[...] läsning: Enligt min humla, Cornucopia, Nigel Farage (youtube), HAX (pp) (sista chansen), Christian Engström (pp), Amelia Andersdotter (pp), Europe says no, Nej till [...]
Blogg:Hur den demokratiska ordningen fungerar | Sultans Blogg, 2009-10-04, 11:34
[...] att fortsätta dra frågan i långbänk? Och framför allt varför EU-kritiska svenska partier, däribland Piratpartiet, insisterar på att skrota Lissabonfördraget till och med om Irland röstar [...]
Blogg:Per Altenberg – ett liberalare Sverige », 2009-10-01, 10:21
[...] anhängare av Lissabonfördraget. Tanken att – som en del svenska neoklassiska liberaler och Christian Engström (PP) vill – reducera Lisabonfördraget till en tvåsidigt dokument med den amerikanska [...]
Blogg:Per Altenberg – Ett Liberalare Sverige », 2009-09-23, 14:37
[...] På Newsmill presenterar jag idag en sådan plan: Låt oss börja om med ett blankt papper, och lärdomen av misslyckandet med Lissabonfördaget i åtanke. Det är stödet från medborgarna som är det viktiga. [...]
Blogg:Plan B för Lissabon « Christian Engström, Pirate M, 2009-09-04, 11:38
[...] Piratpartiet säger nej till Lissabonfördraget och vill att vi börjar diskutera ett alternativ. Tanken är kanske god men Christian Engström glömmer att länderna inte nödvändigtvis röstar för det som är bra för EU utan i första hand efter sina särintressen. [...]
Blogg: Piratpartiet vill ha ett bättre EU, 2009-09-03, 10:20
Understödes!!
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-09-02, 12:47
Utmärkt. Jag håller med. Men jag är rädd för de som har makten har för sig att de måste bli färdiga med Lissabonfördraget till varje pris. Som vanligt blir det en huggsexa där olika parter får 'a piece of the action' - alltså stoppa in en massa skit.
Permalänk | Anmäl
Mats Forssblad, 2009-09-02, 12:57
Jättebra!
Om Piratpartiet också vill understödja återuppbyggandet av ett alldeles eget svenskt försvar att försvara Sverige med lägger jag min röst hos er i valet 2010.
Permalänk | Anmäl
Klara, 2009-09-02, 13:11
Ett stort NEJ till Lissabonfördraget
Permalänk | Anmäl
KarinAndersson, 2009-09-02, 13:13
Jag stödjer PP i helhjärtat i deras försök att återställa rättsäkerheten och medborgliga rättigheter i Sverige men nåt federalt eu är oacceptabelt det känns som om man "tvingas" till Sverigedemokraterna då alla partiledningar verkar helt sålda på eu-sovjet. Det som Christian Engström föreslår kan mycket riktigt sätta fart på projektet för en "eukonstitution och för övrigt gör han helt rätt i att kalla Lissabonföredraget för vad det är en "konstitution" (ps den är identisk i innebörd med den förkastade eukonstitutionen). Christian Engström menar att invånarna i de individuella medlemsländer borde ha betydligt mer att säga till om och borde ha rätten att stå utanför eu´s "lagar" istället för att bara ta emot det är något som jag ser mycket possitivt på. Att eu saknar riktig demokrati är ju inget nytt och desto större skäl att lämna organisationen innan det går för långt och blir en totalitär stat vilket få invånare kommer att välkomna, kan någon ens föreställa sig de oroligheter som kommer att följa?
Jämförelsen med USA är intressant men där så har den "federala" staten tagit över nästan helt från staterna med diverse myndigheter som får operera fritt över delstatsgränserna. I praktiken så är USA i ett övergångs skede från en federation till en homogen stat där regering kan köra över staters rättigheter fritt. Vidare bör det påpekats att i USA så skiljer sig fortfarande lagarna i de olika staterna mycket medan eu stiftar alla möjliga lagar som står över medlemsländernas oavsett befolkningens önskemål eller om de är opraktiska av andra skäl. Projekt att demokratisera eu är dödfödda.
Permalänk | Anmäl
Hob, 2009-09-02, 13:18
Självklart har Christian Engström rätt men vi vet ju alla att Lissabonfördraget kommer att gå igenom. Makthavarna vill att det ska gå igenom och då går det igenom förr eller senare vad än medborgarna säger eller röstar. Se på Irland; de röstade nej men genast blir det en omröstning.....och så kommer det bli i alla länder som röstar nej tills de ändrar sig och röstar som makthavarna vill. Att EU skulle vara en demokrati är den största lögnen de lyckats slå i oss!
Permalänk | Anmäl
Andreas, 2009-09-02, 13:18
Så enormt underbart att VI har fått en representant i Europaparlamentet.
Om ni lyssnar noggrannt när Christian Engström talar så hör ni inte EN röst - Ni hör en hel kör som unisont kräver medborgarrätten tillbaka!
I de länder där man fått folkomrösta har svaret blivit att man inte vill ha Lissabonfördraget. I Sverige där vi inte får folkomrösta så har opinionsundersökningar visat att INTE VI HELLER vill ha detta "fördrag".
