Bra där! Det är fan inte klokt att staten (vi) stödjer och finansierar homofobi och gamla trötta religiösa fördomar om homosexualitet.
Permalänk | Anmäl
Marie Lundblom, 2011-02-09, 15:37
Bra initiativ! Konfessionella friskolor syftar till att isolera barn och ungdomar från idéer och föreställningar som utmanar de doktriner som skolan och föräldrarna håller för höga. Därmed berövar man dem rätten till självbildning och gynnar en intellektuell konformism som fordrar just avskärmning för att överleva. Att konfessionella friskolor existerar i ett öppet och demokratiskt samhälle är för mig en gåta.
Permalänk | Anmäl
Peter Illi, 2011-02-09, 15:56
Jättebra. Nästa steg är att ställa samma krav på de muslimska kyrkorna i Sverige som de kristna: att tillåta och viga homosexuella präster, och att viga homosexuella par. Alla som står för mänskliga rättigheter är för detta.
Permalänk | Anmäl
Mats Forssblad, 2011-02-09, 15:57
Många kyrksamfund som lär ut att homosexualitet är en sjukdom. Hör en del cementerade uppfattningar bland elever.
Permalänk | Anmäl
Jörgen Krüsell, 2011-02-09, 16:00
aha, bara för att han är muslim ska ni anmäla honom. Islamofobin finns överallt i samhället, även inom statens organisationer och myndigheter. Ni hade inte lyft ett finger om denna person varit blond och kristen, det är jäkligt rasistisk och patetiskt anmälan. Det är bara ännu ett sätt att förtecka erat korståg mot islam.
Bara ett sådant uttalande som "osynliggöra muslimska hbt-ungdomar". Men det finns inga muslimska bht personer. Är du hbt är du ingen riktig muslim, så vad är problemet? Bara för att det finns organisationer som sätter moral framför att ta in alla. Det är en muslimsk skola och ni bör respektera detta! Respektera att det finns andra världssyner än ert. PS islam består av 2 miljarder muslimer, RSL några hundra,nnågra tusen på sin höjd, så vilkas synsätt är mest rätt?
Permalänk | Anmäl
Ali K, 2011-02-09, 16:13
Otroligt att skattebetalarna ska betala skolor som predikar en tillbakagång till medeltida värderingar.
Permalänk | Anmäl
Michael Lindblom, 2011-02-09, 16:17
En bokstavstrogen muslim i #6 som pratar om att "respektera andra" - det är ren humor!
Permalänk | Anmäl
Rufsen Olsson, 2011-02-09, 16:21
Ali K
Det är just den bristen på mänskliga rättigheter som du, och andra muslimer, ger uttryck för som gör att Ni är på väg att marginaliseras av majoritetssamhället. Förhoppningsvis innebär detta att alla konfessionella friskolor stängs omedelbart.
Permalänk | Anmäl
Christer Eriksson, 2011-02-09, 16:22
@peter nordkvist. "Om detta ses som något nytt så borde verkligen media, politiker och PK-människor ta reda på och läsa på vad Islam står för." Gärna, inte mig emot. Det råder så mycket felaktigheter när det gäller islam i media så att man blir generad. Media och politiker försöker hela tiden måla ut islam som djävulen och få oss se ut som talibanterrorister allihopa.
Islams bygger på att samhällets viktigaste grundsten är moral, inte en massa annat dekadent tjafs som kommer leda till samhällets kollaps. Se hur dekadensen och girighet ödelade romarriket. Europa är idag i samma sits som dåvarande romarriket, på ett sluttande plan som kan leda till kaos och förintelse.
Ett mångkulturellt samhälle måste kunna förlika sig med tanken att det finns många olika sätt att se på världen. Det politiker och lobbyorganisationer n u försöker är att få ett enkulturellt samhälle där alla ska tvingas till att underkasta sig och godta en kristen liberal värdegrund i god luthersk anda.
Permalänk | Anmäl
Ali K, 2011-02-09, 16:23
Ali K:"Islams bygger på att samhällets viktigaste grundsten är moral, inte en massa annat dekadent tjafs som kommer leda till samhällets kollaps."
Att västvärlden är på väg att gå under är nog en smula överdrivet. Däremot kan man se vad den s.k. moralen i muslimska länder gör med länderna som just nu revolterar mot förtrycket och fattigdomen och sänder stora flyktingskaror till väst.
Permalänk | Anmäl
Christer Eriksson, 2011-02-09, 16:31
#8 Rufsen Olsson. Bokstavstroende är ett skällsord som ofta förekommer av SD anhängare och rasister. Men i min och flera miljarder människors liv är det inte det. Muslimer, kristna, judar osv är bokstavstroende och ser inget fel i det (som du).
I ett mångkulturellt samhälle måste vi tollerera och respektera andra. Bara för att Al Salam och många med honom tycker homosexualitet inte hör hemma i Islam så betyder det inte att de inte ska få leva som de vill. Men det strider mot Koranen och därmed Islam. Islam är inte Luthersk kristendom där man plockar russinen ur kakan och tolkar allt för egen vinning. Men du kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar, capiche?
Permalänk | Anmäl
Ali K, 2011-02-09, 16:33
"Ett mångkulturellt samhälle måste kunna förlika sig med tanken att det finns många olika sätt att se på världen."
Så är det, #10 Ali K, och därför ska vi naturligtvis enbart släppa in sådana kulturer som på viktiga områden överensstämmer med vår egen.
Annars får vi ett apartheid-samhälle och ev. inbördeskrig.
Muslimsk kultur är inte i närheten av att vara acceptabel. Ta t.ex. dödsstraffet för konvertering från islam.
Det går inte på något vis ihop med svensk kultur där var och en har rätt och t.o.m. förväntas bilda sig en egen uppfattning.
Svenskar som vurmar för islam och muslimer vet inte vad de håller på med.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2011-02-09, 16:41
#12 Christer Eriksson, vad har revolterna i Egypten med Islam att göra? Det är ett upror mot en diktator som har gått i USAs koppel och berikat sig själv på bekostnad av andra. Den girighet som Mubarak besitter hör inte heller hemma i Islam. Ett samhälle kan bara blomstra när dess medborgare inte spenderar all rikedom för att fullgöra sina egna behov. Den som har måste ge till sin familj, släktingar och fattiga.
Dessutom de största flyktingskarorna är orsakade av USA och EU, kristna, judiska och hinduer. Hur många av de miljoner irakier, libaneser, palestinier, indiska muslimer har flytt frivilligt? Nej just det, det är hetsjakten på muslimer och deras land som bidragit till flyktingsströmmarna.
Permalänk | Anmäl
Ali K, 2011-02-09, 16:43
Stäng alla religiösa friskolor omgående. Inga skattepengar skall slösas på denna smörja.
Alla muslimer i Sverige måste acceptera homosexuellas och kvinnors rättigheter enligt svensk lag.
Permalänk | Anmäl
Johnny Andersson, 2011-02-09, 16:45
#7: Medeltida värderingar var ordet!
Ali: Se ovan. Staten ska inte finansiera medeltida värderingar, oavsett skolans trosbekännelse. Och dom här "obotliga" fördomarna finns inom kyrkan också.
Oh GudAllahJah, vem f-n är störst?
