Vad har Dahlström-Lannes för konkreta belägg att barn inte skulle tas på allvar idag?
Permalänk | Anmäl
Anders Lindfors, 2011-05-02, 14:01
Som barn? Han hade bara behövt lyfta på telefonluren till en journalist inte skriva en bok först.
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2011-05-02, 14:50
Så vitt jag har förstått av Patrik's berättelse fick han hjälp på vägen. När vuxet samtal började äga rum som varit med om precis samma sak, utförd av samma person...
Det artikel författaren är inne på här handlar till dels om uppslitande vårdnadstvistärenden, där dessvärre ofta lögnen är ett framgångsrikt vapen...
Permalänk | Anmäl
Bo Sundbäck, 2011-05-02, 15:05
Monica Dahlström-Lannes: Kan du berätta hur vi skall agera istället om du nu är missnöjd. Skall tex en vuxen som pekas ut av ett barn dömas mot sitt nekande som norm i rättsystemet?
Permalänk | Anmäl
Bo Grahn, 2011-05-02, 18:56
Är du stjärna inom idrotten kommer sportjournalister springandes och ett drev av sällan skådat slag ( i detta ämne ) tillåter nu plötsligt.
Nu är det ok att skriva om en död persons övergrep, varför förnekas den vanliga individen det? Tack Patrik jornalister har nu ett å annat att förklara.
Ytterligare nytt fenomen som inte förekommit i nyhetsrapporteringen tidigare, är att dom elitidrottare som efter denna "sensation" börjar berätta kommer genast att kopplas ihop med Patriks avslöjanden om hur det går till i den mörka delen av omklädningsrummen, och dom får publicitet. Men alla andra tusentals barn och hundratusentals vuxna förblir av dom samma förnekade rätten att publicera sina storrys, vad är det för skillnad?
Hoppas du nu Patrik ser dig runt och engagerar dig i alla eldsjälars arbete för att stötta dom nu utsatta, dom nu förnekade och att du fortsätter jobba mot riksidrottsförbundet. Ta gärna hjälp av oss erfarna i dessa frågor om hur svårt det är att påverka maktens belackare .. Starkt jobbat Patrik Tregaro m fl ..
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-02, 22:37
Ja du, Monica.
Ärligt talat nu, vore det inte bättre att låsa in alla män på en gång? Så är det gjort.
Permalänk | Anmäl
Tomas Fredriksson, 2011-05-02, 22:40
Lustig rubrik för ett inlägg...
"Sjöberg hade kanske inte blivit trodd som barn"
Nä, han hade kanske inte blivit trodd... Eller så hade han blivit trodd.
Otroligt patetiskt att någon lobbar om ett samhälles framtid som baseras på hypotetiska teorier som saknar all form av fakta.
Men det är väl det som Lannes jobb går ut på.
Permalänk | Anmäl
Janne Berggren, 2011-05-03, 02:43
??? Patrik Sjöberg är väl inget barn!
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2011-05-03, 08:03
Vi alla, män som kvinnor, ska vara tacksamma för att det faktiskt finns skribenter som orkar engagera sig i denna svåra fråga. För ingen av oss i kommentatorsfältet vill väl att övergrepp mot barn ska stå opåtalade. Vore det så skulle vi märka av dem bara när de drabbade vår egen sfär. Då skulle vi nog stå ganska ensamma. Kommentatorsfältet borde för en gångs skull inte ha några problem med att hålla med Monica Dahlström, eller hur? Det finns ett litet antal skribenter som står fast år efter år på de utnyttjade barnens och ungas sida. De behövs i detta land där debatten är ganska lågmäld över huvud taget.
Permalänk | Anmäl
Björn Nilsson, 2011-05-03, 09:43
Mycket patetiskt å läsa kommentarer som inte handlar om artikeln utan uteslutande går på person, va e ni för ynkliga individer egentligen?
