Om det finns kulturer som våldsbenägna med vana att lösa konflikter med våld, Där ordet kompromiss betyder att förlora ansiktet och heder. Om en sådan person reagerar på samma sätt i Landskrona: hur ska vi se på det?
Genom att säg: " man måste ju förstå, de är ju sådana"
Permalänk | Anmäl
Alvin Stoltz, 2010-04-06, 10:07
Om det finns kulturer som våldsbenägna med vana att lösa konflikter med våld, Där ordet kompromiss betyder att förlora ansiktet och heder. Om en sådan person reagerar på samma sätt i Landskrona: hur ska vi se på det?
Genom att säg: " man måste ju förstå, de är ju sådana"
Permalänk | Anmäl
Alvin Stoltz, 2010-04-06, 10:07
Det är bra för utvecklingen av mänskliga relationer i Sverige att någon officiellt nu erkänner att kulturrasism inte bara förekommer bland svenskar. Det blir så mycket lättare att lösa problem när alla fakta finns att se.
Men jag tror inte på den enkla och lättköpta förklaringen att rasismen bland vissa invandrare är betingat av rasismen från vissa etniska svenskar. Som om rasisterna bland invandrarna inte skulle varit det utan betingningen.
Permalänk | Anmäl
Pentti Heikkinen, 2010-04-06, 10:14
Ord, ord och ord. Vill du vara snäll och bevisa ditt påstående om att SD utnyttjar stackars Ingers död. Inte jag har hört, eller pressen skriver, utan bevis.
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2010-04-06, 10:33
Avni Dervishi
Du skriver:
"Är alla svenskar lika hemska som Thomas Quick som mördade invandrare och utlänningar?"
Thomas Quick är förvisso dömd för mord på en Israelisk medborgare och ett Hollänskt par (domar som nu är ifrågasatta) men jag tror ändå att du har förväxlat Thomas Quick med den så kallade "lasermannen" som hette något annat.
Permalänk | Anmäl
Lars Johansson, 2010-04-06, 11:20
Mångkulturell!!!!
De pratar om vad som skulle betraktas som mer avancerat tal som kallas mångkulturell. Om de inte är det vulgära tal om ojämlikhet. Man skulle kunna säga att den sociala värden skulle ha gjorts om, och i den ordningen uppfattas som en social erövring. Den dominantes genre skulle ha stöd för att pressa ut andras underkastelse. En propre logik skulle skärma sitt spels definition som de skulle maskera sitt begrepp.
Och de cirkulerar sina ordflöden. Och de kommer inte att glömma att förvandla den allmänna uppfattningen. Den multikulturelle skulle säga den pluralism kulturell och maskerar uteslutningen och ojämlikheten. Och det sanna spelet, att den multikulturelle inte erkänner den marginal minoritetens kultur, utan det är instrument till produktion av medelklass och överklass i en kontext massiv stat. Den multikulturelle skulle gå igenom, att gruppera och kanonisera sociala delningen utan att ta på sig syn i den politiken. Den strukturens urbilds teori, som gör en kultur dominant.
Omstruktureras dessa sociala rapporter och den praktik som de skulle utföra i det samhället igen i en åtagandes stat. I social politik skulle följa av den politiska fatta beslut som vippa den klass rapport till förmån för ägare av kapital i den finansmarknaden. Det tal är grunden till en överbeskattning av den fantasi om en dominant sociala och den vad det har blivit. I ekonomiska ämnen ser en verklighet ut så att den privata och allmänna politiken är en konstruktion .Detta grundar sig på transformationen i det nutida samhället. Ett ekonomiskt lösgörande från Statens åtagande, avreglerar finansflödet, oinramar marknadens jobb, minskar den sociala protektionen, fixering vid polis och straff, och moraliska individens ansvar. Den liberala grunden hittar sitt fullgörande i experter som anordnar i glidskenas skugga. Den konsulten skulle förändra universitet i en politisk projektform i adliga Stater och kapital. De skulle bekymra mekaniska uteslutningen.
Och de skulle definiera ojämlikhet i sin rapport till uteslutningen. Och den sociala är den konsekvensen av den politiska ekonomin. Utan jobb lever de i nedgång som ett fiasko, och det är den norm som de delar med andra. Och det är ett samhälles återvändsgränd, en frånvaro av ett visst område. Och konsekvens som en rapport till dem som har svårt redan. En del har redan retirerat i tiden, andra ville beskatta sitt värde. De ville säga, kämpa mot alla. Konsekvensen är en känsla när de hamnat i konflikt. När jobbens värde överlåtes till privata, där de skulle agera i områden där de tillbringar hela sitt sociala liv. Och kontrast är deras existens, anta som norm för andra sociala grupper. Den ojämlikheten ser markant ut när andra seglar mellan tillhörighet till arbete, anställds status eller arbetslös på andra sidan. En sort av social avskildhet avgörs av den plats som de besätter i staden. En norm i deras fal, en framtids ovisshet, en situation som har gjort en instabil inkomst.
De underkastar sig . Det området manifesterar deras sociala situation utan att determinera deras kollektiva sociala status. Och de skulle inte definiera sig att tillhöra till någon kollektiv form. Den sociala situationen har inte givit en sorts samvetets klass. En återvändsgränd där individen har undergått saker utan sin kontroll. Man lever i staden som en form av tomhet. Och det är inte staden, utan sin sociala position, som gör att man åter står i kanten. De återfinnes i ett inlöst område, långt från sina sociala inandningar. I sitt område letar man sina delar i det kollektivas värdighet, bejakande, men utifrån sin fjärdedel upplever han sin diskvalificering.
Den sociala segregationen som undviker ett sammanträffande och man säger att sin kropp är inlåst i sin form. Han görs stel utifrån socialt liv, som han drar sig undan. Det mellanrummet letar inte avlägsna. Han har blivit ett permanent hot. Sin kropps har förvandlats i spektaklets process, ett hot som de håller avstånd. Han fixerar sig vid sin familj och han känner sig i en sort av träsk inlåst process. Han känner livet tas ifrån honom. De känner sig fångad i ett fall, de går inte ut. De är tunga i den snaran. Svag nivå liv, underlättar en social isolering. Och den nivåns liv och en den sociala isoleringen är den levande situationen. Och den isoleringen social är fakta av fattigdom. Den situationen inlåser honom i området, ett varseblivningssamhälle som en erfarenhet knyter honom till området. Där han inte skulle drömma för mycket, om det rikas modes bild och medelklassens, och där individen tar med sig att konsumera för att han kanske ser sig lik den massan av folket. En väckandes lust utan gräns har han inte råd till.
Han känner sin sociala degradation eller skulle missa sin status, och känner sin förskjutning i osäkerheten i permanent social. I en inlåst progress överlever man sina degradationer, och man lever i en krossad tid. Det känns långt från den urbana normens ideal, som stigmatiseras i den sociala order bedömningen, att jämföra med de generella sociala funktionerna. Utifrån sitt områdes dåliga syn. Stigmata och rädsla gör att de inte är en syn. De gör att de har en, som person placeras i den normer sociala ordningen.