Vi fick ju inte säga nej men Irlands folk får åtminstone - Inte bara en gång utan två!
Jag hoppas att Irlands folk räddar oss!
Permalänk | Anmäl
Hans J, 2009-09-02, 13:24
EU behöver dessutom göras mer transparant. Vi EU-medborgare får inte veta vad som pågår och vad som beslutas i de slutna sammanträdesrummen i Bryssel. Hur ska vi då kunna protestera när vi inte ens har insyn?
Permalänk | Anmäl
Torkild, 2009-09-02, 13:26
Vet de som kryssat för glad på Lissabonföredraget ens vad som står i det?
Permalänk | Anmäl
Hob, 2009-09-02, 13:45
Ett självklart NEJ, till Lissabonfördraget i nuvarande utformning.
Nu undrar många - Hur gör vi då?
Eftersom den svenska regeringen inte ens diskuterat eller varit helt öppen med betydelsen och innehållet eller öppet visat svenska folket konsekvenserna av Lissabonfördraget och inte heller velat se en svensk folkomröstning kring detta framtida avgörande, som kan få fler negativa konsekvenser än de flesta förstår....så -Hur gör vi då?
Jo, så många som möjligt mailar till just sittande regering om sina synpunkter i ämnet.
Räkna inte med svar, för Lissabonfördraget ska "tystas" från rättmätig kritik från svenska väljare och göras till regeringens "ensamrätt" i utformningen, borta från all öppenhet av direkt insyn och utan diskussioner kring Lissabonfördragets innehåll och om det överensstämmer med demokrati och svenska folket vilja.
Som sagt, maila till regeringen Aliansen med just dina åsikter, ju fler desto bättre, för det är inte långt till nästa val, så känsligheten kring folks åsikter blir nu extra svårt att förbise.
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 14:04
EU har många bra fördelar, absolut! MEN varför ska Irland rösta igen? De har ju röstat en gång och då blev det NEJ.
Om det återigen blir nej, blir det ett ytterligare val då? osv........
Hur kommer EU att se ut i framtiden? Eurarabia?
Permalänk | Anmäl
Skogstokig, 2009-09-02, 14:08
Lyckas piraterna hindra att lissabonfördraget går igenom kommer jag ångra att jag sa att piraterna bara kommer skada oss.
Permalänk | Anmäl
Garger, 2009-09-02, 14:12
Det finns redan nu partier i riksdagen som är emot Lissabonfördraget, så det är knappast något unikt för Piratpartiet. Samtidigt tror jag det är få svenska politiker som anser att fördrager är perfekt. Reformer måste till, men dessa lär i princip vara omöjliga att genomföra i det dödläge som råder i EU idag. Det nu gällande Nicefördraget är ju knappast hållbart längre. Vi får se vad som händer i den irländska folkomröstningen....
Permalänk | Anmäl
ÄRRHÅ, 2009-09-02, 14:17
Garger
Det beror inte på "Piraterna", de upplyser, sen är det upp till dig att agera....och alla andra väljare i Sverige att göra sig hörd....internet är fortfarande det bästa av "vapen" för folks åsikter och vilja till allmän beskådan.
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 14:17
Christian Engström: "Europa förtjänar någonting bättre än Lissabonfördraget."
Absolut.
Christian Engström: "Det är upp till oss medborgare att se till att det blir så."
Nej.
Sverige t.ex. har sagt ja till förslaget utan en folkomröstning. Hur menar du då att det är upp till medborgarna att få fram ett nytt förslag då man inte ens frågar medborgarna vad de tycker? Ska vi demonstrera, eller avsätta regeringen?
Premissen för artikeln är att EU skapades för gemene mans bästa, och med den utgångspunkten så kan medborgarna få till stånd förändringar. Tyvärr så tror jag att inte att EU inte existerar för den absolut största majoriteten i Europa, utan för en extremt liten maktelit med starka ekonomiska intressen; utifrån detta perspektiv ter sig en förändring "av medborgarna, för medborgarna" i det närmaste omöjlig.
Trots det, en bra artikel.
Permalänk | Anmäl
Alpha, 2009-09-02, 14:23
Och hur gör vi för att få igång denna plan B då?
Permalänk | Anmäl
Anonymous, 2009-09-02, 14:25
Finns inga ideer och initiativ hos folk numera....bah...
Maila till regeringen för tusan.....även om det inte förändrar för stunden....förändrar alltid MÄNGDEN av kritiska åsikter en sittande regering som snart går till nyval...
Tro inte att Alliansen förbiser en "övervägande" åsikt som 2010 gör att de riskerar att förlora valet.
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 14:51
Wow. PP tar ställning i en fråga.
Ja, Lissabonfördraget suger. Bra att ni inser och säger det :)
Permalänk | Anmäl
Orgelturken, 2009-09-02, 14:53
Bra Christian!
EU är skit och PP kommer att bli en visp i arslet på dom!