Det handlar alltså inte om det.
Permalänk | Anmäl
Marie Lundblom, 2011-02-09, 16:52
Skolor skall lära ut fakta, inte sagor!
Permalänk | Anmäl
Charlie Darwin, 2011-02-09, 17:00
#18 Ale He, Islam består av ca 1 600 000 000 troende. Det kanske finns människor som lämnar Islam, men netto är det ändå 30 miljoner som årligen blir muslimer. Många är nyfödda, men det finns ca 5 miljoner netto som konverterar.
Sen att Arabvärlden inte har bidragit till utvecklingen? löjligt. En stor del av den moderna utvecklingen baserar sig på antingen arabisk kultur eller kineisisk. Araberna uppfann matematiken, var världsledande inom arkitektur, konst, astronomi och teknik under flera århundranden, tills Europeiska stater blev imperialistiska och beslöt sig för att rasera alla andra högt stående kulturer, som islam, indien, kina, amerika osv.
Permalänk | Anmäl
Ali K, 2011-02-09, 17:03
#6 AliK
"Islamofobin finns överallt i samhället, även inom statens organisationer och myndigheter. Ni hade inte lyft ett finger om denna person varit blond och kristen, det är jäkligt rasistisk och patetiskt anmälan. Det är bara ännu ett sätt att förtecka erat korståg mot islam."
Vi hade visst lyft ett finger om det varit en blond och en kristen. I alla fall jag. Sagobokstroende som sagobokstroende, skit samma vilken sagobok ni tror på, se är en dålig ursäkt för erant korståg mot homosexualitet och jämställdhet. Gubbarna inom KD och Livets Ord jublar säkert äver det du säger, om de nu läser denna diskussion .
Däremot är en sak säkert: Hade DU inte (uppenbarligen) talat för islam så hade du fått vänstern och PK-media på dig för det du säger om homosexuella. Du har nyttiga idioter som du aldrig kommer att tacka.
Permalänk | Anmäl
Charlie Darwin, 2011-02-09, 17:19
Beklagar en del uppenbara stavfel i mitt inlägg #23
(det skall stå: de (sagoböckerna)är en dålig ursäkt för era korståg mot homosexualiteten... )
Permalänk | Anmäl
Charlie Darwin, 2011-02-09, 17:21
Enligt islam kommer alla icke-muslimer till helvetet efter döden. Homosexuella kommer således till helvetet. Trevlig religion...
Permalänk | Anmäl
Jörgen Mattsson, 2011-02-09, 17:44
#26 - ja homo ska till helvete enligt islam. Det är lagligt att tro så. Religionsfriheten sträcker sig långt. Endast lilla Sverige är emot detta. Tack o liv har vi viktigare länder på vår sida.
Permalänk | Anmäl
Ahmed Ahmed, 2011-02-09, 17:49
#27 Ahmed Ahmed,
"Religionsfriheten sträcker sig långt. Endast lilla Sverige är emot detta. Tack o liv har vi viktigare länder på vår sida."
Och så har du vänstern på din sida också, till och med feministerna.
Har du visat de din tacksamhet?
Permalänk | Anmäl
Charlie Darwin, 2011-02-09, 17:56
Ahmed Ahmed
Problemet är bara att Sverige har kärnvapen, om än inte officiellt, om dina idealstater försöker att ockupera Sverige. Och fram tills dess får du lov att underkasta dig svensk lag, och inte sharia, om du inte vill sitta i fängelse.
Permalänk | Anmäl
Christer Eriksson, 2011-02-09, 18:03
Stäng alla religiösa friskolor omedelbart! Det är upprörande att skattepengar ska gå till dessa vidskepliga institutioner. Just de barn vars föräldrar sätter dem på konfessionella skolor skulle verkligen behöva gå i vanlig skola för att få en motvikt till sin uppfostran hemifrån.
Muslimer som vill bo i Sverige ska följa svensk lag - hör och häpna! Däri ingår att homosexuella ska respekteras. Det finns tyvärr gott om länder där detta inte är en självklarhet. Varför inte flytta dit om det är sharia man eftersträvar?
Permalänk | Anmäl
Lars Bohman, 2011-02-09, 18:21
Kan var och en själv få bestämma vad de är?
Låt någon få kalla sig muslim och homosexuell.
Öppna upp era boxar och mixa era tankar lite.
Föreställ er att jag är multireligös!
Jag är kristen och muslim. Kan man vara det?
Vilket är värt mest....vad du själv upplever dig som....eller vad andra upplever dig som?
Permalänk | Anmäl
Nisse, 2011-02-09, 18:25
Så länge det inte fanns muslimska friskolor i Sverige, var de religiösa friskolorna inget problem. De följde nämligen svensk läroplan och svensk lagstiftning till punkt och pricka, men adderade en del undervisning som var relaterad till just deras religion. P g a de muslimska friskolorna, som förefaller ignorera såväl läroplaner som lagstiftning, har vi nu ett olösligt problem.
Så här är det på område efter område: muslimer över hela världen vägrar att ta seden dit de kommer och av det följer konflikter, konflikter, konflikter. Varför vägrar Sverige lära sig läxan? Stäng gränserna nu innan det fullständigt spårar ur!
Permalänk | Anmäl
Johan X Karlsson, 2011-02-09, 18:32
Tramsiga kommentarer. En massa nissar som sitter och anklagar islam för inskränkthet när det i själva verket är de själva som är inskränkta.
Jag tänker såhär. Är det inte bättre att vi har muslimska friskolor i Sverige än alternativet? Alternativet är att många barn tvingas till krigshärjade länder för att lära sig om sin religion och sitt arv. Exempelvis vet jag flera engelska vänner som skickats till Pakistan för undervisning och där har de inte haft tillgång till sjukvård och de blivit väldigt sjuka kostar det mycket pengar. Dessutom är ungdomar som skickas till Somalia och Pakistan mycket sannlikare att hamna i händerna på organisationer som slåss i Islams namn (fast många av dem inte alls agerar utifrån Islamska värdegrunder). Fler religiösa friskolor skulle kunna vara vägen att gå för att inte ungdomarna ska hamna i fattiga länder, långt bort från familj, sjukvård och adekvat undervisningsmaterial som datorer och skrivböcker.
Permalänk | Anmäl
Ali K, 2011-02-09, 18:35
#22 Ali K
Nähe du. Matematik fanns långt innan Islam eller innan Arabernas imperialism när de spred Islam när man ändå pratar om imperialism. De hade Grekerna, Babylonierna, Rom, Kartago, Indien ( våra siffror är där ifrån i ultimatum ) Egypten Persien ( många av de matematiker som kallas Araber var faktiskt Persier) Maja osv Den äldsta komplexa matematiken som vi känner till lär vara från Sumerien dvs södra Irak det är också där de äldsta texterna finns lika så de absolut äldsta hade en ekonomisk och matematisk karaktär.
