlighet härstammar från arabernas främlingshat mot de västerlänningar som reste dit för decennier sedan:
Ordet främlingshat används för första gången i svenska språket (detta enligt SAOB från 1926) i Nordisk familjebok av år 1876, där det sägs (band 1, s 936) att en grundligare undersökning av Arabien försvårades av "öckennaturen och befolkningens främlingshat".
Är inte det lite ironiskt?
Permalänk | Anmäl
Larsson, 2009-10-19, 18:12
Finner det märkligt alla de muslimer som nu kommer fram och protesterar och känner sig "kränka" eller vad det nu är. När Islamister spränger civilister är det, som bäst, tystnad som råder från den kanten. Eller vart är protesterna? Märkligt att när de kommer till islam så är det de omvända som norm skall gälla, exempelvis bevisbörda hur fredliga muslimer är? Om jag var muslim skulle jag vara vansinnig i höggljudda protester varje gång en islamist massdödar civila västerlänningar.
Så vart kan jag då hitta en svensk renodlad muslimsk fredsorganisation? Som predikar om tolerans och kärlek med andra icke-muslimer, exempevis med judar?
Nånstans? Ingenstans?
Permalänk | Anmäl
Dannie, 2009-10-19, 18:51
Ska ge Jimmie Åkesson rätt i ett anseende
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4531269.ab
Muslimska kvinnor får inte bada tillsammans med män så var det här ett sätt att få dem att komma till badhusen och även lära sig simma, säger Inger Båvne
-----
Här står det svart på vitt VARFÖR muslimska kvinnor ska ha egna simtider i bad hallarna!
Hur blir detta INTE förtryck när de INTE får bada med män!
VARFÖR är ALLTID muslimer offer?
Men när jag konfronterar EXEMPEL efter EXEMPEL där muslimer är minst lika mycket främlingsfientliga hör jag inte ett ord?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 19:03
Att påstå att Sharialagarna är fel är som att spotta på den svenska lagboken. Den är nämligen baserad på Sharialagarna, och detsamma gäller för de flesta länderna i väst. Det finns dock olika tolkningar av Sharialagarna, och de två största är wahabismen och shia-Islam. Wahabisterna har lyckats få sunniterna att tro de har samma tolkning, vilket inte är fallet.
Sluta klaga på Sharialagarna. Läs på istället.
Permalänk | Anmäl
Ibrahim Al-Breft, 2009-10-19, 19:06
Ja jag har läst på
Jag följde lite av den wahhabistiska scenen i Sverige
SVT har även haft reportage om wahhabiter som vill kontrollera andra muslimer i Göteborg
I förra veckan skrev sr om muslimska fundametalister som stoppar tjejer från att gå på disco
Det stör mig att alla som klagar på SD nu TIGER vad muslimska fundametalister gör!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2009-10-19, 19:26
Enligt sharialagarna kan en man aldrig fällas för våldtäkt om det inte finns två manliga vittnen som har bevittnat våldtäkten. Enligt sharialagarna är en kvinnas vittnesmål bara värt hälften så mycket som en mans. Enligt sharialagarna ärver döttrar bara hälften så mycket som söner. Enligt sharialagarna kan en man ha fya hustrur samtidigt. Enligt sharialagarna kan en man skilja sig från sin hustru genom att bara uttala en "skilsmässoformel", medan en kvinna som vill skilja sig måste gå till domstol, där hon kan få avslag. Enligt sharialagarna får en man slå sin hustru. Enligt sharialagarna får flickor giftas bort långt innan de har fyllt arton år.
-
Bygger Sveriges Rikes Lag på sharialagarna, Ibrahim? Nej, jag skulle inte tro det.
Permalänk | Anmäl
Ann sidbrant, 2009-10-19, 19:29
brahim
Sveriges rikes lag är inte byggd på sharialagarna. Vi har försökt komma bort från ALLT som har med religion att göra i vår lagstiftning.
Självklart kommer vissa påstå att det finns förbud mot att göra ditten och datten i vår lag som stämmer överens med både sharialagarna som tio guds bud.
Det är där de har fel. I svensk rätt finns inga förbud, däremot finns det straff om man gör vissa saker. Jämför gärna med kap 3 § 1 i brottsbalken. "Den som berövar annan livet, dömes för mord." Alltså inte förbjudet men däremot straffbart. Svensk rätt bygger på HUMANISTISKA värderingar.
Atikelförfattaren Tomas Karlsson har i ovanstående artikel en intressant frågeställning. Det räcker med att se på de s.k. Muhammedkarikatyrerna. Där skrek väldigt många om att det var rasistiskt. Undrar hur många som skulle skrikit om det var judekarikatyrer?
Jämför det sen med all särbehandling som några få fundamentalistiska muslimer vill ha ifråga om badtider, särskilda skiljsmässolagar för muslimer m.m. Det är verkligen rasistiskt.
Artikeln innehåller som sagt en intressant frågeställning, vad jag däremot saknar i debattern om slöjan, övergreppen i mellanöstern, diskriminering och Jimmie Åkessons rätt att uttrycka sina åsikter är att ingen frågar sig VARFÖR det har blivit som det har blivit.
Istället för att ifrågasätta så ägnas det en otrolig tid åt att demonisera människor, både från svenskt håll mot muslimer och från muslimskt håll mot svenskar och den "svenska livsstilen".