Permalänk | Anmäl
lunchdröm, 2009-09-02, 15:15
En mycket bra artikel och vettiga synpunkter och förslag rakt igenom. Dessvärre kan jag inte rösta på er eftersom också ni liksom övriga riksdagspartier vill ha en fortsatt stor muslimsk invandring till Sverige. Men jag önskar er lycka till ändå, för svenks och europeisk politik behöver nya partier.
Problemet med EU som jag ser det är att allt arbete framåt drivs av små elitgrupper utan hänsyn till befolkningarnas vilja. Man försöker använda EU till att driva igenom viss politik när EU egentligen inte borde handla om politk utan om ett yttre ramverk, ett samarbete och möjligen som en yttersta garant för vissa grundläggande rättigheter. Istället arbetar drivande krafter inom EU alltmer på att begränsa demokratin och andra grundläggande rättigheter, såsom t.ex. yttrandefriheten. I ex.vis. Österrike är det vid vite av fängelsestraff förbjudet att förneka förintelsen (det går däremot alldeles utmärkt att förneka Krimkriget eller vilket annat historiskt skeende som helst). Givetvis ska vi inte ha lagstiftning som förbjuder ifrågasättande av eller ens förnekande av vissa historiska skeenden, hur korkade sådana förnekanden än kan anses vara. Sådant skulle ett vettigt utformat EU kunna vara en garant mot. Istället finns det nu starka krafter som arbetar aktivt på att införa liknande begränsningar även i Sverige. En australiensisk medborgare blev för inte länge sedan utlämnade av Storbritannien till Tyskland för att han på en webbsida förnekat förintelsen, trots att det i Storbritannien inte är förbjudet. Vad kan det komma att handla om som vi svenskar blir utlämnade för nästa gång?
I papperskorgen med Lissabonfördraget!
Permalänk | Anmäl
Wifebeater, 2009-09-02, 15:17
Vad kan du som person göra? Skriv till rikdagsvalda samt politiker och tjata på dem tills de inser att det finns många som anser frågan är så pass viktig att man inte kan lita på att frågan ska kunna få drivas igenom av maktfullkomliga politiker. Sen återstår bara att vänta sådär ett decenium innan alla europeiska länder till slut enas om den slutgiltiga utformingen av den nya konstitutionen..
Permalänk | Anmäl
Mike Nilson, 2009-09-02, 15:31
Tja, Mike, Wifebeater, Orgelturken med många fler....
Enklast är som sagt att göra ingenting, men gnälla överallt det är möjligt utan egen insats i övrigt.
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 15:38
Grabben är en nolla och ni är bakåtsträvare. Hur ska Europa någonsin kunna hävda sig om man inte skaffar sig bättre institutioner. Att lösningen på det skulle vara att harva på som vanligt är ren opportunism och handlar troligtvis endast om anti-EU-agenda. Släpp sargen!
Permalänk | Anmäl
Bosse, 2009-09-02, 15:39
Det sa jag inte Pia, du behöver inte stoppa ord i munnen på mig. Föresten är det bevisat att gnäll fungerar fråga vilken feminist som helst.
Klart man ska försöka och det är ett intressant förslag, men jag är väldigt skeptisk till våra EU parlamentariker och hela kolossen. Om det ska gå fort får man nog locka dem med ännu högre löner och förmåner, var sin ö eller något liknande.
Permalänk | Anmäl
Mike Nilson, 2009-09-02, 16:00
Sverige är en diktatur och EU är ett nytt Sovjet - konspirationsteorier råder det i alla fall inte brist på.
Permalänk | Anmäl
ÄRRHÅ, 2009-09-02, 16:20
Mike
Vad har "feminist" att göra i ämnet som diskuteras här?
OCH vad har jag stoppat för ord i din mun?
Läs en gång till....precis....det var ord av allmän hållning....
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 16:38
ÄRRHÅ tror inte att EU är ett nytt SOVJET!
ÄRRHÅ är deras mediaslav!
Vilka skapade SOVJET?
Vilka skapar nu EU?
ÄRRHÅ och alla andra - ta reda på det - media tiger om det!
Vems konspiration är det som media tiger om? Som vi ska lära oss blunda för.
Det handlar om att skapa myter - sagor - som får oss att böja oss för dem - det handlar om pengamakt - mediamakt - som stödjer sig på myter - sagor - om de som de utsett till de onda - för att själva och oss svepa sig i det godas mantel.
Ont gör gott försöker de inbilla oss!
Så läs vad christopher bollyn tagit reda på - skriv ut det - 70 sidor!!! - läs det! Sprid det till dina vänner:
http://tiny.cc/solving911pdf
http://www.bollyn.com/solving-9-11-the-book
Permalänk | Anmäl
ut, 2009-09-02, 16:49
Varför skriver du inte redan i början vad som är fel med Lissabonfördraget?
Vet du inte vad som är fel med det?
Är du bara EU-negativ, eller vet du helt enkelt inte hur man gör en poäng?