En situation i periferin, en situation där man åter står i kanten. Och när de inte delar de sociala normerna, de sociala ordningarna känner de nedgång oundvikligen. De är mycket syn, som de inte är. De order som gör dem osynliga. de är assimilerade i område i en identitet som markerar deras sociala situation: permanent misstänksamhet . De placerar hänsyn, de lever i likgiltighet. De ses inte som individ utan som en kategori, som pekas ut redan och stigmatiseras, en negativ blid. Och den segregationen är den systemets ordning. De skulle vara en separation inom i staden, och de har blivit inlåsta i den bildens hot som om de har blivit fara för den ordningens norm. Men deras sociala liv, deras djupa orättvisa, som de inte accepterar inlåsta i området, ett liv utan deras värdighet, utan jobb och möjlighet att bygga en rapport social skulle man dra sin undra.
Hakim Boutayab
Pierre Bourdieu ( le sens pratigue )
Didier lapeyronnie ( Ghetto urbain )
Hakim Boutayab
Permalänk | Anmäl
Hakim Boutayab, 2010-04-06, 11:25
"...Vill vi ha ökad rasism, utanförskap och våld som en hel del förespråkar idag som en påföljd av mordet i Landskrona eller vill vi hellre ha samförstånd, stabilitet och utveckling? Valet är nog självklart: Tolerans och utveckling. ..."
Jo... - Avni Dervishi - det håller nog ALLA i grunden med Dig om - är jag rätt säker på. Men hur många har förmågan att gå ifrån den goda tanken till praktisk tillämpning i sina vardagsliv ?
När jag skrev det här - så var det 80 % som var ARGA över Ditt inlägg - och dom hade nog missat mitt citat ovan.
För så illa kan det väl ändå ej vara - att PartiKratin = den nuvarande BLOCKERINGSPOLITIKEN har gjort 80 % av medborgarna HELT blinda ? - undrar Josef B.
Permalänk | Anmäl
Josef Boberg, 2010-04-06, 11:43
Tack för ditt intressanta bidrag Avni. Jag lade dock märke till en formulering som jag måste vända mig emot: att det är psyksjuka som begår våldsbrott.
Så är det ganska sällan. Psykiatrikern Manfred Lütz, som refereras i Svenska Dagbladet, konstaterar att psykiskt sjuka står för rätt så få våldsbrott. Det är ett viktigt perspkektiv att komma ihåg, tror jag.
Permalänk | Anmäl
Robert Halvarsson, 2010-04-06, 11:51
Det är konstigt att så fort en invandrare begår ett bestialiskt brott så får man inte använda just DET fallet som ett exempel på invandrares hat mot allt som är svenskt.
Sen är det ju inte konstigt att svensk-hatet sprider ut sig. Det lärs ju ut i skolorna att vi svenskar bara är skit jämfört med dom fina kulturerna i mellanöstern och Afrika. Till och med svenska ministrar står och säger att vi saknar en kultur, att vi inte är ett folk och att bara "barbariet är svenskt".
Sen när svenska tjejer våldtas i snart tiotusental varje år och vårt folk misshandlas, mobbas och mördas... ja, då kommer det i varje fall inte för mig som en överraskning.
Detta självhat, denna oikofobi, påvisar Sverigedemokraterna när det händer något och då får man höra att inte just DET fallet får användas som ett exempel.
Nähä. Men vilket fall får vi använda som exempel då? Eller vi ska bara hålla käften och fortsätta att betala för invandringskalaset?
Landskrona är ett kriminellt våldsghetto, och som vanligt ska det skyllas på svenskar som bott där i snart två tusen år.
Sjukt.
(Som vanligt kommer Newsmill att ta bort all kritik mot invandringen, men jag skriver ändå. Penna och papper istället för våld, så länge det går...)
Permalänk | Anmäl
Jimmy Bedoire, 2010-04-06, 12:27
"Slutligen är det viktigt att vi alla respekterar den mördade kvinnans anhöriga i Landskrona som vädjar till alla att brottet mot Inger inte ska användas för politiska syften."
Talar du om samma familj som flydde i den röda bilen, försökte gömma sonen och grät ut i båda Aftonbladet och Expressen över hur de behandlades, for att sedan tala i moskén med hjälp av diverse imamer om att brottet var en olycka? De har kollektivt gett uselheten ett nytt ansikte. Hur kan du öht tänka på att respektera sådana människor?
Permalänk | Anmäl
Mats Forssblad, 2010-04-06, 12:30
Jag hoppas att du som representant för folkpartiet står bakom förslaget till en medborgarkurs för alla nyanlända i Sverige. Det här förslaget har ett stort stöd bland befolkningen: http://www.voter.se/sok/?string=medborgarkurs&x=0&y=0
Permalänk | Anmäl
Lisa Ryzaja, 2010-04-06, 12:46
Skribenter som Avni Dervishi upphör aldrig att förvåna. Ordet rasism används av honom som av många andra, men utan att de tycks veta innerbörden. Främlingsfientlighet har ofta inte med rasism att göra. Rasism är att se andra människor som lägre stående individer i förhållade till rasen. Det är bara idioter som bekänner sig till detta. Vi vet att rasen inte påverkar hurvida man är intelligent eller inte och så vidare, så sluta missbruka ordet rasism.
Ställ dig själv de här frågorna:
Vad är det för fel med att försvara sitt land?
Ska man behöva be om ursäkt för att man är född och uppvuxen i Sverige genom flera generationer?
Har man inte rätt att protestera mot massinvandring som totalt saknar integration?
Har man inte rätt att bli arg när det politiska etablissimanget kör
över ett stort antal människor och indirekt förbjuder vissa åsikter?
Har man inte rätt att ta avstånd från islam, då religionen vill styra samhällets lagar, regler och normer, där oliktänkande tvingas till död eller underkastelse?
Samhället har frigort sig från krisdendomens pålagor, ska Islam ta dess plats?
Det spelar ingen roll att du och hela den styrda svenska journalistkåren i Sverige kryper för makthavarna och presenterar de sanningar som ni anser medborgarna behöver veta, för det kommer alltid finnas sådana som ser igenom ridån och är beredd att försvara sina åsikter. Det är detta som kallas verklig demokrati, något som Sverige saknar till skillnad från USA.
Jag behöver inte tycka om dina åsikter, men jag är beredd att dö för att du ska få uttrycka dem ,sa en berömd man en gång och det håller jag med om.
Du gnäller på SD och anklagar dem för att utnyttja situationen, var gör du själv då?
Du använder detta för att sparka på ett parti vars åsikter du anser obekväma.
Du vill ju själv bli en del av den etablerade makteliten, som av någon anledning bor långt ifrån de nya medborgarna, så var har du din trovärdighet?
Nej, jag är inte med i SD, jag är politisk vilde om du så vill, så jag är inte här på uppdrag av främlingsfientliga krafter.
