Thomas!
På Veronica blog kallar Du Dig för M...
Och Du är samma troll där som här.
Vi sjuka är inte ett dugg skrämda av Veronica Palm och hennes stöd för vår belägenhet..
Det är sådan som Du, Schlingerman, CHP, Axen och Littorin som skrämmer oss.
De som gjort mig utförsäkrad utan rätt till sjukpeng ens för den del jag arbetar.
Trots alla löften om motsatsen.
Det är en sådan människosyn, Thomas (M) Karlsson, som skrämmer skiten ur mig!
Permalänk | Anmäl
William Hemberg, 2010-03-01, 16:52
Håll dig till de 4 frågor jag konfronterar Veronica Palm med William
Ska vi se om du kan klara besvara dom?
Du må ha blivit utförsäkrad
Men du får minst 223 kr per dag, FK betalar tilläggsutbetalning, varför nämner du inte det villiam?
Det är skillnad på utförsäkrad och omförsäkrad
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-01, 18:43
Hej M / Thomas Karlsson...
Äntligen visar du vem du är, jag har länge funderad över varför du har haft "döld" din identitet hos Veronica Palm..
Men trevligt att se dig nu.. :D
Jag har läst Newmills regler såklart och där står att :
•Använd en civiliserad ton och undvik personangrepp.
•Newsmill tolererar inte:
•Kränkande kommentarer om enskilda.
•Kränkande kommentarer om etniska grupper eller sexuell läggning.
Jag undra lite när jag tänker på hur du skrivar inne hos Veronica Palm..
Du har skrivit att du har din egen personliga "Hetz" mot Veronica pga du säger att hon var skuld i att du blev utförsäkrad under sossarna..
Du går ju faktisk till attack på henne (i mina ögon i alla fall)
Men reglerna från här gäller kanske INTE hos Veronica??
1.Du går ju på henne personligen, du kan till dels verka lite otrevlig i din ton..
2. Du verkar lite kränkande mot etniska grupper när du talar illa om att dom får mera ut 2 stk tillsammans än vad du/ en svensk gör för sig själv.. det visar väl lite att du har ett problem med att utlänningar har rättigheter?? eller??
3. sen går du på den enskilda personen Alexandra som SJÄLV är SJUK.. det är ju ett personangrepp av dom helt stora.. Lite som Gunnar Axen gjorde också...
Men nog om detta...
Jag vill hellere debattera med dig och få lite svar från dig som jag har bett dig om att svara på länge nu..
(du pratar om 4 frågor hos Veronica)
1. M / Thomas ... Vad har Regeringen för planer med dom psykisk sjuka som är sjuka??
2. vad har regeringen/moderaterna för planer för dom unga med funktionshinder?? (här är jag inte intresserad i vad sossarna vill, men vad moderaterna vill i och med jag ville kunna väga dom mot varannan och se vem som har mest att erbjuda MIG som ung funktionshindrad..
3. Sen vill jag veta vad DU tror där händer med dom som INTE kommar tillbaka till sjukförsäkringen efter den 3 månaders period på AF (det som ni NU kallar för Omförsäkrad... det kallade ni det ju INTE för här för ett par veckor sen bara eller hur??)
4. Vilka konsekvensar kommar dom nya lagändringerna att få för dom sjuka?? (psykisk sjuka..)
Har du läst dom nya riktningslinjerna hos socialstyrelsen??
ska vi börja där?? då har du själv 4 frågor att svara på själv om det är..
Ha det så bra M / Thomas
Mvh. Chris
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-01, 20:36
Hej M / Thomas Karlsson...
Äntligen visar du vem du är, jag har länge funderad över varför du har haft "döld" din identitet hos Veronica Palm..
Men trevligt att se dig nu.. :D
Jag har läst Newmills regler såklart och där står att :
•Använd en civiliserad ton och undvik personangrepp.
•Newsmill tolererar inte:
•Kränkande kommentarer om enskilda.
•Kränkande kommentarer om etniska grupper eller sexuell läggning.
Jag undra lite när jag tänker på hur du skrivar inne hos Veronica Palm..
Du har skrivit att du har din egen personliga "Hetz" mot Veronica pga du säger att hon var skuld i att du blev utförsäkrad under sossarna..
Du går ju faktisk till attack på henne (i mina ögon i alla fall)
Men reglerna från här gäller kanske INTE hos Veronica??
1.Du går ju på henne personligen, du kan till dels verka lite otrevlig i din ton..
2. Du verkar lite kränkande mot etniska grupper när du talar illa om att dom får mera ut 2 stk tillsammans än vad du/ en svensk gör för sig själv.. det visar väl lite att du har ett problem med att utlänningar har rättigheter?? eller??
3. sen går du på den enskilda personen Alexandra som SJÄLV är SJUK.. det är ju ett personangrepp av dom helt stora.. Lite som Gunnar Axen gjorde också...
Men nog om detta...
Jag vill hellere debattera med dig och få lite svar från dig som jag har bett dig om att svara på länge nu..
(du pratar om 4 frågor hos Veronica)
1. M / Thomas ... Vad har Regeringen för planer med dom psykisk sjuka som är sjuka??
2. vad har regeringen/moderaterna för planer för dom unga med funktionshinder?? (här är jag inte intresserad i vad sossarna vill, men vad moderaterna vill i och med jag ville kunna väga dom mot varannan och se vem som har mest att erbjuda MIG som ung funktionshindrad..
3. Sen vill jag veta vad DU tror där händer med dom som INTE kommar tillbaka till sjukförsäkringen efter den 3 månaders period på AF (det som ni NU kallar för Omförsäkrad... det kallade ni det ju INTE för här för ett par veckor sen bara eller hur??)
4. Vilka konsekvensar kommar dom nya lagändringerna att få för dom sjuka?? (psykisk sjuka..)
Har du läst dom nya riktningslinjerna hos socialstyrelsen??
ska vi börja där?? då har du själv 4 frågor att svara på själv om det är..
Ha det så bra M / Thomas
Mvh. Chris
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-01, 20:37
Christ
Jag går på henne personligen!
Det som SVD skriver att Veronica sagt om introduktoinsprogrammet, har jag 4 frågor om
Varför VÄGRAR Veronica nämna det SVD skriver på sin blogg och skrämmer upp tusentals?
Svarar inte Veronica Palm på dessa 4 frågor...
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-01, 22:18
Christ
Om man har 50% arbetsförmåga, ska man vara sjukskriven 100%?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-01, 22:20
Thomas Karlsson.
Det går inte att besvara dina frågor eftersom de är alldeles för
obegripligt skrivna. Du utstrålar enbart förvirring i dina argument.
Lägg ner tid på din uttrycksform och formuleringar så kan du få svar.
Du påstår bl.a att Veronica Palm i flera månader hävdat att ett individuellt
utformat, tre månader långt program, INTE existerar? Sen frågar du varför
hon INTE nämnt det? Nämnt vad? Eller påstår du att det FINNS ett sådant
program och att det är det hon i så fall ska nämna? Eller vad menar du?
Om du nu av någon anledning inte läser nyheterna så sågas senast idag
Regeringens regelverk i en omfattande enkätundersökning, där siffrorna
talar för att AF:s insatser inte är anpassade efter de sjukas behov.
För att inte tala om alla tidiga varningar och fördömanden från flertal
håll, som alla undan för undan har blivit till en bitter verklighet.
Jag har inte sett något förverkligats av det som utlovats av Regeringen.
Vart ska det sluta?
Släpp din vendetta, gå vidare, se verklighten. Det som har hänt i forntiden
kan vi inte förändra men däremot kan vi alla av historiska misstag lära för
hjälpas åt att forma vår framtid. Din energi är felriktad. Det finns just
nu massor med sjuka som lider idag. De kan behöva din hjälp, din energi,
din erfarenhet, stöd, att komma igenom det trauma de just nu går igenom.
Som sagt. Det behövs inte någon skrämselpropaganda från någon enskild
person eller något partiblock eftersom verklighteten är mer skrämmande.
Och det är de sjuka som lever den, inte de förnärvarande bräckliga friska...
Utförsäkra, Omförsäkra? Vilken larvig ordlek!!!
Det bollas mycket med olika dimridås-begrepp...
God Kväll
Permalänk | Anmäl
Closer, 2010-03-01, 22:41
Thomas Karlsson.
Håll isär begreppen....
Du frågar...
"Om man har 50% arbetsförmåga, ska man vara sjukskriven 100%?"
Jag frågar...
"Om man har 50% arbete, ska man då vara arbetslös 100%?"
Svar:
Om man har 50% arbetsförmåga ska man arbeta 50%.
Det är alla överens om. Så din fråga är orelevant?
Frågan är istället hur man går tillväga för att komma dit.
God Natt
Permalänk | Anmäl
Closer, 2010-03-01, 22:45
Closer
Läs Veronica Palms märkliga uttalande från SVD i dec där hon HYLLAR introduktionsprogrammet
LÄS mina 4 frågor jag ställer till henne
VARFÖR har Veronica Palm, oppositionen och media VÄGRAT nämna 3 månader och RAMTID som ST skriver i går?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 06:05
Thomas Karlsson
Vad är det i ordet ramtid du inte förstår? En ramtid är den tidsram, tidsperiod som Regeringen från början satt upp som de sjuka, utförsäkrade ska hinna tas om hand för utredning, anpassning, rehabilitering hos AF mot ett arbete på den reguljära arbetsmarknaden.
