Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Utrikesdeklarationen 2012

Carl Bildt presenterar regeringens utrikesdeklaration i riksdagen på onsdagen. Läs (1) Skriv

Terrorism

Nu lägger regeringen fram Sveriges nya strategi mot terrorism. Det finns numera "en verklig risk för terrorattentat i Sverige", skriver regeringen i planen. Läs (5) Skriv

Politiker och ersättningar

Stefan Löfven sänker sin nya lön och Vänsterpartiet skärper sin partiskatt. Varför agerar inte Alliansen i frågan? Skriv

Berlusconi

Foto: Scanpix
Ian Wachtmeister om Berlusconi

Vi svenskar behöver en Berlusconi

"En Berlusconi är vad Sverige behöver. En politiker som talar klartext och förstår sig på sitt folk. Han är nämligen mycket populär i Italien. En debatt mellan Silvio Berlusconi och Mona Sahlin är vad som behövs för att få perspektiv på livet i ankdammen", skriver författaren och fd politikern IAN WACHTMEISTER.


Om författaren

Ian Wachtmeister är författare till den aktuella boken "Rebellerna - en historiebok av Ian W". Han var tidigare partiledare i Ny demokrati. Han bloggar här!

I boken "Rebellerna" berättar jag bl.a. om en stor fest som Janne Stenbeck - den störste och värste av alla svenska rebeller - hade på Djurgården i Stockholm. " JAN + IAN = SILVIO " stod det på en stor skylt. Silvio Berlusconi alltså. Nog hade Jan Stenbeck och jag kunnat skapa stor uppmärksamhet och fått det att fladdra ordentligt i etablissemangets gardiner, om vi slagit våra påsar ihop. Nu stannade det vid att jag gjorde 21 direktsända program i Stenbecks kanal TV 3. Dels "Ian och Werner" med Lars Werner, där vi intervjuade alla partiledare inför valet 1994. Och direkt därefter " I grevens tid".

När jag frågade Janne varför han kallade mig Selma Lagerlöf, svarade han "därför att det bara fanns en Selma Lagerlöf" varpå han föll ned på golvet och kysste mina skor! Det låter som en historia. Och det är det också; en sann historia. Vi var/är båda okonventionella och vi gillade bägge just Silvio Berlusconi.
När den småborgerliga rödvinsvänsterns journalister drar igång om Berlusconi tappar de all den humor de eventuellt kan besitta i andra sammanhang. Ty för dem är Berlusconi helt enkelt fel! Han är inte röd, inte konventionell och han struntar totalt i vad Aftonbladet och TV 2 tycker. Alltså en typiskt o(s)vensk inkorrekt typ från Italien "och vi vet ju att maffian styr italiensk politik!" Stackars alla som inte ser längre än näsan räcker. Min näsa är mycket lång och jag kan sällan låta bli att le när jag hör vad Berlusconi säger och gör.
Silvio Berlusconi är alldeles tydligt en trevlig och rolig person, några år yngre än jag och fylld av action och övertygelse.

Ta kommentaren om Obama, när denne var på väg in i Vita Huset: Ungefärligen "Det verkar vara en bra karl. Dessutom har han en vacker solbränna". Till historien hör att media i Italien retat Berlusconi för att vara mån om sitt utseende och alltid ha en klädsam solbränna. Hans kommentar om Obama var alltså lättsamt slagfärdig! Men vad hände? Upprörda tirader om rasistiska uttalanden. Ingen ska skoja om solbränna med svarta personer (som faktiskt är mer solbrända än de vita. Rent etniskt alltså).

Det är inte lätt med humor. Just därför behövs det mycket mer humor i politiken än vad vi ser och hör idag. Tänk på Erlander, Gunnar Hedlund, Jarl Hjalmarsson för att inte tala om Winston Churchill. Sådana personligheter tycks filtreras bort i den moderna politiken och just som den processen ser ut att ha lyckats och tråkmånsarna kopplat totalgrepp på världspolitiken, då dyker Silvio Berlusconi upp. Utan att ha frågat om lov!! Skandal - inte sant?!

