[...] på Newsmill om ”handskakningsdomen” Posted on 10 februari, 2010 by kentekeroth I religionsfrihetens namn får man uppföra sig hur man vill Tingsrättens dom mot Arbetsförmedlingen vittnar om en situation i Sverige som helt spårat ur. [...]
Blogg:Artikel på Newsmill om ”handskakningsdomenR, 2010-02-10, 15:07
Finns alltför många medlöpare till den antidemokratiska islamofacismen...
19 kapitlet 1 § brottsbalken: "Den som, med uppsåt att riket eller del därav skall, med våldsamma eller eljest lagstridiga medel eller med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt eller att del av riket skall sålunda lösryckas, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande, dömes för högförräderi till fängelse i tio år eller på livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år."
Permalänk | Anmäl
Dannie, 2010-02-10, 14:57
Om man belönar missanpassning med 60000 kronor så får man inte bli förvånad om missanpassningen bland invandrarna ökar...
Permalänk | Anmäl
Nej Till Kvinnofobi, 2010-02-10, 15:14
Mindre religion, mera reson.
Permalänk | Anmäl
Infidel, 2010-02-10, 15:20
Bra skrivet Kent!
Ni i SD är de enda kvarvarande vettiga människorna över huvud taget i Svensk politik, och har garanterat min röst till valet i september!
Permalänk | Anmäl
Men suck, 2010-02-10, 15:29
Det är helt sjukt att ALLA politiker kollektivt verkar ha glömt bort vad "religionsfrihet" EGENTLIGEN står för. Här kommer en liten repetition för dem, som uppenbarligen är extremt välbehövlig:
Religionsfrihet skapades för, och innebär att:
---------------------------------------------------------------------
Ingen ska bli förföljd eller dömd av staten för den religion man tror på. D.v.s. bara för att man tror på en viss gud, eller har en viss bok hemma i sin egen bokhylla, så ska inte staten kunna utöva några sanktioner mot en. Ett exempel på länder där detta inte finns är Saudiarabien, där det enligt statssanktionerad lag är olagligt att inneha en bibel. (Saudiarabien finansierar förövrigt en majoritet av alla moskéer som byggs i tilltagande takt över hela Europa)
Religionsfrihet skapades INTE för, och innebär INTE att:
-------------------------------------------------------------------------------------
1.
Man ska få gå emot hur en arbetsgivare vill att man ska vara klädd på jobbet.
2.
Man ska få bete sig på ett sätt som är negativt för arbetsgivaren gentemot dess kunder, t.ex. genom att vägra ta kunder i hand, vägra visa ansiktet för manliga kunder, eller ta längre pauser från arbetet än vad som är tillåtet för att "be" eller vad man önskar kalla det.
3.
Man ska få bete sig på ett sätt som är negativt för arbetsgivarens verksamhetsmål, t.ex. genom att vägra visa ansiktet för barn som håller på att utveckla sin sociala interaktion med andra människor.
4.
Man ska få dölja sitt ansikte var man vill och därmed t.ex. lätt kunna fuska på prov i skolan (genom att låta någon annan maskerad person göra provet åt en) eller fuskåka på någon annans personliga busskort (detta har hänt i Sverige redan, och de stämde busschauffören till DO då han i enlighet med sitt reglemente bad om att få se dessa maskerade resenärers ansikten för att kunna verifiera att det var deras eget busskort).
5.
Man ska få undantag från lagar som förbjuder maskering under demonstrationer och liknande situationer.
6.
Man ska få påverka, trakassera och störa andra människor som inte är intresserade av just den sagobok som man själv råkar tro på, t.ex. genom att bygga höga torn med högtalare i, som dag och natt spelar upp en massa utdrag ur denna sagobok när folk antingen försöker sova eller bara föra ett privat samtal flera kvarter därifrån, oavsett om man kallar dessa för "sagobokstorn", "minareter" eller "konstruktioner för effektiv psykologisk nedbrytning av alla som inte har underkastat sig den religion man vill", och oavsett om dessa torn nämns i den sagobok som man råkar tro på eller inte (vilket de förövrigt inte ens gör i fallet med islam).
7.
Man ska få förbigå de alldeles vanliga och accepterade lagar som finns i de flesta samhällen och städer angående att inte få uppföra byggnader som bryter mot eller förstör den estetiska profilen eller stadsbilden, genom att tydligt "sticka ut" eller i övrigt tydligt ses ej höra hemma.
8.
Man ska få ta upp ett oproportionerligt stort fokus och utrymme i samhället bara för att man tror på en viss sagobok, eller få specialbehandling eller på annat sätt få bete sig på något sätt som inte anses vara acceptabelt för alla andra som inte råkar tro på samma sagobok.
9.
För att fascistiska system utformade för att maximalt utnyttja och kontrollera folk ska få undantag från alla möjliga lagar bara för att de kallar sig en "religion".
10.
För att folk ska kunna hävda att de är "förföljda" så fort de inte får utöva och pracka på alla andra sina fascistiska förtryckarsystem som de kallar religioner, och därmed hävda att allt annat trots allt skulle bryta mot religionsfriheten, i något slags sjukt cirkulärt resonemang.
Slutligen något som de flesta också verkar ha missat:
Religionsfrihet gäller INTE bara de "stora" religionerna, utan även vilka religioner som helst, oavsett om bara en enda person tror på just denna religion. Samma respekt som t.ex. Islam ska alltså ges till en religion som tror på det flygande spaghettimonstret, eller en religion som tycker att det är hädelse att inte ha ett plakat med en bild på Muhammed i varje gatuhörn. Enligt religionsfriheten så ska personen som tror på den senare religionen respekteras precis lika mycket, och förföljas precis lika lite, som någon som tror på de stora religionerna. Däremot så ska folkets vilja också respekteras precis lika mycket ifall de inte vill ha en bild på Muhammed i varje kvarter, som i fallet att de inte vill ha störiga, fula torn avsedda att psykologiskt påverka folk och påtvinga dem en annan religion i sina städer, eller låta folk gå omkring maskerade ute i samhället och på sina arbetsplatser.
Många verkar dock idag tro att vissa religioner är "mer jämlika än andra", men detta är alltså INTE är fallet, och SPECIELLT inte enligt religionsfriheten!
Permalänk | Anmäl
Jonas D Persson, 2010-02-10, 15:33
Skadeståndsdomen är samhället i ett nötskal år 2010. Så sjukt har det blivit tack vare sju eniga riksdagspartier som under alla år omhuldat mångkulturalismen som en helig ko. Nu har det gått så långt att muslimer ,som mentalt lever kvar på medeltiden,kan få betalt för att vägra hälsa på kvinnor. Varelser som enligt deras syn är mindre värda och helst inte ska vistas på arbetsplatser. Det är bara SD som talar klarspråk och för deras talan. Min röst har ni garanterat till nästa val!
Permalänk | Anmäl
Veronica, 2010-02-10, 15:35
Domen är egentligen inget nytt. Sedan länge har svensk politik gått ut på att, "starka" ska försörja "svaga", annorlunda uttryckt bestraffa de som sköter sig och belöna de som missköter sig.
Systemet fungerade ändå förvånansvärt bra fram tills nu. Vi kan tacka invandringen för att förändringar är på gång.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2010-02-10, 15:59
Tack för en bra artikel!! Denna dom kommer att bli en milstolpe i Svensk inrikespolitik.
Den liksom Jimmie Åkessons debattartikel i Aftonbladet är händelser som verkar väcka oss slumrande Svenskar.
Jag är övertygad att Sverigedemokraternas väljarstöd ökade kraftigt igår efter domens offentliggörande.
Lägger man örat mot marken hörs mullret från folkdjupet mot denna dom...
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2010-02-10, 16:22
Hur många gånger per dag förekommer det att invandrare kallar flickor för hora eller svennehora, i de svenska skolorna? Blir de anmälda till diskrimineringsombudsmannen? Får de några sanktioner? Svar nej. Det bara accepteras... Världen är galen...
Permalänk | Anmäl
Ingrid, 2010-02-10, 16:26
Bra skrivet!
