Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Miljöpartiet

Miljöpartiet håller kongress i helgen. Läs (13) Skriv

EMU

Nyval i Grekland. Kan landet räddas kvar i eurozonen? Läs (91) Skriv

Hyresrättens roll i ekonomin

Vilken roll spelar egentligen hyresrätten för arbetsmarknaden och för den reala och finansiella ekonomin? Skriv

Stoppa Muhamed Omars islamistiska maffiametoder


Muhamed Omar har låtit göra fyratusen förstorade foton av den kände debattören Nima Dervish, samt skrivit ett brev, med adress och telefonnummer till Nima, allt nerstoppat i 4000 kuvert, som ska delas ut i ett antal moskéer i morgon fredag. Meningen är att arga islamister ska läxa upp Dervish. Det skriver författaren TORBJÖRN ELENSKY. Han anser att Muhamed Omar håller på att bilda ett islamistiskt maffiagäng.


Om författaren

TOrbjörn Elensky är författare.

Vem talar om latinamerikaner som "katolska invandrare"? Vem kallar ryssar, serber eller greker för "ortodoxa invandrare"? För alla dessa individer är religionen ett fritt val, och ingen skulle komma på den besynnerliga tanken att låta någon katolsk pater lägga ut texten om chilenares angelägenheter och behov. Varför betraktas inte religionen som vars och ens egensak också då det gäller personer med bakgrund i Mellanöstern? Vad är det som gör att personer med kulturbakgrund i islamiska länder just ska buntas ihop och kollektivt kallas "muslimer", oavsett om de är troende, agnostiker eller ateister och så vidare. Ingen kan ju välja om den ska ha fötts i Iran, Norge eller Swaziland. Men var och en har väl ännu rätt i Sverige att själv välja sin religion? Det måste göras åtskillnad mellan personers ofrivilliga etniska och kulturella bakgrund och deras religiösa tro. Att befria alla dem, som inte tror, men dagligen buntas ihop med troende, från denna religiösa kollektivanslutning är en viktig uppgift, för politiker, engagerade demokrater och kanske rentav språkvårdare.

Denna problematik aktualiserades förra helgen då en besynnerlig demonstration hölls på Sergels torg i Stockholm. Före detta poeten Muhamed Omar hade, tillsammans med den numera öppet pronazistiske gamle vänstermannen Lasse Wilhelmsson, dragit ihop en liten samling demonstranter. Deltog gjorde även Radio Islams ökände grundare Ahmed Rami, som är en central gestalt i internationella nazistiska nätverk och en av dem som förbinder samtida nazism med extrem islamism och antisemitism i Mellanöstern. Det uttalade syftet var att demonstrera för Palestina på al-Qudsdagen, en högtidsdag instiftad av ayatollah Khomeini, för att påminna om palestiniernas lidande. Redan detta att uppmärksamma en dag som instiftats av mannen bakom den islamistiska diktaturen i Iran sticker naturligtvis i ögonen på alla demokratiskt sinnade människor. Men det sätt på vilket den svårartat narcissistiske Muhamed Omar valt att utnyttja Palestina som plattform för att lansera sig själv, som den nye sambandsmannen mellan islamister, nazister, iranska ambassaden och diverse förvirrade stackare, tog allt till en ny nivå. Muhamed Omars lilla hatfest, med ett hundratal demonstranter, buades ut av väldiga talkörer bestående av främst exiliranier, av alla möjliga politiska och religiösa inriktningar. Tusentals personer skrek ut sin motvilja mot islamisternas och nazisternas judehat och hyllningar av regimen i Iran nere på Plattan.

Händelserna har främst redovisats och diskuterats utförligt i mängder av bloggar. Inte minst hos den framträdande debattören Nima Dervish, med iransk bakgrund, som valt att lägga upp ett antal foton på några av deltagarna i den naziislamistiska manifestationen. Han har bara lagt upp foton, inte gett ut namn, adresser eller någon ytterligare information. Detta för att särskilt personer med iransk bakgrund ska veta vilka de har att göra med - regimen i Iran har vid ett flertal tillfällen låtit mörda motståndare ute i världen, också här i Sverige. Den alltid lika företagsamme Muhamed Omar bad honom strax efter publiceringen att höra av sig till honom. Han hade viktig information, påstod han. Denna information, som han så teatraliskt krävde att Nima Dervish själv skulle höra av sig för att få ta del av, gick ut på att Muhamed Omar nu låtit göra fyratusen förstorade foton av honom, samt skrivit ett brev, med adress och telefonnummer till Nima, allt nerstoppat i 4000 kuvert, som ska delas ut i ett antal moskéer i morgon fredag. Varför? Ja, vad ska man tro. Konvertiten Muhamed Omar betraktar sig som en framstående representant för Sveriges muslimer - vad majoriteten muslimer anser om det är en annan historia - och tror tydligen att han kan få några arga unga män att läxa upp Nima Dervish genom att dela ut brev i landets moskéer. Bortsett från att det visar vilken pervers syn Muhamed Omar har på den religion han övergått till, är det en solklar uppmaning till brott om det genomförs.  Saken är också vederbörligen polisanmäld, så det är bara att hoppas att myndigheterna tar tag i detta och snabbt ser till att göra slut på Muhamed Omars dröm om att förvandla islam i Sverige till sitt privata maffiagäng. Man kan också fråga sig vem som bekostar denna verksamhet. Fyratusen färgutskrifter av ett foto är inte gratis, även om man tar det billigaste alternativet blir det en bra slant - och till det kommer brevpapper, kuvert, kanske porto... Vem skjuter till pengar för att vår f d poet ska kunna fortsätta att så aggressivt missbruka resterna av den lilla plats han ännu har i offentligheten, tack vare sin tidigare paradroll som kulturkoryfé?

