Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Miljöpartiet

Miljöpartiet håller kongress i helgen. Läs (13) Skriv

EMU

Nyval i Grekland. Kan landet räddas kvar i eurozonen? Läs (91) Skriv

Hyresrättens roll i ekonomin

Vilken roll spelar egentligen hyresrätten för arbetsmarknaden och för den reala och finansiella ekonomin? Skriv

Moderaterna

Foto: Fotograf: Hamid Shokatyan
Hanif Bali om Moderaterna

Reinfeldt borde vara världens stoltaste statsminister

Fredrik Reinfeldt bör åka till Almedalen som en stolt statsminister. Inte nog med att Sverige är en av världens mest välskötta ekonomier med växande välfärd och sjunkande arbetslöshet, vi har också klarat prövningen från populistiska och främlingsfientliga krafter. Uppgörelsen i migrationspolitiken hedrar Miljöpartiet och gör i mina ögon Fredrik Reinfeldt till hela Sveriges statsminister. Det skriver moderata riksdagsledamoten Hanif Bali.


I andra länder där populistiska, rasistiska eller främlingsfientliga partier blivit valda till parlamentet har snart deras politik och retorik spridit sig till de andra partierna. I många länder i Europa tävlar vänster och höger i osmaklighet. Invandringen ska stoppas, gränser ska stängas och tonläget skruvas upp.

Sverige har alltjämt förblivit just svenskt. Öppet, tolerant och utan övertoner av nationalromantik eller undertoner av rasism. Under lång tid har svenskheten just varit en stolthet över att leva här, men en återhållsamhet i att manifestera sin tillhörighet och en motvilja mot att använda den på ett sätt som exkluderar andra. Ibland skämtar vi om "lagom" och "typiskt svenskt", men det har inte varit så dumt, trots allt.

I och med Sverigedemokraternas intåg i riksdagen och utagerande osvenska svenskhet har föreställningarna om vilka vi är utmanats. Till det har den ekonomiska krisen skapat grogrund för orättvisor och vi har upplevt självmordsattacker som vi annars bara hör rapporter om från Mellanöstern. Vid varje tillfälle har det höjts röster för att strypa och stänga Sverige, göra förenklade förklaringar till sanningar och piska upp stämningar människor emellan.

Fredrik har klarat en svår ledarskapsuppgift och varit en skicklig pedagog. Påmint om frihetens värde och skapat uppslutning i tider av oro. Oavsett hudfärg, religion eller sexualitet har ingen behövt känna oro för att nästa politiska utspel ska riktas mot oss. Vi har kunnat vara trygga i att svenskhet är att komma samman, inte hållas isär. Kompromissen har ett högre värde än konflikten.

Hanteringen av finanskrisen och återupprättandet av arbetslinjen i all ära, men förmågan att skapa tillhörighet och sammanhållning i tuffa tider tillhör också Fredriks främsta förtjänster. Den protektionism och det hätska klimat som har vuxit fram i våra grannländer är alla förlorare på. Det drabbar jobben, välfärden och investeringarna. Det gör främlingar av grannar. Det har bara förlorare.

Lösnummerkrängare, särintressen, Sverige- och socialdemokrater kan gotta sig i den parlamentariska osäkerhet som råder i riksdagen. Men själva kärnfrågan, den om synen på Sverige som ett öppet land och varje människas lika värde, är ryckt ur händerna på populisterna. Detta gör Sverige unikt och Fredrik Reinfeldt till en verklig statsman.

Orkar Fredrik sen bara fortsätta med fler reformer för fler jobb, mer kunskap i skolan och bättre integration kommer han vara statsminister länge. Mitt tips är att han gör det.





Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/37771

31 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Så det var orättvisor som triggade vår första självmordsbombare? Vilket dåligt skämt.

Permalänk | Anmäl #1 Stefan Stjernelund, 2011-07-04, 07:05

Ju mer sån här smörja som skrivs, desto mer "främlingsfientlighet" lär du få se. Det är nämligen du som gör dig till främling genom att förkasta nationalkänsla och omtanken om folkets gemenskap. Kan du inte acceptera det så har du förvandlat dig till en störande invandrare som inte vill vara med i gemenskapen. Då är du en främling som jag inte förstår varför jag ska vara vänligt sinnad till.

Jag trodde att du var vettig Hanif. Jag hade fel. Du är precis som de flesta övriga politiker, verklighetsfrånvänd.