Klarar ni inte av att läsa och kommentera sakligt förstår jag inte vad ni har här att göra överhuvudtaget, ni tillför noll narda och förändrar ingenting av den bävning som nu sker av fler som ställer sig på barnens sida, av den breda massans reaktioner över barns situation inom institutionerna och rättsväsendet. Men så klart! Ni är väl rädda och försöker elda på könskriget med era låga och infantila kommentarer men tro er inte vinna något, ni gör bara bort er.
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-03, 10:11
#11 Kjell-Åke Bjurkvist.
Vi står alla på barnens sida men vi vill göra det inom ramen för ett rättssamhälle. Vad menar du med "den breda massans reaktioner över barns situation inom institutionerna och rättsväsendet"?
Utveckla gärna detta, är det någon form av gatans parlament du förespråkar? Vilka institutioner avses? Vad är det för fel på rättsväsendet i nuläget?
Jag ser fram gentemot en icke infantil redogörelse kring detta från din sida.
Permalänk | Anmäl
Anders Lindfors, 2011-05-03, 10:52
@anders Den breda massan inkluderar även dom som jobbar inom institutionsvärldarna. Inkluderar alla det har inte med någon gatans parlamen utan sunda reaktioner över hur rättsväsendet utnyttjas av rättshaverister inom familjerättsområdet, falen är många. Allt för många hjälp till att förändra det förhållandet istället.
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-03, 11:30
En sak till Ander infantil a är dom kommentarer mot person du ser i fältet ovan, vad anser du om det?
Jag håller mig för god att sjunka så lågt å du läs artikeln flera gånger och återkom gärna med sakliga argumen kring huvudproblemet.
Dom enskilda får aldrig publicitet inte ens notiser utan tystas som regel.
Hur hade det sett ut med Patriks bok om han inte uppnått stjärnstatus?
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-03, 11:49
Fy vilken ynkedom somliga kommentatorer uppvisar. Alltid samma sak. Personangrepp på Monica istället för att diskutera sakfrågan som artikeln handlar om. Men har man inga argument är det naturligtvis enklare att skjuta på budbäraren, det vill säga Monica.
Permalänk | Anmäl
Eva-Britt Dahlström, 2011-05-03, 14:57
Ja vi ska verkligen lyssna på honom.
Den som förgrep sig på honom avvek kraftigt och hade inga relationer med vuxna. Det är typiska drag hos pedofiler enligt internationell forskning.
Sådana som damerna Dahlström och andra feministfanatiker har dock ljugit så mycket om pedofiler för att misstänkliggöra alla män att det inte är politiskt korrekt att säga sanningen. Därför kan man heller inte förebygga sexuella övergrepp.
Pedofiler är så avvikande även på andra sätt än sexuellt att de lätt upptäcks långt innan de normalt sett börjar begå några övergrepp. Men skribenten är ju inte ute efter att minska övergreppen, hon är ute efter att döma fler oskyldiga och tycker att detta mål kan få kosta en hel del barn deras barndom.
Permalänk | Anmäl
Max Jernberg, 2011-05-03, 18:43
Men max då! Hur tror du Patrik hade mottagits om han berättat om övergreppen redan som barn, faktiskt är det vad artikelförfattaren ställer som fråga men!
Eftersom du inte klarar att svara en kvinna så ställer jag den nå har du några svar eller kommer du attackera mig som en manlig feministfanatiker oxå?
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-03, 19:13
Varken jag eller Monica misstänkliggör alla män. Jag har två underbara söner - är farmor till en underbar pojke. Har underbara män i min närhet både på jobbet och bland vänner såväl som i politiken och i de ideella föreningar som arbetar för barns rättigheter att bli lyssnade på. Men som sagt har man inga argument skjuter man på budbärarna och förresten var ni där alla ni som uttalar er om Monica och mej i olika sammanhang? Vi var där men inte minns vi er.
Permalänk | Anmäl
Eva-Britt Dahlström, 2011-05-03, 19:44
#17 och #18. Vi vet naturligtvis inte hur Patrik Sjöbergs berättelse skulle ha mottagits om han berättat om övergreppen som barn.