Permalänk | Anmäl
Johan H, 2009-10-19, 20:28
Var på en konferens nyss där en ex-muslim sa: Hur kommer det sig att man (Bush, Obama, Blair med fler) alltid kallar islam "The religion of peace"? Hur kommer det sig att det är den ENDA religionen, som man känner sig tvungen att benämna så?
Det tål att tänka på, va?
De som anser att Åkesson ljuger, ska komma upp med bevis på detta och inte bara gapa "rasist". Aldrig hör man ett enda konkret bevis på att den kritiken som framförs mot islam är fel. Nej, bara en massa mer eller mindre öppna hot är svaret...
Läs gärna Islam for dummies, skriven av skandinaviska ex-muslimer:
http://www.exmuslim.net/Sverige/artiklar/islam_for_dhimmis.pdf
De om några borde känna till islam.
Och när folk om och om igen försöker jämföra ideologin islam, med riktiga religioner, så kan man bara konstatera att det finns inga likheter.
Religioner är byggda på kärlek. Koranen saknar helt verser om medmänsklig kärlek:
http://imittsverige.blogspot.com/2009/09/koranen-saknar-verser-om-medman...
Permalänk | Anmäl
Fröken Sverige, 2009-10-19, 21:06
Visst suka, 2009-10-19, 14:55 -Där skulle jag vilja att Sveriges Muslimska Råd, Unga Muslimer och en massa andra muslimska organisationer och iranska, kurdiska, palestinska m fl kulturella grupper gick ut i en stor gemensam och seriös protests mot islamisterna och islamismen!
Tyvärr får sällan sekulära muslimer komma till tals i TV. När de får vara med så har man alltid tagit dit några hetsiga muslimer med islamistiska åsikter som hela tiden försöker tysta de sekulära: Senast hände det i Debatt (SVT) om niqab och slöjan!
I en seriös manifestation kan man inte ha t ex Hamas och Hibollabanderoller inte heller hata USA eller Israelbanderoller osv!
PS: Tänk om TV vågade låta 3 st sekulära muslimska kvinnor göra ett TV-program likt det utskällda som tre muslimska kvinnor i slöja gjorde i våras. (Kommer tyvärr inte ihåg vad programserien hette)!
Permalänk | Anmäl
Ingemar, 2009-10-19, 21:28
Om Muhammed Omar sagt detta: "Mohamed Omar säger homosexuella är en sjukdom... Islam är botemedletutan" utan att fällas för hets mot folkgrupp!
Medans Åke Gren fälls för hets mot folkgrupp så är det ju ett justiemord!
-Eller var det för att Åke kallade homosexualitet för en cancersvulst i samhället?
Permalänk | Anmäl
Ingemar, 2009-10-19, 21:34
Här råder ju fullständig okunskap om sharialagstiftning. Det brukar vara god debattkutym att ha lite på fötter om det man uttalar sig om, men de som vill svartmåla islam bryr sig inte om sådana petitesser.
Sharialagstiftning är _inte_ lika med sexuallagstiftning och religiösa lagar, utan det är en gammal och urviktig juridisk tradition, precis som den romerska rätten eller den tyska rätten. Inom denna juridiska tradition finns det givetvis flera lagar som inte fungerar i ett modernt rättssamhälle, men att döma ut en av världens främsta och mest sofistikerade juridiska traditioner för att man ännu inte genomgått den moderniseringsprocess som den moderna liberala traditionen har genomgått är osakligt.
Givetvis måste stening och sexualtabu bort: men det är inte det som ÄR sharia.
Permalänk | Anmäl
Peter, 2009-10-20, 09:08
"Varför ska det bara pratas om vad SD gör och INTE muslimska fundametalister som är mer främlingsfientliga även mot andra muslimer som vill införa förbud efter förbud!" [sic!]
Därför att SD ställer upp i riksdagsvalet i Sverige, det gör inte extrema grupper inom islam. Sen kan vi diskutera dem också, men SD:s människosyn är långt mer relevant just nu.
Permalänk | Anmäl
Nicklas, 2009-10-20, 10:05
RE: #26 Ibrahim, 2009-10-19, 20:06
Jag måste säga att sharialagar eller vad de heter är oerhört ointressanta här. I detta landet gäller svenska lagar och intet annat. Passar inte lagstiftningen så tycker jag att du kan bo någon annan- stans där "dina" lagar gäller. Här vill du uppenbarligen inte bo om du vill ha andra lagar.
Permalänk | Anmäl
BluePrint, 2009-10-20, 11:56
De hätskaste rasisterna träffade jag när jag bodde i Tensta Rinkeby för många år sedan. Det hat som araberna där utryckte mot vanligtvis somalier och algerier (dvs "svarta" personer) går inte att beskriva.
Speciallt bland de araber som drev rörelser som tex. kvartersbutiker var rasismen mot dessa folkgrupper mycket högt uttalad. Men det var tydligen ok.
Permalänk | Anmäl
Reza, 2009-10-20, 15:05
#13 Bo T, 2009-10-19, 16:33
Nej, vänstern älskar inte alls muslimer-islam bara för att det är dem.
Fråga:
Vilka två stater/kapitalintressen byggde upp talibanerna ("muhajedin") på 1980-talet ?