Permalänk | Anmäl #2 Manur Huse, 2011-07-04, 07:20

Jag är övertygad att Fredrik Rainfelt kommer att gå till historien som en Stadsminister som för evigt förändrade Sverige

Förändrade till något som ingen tidigare ens kunde drömma om, inte ens i sina värsta mardrömmarna.

Permalänk | Anmäl #3 Carl Svensson, 2011-07-04, 07:26

"..och varje människas lika värde.."

Hur är varje människas lika värde harmoniskt med representativ demokrati? Antingen representerar du som politiker mina intressen. Eller så gör du det inte. Du bör med andra ord tillmäta mina intressen ett högre värde än andras om du vill representera mig. Detta gäller både mellan olika valdistrikt i sverige och mellan sverige och utlandet.

Visst, politiker är av nödvändighet oärliga (handlar om att agregera åsikter). Men varför är ni svenska politiker så spektakulärt obildade? Är det typ ett krav att man inte läst några böcker för att få bli politiker?

Permalänk | Anmäl #4 Martin A, 2011-07-04, 07:27

Fredrik Reinfeldt håller på att förvandla Sverige till en soptipp där omvärlden dumpar sitt befolkningsöverskott.

Att ekonomin går bra är inte sant. Visserligen ser statens finanser friska ut men det gör inte folkets. Svenskarna är gravt överskuldsatta och inflationen stigande.

En helt annan politik än expansion till varje pris kommer att krävas framöver och då är Moderaterna inte lämpliga att leda landet.

Permalänk | Anmäl #5 Bo T, 2011-07-04, 07:30

Hanif, vilken verklighet lever du i?
Har du varit ute i förorterna, har du pratat med cansersjuka som tvingas arbeta medans andra grupper krravlöst kan leva på bidrag, har du träffat gamla som får välja på ett helt ägg varannan dag eller ett halvt varje dag, har du pratat med grupp och överfalls våldtagna Svenska flickor, har du sett tjejer som bilvit utsatta för skamvåld, ja listan kan göras hur lång som helst.
Det är nog dags att ta av sig dom rosaskimrande glasögonen och göra en liten resa ut i verklighetes Sverige så ska du se att det du skriver stämmer väldigt lite med verkligheten.

Permalänk | Anmäl #6 JEKJEK, 2011-07-04, 07:52

Håller med, Hanif.
Fredrik bör verkligen vara stolt.
Här är en länk till ett resultat av den mänskliga och främlingsvänliga invandringspolitiken som drivs av regeringen;

"Vid månadsskiftet blir 21-åriga Sara lämnad åt sitt öde av samhället. Migrationsverket vill avvisa henne till ett land som inte tar inte tar emot. Hon kan inte ansöka om pass och kan inte heller få ett personnummer. Hur många som är i Saras situation är det ingen som vet."

http://svt.se/2.22620/1.2470409/sara_ska_avvisas_-_till_ett_land_som_int...

Antingen så är detta ett bevis på hur fantastisk och främlingsvänlig moderaternas invandringspolitik är? Eller också är det SD som ligger bakom detta?
Men hur verkligheten är kanske inte är något att bry sig om?
Huvudsaken är ju att man fortsätter klaga på SD. För då framstår man ju själv som godhetens apostlar.

Alliansen har regeringsmakten i Sverige.
Resultatet?
Sara utvisas nu när hon tagit studenten samtidigt som Reinfeldt kallar SD för främlingsfientliga eftersom dom vill utvisa kriminella invandrare.

Exakt VAD gör er mindre främlingsfientliga än SD?

Permalänk | Anmäl #9 Magnus Mattsson, 2011-07-04, 08:50

Får känslan av att Hanif Bali vill klättra inom partiet.

Om jag sågar ett parti så är det givetvis helt ok. Om jag däremot gör detta av anledningar som är fabricerade torde en viss tveksamhet uppstå. Om jag dessutom gör det "bara-för-att" så är det ridå.

Hanif Bali, som återigen kritiserar ett parti som han inte ens samtalat med, har alltså återigen bevisat att persontrovärdigheten inte är att leka med. För att påvisa sig vara en talesperson för partiet; samma sak.

Vad menas med "återigen"? Jag syftar givetvis till Go'Morron Sverige den 13/1 där Hanif Bali tillsammans med Expo samtalar OM Sverigedemokraterna, inte MED. I sann politiskt korrekt agenda, ty det vore hemskt om man som vanligt inte kan argumentera mot oppositionen.