Permalänk | Anmäl
JK Andersson, 2011-02-09, 18:48
Till Ali K som föraktar vår livsstil: Redan på vikingatiden hade vi i det här landet lagar som fortsatte i bla Magnus Erikssons landslag i mitten av 1300talet, där syster ärver lika som bror och där kvinnan har rätt i hälften i boet, vi hade lagar om kvinnofrid också. Det samhällssystem vi har bakom oss har utvecklats under lång tid. På 1840talet allmän skola. För hundra år sedan kom rösträtten. Sedan allas rätt till högre utbildning. Listan kan göras lång. Sverige är större än storstäderna och förorterna. Det finns ett helt folk här, ett folk med traditioner och värderingar bland annat om jämlikhet, ärlighet, arbetsamhet, hjälpsamhet, plikttrohet och ansvar. Ett folk som går upp 5 varje morgon som jag, går till jobbet och betalar sedan skatt.
Du, eller om det var dina föräldrar, har fått komma hit. Fått allt. Bostad, utbildning, sjukvård. Min mormor fick slita som ett djur på den lilla gården, hon och alla andra byggde den välfärd vi har idag. Kan inte du eller någon annan invandrare någon gång säga: Tack! Tack för allt vi fått. Tack för att ni varit så goda vid oss av ren medmänsklighet. Det kanske är det som är svenskens största "fel", medmänsklighet och hjälpsamhet som vi andra svenskar förstår att sätta värde på, men jag börjar nästan tro att vissa utnyttjar den.
Alltså: Kan du å dina och andra invandrares vägnar vara snäll att säga:Tack Sverige! Tack alla svenskar!
Permalänk | Anmäl
Viktoria Larsson, 2011-02-09, 18:57
#22 Ali K
Du kan inte skylla på västvärlden på hur den Muslimska världen är idag ok till sin del men inte i sin helhet. För hoppas att du är medveten om att Det slutade vara en av civilisationerna där innan kolonialismen förekom ?
Ok kul notis Ali en av de viktigaste tänkerna som påverkat västerländska värderingar är muslimska Ibn Rushd också känd som Averroes han lade en stor grund till sekulärt tänkande vad gäller politik.
Men hans idéer fick tyvärr inte samma slagkraft i den muslimska världen.
Permalänk | Anmäl
JK Andersson, 2011-02-09, 19:02
Eller ja det började lämna sin storhets tid innan kolonialismen förekom
Permalänk | Anmäl
JK Andersson, 2011-02-09, 19:17
Homosexuella har ett fullgott alibi i denna sak. Kan därför inte avfärdas för islamofobi lika lättvindigt som andra kritiker av Islam.
Permalänk | Anmäl
t, 2011-02-09, 19:30
"Gåtan" homosexualitet kan aldrig lösas med religiösa eller andra virtuella socialkonstruktivistiska idébyggen.
Homosexualitetens bakgrund och härstamning förstås med matematik.
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0002282
Ja till Naturvetenskapen!
Den enda vetenskap som befriar oss från stigma.
Permalänk | Anmäl
Anders B Westin, 2011-02-09, 19:33
Ali K
" Är det inte bättre att vi har muslimska friskolor i Sverige än alternativet? Alternativet är att många barn tvingas till krigshärjade länder för att lära sig om sin religion och sitt arv."
Nej, jag tycker inte att vi ska bygga koranskolor i Sverige eftersom muslimer inte accepterar den kunskap som lärs ut vid svenska lärosäten.
Permalänk | Anmäl
Christer Eriksson, 2011-02-09, 19:49
#34
"Tramsiga kommentarer. En massa nissar som sitter och anklagar islam för inskränkthet när det i själva verket är de själva som är inskränkta."
Jaså? Förklara då för mig varför det är de muslimska staterna som dras med brist på demokrati, mänskliga rättigheter, religionsfrihet, religions- och könsapartheid o s v? Är det en slump att alla muslimska länder dras med liknande problem? Är ett en slump att majoriteten av världens väpnande konflikter inbegriper muslimer på minst ena sidan? Är det en slump att majoriteten av alla terrordåd begås av muslimer? Nej, knappast. Det betyder inte att religionen i teorin är usel eller alla muslimer är dåliga. Men ni behöver definitivt inse problemet och börja hantera det, istället för att skylla ifrån er!
"Jag tänker såhär. Är det inte bättre att vi har muslimska friskolor i Sverige än alternativet? Alternativet är att många barn tvingas till krigshärjade länder för att lära sig om sin religion och sitt arv. "
Jaså? Så varför kan ett muslimskt barn inte gå in en helt vanlig svensk skola? Det där luktar utpressning. Det är precis på samma grunder vissa predikar att man ska ge Hamas bistånd - om man inte gör det, får de pengar från Iran istället. Har muslimer verkligen ingen fri vilja alls? Kan ni bara välja mellan pest och kolera?
"Fler religiösa friskolor skulle kunna vara vägen att gå för att inte ungdomarna ska hamna i fattiga länder, långt bort från familj, sjukvård och adekvat undervisningsmaterial som datorer och skrivböcker."
Nej, det där är nonsens. Om de muslimska friskolorna inte håller sig till svensk läroplan och lagstiftning, ska ta de bommas igen. Och vill inte föräldrarna riskera åtal, så får de ta ungarna till en helt vanlig skola. Ingen tvingar dem att äta griskött, men de får lära sig att uppföra sig som helt vanliga människor i Sverige.
Brukar inte ni muslimer säga att ni känner er utanför? I så fall är väl en bra åtgärd knappast att ha skolor som tar ungarna till en helt annan värld?
Permalänk | Anmäl
Johan X Karlsson, 2011-02-09, 19:55
Bra initiativ!
Jag skulle vilja se ett förbud mot skolor med religiös agenda för elever under 18 år.
"Jättebra. Nästa steg är att ställa samma krav på de muslimska kyrkorna i Sverige som de kristna: att tillåta och viga homosexuella präster, och att viga homosexuella par. Alla som står för mänskliga rättigheter är för detta."
Instämmer!
Permalänk | Anmäl
Malva Gyldberg, 2011-02-09, 20:10
Ibland undrar man om en del nänniskor har legat i koma de sista 15 åren.
Då vår regering, riksdag och alla pk-medier (förutom SD då) har beslutat att vi ska ha ett mångkulturistiskt samhälle så får man väl ha överseende med ganska mycket, eller? det ingår liksom .
Vi har redan offrat allt på multikulturens altare så när våra politiker svamlar om värdegrunder och sån gäller det bara de kommunala skolorna, vilka för övrigt snart är ett minne blott.
Ryck upp dig Felix, det går alltid att utvandra.
Permalänk | Anmäl
Johan C-berg, 2011-02-09, 20:52
#45 Johan Carlberg,
Hade folk vaknat i tid hade vi också sluppit SD i riksdagen.
Permalänk | Anmäl
Charlie Darwin, 2011-02-09, 21:40
Hugaligen, detta var droppen. Förbjud alla religiösa friskolor på grundskole och gymnasienivå!
Man kan få ha denna religiösa övertygelse. Att tro att det inte finns homosexuella av alla religioner är befängt. Att stigmatisera de homosexuella ungdomar som ju definitivt finns i alla skolor är helt oacceptabelt.
Permalänk | Anmäl
Gittan Gustavsson, 2011-02-09, 21:54
Tror man att det inte finns homosexuella muslimer är man inte kapabel till att driva en skola. Detta gäller nog rektorer och ägare till en stor del av de konfessionella friskolorna oavsett religion.