Jag tycker att personer som hävdar att dagens rättssystem inte fungerar som det skall har en större bevisbörda att konkret redogöra för dess brister och hur dessa skall rättas till, jämfört med de som hävdar att systemet huvudsakligen avspeglar en rättsstat.
Permalänk | Anmäl
Anders Lindfors, 2011-05-03, 20:30
#19 Och?
Om du sitter förnöjd och hävdar vårt rättssystem har du tydligen blundat för det faktum att socialstyrelsen slagit ner på en rad olika kommuner och deras brisfällighet att göra skyddsutrednin då barn far illa. Du får allt bemöda dig lite innan du kommer med så tunn argumentation on "vår" s k bevisbörda i dessa fall.
Du får allt bemöda dig att studera hur illa flertalet bar far utav usla utredningar, bristande underlag till rätterna och att barn tvinga till umgänge trots att föräldern (pappan) är dömd för olika övergrepp.
Du får allt bemöda dig att studera pas härjningar i vår rättsstat och den osäkerhet som brederut sig, vika konsekvenser får det ur ett barn och rättsperspektiv får det.
Du få allt bemöda dig och du är välkommen då du kommer med konstruktiv kritik samt .. ?
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-03, 21:02
#20. Du vill att jag skall "bemöda mig" att tycka som du baserat på en massa lösa utsagor från din sida. Jag har tilltro till det svenska rättsväsendet och jag tror inte vi kommer så mycket längre i den här diskussionen.
Permalänk | Anmäl
Anders Lindfors, 2011-05-03, 21:22
det förstår jag Anders Lindfors utifrån att du vet att det är "lösa" utsagor. Det påståendet säger mer om dig än det facto att barnen inte lever i en rättsstat. Men tillför gärna din kunskap isf. Om hur förträffligt barn behandlas i det Svenska institutionsmodellen och rättsstaten som förlitar sig på korrekta utredningar..
Dela gärna den kunskapen
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-03, 21:26
Max Jernberg skrev: "Pedofiler är så avvikande även på andra sätt än sexuellt att de lätt upptäcks långt innan de normalt sett börjar begå några övergrepp".
Tror du på vad du själv säger? Mer okunnigt och korkatt uttalande får man leta efter.
Permalänk | Anmäl
Kiremaj, 2011-05-03, 23:30
PS. Var och varannan gång någon åker fast för övergrepp mot barn säger grannar, arbetskamrater och släktingar att "det kunde man ALDRIG trott." Jfr Fritzl, Örebropedofilen, etc. etc.
Permalänk | Anmäl
Kiremaj, 2011-05-03, 23:37
Max Ander m fl Jag gör ett undantag hät finner ni mycken kunskap
http://suspicio.wordpress.com/2011/05/03/det-finns-grader-aven-i-helvetet/
Läs begrunda sen kanske vi kan föra ett konstruktivt samtal
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-04, 09:05
Ja, okunskapen härjar vilt.
I mitt första inlägg skrev jag att:
Lannes skriver:
>> "Sjöberg hade kanske inte blivit trodd som barn"
Nu har det dykt upp ett snarlikt inlägg, nämligen:
#14 Kjell-Åke Bjurkvist skriver:
>> Hur hade det sett ut med Patriks bok om han inte uppnått stjärnstatus?
Min fråga blir såklart om vi ska slösa pengar på att fundera över HUR samhället blivit om ditt å datt hade inträffat?
Är det någon som på allvar vill spekulera i vad det kostat (eller INTE kostat) samhället om vi haft en annan regering?
Det är ju passé. Det har redan hänt. Hallå!! Det HAR REDAN HÄNT. Alltså är det totalt slöseri att fundera över "what if"-frågor.