Ett tips: Att försöka tysta ner något som allt mer får upp ögonen för, är inte en bra lösning. ;)

Permalänk | Anmäl #10 Thomasson, 2011-07-04, 09:18

En klassisk propaganda artikel full med floskler och smörja.

Att (M) väljer att fortsätta och eskalera den katastrofala invandringspolitiken genom uppgörelsen med (MP) är för mig obegripligt.

Finns det verkligen en majoritet av svenskar som är för den förda politiken som medfört massarbetslöshet, massbidragsberoende, masskriminalitet, rasism, ekonomisk och social ruin?

Jag tror orsaken ligger i att regeringen helt enkelt inte vågar gå emot judiska intresseorganisationer som länge arbetat intensivt för massinvandring till Nord Amerika och Europa och gör regeringen det så får de smaka på intensivt dålig press i Sverige och utomlands.

Permalänk | Anmäl #12 Johnny Andersson, 2011-07-04, 10:02

"I andra länder där populistiska, rasistiska eller främlingsfientliga partier blivit valda till parlamentet har snart deras politik och retorik spridit sig till de andra partierna."

Vilka länder då? Och vilka partier? Det enda som eventuellt skulle kunna klassas som rasistiskt som sitter i ett parlament är väl Jobik i ungern. Men det partar ju inte direkt om ras, utan är mer negativt inställda till judar. Och judar kan väl knappast räknas som "ras"?
Främlingsfinetliga skulle man med lite ond vilja kunna tolka Lega Nord (Italien) och Front National (Frankrike). Men det är väl allt, i alla fall vad jag känner till.
I Sverige har vi varken rasistiska eller främlingsfientliga partier i riksdagen. Vi har knapps några sådana partier alls. Dom få som finns har något 1000-tal anhängare. Helt försumbart.

Däremot har vi 7 riksdagspartier som är svenskfientliga, stundtals direkt hatiska till allt svenskt och det svenska folket.

Svenskarna skall bytas ut, har man kommit överens om. Folk från afrika och mellanöstern är bättre, finasre. Svensk kultur skall bort och ersättas med "ny", utifrån. Koncensus och likhet inför lagen skall bytas mot mångkultur (med påföljande mångmoral, mångetik etc).

"Vi har kunnat vara trygga i att svenskhet är att komma samman, inte hållas isär. "

Är det därför det invandrartät Malmö är nordeuropas mest segregerade stad? Mycket invandrare => lite svenskhet => "lite komma samman" ?

", mer kunskap i skolan och bättre integration "

Integration är en dålig idé i grunden. Det visar alla praktiska exemepel från så väl Sverige som övriga världen. Integration fungerar inte, i alla fall inte om man vill ha ett fungerande samhälle. Vill man ha etniska enklaver, eller stadsdelar med Mångkultur (ex Rosengård i Malmö) så är dock integration en bra idé. Eftersom Sverige dom senaste åren fått allt fler extrema problemområden så utgår jag ifrån att moderaterna tycker att det är en bra utveckling. Jag håller ju inte med. Men så röstar jag inte på moderaterna heller. Det borde inte någon annan heller göra.

Permalänk | Anmäl #14 Leif D, 2011-07-04, 10:30

I och med överenskommelsen med mp har m och regeringen köpt sig en tillfällig frist. mp har dock därmed fått en plattform för att driva sin extrema migrationspolitik och det kommer att bli en stor utmaning för Reinfeldt att balansera mellan väljarnas önskemål om ansvarsfull migrationspolitik (som m åtminstone tidigare har stått för) och mp:s återkommande krav på fri invandring och amnestier. mp har tidigare, genom sina amnestikrav, visat att man vill underminera Migrationsverkets arbete och förringa dess auktorietet.

Orosmolnen för samarbetet syns redan på himlen. En utredning som kom till efter överenskommelsen gav inte det resultat som mp hoppats på (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4486011), och Migrationsministern har kritiserat förslaget på fri vård till papperlösa på grund av osäkerheten kring kostnaderna (http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2011/06/01/vard-till-papperslosa-spl...).

Permalänk | Anmäl #15 skogsharen, 2011-07-04, 10:34

Vilken äckligt smickrande och inställsam smörja som Hanif har
totat ihop. Och skriver i egen sak gör han också, när det gäller
invandringen, vars nota uteslutande finansieras av de svenska skattebetalarna.