"Men karln har ju älskarinnor!!", utbrister medieeliten, som givetvis aldrig gjort ett enda snedsprång. Detta påminner mig om en annan berättelse i REBELLERNA, där en av Tysklands mest framstående industrimän på en bolagsstämma för Daimler Benz skälls ut inför fjorton tusen (14000) åhörare av en parant dam som tog mikrofonen och sa "Jag tycker att styrelsen har agerat försumligt och inte ägnat tillräckligt intresse år huvudfrågorna för Daimler Benz. Och jag vet vad jag talar om ty jag har varit Herr Direktor Gerhard Lieners älskarinna i nio år!". Ridå!
Så låter det sällan på svenska bolagsstämmor. Förklaringen kan ligga i att den svenska neutralitetspolitiken börjat påverka svenskornas gener. Svenska älskarinnor säger inget.
Parallellen med Berlusconi och påstått skötsamma italienska politiker är inte långt borta.

I min bok berättar jag om intressanta människor som jag träffat i mitt brokiga liv. Låt oss för ett ögonblick rikta strålkastarljuset enbart på politiker jag mött. Hela familjen Bush, vilket i Sverige antagligen ses som ytterst olämpligt. I Sverige ska man ha umgåtts med kommunistiska diktatorer och massmördare. Då blir man talman, som Birgitta Dahl efter att envist ha hållit fast vid att Pol Pot var bra. Mycket bra. Att han satte igång att utrota halva befolkningen i sitt land ändrade inte saken. Men Bush - aj, aj, aj aajjj!!
Jag fortsätter: Caroline Kennedy, dotter till President JFK; Ross Perot som nästan stal ett presidentval. Rudolph Giuliani som blev hela världens borgmästare efter attentatet mot World Trade center den 11 september 2001. Carl Bildt, europén som har glömt det där med hallänning och svensk. Kalevi Sorsa som hade stärkt sig inför besöket i Oxelösund, Lars Werner som idag ligger mellan Bildt och Djingis Kahn i sina uppfattningar. Ullsten som satte på sig gummistövlar när han skulle besöka verkligheten. Och många fler. Mötena var i regel givande.

Men vilka skulle jag vilja träffa?? Jo, Silvio Berlusconi, Margreth Thatcher m/1980, Winston Churchill m/1942, Ronald Reagan m/19XX, Marskalk Mannerheim m/1941, Barack Obama m/2012 (ja just det!), Tony Blair m/2009, Bill Clinton m/1995. I nutid alltså bara Berlusconi och Blair. Samt förstås Kinas president, som ni förstås kan namnet på. Presidenten i världens viktigaste land på litet sikt....Hur var det nu? HU, HO eller?

En Berlusconi är vad Sverige behöver. En politiker som talar klartext och förstår sig på sitt folk. Han är nämligen mycket populär i Italien. Tänk att italienarna inte lärt sig att de ska ringa och fråga Sverige vad de ska tycka?! Nåväl en debatt mellan Silvio Berlusconi och Mona Sahlin är vad som behövs för att få perspektiv på livet i ankdammen. FORCA SILVIO!









Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/12428

146 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

är detta s a n t ??? - har bara läst rubriken *vi svenskar behöver en berlusconi* - ja utmanande låter det - jag vet inte om jag v i l l läsa artikeln ifråga...

Permalänk | Anmäl #1 Marianne Johansson, 2009-10-13, 18:25


Ian Wachtmeister
- Du är en mästare på att formulera Dig "rakt på" - och så att det känns !

Men någon "Berlusconi-typ" i Sverige tror jag ej alls på, faktiskt... - för fortfarande så bor det ju flera ursvenskar än italienare i Sverige. En "Gandhi-typ" tror jag mera på som lämplig för svenskarna, faktiskt... - hälsar Josef

Permalänk | Anmäl #2 Josef Boberg, 2009-10-13, 18:28

Ja sämre kan det ju knappast bli med Bodström, Sahlin och vår kära statsminister....

Permalänk | Anmäl #3 Tommy Sandström, 2009-10-13, 18:43

Ja, ja och han heter vad? Plocka fram honom så vi får titta hur många stämningar han har på halsen!
"Anna Anka" provokationen har visst kommit för att stanna. Och varför inte, det kanske blir mer drag under galoscherna?
Skulle vara det i så fall.

Permalänk | Anmäl #4 Joakim Steneberg, 2009-10-13, 18:44

Kanske inte en Berlusconi direkt, men vi behöver definitivt bryta med den socialistiska utopin vi matats med i 40-50 år...

Permalänk | Anmäl #5 Johan, 2009-10-13, 18:50

Typisk smårolig utfyllnad. Men är Berlusconi verkligen rolig? Inte ett B-skämt! Sedan kan jag berätta Ian, att jag har dansat med Zarah Leander. Och det har f-n inte du, skrytmåns!