Jag, liksom flera invandrade bekanta, är fly förbannade över att så många som vårt land öppnat famnen för inte kan visa vanligt jävla hyfs!
Det här måste tas tag i och de enda som tycks intresserade är SD.
Permalänk | Anmäl
Herman Hedning, 2010-02-10, 16:27
Förvånansvärt nyanserad artikel av Ekeroth.
Vad har hänt med Sverige? Genom att förolämpa en kvinna kan en inskränkt man få 60000 i skadestånd.
Jag blir så upprörd över våra politiker, över DO och över situationen i vårt land att jag snart börjar överväga att emigrera. Sverige kommer att krackelera som nation om massinvandringen från länder med främmande kultur fortsätter i nuvarande takt och inget görs för att anpassa dessa människor i samhället. Jag vill inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle där min dotter blir kallad för Svennehora, utan att något görs mot de som förolämpar henne. Jag vill inte att min son ska behöva lämna mobiltelefonen hemma p.g.a. han är rädd för att bli rånad av invandrarligor i skolan.
En fråga till alla här inne på Newsmill, hur gynnar denna invandring Sverige? Det är en fullständig gåta för mig att vi hamnat i den här situationen. Sverige som var världens bästa land för inte så många år sedan, skakas nu av fattigdom, ghetton, utanförskap, bilbränder, upplopp etc....
Permalänk | Anmäl
Ingemar, 2010-02-10, 16:50
Tack för en bra artikel.
Permalänk | Anmäl
tidosss44, 2010-02-10, 17:19
Fega politiker har abdikerat i denna fråga och i praktiken lämnat över Sveriges invandrings- och integrationspolitik till juristena i Migrationsdomstolarna och hos DO.
Detta är ett skäl till att SD behövs i svensk politik. Invandringspolitiken ska avgöras av folket, inte av juristerna.
Permalänk | Anmäl
Elin Eriksson, 2010-02-10, 17:19
Din argumentation är lika självklar som att solen går upp på morgonen och ner på kvällen. Du slår huvud på spiken när du säger:
”...Är det så svårt att ta seden dit man kommer? Åker jag till Thailand tar jag av mig skorna om jag besöker ett av deras tempel. Reser jag till ett muslimskt land kommer jag inte förvänta mig att en kvinna tar mig i hand...”
Permalänk | Anmäl
Mikael, 2010-02-10, 17:50
Som svensk kvinna ar jag djupt bekymrad over att varldens mest jamlika land tar ett sadant groteskt steg bakat. Idag har jag bestamt mig for att rosta pa SD 2010. Sa har kan det inte fortsatta. Jag sorjer for alla tjejer/kvinnor i Sverige som nu enligt lag maste finna sig i att bli sarbehandlade pga deras kon..... Det ar ju helt sanslost!
Permalänk | Anmäl
kattis, 2010-02-10, 18:32
En invandrare vägrar ta en kvinna som är chef i hand vid en anställningsintervju i Sverige.
Han får skadestånd, hon blir kränkt. Det borde vara hon som fått skadestånd av Arbetsförmedlingen.
Godare tider för personaluthyrningsföretagen.........
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2010-02-10, 18:45
Byt ut den Muslimska mannen till en Svensk man. Byt ut kvinnan till en Muslimsk kvinna med burqa.
Hade han räckt fram handen, då hade hon fått ett enormt skadestånd.....
Likhet inför lagen, sällan......
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2010-02-10, 18:49
Kent Ekeroth gör självklart en korrekt analys av denna pinsamma incident. Blir detta domslut den enskilda händelse som öppnar ögonen på de stora massorna och inspirerar till folklig resning?
Permalänk | Anmäl
Tomas F, 2010-02-10, 18:59
Tack för att du talar klarspråk Kent Ekeroth.
Jag är uppriktig när jag säger att SD mer och mer vinner min respekt.
/N
Permalänk | Anmäl
N, 2010-02-10, 19:38
Haha. Sionisten Kent Ekeroth som själv erhållit skadestånd efter det han sparkats ut på grund av "olämpligt uppträdande", är väl den som är minst lämpad att uttala sig i denna fråga. Snacka om självmål.
Kent Ekeroth praktiserade på Sveriges ambassad i Israel, en praktikplats som han enligt ambassadpersonalen, erhållit tack vare en vilseledande ansökan. Kent Ekerot utnyttjade flitigt ambassadens datorer för att skriva i sin sionistiska och Sverigefientliga blogg.
UDs personalchefs omdöme om Kent Ekroth: "En sån person kan vi helt enkelt inte ha vid ambassaden".
Permalänk | Anmäl
Rammstein, 2010-02-10, 21:31
Oh, nu har judehatarna, #21,22, vaknat också.
Tramp, tramp, tramp, tramp, tramp...
Här är ett tal från ledaren till #21,22
http://www.youtube.com/watch?v=2VruioFzIwg
Permalänk | Anmäl
Adolf Hynkel, 2010-02-10, 22:07
@23 Adolf Hynkel
Vad svamlar du om? Såvitt jag vet har Kent Ekeroth tagit avstånd från judendomen och förespråkar att judar ska undertrycka sin kultur om de ska bo i Sverige. För egen del anser jag att judar har rätt att utöva sin religion inklusive manlig omskärelse och kosherslakt samt ha rätt att bära kippa även under anställningsintervjuer m.m.
Om det är någon som hatar judar i sammanhanget så är det Ekeroth och hans brunskjortskamrater. Här kan vi se SDs partisekreterare och homofoben Björn Söder glatt marscherande tillsammans med judehatarna och rasisterna i Front National:
http://www.youtube.com/watch?v=uuRiuowdCX0
Det fanns inga gaskamrar i Auschwitz enligt Front National-ledaren Le Pen.
Permalänk | Anmäl
Rammstein, 2010-02-10, 23:05
Bra skrivet.
Jag vill också gärna tipsa om statsvetaren och samhällsdebattören Dilsa Demirbag-Sten (DDS) som skrev en mycket bra artikel "Undantagslag" i Expressen/kultur 2010-01-27 i samband med att Mosa Sayed lade fram sin doktoravhandling "Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige". Länk se nedan.
.
DDS pekade på att Mosa Sayed syftar till en ökad tillämpning av islamisk sharia i svensk lagstiftning.
DDS talar också om att idén om mångkultur har blivit en ideologi "ett politiskt system och redskap".
.
DDS hävdar att begreppet invandrare "numera är synonymt med muslimer, som antas ha kollektiva intressen - vilket alltså enligt den aktuella avhandlingen bör respekteras i mångkulturens namn".
http://www.expressen.se/kultur/1.1860136/undantagslag
Permalänk | Anmäl
Anja, 2010-02-10, 23:54
Bra skrivet.
Jag vill också gärna tipsa om statsvetaren och samhällsdebattören Dilsa Demirbag-Sten (DDS) som skrev en mycket bra artikel "Undantagslag" i Expressen/kultur 2010-01-27 i samband med att Mosa Sayed lade fram sin doktoravhandling "Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige". Länk se nedan.
.
DDS pekade på att Mosa Sayed syftar till en ökad tillämpning av islamisk sharia i svensk lagstiftning.
DDS talar också om att idén om mångkultur har blivit en ideologi "ett politiskt system och redskap".
.
DDS hävdar att begreppet invandrare "numera är synonymt med muslimer, som antas ha kollektiva intressen - vilket alltså enligt den aktuella avhandlingen bör respekteras i mångkulturens namn".
http://www.expressen.se/kultur/1.1860136/undantagslag
Permalänk | Anmäl
Anja, 2010-02-10, 23:55
Jag håller med Rammstein ,Ekeroth hade blivit en perfekt kapo under WW2.
Anja
Om du läser svaret som kom till SVD så märker du omedelbart att DDS(som du kallar henne) som vanligt yrar i nattmössan,många insatta personer och yrkesmänniskor,professorer har fastslagit detsamma:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sayeds-avhandling-om-sharia-ar-ett-...