Man ställer sig en enda fråga; Vilka svenska väljare har något
intresse av Hanif som deras ombud i riksdagen?

Permalänk | Anmäl #16 per svensson, 2011-07-04, 10:37

Ja vänta bara Hanif. Prövningen från SD och verklighetsnära folk har bara börjat. Det blir allt fler som får upp ögonen för alla lögner och halvsanningar som media sprider om invandrare. T o m SvD´s ledarskribenter med Per Gudmundsson i spetsen börjar uppmärksamma problemen. Även Anders Borg påpekar den kostsamma invandringspolitiken. SD är fjärde största parti med över 7 % av rösterna i nya väljarundersökningar. SD fäller alliansens sjukförsäkringspolitik i riksdagen. Varför är det så viktigt att välkomna 40 000 ekonomiska flyktingar per år som oftast blir arbetslösa och kostsamma bidragstagare? Många blir grova brottslingar. Varför tar ni mina skattepengar till detta? Vänta bara Hanif, prövningen från de "populistiska ochh främlingsfientliga" har knappt börjat. När lågkonjunkturen kommer så kommer ni skruva åt massinvandringen. Redan nu ser man hur det sker små justeringar i rätt riktning, indirekt tack vare SD.

Permalänk | Anmäl #17 Anders B, 2011-07-04, 10:49

Jag skulle vara en märklig figur om jag vore stolt över att ha en statsminister som tycker att hans meningsmotståndare "inte ska bli förvånade om de misshandlas om de har sådana
(invandringskritiska) åsikter".
Herr Statsministern anser ju också att "ursvenskt är bara barbariet".
Yttranden som dessa tydliggör bilden av en Sverigeföraktande, odemokratisk psykopat som definitivt har hamnat på fel plats i livet. Ja kanske inte för sig själv med en lön på 144 000/mån, men absolut för de svenska medborgare som ska vara hans främsta uppgift att försvara och vårda!
Hanif, råttor brukar lämna sjunkande skepp, inte kliva på.

Permalänk | Anmäl #18 leif w-n, 2011-07-04, 12:15

Jag sympatiserar i stort med alla kritiska inlägg riktade mot Hanis Balis artikel. Det krävs alltså inte att jag säger något av egen fatabur, men noterar att viss kritik är mästerligt elakt.

Jag kommer aldrig att kunna förlåta Reinfeldt för hans uttalande om att barbariet kom från Sverige. Frågan är vad han jämförde med? Katolska kyrkan på åttahundratalet? Niohundratalet? Eller tusentalet? Är det månne biskopen i Bremen som åberopas från 1100-talet? Det tog sedan Tyska Orden åtskilliga år att kristna Östra Europa! Hur länge var dessa barbarer? Som gammal moderat kan jag bara säga att Reinfeldt är rök, grillad och bränd!

Permalänk | Anmäl #19 Göran Lysén, 2011-07-04, 14:06

Jag sympatiserar i stort med alla kritiska inlägg riktade mot Hanis Balis artikel. Det krävs alltså inte att jag säger något av egen fatabur, men noterar att viss kritik är mästerligt elakt.

Jag kommer aldrig att kunna förlåta Reinfeldt för hans uttalande om att barbariet kom från Sverige. Frågan är vad han jämförde med? Katolska kyrkan på åttahundratalet? Niohundratalet? Eller tusentalet? Är det månne biskopen i Bremen som åberopas från 1100-talet? Det tog sedan Tyska Orden åtskilliga år att kristna Östra Europa! Hur länge var dessa barbarer? Som gammal moderat kan jag bara säga att Reinfeldt är rök, grillad och bränd!

Permalänk | Anmäl #19 Göran Lysén, 2011-07-04, 14:06

Så här sågad var det länge sedan jag såg att någon blev på newsmill.. Rör vid många ömma tår.. tydligen på både höger och vänster fot. men vad förväntar han sig när han skriver en okritisk amerikansk-feelgood krönika om sin chef?

Permalänk | Anmäl #20 David Wiselqvist, 2011-07-04, 15:01

"Oavsett hudfärg, religion eller sexualitet har ingen behövt känna oro för att nästa politiska utspel ska riktas mot oss. Vi har kunnat vara trygga i att svenskhet är att komma samman, inte hållas isär."