Den tidsperioden har hela tiden kritiserats som alldeles för kort av Oppositionen. Media, Sjuka, FAckförbund, osv.... AF:s resurser räcker enligt gårdagens enkät, redan nu inte till för att hjälpa alla inom den utlovade ramtiden på tre månader. Fakta som svider...
Så vad är problemet? Jo en arrogant Regering som inte lyssnar på alla varningssignaler.
Att V Palm skulle hylla introduktionsprogrammet kan jag inte läsa någonstans. Du måste missförstå , feltolka något. Däremot hyllar de en egen linje att få ut de med förutsättningar att kunna komma tillbaka till arbete, men då inom en rimlig tidsram som är individuellt anpassad, med resurser som är verkighetsbaserade.
Fokusera inte så mycket om V Palms skriverier ocn nyyjande av situationen för vinna poäng, utan istället på fakta om vad de olika blocken gör åt saken NU, inte gjorde igår. Läs fakta, bilda en uppfattning.
Titta på klockan, titta i en almenacka. Det är 2010 feb 2....
God Morgon :-)
Permalänk | Anmäl
Closer, 2010-03-02, 09:01
Garv.... får nog byta almanacka jag med....
2010 mars 2 ska det ju självklart vara. :-)
Permalänk | Anmäl
Closer, 2010-03-02, 09:09
Closer
Jag har gått 2 månader i denna ramtid. Vad är det DU inte förstår!
Varför har facket och veronica palm TIGIT om denna ramtid sedan i dec? I dec ljög facket och vernoica palm. EFTER 180 dagar och HELA arbetsmarknaden
INGET om INDIVIDUELL utformat som SVD skriver som Veronica Palm stödjer
ERKÄNN Veronica Palm och Facket STÖDJER!
Closer, jag har gått 8 veckor nu, varför skriver media INGET om det? Varför dyker det först upp med ST SKRÄMSELPROPAGANDA?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 09:14
Closer, du säger det ju själv?
Regeringen från början satt upp som de sjuka, utförsäkrade ska hinna tas om hand för utredning, anpassning
----
Det här säger ST INTE på DN DEBATT
Dte här säger Veronica Palm INTE på sin blogg
Det här säger oppositionen INTE i debatter!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 09:15
Closer
Har du läst kommentaren från SD? Du har ju inte läst mina FRÅGOR?
Hon gnäller på 3 månader är för kort, jag ska gå 8 månader? Om 3 månader är jag inte frisk? Jag är inte motiverad? Jag riskera trilla tillbaks till sjukpenningen EFTER 3 månder?
Veronica Palm HYLLAR programmet Closer
Men smutskastar den på sin blogg, varför det? För att hon i går 3 gånger sagt
Sjuka ska JOBBA! Hon ger DUBBLA budskap från SVD artikeln i december och 3 månader!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 09:17
Thomas (M)
Du tillskriver Veronica Palm en makt hon (tyvärr) inte har.
Det är inte Veronica Palm som skrämmer upp oss - det är insikten i vart de nya reglerna leder. Det är sådana som Veronica som ger oss hopp om en något ljusare framtid.
Efter att ha läst alla dina kommentarer hos Veronica Palm är det tyvärr svårt att ta dig och dina frågor på allvar. Röstade på alliansen i förra valet, men aldrig mer! Jag hoppas verkligen att du blir hjälpt som du tror, men om du inte återfår 100% arbetsförmåga bör du nog för din egen skull som utförsäkrad vända på myntet och se vad som döljer sig på baksidan av denna reform. Jag påstår inte att allt kommer bli guld och gröna skogar med oppositionen, men att rösta på alliansen om man inte är rik och kärnfrisk är tyvärr självmord i dagens läge med Reinfeldt och hans ideologi i "Det sovande folket" som ledstjärna.
Permalänk | Anmäl
också utförsäkrad, 2010-03-02, 13:39
Godeftermiddag M / Thomas...
Kul att se att ens kommentar nummer 9# är borta idag..
Vad var där fel på det som du inte tyckte att folk skulle få läsa??
Framöver får jag väl "gömma" alla inlägg härifrån på min egen blogg så folk kan se vad du får för svar tillbaka ju..
Om man ska gå på dom andra ska man ju också kunna berätta vad det är man SJÄLV (moderaterna) har tänkt sig at göra i samma fråga.. Här pratar vi om dom med funktinshinder M...
Du är arrig över vad sossrana vill göra, men vägra att nämna vad Reinfeldt och moderaterna har för planer..
varför detta???
Har ni något att dölja???
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-02, 14:44
@Thomas Karlsson
Välkommen ut med din riktiga identitet. Nu vore det på sin plats att du uppträder på ett bättre sätt och slutar vara otrevlig i dina kommentarer. Beklagligt att Newsmills redaktion släpper igenom sådant.
När det gäller sjukförsäkringen så är jag tvungen att instämma med en del andra att Veronica Palm inte har skrämt upp tusentals personer. Regeringen har sett till att införa en försäkring där människor bedöms utifrån generella tidpunkter. Det finns en del undantag, och det finns program på plats för att fånga upp en del av de människor som tvingas ur försäkringen, men det är inte tillräckligt. Arbetsförmedlingens introduktionsprogram får människor som inte ens borde komma dit - utan som borde fortsätta vara sjukskrivna och få meningsfulla rehabiliteringsinsatser. Regeringen har dock inte kommit så långt, och därför får de nya reglerna förödande effekter. Nu kommer man även att bli av med bostadstillägg, vilket gör situationen för de som hamnar mellan stolarna ännu mer akut. Det är inte acceptabelt.
För övrigt är det svårt att ta dig seriöst efter dina uppträdanden.
Permalänk | Anmäl
Tobias Schelin, 2010-03-02, 14:53
Tobias
Jag har gått programmet i 8 veckor. I 8 veckor har jag undrat NÄR SKA MEDIA SKRIVA om prorgrammet?
Jag har gått 4 möten, senast i dag! Jag har gått 5 timmar! 5 TIMMAR PÅ 8 VECKOR TOBIAS!!
VAD GÖR JAG PÅ MÖTENA TOBIAS VAD??
Veronica SKRÄMMER tusentals när hon LJUGER och SVARTMÅLAR programmet!
Hon säger ju själv 3 gånger i går... SJUKA SKA JOBBA, SJUKA SKA JOBBA, SJUKA SKA JOBBA!!!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 15:26
'ochså utförsäkrad'
Ja jag får HJÄLP, Jag får INDIVIDUELL utformad bedömning!
Jag har varit på 4 möten. Jag ligger på 25% Jag kommer få ny sjukpenninng!
Jag får aktivitetsstöd! Jag får 80% av min lön, jag får över 500kr
Men detta är inget NYHETSVÄRDE i det KOMMUNISTISKA vänstermedia!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 15:29
#19 Thomas Karlsson
Nu fortsätter du att vara aggressiv i dina kommentarer. Vad tror du att detta kommer att leda till? Personliga påhopp i stil med "fattar du trögt". "har du problem med läsförståelsen" eller frågor om du ska anmäla mig kan du hålla för dig själv. Det är inte mitt problem att du inte klarar av att föra en diskussion på en lugn och ordnad nivå. Inte någon annans heller för den delen. Med det sagt...
Det är bra om du tycker att programmet fungerar för dig. Detta betyder dock inte att det är bra för alla. Arbetsförmedlingens egna handläggare uttrycker en oro när de stöter på människor som inte är förmögna att komma in på arbetsmarknaden i någon form. I slutänden är man dock tvugna att göra det bästa av det på grund av ett regelverk som inte är anpassat efter verkligheten. Det är det här du missar, och det är bland annat de här som Veronica Palm är medveten om och belyser. I praktiken innebär det att den nya sjukförsäkringen främst är till för att få bort människor snarare än att erbjuda en trygghet så länge det finns ett behov av det. Även det missar du. Istället satsar du på att fortsätta vara otrevlig, använda svordomar och ha en allmänt dålig stil i dina kommentarer. Det är synd. Du har säkert en hel del vettigt att komma med om du bara kunde uppträda på ett bättre sätt.
De frågor du ställer i din artikel är främst riktade till Veronica Palm. Skilj på oss som kommenterar och henne. Tack.
Permalänk | Anmäl
Tobias Schelin, 2010-03-02, 16:27
Hej Tobias... :D
Jag det är rätt konstigt att han ska börja att "Hota" om att anmäla en, när det är honom själv som inte följar newsmill regler..
med person påhopp, racistiska uttalelser om flyktningar m.m..
Jag hade faktisk påpekad detta igår vart jag tog fram newsmills regler och satta fokus på vad han har brytit emot, men idag var den kommentar 9# "Plötsligt" borta..
Nån onamngiven person har vist varit inne och anmäla den??
där stod också frågor om vad moderaterna har tänkt sig att göra för dom med funktionshinder..
M har användt MYCKET tid på propagande för hur ILLA det kommar att bli OM sossarna kommar till makten med att ALLA funktionshindrade ska hjälpa till
Men är det inte normallt i sån anklagelse att säga vad VI "andra" står för i denna fråga?? vad det är att VI/moderater vill göra "bättre" för dom sjuka med funktionshinder...