Vilka gav dem vapen - inklusive missiler - för hundratals miljoner dollar ?
Permalänk | Anmäl
ulf r, 2009-10-20, 17:30
Tycker vi kan införa ett nytt ord: svennefobi
En åkomma som leder till stenkastning mot räddningspersonal, sexuella trakasserier och kränkningar av småtjejer i skolan, gängmisshandel och rån av unga män.
Permalänk | Anmäl
holloway, 2009-10-21, 08:23
Eftersom rasism är det värsta man kan vara i Sverige är det inte mer än på sin plats att vi inför en regel för att invandrare som kan misstänkas vara rasistiska får söka sig till ett annat land istället för till Sverige.
Det är svårt att bevara det öppna och toleranta Sverige genom att bjuda in vargen i vardagsrummet.
Eftersom majoriteten av befolkningen i Sverige är vita, kristna och svenska/ västerländska män kvinnor & barn & ungdomar och inte en del av överheten eller etablissemanget är det såklart rasism mot sådana personer som är mest allvarlig eftersom den då riskerar att drabba många personer. Det vill väl ingen medverka till, att fler personer drabbas av rasism och övergrepp i Sverige? Nej tack.
Den som är mot detta får gärna argumentera varför de vill låta personer som kan misstänkas vara rasister invandra till Sverige.
Permalänk | Anmäl
Inge misstänkta rasistiska invandrare till Sverige, 2009-10-21, 12:39
Du undrar om
Finns det muslimer som är främlingsfientliga?
och här kommer ett innerligt JA.
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2009-10-24, 20:45
I Malaysia där statsreligionen är islam ,och religionsfriheten är grundlagsfäst och skyddad har vissa delstater med nästan uteslutande islamsk befolkning infört sharialagar för muslimer. Den som inte är muslim döms i enlighet med nationell lag. Det är ju rätt lätt att ha ett sådant system i teorin, men svårare i praktiken. I Sverige skulle det t.ex. innebära att det svenska samhället skulle tillåta spöstraff. Det är ju en absurditet för de allra flesta svenskar och icke-muslimska invandrare, och en återgång 100 år i tiden. Det är stort att värna demokrati, likhet inför lagen och ett samhälle uppbyggt på en demokratisk tradition. I Sveriges fall har samhället utvecklats i denna riktning i 100 år, medan de flesta hit kommande invandrade inte ens har börjat på denna utvecklingsväg. Låt oss lära dem vad demokrati och utveckling innebär.
Permalänk | Anmäl
Jan W, 2009-10-25, 21:49
islam och dess hetsigaste utövare är av samma skrot och korn som Hitler, Heydrich, Himmler och co.
DÄR finns de verkliga rasisterna, terroristerna, kvinnohatarna, konservativa och intoleranta strömningarna och de blir allt starkare!
skulle det ses som OK med t.ex. kristna korståg idag? NEJ, de skedde för 800 år sedan, Islam kör sitt grott-race idag, i civiliserade samhällen. de har förstört afghanistan, indonesien, irak, iran, libanon etc etc.
de vill införa sharialagar, inte bara i sina länder, utan också ta med det till våra länder( Vad tycker Gudrun Schyman?).
Det är lika smart att kalla oss kritiker av denna farliga våg rasister och samhällsfara, som det är att påstå att jorden är platt.
mao skämmer hela sveriges kulturarbetar, journalist- och politikerelit ut sig.
Hoppas INNERLIGT att folket tar sitt förnuft till fånga, lägger rösten på SD nästa år, för att visa att det här funkar inte!
Permalänk | Anmäl
aron, 2009-11-05, 01:02
@ #26
förbannade rikspucko!
då har vi obligatorisk läsning av talmud och mein kampf när vi ändå är igång?
Permalänk | Anmäl
aron, 2009-11-05, 01:08
Mohamed Omar är en böldpest som borde tas in på psyk.
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2009-11-20, 21:11
#Ibrahim" är en tvättäkta islamist, inte värd att lyssna på.
*Jag efterlyser en svenskmuslimsk rörelse som är demokratisk och försvarar svensk värdegrund. *
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2009-11-20, 21:16
#26 Ibrahim, 2009-10-19, 19:06
Åter igen obildade kommentarer. Den svenska lagsiftningen grundar sig på den svenska kristendomen. Här kommer några exempel:
De tio gud bud ord ur gamla testamenent ur moseböckerna.
Du skall icke döda----mord och dråp är förbjudet enligt svenska lag. Jämfört med sharia lagarna där ni fortfarande stenar folk till döds tex för att de är homosexuella. Här i sverige har vi en diskriminerings lagstifning som förbjuder all form av diskrimminering. Regeringsformen började skapas av Kung Gustav III och på hans tid under 1700 - talet hade befolkningen inte kunskap om att det fanns andra religoner i världen. Promenera igenom Gamla Stan i Stockholm och där har du alla bevis.
Du skall inte bära falskt vittnesbörd-- bedrägerier är förbjudet samt att ljuga i domstol kan leda till fängelse.
Du skall inte stjäla---stöld, snatteri är också förbjudet enligt svenska lag.
Det finns fler exempe, men dessa vara en mycket liten del.
Det är tydligt att denna Ibrahim borde ta och sätta igång att bli en bildad man och sluta ljuga!