Jag är bara trött på att politiker som du . Ni skapar förutsättningar för ökat våld och sedan smiter ni från ansvaret istället för att ta itu med problemet.
Permalänk | Anmäl
Arne Anka, 2010-04-06, 12:44
Jag har uppenbart läst en smula fel i inlägget ovan. Är nu så van att alla talar om mördarens familj och deras utspel i media.
Permalänk | Anmäl
Mats Forssblad, 2010-04-06, 12:59
Det mångkulturella samhället kommer inte att fungera hur mycket PK eliten försöker att vända och vrida på fakta och ibland även på sanningen. Det som har hänt har hänt det blir inte mindre vidrigt för att man skriver många ord.
Permalänk | Anmäl
Olle Nilsson, 2010-04-06, 15:46
Att en stor mägnd muslimer runt om i världen ser ner på icke-muslimer beror naturligtvis på att en del Landskronabor startade den spiralen...
Permalänk | Anmäl
Rufsen Olsson, 2010-04-06, 15:58
"SD, ND & Co skyr inga medel för att använda sig av detta makabra mord på Inger"
Skitsnack!
Rasism åt båda hållen innebär att de inte bör bo på samma ställen. Det finns ingen anledning till att de ska behöva bo på samma ställen. I sina hemländer kan istället få göra som de vill.
Permalänk | Anmäl
Robin K, 2010-04-06, 17:10
#12 Bengt Andersson
Det var ett långt inlägg. Men väl värt att ta del av och inte blev det sämre efter flera genomläsningar.
Heders, Bengt.
Permalänk | Anmäl
Erik S Lund, 2010-04-06, 17:14
Avni Dervishi,
Jag väntar fortfarande på svar angående min fråga i inlägg #4.
För du påstår väl inte bara, utan att ha bevis också?
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2010-04-06, 17:24
Hahaha, Avni Dervishi, du har ju noll koll.
För det första så snackar du bara skit rakt igenom din "artikel". Det är nämligen inte människor med invandrarbakgrund som svenska folket stör sig på och nu mer än förr börjat hata. Det är inte Danskar, Amerikaner, Australiensare, Finnar, Polaker, Kineser eller Indier det handlar om! Det är muslimer från ffa Kosovo, Somalia, Afgahnistan, Irak och Tjetjenien som får oss att lacka. Det är nog nu med sådan macho och översittarattityd som många av dessa muslimer kör med. Så respektlös och rasistisk stil mot svennarna att man förvånas över att det inte finns några antigruperingar (dvs svennegäng).
För det andra så är det inte Thomas Quick du syftar på då han inte dödade flyktingar eller muslimer (eller invandrare för den delen). Du syftar på "lasermannen" som hette:" John Ausonius" (och som därmed är invandrare i din bok).
Väx upp, sluta svamla och jag hoppas innerligt att du aldrig blir invald eller får något seriöst politiskt uppdrag eller beslutsfattande maktposition. Jag ska t.o.m kämpa för att det förhindras. Men nu blev jag väl oxå rasiststämplad? Men det begreppet är så urvattnat så det spelar föga roll. Man är ju rasist för minsta lilla nuförtiden så det är väl bara att ta. Pga PK-media.
Permalänk | Anmäl
K Persson, 2010-04-06, 18:12
Om tillmälen:
-Rasist är ett tillmäle som drabbar en svensk som inte visar en obildad, machofixerad oftast yngre mansperson "respekt,"
-vari denna "respekt" kan tänkas bestå skulle vara bra att få sig förklarat för oss så okunniga svenskar som faktiskt gör allt via skattsedeln för att de "respektkrävande" skall få fortsätta att breda ut sig likt lämlar i landet.
Permalänk | Anmäl
Ebbe Cederblad, 2010-04-06, 18:36
Avni, du skrev "- Är alla svenskar lika hemska som Thomas Quick som mördade invandrare och
utlänningar?"
1) Antar att du menar John Asonius, 'Lasermannen' , eller?
2) svar: självklart inte. Icke muslimer kommer ifrån samhällen där våld mot andra knappast existerar, särskilt inte mord.
"- Är alla invandrare lika hemska som den 23 åriga som misstänkts ha mördat det
oskyldiga 78 åriga äldre kvinnan på parkeringen i Landskrona?"
svar: nej självklart inte men många muslimer kommer ifrån samhällen där våld är en accepterad del av vardagen. Det finns också många muslimer som kommit hit med blodiga händer, där mord, hedersmord och dödsmisshandel inte är ovanligt.
Oddsen att det var en muslim som orsakade dödsmisshandeln på den 78-årige kvinnan är helt enkelt alldeles för stor. 10 - 1. Jag tror att ingen har varit förvånad över just detta faktum.
Att det är som att hälla bensin på invandrar-debatt-elden är givetvis bara att beklaga men muslimer som inte kan göra upp med sin egen kulturella våldskultur och således 'importerar den hit' har jag inte svårt att förstå att människor reagerar på. Det har ingenting med rasism att göra! Eller menar du att det finns en Svensk ras och en muslimsk ras?? Självklart är det ju endast kulturella olikheter som skiljer personerna åt.
Det verkar som om du försöker förminska brottet genom att skylla på en, som du menar, rasism i samhället som skapar utanförskap hos invandrare och kanske muslimska invandrare i synnerhet. Jag frågar: Menar du att det var samhällets "fel" att detta brott begicks, och i så fall, vilket ansvar har varje individ över sina egna handlingar?
Permalänk | Anmäl
Martin Christiansen, 2010-04-06, 18:44
Snacka om vilsen artikelförfattare!
Rasister anser sin egen ras vara förmer än andra, på vilket sätt skulle SD anse sig vara förmer än andra? Hur ser deras skiljelinje ut mellan olika befolkningsgrupper på den hierarkiska skalan , för det kan väl inte vara så att du bara slänger ut dessa grova anklagelser mot alla oss Svenskar som bara utnyttjar vår demokratiska rättighet att säga ifrån?
Du har totalt missat att detta land inte kokar av ilska pga av att folk ser ned på andras hudfärg eller är för ngn hierarkisk uppdelning av människor. Vi har fått nog av en politik som erbjuder brottslingar en fristad, vi är trötta på att läsa om hur tjejer våldtas. Vi är trötta på hur media och politiker vägrar stå upp för de värderingar som gjort vårt land till ett av världens bästa att leva i och samtidigt släpper in alldeles för mycket folk från kulturer som gör det svårt att verka för assimilering.
Vi kommer att kämpa för ett Sverige där såväl etniska Svenskar som nytillkomna kan beredas en möjlighet att anpassa sig till vårt Sverige. Vi vill inte ha flera olika kulturer, flera språk och en massa religioner som ska påbjuda människor vad de ska tycka och känna.