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-09-02, 17:44
#13 Skogstokig, du slog huvud på spiken! Att EU kan kräva/tvinga fram omröstning efter omröstning bara för att de inte håller med om resultatet är helt galet. Vad blir det i framtiden, kommer EU att helt köra över länder och deras lagstadgade rättigheter? För det är exakt vad det är det står i Irlands konstitution att i frågor av denna art så måste en folkomröstning ske.
Det har påpekats men det skadar inte att göra det igen: VI RÖSTADE FÖR INTRÄDE I EUROPEISKA GEMENSKAPEN INTE NÅGON "EUROPEISK UNION"!
Till råga på allt en korrupt, inkompetent, totalitär "stat" där enskildas rättigheter till självbestämmande och privatliv inte respekteras.
ps. De som inte begriper att EU håller på att bli en stat måste betraktas som gravt efterblivna vid det här laget.
Permalänk | Anmäl
Tor, 2009-09-02, 17:54
#32 Snälla
Vet du själv vad Lissabonfördraget innebär? Det innebär att Sverige avsvär sig kanske 70-80% av vår självständighet. Dessutom sker det i hemlighet. Vi svenskar har inte informerats om vad Lissabonfördraget kommer att innebära för vår del. Vi har heller inte fått ta ställning till vad vi vill genom en folkomröstning. Jämför med Irland.
Permalänk | Anmäl
Torkild, 2009-09-02, 17:59
#26 Bosse, ha ha bakåtsträvare? HA ha då skulle du vara det motsatta? Nonsens EU är (konspirationer åsido) ett projekt där medborgerliga rättigheter & rättssäkerhet tillhör det förgångna, på vilket sätt är det en framgång?
Lägg ner EU skiten det är det enda rätta, jag har inte röstat för någon Euro-union där mitt värde som människa är noll eller ett negativt värde. Kommer någon ihåg Kalmar unionen från någon historia lektion? Ockupation, legosoldater som gjorde vad de ville (precis som i dagens Irak) det tillhörde vardagen när våra Danska överherrar tillsammans med några lokala förrädare styrde och ställde. Manbör kunna sin historia om.man ska undvika samma misstag!
Permalänk | Anmäl
Tor, 2009-09-02, 18:04
Torkild,
"Dessutom sker det i hemlighet. Vi svenskar har inte informerats om vad Lissabonfördraget kommer att innebära för vår del."
På vilket sätt diskvalificerar det min fråga?
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-09-02, 18:35
EU ett nytt SOVJET!
Vilka låg bakom SOVJET?
Vilka ligger bakom EU och USA?
läs vad christopher bollyn tagit reda på - skriv ut det - 70 sidor!!! - läs det! Sprid det till dina vänner:
http://tiny.cc/solving911pdf
http://www.bollyn.com/solving-9-11-the-book
The World Order by Eustace Mullins (1984, 14 parts)
The history and practices of the parasitic financial elite
• Secrets of the Federal Reserve by Eustace Mullins (1983, 18 parts)
The history, organization and controlling interests behind the Federal Reserve
• Wall Street and the Rise of Hitler by Antony C. Sutton (1976, 14 parts)
How western capitalists funded Hitler and National Socialism
• Wall Street and the Bolshevik Revolution by Antony C. Sutton (1974, 12 parts)
How western capitalists funded Lenin, the Bolsheviks, and the Soviet Union
Svenskarna fattar inte:
Khazarerna är ett gammalt handelsfolk som byggde Birka som en del av norra sidenhandelsvägen:
http://home.swipnet.se/~w-14723/birka/birka010.html
Svenska media tiger om vilka det är som kallar sig för judar och påstår sig vara semiter. Shlomo Sand - professor i historia i Tel Aviv Israel har skrivit en bok om de som bebor Israel. Hans bok har legat etta på bokförsäljninslistan i 19 veckor i Israel men svenska media tiger om hans forskning. Han har tagit reda på att de flesta som påstår sig vara israeler inte är semiter. De är ett turkfolk kallat Khazarerna som övergick till judendomen på 700-talet - förlorade sitt rike och spreds över öst- och västeuropa vidare till USA. Läs själv om Shlomo Sand och hans forskning i den stora israeliska tidngen Haaretz:
Shattering a 'national mythology' - Haaretz - Israel News
http://www.haaretz.com/hasen/spages/966952.html
Det är dessa som lurat av oss vår Riksbank!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen_(Sverige)
Novemberrevolutionen är det informella namnet på Riksbankens beslut att avreglera den svenska kreditmarknaden den 21 november 1985. Beslutet innebar bland annat att bankerna fick låna ut obegränsat med pengar utan att Sveriges riksbank lade hinder i vägen.
men deras media håller er okunniga!
Samma sak med EU det nya SOVJET!
Permalänk | Anmäl
ut, 2009-09-02, 18:55
Varför fick vi som berörs av denna konstitution INTE rösta om den? Mycket dåligt Fredrik Reinfeldt som skrev på förslaget så fort det kom.
Folkomröstning måste hädanefter vara obligatoriskt när det handlar om vår nationella suveränitet.