Permalänk | Anmäl
Svenska, 2009-11-27, 11:16
Skilj på så kallade muslimer och det vad islam är! Det som händer t ex i Iran har inget stöd i religionen islam. Det finns inget stöd för det tvång som utövas i Iran. Det är inte islam det handlar om. Sluta kalla att det är muslimer som gör dessa saker. Du får hitta på andra namn på dessa ledare som finns i många länder och som gör saker i "islams" namn!
Permalänk | Anmäl
Nordbo, 2009-12-04, 21:53
56 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Snälla, skriv inte muslimer när du menar islamister.
Islamister är den nazi-inspirerade delen av islam som nuförtiden definieras som muslimer.
De är en extremt högljudd grupp (tack vare att de sprider rädsla) som "kidnappat" islam.
Hjälp muslimerna genom att kalla skit för skit.
snälla
Varför gör muslimer samma sak själv mot icke muslimer?
Ni muslimer har ett ansvar mot era muslimska fundametalister... men vad gör ni? Skyller på islamfobi? Vad beror min islamfobi på? Muslimska fundametalister som vill FÖRBJUDA FÖRBJUDA och ÅTER förbjuda
För någon vecka sedan i Rinkeby försökte MUSLIMSKA fundametalister stoppa tjejer att gå på disco
VILKA kritiserar dessa fundametalister?
INGEN!
suka
Så du påstår att ledaren för Sveriges Muslimska Råd är Islamist? Varför tillåts han föra talan för Sveriges muslimer om han är Islamist?
Så fort något inte passar skyller man på Islamisterna... suck.
En otroligt rakryggad artikel som tyvärr komer att få mothugg.
Vårt samhälle, politiker och media verkar ha gett upp kampen för demokrati, jämställdhet och andra friheter när det gäller de Muslimer som bor i Sverige.
De är okränkbara och får väldigt lätt skadestånd om de anser sig det minsta lilla påhoppade.....
Vart är samhället på väg........?
Jämför inte brittiska ungdomar med svenska. Det råder en helt annan kultur i UK än i Sverige. Jag är själv ung muslim och tro mig jag känner INGEN som föredrar sharialagar eller har pratat om att det skulle vara en god ide att införa. Vill även påpeka att jag känner många religösa muslimer och ingen stödjer sharialagarna.
Rasha, muslimer av den äldre generationen som får utrymme i media och i politiken visar en helt annan bild. Det "KRAVbrev" som ordföranden i Sveriges Muslimska Råd skickade till alla partier för några år sedan målar upp en helt annan bild än den du vill förmedla.
Jag skulle vilja se en stark ungdoms gruppering som motsätter sig den groteska tolkningen av Islam som börjar bli vardagsmat.
Kan bara konstatera att integrationspolitiken som alla de etablerade partierna för och har fört de senaste 15 åren är totalt misslyckad.
Jag är inte rasist och har många vänner från olika folkslag och kulturer.
De etablerade partierna plus de etablerade medierna väljer att sätta på skygglapparna och fara med skrämselpropaganda om "nazism" och liknande utan att kunna prestera bakomliggande fakta.
Man borde som obunden demokratisk samhällsmedborgare utgå ifrån att SD står för sitt partiprogram.
Varför gör inte media detta?
Alla idag etablerade partier har börjat någonstans och de har inte alltid varit helt rumsrena till att börja med. Det finns "bruna" åsikter i Centern om vi går tillbaka till 30-talet. Det finns människor inom Vänstern som stött diktaturer och förtryck om vi tittar i backspegeln.
Det finns exempel på politiker från våra etablerade partier som yttrat sig rasistiskt när de trott att "mikrofonen var avstängd". kort sagt, det finns självklart rötägg i alla partier.
Så som jag nu uppfattar SD så har de inte något med rasism att skaffa.
På grund av den misslyckade integrationen i Sverige som vi nu börjar skörda frukterna av kommer jag eventuellt att sträcka mig så långt som att faktiskt rösta på SD i nästa val. Detta skulle jag i såfall göra just för att markera mitt missnöje med hur de etablerade partierna hanterat integrationspolitiken.
För övrigt tycker jag att det är en intressant vinkel på det hela som artikelförfattaren här tar upp. Det finns många frågor som aldrig tillåts belysas i dagens media och jag tror att detta är en av de största orsakerna till att behovet av ett parti som SD uppkommit. Grunden ligger naturligtvis i den enorma segregation som vi lyckats åstadkomma i vårt samhälle. Hade journalister och politiker själva i representativ grad varit bosatta i våra förorter så tror jag att SD aldrig hade blivit till eller behövts. Då hade debatten förts långt tidigare och man hade kunnat finna lösningar på de problem som uppstått efterhand istället för som nu när allt sopats under mattan under alltför lång tid. Det handlar helt enkelt om jämlikhet och yttrandefrihet. Sverige har för stora klyftor mellan människor och de som gör något för att försöka föra detta på tal sågas vid fotknölarna, stämplas som rasister och stoppas i karriären. Därför finns SD.
"You're basically killing each other to see who's got the better imaginary friend"
-Richard Jeni
Varför är det ok för muslimer att Mohamed Omar säger homosexuella är en sjukdom, botemedlet är Islam på AB utan polisanmälan? På Mohamed Omars blogg skriver han hur zionismen är ett hot!