De socialt missanpassade som åsyftas i artikeln får vackert acceptera: Det här är Sverige - skärp Er eller stick
Permalänk | Anmäl
Ceasar Andersson, 2010-04-06, 18:44
menade förstås: "Oddsen att det INTE var en muslim som orsakade dödsmisshandeln på den 78-årige kvinnan är helt enkelt alldeles för stor. 10 - 1"
Permalänk | Anmäl
Martin Christiansen, 2010-04-06, 19:05
Om hur jag tycker att det här skulle kunna betraktas - och framförallt rättsligt hanteras - gjorde jag tidigare idag en kommentar om HÄR.
Permalänk | Anmäl
Josef Boberg, 2010-04-06, 21:55
Jag tror att detta är inget nytt i Sverige, alltid har det funits tyvärr en dold rasism, det är ä inte nu detta händer. svenska rasister har dödat invandrare tidigare,men hur många har brytt sig om detta? jag har massor av fina svenskar, som jag trivs med. jag tycker att detta var en olyckshändelse som kan ske var som helst när som helst. Svensken har vänt ryggen till utlänningarna i Sverige, här har vi resultatet, det förvånar mig mycket ,svenskarna finns överallt i världen,200 stycken sitter i fängelset utomlands,för mord och narkotika. jag kan inte säga att alla svenskar är likadana, för ingen är det. Att SD tar parti av detta är självklart, Hell angel kom dit för att tala om att de finns och stod framför invandrarungdomar, detta är inte bra, att rösta på SD är en kastastrof inte bara för invandrare även för det svenska samhälle. villl ni alla ha nazismen i Sverige igen??? säkert? och döda alla som inte gör som ni, och inte tänker som ni som tar era pengar,eller er välfärd? men jag ska säga bara en sak, förtör inte för den miljoner av utlänningar som gör rätt för sig och har gjort i 40 år. för visst det största antalet sköter sig, sen finns en liten del som jävlas men de finns också bland svenskar. ingen har rätt att ta någons liv varken här eller där. men hatet bland svenskar är ett hot för alla och även för de själva. man läser och kan inte tro att detta händer här kanske i kongo men inte här synd om sådana människor, vi ärl tillbaka i grottans tid
Permalänk | Anmäl
gracie medina, 2010-04-07, 09:45
Gracie Medina:
Du verkar inte veta alls vad SD vill och har på agendan. De vill inte förstöra för invandrare som sköter sig. Däremot vill de:
Se över asyl - och migrationspolitiken
Se över anhöriginvandringen
Rätt att utvisa icke svenska medborgare som begår brott
Förhindra islamiseringen av Sverige
Det är inte invandrare eller utlänningar vi pratar om. Det är muslimska flyktingar. Och dessa muslimska flyktingar ska naturligtvis hjälpas på plats i hemlandet eller i hemlandets närområde (dvs närmsta konfliktfria land).
Tror du på allvar att SD på något vis är lika Hitlers nazister? (bara det faktum att SD står på judarnas sida omöjligör detta)
Permalänk | Anmäl
K Persson, 2010-04-07, 10:23
AVNI DERVISHI,
Jag väntar och väntar.
Permalänk | Anmäl
Tom Box, 2010-04-07, 13:22
@gracie medina. nej just det, det är bara muslimer, du också kanske(?) som hatar USA, Israel och Judar. Muslimer står för dagens nazism och judehat.
Jag skulle aldrig själv rösta på SD men jag förstår reaktionerna i Landskrona och runt om i Sverige när ännu en muslimsk ung man har gjort sig skyldig till ett fruktansvärt våldsbrott. Vad var det som den här unga muslimen så innerligt hatade hos den 78-årige kvinnan som fick sätta livet till? Många muslimska invandrare kommer ifrån länder där en strukturell våldskultur existerar. Hustru och kvinnomisshandel, barngifte (pedofili), inavel (kusingifte), klan mord, hedersvåld och heders mord för att nämna något. Många har kommit hit med blod på på sina händer och har själva varit aktiva våldsverkare. Att många reagerar på det faktum att ännu en muslim gjort sig skyldig till ett våldsbrott är inte konstigt. Sådana människor vill vi helt enkelt inte ha i det här landet! SD hatar inte men det gör alltför många muslimer tyvärr.
Permalänk | Anmäl
Martin Christiansen, 2010-04-07, 18:54
En muslim sa till mig på 1970 talet ; "lita aldrig på en muslim"
vilket jag inte tog så allvarligt på då. Men jag tillhör människor som ifrågasätter.
Om jag vore i din situation och då i ditt land och en svensk ynkrygg mördade en äldre muslimsk kvinna, så skulle jag inte ha mage att ifrågasätta folkets berättiga raseri och inte ha fräckheten att ondgöra mig över deras partival.
Permalänk | Anmäl
Rolf Dahl, 2010-04-08, 23:41
Jag är från tyskland och jag oroar mig mycket över det som många av ni skriver här. Ni svenskar måste vara försiktiga! Islamofobin är till största delen skrämselpropaganda som drivs av tidningar och tv (alltså av politiker och företag). Det är avsett för att göra er rädda och för att distrahera er från det som är verkligen viktigt. Jag känner igen mönstret så bra från tyskland. Här är islamofobin det största temat i massmedierna sen länge medan riktigt viktiga grejer som lägre a-kassa, lägre bidrag för familjer, högre bidrag för sjukförsäkring osv. "diskuteras" bara under två veckors tid.
Om de s.k. kriminella utlänningarna lämnade sverige, vad kommer att hända då? Bli situationen bättre då? Det är inte en fråga om härkomst, det är en fråga om klass. Om ni inte är försiktiga kommer ni att ha inte bara utlänningar som inte bryr sig om någonting men även många många infödda svenskar som inte bryr sig om någonting. Lita på mig, vi i tyskland redan har många infödda tyskar som inte bryr sig om någonting. Och det är precis det politiker och företag vill ha: den stora massan som aldrig protesterar mot någonting!
För att förstå vad som händer i sverige just nu, måste ni förstå vad som händer i världen också. Och er värld verkar vara för liten.
Permalänk | Anmäl
markus boes, 2010-04-10, 15:07
markus Median och en stor del av etablissemanget gömmer undan och förringar problemen. Ex.vis ca 5500/ våldtäkter (en stor del gruppvåldtäkter) i Sverige. etc. Det dödliga våldet mot Inger är bara en liten del av all misshandel och våld som sker.
"islamfobi" borde i stället kallas förstånd att se verkligheten.
Permalänk | Anmäl
Rolf Dahl, 2010-04-14, 11:08
@ AVNI DERVISHI.
Det är patetiskt att du försöker promota din politiska karriär genom att spy floskler över Sd. Så genomskinligt.
Du och de flesta andra som försöker förstå detta besinningslösa dåd (Mord eller dråp spelar liksom ingen roll) är förmodligen medveten om det faktum att mördaren kom från Libanon.
Däremot okunnig om följande fakta:
I sin asylansökan hävdade han att han kom från IRAK
Han ljög sig alltså till PUT och borde därför inte fått stanna i Sverige Du gjorde samma sak. Libanon är inget flyktingland. 23-ingen är en lögnare. Du med och det får du leva med tills du dör.