Permalänk | Anmäl
shazmodan, 2009-09-02, 19:07
#36 Snälla
Det är bra om du visar färg och inte bara ställer kritiska frågor. Vad tycker du?
Permalänk | Anmäl
Torkild, 2009-09-02, 19:43
Till alla här som kritiserar EU frågar jag: hur många av er röstade FÖR Sveriges inträde i EG 1994?
Mer än en gissar jag. Och här hjälper det inte att komma med ursäkten "men jag visste inte vad det skulle utvecklas till", eller tror ni på allt politikerna säljer utan att kritiskt analysera konsekvenserna?
Tyvärr så får vi som redan då visste bättre och röstade emot inträdet ta konsekvenserna nu av er idioti. Fy fan.
Permalänk | Anmäl
Alpha, 2009-09-02, 20:05
Alpha
Intressant, för du blev nu indragen i något som du helst skulle velat slippa, men folkets majoritet av röster drog med dig till EU's medlemsskap.
Vad är det negativa av det, som du ser det idag?!
Finns det något av positiv art, som du tidigare inte tänkt på?
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 20:36
Från klarhet till klarhet.
Jag tror att PP kommer över 4% spärren med detta förslag.
Permalänk | Anmäl
Jakobsson, 2009-09-02, 20:37
#33 Torkild
Struntprat. Vi har informerats upp över öronen om Lissabonfördraget. Men folk klarar inte av att ta till sig information. Därför är det bra att vi inte har någon folkomröstning. Vanligt folk begriper inte eller är helt enkelt för slöa för att ta reda på vad det handlar om. För övrigt är svenska folkomröstningar bara rådgivande. Att irländarna får rösta beror på att deras grundlag kräver det.
Permalänk | Anmäl
Bess R Wisser, 2009-09-02, 20:40
Torkild,
HA HA - För jag vet inte! :D Varför gör jag inte det!?
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-09-02, 21:03
Utan att ta ställning till fördraget i sig så håller jag med Bess R wisser. För den som vill går det alldeles utmärkt att ta del av innehållet i fördraget. Men folk är generellt så lata att de inte ids sätta sig in om det inte kommer en representant från EU och ger en personlig föreläsning kring det. Istället litar man blint på vad konspirationsteoretiker skriker ut. Hellre representativ demokrati där de som ägnar all sin tid åt frågan bestämmer (utnämnda av oss genom val så klart), än ett pöbelvälde av folk som inte bemödar sig med att läsa på men älskar att skrika i samma tonart som konspiratoriska agitatorer.
Permalänk | Anmäl
Carl Åström, 2009-09-02, 21:11
#42 och #44
Bess R Wisser idag 21:40 Du har fel. Det är svårt att förstå Lissabonfördraget om man inte är juristutbildad. Naturligtvis kan och kunde man gå in på regeringens EU-information men det går INTE ATT utifrån den texten TOLKA vad som egentligen menas!
Du kan vara läkare, ekonom, civilingenjör, lik förbannat kan du inte tolka vad som döljer sig bakom textmassorna.
Det här gäller också Carl Åströms kommentar idag 22:11. Jag håller med om att Sveriges representativa demokrati i stort är bra. Men när det gäller EU har våra svenska politiker inte ansträngt sig tillräckligt för att ens "den bildade allmänheten" (som är tränade att läsa text med hög abstaktionsgrad) har kunnat informera sig om vad Lissabonfördraget egentligen går ut på.
Permalänk | Anmäl
Torkild, 2009-09-02, 21:54
Carl Åström
Vad bra, då kanske du kan visa adressen där vi alla kan läsa både den tidigare och nuvarande Lissabonfördraget i sin helhet?
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 21:55
ni är hjärntvättade av deras media! ni lever under deras diktatur - fattar ingenting. Stackare!
EU ett nytt SOVJET!
Vilka låg bakom SOVJET?
Vilka ligger bakom EU och USA?
läs vad christopher bollyn tagit reda på - skriv ut det - 70 sidor!!! - läs det! Sprid det till dina vänner:
http://tiny.cc/solving911pdf
http://www.bollyn.com/solving-9-11-the-book
The World Order by Eustace Mullins (1984, 14 parts)
The history and practices of the parasitic financial elite
• Secrets of the Federal Reserve by Eustace Mullins (1983, 18 parts)
The history, organization and controlling interests behind the Federal Reserve
• Wall Street and the Rise of Hitler by Antony C. Sutton (1976, 14 parts)
How western capitalists funded Hitler and National Socialism
• Wall Street and the Bolshevik Revolution by Antony C. Sutton (1974, 12 parts)
How western capitalists funded Lenin, the Bolsheviks, and the Soviet Union
Svenskarna fattar inte:
Khazarerna är ett gammalt handelsfolk som byggde Birka som en del av norra sidenhandelsvägen:
http://home.swipnet.se/~w-14723/birka/birka010.html
Svenska media tiger om vilka det är som kallar sig för judar och påstår sig vara semiter. Shlomo Sand - professor i historia i Tel Aviv Israel har skrivit en bok om de som bebor Israel. Hans bok har legat etta på bokförsäljninslistan i 19 veckor i Israel men svenska media tiger om hans forskning.