Jag efterlyser en svenskmuslimsk rörelse som är demokratisk och försvarar svensk värdegrund. Det är det gemensamma "svenska" som alla medborgare kan och bör ha gemensamt. Resten kan vara olika.
#5 Rasha skrev om det. Kan inte du eller dina kompisar tala om för alla oss som inte vet vilka muslimer som är sociala och beredda att leva efter svenska lagar.
Joel
Helena från Sveriges Muslimska Råd bjuds ständigt in på olika program på svt om "islamfobi" och media skapar "fel bild" av islam
Nu har hennes dotter gripits 2 gånger i "muslimska länder" för terrorism. Hon har inte betalat UD den första resan, men hade tydligen råd att åka ner till Saudarabien för att sedan åka till Pakistan för att "se hur det ser ut"
Jag får aldrig se de muslimer som bjuds in på tex svt anklaga andra muslimer för vad dom gör och deras beteende
Det är tydligen enklast att gå i försvarställning och gasta islamfobi?
"Kan muslimer vara främlingsfientliga?"
Tja, eftersom muslimer med en röst beskriver judarna i Israel som sionister som ska utrotas så är väl den frågan ganska lätt besvarad.
Islam är en extremt intolerant och militant ideologi i likhet med socialismen. Undra på att vänstern älskar islam och muslimer, man har ju alltid beundrat massmördare.
Problemet Thomas Karlsson och alla andra är att troende muslimer har den ultimata immuniseringsstrategin mot kritik - alla deras livsregler kommer från Gud och står därmed ovanför några mänskliga invändningar. En religiös högdragenhet som också skönjs i deras attityd till omvärlden.
Hur mycket socialt bagage som sedan har förmedlats via tvivelaktiga hadithtraditioner är en oviktig distinktion i förhållande till Koranen. Skillnaden mellan den teologiska och andliga innebörden i Koranens Mecka-suror i förhållande till de praktiska och "krigiska" Medina-surorna i Koranen kan inte heller på något sätt vara kopplat till de historiska omständigheter som påverkade det första muslimska samhället.
Saker och ting underlättas inte av att halva befolkningen i många muslimska samhällen är analfabeter och att stamtraditioner (t.ex. hedersmord) flyter ihop med religion. Enklast för människan är förstås om hon är fri - men om man prompt måste inrätta livet på ett visst sätt får man ju börja med att göra vettiga tolkningar av urkunder som kan ha relevans för 2000-talet.
De mest rasistiska och zenofoba människor jag levat med är just muslimer! I Libanon chockades jag varje dag av hur människor diskriminerades på grund av hudfärg! Högt och tydligt förklarade utbildade yrkesmänniskor att de aldrig skulle vilja ha en neger i familjen,eller en Sri Lankes. Mörka araber gick också bort. Tuareger var sämst. Så här värderas människor i muslimers hemländer! Som blond och blåögd svenska var jag ju i det närmaste värd min vikt i guld, helt sjukt!
Beyonce ställer in i Malaysia
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=4945336
-Vi är inte emot underhållning, men det är sättet hon uppträder på. Hennes juckande rörelser och sexiga kläder. Det undergräver moraliska värderingar hos unga människor, säger partiets ungdomsledare Nasruddin Hassan Tantawi till AFP.
Varför hör jag inget om främlingsfientlight här?
Tänk om jag skulle protestera mot en muslim... då blir jag kallad islamofob?
Moraliska värderingar? Tusentals muslimer har sprängt ihjäl sig själva?
Sanningsägaren
Problemet Åkesson gjorde var väl att inte säga muslimska extremister, islamister och fundametalister
Men oavsett hur NOGA jag är att åtskilja en muslim mot en fundametalist
Så blir jag angripen... Tyvärr är det de muslimska fundametalisterna som tjänar på detta! Det är ju ingen som vågar kritisera dom?
I debatt med slöjan på SVT i förra veckan... jag får aldrig höra VARFÖR måste kvinnan bära?
Nima är den enda i Sverige som konfronterar med koranverser varför kvinnan MÅSTE
Sveriges unga muslimer klagar på dn
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sveriges-unga-muslimer-det-har-blivit...
Segregation, diskriminering, negativ särbehandling och utsatthet på öppen gata. Det är några av hoten mot muslimer som ordföranden för Sveriges unga muslimer, Mohammed Amin Kharraki, ser med Sverigedemokraternas politik som han menar är på väg att normaliseras.
----
Men när Mohamed Omar säger homosexuallitet är en sjukdom
När islamister i Malaysia vill förbjuda Beyonce
När muslimer öppet hyllar Adolf Hitler
Var är muslimers protester mot andras muslimers protester?
Eller klagar man bara på icke muslimer?
http://www.aftonbladet.se/ledare/article5978491.ab
Rasismen sprider sig i Europa
Varför får jag aldrig höra om den musliska fundametalistiska spridningen i Europa?
Där man kommer med förbud efter förbud?
Kan muslimer vara främlingsfientliga?
JA, när de bl. a bär Niqab/Burka och när Islamister får härja vilt---Ställer mitt HOPP till SD 2010.
Visst rasismen sprider sig, men den sprider sig inom alla grupper, men det är helt omöjligt att diskutera den rasism som invandrargrupper visar mot svenskar. Den är inte alls ovanlig.