Om du kollar på min blogg under nått som heter brist på brådska står där lite om vad regeringen har för planer för dom med olika former av funktionshinder...
M.. man kan inte bara ställa frågor utan att svara SJÄLV på frågor..
Jag har själv ställd dig 4 frågor bara.. och jag har svarit dig upp till FLERA gånger på dina "berömda" 4 frågor, men du vill ju inte erkänna att jag HAR svarit.. det är väl pga du INTE vill erkänna dom svar jag ger dig??
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-02, 16:53
Tobias
VAD menar ST i den debatt - RAMTID I 3 MÅNADER?
VARFÖR har media VÄGRAT skriva om denna ramtid?
VARFÖR har facket VÄGRAT nämna om denna ramtid?
VARFÖR hyllar Veronica 3 månader i dec och LJUGER i sin blogg?
Sluta tramsa nu - Veronica skrämmer tusentals!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 21:50
Vem är otrevlig?
Jag har källa till 4 frågor där Veronica Palm ljuger
Ni VÄGRAR svara på dessa frågor, går off topic och spammar!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 21:51
Tobias
Nej det funkar kanske inte för alla men alla TIGER ju om programmet?
Tobias, gör dig själv en tjänst, ägna dig 5-10 min och läs detta
http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/utskotteunamnd/200910/2009_12_08...
Av detta dokument har Veronica Palm sagt 1 sag
180 dagar! Möjligt visst 550 dagar
ALLT ANNAT VIKTIGT som står där då Toibas?
Jag skrev ju källan i början! NI LÄSER DET NI VILL LÄSA, VÄGRAR LÄSA DET NI INTE VILL LÄSA!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-02, 21:56
#25 Thomas Karlsson
Vi kan gärna gå igenom Alliansens Utskottsinitiativ. Det går att lyfta ut ett antal punkter ur detta yttrande som är värda att kritisera. Den största punkten är nog att prövning ska ske mot hela arbetsmarknaden, vilket i sig är en orimlig utgångspunkt. Detta av den enkla anledningen att det skapar en orättsäkerhet när man inte vet hur långt principen ska sträcka sig. Det blir upp till varje enskild handläggare att avgöra. En sådan försäkring kan vi inte ha. Dock är det så att det är begränsat med utrymme för kommentarsdebatt här på Newsmill, så att inleda en djupare diskussion med dig gällande detta yttrande är inte lämpligt.
Det finns både positiva och negativa delar i den sjukförsäkring som regeringen har infört i Sverige. Jag tror att alla är överens om att vi behöver agera mot det som varit tidigare där människor har slussats ut i ett permanent utanförskap. Däremot så kan inte regeringen, statsrådet och riksdagsledamöterna fortsätta försvara försäkringens nuvarande utformning. Nu senast såg vi att statsrådet hänvisar de personer som nu riskerar att bli utan bostadstillägg, att söka kompletterande ekonomiskt stöd från socialkontoret. Det är inte acceptabelt. Tillsätt en parlamentarisk utredning om framtidens sjukförsäkring (och på sikt även utreda hela det svenska socialförsäkringsystemet). Gör om och gör rätt. Det här är skandal.
Därmed sätter jag punkt för mitt deltagande i diskussionen. Det kommer i vilket fall inte att leda någonstans.
Permalänk | Anmäl
Tobias Schelin, 2010-03-03, 00:38
Hej M...
Jag har tagit mig tid att läsa detta du har lagt en link ut på..
Jag ser dock INTE Veronica Palms namn någonstans på dessa papper..
Vad betydar detta M??
Att hon HYLLAR detta??
Som tobias skriver då är det där mot HELA arbetsmarknaden inte realistiskt..
Pga då kan man ju säga att DU & JAG M kan sitta och skriva på en blogg det är FULL arbetsförmåga på ett reguljärt arbete ju..
Vem är det nu som SPAMMER M???
Har jag inte nämd ordet "spegelbild" för dig innan??
Det du håller på med hos Veronica det kallas för "spam/stalking"
Sen att hon skulle ljuga?? tror jag INTE helt på..
Om du kallar det för att "ljuga" när hon säger fint nog jag uttalar mig NÄR dom första 3 månader har gått och man börjar att se den verkliga konsekvens av "den individuella bedömning" på AF i 3 månader..
Vad kallar man/du det då för när DU / moderaterna vägra att erkänna att dom är "ute efter" dom psykisk sjuka med dom nya lagändringerna??
När man håller käften och SJÄLV inte vågar att prata om detta i media m.m....
Kasta INTE med sten när du SJÄLV bor i ett glashus M..
Det är kanske därför det ramlar ner över dig hela tiden med frågor?? pga alla dom sten du kastar med mot folk som INTE ENS sittar vid MAKTEN och kan göra något åt ALLT...
Dom har redan fått skit för vad dom gjorde under deras regeringstid..
PÅ nått tidspunkt måste man komma vidare i livet M..
Även om det gör ONT ibland..
Fokus på NU och inte DÅTIDEN..
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-03, 01:34
Chris
Har du sett en ENDA artikel jan-feb där man skrivit om någon som TVINGAS mot HELA arbetsmarknaden?
Men veronica säger ju hela tiden, sjuka ska JOBBA chris
Om ni inte svarar på mina 4 frågor kommer jag ta bort kommentarer!
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-03, 17:23
Tobias
Vad fattar du inte? ST nämner "ramtid i 3 månader" I dec säger Veronica Palm 3 månader ä för kort, sjuka är inte motiverad
MOTIVERAD TILL VAD TOBIAS?
VARFÖR HAR VI INTE HÖRT "RAMTID I 3 MÅNADER" TIDIGARE TOBIAS???
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-03, 17:24
Kära M...
Tack för at du HOTAR mig med att ta bort kommentare...
Det var/är väl vuxent av dig i och med du INTE vågar att svara på dom..
NEJ, jag har INTE hört ett JÄVLA dugg om VAD som händer på AF..
VET DU VARFÖR M??
Pga där inte händer ett jävla dugg som du själv skrytar om..
Dom väntar bara på att dom 3 månader är gått ur, och SEN kan dom utförsäkra folk, pga då ser det ut som om i statistikkerna att regeringen GJORDE en insats för dom..
Men som du själv skrivar 3 möten av max i allt 3 - 4 timmar på 8 veckor..
Det är inte mycket att skriva om heller eller hur??
Det har ju INGET med rehabilitering att göra, folk har INTE blivit friskar av det..
Dom har blivit påtvungna att skriva att dom har varit där fulltid men ändå har dom bara varit där 3 gånger på 8 veckor..
Tror du att det är därför folk inte hör ett jävla dugg??
M.. det är ju EFTER dom 3 månader att folk får veta att Du och DU klara av detta regjulära jobbet på HELA arbetsmarknaden, även om INGEN vill anställa en för att bara göra den sak och sen ge FULL LÖN för detta..
Varför tror du att Veronica är så tyst själv nu som hon är??
Hon har faktisk skrivit det på sin blogg att hon nänter på att det första kullet med DIG själv incl är färdiga med dom 3 månader och beviset kommar fram i antal personer som kommar att bli HELT AV MED SIN SJUKERSÄTTNING..
Jag tror inte heller det är i din kära Reinfeldts önsketänkning att det kommar ut till folket att ni ju stort sett INTE är därnere ändå när alla tror det pga han INTE har sagt att dom sjuka bara ska vara där 3 gånger på 8 veckor..
Då hade han ju förlorat ansikte i Media, pga folk hade sagt vad fan är det för en form av rehabilitering?? det liknar ju fördoms tids dåliga rehabilitering vart folk blev överlåtit till sig själva som vissa säger dom blev..
Även om man ju faktisk SJÄLV hade kunna söka upp kontakten ju..
3 månader är för kort tid till att få en sjuk till att bli "frisk" man kan i teorien INTE sätta tid på det.. pga det är olika från person till person..
CHP skulle bara ha 3 sjukdagar som psykisk sjuk eller vad det var hon skrev om på nått tidspunkt..
Vad är dina frågor M??
Ska vi göra en deal??
Du svara på MINA frågor?? och JAG svarar på dina IGEN härinne också....
Då ställ dina frågor IGEN då ska jag svara ner till SISTA detalj med MINA ord.. :D
Men kom ihåg att jag förvänter mig att du gör samma sak och besvarar MINA frågor också.. sjuk som sjuk emellan oss..
kanske du kan uppljusa mig om något som gör att jag får ett annat syn på moderaterna när det är tid att sätta sitt kryss.
Mvh. Chris
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-03, 23:04
Christ
Veronica Palm är INTE intresserad av hur det går mig som är i första kullen
Veronica Palm gör ALLT för att svartmåla, hon säger 180 dagar i stället för 550 dagar, INTE ramtid i 3 månader, skrämmer hon inte här då Christ?
Jag klarar inte HELA arbetsmarknaden pga min nacke/rygg, tror du jag är idiotförklarad Christ?
Jag ska troligtvist ha mitt 5:e och sista möte om 2 veckor
Vi har kommit fram mer på 5 möten och 3 månader än vad jag kommit fram till med 8 års bråk med FK och 4 handläggare christ
VAD ska Veronica Palm klaga på efter 3 månader? Misslyckande?
Christ
Är det INTE bra man kommit fram 25% på mig? Hos andra kanske man kommit fram 50%
Är det dåligt Christ?