Hade inte svenskan satt sig på AirFranceplanet som försvann över Atlanten 2009 levt idag?. Vilka fakta säger att hon inte blivit rånmördad när hon landade, eller blivit offer för ett rattfyllo på väg hem från flygplatsen eller våldtagits av sin taxichaufför eller kort och gott fått en hjärtinfarkt?
VI SKA INTE BYGGA VÅR FRAMTID PÅ HYPOTESER. Det är inte ett dugg konstigt att min mormor fick god vård på äldre dar och att jag fick behålla mina skolböcker från skolan - och att inget av detta funkar idag.
Lannes. Gå, försiktigt, och lägg dig. Det är läge för det nu. "Du har gjort ditt", tänkte jag först skriva, men vid närmare eftertanke har du faktiskt inte gjort något.
Ska du ägna dig åt något reellt, så betänk att Sverige tar emot flyktingar från länder där giftermål är tillåtna med flickor som inte ens är 15 år. Du vet lika väl som jag, att det är ju på 15-årsdagen som flickors bröst poppar ut och vips som i en pannkaka, så har dom en hel djungel nedanför naveln. Bara 24 timmar tidigare, så var dessa helt ovetande om denna evolution.
Vi har så pass generös lagstiftning så att vi tillåter män komma med sina minderåriga fruar till Sverige.
Har du funderat över hur du ska kunna föreslå lagstiftning mot att en gift man har sex med sin fru? Dessa regler krockar nämligen.
Sjuk och skev hypotetisk problematik hjälper inte. De stjälper.
Anser du, Lannes, att vi ska kategoriskt neka ALLA flyktingar som söker hjälp i Sverige, för att de råkar vara gifta med en 14-åring, vilket därmed PER DEFINITION gör dem till pedofiler?
Tänk först. Agera sen. Helst aldrig!
Permalänk | Anmäl
Janne Berggren, 2011-05-05, 17:07
Tillägg.. Lannes! Detta är inget samhällsproblem. Jag tror att det är DU som råkade illa ut som liten. Kanske råkade din bästa vän ut för samma sak, men hon fick inte samma djuriska lidande som du.
Tar vi en titt idag på alla över 40 år, d.v.s. de som varit barn innan feminist-vänster-genus-maffian började härja, så är det så gott som ingen som verkar ha problem med sitt liv.
Kan du förklara för mig varför 99,9% (uppskattad siffra) av dina skolkamrater ägnat sitt liv åt att producera? Producera antingen bilar, mat, vardagssaker, konst etc, medan du valt att ta betalt för att använda din hjärna? Vad kallas det för när man säljer sin kropp? Prostitution har jag för mig...
Kan jag tacka dig för någonting alls, som jag kan finna i samhället, mer än oroliga föräldrar förstås? NÅGOT?
Inte ens jag sjuker så lågt att jag här skriver i klartext vad jag anser om dig. Du är helt enkelt "inte behörig" enligt mig, att yttra dig om saker som angår andra.
Du har dock full rätt att yttra dig om saker som angår dig själv.
Kan du inte berätta varför du har sådant extremt behov att pådriva dina egna åsikter på andra? Snälla.. Gör det, så kanske t.o.m. jag förstår.
Permalänk | Anmäl
Janne Berggren, 2011-05-05, 17:16
Ujoj då Janne ömmar dina tår eller varför är du så osamanhängande och okunnig?
Tycker du kan besöka dom hemlösa, missbrukarna och fängelserna och domptera ditt budskap. Eller för den delen alla som blivit sjuka av en trasig barndom fylld av övergrepp.
Men du kanske lever i en annan värld, stanna gärna där i okunskapens land. Å du! Jobba med dina demoner ..
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-05, 22:33
#28 Kjell-Åke! Du har såklart rätt till din åsikt. Lika mycket som jag har till min. Men du får gärna specificera dig lite. På vilket sätt är jag okunnig? Jag är ett diagnostiserat bokstavsbarn. Skolan visste inte ens vad det innebar när jag var barn. Jag har eget missbruksproblem. Jag blev utsatt för övergrepp av "skolkamrater" som barn. Jag lever i DENNA värld.