Han har tagit reda på att de flesta som påstår sig vara israeler inte är semiter. De är ett turkfolk kallat Khazarerna som övergick till judendomen på 700-talet - förlorade sitt rike och spreds över öst- och västeuropa vidare till USA.
Läs själv om Shlomo Sand och hans forskning i den stora israeliska tidngen Haaretz:
Shattering a 'national mythology' - Haaretz - Israel News
http://www.haaretz.com/hasen/spages/966952.html
Det är dessa som lurat av oss vår Riksbank!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen
Novemberrevolutionen är det informella namnet på Riksbankens beslut att avreglera den svenska kreditmarknaden den 21 november 1985. Beslutet innebar bland annat att bankerna fick låna ut obegränsat med pengar utan att Sveriges riksbank lade hinder i vägen.
men deras media håller er okunniga!
Samma sak EU det nya SOVJET!
Vilka skapade SOVJET?
Stackare. Låt er inte luras av deras media. Läs på!
Vilka skapar nu EU?
Permalänk | Anmäl
ut, 2009-09-02, 22:04
Deras media berättar inte hur de fyra världskrigen skapats:
http://www.whale.to/b/m_ch8.html
Det tredje världskriget var det kalla kriget. Det fjärde världskriget startade med 911.
Googla på WW IV
Och du får reda på vilka som låg bakom 911 - deras start på fjärde världskriget.
Deras media tiger!
Ta reda på det själv!!!
Googla på WW IV
Permalänk | Anmäl
ut, 2009-09-02, 22:29
ut,
signaturen är passande!
Permalänk | Anmäl
Pia "Vilda" Nordin, 2009-09-02, 22:46
#39 Alpha, aj den kändes, på sätt och vis har du rätt att flera (mig inkl) i Sverige inte såg vart det lutade. Media är inte särskilt pigga på att skriva om vad eg var då och är ännu mindre benägna att informera om den korrupta soppan som existerar i dag. Vid tiden för omröstningen så var jag själv rätt blåögd och litade på vad som rapporterades, i efterhand...naivt. Men det mandatet som politikerna fick vid omröstningen ingick det att succesivt förinta landet till förmån för eu? Att de är folkvalda är inte grönt ljus för att göra vad som helst men (som påpekats av kommentatorer) om folkomröstningar hade hållits så hade inget av POLITIKERNAS agenda gått igenom. Eu byggs genom lögner och genom att undanhålla information från allmänheten om vad de olika "föredragen" innebär, fast det är ju inte helt rättvist.. informationen finns men inte i media och bara ett fåtal är intresserade nog att hitta dem.
Permalänk | Anmäl
Hob, 2009-09-03, 08:11
Håller fullständigt med, Christian! Vi behöver verkligen en ny konstitution, eftersom planerna för att i praktiken avskaffa vår gamla nu är mycket långt gångna.
Läs på riksdagen.se vad som faktiskt står i den nya regeringsformen. Ja, de tog bort uppenbarhetsrekvisitet, men samtidigt tog de också bort allt grundlagsskydd för våra friheter. Följande friheter skall kunna regleras i vanlig lag: informationsfrihet, mötesfrihet, organisationsfrihet, friheten att lämna landet, frihet från statlig övervakning av privat kommunikation. Visserligen säger de att detta inte får inskränkas längre än "vad som är möjligt i ett demokratiskt land", men vad jag vet finns det de som skulle kalla t.ex. Iran för ett demokratiskt land.
Permalänk | Anmäl
Pelle D, 2009-09-03, 08:36
Instämmer med Christian Engström.
Fördraget är kanske bättre än de gamla, men ändå långt ifrån bra.
Makt och kontroll åt politikerna på bekostnad av vanliga människors rättigheter.
Våra egna politikers information till oss om fördraget har väl varit allt annat än intensiv och tydlig. Var är infokampanjerna, presskonferenserna, artiklarna, eller framträdandena av annars så utpelsvilliga politiker?
Saknas detta för att de vet att om vanligt folk får reda på hur mycket makt politikerna fördelar om till sig själva, då blir det ett rungande nej?
Lissabonfördraget består mest av sådant som är bra för, och underlättar beslutsfattandet för politiker. Vore det inte bättre med ett fördrag som utgick från vanliga medborgares behov? Och som lämnar i alla fall lite bestämmanderätt över sitt eget liv åt dom som lever inom EU?
Visst finns material att få tag på, men finns det i en form som inte kräver juridisk examen och oändligt med tid?
Lättillgängligt och informativt för att sätta sig in i fördraget:
http://www.lissabonfordraget.se/fordraget/index.php
http://eur-lex.europa.eu/sv/treaties/dat/12007L/htm/12007L.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lissabonf%C3%B6rdraget
För att få en korrekt bild av konsekvenser måste man också känna till de fördrag och protokoll som Lissabonfördraget bygger på, eftersom dessa kommer att fortsätta gälla med undantag för ändringarna som anges i Lissabonfördraget.