Permalänk | Anmäl
Thomas Karlsson, 2010-03-04, 13:19
Hej M...
Jag tror faktisk INTE att Veronica inte bryr sig om dig som individ M..
Problemet är att hon måste fokusera på alla dom som nu här vid årsskiftet gick från sjukförsäkringen över till AF och introduktionsprogrammet..
Det hon menar med att hon inväntar det första kullet det betydar att när alla med dig incl är färdiga med dom 3 månader, då visar det sig hur många som blir godkännda igen under dom nya reglerna för att få "sjukpenning UTAN tidsgränns" som du kallar det för..
Finns där flera sjukersättninger förutan det du kommar att få??
Men det jag vill fram till Thomas det är att då får vi se om hur många av dom sjuka som har fått veta att nu har dom fått mera arbetsförmåga än vad dom hade innan årsskiftet, och hur många som INTE har en arbetsförmåga..
Hur många som blir "helt" friskförklarad" eller bara får stämplen funktionshindrad vilket gör att dom inte går in under sjukförsäkringen mera, men då har blivit anset att kunna klara ett form för anpassat arbete som kanske inte ens finns i verkligheten, eller tillgänglig just då.. vilket då i sin tur/ordning kan betyda att dom står med stora svårigheter fortfarende men plötsligt ska söka jobb men då inte med en sjukersättning men i värsta fall kan tvingas att skulla försörja sig med försörjningsstöd hos socialen..
Det du skrivar med dom 180 och inte dom 550 dagar..
Jag tyckar inte att det skrämmer, jag har ju läst vad moderaterna har kommit ut med för förslag själv och redan då hade/har jag mina farhågor för hur dom har tänkt sig att detta ska gå till på ett humant sätt...
Jag kan även ha mina funderinger över vissa av socialdemokraternas förslag till sjukförsäkringen.. speciellt det du själv dra upp med funktionshindrade ska hjälpa till 1 timme pr vecka allihopa...
Det förslaget tyckar jag själv gott att dom kan göra om, men tro mig det ska dom få höra för OM dom kommar till makten, ingen tvivl om detta Thomas..
Men jag har själv svårt för att hitta sidor vart jag kan läsa om vad Moderaterna själv tyckar i denna fråga om funktionshindrade personer, i och med jag själv är en av dom, då kan en sån fråga betyda MYCKET för vart jag sätter mitt kryss till valet...
Men jag har mina egna räddslar för att dom INTE har något bättre att erbjuda, tvätemot..
Men du får gärnba berätta detta för mig så jag åtminstonde vet vad jag har att välja emellan tack :D
Jag klara INTE heller själv hela arbetsmarknaden pga mina funktionshinder / psykiska problemer / somatiska besvärr m.m..
Men jag känner inte att du eller jag för den saks skuld är idiotförklarad om det är så du ser på det..
jag ser det som att man har kommit fram till att individen (dig, mig och andra) har fått konstaterad vilka svårigheter vi har på det normala arbetsmarknaden...
Då är det att jag själv oroa mig för när regeringen / moderaterna eller femklövret vad man nu ska kalla det för, dom ändra i lagen / förutsättningerna för oss sjuka när dom ändra från ett normallt förekommande arbete till ett reguljärt arbete i stället, vilket ju i princip betydar att man i stället för att "prova" den sjuka mot ett normallt jobb, då ska man "testas" mot ett fiktivt jobb, eks. kan vara som dom sag om hende som tog sitt eget liv Marie-Louise att hon skulle väl kunna klara av ett jobb vart hon skulle bara stå och öppna dören för kundar på Mc Donalds..
I verkligheten är det ju inte ett jobb, pga ingen chef/arbetsplats vill ju ge en person en normal / full lön efter överenskomster för bara att skulle stå och öppna dörra för folk, samtidigt med att dom vet om att denna person ofta kommar att ha extra många sjukdagar vart dom inte ens kommar ut från dörren, om det då är pga fysiska eller psykiska besvärr..
Att dom kan var olabila av sig på arbetsplatsen, vilket kan leda till i värsta fall att kunderna blir skrämda och inte går dit igen...
Kom ihåg att detta är bara ett exempel, kan gärna hitta på flera exempler, men tänkte att det väl var lättast att beskriva det så.. :D
Du har rätt i en grej Thomas.. Jag har inte varit på AF själv ÄNNU i alla fall.. min tid kommar först nästa år om dom inte ändra mera i det innan då såklart..
Men jag pratar ju självklart med andraa som redan går där, och hör deras frustrationer över många olika saker..
Jag kan ju berätta för dig bland annat att stort sett alla dom jag känner till som redan har blivit omförsäkrad än så länge inte har fått en högre inkomst än innan dom blev skickat till AF, och det är inte pga dom hade över 15-35.000 kr innan dess..
men att det först och främst har att göra med att dom inte var medlem av någon A-kassa/facket, och sen blev tvungna att mäla in sig igen före att dom kunde få den lägsta ersättningen på dom 320kr, vilket fortfarende var mindra än innan stort sett..
Att dom då stod när det kom till allt och bara fick ut 223kr före skatt (177kr efter) och sen fick ett beskad om att dom senare på ett icke fastsat tidspunkt ville komma att få en tilläggsutbetalning på dom resterande pengar som FK/AF/REGERINGEN var skyldiga dom..
Men det hjälper ju inte så mycket på det just NU, när det är NU dom har behov för do till räkninger, mat m.m..
Det risikera att sätta dom fullständigt ut av kurs ju.. och OM dom går till socialen har dom ju också deras tydliga regler där för vad man måste uppfylla för man kan söka hos dom, det vill säga att allt som kan ha ett värde som kan säljas ska säljas först m.m..
Jag är jätteglad för din del att höra att du/ni har kommit fram till mera på 5 möten / 3 månader än vad du har gjort på 8 år med 4 olika handläggare..
Igen det som Veronica och jag själv också bland annat försökar att ligga fokus på också det är att där finns en stor majoritet av dom sjuka som faktisk har behov för mera tid än bara så att bli "friska" och klar till arbetsmarknaden igen, speciellt efter så många års sjukskrivning..
Som alla vet då är det ju inte på AF dom ger Medicinsk vård och behandling ju.. dom ger råd och stöd till hur man ska klara sig på en arbetsplats OM man är klar till det, och inte är för sjuk ju...
Som svar till din fråga om det inte är bra att dom har kommit fram till att 25% passar bra till dig..
JO självklart är det det.. OM det är det DU känner att du klara av ju..
Har du varit helt 100% Oarbetsförmågan om jag får fråga dig nu??
Eller du har altid haft bara en liten arbetsförmåga kvar??
Många av dom som är oroliga nu, det är dom som känner sig helt oarbetsförmågna mot allt arbete som finns ju..
Men dom är rädda för att dom ska få veta som CHP säger.. ALLA kan jobba om man självklart inte liggar i respirator ju eller liknande..
Där finns en stor risk för att dom får veta efter dom 3 månader på AF när dommen då fallar efter dom nya sjukreglerna / rikningslinjerna att deras sjukdom TYVÄRR inte är nog för en sjukskrivning, men bara nått dom får leva med och jobba bort m.m..
Eller att dom blir pressade till att åtminstonde säga okay jag "testar" bara 25% att arbeta bara för att kunna behålla min ersättning lite ännu..
men OM man säger det, då har man som i mina ord låter såhär
(ger du FAN lillfingret, ja då kan du vara säker på att han tar HELA jävla armen)
Forlåt mitt språk Thomas, och sättet att uttrycka mig på, men jag har under dom senaste 3 år haft MÅNGA tura fram och tillbaka med FK pga dom hänger sig upp på småsakar, eller själv bara bedömmar nått som min läkare inte kan se..
Dom ser bort från ALLT han har skrivit, och fått nån annan läkare som inte ens har träffad mig till att säga att jag har 100% arbetsförmåga...
Då litar man inte mycket på FK/myndigheter mera kan jag då säga till dig..
Och det har inte blivit bättre för min del att läsa hur dom har ändrat i socialstyrelsens riktningslinjer för psykiska sjukdommar..
Då känner jag verkligen att dom gör ALLT dom kan för att få ut mig av sjukförsäkringen, trots mina funktionshinder/psykiska problem..
det du skrivar med kanske 50% hos andra.. JO självklart är det bra OM personen/individen SJÄLV tror/tyckar att han/hon klara av det, annars är det INTE bar i mina ögon..
Och skulle dom testa på och det visar sig att redan snabbt efter att dom INTE klarar dom 50 eller 25%. då borde det vara en självklarhet att dom fick bli 100% sjukskrivna igen och få den vård/behandling som dom behöver ju.. eller hur??
Fick jag svarad på dina frågor Thomas?? annars får du säga till mig igen då ska jag försöka igen..
Kan du ge mig lite svar på dom frågor jag har ställt dig med hänsyn till allt detta med sjukförsäkringen / funktionshindrade / psykisk sjuka m.m.???
Då hade jag varit jätte tacksam ska du veta..
Mvh. Chris
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-04, 16:40
Hej Thomas...
Varför har du inte svarit mig tillbaka??
Jag vänter fortfarende ju :D
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-05, 11:39
jag vet du är och har varit på nätet M/thomas..