Du bör inte svälja med hull och hår allt som på ett känslomässigt plan tilltalar dig,i likhet med newsmillgalningen Stina-för du är väl inte hon? Hur lågt kan man sjunka isåfall?
Permalänk | Anmäl
Nej till nSDap, 2010-02-11, 00:35
Kul att se den handfull förvirrade vänsterextremister som mot slutet irrat sig in i denna tråd. Deras enda "argument" är som vanligt att repetera den världsfrånvända lögnen "SD är nazister".
Läs istället vad som står i artikeln och svara på det, eller gå och krossa några rutor med era AFA-kompisar istället...
Permalänk | Anmäl
Jonas D Persson, 2010-02-11, 02:06
Det var nog det vettigaste jag läst i dag!
Permalänk | Anmäl
Janne, 2010-02-11, 03:05
"... vi hetsar inte olika människor mot varandra för att vi kommer fram till slutsatsen att det gynnar synen på en judeonazistisk stat i MÖ."
Det är ett upplysande debattklimat du för med dig, #21 Fabian Kvist. Finns det ingen värre förolämpning du kan komma på än att likställa judar med nazister?
Tack NewsMill, för att vi får debattera fritt!
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2010-02-11, 08:46
#22 Rammstein. Du menar att det var okej att avskeda honom för "olämpligt uppträdande" pga partitillhörighet i SD. Men många har tillhört olika partier, från moderaterna till vänsterpartiet, och arbetat där utan uppsägning. Att grund för avskedande var partitillhörighet i SD visar att allt utanför en snäv PK-ram inte tolereras i Sverige. Beslutet strider mot vår demokratis principer och lagen. Hade inte juridisk upprättelse getts vore vi formellt diktatur. Kanske ditt ideal?
.
Genom att kalla balanserat Israelpositiva för "judeonazister" visar du att du är en del av det Kent beskriver. Ett annat exempel är en chef på migrationsverket som avskedades pga han var Israelvän. Är exempel på tendensen Ekeroth uttrycker och exemplifierar mer försiktigt och nyanserat än jag nu gör, där extrem vänster dikterar. Vi två har inget gemensamt. Den som kallar en Israelvän för nazist är ännu (med god marginal) i de flestas ögon tokextremist.
Permalänk | Anmäl
Magnus A, 2010-02-11, 09:23
DO sviker de svenska medborgarna och den svenska demokratin.
Eller som Erik Cornell skriver i sin artikel i SvD 2010-02-09 "DO sårar vårt rättsmedvetande". Länk till artikeln nedan.
Erik Cornell har varit ambassadör i Turkiet, Västafrika och Bosnien m fl muslimska länder. I sitt nuvarande engagemang med att främja integration av invandrare och deras barn i det svenska samhället, har Cornell funnit, att DO "EFFEKTIVT LYCKAS SABOTERA MYCKET AV DET ARBETE SOM MÄNGDER AV FRIVILLIGA KRAFTER NEDLAGT UNDER MÅNGA ÅR."
Man tror inte sina ögon och öron. Men vi ser alla att islamisttrollen effektivt tränger vår demokrati och frihet tillbaka. Alla vi som tror på den svenska demokratin och friheten, måste kämpa för dess existens. Våra politiker är blinda och ser inte den "trojanska hästen".
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/do-sarar-vart-rattsmedvetande_4236687.svd
Permalänk | Anmäl
Stina, 2010-02-11, 09:36
Bra skrivet!
Det finns ett antal löjeväckande fall med DO i sådana här frågor. Folk ska ta seden dit de kommer!
Permalänk | Anmäl
Verklighetsförankring, 2010-02-11, 10:29
#24 Rammstein. När det gäller religiös slakt uppfattar jag att SD inte s a s vill avskaffa religionsfrihet utan kräver bedövning och konktroll samt med regler vill begränsa omfattning av detta förfarande.
.
Jag ogillar högerpopulisten Le Pens parti och just efter att SD för något decennium sedan (då fick de ett ekonomiskt stöd och Söder fotograferades) beslutat att stoppa all kontakt med dem. Det högerpopulistiska (halvfascistiska...) NF bjöd en förintelserelativist att föreläsa i norr men är splittrade och i södra Frankrike judars förstahandsval, men judar kanske som Israelvänner "judeonazister" för dig?
.
Visst finns mindre begåvade bl a rasister svärmande nära SD, och jag tror inte sista medlem/politiker med grumlig bakgrund och åsikt lämnat dem (förvånas ej vid ny Skandal), men partiet är begåvat och begåvas med mängder av erfarna politiker, vilket jämte SD:s traditionella antirelativistiska "högerposition" gör dem till en viktig politisk kraft i Sverige. Jag kan ogilla vissa personer i SD men kan inte bortse från deras politiska betydelse. Har läst partiprogram där utrikespolitik är för nationellt separatistisk, men vet att ändring pågår mot en realistisk samarbetsvillighet.
.
Jag hade gärna sett att borgerliga partier eller socialdemokraterna haft en verklighetsförankrad syn på invandring, men verklighetsförankring tycks lika osannolikt som science fiction i svenskt politiskt-filosofiskt klimat. SD är nu långt ifrån vad man var före ND-avknoppning. Att många av dagens SD-politiker fanns i SD kring år 2000 och att en för ett decennium sedan vid ett tillfälle poserade med Le Pen som då gett SD pengar... visst.
.
Om vi jämför nämnda fadäs med hur många i V:s styrelse som nu är medlemmar i svensk-kubanska föreningen och/eller liknande organisation för Nordkorea... Faktiskt rätt många, men det nämns sällan i V-flirtande media.
.
Att SD av såna som du (bl a mot Israelvänner hetsande) kallas reaktionära är inget problem, snarare tvärtom.
.
Men -- trots att du har en osmaklig ideologi där du kallar israelvänner nazister -- gräv gärna fram otrevligheter inom SD så de blir mer rumsrena än de redan är!
Permalänk | Anmäl
Magnus A, 2010-02-11, 10:43
Förändra snarast lagen om religionsfriheten såsom den är utformad för närvarande. Den har för länge sedan spelat ut sin roll.
Detta exempel visar bara på att lagen om religionsfrihet nu blivit ett vapen för extremister (läs muslimer) att ta till varje gång dessa anser att något står i konflikt med deras religiösa övertygelse.
Är det rimligt att vi i en sekulärt upplyst demokrati år 2010 skall behöva knäböja oss för religiösa stollar och anpassa oss till fanatiker som vill vrida samhället tillbaka till medeltiden ?
Dags att vakna upp på allvar !
Permalänk | Anmäl
O.Karlsson, 2010-02-11, 10:48
#35 O Karlsson. Detta har inte med religionsfrihet att göra, då den inte ger religioner positiva rättigheter. Detta har -- och det säger även DO explicit (hur kan du missa det?) -- med mångkulturalism att göra. Särrättighet i namn av identitetspolitik eller erkännandets politik.
.
En med fortsatt stor invandring mycket större andel muslimer än nu -- där undersökningar t ex visar att 1 av 4 i Tyskland känner sig som tysk och varannan i Frankrike mer som fransk än muslim -- innebär ett stort problem genom att en grundbult i religionen islam är att omvandla samhället till ett islamiskt där religion och politik är ett och islam dominerar över och underkuvar annat.
.
Att om så bara påpeka önskan om mindre invandring är i Sverige och i väst i stort blockerat genom den politisk-filosofiska diskurs som bl a är mångkulturalism (och även kulturellt självhat) där den som gör det stigmatiseras. (Nu ökar även stigmatisering av dem som är Israelvänner.)
.
Att införa religionsförbud är inte rätt metod. Såväl det som vackra liberala deviser är helt chanslöst mot ett i vårt samhälle expanderande och målmedvetet islam.
.
En andra sak som kan leda till stigmatisering i Sverige är att vara kritisk till och/eller varna för islam.
Permalänk | Anmäl
Magnus A, 2010-02-11, 11:18
(Rättelse kommentar #36: "varannan [muslim] i Frankrike [känner sig] mer som muslim än fransk" skulle det stå.)
.