Permalänk | Anmäl #6 Joakim Steneberg, 2009-10-13, 18:51

Men Ian, vi har ju redan haft en Berlusconi, dig. De galoscherna visade sig inte passa så bra. Clownskor kallas de visst.

Permalänk | Anmäl #7 Johan, Huddinge, 2009-10-13, 18:55

Det var det fjantigaste jag läst. Inte ett ord om vad Berlusconi har åstadkommit, inte ett ord om hans politik, inte ett ord om varför italienarna gillar honom, inte ett vettigt ord överhuvu taget. IW tycker han är ball av nån konstig anledning, därför behövs han i Sverige. Det är så omoget och dumt så Universums alla klockor ramlar ner på golvet och slår ihjäl sig. Popmorfar där.

Permalänk | Anmäl #8 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:01

Jo, vi behöver verkligen en korrumperad maktmogul med mediemonopol och en förkärlek för bystiga unga damer. Men å andra sidan, det var kanske det pajaspartiet Ny Demokrati handlade om.

Permalänk | Anmäl #9 Johan Edin, 2009-10-13, 19:02

Berlusconi i all ära, han är väl just nu den vettigaste statschefen i Europa, men vad det här landet behöver är en Thatcher vid makten. En politiker med konservativa värderingar som kör sitt race från start till mål hela mandatperioden utan att bry sig ett dyft om vare sig opinionssvängningar eller opposition.
Gissa vad de socialliberala ledarskribenterna skulle yla :D
(Ja dessa är värre än socialist ditona som i alla fall kan ursäktas med att de inte begriper bättre)

Permalänk | Anmäl #10 Lemnitzer, 2009-10-13, 19:03

#7 Han hade en kul mössa tyckte dom på jobbet.

Permalänk | Anmäl #11 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:04

#10 Var snäll och förklara varför Berlusconi är den vettigaste statschefen i Europa.

Permalänk | Anmäl #12 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:05

6 forts Se va du satt igång Ian! Thatcher går igen, mansföraktaren! Idag funderar jag lite över Leander dansen... Däremot kände jag Birgitta Dahl rätt väl ett tag, en jyst kvinna. Och du drar upp gammal skåpmat i det fallet. Jämför snarare Jan Myrdal med Berlusconi.

Permalänk | Anmäl #13 Joakim Steneberg, 2009-10-13, 19:09

Är det drag under galoscherna, eller v addå. Jag vill veta! Varför är Berlusconi Europas vettigaste statschef. Alla media säjer att han är en riktig dumming, men det tror jag så mycket jag vill på. Jag vill inte alls förneka att Berlusconi är Europas vettigaste statschef, jag vill bara veta VARFÖR och PÅ VILKET SÄTT han är det.

Permalänk | Anmäl #14 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:10

Instämmer med Ian. En riktig fascistledare är det enda som skulle kunna ta Sverige ur denna kris!

Permalänk | Anmäl #15 Olof Carlstein, 2009-10-13, 19:15

Aha, därför. Tack.

Permalänk | Anmäl #16 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:18

@ Lemnitzer;

Uhm... Vet du ens hur dåligt Thatcher var (arbetslöshet, ökade oroligheter utomlandds etc)? Att 'köra sitt race från start till mål' är definitivt inget bra att sträva åt.

@Peter;
Flest poster vinner inte.

Permalänk | Anmäl #17 Thomasson, 2009-10-13, 19:22

Vi har ju redan fascism i Sverige. Könsfascism! Är det något som protesterar? Mot analysen eller mot könsfascismen?

Permalänk | Anmäl #18 Joakim Steneberg, 2009-10-13, 19:36

#18 Bäst gör och det är mina.

Permalänk | Anmäl #19 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:41

Märk väl, Ian har nyligen kommit ut med en bok. Ynkligt att Newsmill, som så många gånger förr, okritiskt bereder reklamplats här.

Permalänk | Anmäl #20 Johan, Huddinge, 2009-10-13, 19:43

Det är väl kul med en Berlusconi men vad detta arma land verkligen skulle behöva är Vaclav Klaus, en riktig karl för sin hatt.

Permalänk | Anmäl #21 Quantrill, 2009-10-13, 19:44

Märk väl, Ian har nyligen kommit ut med en bok. Som han vill få såld. Ynkligt att Newsmill, som så många gånger förr, okritiskt bereder reklamplats här. Självklart ska Ian Wachtmeister så väl som någon annan få kommentera här men hur sker Newsmills artikelurval? Är det verkligen så få som försöker få in artiklar?