Men du väljar att låta bli svara tillbaka TROTS jag har svarat på dina frågor..
varför är detta rätt tyckar du???
Att JAG ska svara, men DU ska INTE.. ge och ta med samma sind..
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-06, 00:48
nu när dina kommentare ändå blir tagit bort hos Veronica kan du väl svara på MINA frågor härinne på din EGEN SIDA M / Thomas
Permalänk | Anmäl
Chris, 2010-03-06, 20:43
Oj. Här var det massvis av borttagna kommentarer. Öppen diskussion, hurra!
Vissa människor ska helt enkelt inte ha tillgång till "ta bort" funktionen.
Permalänk | Anmäl
Tomas Fredriksson, 2010-12-31, 16:49
35 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Thomas!
På Veronica blog kallar Du Dig för M...
Och Du är samma troll där som här.
Vi sjuka är inte ett dugg skrämda av Veronica Palm och hennes stöd för vår belägenhet..
Det är sådan som Du, Schlingerman, CHP, Axen och Littorin som skrämmer oss.
De som gjort mig utförsäkrad utan rätt till sjukpeng ens för den del jag arbetar.
Trots alla löften om motsatsen.
Det är en sådan människosyn, Thomas (M) Karlsson, som skrämmer skiten ur mig!
Håll dig till de 4 frågor jag konfronterar Veronica Palm med William
Ska vi se om du kan klara besvara dom?
Du må ha blivit utförsäkrad
Men du får minst 223 kr per dag, FK betalar tilläggsutbetalning, varför nämner du inte det villiam?
Det är skillnad på utförsäkrad och omförsäkrad
Hej M / Thomas Karlsson...
Äntligen visar du vem du är, jag har länge funderad över varför du har haft "döld" din identitet hos Veronica Palm..
Men trevligt att se dig nu.. :D
Jag har läst Newmills regler såklart och där står att :
•Använd en civiliserad ton och undvik personangrepp.
•Newsmill tolererar inte:
•Kränkande kommentarer om enskilda.
•Kränkande kommentarer om etniska grupper eller sexuell läggning.
Jag undra lite när jag tänker på hur du skrivar inne hos Veronica Palm..
Du har skrivit att du har din egen personliga "Hetz" mot Veronica pga du säger att hon var skuld i att du blev utförsäkrad under sossarna..
Du går ju faktisk till attack på henne (i mina ögon i alla fall)
Men reglerna från här gäller kanske INTE hos Veronica??
1.Du går ju på henne personligen, du kan till dels verka lite otrevlig i din ton..
2. Du verkar lite kränkande mot etniska grupper när du talar illa om att dom får mera ut 2 stk tillsammans än vad du/ en svensk gör för sig själv.. det visar väl lite att du har ett problem med att utlänningar har rättigheter?? eller??
3. sen går du på den enskilda personen Alexandra som SJÄLV är SJUK.. det är ju ett personangrepp av dom helt stora.. Lite som Gunnar Axen gjorde också...
Men nog om detta...
Jag vill hellere debattera med dig och få lite svar från dig som jag har bett dig om att svara på länge nu..
(du pratar om 4 frågor hos Veronica)
1. M / Thomas ... Vad har Regeringen för planer med dom psykisk sjuka som är sjuka??
2. vad har regeringen/moderaterna för planer för dom unga med funktionshinder?? (här är jag inte intresserad i vad sossarna vill, men vad moderaterna vill i och med jag ville kunna väga dom mot varannan och se vem som har mest att erbjuda MIG som ung funktionshindrad..
3. Sen vill jag veta vad DU tror där händer med dom som INTE kommar tillbaka till sjukförsäkringen efter den 3 månaders period på AF (det som ni NU kallar för Omförsäkrad... det kallade ni det ju INTE för här för ett par veckor sen bara eller hur??)
4. Vilka konsekvensar kommar dom nya lagändringerna att få för dom sjuka?? (psykisk sjuka..)
Har du läst dom nya riktningslinjerna hos socialstyrelsen??
ska vi börja där?? då har du själv 4 frågor att svara på själv om det är..
Ha det så bra M / Thomas
Mvh. Chris
Hej M / Thomas Karlsson...
Äntligen visar du vem du är, jag har länge funderad över varför du har haft "döld" din identitet hos Veronica Palm..
Men trevligt att se dig nu.. :D
Jag har läst Newmills regler såklart och där står att :
•Använd en civiliserad ton och undvik personangrepp.
•Newsmill tolererar inte:
•Kränkande kommentarer om enskilda.
•Kränkande kommentarer om etniska grupper eller sexuell läggning.
Jag undra lite när jag tänker på hur du skrivar inne hos Veronica Palm..
Du har skrivit att du har din egen personliga "Hetz" mot Veronica pga du säger att hon var skuld i att du blev utförsäkrad under sossarna..
Du går ju faktisk till attack på henne (i mina ögon i alla fall)
Men reglerna från här gäller kanske INTE hos Veronica??
1.Du går ju på henne personligen, du kan till dels verka lite otrevlig i din ton..
2. Du verkar lite kränkande mot etniska grupper när du talar illa om att dom får mera ut 2 stk tillsammans än vad du/ en svensk gör för sig själv.. det visar väl lite att du har ett problem med att utlänningar har rättigheter?? eller??
3. sen går du på den enskilda personen Alexandra som SJÄLV är SJUK.. det är ju ett personangrepp av dom helt stora.. Lite som Gunnar Axen gjorde också...
Men nog om detta...
Jag vill hellere debattera med dig och få lite svar från dig som jag har bett dig om att svara på länge nu..
(du pratar om 4 frågor hos Veronica)
1. M / Thomas ... Vad har Regeringen för planer med dom psykisk sjuka som är sjuka??
2. vad har regeringen/moderaterna för planer för dom unga med funktionshinder?? (här är jag inte intresserad i vad sossarna vill, men vad moderaterna vill i och med jag ville kunna väga dom mot varannan och se vem som har mest att erbjuda MIG som ung funktionshindrad..
3. Sen vill jag veta vad DU tror där händer med dom som INTE kommar tillbaka till sjukförsäkringen efter den 3 månaders period på AF (det som ni NU kallar för Omförsäkrad... det kallade ni det ju INTE för här för ett par veckor sen bara eller hur??)
4. Vilka konsekvensar kommar dom nya lagändringerna att få för dom sjuka?? (psykisk sjuka..)
Har du läst dom nya riktningslinjerna hos socialstyrelsen??
ska vi börja där?? då har du själv 4 frågor att svara på själv om det är..
Ha det så bra M / Thomas
Mvh. Chris
Christ
Jag går på henne personligen!
Det som SVD skriver att Veronica sagt om introduktoinsprogrammet, har jag 4 frågor om
Varför VÄGRAR Veronica nämna det SVD skriver på sin blogg och skrämmer upp tusentals?
Svarar inte Veronica Palm på dessa 4 frågor...
Christ
Om man har 50% arbetsförmåga, ska man vara sjukskriven 100%?
Thomas Karlsson.
Det går inte att besvara dina frågor eftersom de är alldeles för
obegripligt skrivna. Du utstrålar enbart förvirring i dina argument.
Lägg ner tid på din uttrycksform och formuleringar så kan du få svar.
Du påstår bl.a att Veronica Palm i flera månader hävdat att ett individuellt
utformat, tre månader långt program, INTE existerar? Sen frågar du varför
hon INTE nämnt det? Nämnt vad? Eller påstår du att det FINNS ett sådant
program och att det är det hon i så fall ska nämna? Eller vad menar du?
Om du nu av någon anledning inte läser nyheterna så sågas senast idag
Regeringens regelverk i en omfattande enkätundersökning, där siffrorna
talar för att AF:s insatser inte är anpassade efter de sjukas behov.
För att inte tala om alla tidiga varningar och fördömanden från flertal
håll, som alla undan för undan har blivit till en bitter verklighet.
Jag har inte sett något förverkligats av det som utlovats av Regeringen.
Vart ska det sluta?
Släpp din vendetta, gå vidare, se verklighten. Det som har hänt i forntiden
kan vi inte förändra men däremot kan vi alla av historiska misstag lära för
hjälpas åt att forma vår framtid. Din energi är felriktad. Det finns just
nu massor med sjuka som lider idag. De kan behöva din hjälp, din energi,
din erfarenhet, stöd, att komma igenom det trauma de just nu går igenom.
Som sagt. Det behövs inte någon skrämselpropaganda från någon enskild
person eller något partiblock eftersom verklighteten är mer skrämmande.
Och det är de sjuka som lever den, inte de förnärvarande bräckliga friska...
Utförsäkra, Omförsäkra? Vilken larvig ordlek!!!
Det bollas mycket med olika dimridås-begrepp...
God Kväll
Thomas Karlsson.
Håll isär begreppen....
Du frågar...
"Om man har 50% arbetsförmåga, ska man vara sjukskriven 100%?"
Jag frågar...
"Om man har 50% arbete, ska man då vara arbetslös 100%?"
Svar:
Om man har 50% arbetsförmåga ska man arbeta 50%.
Det är alla överens om. Så din fråga är orelevant?
Frågan är istället hur man går tillväga för att komma dit.