Skönt. Då kan vi avvakta och se vad det muslimska våldet leder till. Malmö är ju ett exempel på hur judar och muslimer frodas i en lugn och stimulerande miljö.

"Lösnummerkrängare, särintressen, Sverige- och socialdemokrater kan gotta sig i den parlamentariska osäkerhet som råder i riksdagen. Men själva kärnfrågan, den om synen på Sverige som ett öppet land och varje människas lika värde, är ryckt ur händerna på populisterna. Detta gör Sverige unikt och Fredrik Reinfeldt till en verklig statsman."

Att Aftonbladet och Expressen medvetet fabulerar när det kommer till gärningsmän som är invandrare ligger ju i ert fat och alltså inte som någon megafon åt Sverigedemokraterna (Googla "Smygaren", "Farstapedofilen" och "Farstamannen" och fråga er varför vi inte fått veta hur de ser ut eller vad de heter medans vi vet allt om Niklas Lindgren och Niklas Eliasson. Ledtråd: De har något gemensamt)

Här är ett intressant inlägg om bland annat Hanif Bali: http://oskorei.motpol.nu/?p=5275

Och nej, Fredrik Reinfeldt har inte mycket att vara stolt över.

Permalänk | Anmäl #21 Eric Tidlund, 2011-07-04, 16:10

Sanningen är nog den att Hanif Bali tills nu har haft en relativt SD-vänlig profil som inte gynnat honom inom partiet och han nu vill byta spår

I t.ex denna artikel antydde hans bänkgranne för SD i riksdagen, Kent Ekeroth. att det fanns plats för honom inom SD

http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/09/tack-vare-sd-har-vi-nu-en-krit...

Permalänk | Anmäl #22 Mats Carlsson, 2011-07-04, 16:31

Hanif har varit en av dom få som svarat på kommentarer, men nu har han kanske också blivit som dom flesta övriga artikelförfattarna, blind, döv och stum för andra och deras åsikter.

Permalänk | Anmäl #23 JEKJEK, 2011-07-04, 16:43

För svenska skattepengar sitter Hanif uppsvidad från topp till tå,
och med senaste nallen i handen!

Nä du Hanif, rövslickare som dig ska bort från riksdagen! Vad har
du tillfört Sverige, mer än djupt osmakligt svansviftande?

Permalänk | Anmäl #24 per svensson, 2011-07-04, 18:09

Fascinerande! Man tar sig faktiskt för pennan. #20 David är inne på något, men vet jag inte vad "amerikansk-feelgood krönika " är för något.

Alliansen, med Fredrik Reinfeldt i spetsen, har gjort ett tillräckligt bra jobb för att de stora, ledande världstidningarna, flera gånger allvarligt lyft positivt på ögonbrynen, men det är väl i bästa fall lokaltidningarna som förströr SD-are. Konstruktivitet och kunskaper är kanske inte bästa grenen till förmån för gnöl och att vältra sig i andras förmodade tillkortakommanden.

Man får tacka Newsmill för publiceringarna så man få klart för sig vad som gäller.

Att Hanif Bali inte svarar på kommentarerna har jag stor förståelse för.

Permalänk | Anmäl #25 Bengt Mona, 2011-07-04, 19:08

...Är som vanligt inne på BoT:s linje när det gäller makroekonomi.

* Priset på olja kommer snart att tangera och överträffa 2007-2008 års rätt djupa globala ekonomiska recession.

* Marknadsekonomin , i samma modell som idag, är på väg att anpassas efter realiteten = De som har mest militära medel kommer att hålla ut längst, innan jättepannkakan kommer att lägga sig som en våt filt över de ekonomiska instrument som är mest sårbara för naturtillgångar.
* Förnekande av detta faktum - vänster som höger- ideologier är lögnare.
* Köp fysisk guld och undvik valutor. Peakoil kommer.
* Inte ens Fredrik Reinfeldt , hans gelikar eller fan och hans moster kommer att gå säker.
* End of Message

Permalänk | Anmäl #26 Sven Stromitzky, 2011-07-04, 19:30

Hanif Bali - En riksdagsman med twitterkräk.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/en-riksdagsman-med-twitterkrak_6257...