Det som började som en tragedi, där poeten med blödande hjärta skriker ut sin förtvivlan över palestiniernas lidande, och svär sin solidaritet till ett plågat folk, har idag förvandlats till en fars, när före detta poeten förirrat sig allt längre in i konspirationsteorier, antisemitism och samarbete med rena nazister. Om det inte vore så sorgligt och patetiskt skulle man skratta åt det hela. Enligt utsago visste han i början av året inte tillräckligt mycket om Förintelsen för att kunna ha någon säker uppfattning om dess omfattning. Ett halvår senare har han läst en binge skrifter av förintelseförnekare, historierevisionister och deras nazistiska och islamistiska svans, och plötsligt är han bombsäker på att det som i historieböckerna kallas Förintelsen, bara är en sionistisk falsifikation, skapad för att judarna ska kunna plåga palestinier ostörda. Förintelseförnekare antar gärna rollen av martyrer. De anser sig vara felaktigt nertystade, kräver sin plats i offentligheten och påstår sig ständigt ha nya spännande bevis för att en av historiens mest väldokumenterade händelser över huvud taget inte inträffat. Men det äger sin sjuka logik, förintelseförnekandet och historierevisionismen har nämligen ingenting med fakta, kunskaper och sanningssökande att göra, de är bara verktyg i försöken att vitmena nazismens historia, så att den återigen ska kunna bli en gångbar ideologi.

Nåväl, bortsett från att den diktaturkramande och judehatande före detta poeten är ett olustigt inslag i den svenska samtiden, aktualiserar hans framfart verkligen det problem som togs upp inledningsvis: Ingen människa ska behöva "tvingas" in i något religiöst kollektiv. Ingen invandrargrupp borde ges ett religiöst epitet, utan var och en av individerna i denna grupp bör få tala för sig själv, och helt på egen hand välja om den vill tillhöra något samfund, och i så fall vilket. Ingen människa ska mot sin vilja behöva buntas ihop med Muhamed Omar.







Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/11883

126 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Jag föreslår att vi ger honom en kram och säger ajabaja.
.
Sen att vi kanske borde upmana alla att bojkotta aftonbladet tills dom sparkar honom? Han är ju bara en extremistisk mediaprofil så länge han har ett medium.
Dags att starta ett upprop?

Permalänk | Anmäl #1 Johan Forsgren, 2009-10-01, 12:25

Blodet isas i ådrorna när man löser vad denne veritabla dårfink hostar upp för kråkor i sitt förblindade hat!
Där ligger polskan Anna Anka i lä.
Tanken svindlar när man betänker att denne apologet fär Hitler och nasismen kan få för sig att bilda ett islamskt parti i detta land.
Då om inte förr går det upp för den stora härskaran av nyttiga idioter som förblindat sjunget det mångkulturella samhällets lov,vilket fruktansvärt,vidrigt svek de deltagit i mot sina landsmän.
och inte minst mot sig själva då de glatt och villigt sågat av den gren som de och deras barn och barnbarn sitter på!.Det är en klen tröst att dessa får vara med och betala priset för föräldrarnas brott mot sina avkommor.
Vi blev aldrig tillfrågade om att vi ville delta i detta mångkulturella experiment ,som är dömt att sluta i kaos,fasa hat,våld och död.
men tvingas att försörja dessa invadörer som kommer med ofärd till landet,det skall vi.
D.etta är det ultimata folkförräderiet i människans historia.

Permalänk | Anmäl #2 katinka glahd, 2009-10-01, 12:47

Blodet isas i ådrorna när man löser vad denne veritabla dårfink hostar upp för kråkor i sitt förblindade hat!
Där ligger polskan Anna Anka i lä.
Tanken svindlar när man betänker att denne apologet fär Hitler och nasismen kan få för sig att bilda ett islamskt parti i detta land.
Då om inte förr går det upp för den stora härskaran av nyttiga idioter som förblindat sjunget det mångkulturella samhällets lov,vilket fruktansvärt,vidrigt svek de deltagit i mot sina landsmän.
och inte minst mot sig själva då de glatt och villigt sågat av den gren som de och deras barn och barnbarn sitter på!.Det är en klen tröst att dessa får vara med och betala priset för föräldrarnas brott mot sina avkommor.
Vi blev aldrig tillfrågade om att vi ville delta i detta mångkulturella experiment ,som är dömt att sluta i kaos,fasa hat,våld och död.
men tvingas att försörja dessa invadörer som kommer med ofärd till landet,det skall vi.
D.etta är det ultimata folkförräderiet i människans historia.

Permalänk | Anmäl #3 katinka glahd, 2009-10-01, 12:47

Vad är det som gör att personer med kulturbakgrund i islamiska länder just ska buntas ihop och kollektivt kallas "muslimer", oavsett om de är troende, agnostiker eller ateister och så vidare.
 
Det är ett märkligt fenomen, inte minst de islamkramade har anammat detta, förmodligen initierat av muslimska aktivister. Nu är det förstås så att inge skulle få för sig att kalla t.ex. judar eller kristna från dessa länder för muslimer. Har för mig att i de flesta Islamska länder blir barnen muslimer om de föds av muslimska föräldrar, dvs de som inte uttalat är av annan tro. Att avsäga sig tron är teoretiskt svårt och så även praktiskt, det är förmodligen därför alla kallas för muslimer av de självutnämnda muslim representanterna oavsett om de ber fem gånger om dagen, bör hijab, fastar etc. det är naturligtvis inte bra att man stödjer detta taskspel.
 
Att Jonas Mohammed Omar är en fjant har stått klart länge för de som velat se. Förmodar att han inte har något stort stöd och hans obehagliga och bisarra kampanj mot Nima Dervish inte får alltför negativa konsekvenser för denne.