God Natt
Closer
Läs Veronica Palms märkliga uttalande från SVD i dec där hon HYLLAR introduktionsprogrammet
LÄS mina 4 frågor jag ställer till henne
VARFÖR har Veronica Palm, oppositionen och media VÄGRAT nämna 3 månader och RAMTID som ST skriver i går?
Thomas Karlsson
Vad är det i ordet ramtid du inte förstår? En ramtid är den tidsram, tidsperiod som Regeringen från början satt upp som de sjuka, utförsäkrade ska hinna tas om hand för utredning, anpassning, rehabilitering hos AF mot ett arbete på den reguljära arbetsmarknaden.
Den tidsperioden har hela tiden kritiserats som alldeles för kort av Oppositionen. Media, Sjuka, FAckförbund, osv.... AF:s resurser räcker enligt gårdagens enkät, redan nu inte till för att hjälpa alla inom den utlovade ramtiden på tre månader. Fakta som svider...
Så vad är problemet? Jo en arrogant Regering som inte lyssnar på alla varningssignaler.
Att V Palm skulle hylla introduktionsprogrammet kan jag inte läsa någonstans. Du måste missförstå , feltolka något. Däremot hyllar de en egen linje att få ut de med förutsättningar att kunna komma tillbaka till arbete, men då inom en rimlig tidsram som är individuellt anpassad, med resurser som är verkighetsbaserade.
Fokusera inte så mycket om V Palms skriverier ocn nyyjande av situationen för vinna poäng, utan istället på fakta om vad de olika blocken gör åt saken NU, inte gjorde igår. Läs fakta, bilda en uppfattning.
Titta på klockan, titta i en almenacka. Det är 2010 feb 2....
God Morgon :-)
Garv.... får nog byta almanacka jag med....
2010 mars 2 ska det ju självklart vara. :-)
Closer
Jag har gått 2 månader i denna ramtid. Vad är det DU inte förstår!
Varför har facket och veronica palm TIGIT om denna ramtid sedan i dec? I dec ljög facket och vernoica palm. EFTER 180 dagar och HELA arbetsmarknaden
INGET om INDIVIDUELL utformat som SVD skriver som Veronica Palm stödjer
ERKÄNN Veronica Palm och Facket STÖDJER!
Closer, jag har gått 8 veckor nu, varför skriver media INGET om det? Varför dyker det först upp med ST SKRÄMSELPROPAGANDA?
Closer, du säger det ju själv?
Regeringen från början satt upp som de sjuka, utförsäkrade ska hinna tas om hand för utredning, anpassning
----
Det här säger ST INTE på DN DEBATT
Dte här säger Veronica Palm INTE på sin blogg
Det här säger oppositionen INTE i debatter!
Closer
Har du läst kommentaren från SD? Du har ju inte läst mina FRÅGOR?
Hon gnäller på 3 månader är för kort, jag ska gå 8 månader? Om 3 månader är jag inte frisk? Jag är inte motiverad? Jag riskera trilla tillbaks till sjukpenningen EFTER 3 månder?
Veronica Palm HYLLAR programmet Closer
Men smutskastar den på sin blogg, varför det? För att hon i går 3 gånger sagt
Sjuka ska JOBBA! Hon ger DUBBLA budskap från SVD artikeln i december och 3 månader!
Thomas (M)
Du tillskriver Veronica Palm en makt hon (tyvärr) inte har.
Det är inte Veronica Palm som skrämmer upp oss - det är insikten i vart de nya reglerna leder. Det är sådana som Veronica som ger oss hopp om en något ljusare framtid.
Efter att ha läst alla dina kommentarer hos Veronica Palm är det tyvärr svårt att ta dig och dina frågor på allvar. Röstade på alliansen i förra valet, men aldrig mer! Jag hoppas verkligen att du blir hjälpt som du tror, men om du inte återfår 100% arbetsförmåga bör du nog för din egen skull som utförsäkrad vända på myntet och se vad som döljer sig på baksidan av denna reform. Jag påstår inte att allt kommer bli guld och gröna skogar med oppositionen, men att rösta på alliansen om man inte är rik och kärnfrisk är tyvärr självmord i dagens läge med Reinfeldt och hans ideologi i "Det sovande folket" som ledstjärna.
Godeftermiddag M / Thomas...
Kul att se att ens kommentar nummer 9# är borta idag..
Vad var där fel på det som du inte tyckte att folk skulle få läsa??
Framöver får jag väl "gömma" alla inlägg härifrån på min egen blogg så folk kan se vad du får för svar tillbaka ju..
Om man ska gå på dom andra ska man ju också kunna berätta vad det är man SJÄLV (moderaterna) har tänkt sig at göra i samma fråga.. Här pratar vi om dom med funktinshinder M...
Du är arrig över vad sossrana vill göra, men vägra att nämna vad Reinfeldt och moderaterna har för planer..
varför detta???
Har ni något att dölja???
@Thomas Karlsson
Välkommen ut med din riktiga identitet. Nu vore det på sin plats att du uppträder på ett bättre sätt och slutar vara otrevlig i dina kommentarer. Beklagligt att Newsmills redaktion släpper igenom sådant.
När det gäller sjukförsäkringen så är jag tvungen att instämma med en del andra att Veronica Palm inte har skrämt upp tusentals personer. Regeringen har sett till att införa en försäkring där människor bedöms utifrån generella tidpunkter. Det finns en del undantag, och det finns program på plats för att fånga upp en del av de människor som tvingas ur försäkringen, men det är inte tillräckligt. Arbetsförmedlingens introduktionsprogram får människor som inte ens borde komma dit - utan som borde fortsätta vara sjukskrivna och få meningsfulla rehabiliteringsinsatser. Regeringen har dock inte kommit så långt, och därför får de nya reglerna förödande effekter. Nu kommer man även att bli av med bostadstillägg, vilket gör situationen för de som hamnar mellan stolarna ännu mer akut. Det är inte acceptabelt.
För övrigt är det svårt att ta dig seriöst efter dina uppträdanden.
Tobias
Jag har gått programmet i 8 veckor. I 8 veckor har jag undrat NÄR SKA MEDIA SKRIVA om prorgrammet?
Jag har gått 4 möten, senast i dag! Jag har gått 5 timmar! 5 TIMMAR PÅ 8 VECKOR TOBIAS!!
VAD GÖR JAG PÅ MÖTENA TOBIAS VAD??
Veronica SKRÄMMER tusentals när hon LJUGER och SVARTMÅLAR programmet!
Hon säger ju själv 3 gånger i går... SJUKA SKA JOBBA, SJUKA SKA JOBBA, SJUKA SKA JOBBA!!!
'ochså utförsäkrad'
Ja jag får HJÄLP, Jag får INDIVIDUELL utformad bedömning!
Jag har varit på 4 möten. Jag ligger på 25% Jag kommer få ny sjukpenninng!
Jag får aktivitetsstöd! Jag får 80% av min lön, jag får över 500kr
Men detta är inget NYHETSVÄRDE i det KOMMUNISTISKA vänstermedia!
#19 Thomas Karlsson
Nu fortsätter du att vara aggressiv i dina kommentarer. Vad tror du att detta kommer att leda till? Personliga påhopp i stil med "fattar du trögt". "har du problem med läsförståelsen" eller frågor om du ska anmäla mig kan du hålla för dig själv. Det är inte mitt problem att du inte klarar av att föra en diskussion på en lugn och ordnad nivå. Inte någon annans heller för den delen. Med det sagt...
Det är bra om du tycker att programmet fungerar för dig. Detta betyder dock inte att det är bra för alla. Arbetsförmedlingens egna handläggare uttrycker en oro när de stöter på människor som inte är förmögna att komma in på arbetsmarknaden i någon form. I slutänden är man dock tvugna att göra det bästa av det på grund av ett regelverk som inte är anpassat efter verkligheten. Det är det här du missar, och det är bland annat de här som Veronica Palm är medveten om och belyser. I praktiken innebär det att den nya sjukförsäkringen främst är till för att få bort människor snarare än att erbjuda en trygghet så länge det finns ett behov av det. Även det missar du. Istället satsar du på att fortsätta vara otrevlig, använda svordomar och ha en allmänt dålig stil i dina kommentarer. Det är synd. Du har säkert en hel del vettigt att komma med om du bara kunde uppträda på ett bättre sätt.
De frågor du ställer i din artikel är främst riktade till Veronica Palm. Skilj på oss som kommenterar och henne. Tack.
Hej Tobias... :D
Jag det är rätt konstigt att han ska börja att "Hota" om att anmäla en, när det är honom själv som inte följar newsmill regler..
med person påhopp, racistiska uttalelser om flyktningar m.m..
Jag hade faktisk påpekad detta igår vart jag tog fram newsmills regler och satta fokus på vad han har brytit emot, men idag var den kommentar 9# "Plötsligt" borta..
Nån onamngiven person har vist varit inne och anmäla den??
där stod också frågor om vad moderaterna har tänkt sig att göra för dom med funktionshinder..
M har användt MYCKET tid på propagande för hur ILLA det kommar att bli OM sossarna kommar till makten med att ALLA funktionshindrade ska hjälpa till
Men är det inte normallt i sån anklagelse att säga vad VI "andra" står för i denna fråga?? vad det är att VI/moderater vill göra "bättre" för dom sjuka med funktionshinder...
Om du kollar på min blogg under nått som heter brist på brådska står där lite om vad regeringen har för planer för dom med olika former av funktionshinder...