Permalänk | Anmäl
ÄRRHÅ, 2011-02-09, 21:57
Istället för allt detta käbbel för och emot, hit och dit om olika religioner i all oändlighet, är det inte dags att avskaffa religionerna med allt vad det här religiösa tramset innebär? Dessa är ju upphov till all ondska, elände och djävulskap på detta klot. Om det nu finns en sådan kärleksfull gud som det sägs, så har denne då inte visat sig på de senaste miljoner åren. Och hur kan denne kärleksfulle gud tillåta allt detta elände på vår jord, med krig, hungersnöd, naturkatastrofer, fattigdom, terroridåd, barn prostitution, slavhandel, kvinnoförtryck mm. Religionens mål är makt - männens makt, och tron är bara medlet att lura oss människor till underkastelse med.
När skall någorlunda upplysta människor inse att detta religiösa trams inte är någonting annat än tusentals år gamla historier och amsagor som berättats, nedtecknats och omarbetats av MÄN, allt med ett enda syfte att indoktrinera, styra och kontrollera oss människor. Från generation till generation. Från föräldrar till barn, till deras barn till deras barn i all oändlighet. Vad skall alla stackars indoktrinerade barn tro? De vet ju inget annat.
När mina barn var små så trodde de på tomten. Men vid 7-8 års ålder upptäckte de att det bara var ett hoax och det var pappa som var utklädd och agerade tomte men officiellt var ute för att handla kvällstidning. Detsamma gäller för religionen. Ett stort lurendrejeri, som pådyvlats barn av förlädrar, generation efter generation efter generation från tidernas begynnelse. Tycker det är tid för mänskligheten att vakna upp och att börja frigöra sig från religionens bojor. Att vuxna slutar tro på dessa amsagor.
Vad är det som gör att någon kan kalla sig profet? Om jag sitter på ett berg några veckor, hallucinerar och pratar nonsens blir jag en profet då? Eller blir jag profet när jag börjar krig, förtrycker kvinnor, hotar att döda barn? Bara undrar vad som krävs för att man skall kunna kalla sig själv för profet. När skall vuxna med förmodat högre intelligenskvot och förstånd sluta tro på tramset om en allsmäktig gud och saligheten. Är jag muslim, så väntar 72 ”virgins” i saligheten. De måste vara utslitna efter alla dessa självmordsbombare och terrorister som längtar dit vid det här laget. Är jag katolsk präst som våldtar barn, gör jag bara avbön efter avbön, får syndernas förlåtelse, allt tystas ned och det är frid och fröjd. Handlingar som gör att Sodom och Gomorra liknar rena barnkammaren. Och så länge religionerna fortsätter med all indoktrinering och människor inte kan eller vill dra egna slutsatser så lär det inte ske någon förbättring. Tyvärr.
Och tramset att Israel är Guds ”promised land” är just det, trams. Israeliska vetenskapsmän redogjorde nyligen för ett 400 000 år gammalt fynd funnet i området som bevis för mänsklig existens där. Tror inte att dessa förfäder brydde sig om denna sk Gud och himlens alla härligheter. De hade annat att tänka på.
Därför är det dags att vi skrotar allt vad religion heter och förpassar den till historiens skräphög. Man behöver inte vara religiös för att leva ett moraliskt, etiskt, exemplariskt och sunt livsbejakande liv
För att citera Albert Einstein –” Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former”
Permalänk | Anmäl
Hans Johanson, 2011-02-09, 21:58
Om islam inte tillåter homosexualitet, är islam och homosexualitet oförenliga storheter. Då är ju hans uttalande korrekt, och inget att uppröras över.
Det finns inga lugna och sansade hulliganer, inga alkoholiserade nykterister, inga AIKare som älskar Djurgården. Inte heller något att reta sig på.
Om jag tror på asagudar eller shiva, kan jag inte heller per definition vara muslim. Inte heller det något att uppröra sig över. För vem vill vara muslim under dessa omständigheter? Inte jag i varje fall.
Permalänk | Anmäl
Mayo Mellberg, 2011-02-09, 22:18
#46 Charlie Darwin
Skulle snarare sagt att de inte hade behövts. För vad man nu än må tycka över, eller om, SD så har de egentligen redan nått det 1:a målet, att få upp integration/assimilationsfrågan på agendan. Det som fortfarande gör mig mycket förundrad är hur resten av alla politiker i detta avlånga land verkligen tänkte under alla dessa år av skygglappsbetende. De måste ju ha insett att det skulle komma till sluts ände.
Är det den politiska fegheten och rädslan av att bli den som först kom ut ur den multikulturistiska grottan för att i dagens ljus se verkligheten.
Permalänk | Anmäl
Johan C-berg, 2011-02-09, 23:12
Det är PK-folket som säger att de gillar olika, och samtidigt är det PK-folket som har absolut svårast att förstå att människor faktiskt ÄR olika. När någon upplyst pratar om olikheterna så blir man beskylld för att vara rasist eller att ha en "dålig människosyn".
De kan helt enkelt inte begripa att någon vill döda homosexuella, tycker att stening är ett bra straff eller att judar borde utrotas eftersom det i deras tankevärde är helt främmande. När den upplyste påpekar dessa olikheter, för dem som gillar olika, vägrar man acceptera att dessa olikheter existerar och istället går man till personangrepp.
Permalänk | Anmäl
Erika Svensson, 2011-02-10, 02:41
#52 Mayo Mellberg: "Om islam inte tillåter homosexualitet, är islam och homosexualitet oförenliga storheter. Då är ju hans uttalande korrekt, och inget att uppröras över."
Då får muslimerna också ta ansvar för sina värderingar och muslimska friskolor måste förbjudas omgående.
Permalänk | Anmäl
Christer Eriksson, 2011-02-10, 02:51
Ojojojoj. NU brakar det loss. Ja, jag SÄGER ingenting ,så har jag ingenting sagt,
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2011-02-10, 05:25
Ali K, förstår du överhuvudtaget att vi som tror på vetenskap, människan, rättvisa, jämlikhet, demokrati och därigenom har lyckats bygga ett samhälle som lockar, bl.a. dig upplever Islam som någonting dåligt?
I övrigt har jag ingenting emot religiösa friskolor. Bara de inte finansieras med skattepengar och inte har öppet under ordinarie skoltid, så våra barn och ungdomar kan gå i en riktig skola på dagen.
Permalänk | Anmäl
Bocken Bruse, 2011-02-10, 12:01
Marco, haha, du låter som en tonåring!
Homosexualitet är dokumenterat medfött, och har i alla tider och i alla kulturer funnits hos en lika stor del av befolkningen. Att påstå att muslimer inte är homosexuella stämmer inte om personer som föds, eller lever i muslimska områden räknas som muslimer.
Dina synpunkter står alltså i strid med etablerad vetenskap. Man kan rent faktamässigt bevisa att både din synpunkt, och Ali Ks synpunkter bygger på faktafel. Och fel eller rätt är i det här fallet ingen åsiktsfråga.
Permalänk | Anmäl
Bocken Bruse, 2011-02-10, 12:11
#62: Oj oj fördomarna fullkomligt regnar här. Du jämför nekrofili och djursex med homosexualitet och du kallar Sverige för en suspekt stat och du säger att det är onormalt och osunt med homosexualitet. Vidare säger du att det förblir sjukt i omvärldens ögon.