Vad har du för referenser som gör dig "bättre vetande"?
Permalänk | Anmäl
Janne Berggren, 2011-05-06, 02:05
(Tillägg till #28 Kjell-Åke). Och... Jag hade varit bostadslös om inte kommunen varit skyldig att tillhandahålla bostad enligt LSS-lagen. Nåt mer du undrar över?
Permalänk | Anmäl
Janne Berggren, 2011-05-06, 02:08
Ok Janne bra att du synliggör dig själv det blir lättare att förstå, men du!
Du är välkommen att maila mig så kan vi dela och utveckla det känns onödigt att traggla här och det tillför inget till sakfrågorna av denna artiket Monica skrivit.
Du är välkommen att höra av dig. k.bjurkvis@gmail.com
Permalänk | Anmäl
Kjell-Åke Bjurkvist, 2011-05-06, 09:49
30 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Vad har Dahlström-Lannes för konkreta belägg att barn inte skulle tas på allvar idag?
Som barn? Han hade bara behövt lyfta på telefonluren till en journalist inte skriva en bok först.
Så vitt jag har förstått av Patrik's berättelse fick han hjälp på vägen. När vuxet samtal började äga rum som varit med om precis samma sak, utförd av samma person...
Det artikel författaren är inne på här handlar till dels om uppslitande vårdnadstvistärenden, där dessvärre ofta lögnen är ett framgångsrikt vapen...
Monica Dahlström-Lannes: Kan du berätta hur vi skall agera istället om du nu är missnöjd. Skall tex en vuxen som pekas ut av ett barn dömas mot sitt nekande som norm i rättsystemet?
Är du stjärna inom idrotten kommer sportjournalister springandes och ett drev av sällan skådat slag ( i detta ämne ) tillåter nu plötsligt.
Nu är det ok att skriva om en död persons övergrep, varför förnekas den vanliga individen det? Tack Patrik jornalister har nu ett å annat att förklara.
Ytterligare nytt fenomen som inte förekommit i nyhetsrapporteringen tidigare, är att dom elitidrottare som efter denna "sensation" börjar berätta kommer genast att kopplas ihop med Patriks avslöjanden om hur det går till i den mörka delen av omklädningsrummen, och dom får publicitet. Men alla andra tusentals barn och hundratusentals vuxna förblir av dom samma förnekade rätten att publicera sina storrys, vad är det för skillnad?
Hoppas du nu Patrik ser dig runt och engagerar dig i alla eldsjälars arbete för att stötta dom nu utsatta, dom nu förnekade och att du fortsätter jobba mot riksidrottsförbundet. Ta gärna hjälp av oss erfarna i dessa frågor om hur svårt det är att påverka maktens belackare .. Starkt jobbat Patrik Tregaro m fl ..
Ja du, Monica.
Ärligt talat nu, vore det inte bättre att låsa in alla män på en gång? Så är det gjort.
Lustig rubrik för ett inlägg...
"Sjöberg hade kanske inte blivit trodd som barn"
Nä, han hade kanske inte blivit trodd... Eller så hade han blivit trodd.
Otroligt patetiskt att någon lobbar om ett samhälles framtid som baseras på hypotetiska teorier som saknar all form av fakta.
Men det är väl det som Lannes jobb går ut på.
??? Patrik Sjöberg är väl inget barn!
Vi alla, män som kvinnor, ska vara tacksamma för att det faktiskt finns skribenter som orkar engagera sig i denna svåra fråga. För ingen av oss i kommentatorsfältet vill väl att övergrepp mot barn ska stå opåtalade. Vore det så skulle vi märka av dem bara när de drabbade vår egen sfär. Då skulle vi nog stå ganska ensamma. Kommentatorsfältet borde för en gångs skull inte ha några problem med att hålla med Monica Dahlström, eller hur? Det finns ett litet antal skribenter som står fast år efter år på de utnyttjade barnens och ungas sida. De behövs i detta land där debatten är ganska lågmäld över huvud taget.