M.. man kan inte bara ställa frågor utan att svara SJÄLV på frågor..
Jag har själv ställd dig 4 frågor bara.. och jag har svarit dig upp till FLERA gånger på dina "berömda" 4 frågor, men du vill ju inte erkänna att jag HAR svarit.. det är väl pga du INTE vill erkänna dom svar jag ger dig??
Tobias
VAD menar ST i den debatt - RAMTID I 3 MÅNADER?
VARFÖR har media VÄGRAT skriva om denna ramtid?
VARFÖR har facket VÄGRAT nämna om denna ramtid?
VARFÖR hyllar Veronica 3 månader i dec och LJUGER i sin blogg?
Sluta tramsa nu - Veronica skrämmer tusentals!
Vem är otrevlig?
Jag har källa till 4 frågor där Veronica Palm ljuger
Ni VÄGRAR svara på dessa frågor, går off topic och spammar!
Tobias
Nej det funkar kanske inte för alla men alla TIGER ju om programmet?
Tobias, gör dig själv en tjänst, ägna dig 5-10 min och läs detta
http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/utskotteunamnd/200910/2009_12_08...
Av detta dokument har Veronica Palm sagt 1 sag
180 dagar! Möjligt visst 550 dagar
ALLT ANNAT VIKTIGT som står där då Toibas?
Jag skrev ju källan i början! NI LÄSER DET NI VILL LÄSA, VÄGRAR LÄSA DET NI INTE VILL LÄSA!
#25 Thomas Karlsson
Vi kan gärna gå igenom Alliansens Utskottsinitiativ. Det går att lyfta ut ett antal punkter ur detta yttrande som är värda att kritisera. Den största punkten är nog att prövning ska ske mot hela arbetsmarknaden, vilket i sig är en orimlig utgångspunkt. Detta av den enkla anledningen att det skapar en orättsäkerhet när man inte vet hur långt principen ska sträcka sig. Det blir upp till varje enskild handläggare att avgöra. En sådan försäkring kan vi inte ha. Dock är det så att det är begränsat med utrymme för kommentarsdebatt här på Newsmill, så att inleda en djupare diskussion med dig gällande detta yttrande är inte lämpligt.
Det finns både positiva och negativa delar i den sjukförsäkring som regeringen har infört i Sverige. Jag tror att alla är överens om att vi behöver agera mot det som varit tidigare där människor har slussats ut i ett permanent utanförskap. Däremot så kan inte regeringen, statsrådet och riksdagsledamöterna fortsätta försvara försäkringens nuvarande utformning. Nu senast såg vi att statsrådet hänvisar de personer som nu riskerar att bli utan bostadstillägg, att söka kompletterande ekonomiskt stöd från socialkontoret. Det är inte acceptabelt. Tillsätt en parlamentarisk utredning om framtidens sjukförsäkring (och på sikt även utreda hela det svenska socialförsäkringsystemet). Gör om och gör rätt. Det här är skandal.
Därmed sätter jag punkt för mitt deltagande i diskussionen. Det kommer i vilket fall inte att leda någonstans.
Hej M...
Jag har tagit mig tid att läsa detta du har lagt en link ut på..
Jag ser dock INTE Veronica Palms namn någonstans på dessa papper..
Vad betydar detta M??
Att hon HYLLAR detta??
Som tobias skriver då är det där mot HELA arbetsmarknaden inte realistiskt..
Pga då kan man ju säga att DU & JAG M kan sitta och skriva på en blogg det är FULL arbetsförmåga på ett reguljärt arbete ju..
Vem är det nu som SPAMMER M???
Har jag inte nämd ordet "spegelbild" för dig innan??
Det du håller på med hos Veronica det kallas för "spam/stalking"
Sen att hon skulle ljuga?? tror jag INTE helt på..
Om du kallar det för att "ljuga" när hon säger fint nog jag uttalar mig NÄR dom första 3 månader har gått och man börjar att se den verkliga konsekvens av "den individuella bedömning" på AF i 3 månader..
Vad kallar man/du det då för när DU / moderaterna vägra att erkänna att dom är "ute efter" dom psykisk sjuka med dom nya lagändringerna??
När man håller käften och SJÄLV inte vågar att prata om detta i media m.m....
Kasta INTE med sten när du SJÄLV bor i ett glashus M..
Det är kanske därför det ramlar ner över dig hela tiden med frågor?? pga alla dom sten du kastar med mot folk som INTE ENS sittar vid MAKTEN och kan göra något åt ALLT...
Dom har redan fått skit för vad dom gjorde under deras regeringstid..
PÅ nått tidspunkt måste man komma vidare i livet M..
Även om det gör ONT ibland..
Fokus på NU och inte DÅTIDEN..
Chris
Har du sett en ENDA artikel jan-feb där man skrivit om någon som TVINGAS mot HELA arbetsmarknaden?
Men veronica säger ju hela tiden, sjuka ska JOBBA chris
Om ni inte svarar på mina 4 frågor kommer jag ta bort kommentarer!
Tobias
Vad fattar du inte? ST nämner "ramtid i 3 månader" I dec säger Veronica Palm 3 månader ä för kort, sjuka är inte motiverad
MOTIVERAD TILL VAD TOBIAS?
VARFÖR HAR VI INTE HÖRT "RAMTID I 3 MÅNADER" TIDIGARE TOBIAS???
Kära M...
Tack för at du HOTAR mig med att ta bort kommentare...
Det var/är väl vuxent av dig i och med du INTE vågar att svara på dom..
NEJ, jag har INTE hört ett JÄVLA dugg om VAD som händer på AF..
VET DU VARFÖR M??
Pga där inte händer ett jävla dugg som du själv skrytar om..
Dom väntar bara på att dom 3 månader är gått ur, och SEN kan dom utförsäkra folk, pga då ser det ut som om i statistikkerna att regeringen GJORDE en insats för dom..
Men som du själv skrivar 3 möten av max i allt 3 - 4 timmar på 8 veckor..
Det är inte mycket att skriva om heller eller hur??
Det har ju INGET med rehabilitering att göra, folk har INTE blivit friskar av det..
Dom har blivit påtvungna att skriva att dom har varit där fulltid men ändå har dom bara varit där 3 gånger på 8 veckor..
Tror du att det är därför folk inte hör ett jävla dugg??
M.. det är ju EFTER dom 3 månader att folk får veta att Du och DU klara av detta regjulära jobbet på HELA arbetsmarknaden, även om INGEN vill anställa en för att bara göra den sak och sen ge FULL LÖN för detta..
Varför tror du att Veronica är så tyst själv nu som hon är??
Hon har faktisk skrivit det på sin blogg att hon nänter på att det första kullet med DIG själv incl är färdiga med dom 3 månader och beviset kommar fram i antal personer som kommar att bli HELT AV MED SIN SJUKERSÄTTNING..
Jag tror inte heller det är i din kära Reinfeldts önsketänkning att det kommar ut till folket att ni ju stort sett INTE är därnere ändå när alla tror det pga han INTE har sagt att dom sjuka bara ska vara där 3 gånger på 8 veckor..
Då hade han ju förlorat ansikte i Media, pga folk hade sagt vad fan är det för en form av rehabilitering?? det liknar ju fördoms tids dåliga rehabilitering vart folk blev överlåtit till sig själva som vissa säger dom blev..
Även om man ju faktisk SJÄLV hade kunna söka upp kontakten ju..
3 månader är för kort tid till att få en sjuk till att bli "frisk" man kan i teorien INTE sätta tid på det.. pga det är olika från person till person..
CHP skulle bara ha 3 sjukdagar som psykisk sjuk eller vad det var hon skrev om på nått tidspunkt..
Vad är dina frågor M??
Ska vi göra en deal??
Du svara på MINA frågor?? och JAG svarar på dina IGEN härinne också....
Då ställ dina frågor IGEN då ska jag svara ner till SISTA detalj med MINA ord.. :D
Men kom ihåg att jag förvänter mig att du gör samma sak och besvarar MINA frågor också.. sjuk som sjuk emellan oss..
kanske du kan uppljusa mig om något som gör att jag får ett annat syn på moderaterna när det är tid att sätta sitt kryss.
Mvh. Chris
Christ
Veronica Palm är INTE intresserad av hur det går mig som är i första kullen
Veronica Palm gör ALLT för att svartmåla, hon säger 180 dagar i stället för 550 dagar, INTE ramtid i 3 månader, skrämmer hon inte här då Christ?
Jag klarar inte HELA arbetsmarknaden pga min nacke/rygg, tror du jag är idiotförklarad Christ?
Jag ska troligtvist ha mitt 5:e och sista möte om 2 veckor
Vi har kommit fram mer på 5 möten och 3 månader än vad jag kommit fram till med 8 års bråk med FK och 4 handläggare christ
VAD ska Veronica Palm klaga på efter 3 månader? Misslyckande?
Christ
Är det INTE bra man kommit fram 25% på mig? Hos andra kanske man kommit fram 50%
Är det dåligt Christ?
Hej M...
Jag tror faktisk INTE att Veronica inte bryr sig om dig som individ M..
Problemet är att hon måste fokusera på alla dom som nu här vid årsskiftet gick från sjukförsäkringen över till AF och introduktionsprogrammet..