Är det bara för att svenskar inte kan kallas för främlingar i Sverige som det är OK för islamister att komma med krav på det svenska samhället som är minst lika fientliga mot det svenska samhället svenskars krav på invandrare?
Förrersten var det inte centrum mot rasism som för några år sedan drev en kampanj mot att glassen hette Nogger. Verkar vare en seriös organisation det där.
När ska vi få se en islamist eller en s.k antirasist anmäld för hets mot folkgrupp. Det börjar vara hög tid.
Det finns ingen rim eller reson när fanatiker tillåts stoppa varje försök till en öppen diskussion om de problem som finns genom att skrika rasism eller främlingsfientlig.
Ja, det är ju väldigt uppenbart att många av de islamister som kommer hit ser ner på svenskar, svenska lagar och det svenska levnadssättet. De lägger mycket kraft och energi på att tvinga sina egna (oftast stackars flickor) att leva på islamistiskt sätt och gör allt för att de inte skall bli försvenskade. Det värsta sättet detta kan yttra sig på är när en flicka mördas av sin egen far eller bror för att hon blir kär i fel pojke.
Religion kan vara mycket farligt...
Faktum är att ordet främlingsfientlighet härstammar från arabernas främlingshat mot de västerlänningar som reste dit för decennier sedan:
Ordet främlingshat används för första gången i svenska språket (detta enligt SAOB från 1926) i Nordisk familjebok av år 1876, där det sägs (band 1, s 936) att en grundligare undersökning av Arabien försvårades av "öckennaturen och befolkningens främlingshat".
Är inte det lite ironiskt?
Finner det märkligt alla de muslimer som nu kommer fram och protesterar och känner sig "kränka" eller vad det nu är. När Islamister spränger civilister är det, som bäst, tystnad som råder från den kanten. Eller vart är protesterna? Märkligt att när de kommer till islam så är det de omvända som norm skall gälla, exempelvis bevisbörda hur fredliga muslimer är? Om jag var muslim skulle jag vara vansinnig i höggljudda protester varje gång en islamist massdödar civila västerlänningar.
Så vart kan jag då hitta en svensk renodlad muslimsk fredsorganisation? Som predikar om tolerans och kärlek med andra icke-muslimer, exempevis med judar?
Nånstans? Ingenstans?
Ska ge Jimmie Åkesson rätt i ett anseende
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4531269.ab
Muslimska kvinnor får inte bada tillsammans med män så var det här ett sätt att få dem att komma till badhusen och även lära sig simma, säger Inger Båvne
-----
Här står det svart på vitt VARFÖR muslimska kvinnor ska ha egna simtider i bad hallarna!
Hur blir detta INTE förtryck när de INTE får bada med män!
VARFÖR är ALLTID muslimer offer?
Men när jag konfronterar EXEMPEL efter EXEMPEL där muslimer är minst lika mycket främlingsfientliga hör jag inte ett ord?
Att påstå att Sharialagarna är fel är som att spotta på den svenska lagboken. Den är nämligen baserad på Sharialagarna, och detsamma gäller för de flesta länderna i väst. Det finns dock olika tolkningar av Sharialagarna, och de två största är wahabismen och shia-Islam. Wahabisterna har lyckats få sunniterna att tro de har samma tolkning, vilket inte är fallet.
Sluta klaga på Sharialagarna. Läs på istället.
Ja jag har läst på
Jag följde lite av den wahhabistiska scenen i Sverige
SVT har även haft reportage om wahhabiter som vill kontrollera andra muslimer i Göteborg
I förra veckan skrev sr om muslimska fundametalister som stoppar tjejer från att gå på disco
Det stör mig att alla som klagar på SD nu TIGER vad muslimska fundametalister gör!
Enligt sharialagarna kan en man aldrig fällas för våldtäkt om det inte finns två manliga vittnen som har bevittnat våldtäkten. Enligt sharialagarna är en kvinnas vittnesmål bara värt hälften så mycket som en mans. Enligt sharialagarna ärver döttrar bara hälften så mycket som söner. Enligt sharialagarna kan en man ha fya hustrur samtidigt. Enligt sharialagarna kan en man skilja sig från sin hustru genom att bara uttala en "skilsmässoformel", medan en kvinna som vill skilja sig måste gå till domstol, där hon kan få avslag. Enligt sharialagarna får en man slå sin hustru. Enligt sharialagarna får flickor giftas bort långt innan de har fyllt arton år.
-
Bygger Sveriges Rikes Lag på sharialagarna, Ibrahim? Nej, jag skulle inte tro det.
brahim
Sveriges rikes lag är inte byggd på sharialagarna. Vi har försökt komma bort från ALLT som har med religion att göra i vår lagstiftning.
Självklart kommer vissa påstå att det finns förbud mot att göra ditten och datten i vår lag som stämmer överens med både sharialagarna som tio guds bud.
Det är där de har fel. I svensk rätt finns inga förbud, däremot finns det straff om man gör vissa saker. Jämför gärna med kap 3 § 1 i brottsbalken. "Den som berövar annan livet, dömes för mord." Alltså inte förbjudet men däremot straffbart. Svensk rätt bygger på HUMANISTISKA värderingar.