Om vi håller oss till Sverige nu, så kan jag berätta för dig att vi delade din homofobi en gång i tiden och ansåg att det var en sjukdom som i bästa fall kunde botas. Men sedan hände det nåt, förstår du. Det som hände var att vi tog ett kliv tillbaka från kyrkan och kyrkans doktriner. Det här skedde inte över en natt, så klart. Så fort utvecklar inte människor sitt medvetande och så fort går det inte att befria sig från rädslor, fördomar och bestraffande gudar. Men tack och lov så skildes kyrkan från staten och därifrån har vi gått; från att vara lika dömande som du är nu till att inse det faktum att VI är inga domare i sådana här frågor. Det är inte VI som bestämmer hur andra ska leva, vad dom ska tycka, hur dom ska göra, gå klädda och VI håller heller ingen koll på vilka som går i kyrkan eller inte. Men det fanns en tid då vi gjorde det också. Det här handlar bara om upplysning och jag dömer inte dig för det du tror på, jag önskar bara att du kan leva ditt liv som jag lever mitt. Jag skiter väl i om folk är kristna, muslimer, bögar, judar, handikappade osv. Jag ser bara till människan och jag vet att vår stund på jorden är alldeles för kort för att jag ska hinna leka Domare och bry mig om vad folk gör i sängkammaren av fri vilja med andra vuxna människor. Jag har inte tid att fantisera om sånt!
Så, i Sverige har vi strävat efter upplysning och människors lika rätt och värde. Då får du vackert förstå att vi reagerar på friskolor, finansierade med våra skattepengar, som håller gamla fördomar vid liv.
Slappna av lite och kasta av dig domarperuken.
Himlen är en plats på jorden och helvetet det är när man inte inser det.
Permalänk | Anmäl
Marie Lundblom, 2011-02-10, 12:24
Var det inte sådan här diskriminering som Al Salam i Örebro sysslar med som DO skulle ingripa mot?
Permalänk | Anmäl
Lennart Skoogh, 2011-02-10, 15:24
60 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Bra där! Det är fan inte klokt att staten (vi) stödjer och finansierar homofobi och gamla trötta religiösa fördomar om homosexualitet.
Bra initiativ! Konfessionella friskolor syftar till att isolera barn och ungdomar från idéer och föreställningar som utmanar de doktriner som skolan och föräldrarna håller för höga. Därmed berövar man dem rätten till självbildning och gynnar en intellektuell konformism som fordrar just avskärmning för att överleva. Att konfessionella friskolor existerar i ett öppet och demokratiskt samhälle är för mig en gåta.
Jättebra. Nästa steg är att ställa samma krav på de muslimska kyrkorna i Sverige som de kristna: att tillåta och viga homosexuella präster, och att viga homosexuella par. Alla som står för mänskliga rättigheter är för detta.
Många kyrksamfund som lär ut att homosexualitet är en sjukdom. Hör en del cementerade uppfattningar bland elever.
aha, bara för att han är muslim ska ni anmäla honom. Islamofobin finns överallt i samhället, även inom statens organisationer och myndigheter. Ni hade inte lyft ett finger om denna person varit blond och kristen, det är jäkligt rasistisk och patetiskt anmälan. Det är bara ännu ett sätt att förtecka erat korståg mot islam.
Bara ett sådant uttalande som "osynliggöra muslimska hbt-ungdomar". Men det finns inga muslimska bht personer. Är du hbt är du ingen riktig muslim, så vad är problemet? Bara för att det finns organisationer som sätter moral framför att ta in alla. Det är en muslimsk skola och ni bör respektera detta! Respektera att det finns andra världssyner än ert. PS islam består av 2 miljarder muslimer, RSL några hundra,nnågra tusen på sin höjd, så vilkas synsätt är mest rätt?
Otroligt att skattebetalarna ska betala skolor som predikar en tillbakagång till medeltida värderingar.
En bokstavstrogen muslim i #6 som pratar om att "respektera andra" - det är ren humor!
Ali K
Det är just den bristen på mänskliga rättigheter som du, och andra muslimer, ger uttryck för som gör att Ni är på väg att marginaliseras av majoritetssamhället. Förhoppningsvis innebär detta att alla konfessionella friskolor stängs omedelbart.
@peter nordkvist. "Om detta ses som något nytt så borde verkligen media, politiker och PK-människor ta reda på och läsa på vad Islam står för." Gärna, inte mig emot. Det råder så mycket felaktigheter när det gäller islam i media så att man blir generad. Media och politiker försöker hela tiden måla ut islam som djävulen och få oss se ut som talibanterrorister allihopa.
Islams bygger på att samhällets viktigaste grundsten är moral, inte en massa annat dekadent tjafs som kommer leda till samhällets kollaps. Se hur dekadensen och girighet ödelade romarriket. Europa är idag i samma sits som dåvarande romarriket, på ett sluttande plan som kan leda till kaos och förintelse.
Ett mångkulturellt samhälle måste kunna förlika sig med tanken att det finns många olika sätt att se på världen. Det politiker och lobbyorganisationer n u försöker är att få ett enkulturellt samhälle där alla ska tvingas till att underkasta sig och godta en kristen liberal värdegrund i god luthersk anda.
Ali K:"Islams bygger på att samhällets viktigaste grundsten är moral, inte en massa annat dekadent tjafs som kommer leda till samhällets kollaps."
Att västvärlden är på väg att gå under är nog en smula överdrivet. Däremot kan man se vad den s.k. moralen i muslimska länder gör med länderna som just nu revolterar mot förtrycket och fattigdomen och sänder stora flyktingskaror till väst.
#8 Rufsen Olsson. Bokstavstroende är ett skällsord som ofta förekommer av SD anhängare och rasister. Men i min och flera miljarder människors liv är det inte det. Muslimer, kristna, judar osv är bokstavstroende och ser inget fel i det (som du).
I ett mångkulturellt samhälle måste vi tollerera och respektera andra. Bara för att Al Salam och många med honom tycker homosexualitet inte hör hemma i Islam så betyder det inte att de inte ska få leva som de vill. Men det strider mot Koranen och därmed Islam. Islam är inte Luthersk kristendom där man plockar russinen ur kakan och tolkar allt för egen vinning. Men du kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar, capiche?
"Ett mångkulturellt samhälle måste kunna förlika sig med tanken att det finns många olika sätt att se på världen."
Så är det, #10 Ali K, och därför ska vi naturligtvis enbart släppa in sådana kulturer som på viktiga områden överensstämmer med vår egen.
Annars får vi ett apartheid-samhälle och ev. inbördeskrig.
Muslimsk kultur är inte i närheten av att vara acceptabel. Ta t.ex. dödsstraffet för konvertering från islam.
Det går inte på något vis ihop med svensk kultur där var och en har rätt och t.o.m. förväntas bilda sig en egen uppfattning.
Svenskar som vurmar för islam och muslimer vet inte vad de håller på med.
#12 Christer Eriksson, vad har revolterna i Egypten med Islam att göra? Det är ett upror mot en diktator som har gått i USAs koppel och berikat sig själv på bekostnad av andra. Den girighet som Mubarak besitter hör inte heller hemma i Islam. Ett samhälle kan bara blomstra när dess medborgare inte spenderar all rikedom för att fullgöra sina egna behov. Den som har måste ge till sin familj, släktingar och fattiga.