En programledare på CNN nämnde mina siffror:
.
http://www.youtube.com/watch?v=L9BF0IpgpV4#t=400
Permalänk | Anmäl
Magnus A, 2010-02-11, 11:31
Man vet inte om man ska skratta eller gråta!
En könsdiskriminerande handling blir alltså underlag för en etnisk diskriminering och skadestånd! De rena monte pyton!
Permalänk | Anmäl
Tjenamoss!, 2010-02-11, 11:35
Tjenamoss!:
Hehe, helt korrekt! Sverige gör sig till åtlöje genom detta.
Permalänk | Anmäl
Verklighetsförankring, 2010-02-11, 12:12
@31, 34 Magnus A
Jag menar inte alls att det var rätt att avskeda Kent Ekeroth. Inte heller var det rätt av Arbetsförmedlingen att dra in bidraget för den muslimske mannen. Jag påpekade bara Ekeroths hyckleri.
Ekeroth och hans meningsfränder hyser ett stark förakt för Sverige och Sveriges lagar. Att en svensk domstol finner att en statlig myndighet brutit mot lagen och åläggs att betala skadestånd föranleder Kent Ekeroth att skräna om att vi lever i en "politiskt korrekt diktatur". Verkligen? Var det inte just mot den politiska korrektheten som den muslimske mannen bröt när han inte tog den kvinnliga vd:n i hand?
Att SD "stoppar kontakter" och "tar avstånd" från sådant de plötsligt inser kan vara en belastning för partiet imponerar inte på mig. SD är ett rasistiskt parti och kommer så att förbli. Givetvis finns det inte plats för någon DO i SDs Sverige. Partiet vill ju införa diskriminering.
Permalänk | Anmäl
Rammstein, 2010-02-11, 12:17
@37 Magnus A
Nationalism hör inte hemma i varken islam eller kristendom. Självklart att man ser sin religiösa tillhörighet som viktigare än sin nationella. Stater kommer och går Gud består.
Nationalismens konsekvenser har vi bland annat kunnat bli varse genom de två världskrigen.
Permalänk | Anmäl
Rammstein, 2010-02-11, 12:34
"Nationalismens konsekvenser har vi bland annat kunnat bli varse genom de två världskrigen."
Just det, Rammstein. När folken väl samlats i sina respektive länder så blev det fred till slut efter den livsfarliga kulturblandningen som rådde före krigen.
När tyskarna fördrivits från Östeuropa blev det fred. Samma logik följer Mellanöstern. Så länge judar och araber är blandade så råder krig. Lösningen är att araberna bor i arabvärlden och judarna i Israel. Så kan nationalism leda till fred.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2010-02-11, 12:43
@42 Bo T
"När folken väl samlats i sina respektive länder..."
Folken samlades i massgravar och utrotningsläger.
Östeuropa hamnade under sovjetiskt kommuniststyre. Och inte var det tyskar som fördrevs från Östeuropa. Det var judar och romer.
Av din imbecilla kommentar sluter jag mig till att du uppskattar SS Einsatzgruppen och deras åtgärder gentemot den "livsfarliga kulturblandingen".
Permalänk | Anmäl
Rammstein, 2010-02-11, 13:54
#36 Magnus.
Jag menar förstås inte att lagen om religionsfrihet i sig är vad som är problemet.
Problemet är att denna lag nu missbrukas av nyinflyttade grupper i samhället som överhuvudtaget inte har någon respekt för religionsfrihet i sig eller ens tolerans för oliktänkande.
På så sätt används nu denna lag genom att den har ett sådant tolkningsföreträde som slagträ för att kunna hävda sin egen rätt in absurdum på andras, i detta fall majoritetsbefolkningens bekostnad.
Lagen om religionsfrihet får inte vara något helt oantastlig när det visar sig att den som i detta fall kan utnyttjas av grupper som endast använder sig av de fri -och rättigheter som ett demokratiskt upplyst samhälle erbjuder sina medborgare då det passar deras syften utan en tanke omvänt på sina egna skyldigheter.
Allt detta hade självklart inte varit något problem utan den enorma massinvandringen av främst muslimer.
Lagen om religionsfrihet som den nu tolkas är endast symptomet på något sjukt. Sjukan består ytterst av den okontrollerade och världsfrånvända massinvandringspolitik som bedrivits och oförändrat bedrivs av våra naiva politiker.
Permalänk | Anmäl
O.Karlsson, 2010-02-11, 14:14
Rammstein "Och inte var det tyskar som fördrevs från Östeuropa. Det var judar och romer."
Vem har gett dig historielektionerna?
Vad hände med den tyska befolkningen i Ostpreussen?
Permalänk | Anmäl
Naivtive, 2010-02-11, 15:40
Tack Kenth. Denna dom ökar förmodligen väljarnas "flykt" till SD, så välkommen till Riksdagen efter September 2010. Hoppas att (som jag anar) blir betydligt mer än 4-5 % av väljarstödet. Många kommer att rösta SD även om inte alla vill tala om det nu.
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2010-02-11, 15:45
Religionsfrihetslag (1951): http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19510680.htm
Om religionsfrihet
1 § Envar äger rätt att fritt utöva sin religion, såvitt han icke därigenom stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.
1. Kvinnor som är klädda i nikaq stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse för svenska folket blir irriterade och frusterade på deras lögner och missbruk av DO.
2. De använder sin religon som en¨bortförklaring och ursäkt för sina handlingar återigen stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.
3. Det verkar som att det kan ske en tolkning att det kan vara en skattefinanserad och ses som den förmildrande omständighet att ha en religös övertygelse hos DO och Länsrätten. Har Svensk lag verkligen tolkas rätt?
4. Muslimer ska inte tolerera andra seder och bruk och livsåskådning, men alla andra ska göra det. Menas inte tolerans ömsesidig respekt och ömsesidig förståelse?
Permalänk | Anmäl
Svenska, 2010-02-11, 16:22
@45 Naivtive
Du vill alltså förlägga Ostpreussen till Östeuropa. Är du kommunist?
Att dessa tyskar fördrevs och massmördades måste väl tilltala etniskrensningsförepråkare som Bo T och sverigedemokrater i allmänhet.
Nationalstatstanken som SD bekänner sig till är en fullkomligt förlegad, förfelad och farlig ideologi som föder terrorism, etniska rensningar och folkmord.
Permalänk | Anmäl
Rammstein, 2010-02-11, 16:31
#41 Rammstein,
Det är inget fel med nationalism. Amerikaner är nationalister, utan att vara av en ras, en religion, ett ursprung. Istället är detta mångfaldiga 300 miljons folk förenade kring en idé, den amerikanska revolutionen, och en samling grundläggande principer, den amerikanska konstitutionen. Rasismen i Amerika är kvarlevor från tidigare samhällen, och minskar ständigt tack vare de vägledande principerna i konstitutionen och revolutionen. Dr. Martin Luther King, Jr. förbättrade Amerika genom att klargöra skillnaderna i Amerika mellan idealen och verkligheten. Idealen vann, verkligheten förbättrades drastiskt. Turkiets kemalister är också nationalister, men deras definition av turk är inte heller baserat på ras eller religion, utan på principer. "...it is not a description of ethnicity [the Turkic ethnicity] but a commitment to an 'imagined' nationhood... Kemalist ideology defines the "Turkish People" as "those who protect and promote the moral, spiritual, cultural and humanistic values of the Turkish Nation."
50-talets Sverige med blonda, blåögda, vita medborgare, Hjördis Petterson och Lille Fridolf är för evigt borta. Vad innebär det idag att vara svensk, att vara europé? Fransmännen söker vägledning, inte i Front National, utan i franska revolutionen. Vilka är Sveriges självklara sanningar, orubbliga principer? Det är dagens läxa, flickor och pojkar, och ni kommer att jobba med detta de kommande 50 - 100 åren. Mitt råd, för ett demokratiskt, modernt, sekulärt Sverige, lyssna på sekulära invandrare från muslimska länder, som Nalin Pekgul, Dilsa Demirbag-Sten, Evin Rubar, m.fl. Och vill SD vinna Rosenbad så är det bäst att de också definerar "svensk" som Amerika definerar amerikan, som Frankrike definierar fransk, som kemalisterma definerar turk; ett mångfaldigt folk förenade kring grundläggande principer, inte ras, blod och mark, som nazisterna...