Permalänk | Anmäl #22 Johan, Huddinge, 2009-10-13, 19:51

forza heter det,annars så håller jag med dig fullständigt,och mona ska hålla sig borta ifrån politiken...forza ian..!!!

Permalänk | Anmäl #23 latinoamerikan, 2009-10-13, 19:51

Artt Berlusconi sedan har ett antal kvinnliga fjollor som dras till honom är ju så det funkar. "Power is sexy". Dessutom kan jag nämna att fascism och feminism hade ett samarbete i början i Italien. Men då gällde det att värna om "hemmafrun", det romerska idealet som hotades av de italienska kommunisterna. Idealen för könen förändras på ett sätt som vissa ibland inte har en aaaning om!

Permalänk | Anmäl #24 Joakim Steneberg, 2009-10-13, 19:51

#21 Var snäll och förklara varför Vaclav Klaus är så bra.

Permalänk | Anmäl #25 Peter Ingestad, 2009-10-13, 19:54

Jag skulle hellre vilja se en svensk Bill O´reilly eller Rush Limbaugh de skulle vara något, någon som kan komma med andra perspektiv än dom vi har här i sverige,
Bra inslag i Adaktusson Ian!

Permalänk | Anmäl #26 Karl Å, 2009-10-13, 20:17

Hjärnsubstanslöst högergagg. Man behöver bara fråga om de ser en 40-wattare så är de svarslösa direkt.

Permalänk | Anmäl #27 Peter Ingestad, 2009-10-13, 20:17

Precis, förföljerser av romer är precis vad Sverige behöver

Permalänk | Anmäl #28 adam, 2009-10-13, 20:19

#26 Varför? Vad är det för perspektiv Bill O'Rilley och Rush Limbaugh står för?

Permalänk | Anmäl #29 Peter Ingestad, 2009-10-13, 20:19

#25 Med tanke på de pajasfigurer som sitter i Sveriges riksdag blir din fråga besvarad, eller menar du att det finns någon där som skulle kunna mäta sig med Vaclav Klaus?

Permalänk | Anmäl #30 Quantrill, 2009-10-13, 20:28

#25 Det är enligt herr Quantrill ointressant vad Vaclav Klausgår för var vad jag fick ut av det där. *40-wattare!* Får jag fråga: vad har Vaclav Klaus fört för politik och vad har han åstadkommit?

Permalänk | Anmäl #31 Peter Ingestad, 2009-10-13, 20:33

#32 Virrigt.

Permalänk | Anmäl #32 Peter Ingestad, 2009-10-13, 20:41

Forza Ian!

Och som sagt, glöm ej Claus, Europas hopp.

Tack för igår!

Permalänk | Anmäl #33 Rosenhane, 2009-10-13, 20:42

Vad är det som är så FÖRTVIVLAT bra med den här jämrans Vaclav Claus. Det är ju faktiskt ett ganska okänt namn. Jag själv kände knappt till honom. Har han hippa galoscher?

Permalänk | Anmäl #34 Peter Ingestad, 2009-10-13, 20:44

Har Ian Wachtmeister överhuvudtaget någon koll på italiensk politik? Tycker han på allvar att vi behöver en stadsminister som äger alla medier varav inga någonsin skriver kritiskt om honom/henne bara för att personen i fråga är rolig?

Permalänk | Anmäl #35 ÄRRHÅ, 2009-10-13, 20:45

Läste artikeln, förstår fortfarande inte varför vi behöver Berlusconi? Behöver vi en president som äger all media i landet och bestämmer vad folk skall veta och inte veta? Behöver vi nån president som umgås med hallikar och prostituerade och uppvaktar tonårs-tjejer? Behöver vi en president som är lika ytlig som en hollywood skådespelerska och sminkar sig lika mycket? Behöver vi en president som hyllare facistiska ledare som Mussolini? Behöver vi en president med lika taskig smak som Ian, Bert och Janne?

Permalänk | Anmäl #36 ching iz, 2009-10-13, 20:51

Svarslösa, som vanligt. Hjärnubstanslöst högergagg, som sagt var. Nå, jag har flaggat litegrann för den här debatten på välbesökta politiska bloggar. Johan, Lemnitzer, Quantrill, Karl Å, latinoamerikan, Paul, rosenhane, fram med er, pull pull pull pull pull, fram med er nu och visa vad ni går för inför hela bloggsfären. Själv drar jag vidare, hej då.
.
PS. #1 Nej, Marianne, gör INTE det.