Permalänk | Anmäl #27 Andreas Kandelabersson, 2011-07-05, 00:27

Jag var nog mera inne på kunskaper hos seriösa världstidningar som Washinton Post, The Telegraph och The Ekonomist. Rent generellt brukar dock "de blå " vara mera pålästa respektive ärliga.
Amnesty är mera ett vaktbolag och FN en elefant på lerfötter, men bättre på senare tid.

Permalänk | Anmäl #29 Bengt Mona, 2011-07-05, 22:21

Hanif,

Du kan bättre än så här!
Din boss är en översittare med diktatorambitioner.
Det smartaste du kan göra är att fortsätta din (inofficiella) kommunikation på twitter med folk från SD.
Du vet att många av deras idéer är bra och i linje med politiken i de flesta europeiska länder idag.
Nu när även Norge tröttnat på vår obefintliga migrationspolitik och de övriga Allianspartierna börjar se var skutan tar in vatten, så borde du, ur ett karriärperspektiv ta avstånd från Reinfeldt.
Valet 2014 kommer bli omvälvande för många partier, förändringen har redan börjat, med V, C och KD på väg ut ur riksdagen.

Permalänk | Anmäl #30 Kjell Larsson, 2011-07-06, 22:08

Håller med flera tidigare talare: om den här artikeln inte är den mest flottiga "jag vill klättra uppåt"-ansökan någon har skrivit så vet jag inte vad den är. Riktigt lågt!

Permalänk | Anmäl #31 Ingmar Pettersson, 2011-07-08, 13:30

"Den stoltaste av statsministrar..." Som tillåter demokrativåld.... Som ger sitt tysta tillstånd till att attackera andra demokratiskt valda individer - ehh jag menar grupper..... eller grupp....

Han ger sitt tysta tillstånd att Mobba, Attackera en viss grupp i samhället - en grupp som han inte ens vill ta i med tång....

Det är vår härligt cockerspaniels-ögda och skinnhuvud till Statsminister.

*ooops.... han är bara LITE rakad på huvudet och inte en riktig skinhead så som vi ser det... eller hur* Han skiljer väl inte på folk o folk? Han skiljer väl inte på grupper o andra grupper... Alla är vi typ svenskar?

Permalänk | Anmäl #32 Mialian, 2011-07-08, 20:32

Jisses, detta var det största röda åpple jag någonsin sett på en kateder.

Permalänk | Anmäl #33 JT Lindblom, 2011-07-08, 22:08

Oj. Det var väldigt vad folk blir arga för att någon är positiv. Jag skulle aldrig rösta på M men jag får ändå erkänna att ekonomin har lyckats bra och att det känns mer optimistiskt och mänskligt i Sverige 2011 än det gjorde för några år sedan. Ni som är pessimister och tror att klyftorna ska öka bidrar ju bara själva till mer problem.

Permalänk | Anmäl #34 Claes Andersson, 2011-07-09, 07:33

Hanif Bali, vad hände? Jag brukade tycka att du var en klart vettig person. Varför detta utspel? Vad gäller invandring och integration har Reinfeldt absolut ingenting att vara stolt över. Han spottar på både svenskar och invandrare.

Permalänk | Anmäl #35 Lisen Larsson, 2011-07-09, 17:31

annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Imamerna upplyser om tron, inte om lagarna
  2. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  3. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  4. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  5. Newsmill fyller en viktig funktion för sakkunniga röster
  6. Kalifornien kan bli USA:s Grekland
  7. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  8. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  9. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  10. Azerbajdzjanska Riksförbundet bör ta avstånd från regimen i Baku
  1. Imamerna upplyser om tron, inte om lagarna
  2. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  3. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  4. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  5. Newsmill fyller en viktig funktion för sakkunniga röster
  6. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  7. Stora risker med MP:s energipolitik
  8. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  9. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  10. Röd-grön retorik bakom svensk nedrustning
  1. Stoppa bojkottsförsöken mot Israel
  2. Vad gjorde Jan Björklund på Bilderberg-gruppens möte 2009?
  3. Reaktionerna på den ekonomiska krisen hotar EU:s existens
  4. Dags för ett nytt svenskt förhållningssätt till EU
  5. Länderna måste undvika protektionism
  6. Missnöjda soldater blir dyrt för Försvarsmakten
  7. Censuren på arbetsplatser är ett demokratiproblem
  8. Dagstidningarna märkligt lågmälda om nya klimatfynd
  9. IVA-skandalen
  10. Miljöpartiet är en eko-fascistisk rörelse

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.