Atikelförfattaren Tomas Karlsson har i ovanstående artikel en intressant frågeställning. Det räcker med att se på de s.k. Muhammedkarikatyrerna. Där skrek väldigt många om att det var rasistiskt. Undrar hur många som skulle skrikit om det var judekarikatyrer?
Jämför det sen med all särbehandling som några få fundamentalistiska muslimer vill ha ifråga om badtider, särskilda skiljsmässolagar för muslimer m.m. Det är verkligen rasistiskt.
Artikeln innehåller som sagt en intressant frågeställning, vad jag däremot saknar i debattern om slöjan, övergreppen i mellanöstern, diskriminering och Jimmie Åkessons rätt att uttrycka sina åsikter är att ingen frågar sig VARFÖR det har blivit som det har blivit.
Istället för att ifrågasätta så ägnas det en otrolig tid åt att demonisera människor, både från svenskt håll mot muslimer och från muslimskt håll mot svenskar och den "svenska livsstilen".
Var på en konferens nyss där en ex-muslim sa: Hur kommer det sig att man (Bush, Obama, Blair med fler) alltid kallar islam "The religion of peace"? Hur kommer det sig att det är den ENDA religionen, som man känner sig tvungen att benämna så?
Det tål att tänka på, va?
De som anser att Åkesson ljuger, ska komma upp med bevis på detta och inte bara gapa "rasist". Aldrig hör man ett enda konkret bevis på att den kritiken som framförs mot islam är fel. Nej, bara en massa mer eller mindre öppna hot är svaret...
Läs gärna Islam for dummies, skriven av skandinaviska ex-muslimer:
http://www.exmuslim.net/Sverige/artiklar/islam_for_dhimmis.pdf
De om några borde känna till islam.
Och när folk om och om igen försöker jämföra ideologin islam, med riktiga religioner, så kan man bara konstatera att det finns inga likheter.
Religioner är byggda på kärlek. Koranen saknar helt verser om medmänsklig kärlek:
http://imittsverige.blogspot.com/2009/09/koranen-saknar-verser-om-medman...
Visst suka, 2009-10-19, 14:55 -Där skulle jag vilja att Sveriges Muslimska Råd, Unga Muslimer och en massa andra muslimska organisationer och iranska, kurdiska, palestinska m fl kulturella grupper gick ut i en stor gemensam och seriös protests mot islamisterna och islamismen!
Tyvärr får sällan sekulära muslimer komma till tals i TV. När de får vara med så har man alltid tagit dit några hetsiga muslimer med islamistiska åsikter som hela tiden försöker tysta de sekulära: Senast hände det i Debatt (SVT) om niqab och slöjan!
I en seriös manifestation kan man inte ha t ex Hamas och Hibollabanderoller inte heller hata USA eller Israelbanderoller osv!
PS: Tänk om TV vågade låta 3 st sekulära muslimska kvinnor göra ett TV-program likt det utskällda som tre muslimska kvinnor i slöja gjorde i våras. (Kommer tyvärr inte ihåg vad programserien hette)!
Om Muhammed Omar sagt detta: "Mohamed Omar säger homosexuella är en sjukdom... Islam är botemedletutan" utan att fällas för hets mot folkgrupp!
Medans Åke Gren fälls för hets mot folkgrupp så är det ju ett justiemord!
-Eller var det för att Åke kallade homosexualitet för en cancersvulst i samhället?
Här råder ju fullständig okunskap om sharialagstiftning. Det brukar vara god debattkutym att ha lite på fötter om det man uttalar sig om, men de som vill svartmåla islam bryr sig inte om sådana petitesser.
Sharialagstiftning är _inte_ lika med sexuallagstiftning och religiösa lagar, utan det är en gammal och urviktig juridisk tradition, precis som den romerska rätten eller den tyska rätten. Inom denna juridiska tradition finns det givetvis flera lagar som inte fungerar i ett modernt rättssamhälle, men att döma ut en av världens främsta och mest sofistikerade juridiska traditioner för att man ännu inte genomgått den moderniseringsprocess som den moderna liberala traditionen har genomgått är osakligt.
Givetvis måste stening och sexualtabu bort: men det är inte det som ÄR sharia.
"Varför ska det bara pratas om vad SD gör och INTE muslimska fundametalister som är mer främlingsfientliga även mot andra muslimer som vill införa förbud efter förbud!" [sic!]
Därför att SD ställer upp i riksdagsvalet i Sverige, det gör inte extrema grupper inom islam. Sen kan vi diskutera dem också, men SD:s människosyn är långt mer relevant just nu.
RE: #26 Ibrahim, 2009-10-19, 20:06
Jag måste säga att sharialagar eller vad de heter är oerhört ointressanta här. I detta landet gäller svenska lagar och intet annat. Passar inte lagstiftningen så tycker jag att du kan bo någon annan- stans där "dina" lagar gäller. Här vill du uppenbarligen inte bo om du vill ha andra lagar.
De hätskaste rasisterna träffade jag när jag bodde i Tensta Rinkeby för många år sedan. Det hat som araberna där utryckte mot vanligtvis somalier och algerier (dvs "svarta" personer) går inte att beskriva.
Speciallt bland de araber som drev rörelser som tex. kvartersbutiker var rasismen mot dessa folkgrupper mycket högt uttalad. Men det var tydligen ok.