Permalänk | Anmäl #4 Klerken, 2009-10-01, 13:02

Det stog över hela bloggosfären att Omar demonstrerade med nazister. Tidningarna undvek noggrant att diskutera det. Jag skickade en email med en fråga till DN-journalisten om varför -- inget svar.

Jag förstår inte, det borde vara vatten på kvarn för en liberal tidning att skriva att politiska/religiösa tok-extremister på alla kanter ser likadana ut.

Svaret är väl att svenska journalister/redaktioner på liberala tidningar inte direkt är liberala själva.

Permalänk | Anmäl #5 Bernt, 2009-10-01, 13:23

Islamiseringen av Sverige och medias ständiga påhopp på de som har en religonskritisk inställning kommer nu till en brytpunkt. Omar och hans islamister ser det som helt självklart att i demokratins och religonsfrihetens namn islamisera Sverige. Och den som är emot Omar är islamofob och är man islamofob har man av någon anledning fel, som tur är bara i Sverige.

Permalänk | Anmäl #6 Sam1, 2009-10-01, 13:26

Hur kan någon litterat människa överhuvudtaget vara religiös? Att analfabeter i avlägsna samhällen tror på woodo, gud, troll mm, det är väl OK. Men att vara islamist eller zionist! Hur ser dessa hjärnor ut? Ja såklart, de måste väl vara missbildade från födseln.

Permalänk | Anmäl #7 Charlotte T., 2009-10-01, 13:33

Visst är det en fars, extremism föder extremism. Man kan väl ändå säga att Sternligan får kallas frihetshjältar som lyckades befrida det brittiska protektoratet och bilda Israel. men det går aldrig att komma från att landet befolkades av en överväldigande majoritet palestiner från början, judarna var i yppersta minirotet. Numra är palestinerna utan land och i klar minoriet. PÅ något sätt har Palestinierna, hur man än räknat, förlorat på affären Israel.

Eftersom det inte finns något ljus i mörkret och alla med en smula bildning inser att Israel som stat hade varit omöjlig utan Adolfs härjningar, så kanske det inte är så konstigt att desperata palestinier ger sig på israel i gemensam sak med nazisterna. Vad nazisteran en gång in tiden hade emot judar är höljt i dunkel, kanske för att nazisterna var en samling tvättäkta lossers och judarna i mångt och mycket drev Tysklands utveckling inom konst, arkitektur, vetenskap industri, bank etc.

Ett folk som Palestinerna, som Israel bombat tillbaka till stenåldern och som blivit radikaliskamer, et var inte Palestinerna före "ockupationen" av deras land.

SÅ jag tycker kopplingen är klockren, men tragisk. Vad har Palestinerna att förlora? inte sitt land i alla fall.

Det går aldrig att smyga undan att det är ett olösligt problem och att olösliga problem får olöslinga följdverkningar, radikalislamism och nazism som spiller över på oss i Sverige, som tar emot alla och envar. På sätt och vis bär vi Adolfs illdå på våra axlar, just eftersom att problemet med Palestinerna inte hade funnits utan nazisterna.

Problemen har nog bara börjat, den som är mest nedbombad till stenåldern använder också de mest primitiva metorderna. Så det finns bara en väg, precis som i Afganistan, vi måste skapa en Palestinsk stat och lyfta Palestinerna upp på en dräglig levnadsnivå, men detta motsätter sig Israel, och så plågas Palestinerna ännu mer, radikalseras och i brist på att inte kunna ge sig på Israel ger de sig på samhällen som sas inte lever i samma konfliktzon.

Svår / omöjlig fråga att skriva värderingsfritt från.

Permalänk | Anmäl #8 Sven Svensk, 2009-10-01, 13:43

Äntligen har jag fått reda på vad den demonstrationen handlade om, ingen svensk tidning hade vett nog att skriva att det var nazist islamister som demonstrerade. Varför? Jo för att det skulle vara kränkande mot muslimer, världens mest lättkränkta grinande patetiska folkgrupp.

Permalänk | Anmäl #9 Joel, 2009-10-01, 13:52

Låt oss dra det hela till sin spets, så betyder denna händelse att människor som bor i ett muslimskt land och hotas av islamister i sitt hemland, de ska inte söka asyl i Sverige. Islamismen har fått så starkt inflytande i Sverige att det är tveksamt om vi kan skydda flyktingar från islamisterna.

Snälla säg att jag har fell.

Permalänk | Anmäl #10 Desplechin, 2009-10-01, 14:03

Jättebra att sånt här tas upp, men Thorbjörn, varför blanda in personangrepp i stil med "svårartat narcissistiske Omar"? Att lägga fram fakta om Omar, som att han demonstrerar med nazister och skickar ut 4 000 bilder av en journalist, räcker liksom för att gemene man ska förstå att killen är intellektuellt vilsen. Det är synd om debatten polariseras och förstörs av osakliga inlägg.

Permalänk | Anmäl #11 Kakan, 2009-10-01, 14:12

fan vad trött jag blir på alla religioner

Permalänk | Anmäl #12 borre, 2009-10-01, 14:14

JA. #2 Johan Forsgren, Låt oss bojkotta Aftonbladet, fast det gör jag ju redan:-)

Visst är dags på många fronter, när det gäller barbariska kulturer och värderingar ,starta upprop.

Permalänk | Anmäl #13 KarinAndersson, 2009-10-01, 14:14

Nån "kenneth" orerade om att det "hetsas mot muslimer" medans judarna får vara i fred.
Om omar och hans mob är muslimer så känns det mera relevant att bry sig om sverige än Palestina.
Riktiga muslimer är vi inte rädda för, men dessa uppenbart mentalt störda individer finns i våran närhet. De finns här och hotar oss mer eller mindre, då blir det mindre engagemang över till palestinierna.