We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Declaration_of_Independence
Permalänk | Anmäl
Kemalist, 2010-02-11, 17:02
#48 Rammstein
Menar du vad du säger? "Nationalstatstanken ...är en fullkomligt förlegad, förfelad och fralig ideologi som föder terrorism, etniska rensingar och folkmord."
.
Sverige är grundat på nationalstatstanken. Jag tcker inte att jag har sett så mycket terrorism, etniska rensningar och folkmord i Sverige under modern tid. Har du?
Hur tycker du att vi ska bygga upp ett fungerande samhälle eftersom du förkastar det här? Hur ska ditt alternativa samhälle fungera rättsligt, ekonomiskt etc?
Permalänk | Anmäl
Stintan, 2010-02-11, 17:07
Sluta gnälla nu och väx upp. Typiskt svennigt att göra stor sak av liten.
Jag är som svensk demokrat (alltså inte detsamma som sverigedemokrat) och frihetssträvande person förstås helt emot Burka och andra kvinnoförnedrande uttryck,
men att 2010 inte känna till att det är world wide vanligt både inom islam, judendom och även vissa kristna riktningar att visa respekt mot sin hustru och andra kvinnor genom att inte ta i hand visar på småsinthet och kanske t.o.m. okunnighet.
Att ta i hand anses lite oblygt, ungefär som att snyta sig vid matbordet. Exakt vad är problemet?
Läs på lite Kenta, och låt inte kampens rus förblinda dig. Eller vad hade du tänkt, vad gör du förresten när HM Konungen inte sträcker fram sin hand direkt? Ytterligare något att tänka på för SD:s berömda etikettavdelning :)
Permalänk | Anmäl
Göran, 2010-02-12, 00:19
80 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Finns alltför många medlöpare till den antidemokratiska islamofacismen...
19 kapitlet 1 § brottsbalken: "Den som, med uppsåt att riket eller del därav skall, med våldsamma eller eljest lagstridiga medel eller med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt eller att del av riket skall sålunda lösryckas, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande, dömes för högförräderi till fängelse i tio år eller på livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år."
Om man belönar missanpassning med 60000 kronor så får man inte bli förvånad om missanpassningen bland invandrarna ökar...
Mindre religion, mera reson.
Bra skrivet Kent!
Ni i SD är de enda kvarvarande vettiga människorna över huvud taget i Svensk politik, och har garanterat min röst till valet i september!
Det är helt sjukt att ALLA politiker kollektivt verkar ha glömt bort vad "religionsfrihet" EGENTLIGEN står för. Här kommer en liten repetition för dem, som uppenbarligen är extremt välbehövlig:
Religionsfrihet skapades för, och innebär att:
---------------------------------------------------------------------
Ingen ska bli förföljd eller dömd av staten för den religion man tror på. D.v.s. bara för att man tror på en viss gud, eller har en viss bok hemma i sin egen bokhylla, så ska inte staten kunna utöva några sanktioner mot en. Ett exempel på länder där detta inte finns är Saudiarabien, där det enligt statssanktionerad lag är olagligt att inneha en bibel. (Saudiarabien finansierar förövrigt en majoritet av alla moskéer som byggs i tilltagande takt över hela Europa)
Religionsfrihet skapades INTE för, och innebär INTE att:
-------------------------------------------------------------------------------------
1.
Man ska få gå emot hur en arbetsgivare vill att man ska vara klädd på jobbet.
2.
Man ska få bete sig på ett sätt som är negativt för arbetsgivaren gentemot dess kunder, t.ex. genom att vägra ta kunder i hand, vägra visa ansiktet för manliga kunder, eller ta längre pauser från arbetet än vad som är tillåtet för att "be" eller vad man önskar kalla det.
3.
Man ska få bete sig på ett sätt som är negativt för arbetsgivarens verksamhetsmål, t.ex. genom att vägra visa ansiktet för barn som håller på att utveckla sin sociala interaktion med andra människor.
4.
Man ska få dölja sitt ansikte var man vill och därmed t.ex. lätt kunna fuska på prov i skolan (genom att låta någon annan maskerad person göra provet åt en) eller fuskåka på någon annans personliga busskort (detta har hänt i Sverige redan, och de stämde busschauffören till DO då han i enlighet med sitt reglemente bad om att få se dessa maskerade resenärers ansikten för att kunna verifiera att det var deras eget busskort).
5.
Man ska få undantag från lagar som förbjuder maskering under demonstrationer och liknande situationer.
6.
Man ska få påverka, trakassera och störa andra människor som inte är intresserade av just den sagobok som man själv råkar tro på, t.ex. genom att bygga höga torn med högtalare i, som dag och natt spelar upp en massa utdrag ur denna sagobok när folk antingen försöker sova eller bara föra ett privat samtal flera kvarter därifrån, oavsett om man kallar dessa för "sagobokstorn", "minareter" eller "konstruktioner för effektiv psykologisk nedbrytning av alla som inte har underkastat sig den religion man vill", och oavsett om dessa torn nämns i den sagobok som man råkar tro på eller inte (vilket de förövrigt inte ens gör i fallet med islam).
7.
Man ska få förbigå de alldeles vanliga och accepterade lagar som finns i de flesta samhällen och städer angående att inte få uppföra byggnader som bryter mot eller förstör den estetiska profilen eller stadsbilden, genom att tydligt "sticka ut" eller i övrigt tydligt ses ej höra hemma.
8.
Man ska få ta upp ett oproportionerligt stort fokus och utrymme i samhället bara för att man tror på en viss sagobok, eller få specialbehandling eller på annat sätt få bete sig på något sätt som inte anses vara acceptabelt för alla andra som inte råkar tro på samma sagobok.
9.
För att fascistiska system utformade för att maximalt utnyttja och kontrollera folk ska få undantag från alla möjliga lagar bara för att de kallar sig en "religion".
10.
För att folk ska kunna hävda att de är "förföljda" så fort de inte får utöva och pracka på alla andra sina fascistiska förtryckarsystem som de kallar religioner, och därmed hävda att allt annat trots allt skulle bryta mot religionsfriheten, i något slags sjukt cirkulärt resonemang.
Slutligen något som de flesta också verkar ha missat:
Religionsfrihet gäller INTE bara de "stora" religionerna, utan även vilka religioner som helst, oavsett om bara en enda person tror på just denna religion. Samma respekt som t.ex. Islam ska alltså ges till en religion som tror på det flygande spaghettimonstret, eller en religion som tycker att det är hädelse att inte ha ett plakat med en bild på Muhammed i varje gatuhörn. Enligt religionsfriheten så ska personen som tror på den senare religionen respekteras precis lika mycket, och förföljas precis lika lite, som någon som tror på de stora religionerna. Däremot så ska folkets vilja också respekteras precis lika mycket ifall de inte vill ha en bild på Muhammed i varje kvarter, som i fallet att de inte vill ha störiga, fula torn avsedda att psykologiskt påverka folk och påtvinga dem en annan religion i sina städer, eller låta folk gå omkring maskerade ute i samhället och på sina arbetsplatser.
Många verkar dock idag tro att vissa religioner är "mer jämlika än andra", men detta är alltså INTE är fallet, och SPECIELLT inte enligt religionsfriheten!
Skadeståndsdomen är samhället i ett nötskal år 2010. Så sjukt har det blivit tack vare sju eniga riksdagspartier som under alla år omhuldat mångkulturalismen som en helig ko. Nu har det gått så långt att muslimer ,som mentalt lever kvar på medeltiden,kan få betalt för att vägra hälsa på kvinnor. Varelser som enligt deras syn är mindre värda och helst inte ska vistas på arbetsplatser. Det är bara SD som talar klarspråk och för deras talan. Min röst har ni garanterat till nästa val!