Mycket patetiskt å läsa kommentarer som inte handlar om artikeln utan uteslutande går på person, va e ni för ynkliga individer egentligen?
Klarar ni inte av att läsa och kommentera sakligt förstår jag inte vad ni har här att göra överhuvudtaget, ni tillför noll narda och förändrar ingenting av den bävning som nu sker av fler som ställer sig på barnens sida, av den breda massans reaktioner över barns situation inom institutionerna och rättsväsendet. Men så klart! Ni är väl rädda och försöker elda på könskriget med era låga och infantila kommentarer men tro er inte vinna något, ni gör bara bort er.
#11 Kjell-Åke Bjurkvist.
Vi står alla på barnens sida men vi vill göra det inom ramen för ett rättssamhälle. Vad menar du med "den breda massans reaktioner över barns situation inom institutionerna och rättsväsendet"?
Utveckla gärna detta, är det någon form av gatans parlament du förespråkar? Vilka institutioner avses? Vad är det för fel på rättsväsendet i nuläget?
Jag ser fram gentemot en icke infantil redogörelse kring detta från din sida.
@anders Den breda massan inkluderar även dom som jobbar inom institutionsvärldarna. Inkluderar alla det har inte med någon gatans parlamen utan sunda reaktioner över hur rättsväsendet utnyttjas av rättshaverister inom familjerättsområdet, falen är många. Allt för många hjälp till att förändra det förhållandet istället.
En sak till Ander infantil a är dom kommentarer mot person du ser i fältet ovan, vad anser du om det?
Jag håller mig för god att sjunka så lågt å du läs artikeln flera gånger och återkom gärna med sakliga argumen kring huvudproblemet.
Dom enskilda får aldrig publicitet inte ens notiser utan tystas som regel.
Hur hade det sett ut med Patriks bok om han inte uppnått stjärnstatus?
Fy vilken ynkedom somliga kommentatorer uppvisar. Alltid samma sak. Personangrepp på Monica istället för att diskutera sakfrågan som artikeln handlar om. Men har man inga argument är det naturligtvis enklare att skjuta på budbäraren, det vill säga Monica.
Ja vi ska verkligen lyssna på honom.
Den som förgrep sig på honom avvek kraftigt och hade inga relationer med vuxna. Det är typiska drag hos pedofiler enligt internationell forskning.
Sådana som damerna Dahlström och andra feministfanatiker har dock ljugit så mycket om pedofiler för att misstänkliggöra alla män att det inte är politiskt korrekt att säga sanningen. Därför kan man heller inte förebygga sexuella övergrepp.
Pedofiler är så avvikande även på andra sätt än sexuellt att de lätt upptäcks långt innan de normalt sett börjar begå några övergrepp. Men skribenten är ju inte ute efter att minska övergreppen, hon är ute efter att döma fler oskyldiga och tycker att detta mål kan få kosta en hel del barn deras barndom.
Men max då! Hur tror du Patrik hade mottagits om han berättat om övergreppen redan som barn, faktiskt är det vad artikelförfattaren ställer som fråga men!
Eftersom du inte klarar att svara en kvinna så ställer jag den nå har du några svar eller kommer du attackera mig som en manlig feministfanatiker oxå?
Varken jag eller Monica misstänkliggör alla män. Jag har två underbara söner - är farmor till en underbar pojke. Har underbara män i min närhet både på jobbet och bland vänner såväl som i politiken och i de ideella föreningar som arbetar för barns rättigheter att bli lyssnade på. Men som sagt har man inga argument skjuter man på budbärarna och förresten var ni där alla ni som uttalar er om Monica och mej i olika sammanhang? Vi var där men inte minns vi er.
#17 och #18. Vi vet naturligtvis inte hur Patrik Sjöbergs berättelse skulle ha mottagits om han berättat om övergreppen som barn.