Dessa stollar tror att de gör palestinierna en tjänst. Klart är att de inte bryr sig ett dugg om palestinier, utan deras agenda är att sprida otrygghet för att de känner makt. Nazisterna är med bara för att judar är målet. Men alla vet vad nazister tycker om araber och muslimer - de är lägre stående varelser som inte står mycket högre i evolutionsskalan än judar.

Permalänk | Anmäl #14 suka, 2009-10-01, 14:19

"(Religion) With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion"

Steven Weinberg

Permalänk | Anmäl #15 Fodak, 2009-10-01, 14:21

RE: #9 Kenneth, 2009-10-01, 14:36

Om du ska kalla det kritiskt tänkande så har du dessvärre en bit kvar. Det är ju redan färdigtänkt, svart/vitt och klart. Det är ju bara en simpel spegling.

Permalänk | Anmäl #16 BluePrint, 2009-10-01, 14:28

I ärlighetens namn. Ni som är "sjysta" muslimer STÅ UPP och säg rakt ut ,att ni är emot allt denna Jonas Mohammed Omar står för.
Gör ni INTE det så ser jag det som att ni tycker han och hans värderingar är okey, men det tror jag INTE. Så ta avstånd från hans värderingar.

Permalänk | Anmäl #17 KarinAndersson, 2009-10-01, 14:43

???

Permalänk | Anmäl #18 borre, 2009-10-01, 14:48

Jag utgår från att du vet vad du talar om Torbjörn Elensky.
Muhamed Omars tilltag måste väl vara en brottslig handling och gå att polisanmäla. Eller...?

Permalänk | Anmäl #19 Helena , 2009-10-01, 14:51

Apropå upprop är det hög tid att alla vi (=nästan hela den svenska befolkningen) demonstrerar för de värden som gör Sverige till en frihetens hemort på jorden: demokrati, humanism (vilken religion man än har) och upplysning (västerlandets social, ekonomiska och tekniska utveckling och innovationer).

Jag skulle tro att 98-99% av alla med svenskt medborgarskap ställer upp på det.

Muhamed Omar framstår snarast som en kriminell terrorist.

Permalänk | Anmäl #20 Helena , 2009-10-01, 14:58

Alla muslimer med något bakom pannbenet tar avstånd från sådana som Muhamed Omar. Det gäller de allra flesta.

Permalänk | Anmäl #21 Elin, 2009-10-01, 15:01

Varför får Mohammed Omar ÖPPET hetsa andra folkgrupper, se ner på andra folkgrupper, kritisera andra folkgrupper, utan att bli kalla fobi?

Minsta lilla kritik mot islamister... blir man kallad islamofob!

Inters tränare kritiserade en muslimsk spelare som var lat. DIREKT var islamiska föreningar på Jose Mourihno

Medans muslimska ledare öppet hyllar adolf hitler ,tiger muslimerna

Vad skapar islamfobin?

1) Att jag kritiserar islamister?

2) Islamisters eget beteende?

Permalänk | Anmäl #22 Thomas Karlsson, 2009-10-01, 15:36

Var är ni muslimer som är emot Mohammed Omar?

HUR kan ni tillåta Mohammed Omar säga vi eller oss muslimer om ni inte delar samma åsikt?

Permalänk | Anmäl #23 Thomas Karlsson, 2009-10-01, 15:37

Mohammed Omar är den enda i sverige som i media kan säga homosexuella är en sjukdom, botemedlet är islam utan att bli anmäld för hets mot folkgrupp...

Permalänk | Anmäl #24 Thomas Karlsson, 2009-10-01, 15:40

Som sagt så har Mohamed Omar och hans demostration diskuterats i bloggarna och det är ett flertal muslimer som tagit mycket tydligt från honom och/eller denna demostration så jag skulle knappast säga att han överlag är populär bland de muslimer som uttalar sig där.

Permalänk | Anmäl #25 Elin, 2009-10-01, 15:46

Det mest skrämmande är ju att både Omar och hans motståndare zionisterna är precis likadana grottmänniskor! Kan inte ni ha ert religiösa stramsande någonstans där det inte stör oss civiliserade? På Grönland t.ex!

Permalänk | Anmäl #26 Charlotte T., 2009-10-01, 15:47

JAHA ?? #25 Ibrahim,men NU pratar vi faktiskt om SVERIGE och vår fina gamla kultur/de värderingar VI har!
Du bor i Sverige, så kämpa också för vårt Sverige, gör du DET, blir du /ärt du en av oss:-) VI gillar inte islamister eller tusenåriga gamla barbariska värderingar, och måste kämpa mot dem, som vi gjorde mot hotet för några århundraden sedan, när Gustav Wasa med hjälp av "dalkarlarna" satte sig emot en annan "inkräktare" mot vårt land. I själen är svenskarna ett ihärdigt släkte, glöm inte det. Gäller kvinnor som män.

Permalänk | Anmäl #27 KarinAndersson, 2009-10-01, 16:29

HÅLLER med dig #30 Charlotte T. Vi har för längesedan stigit från grottstadiet, islamister ser fortfarande kvinnan som "underdånig"
Låt OSS svenskar förbli "civiliserade och jämnställda" människor oavsett kön. Vår kamp, känner jag, har bara börjat.

Permalänk | Anmäl #28 KarinAndersson, 2009-10-01, 16:37

Muslimska organisationer måste fördöma Muhamed Omars metoder

Skrämmande läsning. Alla rättänkande människor borde ta avstånd från dessa metoder. Inte minst har de islamska organisationerna, världsliga såvål som religiösa, ett särskilt ansvar att fördöma Muhamed Omars metoder.