Domen är egentligen inget nytt. Sedan länge har svensk politik gått ut på att, "starka" ska försörja "svaga", annorlunda uttryckt bestraffa de som sköter sig och belöna de som missköter sig.
Systemet fungerade ändå förvånansvärt bra fram tills nu. Vi kan tacka invandringen för att förändringar är på gång.
Tack för en bra artikel!! Denna dom kommer att bli en milstolpe i Svensk inrikespolitik.
Den liksom Jimmie Åkessons debattartikel i Aftonbladet är händelser som verkar väcka oss slumrande Svenskar.
Jag är övertygad att Sverigedemokraternas väljarstöd ökade kraftigt igår efter domens offentliggörande.
Lägger man örat mot marken hörs mullret från folkdjupet mot denna dom...
Hur många gånger per dag förekommer det att invandrare kallar flickor för hora eller svennehora, i de svenska skolorna? Blir de anmälda till diskrimineringsombudsmannen? Får de några sanktioner? Svar nej. Det bara accepteras... Världen är galen...
Bra skrivet!
Jag, liksom flera invandrade bekanta, är fly förbannade över att så många som vårt land öppnat famnen för inte kan visa vanligt jävla hyfs!
Det här måste tas tag i och de enda som tycks intresserade är SD.
Förvånansvärt nyanserad artikel av Ekeroth.
Vad har hänt med Sverige? Genom att förolämpa en kvinna kan en inskränkt man få 60000 i skadestånd.
Jag blir så upprörd över våra politiker, över DO och över situationen i vårt land att jag snart börjar överväga att emigrera. Sverige kommer att krackelera som nation om massinvandringen från länder med främmande kultur fortsätter i nuvarande takt och inget görs för att anpassa dessa människor i samhället. Jag vill inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle där min dotter blir kallad för Svennehora, utan att något görs mot de som förolämpar henne. Jag vill inte att min son ska behöva lämna mobiltelefonen hemma p.g.a. han är rädd för att bli rånad av invandrarligor i skolan.
En fråga till alla här inne på Newsmill, hur gynnar denna invandring Sverige? Det är en fullständig gåta för mig att vi hamnat i den här situationen. Sverige som var världens bästa land för inte så många år sedan, skakas nu av fattigdom, ghetton, utanförskap, bilbränder, upplopp etc....
Tack för en bra artikel.
Fega politiker har abdikerat i denna fråga och i praktiken lämnat över Sveriges invandrings- och integrationspolitik till juristena i Migrationsdomstolarna och hos DO.
Detta är ett skäl till att SD behövs i svensk politik. Invandringspolitiken ska avgöras av folket, inte av juristerna.
Din argumentation är lika självklar som att solen går upp på morgonen och ner på kvällen. Du slår huvud på spiken när du säger:
”...Är det så svårt att ta seden dit man kommer? Åker jag till Thailand tar jag av mig skorna om jag besöker ett av deras tempel. Reser jag till ett muslimskt land kommer jag inte förvänta mig att en kvinna tar mig i hand...”
Som svensk kvinna ar jag djupt bekymrad over att varldens mest jamlika land tar ett sadant groteskt steg bakat. Idag har jag bestamt mig for att rosta pa SD 2010. Sa har kan det inte fortsatta. Jag sorjer for alla tjejer/kvinnor i Sverige som nu enligt lag maste finna sig i att bli sarbehandlade pga deras kon..... Det ar ju helt sanslost!
En invandrare vägrar ta en kvinna som är chef i hand vid en anställningsintervju i Sverige.
Han får skadestånd, hon blir kränkt. Det borde vara hon som fått skadestånd av Arbetsförmedlingen.
Godare tider för personaluthyrningsföretagen.........
Byt ut den Muslimska mannen till en Svensk man. Byt ut kvinnan till en Muslimsk kvinna med burqa.
Hade han räckt fram handen, då hade hon fått ett enormt skadestånd.....
Likhet inför lagen, sällan......
Kent Ekeroth gör självklart en korrekt analys av denna pinsamma incident. Blir detta domslut den enskilda händelse som öppnar ögonen på de stora massorna och inspirerar till folklig resning?
Tack för att du talar klarspråk Kent Ekeroth.
Jag är uppriktig när jag säger att SD mer och mer vinner min respekt.
/N
Haha. Sionisten Kent Ekeroth som själv erhållit skadestånd efter det han sparkats ut på grund av "olämpligt uppträdande", är väl den som är minst lämpad att uttala sig i denna fråga. Snacka om självmål.
Kent Ekeroth praktiserade på Sveriges ambassad i Israel, en praktikplats som han enligt ambassadpersonalen, erhållit tack vare en vilseledande ansökan. Kent Ekerot utnyttjade flitigt ambassadens datorer för att skriva i sin sionistiska och Sverigefientliga blogg.
UDs personalchefs omdöme om Kent Ekroth: "En sån person kan vi helt enkelt inte ha vid ambassaden".
Oh, nu har judehatarna, #21,22, vaknat också.
Tramp, tramp, tramp, tramp, tramp...
Här är ett tal från ledaren till #21,22
http://www.youtube.com/watch?v=2VruioFzIwg
@23 Adolf Hynkel
Vad svamlar du om? Såvitt jag vet har Kent Ekeroth tagit avstånd från judendomen och förespråkar att judar ska undertrycka sin kultur om de ska bo i Sverige. För egen del anser jag att judar har rätt att utöva sin religion inklusive manlig omskärelse och kosherslakt samt ha rätt att bära kippa även under anställningsintervjuer m.m.
Om det är någon som hatar judar i sammanhanget så är det Ekeroth och hans brunskjortskamrater. Här kan vi se SDs partisekreterare och homofoben Björn Söder glatt marscherande tillsammans med judehatarna och rasisterna i Front National:
http://www.youtube.com/watch?v=uuRiuowdCX0
Det fanns inga gaskamrar i Auschwitz enligt Front National-ledaren Le Pen.
Bra skrivet.
Jag vill också gärna tipsa om statsvetaren och samhällsdebattören Dilsa Demirbag-Sten (DDS) som skrev en mycket bra artikel "Undantagslag" i Expressen/kultur 2010-01-27 i samband med att Mosa Sayed lade fram sin doktoravhandling "Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige". Länk se nedan.
.
DDS pekade på att Mosa Sayed syftar till en ökad tillämpning av islamisk sharia i svensk lagstiftning.
DDS talar också om att idén om mångkultur har blivit en ideologi "ett politiskt system och redskap".
.
DDS hävdar att begreppet invandrare "numera är synonymt med muslimer, som antas ha kollektiva intressen - vilket alltså enligt den aktuella avhandlingen bör respekteras i mångkulturens namn".
http://www.expressen.se/kultur/1.1860136/undantagslag
Bra skrivet.
Jag vill också gärna tipsa om statsvetaren och samhällsdebattören Dilsa Demirbag-Sten (DDS) som skrev en mycket bra artikel "Undantagslag" i Expressen/kultur 2010-01-27 i samband med att Mosa Sayed lade fram sin doktoravhandling "Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige". Länk se nedan.
.
DDS pekade på att Mosa Sayed syftar till en ökad tillämpning av islamisk sharia i svensk lagstiftning.
DDS talar också om att idén om mångkultur har blivit en ideologi "ett politiskt system och redskap".
.
DDS hävdar att begreppet invandrare "numera är synonymt med muslimer, som antas ha kollektiva intressen - vilket alltså enligt den aktuella avhandlingen bör respekteras i mångkulturens namn".
http://www.expressen.se/kultur/1.1860136/undantagslag
Jag håller med Rammstein ,Ekeroth hade blivit en perfekt kapo under WW2.
Anja
Om du läser svaret som kom till SVD så märker du omedelbart att DDS(som du kallar henne) som vanligt yrar i nattmössan,många insatta personer och yrkesmänniskor,professorer har fastslagit detsamma:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sayeds-avhandling-om-sharia-ar-ett-...
Du bör inte svälja med hull och hår allt som på ett känslomässigt plan tilltalar dig,i likhet med newsmillgalningen Stina-för du är väl inte hon? Hur lågt kan man sjunka isåfall?