Inger blev alltså indirekt ett offer för vår släpphänta invandringspolitik. Det försöker du att bortförklara.
Folk som du premierar dessa samhällsgnagare med att angripa en hel kategori nätanvändare för några mindre sansade kommentarer på Flashback. "Nätrasism" (oj vilket skojigt nytt ord).
De är bara en liten ynka del av de kommentarer som fällts av en upprörd publik på Flashback. So what? Cry me a river!
Flashback hade rätt från första stund. Gärningsmannen ringades in med hjälp av underrättelser ur offentliga register.
Ändå så tycker du det var fel? Life is a bitch -get over it!
Det är faktiskt ett självmål som får dig att framstå som en hycklare.
Du gör ju själv en höna av en fjäder.
Att mördaren sin vana trogen, redan från början snärjer in sig i sina egna lögner är inget som förvånar. Denna stackars missförstådda yngling som "råkade" putta till Inger, 78.
Att hon dog av detta var ju en "olyckshändelse". Men hallå?
Det förvånande är att du spelar med i detta skådespel och tar parti för lögnaren. Eller är det? I think not!
Permalänk | Anmäl
UncleBob, 2010-05-19, 19:06
32 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Om det finns kulturer som våldsbenägna med vana att lösa konflikter med våld, Där ordet kompromiss betyder att förlora ansiktet och heder. Om en sådan person reagerar på samma sätt i Landskrona: hur ska vi se på det?
Genom att säg: " man måste ju förstå, de är ju sådana"
Om det finns kulturer som våldsbenägna med vana att lösa konflikter med våld, Där ordet kompromiss betyder att förlora ansiktet och heder. Om en sådan person reagerar på samma sätt i Landskrona: hur ska vi se på det?
Genom att säg: " man måste ju förstå, de är ju sådana"
Det är bra för utvecklingen av mänskliga relationer i Sverige att någon officiellt nu erkänner att kulturrasism inte bara förekommer bland svenskar. Det blir så mycket lättare att lösa problem när alla fakta finns att se.
Men jag tror inte på den enkla och lättköpta förklaringen att rasismen bland vissa invandrare är betingat av rasismen från vissa etniska svenskar. Som om rasisterna bland invandrarna inte skulle varit det utan betingningen.
Ord, ord och ord. Vill du vara snäll och bevisa ditt påstående om att SD utnyttjar stackars Ingers död. Inte jag har hört, eller pressen skriver, utan bevis.
Avni Dervishi
Du skriver:
"Är alla svenskar lika hemska som Thomas Quick som mördade invandrare och utlänningar?"
Thomas Quick är förvisso dömd för mord på en Israelisk medborgare och ett Hollänskt par (domar som nu är ifrågasatta) men jag tror ändå att du har förväxlat Thomas Quick med den så kallade "lasermannen" som hette något annat.
Mångkulturell!!!!
De pratar om vad som skulle betraktas som mer avancerat tal som kallas mångkulturell. Om de inte är det vulgära tal om ojämlikhet. Man skulle kunna säga att den sociala värden skulle ha gjorts om, och i den ordningen uppfattas som en social erövring. Den dominantes genre skulle ha stöd för att pressa ut andras underkastelse. En propre logik skulle skärma sitt spels definition som de skulle maskera sitt begrepp.
Och de cirkulerar sina ordflöden. Och de kommer inte att glömma att förvandla den allmänna uppfattningen. Den multikulturelle skulle säga den pluralism kulturell och maskerar uteslutningen och ojämlikheten. Och det sanna spelet, att den multikulturelle inte erkänner den marginal minoritetens kultur, utan det är instrument till produktion av medelklass och överklass i en kontext massiv stat. Den multikulturelle skulle gå igenom, att gruppera och kanonisera sociala delningen utan att ta på sig syn i den politiken. Den strukturens urbilds teori, som gör en kultur dominant.
Omstruktureras dessa sociala rapporter och den praktik som de skulle utföra i det samhället igen i en åtagandes stat. I social politik skulle följa av den politiska fatta beslut som vippa den klass rapport till förmån för ägare av kapital i den finansmarknaden. Det tal är grunden till en överbeskattning av den fantasi om en dominant sociala och den vad det har blivit. I ekonomiska ämnen ser en verklighet ut så att den privata och allmänna politiken är en konstruktion .Detta grundar sig på transformationen i det nutida samhället. Ett ekonomiskt lösgörande från Statens åtagande, avreglerar finansflödet, oinramar marknadens jobb, minskar den sociala protektionen, fixering vid polis och straff, och moraliska individens ansvar. Den liberala grunden hittar sitt fullgörande i experter som anordnar i glidskenas skugga. Den konsulten skulle förändra universitet i en politisk projektform i adliga Stater och kapital. De skulle bekymra mekaniska uteslutningen.
Och de skulle definiera ojämlikhet i sin rapport till uteslutningen. Och den sociala är den konsekvensen av den politiska ekonomin. Utan jobb lever de i nedgång som ett fiasko, och det är den norm som de delar med andra. Och det är ett samhälles återvändsgränd, en frånvaro av ett visst område. Och konsekvens som en rapport till dem som har svårt redan. En del har redan retirerat i tiden, andra ville beskatta sitt värde. De ville säga, kämpa mot alla. Konsekvensen är en känsla när de hamnat i konflikt. När jobbens värde överlåtes till privata, där de skulle agera i områden där de tillbringar hela sitt sociala liv. Och kontrast är deras existens, anta som norm för andra sociala grupper. Den ojämlikheten ser markant ut när andra seglar mellan tillhörighet till arbete, anställds status eller arbetslös på andra sidan. En sort av social avskildhet avgörs av den plats som de besätter i staden. En norm i deras fal, en framtids ovisshet, en situation som har gjort en instabil inkomst.
De underkastar sig . Det området manifesterar deras sociala situation utan att determinera deras kollektiva sociala status. Och de skulle inte definiera sig att tillhöra till någon kollektiv form. Den sociala situationen har inte givit en sorts samvetets klass. En återvändsgränd där individen har undergått saker utan sin kontroll. Man lever i staden som en form av tomhet. Och det är inte staden, utan sin sociala position, som gör att man åter står i kanten. De återfinnes i ett inlöst område, långt från sina sociala inandningar. I sitt område letar man sina delar i det kollektivas värdighet, bejakande, men utifrån sin fjärdedel upplever han sin diskvalificering.