Jag tycker att personer som hävdar att dagens rättssystem inte fungerar som det skall har en större bevisbörda att konkret redogöra för dess brister och hur dessa skall rättas till, jämfört med de som hävdar att systemet huvudsakligen avspeglar en rättsstat.
#19 Och?
Om du sitter förnöjd och hävdar vårt rättssystem har du tydligen blundat för det faktum att socialstyrelsen slagit ner på en rad olika kommuner och deras brisfällighet att göra skyddsutrednin då barn far illa. Du får allt bemöda dig lite innan du kommer med så tunn argumentation on "vår" s k bevisbörda i dessa fall.
Du får allt bemöda dig att studera hur illa flertalet bar far utav usla utredningar, bristande underlag till rätterna och att barn tvinga till umgänge trots att föräldern (pappan) är dömd för olika övergrepp.
Du får allt bemöda dig att studera pas härjningar i vår rättsstat och den osäkerhet som brederut sig, vika konsekvenser får det ur ett barn och rättsperspektiv får det.
Du få allt bemöda dig och du är välkommen då du kommer med konstruktiv kritik samt .. ?
#20. Du vill att jag skall "bemöda mig" att tycka som du baserat på en massa lösa utsagor från din sida. Jag har tilltro till det svenska rättsväsendet och jag tror inte vi kommer så mycket längre i den här diskussionen.
det förstår jag Anders Lindfors utifrån att du vet att det är "lösa" utsagor. Det påståendet säger mer om dig än det facto att barnen inte lever i en rättsstat. Men tillför gärna din kunskap isf. Om hur förträffligt barn behandlas i det Svenska institutionsmodellen och rättsstaten som förlitar sig på korrekta utredningar..
Dela gärna den kunskapen
Max Jernberg skrev: "Pedofiler är så avvikande även på andra sätt än sexuellt att de lätt upptäcks långt innan de normalt sett börjar begå några övergrepp".
Tror du på vad du själv säger? Mer okunnigt och korkatt uttalande får man leta efter.
PS. Var och varannan gång någon åker fast för övergrepp mot barn säger grannar, arbetskamrater och släktingar att "det kunde man ALDRIG trott." Jfr Fritzl, Örebropedofilen, etc. etc.
Max Ander m fl Jag gör ett undantag hät finner ni mycken kunskap
http://suspicio.wordpress.com/2011/05/03/det-finns-grader-aven-i-helvetet/
Läs begrunda sen kanske vi kan föra ett konstruktivt samtal
Ja, okunskapen härjar vilt.
I mitt första inlägg skrev jag att:
Lannes skriver:
>> "Sjöberg hade kanske inte blivit trodd som barn"
Nu har det dykt upp ett snarlikt inlägg, nämligen:
#14 Kjell-Åke Bjurkvist skriver:
>> Hur hade det sett ut med Patriks bok om han inte uppnått stjärnstatus?
Min fråga blir såklart om vi ska slösa pengar på att fundera över HUR samhället blivit om ditt å datt hade inträffat?
Är det någon som på allvar vill spekulera i vad det kostat (eller INTE kostat) samhället om vi haft en annan regering?
Det är ju passé. Det har redan hänt. Hallå!! Det HAR REDAN HÄNT. Alltså är det totalt slöseri att fundera över "what if"-frågor.
Hade inte svenskan satt sig på AirFranceplanet som försvann över Atlanten 2009 levt idag?. Vilka fakta säger att hon inte blivit rånmördad när hon landade, eller blivit offer för ett rattfyllo på väg hem från flygplatsen eller våldtagits av sin taxichaufför eller kort och gott fått en hjärtinfarkt?
VI SKA INTE BYGGA VÅR FRAMTID PÅ HYPOTESER. Det är inte ett dugg konstigt att min mormor fick god vård på äldre dar och att jag fick behålla mina skolböcker från skolan - och att inget av detta funkar idag.