#13 Bo T, 2009-10-19, 16:33
Nej, vänstern älskar inte alls muslimer-islam bara för att det är dem.
Fråga:
Vilka två stater/kapitalintressen byggde upp talibanerna ("muhajedin") på 1980-talet ?
Vilka gav dem vapen - inklusive missiler - för hundratals miljoner dollar ?
Tycker vi kan införa ett nytt ord: svennefobi
En åkomma som leder till stenkastning mot räddningspersonal, sexuella trakasserier och kränkningar av småtjejer i skolan, gängmisshandel och rån av unga män.
Eftersom rasism är det värsta man kan vara i Sverige är det inte mer än på sin plats att vi inför en regel för att invandrare som kan misstänkas vara rasistiska får söka sig till ett annat land istället för till Sverige.
Det är svårt att bevara det öppna och toleranta Sverige genom att bjuda in vargen i vardagsrummet.
Eftersom majoriteten av befolkningen i Sverige är vita, kristna och svenska/ västerländska män kvinnor & barn & ungdomar och inte en del av överheten eller etablissemanget är det såklart rasism mot sådana personer som är mest allvarlig eftersom den då riskerar att drabba många personer. Det vill väl ingen medverka till, att fler personer drabbas av rasism och övergrepp i Sverige? Nej tack.
Den som är mot detta får gärna argumentera varför de vill låta personer som kan misstänkas vara rasister invandra till Sverige.
Du undrar om
Finns det muslimer som är främlingsfientliga?
och här kommer ett innerligt JA.
I Malaysia där statsreligionen är islam ,och religionsfriheten är grundlagsfäst och skyddad har vissa delstater med nästan uteslutande islamsk befolkning infört sharialagar för muslimer. Den som inte är muslim döms i enlighet med nationell lag. Det är ju rätt lätt att ha ett sådant system i teorin, men svårare i praktiken. I Sverige skulle det t.ex. innebära att det svenska samhället skulle tillåta spöstraff. Det är ju en absurditet för de allra flesta svenskar och icke-muslimska invandrare, och en återgång 100 år i tiden. Det är stort att värna demokrati, likhet inför lagen och ett samhälle uppbyggt på en demokratisk tradition. I Sveriges fall har samhället utvecklats i denna riktning i 100 år, medan de flesta hit kommande invandrade inte ens har börjat på denna utvecklingsväg. Låt oss lära dem vad demokrati och utveckling innebär.
islam och dess hetsigaste utövare är av samma skrot och korn som Hitler, Heydrich, Himmler och co.
DÄR finns de verkliga rasisterna, terroristerna, kvinnohatarna, konservativa och intoleranta strömningarna och de blir allt starkare!
skulle det ses som OK med t.ex. kristna korståg idag? NEJ, de skedde för 800 år sedan, Islam kör sitt grott-race idag, i civiliserade samhällen. de har förstört afghanistan, indonesien, irak, iran, libanon etc etc.
de vill införa sharialagar, inte bara i sina länder, utan också ta med det till våra länder( Vad tycker Gudrun Schyman?).
Det är lika smart att kalla oss kritiker av denna farliga våg rasister och samhällsfara, som det är att påstå att jorden är platt.
mao skämmer hela sveriges kulturarbetar, journalist- och politikerelit ut sig.
Hoppas INNERLIGT att folket tar sitt förnuft till fånga, lägger rösten på SD nästa år, för att visa att det här funkar inte!
@ #26
förbannade rikspucko!
då har vi obligatorisk läsning av talmud och mein kampf när vi ändå är igång?
Mohamed Omar är en böldpest som borde tas in på psyk.
#Ibrahim" är en tvättäkta islamist, inte värd att lyssna på.
*Jag efterlyser en svenskmuslimsk rörelse som är demokratisk och försvarar svensk värdegrund. *
#26 Ibrahim, 2009-10-19, 19:06
Åter igen obildade kommentarer. Den svenska lagsiftningen grundar sig på den svenska kristendomen. Här kommer några exempel:
De tio gud bud ord ur gamla testamenent ur moseböckerna.
Du skall icke döda----mord och dråp är förbjudet enligt svenska lag. Jämfört med sharia lagarna där ni fortfarande stenar folk till döds tex för att de är homosexuella. Här i sverige har vi en diskriminerings lagstifning som förbjuder all form av diskrimminering. Regeringsformen började skapas av Kung Gustav III och på hans tid under 1700 - talet hade befolkningen inte kunskap om att det fanns andra religoner i världen. Promenera igenom Gamla Stan i Stockholm och där har du alla bevis.
Du skall inte bära falskt vittnesbörd-- bedrägerier är förbjudet samt att ljuga i domstol kan leda till fängelse.
Du skall inte stjäla---stöld, snatteri är också förbjudet enligt svenska lag.
Det finns fler exempe, men dessa vara en mycket liten del.
Det är tydligt att denna Ibrahim borde ta och sätta igång att bli en bildad man och sluta ljuga!
Skilj på så kallade muslimer och det vad islam är! Det som händer t ex i Iran har inget stöd i religionen islam. Det finns inget stöd för det tvång som utövas i Iran. Det är inte islam det handlar om. Sluta kalla att det är muslimer som gör dessa saker. Du får hitta på andra namn på dessa ledare som finns i många länder och som gör saker i "islams" namn!