Den sociala segregationen som undviker ett sammanträffande och man säger att sin kropp är inlåst i sin form. Han görs stel utifrån socialt liv, som han drar sig undan. Det mellanrummet letar inte avlägsna. Han har blivit ett permanent hot. Sin kropps har förvandlats i spektaklets process, ett hot som de håller avstånd. Han fixerar sig vid sin familj och han känner sig i en sort av träsk inlåst process. Han känner livet tas ifrån honom. De känner sig fångad i ett fall, de går inte ut. De är tunga i den snaran. Svag nivå liv, underlättar en social isolering. Och den nivåns liv och en den sociala isoleringen är den levande situationen. Och den isoleringen social är fakta av fattigdom. Den situationen inlåser honom i området, ett varseblivningssamhälle som en erfarenhet knyter honom till området. Där han inte skulle drömma för mycket, om det rikas modes bild och medelklassens, och där individen tar med sig att konsumera för att han kanske ser sig lik den massan av folket. En väckandes lust utan gräns har han inte råd till.
Han känner sin sociala degradation eller skulle missa sin status, och känner sin förskjutning i osäkerheten i permanent social. I en inlåst progress överlever man sina degradationer, och man lever i en krossad tid. Det känns långt från den urbana normens ideal, som stigmatiseras i den sociala order bedömningen, att jämföra med de generella sociala funktionerna. Utifrån sitt områdes dåliga syn. Stigmata och rädsla gör att de inte är en syn. De gör att de har en, som person placeras i den normer sociala ordningen.
En situation i periferin, en situation där man åter står i kanten. Och när de inte delar de sociala normerna, de sociala ordningarna känner de nedgång oundvikligen. De är mycket syn, som de inte är. De order som gör dem osynliga. de är assimilerade i område i en identitet som markerar deras sociala situation: permanent misstänksamhet . De placerar hänsyn, de lever i likgiltighet. De ses inte som individ utan som en kategori, som pekas ut redan och stigmatiseras, en negativ blid. Och den segregationen är den systemets ordning. De skulle vara en separation inom i staden, och de har blivit inlåsta i den bildens hot som om de har blivit fara för den ordningens norm. Men deras sociala liv, deras djupa orättvisa, som de inte accepterar inlåsta i området, ett liv utan deras värdighet, utan jobb och möjlighet att bygga en rapport social skulle man dra sin undra.
Hakim Boutayab
Pierre Bourdieu ( le sens pratigue )
Didier lapeyronnie ( Ghetto urbain )
Hakim Boutayab
"...Vill vi ha ökad rasism, utanförskap och våld som en hel del förespråkar idag som en påföljd av mordet i Landskrona eller vill vi hellre ha samförstånd, stabilitet och utveckling? Valet är nog självklart: Tolerans och utveckling. ..."
Jo... - Avni Dervishi - det håller nog ALLA i grunden med Dig om - är jag rätt säker på. Men hur många har förmågan att gå ifrån den goda tanken till praktisk tillämpning i sina vardagsliv ?
När jag skrev det här - så var det 80 % som var ARGA över Ditt inlägg - och dom hade nog missat mitt citat ovan.
För så illa kan det väl ändå ej vara - att PartiKratin = den nuvarande BLOCKERINGSPOLITIKEN har gjort 80 % av medborgarna HELT blinda ? - undrar Josef B.
Tack för ditt intressanta bidrag Avni. Jag lade dock märke till en formulering som jag måste vända mig emot: att det är psyksjuka som begår våldsbrott.
Så är det ganska sällan. Psykiatrikern Manfred Lütz, som refereras i Svenska Dagbladet, konstaterar att psykiskt sjuka står för rätt så få våldsbrott. Det är ett viktigt perspkektiv att komma ihåg, tror jag.
Det är konstigt att så fort en invandrare begår ett bestialiskt brott så får man inte använda just DET fallet som ett exempel på invandrares hat mot allt som är svenskt.
Sen är det ju inte konstigt att svensk-hatet sprider ut sig. Det lärs ju ut i skolorna att vi svenskar bara är skit jämfört med dom fina kulturerna i mellanöstern och Afrika. Till och med svenska ministrar står och säger att vi saknar en kultur, att vi inte är ett folk och att bara "barbariet är svenskt".
Sen när svenska tjejer våldtas i snart tiotusental varje år och vårt folk misshandlas, mobbas och mördas... ja, då kommer det i varje fall inte för mig som en överraskning.
Detta självhat, denna oikofobi, påvisar Sverigedemokraterna när det händer något och då får man höra att inte just DET fallet får användas som ett exempel.
Nähä. Men vilket fall får vi använda som exempel då? Eller vi ska bara hålla käften och fortsätta att betala för invandringskalaset?
Landskrona är ett kriminellt våldsghetto, och som vanligt ska det skyllas på svenskar som bott där i snart två tusen år.
Sjukt.
(Som vanligt kommer Newsmill att ta bort all kritik mot invandringen, men jag skriver ändå. Penna och papper istället för våld, så länge det går...)
"Slutligen är det viktigt att vi alla respekterar den mördade kvinnans anhöriga i Landskrona som vädjar till alla att brottet mot Inger inte ska användas för politiska syften."
Talar du om samma familj som flydde i den röda bilen, försökte gömma sonen och grät ut i båda Aftonbladet och Expressen över hur de behandlades, for att sedan tala i moskén med hjälp av diverse imamer om att brottet var en olycka? De har kollektivt gett uselheten ett nytt ansikte. Hur kan du öht tänka på att respektera sådana människor?
Jag hoppas att du som representant för folkpartiet står bakom förslaget till en medborgarkurs för alla nyanlända i Sverige. Det här förslaget har ett stort stöd bland befolkningen: http://www.voter.se/sok/?string=medborgarkurs&x=0&y=0
Skribenter som Avni Dervishi upphör aldrig att förvåna. Ordet rasism används av honom som av många andra, men utan att de tycks veta innerbörden. Främlingsfientlighet har ofta inte med rasism att göra. Rasism är att se andra människor som lägre stående individer i förhållade till rasen. Det är bara idioter som bekänner sig till detta. Vi vet att rasen inte påverkar hurvida man är intelligent eller inte och så vidare, så sluta missbruka ordet rasism.
Ställ dig själv de här frågorna:
Vad är det för fel med att försvara sitt land?
Ska man behöva be om ursäkt för att man är född och uppvuxen i Sverige genom flera generationer?
Har man inte rätt att protestera mot massinvandring som totalt saknar integration?
Har man inte rätt att bli arg när det politiska etablissimanget kör
över ett stort antal människor och indirekt förbjuder vissa åsikter?
Har man inte rätt att ta avstånd från islam, då religionen vill styra samhällets lagar, regler och normer, där oliktänkande tvingas till död eller underkastelse?
Samhället har frigort sig från krisdendomens pålagor, ska Islam ta dess plats?
Det spelar ingen roll att du och hela den styrda svenska journalistkåren i Sverige kryper för makthavarna och presenterar de sanningar som ni anser medborgarna behöver veta, för det kommer alltid finnas sådana som ser igenom ridån och är beredd att försvara sina åsikter. Det är detta som kallas verklig demokrati, något som Sverige saknar till skillnad från USA.
Jag behöver inte tycka om dina åsikter, men jag är beredd att dö för att du ska få uttrycka dem ,sa en berömd man en gång och det håller jag med om.