Lannes. Gå, försiktigt, och lägg dig. Det är läge för det nu. "Du har gjort ditt", tänkte jag först skriva, men vid närmare eftertanke har du faktiskt inte gjort något.
Ska du ägna dig åt något reellt, så betänk att Sverige tar emot flyktingar från länder där giftermål är tillåtna med flickor som inte ens är 15 år. Du vet lika väl som jag, att det är ju på 15-årsdagen som flickors bröst poppar ut och vips som i en pannkaka, så har dom en hel djungel nedanför naveln. Bara 24 timmar tidigare, så var dessa helt ovetande om denna evolution.
Vi har så pass generös lagstiftning så att vi tillåter män komma med sina minderåriga fruar till Sverige.
Har du funderat över hur du ska kunna föreslå lagstiftning mot att en gift man har sex med sin fru? Dessa regler krockar nämligen.
Sjuk och skev hypotetisk problematik hjälper inte. De stjälper.
Anser du, Lannes, att vi ska kategoriskt neka ALLA flyktingar som söker hjälp i Sverige, för att de råkar vara gifta med en 14-åring, vilket därmed PER DEFINITION gör dem till pedofiler?
Tänk först. Agera sen. Helst aldrig!
Tillägg.. Lannes! Detta är inget samhällsproblem. Jag tror att det är DU som råkade illa ut som liten. Kanske råkade din bästa vän ut för samma sak, men hon fick inte samma djuriska lidande som du.
Tar vi en titt idag på alla över 40 år, d.v.s. de som varit barn innan feminist-vänster-genus-maffian började härja, så är det så gott som ingen som verkar ha problem med sitt liv.
Kan du förklara för mig varför 99,9% (uppskattad siffra) av dina skolkamrater ägnat sitt liv åt att producera? Producera antingen bilar, mat, vardagssaker, konst etc, medan du valt att ta betalt för att använda din hjärna? Vad kallas det för när man säljer sin kropp? Prostitution har jag för mig...
Kan jag tacka dig för någonting alls, som jag kan finna i samhället, mer än oroliga föräldrar förstås? NÅGOT?
Inte ens jag sjuker så lågt att jag här skriver i klartext vad jag anser om dig. Du är helt enkelt "inte behörig" enligt mig, att yttra dig om saker som angår andra.
Du har dock full rätt att yttra dig om saker som angår dig själv.
Kan du inte berätta varför du har sådant extremt behov att pådriva dina egna åsikter på andra? Snälla.. Gör det, så kanske t.o.m. jag förstår.
Ujoj då Janne ömmar dina tår eller varför är du så osamanhängande och okunnig?
Tycker du kan besöka dom hemlösa, missbrukarna och fängelserna och domptera ditt budskap. Eller för den delen alla som blivit sjuka av en trasig barndom fylld av övergrepp.
Men du kanske lever i en annan värld, stanna gärna där i okunskapens land. Å du! Jobba med dina demoner ..
#28 Kjell-Åke! Du har såklart rätt till din åsikt. Lika mycket som jag har till min. Men du får gärna specificera dig lite. På vilket sätt är jag okunnig? Jag är ett diagnostiserat bokstavsbarn. Skolan visste inte ens vad det innebar när jag var barn. Jag har eget missbruksproblem. Jag blev utsatt för övergrepp av "skolkamrater" som barn. Jag lever i DENNA värld.
Vad har du för referenser som gör dig "bättre vetande"?
(Tillägg till #28 Kjell-Åke). Och... Jag hade varit bostadslös om inte kommunen varit skyldig att tillhandahålla bostad enligt LSS-lagen. Nåt mer du undrar över?
Ok Janne bra att du synliggör dig själv det blir lättare att förstå, men du!
Du är välkommen att maila mig så kan vi dela och utveckla det känns onödigt att traggla här och det tillför inget till sakfrågorna av denna artiket Monica skrivit.
Du är välkommen att höra av dig. k.bjurkvis@gmail.com