Permalänk | Anmäl #29 Tommy Sandström, 2009-10-01, 16:45

Jag är fullständigt övertygad om att vi snart kommer att upptäcka att Mohamed Omar egentligen är huvudfiguren Robert Gustavssons senaste sketch.
Efter Verion i ottan så tycker jag att Mohamed Omar är den mest skruvade gubbe som Gustavsson någonsin gjort.
Jag förstår inte hur någon kan ta en sådan gubbe på allvar.

Permalänk | Anmäl #30 Fundamentus, 2009-10-01, 16:54

Elensky undrar vilka det är som buntar ihop människor från Irakier,Iran, Afghanistan,Turkiet mfl. länder och kallar dem muslimer?

SVAR: Högerextremister, högerkristna, sverigedemokrater och andra hatmånglare

Har du sovit under en sten de senaste 15 åren Torbjörn Elensky?

Permalänk | Anmäl #31 Abrahamas, 2009-10-01, 17:24

Jobbar Muhamed Omar fortfarande för Antisemitbladets kultursida?

Permalänk | Anmäl #32 Roland X, 2009-10-01, 17:26

Det enda Islam har inneburit för Europa är hot, våld och medeltida fundamentalism samt en rad nya typer av brott som hedersmord, tvångsgifte, könsstympning.
Svenska politiker och journalister är ansvariga och skyldiga till den nöd Europa har drabbats av till följd av den massiva folkvandringen från Arabvärlden och Somalia.
Censur, utstötning och offentligt fördömmande är svenska politikers och journalisters metod för att dölja sitt brott mot medborgarna och demokratin.

Permalänk | Anmäl #33 Grom, 2009-10-01, 17:26

Muhammed Omar är alltså inte PK-gängets privata gullemusse längre? Usch då, ni får väl ta in några från AFA att...just ja, det hade ni redan gjort.

Hmm...finns inte så mycket kvar...kanske Socialdemokraterna kan plocka upp några gamla NSF'are att...just ja, det hade de redan gjort.

Tänk vad lustigt det hade varit med en objektiv media och politiker som ville folkets väl, det hade varit häftigt. Vem vet, då kanske alla dessa skelett som "gemene man" inte vet om kunde diskuteras öppet? Då kanske Muhammed Omar hade kunnat vara sig själv i början istället för att låtsas vara "moderat muslim" så PK skulle tycka om honom, då kanske vi hade kunnat diskutera alla de problem vi har i det svenska samhället? Fast förstås, skygglappar, små gula i öronen och kudde över huvudet fungerar ju det också...bara inte så bra.

Permalänk | Anmäl #34 Illwill, 2009-10-01, 17:30

YES Groom:-) När du säger...Det enda Islam har inneburit för Europa är hot, våld och medeltida fundamentalism samt en rad nya typer av brott som hedersmord, tvångsgifte, könsstympning.

Permalänk | Anmäl #35 KarinAndersson, 2009-10-01, 17:37

Ja, Katrin Andersson. Jag är inte intresserad att bli "en av er". Jag är inte heller intresserad av att bli en av dessa CIA-agenter som kallar sig "islamister". Nu har mitt första inlägg tagits bort. Undrar vem som blev rörd av den...kanske var det någon som insåg hur jäkla rätt jag har om den pågående konspirationen mot Islam. Det som pågår här i Sverige pågår i hela världen. Här i Europa sprider al-Qaida sina hot varje gång det är parlamentsval i något land. Så, fram till valet i nästa år får vi nog räkna med ökad al-Qaida aktivitet här i Sverige, och nej, jag snackar inte om bombtillverkare utan mer om propagandanissar som Muhamed Omar. Jag brukade gilla den här killen, men vid ett tillfälle började han gå för långt och sen dess har han fortsatt gå bort från den gränsen för hur mycket man kan tolerera.

Al-Qaida är en CIA-operation med syfte att smutskasta Islam. Det finns en militär gren, och en mer politisk gren. Den militära grenen genomför folkmord på troende muslimer i den muslimska världen. Främst i de länder som motsätter sig sionistisk kontroll. Så, al-Qaidas uppgift är att främja sionismen.

Den politiska grenen är verksam mest i Europa, som dels uppmuntrar frustrerade unga muslimer att ge upp utbildning och arbete och i stället slåss mot staten. Dels sprider al-Qaida felaktiga uppgifter om Islam till icke-muslimer. Hedersvåld, tvångsgifte, könsstympning och misshandel är förbjuden i Koranen, men al-Qaida bryter mot dessa regler för att få folk att tro att dessa brott stöds i Koranen.

Al-Qaidas ideologi är wahabismen, som vill "återgå till vad Islam var", men eftersom Islam idag är vad Islam var för 1400 år sen menar de egentligen att de vill återgå till vad det var INNAN Islam kom. De vill riva upp de lagar och regler Koranen satt upp, de lagar som civiliserade den arabiska halvön.

Islam bidrog till den sociala, teknologiska och politiska utvecklingen i hela regionen, och på längre sikt även i hela världen. Det kan ni läsa i historieböckerna. Vad wahabisterna vill (al-Qaida, även CIA och sionisterna) är att återgå till den ordningen som gällde innan Islam, alltså orättvisa, barnmord och moralisk förfall. De vill försvaga det arabiska folket och förgöra Mehdi al-Montazar.

Jag har insett att Muhamed Omar är bara en ytterligare skojare som kallar sig muslim. Jag har hört massvis med historier om européer som konverterat till Islam för att senare spränga sig i luften. De har påverkats av wahabismen, av al-Qaida. Det är nämligen wahabismen som uppmanar till självmordsbombning, inte Islam i sig. Därför måste det svenska folket, och människor i hela världen i övrigt, lära sig skillnaden mellan wahabister och muslimer i övrigt. Salafism anses ibland vara en del av wahabismen...