Permalänk | Anmäl #37 Peter Ingestad, 2009-10-13, 20:59

Vi behöver definitivt en Berlusconi som törs säga precis som det är. Våra politiker är så fega och verkar inte ha någon koll på vad som händer i Sverige. Det är klart om man gömmer sig i dom fina bostadsområdena så kan man inte veta mycket.

Permalänk | Anmäl #38 Sandra, 2009-10-13, 21:11

Han är nämligen populär skriver du. Populär är väl ingen kvalitetsmärkning....det var ju Hitler också en gång.

Permalänk | Anmäl #39 Kari Uusijärvi, 2009-10-13, 21:12

Adam, de heter "rumäner" i svensk politiskt korrekt media numera. Och oavsett deras 700% överrepresentation bland mördare (inte dåligt det) så finns det ingen anledning alls att ge sig på dem. Det är ju inte som om de förutom morden våldtar, rånar eller stjäl eller nåt, vad än statistiken visar.

Jag glömde, vad var din poäng?

Permalänk | Anmäl #40 Illwill, 2009-10-13, 21:15

#38 Prova att försöka tänka på egen hand. Det är uppenbarligen ett problem för Er då Ni ständigt måste fråga övriga vad dom menar med sina inlägg. Dessutom är Ni osmaklig nog att sätta etiketter på andra. Jag ska inte vara sämre och drar därför slutsatsen att Ni bara är en av många hjärntvättade rödvins socialister som kontaminerar landet.

Permalänk | Anmäl #41 Quantrill, 2009-10-13, 21:21

Titta nu fick vaktmästarn luft också. Kan vi inte göra en dokusåpa där vi tar alla dessa tyckare och släpper ner dem i sahara med en liter vatten och en videokamera. Ankan kan få vara med och kvacka där också.

Permalänk | Anmäl #42 Lurvas, 2009-10-13, 21:27

Ingelstad kalkon , tack för din avannonsering!

Permalänk | Anmäl #43 Rosenhane, 2009-10-13, 21:30

Oj aaj, så många ömma tår du trampade på när du klev in här på Newsmill, Ian!

Trevlig läsning!

Permalänk | Anmäl #44 Imagine, 2009-10-13, 21:41

Ian har, som Ian skriver, tagit intryck av många personer han träffat. Så här ser resultatet ut. Det är Ian stolt över.
Att jag har svårt för Ians humor, Bushs humor Stenbecks humor och Berlusconis humor, för att inte tala om Berts humor, kan bero på att jag är svensk, att jag gärna dricker rödvin, att jag arbetar för folkmakt och jämlikhet eller på en kombination av alltihop. Hur som helst lägger Ian mig det till last.
Man ska applådera och hurra. Den som inte gör det får inte vara med bland gamängerna. Det är straffet.
Okey. Jag tar det.
Martin Hedén

Permalänk | Anmäl #45 Martin Hedén, 2009-10-13, 21:47

Ett riktigt korkat påstående...

Berlusconi är genomkorrumperad... Han är helt oduglig som politiker om man med det menar en person som löser problem och för sitt land framåt...

För 30 år sedan var Italien ett relativt rikt land... Spanien var väldigt fattigt... Nu har Spanien visserligen också stora problem men Spaniens ekonomi har växt kraftigt sedan 1980... Italien ligger bland de sämsta länderna i EU om man mäter tillväxten mellan 1980 till idag.... Den tid Berlusconi varit chef för Italien är inget undantag från regeln snarare tvärtom... Prodi gjorde ett bättre arbete än Berlusconi han började ta itu med deras statsskuld...

Sverige behöver inte en kriminell, korrumperad, inkompetent nolla som dessutom kontrollerar all TV media i landet...

Sveriges tillväxt utklassar Italiens med hästlängder de senaste 30 åren... Trots krisen 91-94 där Bildt gjorde bort sig för tid och evighet...

Permalänk | Anmäl #46 Jonas Melander, 2009-10-13, 21:49

Italien är på väg mot statsbankrutt... Svenska pensionärer kan klaga på lägre pensioner... Italiens framtida pensionärer ska vara glada om de får någon pension alls...

Det bekymrar inte den inkompetenta rika Berlusconi... Han kommer inte vara populär om 30 år i italien... Däremot har italienarna som röstar på nollan ett stort ansvar... Sverige är faktiskt ett land där det mesta fungerar hyggligt... Inte riktigt allt... Kling och Klang i västberga fungerar inte (dvs polisen)...