Det hon menar med att hon inväntar det första kullet det betydar att när alla med dig incl är färdiga med dom 3 månader, då visar det sig hur många som blir godkännda igen under dom nya reglerna för att få "sjukpenning UTAN tidsgränns" som du kallar det för..
Finns där flera sjukersättninger förutan det du kommar att få??
Men det jag vill fram till Thomas det är att då får vi se om hur många av dom sjuka som har fått veta att nu har dom fått mera arbetsförmåga än vad dom hade innan årsskiftet, och hur många som INTE har en arbetsförmåga..
Hur många som blir "helt" friskförklarad" eller bara får stämplen funktionshindrad vilket gör att dom inte går in under sjukförsäkringen mera, men då har blivit anset att kunna klara ett form för anpassat arbete som kanske inte ens finns i verkligheten, eller tillgänglig just då.. vilket då i sin tur/ordning kan betyda att dom står med stora svårigheter fortfarende men plötsligt ska söka jobb men då inte med en sjukersättning men i värsta fall kan tvingas att skulla försörja sig med försörjningsstöd hos socialen..
Det du skrivar med dom 180 och inte dom 550 dagar..
Jag tyckar inte att det skrämmer, jag har ju läst vad moderaterna har kommit ut med för förslag själv och redan då hade/har jag mina farhågor för hur dom har tänkt sig att detta ska gå till på ett humant sätt...
Jag kan även ha mina funderinger över vissa av socialdemokraternas förslag till sjukförsäkringen.. speciellt det du själv dra upp med funktionshindrade ska hjälpa till 1 timme pr vecka allihopa...
Det förslaget tyckar jag själv gott att dom kan göra om, men tro mig det ska dom få höra för OM dom kommar till makten, ingen tvivl om detta Thomas..
Men jag har själv svårt för att hitta sidor vart jag kan läsa om vad Moderaterna själv tyckar i denna fråga om funktionshindrade personer, i och med jag själv är en av dom, då kan en sån fråga betyda MYCKET för vart jag sätter mitt kryss till valet...
Men jag har mina egna räddslar för att dom INTE har något bättre att erbjuda, tvätemot..
Men du får gärnba berätta detta för mig så jag åtminstonde vet vad jag har att välja emellan tack :D
Jag klara INTE heller själv hela arbetsmarknaden pga mina funktionshinder / psykiska problemer / somatiska besvärr m.m..
Men jag känner inte att du eller jag för den saks skuld är idiotförklarad om det är så du ser på det..
jag ser det som att man har kommit fram till att individen (dig, mig och andra) har fått konstaterad vilka svårigheter vi har på det normala arbetsmarknaden...
Då är det att jag själv oroa mig för när regeringen / moderaterna eller femklövret vad man nu ska kalla det för, dom ändra i lagen / förutsättningerna för oss sjuka när dom ändra från ett normallt förekommande arbete till ett reguljärt arbete i stället, vilket ju i princip betydar att man i stället för att "prova" den sjuka mot ett normallt jobb, då ska man "testas" mot ett fiktivt jobb, eks. kan vara som dom sag om hende som tog sitt eget liv Marie-Louise att hon skulle väl kunna klara av ett jobb vart hon skulle bara stå och öppna dören för kundar på Mc Donalds..
I verkligheten är det ju inte ett jobb, pga ingen chef/arbetsplats vill ju ge en person en normal / full lön efter överenskomster för bara att skulle stå och öppna dörra för folk, samtidigt med att dom vet om att denna person ofta kommar att ha extra många sjukdagar vart dom inte ens kommar ut från dörren, om det då är pga fysiska eller psykiska besvärr..
Att dom kan var olabila av sig på arbetsplatsen, vilket kan leda till i värsta fall att kunderna blir skrämda och inte går dit igen...
Kom ihåg att detta är bara ett exempel, kan gärna hitta på flera exempler, men tänkte att det väl var lättast att beskriva det så.. :D
Du har rätt i en grej Thomas.. Jag har inte varit på AF själv ÄNNU i alla fall.. min tid kommar först nästa år om dom inte ändra mera i det innan då såklart..
Men jag pratar ju självklart med andraa som redan går där, och hör deras frustrationer över många olika saker..
Jag kan ju berätta för dig bland annat att stort sett alla dom jag känner till som redan har blivit omförsäkrad än så länge inte har fått en högre inkomst än innan dom blev skickat till AF, och det är inte pga dom hade över 15-35.000 kr innan dess..
men att det först och främst har att göra med att dom inte var medlem av någon A-kassa/facket, och sen blev tvungna att mäla in sig igen före att dom kunde få den lägsta ersättningen på dom 320kr, vilket fortfarende var mindra än innan stort sett..
Att dom då stod när det kom till allt och bara fick ut 223kr före skatt (177kr efter) och sen fick ett beskad om att dom senare på ett icke fastsat tidspunkt ville komma att få en tilläggsutbetalning på dom resterande pengar som FK/AF/REGERINGEN var skyldiga dom..
Men det hjälper ju inte så mycket på det just NU, när det är NU dom har behov för do till räkninger, mat m.m..
Det risikera att sätta dom fullständigt ut av kurs ju.. och OM dom går till socialen har dom ju också deras tydliga regler där för vad man måste uppfylla för man kan söka hos dom, det vill säga att allt som kan ha ett värde som kan säljas ska säljas först m.m..
Jag är jätteglad för din del att höra att du/ni har kommit fram till mera på 5 möten / 3 månader än vad du har gjort på 8 år med 4 olika handläggare..
Igen det som Veronica och jag själv också bland annat försökar att ligga fokus på också det är att där finns en stor majoritet av dom sjuka som faktisk har behov för mera tid än bara så att bli "friska" och klar till arbetsmarknaden igen, speciellt efter så många års sjukskrivning..
Som alla vet då är det ju inte på AF dom ger Medicinsk vård och behandling ju.. dom ger råd och stöd till hur man ska klara sig på en arbetsplats OM man är klar till det, och inte är för sjuk ju...
Som svar till din fråga om det inte är bra att dom har kommit fram till att 25% passar bra till dig..
JO självklart är det det.. OM det är det DU känner att du klara av ju..
Har du varit helt 100% Oarbetsförmågan om jag får fråga dig nu??
Eller du har altid haft bara en liten arbetsförmåga kvar??
Många av dom som är oroliga nu, det är dom som känner sig helt oarbetsförmågna mot allt arbete som finns ju..
Men dom är rädda för att dom ska få veta som CHP säger.. ALLA kan jobba om man självklart inte liggar i respirator ju eller liknande..
Där finns en stor risk för att dom får veta efter dom 3 månader på AF när dommen då fallar efter dom nya sjukreglerna / rikningslinjerna att deras sjukdom TYVÄRR inte är nog för en sjukskrivning, men bara nått dom får leva med och jobba bort m.m..
Eller att dom blir pressade till att åtminstonde säga okay jag "testar" bara 25% att arbeta bara för att kunna behålla min ersättning lite ännu..
men OM man säger det, då har man som i mina ord låter såhär
(ger du FAN lillfingret, ja då kan du vara säker på att han tar HELA jävla armen)
Forlåt mitt språk Thomas, och sättet att uttrycka mig på, men jag har under dom senaste 3 år haft MÅNGA tura fram och tillbaka med FK pga dom hänger sig upp på småsakar, eller själv bara bedömmar nått som min läkare inte kan se..
Dom ser bort från ALLT han har skrivit, och fått nån annan läkare som inte ens har träffad mig till att säga att jag har 100% arbetsförmåga...
Då litar man inte mycket på FK/myndigheter mera kan jag då säga till dig..
Och det har inte blivit bättre för min del att läsa hur dom har ändrat i socialstyrelsens riktningslinjer för psykiska sjukdommar..
Då känner jag verkligen att dom gör ALLT dom kan för att få ut mig av sjukförsäkringen, trots mina funktionshinder/psykiska problem..
det du skrivar med kanske 50% hos andra.. JO självklart är det bra OM personen/individen SJÄLV tror/tyckar att han/hon klara av det, annars är det INTE bar i mina ögon..
Och skulle dom testa på och det visar sig att redan snabbt efter att dom INTE klarar dom 50 eller 25%. då borde det vara en självklarhet att dom fick bli 100% sjukskrivna igen och få den vård/behandling som dom behöver ju.. eller hur??
Fick jag svarad på dina frågor Thomas?? annars får du säga till mig igen då ska jag försöka igen..
Kan du ge mig lite svar på dom frågor jag har ställt dig med hänsyn till allt detta med sjukförsäkringen / funktionshindrade / psykisk sjuka m.m.???
Då hade jag varit jätte tacksam ska du veta..
Mvh. Chris
Hej Thomas...
Varför har du inte svarit mig tillbaka??
Jag vänter fortfarende ju :D
jag vet du är och har varit på nätet M/thomas..
Men du väljar att låta bli svara tillbaka TROTS jag har svarat på dina frågor..
varför är detta rätt tyckar du???
Att JAG ska svara, men DU ska INTE.. ge och ta med samma sind..
nu när dina kommentare ändå blir tagit bort hos Veronica kan du väl svara på MINA frågor härinne på din EGEN SIDA M / Thomas
Oj. Här var det massvis av borttagna kommentarer. Öppen diskussion, hurra!
Vissa människor ska helt enkelt inte ha tillgång till "ta bort" funktionen.