Kul att se den handfull förvirrade vänsterextremister som mot slutet irrat sig in i denna tråd. Deras enda "argument" är som vanligt att repetera den världsfrånvända lögnen "SD är nazister".
Läs istället vad som står i artikeln och svara på det, eller gå och krossa några rutor med era AFA-kompisar istället...
Det var nog det vettigaste jag läst i dag!
"... vi hetsar inte olika människor mot varandra för att vi kommer fram till slutsatsen att det gynnar synen på en judeonazistisk stat i MÖ."
Det är ett upplysande debattklimat du för med dig, #21 Fabian Kvist. Finns det ingen värre förolämpning du kan komma på än att likställa judar med nazister?
Tack NewsMill, för att vi får debattera fritt!
#22 Rammstein. Du menar att det var okej att avskeda honom för "olämpligt uppträdande" pga partitillhörighet i SD. Men många har tillhört olika partier, från moderaterna till vänsterpartiet, och arbetat där utan uppsägning. Att grund för avskedande var partitillhörighet i SD visar att allt utanför en snäv PK-ram inte tolereras i Sverige. Beslutet strider mot vår demokratis principer och lagen. Hade inte juridisk upprättelse getts vore vi formellt diktatur. Kanske ditt ideal?
.
Genom att kalla balanserat Israelpositiva för "judeonazister" visar du att du är en del av det Kent beskriver. Ett annat exempel är en chef på migrationsverket som avskedades pga han var Israelvän. Är exempel på tendensen Ekeroth uttrycker och exemplifierar mer försiktigt och nyanserat än jag nu gör, där extrem vänster dikterar. Vi två har inget gemensamt. Den som kallar en Israelvän för nazist är ännu (med god marginal) i de flestas ögon tokextremist.
DO sviker de svenska medborgarna och den svenska demokratin.
Eller som Erik Cornell skriver i sin artikel i SvD 2010-02-09 "DO sårar vårt rättsmedvetande". Länk till artikeln nedan.
Erik Cornell har varit ambassadör i Turkiet, Västafrika och Bosnien m fl muslimska länder. I sitt nuvarande engagemang med att främja integration av invandrare och deras barn i det svenska samhället, har Cornell funnit, att DO "EFFEKTIVT LYCKAS SABOTERA MYCKET AV DET ARBETE SOM MÄNGDER AV FRIVILLIGA KRAFTER NEDLAGT UNDER MÅNGA ÅR."
Man tror inte sina ögon och öron. Men vi ser alla att islamisttrollen effektivt tränger vår demokrati och frihet tillbaka. Alla vi som tror på den svenska demokratin och friheten, måste kämpa för dess existens. Våra politiker är blinda och ser inte den "trojanska hästen".
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/do-sarar-vart-rattsmedvetande_4236687.svd
Bra skrivet!
Det finns ett antal löjeväckande fall med DO i sådana här frågor. Folk ska ta seden dit de kommer!
#24 Rammstein. När det gäller religiös slakt uppfattar jag att SD inte s a s vill avskaffa religionsfrihet utan kräver bedövning och konktroll samt med regler vill begränsa omfattning av detta förfarande.
.
Jag ogillar högerpopulisten Le Pens parti och just efter att SD för något decennium sedan (då fick de ett ekonomiskt stöd och Söder fotograferades) beslutat att stoppa all kontakt med dem. Det högerpopulistiska (halvfascistiska...) NF bjöd en förintelserelativist att föreläsa i norr men är splittrade och i södra Frankrike judars förstahandsval, men judar kanske som Israelvänner "judeonazister" för dig?
.
Visst finns mindre begåvade bl a rasister svärmande nära SD, och jag tror inte sista medlem/politiker med grumlig bakgrund och åsikt lämnat dem (förvånas ej vid ny Skandal), men partiet är begåvat och begåvas med mängder av erfarna politiker, vilket jämte SD:s traditionella antirelativistiska "högerposition" gör dem till en viktig politisk kraft i Sverige. Jag kan ogilla vissa personer i SD men kan inte bortse från deras politiska betydelse. Har läst partiprogram där utrikespolitik är för nationellt separatistisk, men vet att ändring pågår mot en realistisk samarbetsvillighet.
.
Jag hade gärna sett att borgerliga partier eller socialdemokraterna haft en verklighetsförankrad syn på invandring, men verklighetsförankring tycks lika osannolikt som science fiction i svenskt politiskt-filosofiskt klimat. SD är nu långt ifrån vad man var före ND-avknoppning. Att många av dagens SD-politiker fanns i SD kring år 2000 och att en för ett decennium sedan vid ett tillfälle poserade med Le Pen som då gett SD pengar... visst.
.
Om vi jämför nämnda fadäs med hur många i V:s styrelse som nu är medlemmar i svensk-kubanska föreningen och/eller liknande organisation för Nordkorea... Faktiskt rätt många, men det nämns sällan i V-flirtande media.
.
Att SD av såna som du (bl a mot Israelvänner hetsande) kallas reaktionära är inget problem, snarare tvärtom.
.
Men -- trots att du har en osmaklig ideologi där du kallar israelvänner nazister -- gräv gärna fram otrevligheter inom SD så de blir mer rumsrena än de redan är!
Förändra snarast lagen om religionsfriheten såsom den är utformad för närvarande. Den har för länge sedan spelat ut sin roll.
Detta exempel visar bara på att lagen om religionsfrihet nu blivit ett vapen för extremister (läs muslimer) att ta till varje gång dessa anser att något står i konflikt med deras religiösa övertygelse.
Är det rimligt att vi i en sekulärt upplyst demokrati år 2010 skall behöva knäböja oss för religiösa stollar och anpassa oss till fanatiker som vill vrida samhället tillbaka till medeltiden ?
Dags att vakna upp på allvar !
#35 O Karlsson. Detta har inte med religionsfrihet att göra, då den inte ger religioner positiva rättigheter. Detta har -- och det säger även DO explicit (hur kan du missa det?) -- med mångkulturalism att göra. Särrättighet i namn av identitetspolitik eller erkännandets politik.
.
En med fortsatt stor invandring mycket större andel muslimer än nu -- där undersökningar t ex visar att 1 av 4 i Tyskland känner sig som tysk och varannan i Frankrike mer som fransk än muslim -- innebär ett stort problem genom att en grundbult i religionen islam är att omvandla samhället till ett islamiskt där religion och politik är ett och islam dominerar över och underkuvar annat.
.
Att om så bara påpeka önskan om mindre invandring är i Sverige och i väst i stort blockerat genom den politisk-filosofiska diskurs som bl a är mångkulturalism (och även kulturellt självhat) där den som gör det stigmatiseras. (Nu ökar även stigmatisering av dem som är Israelvänner.)
.
Att införa religionsförbud är inte rätt metod. Såväl det som vackra liberala deviser är helt chanslöst mot ett i vårt samhälle expanderande och målmedvetet islam.
.
En andra sak som kan leda till stigmatisering i Sverige är att vara kritisk till och/eller varna för islam.
(Rättelse kommentar #36: "varannan [muslim] i Frankrike [känner sig] mer som muslim än fransk" skulle det stå.)
.
En programledare på CNN nämnde mina siffror:
.
http://www.youtube.com/watch?v=L9BF0IpgpV4#t=400
Man vet inte om man ska skratta eller gråta!
En könsdiskriminerande handling blir alltså underlag för en etnisk diskriminering och skadestånd! De rena monte pyton!
Tjenamoss!:
Hehe, helt korrekt! Sverige gör sig till åtlöje genom detta.
@31, 34 Magnus A
Jag menar inte alls att det var rätt att avskeda Kent Ekeroth. Inte heller var det rätt av Arbetsförmedlingen att dra in bidraget för den muslimske mannen. Jag påpekade bara Ekeroths hyckleri.
Ekeroth och hans meningsfränder hyser ett stark förakt för Sverige och Sveriges lagar. Att en svensk domstol finner att en statlig myndighet brutit mot lagen och åläggs att betala skadestånd föranleder Kent Ekeroth att skräna om att vi lever i en "politiskt korrekt diktatur". Verkligen? Var det inte just mot den politiska korrektheten som den muslimske mannen bröt när han inte tog den kvinnliga vd:n i hand?