Jag är muslim, en stolt muslim. Jag ber fem gånger om dagen. Jag läser i Koranen. Jag fastar en månad varje år. Men jag är inte lojal mot vare sig al-Qaida, Saudi Arabien, wahabisterna, sionisterna eller de kriminella krigsherrarna i USA och EU. Jag är lojal mot Allah, profeten Muhammed och de tolv imamerna. Därför är jag fiende till just al-Qaida, wahabisterna, sionisterna och de kriminella krigsherrarna i USA och EU.

Det finns en del här som vill att muslimer fördömer Muhamed Omar. Det gör jag. Jag fördömer honom. Nu är jag inte riktigt säker på att det där om att han tryckt upp 4000 bilder som han tänker dela ut till moskéer stämmer. Sånt borde man ha hört från fler massmedier. Men vad han håller på med är att sprida mer hat mellan muslimer och icke-muslimer, och det kan jag inte tolerera.

Till slut hoppas jag att de inte tar bort det här inlägget också. För då kan ja börja ifrågasätta svensk yttrandefrihet, och tro mig det har jag gjort sedan länge. Gör inte det värre.
Mitt förra inlägg var ju jättebra, och gav en bra bild av hur vår värld fungerar. Jag misstänker att sionister inte gillar att jag öppet talar om hur världen verkligen fungerar. De blir ju rätt sura och börja skjuta anti-semit-artillerigranater mot mig.

Permalänk | Anmäl #36 Ibrahim Al-Breft, 2009-10-01, 18:02

Tja detta med Omars musliimska maffia på 4000 är väl ingenting. Det är bara början. Snart kommer alla att fä anpassa sig till Islams grundläggande vårderingar. Fortsätt rösta på riksdagspartierna så ni får vad ni tydligen vill ha. Mer massinvandring och Allah skall med!

Permalänk | Anmäl #37 Mattias J, 2009-10-01, 18:29

Jag har läst här på Newsmill nyligen att normala muslimer tar starkt avstånd från Mohamed Omar. Det skulle vara detsamma som att säga att bara för att du är svensk är du en dån där Knutbysekterist eller LIvets ordare. Det kan ligga mycket i det.

Vad som behövs att fler "vanliga muslimer" uttalar sig här så att vi blir bekanta och vana.

En konstig sak som jag kom att tänka på: hur kan den svenska moskéerna öppna för Muhamed Omars hatbrev?
Ska man tolka det som att imamerna och moskébesökarna är fundamentalister eller...? Förklara någon som vet!

Permalänk | Anmäl #38 Alice, 2009-10-01, 18:41

http://www.youtube.com/watch?v=gpsJAblNO9M

Permalänk | Anmäl #39 Mike Nilson, 2009-10-01, 19:15

Tack Torbjörn Elensky för en klockren och viktig artikel!

Permalänk | Anmäl #40 Sami, 2009-10-01, 19:43

Israelhataren herr Omar har arrangerat fyra antisionistiska studiecirklar i Gottsunda de senaste veckorna. Ett tema man hade var "Sionismen är ett hot mot mänskligheten" Inte ett ljud hörs om detta i media. Dessutom har han bjudit in revisionisten Ahmed Rami att tala över ämnet ”Israels makt i Sverige”
Det finns en enda tidning i Sverige som vågar ta upp detta "Världen idag" Läs den!!!

Permalänk | Anmäl #41 ture sventon, 2009-10-01, 19:54

Varför styrker journalisterna i SVT Muhamed Omar medhårs och bjuder in hon i det ena programmet efter det andra?

Permalänk | Anmäl #42 Alice, 2009-10-01, 20:04

Ibrahim! att Wahabismen är Guds största Gökbo, det vet vi. Det är ett gäng banditer som råakde sitta på rätt kamel vid rätt tillfälle efter 2a VK. De råkade sitta på världens största oljereserv. Olja var en viktig strategisk resurs redan 1945 eftersom USA:s tillgångar var på upphällningen, så Roosvelt lyckades knyta ett förbund med någon bandithövding som fick bli Kung av Saud. Nu är de 3 000 prinsar. En av prinsarna råkar vara Usama. Usama är egentligen den enda kille i denna banditklan värd respekt. Övriga 3000 prinsar lever odygdigt, och skänker stora summor till dessa KOranskolor som växer upp som svampar ur jorden i jordens alla hörn, för att som ett avlatsbrev sona sitt brott mot Allah, i och med att de lver i överdåd och är köpta av USA. Utan Kungahuset Saud faller USA:S ekonomi som en tungsten.

Nu är problemet det att oljan i Saudi är rejält på upphällningen och USA har i 10 år hat panik. Anfallet på Irak var regiserat för att komma över världens nästa största oljetillgångar i Irak.

Usama och co vet att om de bara kan störta Saud, eller snarare klippa banden med USA, så kommer de geopolitiska förhållandena att ändras radikalt. USA:s ekonomi tvärniotar ytterligare, och därmed Israels bundsfövant.

SÅ att Wahabismen och Usama skulle vara en CIA-konspiration är en konspirationsteopri som faller helt. Kungahuset Saud är en förutsätting för USA och indirekt Israsel. Om 10 år är oljan slut där, makten över det som kallas för balkansreserver, dvs marginalprissättning faller då på Irak och Iran. I Irak är det numera Shiamuslimer och kurder som råder, Sunnimuslimerna är i opposition och smäller av bomber och skapar mer hat inom den muslimska befolkningen.