Dessutom de största flyktingskarorna är orsakade av USA och EU, kristna, judiska och hinduer. Hur många av de miljoner irakier, libaneser, palestinier, indiska muslimer har flytt frivilligt? Nej just det, det är hetsjakten på muslimer och deras land som bidragit till flyktingsströmmarna.
Stäng alla religiösa friskolor omgående. Inga skattepengar skall slösas på denna smörja.
Alla muslimer i Sverige måste acceptera homosexuellas och kvinnors rättigheter enligt svensk lag.
#7: Medeltida värderingar var ordet!
Ali: Se ovan. Staten ska inte finansiera medeltida värderingar, oavsett skolans trosbekännelse. Och dom här "obotliga" fördomarna finns inom kyrkan också.
Oh GudAllahJah, vem f-n är störst?
Det handlar alltså inte om det.
Skolor skall lära ut fakta, inte sagor!
#18 Ale He, Islam består av ca 1 600 000 000 troende. Det kanske finns människor som lämnar Islam, men netto är det ändå 30 miljoner som årligen blir muslimer. Många är nyfödda, men det finns ca 5 miljoner netto som konverterar.
Sen att Arabvärlden inte har bidragit till utvecklingen? löjligt. En stor del av den moderna utvecklingen baserar sig på antingen arabisk kultur eller kineisisk. Araberna uppfann matematiken, var världsledande inom arkitektur, konst, astronomi och teknik under flera århundranden, tills Europeiska stater blev imperialistiska och beslöt sig för att rasera alla andra högt stående kulturer, som islam, indien, kina, amerika osv.
#6 AliK
"Islamofobin finns överallt i samhället, även inom statens organisationer och myndigheter. Ni hade inte lyft ett finger om denna person varit blond och kristen, det är jäkligt rasistisk och patetiskt anmälan. Det är bara ännu ett sätt att förtecka erat korståg mot islam."
Vi hade visst lyft ett finger om det varit en blond och en kristen. I alla fall jag. Sagobokstroende som sagobokstroende, skit samma vilken sagobok ni tror på, se är en dålig ursäkt för erant korståg mot homosexualitet och jämställdhet. Gubbarna inom KD och Livets Ord jublar säkert äver det du säger, om de nu läser denna diskussion .
Däremot är en sak säkert: Hade DU inte (uppenbarligen) talat för islam så hade du fått vänstern och PK-media på dig för det du säger om homosexuella. Du har nyttiga idioter som du aldrig kommer att tacka.
Beklagar en del uppenbara stavfel i mitt inlägg #23
(det skall stå: de (sagoböckerna)är en dålig ursäkt för era korståg mot homosexualiteten... )
Enligt islam kommer alla icke-muslimer till helvetet efter döden. Homosexuella kommer således till helvetet. Trevlig religion...
#26 - ja homo ska till helvete enligt islam. Det är lagligt att tro så. Religionsfriheten sträcker sig långt. Endast lilla Sverige är emot detta. Tack o liv har vi viktigare länder på vår sida.
#27 Ahmed Ahmed,
"Religionsfriheten sträcker sig långt. Endast lilla Sverige är emot detta. Tack o liv har vi viktigare länder på vår sida."
Och så har du vänstern på din sida också, till och med feministerna.
Har du visat de din tacksamhet?
Ahmed Ahmed
Problemet är bara att Sverige har kärnvapen, om än inte officiellt, om dina idealstater försöker att ockupera Sverige. Och fram tills dess får du lov att underkasta dig svensk lag, och inte sharia, om du inte vill sitta i fängelse.
Stäng alla religiösa friskolor omedelbart! Det är upprörande att skattepengar ska gå till dessa vidskepliga institutioner. Just de barn vars föräldrar sätter dem på konfessionella skolor skulle verkligen behöva gå i vanlig skola för att få en motvikt till sin uppfostran hemifrån.
Muslimer som vill bo i Sverige ska följa svensk lag - hör och häpna! Däri ingår att homosexuella ska respekteras. Det finns tyvärr gott om länder där detta inte är en självklarhet. Varför inte flytta dit om det är sharia man eftersträvar?
Kan var och en själv få bestämma vad de är?
Låt någon få kalla sig muslim och homosexuell.
Öppna upp era boxar och mixa era tankar lite.
Föreställ er att jag är multireligös!
Jag är kristen och muslim. Kan man vara det?
Vilket är värt mest....vad du själv upplever dig som....eller vad andra upplever dig som?
Så länge det inte fanns muslimska friskolor i Sverige, var de religiösa friskolorna inget problem. De följde nämligen svensk läroplan och svensk lagstiftning till punkt och pricka, men adderade en del undervisning som var relaterad till just deras religion. P g a de muslimska friskolorna, som förefaller ignorera såväl läroplaner som lagstiftning, har vi nu ett olösligt problem.
Så här är det på område efter område: muslimer över hela världen vägrar att ta seden dit de kommer och av det följer konflikter, konflikter, konflikter. Varför vägrar Sverige lära sig läxan? Stäng gränserna nu innan det fullständigt spårar ur!
Tramsiga kommentarer. En massa nissar som sitter och anklagar islam för inskränkthet när det i själva verket är de själva som är inskränkta.
Jag tänker såhär. Är det inte bättre att vi har muslimska friskolor i Sverige än alternativet? Alternativet är att många barn tvingas till krigshärjade länder för att lära sig om sin religion och sitt arv. Exempelvis vet jag flera engelska vänner som skickats till Pakistan för undervisning och där har de inte haft tillgång till sjukvård och de blivit väldigt sjuka kostar det mycket pengar. Dessutom är ungdomar som skickas till Somalia och Pakistan mycket sannlikare att hamna i händerna på organisationer som slåss i Islams namn (fast många av dem inte alls agerar utifrån Islamska värdegrunder). Fler religiösa friskolor skulle kunna vara vägen att gå för att inte ungdomarna ska hamna i fattiga länder, långt bort från familj, sjukvård och adekvat undervisningsmaterial som datorer och skrivböcker.
#22 Ali K
Nähe du. Matematik fanns långt innan Islam eller innan Arabernas imperialism när de spred Islam när man ändå pratar om imperialism. De hade Grekerna, Babylonierna, Rom, Kartago, Indien ( våra siffror är där ifrån i ultimatum ) Egypten Persien ( många av de matematiker som kallas Araber var faktiskt Persier) Maja osv Den äldsta komplexa matematiken som vi känner till lär vara från Sumerien dvs södra Irak det är också där de äldsta texterna finns lika så de absolut äldsta hade en ekonomisk och matematisk karaktär.
Till Ali K som föraktar vår livsstil: Redan på vikingatiden hade vi i det här landet lagar som fortsatte i bla Magnus Erikssons landslag i mitten av 1300talet, där syster ärver lika som bror och där kvinnan har rätt i hälften i boet, vi hade lagar om kvinnofrid också. Det samhällssystem vi har bakom oss har utvecklats under lång tid. På 1840talet allmän skola. För hundra år sedan kom rösträtten. Sedan allas rätt till högre utbildning. Listan kan göras lång. Sverige är större än storstäderna och förorterna. Det finns ett helt folk här, ett folk med traditioner och värderingar bland annat om jämlikhet, ärlighet, arbetsamhet, hjälpsamhet, plikttrohet och ansvar. Ett folk som går upp 5 varje morgon som jag, går till jobbet och betalar sedan skatt.