Lycka till!
En "plan B" inte bara behövs, den behöver även ersätta "plan A".
Om många redan idag tycker avståndet mellan dom och politiken är för stort, hur bra är det då med fördrag som flyttar politiken ännu längre bort?
(PS Om ni tycker det är svårt att få överblick och hänga med i skrivningarna kanske Bess R Wisser eller Carl Åström kan hjälpa till och förklara för er…)
Permalänk | Anmäl
pr1vat3, 2009-09-03, 12:42
83 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Understödes!!
Utmärkt. Jag håller med. Men jag är rädd för de som har makten har för sig att de måste bli färdiga med Lissabonfördraget till varje pris. Som vanligt blir det en huggsexa där olika parter får 'a piece of the action' - alltså stoppa in en massa skit.
Jättebra!
Om Piratpartiet också vill understödja återuppbyggandet av ett alldeles eget svenskt försvar att försvara Sverige med lägger jag min röst hos er i valet 2010.
Ett stort NEJ till Lissabonfördraget
Jag stödjer PP i helhjärtat i deras försök att återställa rättsäkerheten och medborgliga rättigheter i Sverige men nåt federalt eu är oacceptabelt det känns som om man "tvingas" till Sverigedemokraterna då alla partiledningar verkar helt sålda på eu-sovjet. Det som Christian Engström föreslår kan mycket riktigt sätta fart på projektet för en "eukonstitution och för övrigt gör han helt rätt i att kalla Lissabonföredraget för vad det är en "konstitution" (ps den är identisk i innebörd med den förkastade eukonstitutionen). Christian Engström menar att invånarna i de individuella medlemsländer borde ha betydligt mer att säga till om och borde ha rätten att stå utanför eu´s "lagar" istället för att bara ta emot det är något som jag ser mycket possitivt på. Att eu saknar riktig demokrati är ju inget nytt och desto större skäl att lämna organisationen innan det går för långt och blir en totalitär stat vilket få invånare kommer att välkomna, kan någon ens föreställa sig de oroligheter som kommer att följa?
Jämförelsen med USA är intressant men där så har den "federala" staten tagit över nästan helt från staterna med diverse myndigheter som får operera fritt över delstatsgränserna. I praktiken så är USA i ett övergångs skede från en federation till en homogen stat där regering kan köra över staters rättigheter fritt. Vidare bör det påpekats att i USA så skiljer sig fortfarande lagarna i de olika staterna mycket medan eu stiftar alla möjliga lagar som står över medlemsländernas oavsett befolkningens önskemål eller om de är opraktiska av andra skäl. Projekt att demokratisera eu är dödfödda.
Självklart har Christian Engström rätt men vi vet ju alla att Lissabonfördraget kommer att gå igenom. Makthavarna vill att det ska gå igenom och då går det igenom förr eller senare vad än medborgarna säger eller röstar. Se på Irland; de röstade nej men genast blir det en omröstning.....och så kommer det bli i alla länder som röstar nej tills de ändrar sig och röstar som makthavarna vill. Att EU skulle vara en demokrati är den största lögnen de lyckats slå i oss!
Så enormt underbart att VI har fått en representant i Europaparlamentet.
Om ni lyssnar noggrannt när Christian Engström talar så hör ni inte EN röst - Ni hör en hel kör som unisont kräver medborgarrätten tillbaka!
I de länder där man fått folkomrösta har svaret blivit att man inte vill ha Lissabonfördraget. I Sverige där vi inte får folkomrösta så har opinionsundersökningar visat att INTE VI HELLER vill ha detta "fördrag".
Vi fick ju inte säga nej men Irlands folk får åtminstone - Inte bara en gång utan två!
Jag hoppas att Irlands folk räddar oss!
EU behöver dessutom göras mer transparant. Vi EU-medborgare får inte veta vad som pågår och vad som beslutas i de slutna sammanträdesrummen i Bryssel. Hur ska vi då kunna protestera när vi inte ens har insyn?
Vet de som kryssat för glad på Lissabonföredraget ens vad som står i det?
Ett självklart NEJ, till Lissabonfördraget i nuvarande utformning.
Nu undrar många - Hur gör vi då?
Eftersom den svenska regeringen inte ens diskuterat eller varit helt öppen med betydelsen och innehållet eller öppet visat svenska folket konsekvenserna av Lissabonfördraget och inte heller velat se en svensk folkomröstning kring detta framtida avgörande, som kan få fler negativa konsekvenser än de flesta förstår....så -Hur gör vi då?
Jo, så många som möjligt mailar till just sittande regering om sina synpunkter i ämnet.
Räkna inte med svar, för Lissabonfördraget ska "tystas" från rättmätig kritik från svenska väljare och göras till regeringens "ensamrätt" i utformningen, borta från all öppenhet av direkt insyn och utan diskussioner kring Lissabonfördragets innehåll och om det överensstämmer med demokrati och svenska folket vilja.
Som sagt, maila till regeringen Aliansen med just dina åsikter, ju fler desto bättre, för det är inte långt till nästa val, så känsligheten kring folks åsikter blir nu extra svårt att förbise.