Du gnäller på SD och anklagar dem för att utnyttja situationen, var gör du själv då?
Du använder detta för att sparka på ett parti vars åsikter du anser obekväma.
Du vill ju själv bli en del av den etablerade makteliten, som av någon anledning bor långt ifrån de nya medborgarna, så var har du din trovärdighet?
Nej, jag är inte med i SD, jag är politisk vilde om du så vill, så jag är inte här på uppdrag av främlingsfientliga krafter.
Jag är bara trött på att politiker som du . Ni skapar förutsättningar för ökat våld och sedan smiter ni från ansvaret istället för att ta itu med problemet.
Jag har uppenbart läst en smula fel i inlägget ovan. Är nu så van att alla talar om mördarens familj och deras utspel i media.
Det mångkulturella samhället kommer inte att fungera hur mycket PK eliten försöker att vända och vrida på fakta och ibland även på sanningen. Det som har hänt har hänt det blir inte mindre vidrigt för att man skriver många ord.
Att en stor mägnd muslimer runt om i världen ser ner på icke-muslimer beror naturligtvis på att en del Landskronabor startade den spiralen...
"SD, ND & Co skyr inga medel för att använda sig av detta makabra mord på Inger"
Skitsnack!
Rasism åt båda hållen innebär att de inte bör bo på samma ställen. Det finns ingen anledning till att de ska behöva bo på samma ställen. I sina hemländer kan istället få göra som de vill.
#12 Bengt Andersson
Det var ett långt inlägg. Men väl värt att ta del av och inte blev det sämre efter flera genomläsningar.
Heders, Bengt.
Avni Dervishi,
Jag väntar fortfarande på svar angående min fråga i inlägg #4.
För du påstår väl inte bara, utan att ha bevis också?
Hahaha, Avni Dervishi, du har ju noll koll.
För det första så snackar du bara skit rakt igenom din "artikel". Det är nämligen inte människor med invandrarbakgrund som svenska folket stör sig på och nu mer än förr börjat hata. Det är inte Danskar, Amerikaner, Australiensare, Finnar, Polaker, Kineser eller Indier det handlar om! Det är muslimer från ffa Kosovo, Somalia, Afgahnistan, Irak och Tjetjenien som får oss att lacka. Det är nog nu med sådan macho och översittarattityd som många av dessa muslimer kör med. Så respektlös och rasistisk stil mot svennarna att man förvånas över att det inte finns några antigruperingar (dvs svennegäng).
För det andra så är det inte Thomas Quick du syftar på då han inte dödade flyktingar eller muslimer (eller invandrare för den delen). Du syftar på "lasermannen" som hette:" John Ausonius" (och som därmed är invandrare i din bok).
Väx upp, sluta svamla och jag hoppas innerligt att du aldrig blir invald eller får något seriöst politiskt uppdrag eller beslutsfattande maktposition. Jag ska t.o.m kämpa för att det förhindras. Men nu blev jag väl oxå rasiststämplad? Men det begreppet är så urvattnat så det spelar föga roll. Man är ju rasist för minsta lilla nuförtiden så det är väl bara att ta. Pga PK-media.
Om tillmälen:
-Rasist är ett tillmäle som drabbar en svensk som inte visar en obildad, machofixerad oftast yngre mansperson "respekt,"
-vari denna "respekt" kan tänkas bestå skulle vara bra att få sig förklarat för oss så okunniga svenskar som faktiskt gör allt via skattsedeln för att de "respektkrävande" skall få fortsätta att breda ut sig likt lämlar i landet.
Avni, du skrev "- Är alla svenskar lika hemska som Thomas Quick som mördade invandrare och
utlänningar?"
1) Antar att du menar John Asonius, 'Lasermannen' , eller?
2) svar: självklart inte. Icke muslimer kommer ifrån samhällen där våld mot andra knappast existerar, särskilt inte mord.
"- Är alla invandrare lika hemska som den 23 åriga som misstänkts ha mördat det
oskyldiga 78 åriga äldre kvinnan på parkeringen i Landskrona?"
svar: nej självklart inte men många muslimer kommer ifrån samhällen där våld är en accepterad del av vardagen. Det finns också många muslimer som kommit hit med blodiga händer, där mord, hedersmord och dödsmisshandel inte är ovanligt.
Oddsen att det var en muslim som orsakade dödsmisshandeln på den 78-årige kvinnan är helt enkelt alldeles för stor. 10 - 1. Jag tror att ingen har varit förvånad över just detta faktum.
Att det är som att hälla bensin på invandrar-debatt-elden är givetvis bara att beklaga men muslimer som inte kan göra upp med sin egen kulturella våldskultur och således 'importerar den hit' har jag inte svårt att förstå att människor reagerar på. Det har ingenting med rasism att göra! Eller menar du att det finns en Svensk ras och en muslimsk ras?? Självklart är det ju endast kulturella olikheter som skiljer personerna åt.
Det verkar som om du försöker förminska brottet genom att skylla på en, som du menar, rasism i samhället som skapar utanförskap hos invandrare och kanske muslimska invandrare i synnerhet. Jag frågar: Menar du att det var samhällets "fel" att detta brott begicks, och i så fall, vilket ansvar har varje individ över sina egna handlingar?
Snacka om vilsen artikelförfattare!
Rasister anser sin egen ras vara förmer än andra, på vilket sätt skulle SD anse sig vara förmer än andra? Hur ser deras skiljelinje ut mellan olika befolkningsgrupper på den hierarkiska skalan , för det kan väl inte vara så att du bara slänger ut dessa grova anklagelser mot alla oss Svenskar som bara utnyttjar vår demokratiska rättighet att säga ifrån?
Du har totalt missat att detta land inte kokar av ilska pga av att folk ser ned på andras hudfärg eller är för ngn hierarkisk uppdelning av människor. Vi har fått nog av en politik som erbjuder brottslingar en fristad, vi är trötta på att läsa om hur tjejer våldtas. Vi är trötta på hur media och politiker vägrar stå upp för de värderingar som gjort vårt land till ett av världens bästa att leva i och samtidigt släpper in alldeles för mycket folk från kulturer som gör det svårt att verka för assimilering.
Vi kommer att kämpa för ett Sverige där såväl etniska Svenskar som nytillkomna kan beredas en möjlighet att anpassa sig till vårt Sverige. Vi vill inte ha flera olika kulturer, flera språk och en massa religioner som ska påbjuda människor vad de ska tycka och känna.
De socialt missanpassade som åsyftas i artikeln får vackert acceptera: Det här är Sverige - skärp Er eller stick
menade förstås: "Oddsen att det INTE var en muslim som orsakade dödsmisshandeln på den 78-årige kvinnan är helt enkelt alldeles för stor. 10 - 1"
Om hur jag tycker att det här skulle kunna betraktas - och framförallt rättsligt hanteras - gjorde jag tidigare idag en kommentar om HÄR.