Du, eller om det var dina föräldrar, har fått komma hit. Fått allt. Bostad, utbildning, sjukvård. Min mormor fick slita som ett djur på den lilla gården, hon och alla andra byggde den välfärd vi har idag. Kan inte du eller någon annan invandrare någon gång säga: Tack! Tack för allt vi fått. Tack för att ni varit så goda vid oss av ren medmänsklighet. Det kanske är det som är svenskens största "fel", medmänsklighet och hjälpsamhet som vi andra svenskar förstår att sätta värde på, men jag börjar nästan tro att vissa utnyttjar den.
Alltså: Kan du å dina och andra invandrares vägnar vara snäll att säga:Tack Sverige! Tack alla svenskar!
#22 Ali K
Du kan inte skylla på västvärlden på hur den Muslimska världen är idag ok till sin del men inte i sin helhet. För hoppas att du är medveten om att Det slutade vara en av civilisationerna där innan kolonialismen förekom ?
Ok kul notis Ali en av de viktigaste tänkerna som påverkat västerländska värderingar är muslimska Ibn Rushd också känd som Averroes han lade en stor grund till sekulärt tänkande vad gäller politik.
Men hans idéer fick tyvärr inte samma slagkraft i den muslimska världen.
Eller ja det började lämna sin storhets tid innan kolonialismen förekom
Homosexuella har ett fullgott alibi i denna sak. Kan därför inte avfärdas för islamofobi lika lättvindigt som andra kritiker av Islam.
"Gåtan" homosexualitet kan aldrig lösas med religiösa eller andra virtuella socialkonstruktivistiska idébyggen.
Homosexualitetens bakgrund och härstamning förstås med matematik.
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0002282
Ja till Naturvetenskapen!
Den enda vetenskap som befriar oss från stigma.
Ali K
" Är det inte bättre att vi har muslimska friskolor i Sverige än alternativet? Alternativet är att många barn tvingas till krigshärjade länder för att lära sig om sin religion och sitt arv."
Nej, jag tycker inte att vi ska bygga koranskolor i Sverige eftersom muslimer inte accepterar den kunskap som lärs ut vid svenska lärosäten.
#34
"Tramsiga kommentarer. En massa nissar som sitter och anklagar islam för inskränkthet när det i själva verket är de själva som är inskränkta."
Jaså? Förklara då för mig varför det är de muslimska staterna som dras med brist på demokrati, mänskliga rättigheter, religionsfrihet, religions- och könsapartheid o s v? Är det en slump att alla muslimska länder dras med liknande problem? Är ett en slump att majoriteten av världens väpnande konflikter inbegriper muslimer på minst ena sidan? Är det en slump att majoriteten av alla terrordåd begås av muslimer? Nej, knappast. Det betyder inte att religionen i teorin är usel eller alla muslimer är dåliga. Men ni behöver definitivt inse problemet och börja hantera det, istället för att skylla ifrån er!
"Jag tänker såhär. Är det inte bättre att vi har muslimska friskolor i Sverige än alternativet? Alternativet är att många barn tvingas till krigshärjade länder för att lära sig om sin religion och sitt arv. "
Jaså? Så varför kan ett muslimskt barn inte gå in en helt vanlig svensk skola? Det där luktar utpressning. Det är precis på samma grunder vissa predikar att man ska ge Hamas bistånd - om man inte gör det, får de pengar från Iran istället. Har muslimer verkligen ingen fri vilja alls? Kan ni bara välja mellan pest och kolera?
"Fler religiösa friskolor skulle kunna vara vägen att gå för att inte ungdomarna ska hamna i fattiga länder, långt bort från familj, sjukvård och adekvat undervisningsmaterial som datorer och skrivböcker."
Nej, det där är nonsens. Om de muslimska friskolorna inte håller sig till svensk läroplan och lagstiftning, ska ta de bommas igen. Och vill inte föräldrarna riskera åtal, så får de ta ungarna till en helt vanlig skola. Ingen tvingar dem att äta griskött, men de får lära sig att uppföra sig som helt vanliga människor i Sverige.
Brukar inte ni muslimer säga att ni känner er utanför? I så fall är väl en bra åtgärd knappast att ha skolor som tar ungarna till en helt annan värld?
Bra initiativ!
Jag skulle vilja se ett förbud mot skolor med religiös agenda för elever under 18 år.
"Jättebra. Nästa steg är att ställa samma krav på de muslimska kyrkorna i Sverige som de kristna: att tillåta och viga homosexuella präster, och att viga homosexuella par. Alla som står för mänskliga rättigheter är för detta."
Instämmer!
Ibland undrar man om en del nänniskor har legat i koma de sista 15 åren.
Då vår regering, riksdag och alla pk-medier (förutom SD då) har beslutat att vi ska ha ett mångkulturistiskt samhälle så får man väl ha överseende med ganska mycket, eller? det ingår liksom .
Vi har redan offrat allt på multikulturens altare så när våra politiker svamlar om värdegrunder och sån gäller det bara de kommunala skolorna, vilka för övrigt snart är ett minne blott.
Ryck upp dig Felix, det går alltid att utvandra.
#45 Johan Carlberg,
Hade folk vaknat i tid hade vi också sluppit SD i riksdagen.
Hugaligen, detta var droppen. Förbjud alla religiösa friskolor på grundskole och gymnasienivå!
Man kan få ha denna religiösa övertygelse. Att tro att det inte finns homosexuella av alla religioner är befängt. Att stigmatisera de homosexuella ungdomar som ju definitivt finns i alla skolor är helt oacceptabelt.
Tror man att det inte finns homosexuella muslimer är man inte kapabel till att driva en skola. Detta gäller nog rektorer och ägare till en stor del av de konfessionella friskolorna oavsett religion.
Istället för allt detta käbbel för och emot, hit och dit om olika religioner i all oändlighet, är det inte dags att avskaffa religionerna med allt vad det här religiösa tramset innebär? Dessa är ju upphov till all ondska, elände och djävulskap på detta klot. Om det nu finns en sådan kärleksfull gud som det sägs, så har denne då inte visat sig på de senaste miljoner åren. Och hur kan denne kärleksfulle gud tillåta allt detta elände på vår jord, med krig, hungersnöd, naturkatastrofer, fattigdom, terroridåd, barn prostitution, slavhandel, kvinnoförtryck mm. Religionens mål är makt - männens makt, och tron är bara medlet att lura oss människor till underkastelse med.
När skall någorlunda upplysta människor inse att detta religiösa trams inte är någonting annat än tusentals år gamla historier och amsagor som berättats, nedtecknats och omarbetats av MÄN, allt med ett enda syfte att indoktrinera, styra och kontrollera oss människor. Från generation till generation. Från föräldrar till barn, till deras barn till deras barn i all oändlighet. Vad skall alla stackars indoktrinerade barn tro? De vet ju inget annat.