Så CIA och USA har andra problem, just nu är det Pakistan (kärnvapenmakt) samt Iran (blivande kärnvapenmakt). Oljan i IRak kommer äcka ett tag och räcka till för att bygga upp ett Irak med en hyfsad medelklass, men då måste man dela upp landet mellan Sunni, Shia och Kurder. Så fort detta är gjort, bara Turkiet som bromsar, så kan man fokuisera på Iran och pakistan. Faller Pakistan i radikala muslimers händer så blir det lite problem för Israel. Iran är framtiden. Iran, med eller utan kärnvapen, är den makt som kan skapa balanse och fred i mellanöstern. Det har suttit tomteskägg i Iran sedan 1979, inte har de skapat några stora problem med världsordningen. USA håller på att ändra taktik mot Iran och kan bara CIA hålla sig borta från Irans inrikespolitik kommer Iranierna klara av att införa riktig demokrati själva.

Sammanfattning, bara för att USA köpt Saud, behöver inte allt vara en sionistisk konspiration. Judarna har sannolikt mer inflytande över världspolitiken är de flesta andra folkslag, men vi ska kanske inte överdriva detta inflytande.

Just nu håller Israel på att skjuta sig i foten i och med att regeringen är vald av en massa fundamentalister och man har en utrikesminsiter som är Omar själv värdig i verklighetsuppfattning.

Dessa stenkastare driver och livnär sig på konflikt. De högerextrema ultranationalistiska politikerna (ideoligin ligger mycket ära nazismen idémässigt) har fattiga väljarbaser och göder sig på konflikt och rädsla, så på sätt och vis tillhör de religiösa extremisterna i Israel samma klubb som Al-kaida. Men styr CIA, det gör inte ens USA:S presidnet ;-)
Fundamentalisterna i Israel och delar av Arabvärlden behöver rädsla, hat och fattigdom för att få mer makt. Det är precis vad som hände i Tyskland under 30-talet. medelklassen försvann och kvar blev galningarna som tog över.

Utsikt om 10 år:
Iran har kärvapen och har inte startat något krig, däremot har de neutraliserat Israels kärvapen. Iran har töat och fått igång ekonomin, därmed är Iran en ny stabiliserande maktfaktor.
Därmed är Israel inte lika kaxigt, när bägge parter har kärnvapen blir det stabilitet, för ingen kan vinna.
USA:s ekonomi är körd, och stödet till Israel har minskat, åtminstone ekonomiskt.
En palestinsk stat kommer bildas.
Irak är uppdelat. Lugnast är det i Kurderna planhalva. Turkiet har tvingats till en kompromiss och är på väg in i EU på allvar, motpresattionen är just Irakfrågan.
Kungahuset Saud sitter kvar, men de har ingen olja kvar, och måste börja reformera ekonomin, därmed blir de lite mindre extrema.

Fundamentalisterna i Europa, jo kankse är det här galningarna fortsätter. Det är bara i Europa det är högt i tak och tillåtande. Men det får vi stå ut med. Nu gäller det att strypa flödet av flyktingar en smula så att vi kan integrera de flyktingar från Menaländerna som redan är här, så att de arga unga männen slipper ha en anledning att känna sig kränkta och diskriminerade. Semitiska folkslag verkar ständigt vara på krigsstigen, hoppas de som flyutt hit fattar att vi har en annan strategi i Sverige, vi sätter oss ner och fikar och löser problem genom kompromisser. Den som katar sten kommer alltid att bli kvar på en stenåldersnivå, frågan är mer hur vi ska förklara detta, och fortsätter de att kasta sten eller bränna av bomber så blir frågan nästan enklare att ta i tu med.

Permalänk | Anmäl #43 Sven Svensk, 2009-10-01, 20:37

Visst, det accepterar jag. Har inte sagt något illa om patriotism och lojalitet till det land man kommer från.

Men jag förstår inte hur du kan hänvisa till en stycke där jag förklarar vad al-Qaida är och sen förklarar du din syn på patriotism.

Jag tycker helt klart att svenskar får försvara sina värderingar. Det är ju en grundsten vad gäller respekt för andra människor. Men ett problem jag finner med de länder som står för demokrati är Israel-stödet. Det är ju ironiskt att demokratiska länder stöttar en så vidrig terrorregim som bara inte kan komma längre bort från demokratiska värderingar.

Min kritik mot självuttalade demokratiska länder baserar ju på deras stöd till Israel. Varje gång européer åberopar stöd till Israel blir jag helt enkelt misstänksam. Så vitt jag ser finns det ingen riktig demokrati någonstans i världen, demokrati finns bara som värderingar i vissa människors huvuden. Men även illasinnade människor får ta del av de demokratiska systemen, vilket i sig bidrar till sönderfall.

I den moderna världen bryr sig ledare inte om man stöttar demokrati eller ej. Ekonomiska vinster är mycket viktigare. Det är just därför väst satsat så mycket pengar i israeliska produkter. De skiter i om terrorregimen Israel mördar oskyldiga människor. Det har jag insett. Har du? Det är frågan.

Jag själv skiter i vad extremister tycker och säger. Jag vet vad Islam står för. Islam står för fred, rättvisa och tolerans. Om någon försöker förvränga den bilden försöker jag rätta till honom/henne, men misslyckas jag så ignorerar jag den personen.

Vad ni alla har här gemensamt är att ni har tillgång till Internet. Jag rekommenderar att ni använder Internet till att lära er hur världen fungerar. Man måste vara öppensinnad och våga läsa överallt. De allra flesta Islamkritiker jag möter är inte öppensinnade. De är okunniga och opålästa. Faktiskt, alla som kritiserar Islam och opålästa. Jag har aldrig träffat en person som både är påläst och har kritik mot Islam. Med andra ord är islamofobi kopplad till okunnighet i vårt samhälle.