Permalänk | Anmäl #47 Jonas Melander, 2009-10-13, 21:56

#47 Jonas Melander,

Ingen enskild behöver kontrollerar all TV-media i Sverige. Det blir skrot för det; som i Italien.

Permalänk | Anmäl #48 Tommy Sandström, 2009-10-13, 21:57

Ian har med ålderns rätt blivit lätt senil.
1. Närminnet sviker. Efter en stark ingress glömmer han helt bort vad det var han skulle skriva om och börjar gagga om folk han har mött?!
2. Närminnet sviker igen. Berlusconi var populär i Italien för tio år sedan, inte längre.
3. Mer allmän glömska. Erlander, Hedlund, Hjalmarsson och Churchill var alla bra politiker, inte bara roliga. Berlusconi är ingetdera.
4. Förvirring. Ian tror att hans korta karriär som "politiker" berodde på att han inte umgicks med kommunister och massmördare. Tänk igen stackars liten.

Sist men inte minst: Om Ian nu får chansen att träffa Berlusconi ska bör han nog inte skrika "dra åt helvete" åt honom, vilket han i princip avslutar hela artikeln med. Forca betyder nämligen galge och vai sulla forca betyder dra åt helvete vilket nog skulle vara det första som kom i Berlusconis huvud när en ignorant svensk skriker ut det. Det heter Forza, Ian. Det vet varenda människa.

God natt Ian

Permalänk | Anmäl #49 Moltas Grobla, 2009-10-13, 21:59

Vaclav Klaus är väl känd för att han är emot (eller kanske inte emot-emot, per se) den globala uppvärmingen som 'den största katastrofen i nutid som det ska läggas fokus på'. Alltså att miljön, går före ALLT annat.

Dessutom en vivid EU motståndare som anser att EU är en lika stor stat som vilket annat kommunistland som helst, närmst Ryssland då.

Centerpartist med dragning åt höger.

Tre saker som jag fattat det är 'nått bra', lite beroende på tycke.

Oavsett vad man tycker om nämnda herrar (och damer) så tycker jag det är dags att syna folket som faktiskt stiftar våra lagar istället. För hur kan man tycka till om Berlusconi (eller Vaclav för den delen heller) när vi har nog med problem på hemmaplan? Välj diskussionsämnet bättre istället.

Permalänk | Anmäl #50 Thomasson, 2009-10-13, 22:06


annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Därför är otrohetstrenden här
  2. Aftonbladets ledarsida borde lära av Jens Stoltenberg
  3. Rasism bekämpas bäst utan överdrivna Breivik-jämförelser
  4. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  5. Därför är KD och SD överens om tvångssteriliseringarna
  6. Sveland gör feminismen en otjänst
  7. Exemplet Grekland visar att staten som institution är farlig
  8. Vi moderater måste verka för fler organdonationer
  9. Aftonbladets ledarsida ropar Breivik i stället för att argumentera
  10. Bildt måste återta Sveriges roll för Afrikas horn
  1. Därför är otrohetstrenden här
  2. Rasism bekämpas bäst utan överdrivna Breivik-jämförelser
  3. Aftonbladets ledarsida borde lära av Jens Stoltenberg
  4. Därför är KD och SD överens om tvångssteriliseringarna
  5. Energiministern mörkar om EU-möte som främjar kärnkraft
  6. Vi moderater måste verka för fler organdonationer
  7. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  8. Fel påstå att terrorism skapade Israel
  9. Exemplet Grekland visar att staten som institution är farlig
  10. Absurt påstå att fascism och nazism är vänsterrörelser
  1. Dieter utan kolhydrater kommer leda till sjukdomar
  2. VÄNSTERN MÅSTE FÖRDÖMA PALESTINSK TERROR
  3. Den israeliska statens sionism är rasistisk
  4. Därför är otrohetstrenden här
  5. Hellre ny reaktor här än i ryska Kaliningrad
  6. Nya skatter på flygtransporter skadar Sveriges konkurrenskraft
  7. Genom sitt angreppssätt har Björn Ulvaeus blivit en del av det förtryck han ifrågasätter
  8. Pensionsfrågan kan bli slutet för Reinfeldt
  9. Sverige bör visa att man står på Israels sida
  10. Det långa maktinnehavet bäddade för S-krisen

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.