Att SD "stoppar kontakter" och "tar avstånd" från sådant de plötsligt inser kan vara en belastning för partiet imponerar inte på mig. SD är ett rasistiskt parti och kommer så att förbli. Givetvis finns det inte plats för någon DO i SDs Sverige. Partiet vill ju införa diskriminering.
@37 Magnus A
Nationalism hör inte hemma i varken islam eller kristendom. Självklart att man ser sin religiösa tillhörighet som viktigare än sin nationella. Stater kommer och går Gud består.
Nationalismens konsekvenser har vi bland annat kunnat bli varse genom de två världskrigen.
"Nationalismens konsekvenser har vi bland annat kunnat bli varse genom de två världskrigen."
Just det, Rammstein. När folken väl samlats i sina respektive länder så blev det fred till slut efter den livsfarliga kulturblandningen som rådde före krigen.
När tyskarna fördrivits från Östeuropa blev det fred. Samma logik följer Mellanöstern. Så länge judar och araber är blandade så råder krig. Lösningen är att araberna bor i arabvärlden och judarna i Israel. Så kan nationalism leda till fred.
@42 Bo T
"När folken väl samlats i sina respektive länder..."
Folken samlades i massgravar och utrotningsläger.
Östeuropa hamnade under sovjetiskt kommuniststyre. Och inte var det tyskar som fördrevs från Östeuropa. Det var judar och romer.
Av din imbecilla kommentar sluter jag mig till att du uppskattar SS Einsatzgruppen och deras åtgärder gentemot den "livsfarliga kulturblandingen".
#36 Magnus.
Jag menar förstås inte att lagen om religionsfrihet i sig är vad som är problemet.
Problemet är att denna lag nu missbrukas av nyinflyttade grupper i samhället som överhuvudtaget inte har någon respekt för religionsfrihet i sig eller ens tolerans för oliktänkande.
På så sätt används nu denna lag genom att den har ett sådant tolkningsföreträde som slagträ för att kunna hävda sin egen rätt in absurdum på andras, i detta fall majoritetsbefolkningens bekostnad.
Lagen om religionsfrihet får inte vara något helt oantastlig när det visar sig att den som i detta fall kan utnyttjas av grupper som endast använder sig av de fri -och rättigheter som ett demokratiskt upplyst samhälle erbjuder sina medborgare då det passar deras syften utan en tanke omvänt på sina egna skyldigheter.
Allt detta hade självklart inte varit något problem utan den enorma massinvandringen av främst muslimer.
Lagen om religionsfrihet som den nu tolkas är endast symptomet på något sjukt. Sjukan består ytterst av den okontrollerade och världsfrånvända massinvandringspolitik som bedrivits och oförändrat bedrivs av våra naiva politiker.
Rammstein "Och inte var det tyskar som fördrevs från Östeuropa. Det var judar och romer."
Vem har gett dig historielektionerna?
Vad hände med den tyska befolkningen i Ostpreussen?
Tack Kenth. Denna dom ökar förmodligen väljarnas "flykt" till SD, så välkommen till Riksdagen efter September 2010. Hoppas att (som jag anar) blir betydligt mer än 4-5 % av väljarstödet. Många kommer att rösta SD även om inte alla vill tala om det nu.
Religionsfrihetslag (1951): http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19510680.htm
Om religionsfrihet
1 § Envar äger rätt att fritt utöva sin religion, såvitt han icke därigenom stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.
1. Kvinnor som är klädda i nikaq stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse för svenska folket blir irriterade och frusterade på deras lögner och missbruk av DO.
2. De använder sin religon som en¨bortförklaring och ursäkt för sina handlingar återigen stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.
3. Det verkar som att det kan ske en tolkning att det kan vara en skattefinanserad och ses som den förmildrande omständighet att ha en religös övertygelse hos DO och Länsrätten. Har Svensk lag verkligen tolkas rätt?
4. Muslimer ska inte tolerera andra seder och bruk och livsåskådning, men alla andra ska göra det. Menas inte tolerans ömsesidig respekt och ömsesidig förståelse?
@45 Naivtive
Du vill alltså förlägga Ostpreussen till Östeuropa. Är du kommunist?
Att dessa tyskar fördrevs och massmördades måste väl tilltala etniskrensningsförepråkare som Bo T och sverigedemokrater i allmänhet.
Nationalstatstanken som SD bekänner sig till är en fullkomligt förlegad, förfelad och farlig ideologi som föder terrorism, etniska rensningar och folkmord.
#41 Rammstein,
Det är inget fel med nationalism. Amerikaner är nationalister, utan att vara av en ras, en religion, ett ursprung. Istället är detta mångfaldiga 300 miljons folk förenade kring en idé, den amerikanska revolutionen, och en samling grundläggande principer, den amerikanska konstitutionen. Rasismen i Amerika är kvarlevor från tidigare samhällen, och minskar ständigt tack vare de vägledande principerna i konstitutionen och revolutionen. Dr. Martin Luther King, Jr. förbättrade Amerika genom att klargöra skillnaderna i Amerika mellan idealen och verkligheten. Idealen vann, verkligheten förbättrades drastiskt. Turkiets kemalister är också nationalister, men deras definition av turk är inte heller baserat på ras eller religion, utan på principer. "...it is not a description of ethnicity [the Turkic ethnicity] but a commitment to an 'imagined' nationhood... Kemalist ideology defines the "Turkish People" as "those who protect and promote the moral, spiritual, cultural and humanistic values of the Turkish Nation."
50-talets Sverige med blonda, blåögda, vita medborgare, Hjördis Petterson och Lille Fridolf är för evigt borta. Vad innebär det idag att vara svensk, att vara europé? Fransmännen söker vägledning, inte i Front National, utan i franska revolutionen. Vilka är Sveriges självklara sanningar, orubbliga principer? Det är dagens läxa, flickor och pojkar, och ni kommer att jobba med detta de kommande 50 - 100 åren. Mitt råd, för ett demokratiskt, modernt, sekulärt Sverige, lyssna på sekulära invandrare från muslimska länder, som Nalin Pekgul, Dilsa Demirbag-Sten, Evin Rubar, m.fl. Och vill SD vinna Rosenbad så är det bäst att de också definerar "svensk" som Amerika definerar amerikan, som Frankrike definierar fransk, som kemalisterma definerar turk; ett mångfaldigt folk förenade kring grundläggande principer, inte ras, blod och mark, som nazisterna...
We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Declaration_of_Independence
#48 Rammstein
Menar du vad du säger? "Nationalstatstanken ...är en fullkomligt förlegad, förfelad och fralig ideologi som föder terrorism, etniska rensingar och folkmord."
.
Sverige är grundat på nationalstatstanken. Jag tcker inte att jag har sett så mycket terrorism, etniska rensningar och folkmord i Sverige under modern tid. Har du?
Hur tycker du att vi ska bygga upp ett fungerande samhälle eftersom du förkastar det här? Hur ska ditt alternativa samhälle fungera rättsligt, ekonomiskt etc?
Sluta gnälla nu och väx upp. Typiskt svennigt att göra stor sak av liten.
Jag är som svensk demokrat (alltså inte detsamma som sverigedemokrat) och frihetssträvande person förstås helt emot Burka och andra kvinnoförnedrande uttryck,
men att 2010 inte känna till att det är world wide vanligt både inom islam, judendom och även vissa kristna riktningar att visa respekt mot sin hustru och andra kvinnor genom att inte ta i hand visar på småsinthet och kanske t.o.m. okunnighet.
Att ta i hand anses lite oblygt, ungefär som att snyta sig vid matbordet. Exakt vad är problemet?
Läs på lite Kenta, och låt inte kampens rus förblinda dig. Eller vad hade du tänkt, vad gör du förresten när HM Konungen inte sträcker fram sin hand direkt? Ytterligare något att tänka på för SD:s berömda etikettavdelning :)