När mina barn var små så trodde de på tomten. Men vid 7-8 års ålder upptäckte de att det bara var ett hoax och det var pappa som var utklädd och agerade tomte men officiellt var ute för att handla kvällstidning. Detsamma gäller för religionen. Ett stort lurendrejeri, som pådyvlats barn av förlädrar, generation efter generation efter generation från tidernas begynnelse. Tycker det är tid för mänskligheten att vakna upp och att börja frigöra sig från religionens bojor. Att vuxna slutar tro på dessa amsagor.
Vad är det som gör att någon kan kalla sig profet? Om jag sitter på ett berg några veckor, hallucinerar och pratar nonsens blir jag en profet då? Eller blir jag profet när jag börjar krig, förtrycker kvinnor, hotar att döda barn? Bara undrar vad som krävs för att man skall kunna kalla sig själv för profet. När skall vuxna med förmodat högre intelligenskvot och förstånd sluta tro på tramset om en allsmäktig gud och saligheten. Är jag muslim, så väntar 72 ”virgins” i saligheten. De måste vara utslitna efter alla dessa självmordsbombare och terrorister som längtar dit vid det här laget. Är jag katolsk präst som våldtar barn, gör jag bara avbön efter avbön, får syndernas förlåtelse, allt tystas ned och det är frid och fröjd. Handlingar som gör att Sodom och Gomorra liknar rena barnkammaren. Och så länge religionerna fortsätter med all indoktrinering och människor inte kan eller vill dra egna slutsatser så lär det inte ske någon förbättring. Tyvärr.
Och tramset att Israel är Guds ”promised land” är just det, trams. Israeliska vetenskapsmän redogjorde nyligen för ett 400 000 år gammalt fynd funnet i området som bevis för mänsklig existens där. Tror inte att dessa förfäder brydde sig om denna sk Gud och himlens alla härligheter. De hade annat att tänka på.
Därför är det dags att vi skrotar allt vad religion heter och förpassar den till historiens skräphög. Man behöver inte vara religiös för att leva ett moraliskt, etiskt, exemplariskt och sunt livsbejakande liv
För att citera Albert Einstein –” Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former”
Om islam inte tillåter homosexualitet, är islam och homosexualitet oförenliga storheter. Då är ju hans uttalande korrekt, och inget att uppröras över.
Det finns inga lugna och sansade hulliganer, inga alkoholiserade nykterister, inga AIKare som älskar Djurgården. Inte heller något att reta sig på.
Om jag tror på asagudar eller shiva, kan jag inte heller per definition vara muslim. Inte heller det något att uppröra sig över. För vem vill vara muslim under dessa omständigheter? Inte jag i varje fall.
#46 Charlie Darwin
Skulle snarare sagt att de inte hade behövts. För vad man nu än må tycka över, eller om, SD så har de egentligen redan nått det 1:a målet, att få upp integration/assimilationsfrågan på agendan. Det som fortfarande gör mig mycket förundrad är hur resten av alla politiker i detta avlånga land verkligen tänkte under alla dessa år av skygglappsbetende. De måste ju ha insett att det skulle komma till sluts ände.
Är det den politiska fegheten och rädslan av att bli den som först kom ut ur den multikulturistiska grottan för att i dagens ljus se verkligheten.
Det är PK-folket som säger att de gillar olika, och samtidigt är det PK-folket som har absolut svårast att förstå att människor faktiskt ÄR olika. När någon upplyst pratar om olikheterna så blir man beskylld för att vara rasist eller att ha en "dålig människosyn".
De kan helt enkelt inte begripa att någon vill döda homosexuella, tycker att stening är ett bra straff eller att judar borde utrotas eftersom det i deras tankevärde är helt främmande. När den upplyste påpekar dessa olikheter, för dem som gillar olika, vägrar man acceptera att dessa olikheter existerar och istället går man till personangrepp.
#52 Mayo Mellberg: "Om islam inte tillåter homosexualitet, är islam och homosexualitet oförenliga storheter. Då är ju hans uttalande korrekt, och inget att uppröras över."
Då får muslimerna också ta ansvar för sina värderingar och muslimska friskolor måste förbjudas omgående.
Ojojojoj. NU brakar det loss. Ja, jag SÄGER ingenting ,så har jag ingenting sagt,
Ali K, förstår du överhuvudtaget att vi som tror på vetenskap, människan, rättvisa, jämlikhet, demokrati och därigenom har lyckats bygga ett samhälle som lockar, bl.a. dig upplever Islam som någonting dåligt?
I övrigt har jag ingenting emot religiösa friskolor. Bara de inte finansieras med skattepengar och inte har öppet under ordinarie skoltid, så våra barn och ungdomar kan gå i en riktig skola på dagen.
Marco, haha, du låter som en tonåring!
Homosexualitet är dokumenterat medfött, och har i alla tider och i alla kulturer funnits hos en lika stor del av befolkningen. Att påstå att muslimer inte är homosexuella stämmer inte om personer som föds, eller lever i muslimska områden räknas som muslimer.
Dina synpunkter står alltså i strid med etablerad vetenskap. Man kan rent faktamässigt bevisa att både din synpunkt, och Ali Ks synpunkter bygger på faktafel. Och fel eller rätt är i det här fallet ingen åsiktsfråga.
#62: Oj oj fördomarna fullkomligt regnar här. Du jämför nekrofili och djursex med homosexualitet och du kallar Sverige för en suspekt stat och du säger att det är onormalt och osunt med homosexualitet. Vidare säger du att det förblir sjukt i omvärldens ögon.
Om vi håller oss till Sverige nu, så kan jag berätta för dig att vi delade din homofobi en gång i tiden och ansåg att det var en sjukdom som i bästa fall kunde botas. Men sedan hände det nåt, förstår du. Det som hände var att vi tog ett kliv tillbaka från kyrkan och kyrkans doktriner. Det här skedde inte över en natt, så klart. Så fort utvecklar inte människor sitt medvetande och så fort går det inte att befria sig från rädslor, fördomar och bestraffande gudar. Men tack och lov så skildes kyrkan från staten och därifrån har vi gått; från att vara lika dömande som du är nu till att inse det faktum att VI är inga domare i sådana här frågor. Det är inte VI som bestämmer hur andra ska leva, vad dom ska tycka, hur dom ska göra, gå klädda och VI håller heller ingen koll på vilka som går i kyrkan eller inte. Men det fanns en tid då vi gjorde det också. Det här handlar bara om upplysning och jag dömer inte dig för det du tror på, jag önskar bara att du kan leva ditt liv som jag lever mitt. Jag skiter väl i om folk är kristna, muslimer, bögar, judar, handikappade osv. Jag ser bara till människan och jag vet att vår stund på jorden är alldeles för kort för att jag ska hinna leka Domare och bry mig om vad folk gör i sängkammaren av fri vilja med andra vuxna människor. Jag har inte tid att fantisera om sånt!
Så, i Sverige har vi strävat efter upplysning och människors lika rätt och värde. Då får du vackert förstå att vi reagerar på friskolor, finansierade med våra skattepengar, som håller gamla fördomar vid liv.
Slappna av lite och kasta av dig domarperuken.
Himlen är en plats på jorden och helvetet det är när man inte inser det.
Var det inte sådan här diskriminering som Al Salam i Örebro sysslar med som DO skulle ingripa mot?