Jag tror att detta är inget nytt i Sverige, alltid har det funits tyvärr en dold rasism, det är ä inte nu detta händer. svenska rasister har dödat invandrare tidigare,men hur många har brytt sig om detta? jag har massor av fina svenskar, som jag trivs med. jag tycker att detta var en olyckshändelse som kan ske var som helst när som helst. Svensken har vänt ryggen till utlänningarna i Sverige, här har vi resultatet, det förvånar mig mycket ,svenskarna finns överallt i världen,200 stycken sitter i fängelset utomlands,för mord och narkotika. jag kan inte säga att alla svenskar är likadana, för ingen är det. Att SD tar parti av detta är självklart, Hell angel kom dit för att tala om att de finns och stod framför invandrarungdomar, detta är inte bra, att rösta på SD är en kastastrof inte bara för invandrare även för det svenska samhälle. villl ni alla ha nazismen i Sverige igen??? säkert? och döda alla som inte gör som ni, och inte tänker som ni som tar era pengar,eller er välfärd? men jag ska säga bara en sak, förtör inte för den miljoner av utlänningar som gör rätt för sig och har gjort i 40 år. för visst det största antalet sköter sig, sen finns en liten del som jävlas men de finns också bland svenskar. ingen har rätt att ta någons liv varken här eller där. men hatet bland svenskar är ett hot för alla och även för de själva. man läser och kan inte tro att detta händer här kanske i kongo men inte här synd om sådana människor, vi ärl tillbaka i grottans tid
Gracie Medina:
Du verkar inte veta alls vad SD vill och har på agendan. De vill inte förstöra för invandrare som sköter sig. Däremot vill de:
Se över asyl - och migrationspolitiken
Se över anhöriginvandringen
Rätt att utvisa icke svenska medborgare som begår brott
Förhindra islamiseringen av Sverige
Det är inte invandrare eller utlänningar vi pratar om. Det är muslimska flyktingar. Och dessa muslimska flyktingar ska naturligtvis hjälpas på plats i hemlandet eller i hemlandets närområde (dvs närmsta konfliktfria land).
Tror du på allvar att SD på något vis är lika Hitlers nazister? (bara det faktum att SD står på judarnas sida omöjligör detta)
AVNI DERVISHI,
Jag väntar och väntar.
@gracie medina. nej just det, det är bara muslimer, du också kanske(?) som hatar USA, Israel och Judar. Muslimer står för dagens nazism och judehat.
Jag skulle aldrig själv rösta på SD men jag förstår reaktionerna i Landskrona och runt om i Sverige när ännu en muslimsk ung man har gjort sig skyldig till ett fruktansvärt våldsbrott. Vad var det som den här unga muslimen så innerligt hatade hos den 78-årige kvinnan som fick sätta livet till? Många muslimska invandrare kommer ifrån länder där en strukturell våldskultur existerar. Hustru och kvinnomisshandel, barngifte (pedofili), inavel (kusingifte), klan mord, hedersvåld och heders mord för att nämna något. Många har kommit hit med blod på på sina händer och har själva varit aktiva våldsverkare. Att många reagerar på det faktum att ännu en muslim gjort sig skyldig till ett våldsbrott är inte konstigt. Sådana människor vill vi helt enkelt inte ha i det här landet! SD hatar inte men det gör alltför många muslimer tyvärr.
En muslim sa till mig på 1970 talet ; "lita aldrig på en muslim"
vilket jag inte tog så allvarligt på då. Men jag tillhör människor som ifrågasätter.
Om jag vore i din situation och då i ditt land och en svensk ynkrygg mördade en äldre muslimsk kvinna, så skulle jag inte ha mage att ifrågasätta folkets berättiga raseri och inte ha fräckheten att ondgöra mig över deras partival.
Jag är från tyskland och jag oroar mig mycket över det som många av ni skriver här. Ni svenskar måste vara försiktiga! Islamofobin är till största delen skrämselpropaganda som drivs av tidningar och tv (alltså av politiker och företag). Det är avsett för att göra er rädda och för att distrahera er från det som är verkligen viktigt. Jag känner igen mönstret så bra från tyskland. Här är islamofobin det största temat i massmedierna sen länge medan riktigt viktiga grejer som lägre a-kassa, lägre bidrag för familjer, högre bidrag för sjukförsäkring osv. "diskuteras" bara under två veckors tid.
Om de s.k. kriminella utlänningarna lämnade sverige, vad kommer att hända då? Bli situationen bättre då? Det är inte en fråga om härkomst, det är en fråga om klass. Om ni inte är försiktiga kommer ni att ha inte bara utlänningar som inte bryr sig om någonting men även många många infödda svenskar som inte bryr sig om någonting. Lita på mig, vi i tyskland redan har många infödda tyskar som inte bryr sig om någonting. Och det är precis det politiker och företag vill ha: den stora massan som aldrig protesterar mot någonting!
För att förstå vad som händer i sverige just nu, måste ni förstå vad som händer i världen också. Och er värld verkar vara för liten.
markus Median och en stor del av etablissemanget gömmer undan och förringar problemen. Ex.vis ca 5500/ våldtäkter (en stor del gruppvåldtäkter) i Sverige. etc. Det dödliga våldet mot Inger är bara en liten del av all misshandel och våld som sker.
"islamfobi" borde i stället kallas förstånd att se verkligheten.
@ AVNI DERVISHI.
Det är patetiskt att du försöker promota din politiska karriär genom att spy floskler över Sd. Så genomskinligt.
Du och de flesta andra som försöker förstå detta besinningslösa dåd (Mord eller dråp spelar liksom ingen roll) är förmodligen medveten om det faktum att mördaren kom från Libanon.
Däremot okunnig om följande fakta:
I sin asylansökan hävdade han att han kom från IRAK
Han ljög sig alltså till PUT och borde därför inte fått stanna i Sverige Du gjorde samma sak. Libanon är inget flyktingland. 23-ingen är en lögnare. Du med och det får du leva med tills du dör.
Inger blev alltså indirekt ett offer för vår släpphänta invandringspolitik. Det försöker du att bortförklara.
Folk som du premierar dessa samhällsgnagare med att angripa en hel kategori nätanvändare för några mindre sansade kommentarer på Flashback. "Nätrasism" (oj vilket skojigt nytt ord).
De är bara en liten ynka del av de kommentarer som fällts av en upprörd publik på Flashback. So what? Cry me a river!
Flashback hade rätt från första stund. Gärningsmannen ringades in med hjälp av underrättelser ur offentliga register.
Ändå så tycker du det var fel? Life is a bitch -get over it!
Det är faktiskt ett självmål som får dig att framstå som en hycklare.
Du gör ju själv en höna av en fjäder.
Att mördaren sin vana trogen, redan från början snärjer in sig i sina egna lögner är inget som förvånar. Denna stackars missförstådda yngling som "råkade" putta till Inger, 78.
Att hon dog av detta var ju en "olyckshändelse". Men hallå?
Det förvånande är att du spelar med i detta skådespel och tar parti för lögnaren. Eller är det? I think not!