Permalänk | Anmäl #44 Ibrahim Al-Breft, 2009-10-01, 20:41

Möjligheten att bli bitter och övergå i grym islam finns alltid där, texten är skriven sån.

Permalänk | Anmäl #45 Snälla, 2009-10-01, 20:42

Till Sven Svensk.
Det enda man kan respektera Usama Bin Ladin för är hans kamp för ett fritt Afghanistan, som aldrig egentligen blev fritt. Det är fortfarande omdebatterad om han verkligen jobbar för CIA eller ej.

Här i väst påstår man att oljan håller på att ta slut, men i mellanöstern hittar man nya reserver hela tiden. Just nu talar man om att oljan kommer räcka i mer än 50-60 år, alltså långt in på 21:a århundradet. Man har hittat olja i medelhavet utanför Libanon och Palestina. Libanon kommer att börja extrahera oljan inom de kommande åren.

Saudi Arabien är ute efter att bilda ett nytt kalifat, vilket skulle ge den saudiska eliten makt över hela den muslimska världen. Så, wahabisterna är visst beroende av USA, som fortfarande anses vara världens enda supermakt. Al-Qaida är ett verktyg som USA och Saudi Arabien använder för att vinna makten, och eftersom Iran är en utmanare har båda dessa länder gett sig in i ett ordkrig med Iran, vilket kan leda till ett riktigt krig i framtiden.

Det kommer alltid finnas extremister. Vad vi måste göra är att vara duktigare än de, bokstavligen. Vi kan inte bara hänvisa till våra mer rättvisa samhällen, vi måste vara pålästa och förstå extremisterna. Då kanske man också kan lösa vissa situationer. Just nu är det så illa för att "det demokratiska väst" också spelar farliga spel. Vi har hamnat i en dålig film som utspelar sig på 80-talet där KGB och CIA skjuter ihjäl agenter och iscensätter terrordåd för att vinna politiska tävlingar.

Men till slut kommer vi segra över sionisterna. När vi krossat deras dröm kan de inte längre fördumma folkmassorna med sin propaganda.

Permalänk | Anmäl #46 Ibrahim Al-Breft, 2009-10-01, 20:54

#50 Ibrahim,

Vad tycker du om Muhamed Omars metoder? Tar du avstånd ifrån dessa?

Permalänk | Anmäl #47 Tommy Sandström, 2009-10-01, 20:56

Om ni vill skicka "hem" Omar blir det väl lika gärna till Värmland, han är ju till hälften etnisk svensk.

Elenskys beskrivning av att Nima lade upp "några" bilder, är en skön underskattning av 125 och påståendet att det inte finns några ytterligare fakta en halvsanning eftersom Nima låter kommentatorer fritt namnge och skriva ut adresser till de olika personerna i kommentatorsfältet.

I det här fallet håller de faktiskt samma sandlådenivå båda två: det känns som att Nima gjorde en medveten provokation för att få spela martyr.

Permalänk | Anmäl #48 M, 2009-10-01, 21:09

Grom: Du har inte läst speciellt mycket historia va? Hört talas om Kalifatet Córdoba? Sen kan du gå vidare med att fråga dig vad t.ex. katolicismen har inneburit för Europa. Sen kanske du förstår att problemet inte är Islam, utan fundamentalism, som är lika farlig i vilken religion den än uppkommer i. Det som gör Muhammed Omar farlig är inte att han är muslim utan att han är radikal fundamentalism

Katrin Andersson: Du måste skämta när du snackar om "islamisk kultur". Tror du det är samma kultur i Teheran som i t.ex. Java bara för att befolkningen är muslimsk?

Permalänk | Anmäl #49 Kakan, 2009-10-01, 21:16

Katrin, jag gillar din passion och ditt sätt att se på saker...men vi vet båda att svenska folket (den stora extremt dumma massan) inte är på gång...de allra flesta står med ändlyktan i luften och väntar på nästa person att "berika" deras dag.

Permalänk | Anmäl #50 Illwill, 2009-10-01, 21:16


annons:
annons:

Dagens populäraste artiklar


  1. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  2. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  3. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  4. Klimatpolitiken gör mer skada än nytta
  5. Kalifornien kan bli USA:s Grekland
  6. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  7. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  8. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  9. Fryshuset-profilens hot ökar det politiska hatet
  10. Stora risker med MP:s energipolitik
  1. Varför nonchaleras muslimer som vill ha jämställdhet?
  2. Tar Newsmill ansvar för yttrandefriheten?
  3. Stryp inte mångfalden i den svenska skolan, MP
  4. Toppmoderater: Vi stödjer Loreens kamp mot diktaturen
  5. Med RFSU:s retorik kan abort tillåtas fram till födelsen
  6. En bokstavstroende muslims svar till Uppdrag Granskning
  7. Klimatpolitiken gör mer skada än nytta
  8. Stora risker med MP:s energipolitik
  9. Röd-grön retorik bakom svensk nedrustning
  10. Alliansen vill göra innerstan till ett mentalt ”gated community”
  1. Stoppa bojkottsförsöken mot Israel
  2. VÄNSTERN MÅSTE FÖRDÖMA PALESTINSK TERROR
  3. Turkiet och Israel: kampen om Mellanöstern
  4. Rasismen börjar bli rumsren
  5. 30-talets stämningar mot judar är tillbaka
  6. Vad gjorde Jan Björklund på Bilderberg-gruppens möte 2009?
  7. Hamas bekämpar allt som svensk socialdemokrati normalt står för
  8. Sverige kan uppfylla kraven på solidaritet utan Nato-medlemskap
  9. Bojkott mot Sodastream är ett gränslöst hyckleri och svek - främst mot de palestinska arbetarna
  10. Därför anmäler jag

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.