EU har många bra fördelar, absolut! MEN varför ska Irland rösta igen? De har ju röstat en gång och då blev det NEJ.
Om det återigen blir nej, blir det ett ytterligare val då? osv........
Hur kommer EU att se ut i framtiden? Eurarabia?
Lyckas piraterna hindra att lissabonfördraget går igenom kommer jag ångra att jag sa att piraterna bara kommer skada oss.
Det finns redan nu partier i riksdagen som är emot Lissabonfördraget, så det är knappast något unikt för Piratpartiet. Samtidigt tror jag det är få svenska politiker som anser att fördrager är perfekt. Reformer måste till, men dessa lär i princip vara omöjliga att genomföra i det dödläge som råder i EU idag. Det nu gällande Nicefördraget är ju knappast hållbart längre. Vi får se vad som händer i den irländska folkomröstningen....
Garger
Det beror inte på "Piraterna", de upplyser, sen är det upp till dig att agera....och alla andra väljare i Sverige att göra sig hörd....internet är fortfarande det bästa av "vapen" för folks åsikter och vilja till allmän beskådan.
Christian Engström: "Europa förtjänar någonting bättre än Lissabonfördraget."
Absolut.
Christian Engström: "Det är upp till oss medborgare att se till att det blir så."
Nej.
Sverige t.ex. har sagt ja till förslaget utan en folkomröstning. Hur menar du då att det är upp till medborgarna att få fram ett nytt förslag då man inte ens frågar medborgarna vad de tycker? Ska vi demonstrera, eller avsätta regeringen?
Premissen för artikeln är att EU skapades för gemene mans bästa, och med den utgångspunkten så kan medborgarna få till stånd förändringar. Tyvärr så tror jag att inte att EU inte existerar för den absolut största majoriteten i Europa, utan för en extremt liten maktelit med starka ekonomiska intressen; utifrån detta perspektiv ter sig en förändring "av medborgarna, för medborgarna" i det närmaste omöjlig.
Trots det, en bra artikel.
Och hur gör vi för att få igång denna plan B då?
Finns inga ideer och initiativ hos folk numera....bah...
Maila till regeringen för tusan.....även om det inte förändrar för stunden....förändrar alltid MÄNGDEN av kritiska åsikter en sittande regering som snart går till nyval...
Tro inte att Alliansen förbiser en "övervägande" åsikt som 2010 gör att de riskerar att förlora valet.
Wow. PP tar ställning i en fråga.
Ja, Lissabonfördraget suger. Bra att ni inser och säger det :)
Bra Christian!
EU är skit och PP kommer att bli en visp i arslet på dom!
En mycket bra artikel och vettiga synpunkter och förslag rakt igenom. Dessvärre kan jag inte rösta på er eftersom också ni liksom övriga riksdagspartier vill ha en fortsatt stor muslimsk invandring till Sverige. Men jag önskar er lycka till ändå, för svenks och europeisk politik behöver nya partier.
Problemet med EU som jag ser det är att allt arbete framåt drivs av små elitgrupper utan hänsyn till befolkningarnas vilja. Man försöker använda EU till att driva igenom viss politik när EU egentligen inte borde handla om politk utan om ett yttre ramverk, ett samarbete och möjligen som en yttersta garant för vissa grundläggande rättigheter. Istället arbetar drivande krafter inom EU alltmer på att begränsa demokratin och andra grundläggande rättigheter, såsom t.ex. yttrandefriheten. I ex.vis. Österrike är det vid vite av fängelsestraff förbjudet att förneka förintelsen (det går däremot alldeles utmärkt att förneka Krimkriget eller vilket annat historiskt skeende som helst). Givetvis ska vi inte ha lagstiftning som förbjuder ifrågasättande av eller ens förnekande av vissa historiska skeenden, hur korkade sådana förnekanden än kan anses vara. Sådant skulle ett vettigt utformat EU kunna vara en garant mot. Istället finns det nu starka krafter som arbetar aktivt på att införa liknande begränsningar även i Sverige. En australiensisk medborgare blev för inte länge sedan utlämnade av Storbritannien till Tyskland för att han på en webbsida förnekat förintelsen, trots att det i Storbritannien inte är förbjudet. Vad kan det komma att handla om som vi svenskar blir utlämnade för nästa gång?
I papperskorgen med Lissabonfördraget!
Vad kan du som person göra? Skriv till rikdagsvalda samt politiker och tjata på dem tills de inser att det finns många som anser frågan är så pass viktig att man inte kan lita på att frågan ska kunna få drivas igenom av maktfullkomliga politiker. Sen återstår bara att vänta sådär ett decenium innan alla europeiska länder till slut enas om den slutgiltiga utformingen av den nya konstitutionen..
Tja, Mike, Wifebeater, Orgelturken med många fler....
Enklast är som sagt att göra ingenting, men gnälla överallt det är möjligt utan egen insats i övrigt.
Grabben är en nolla och ni är bakåtsträvare. Hur ska Europa någonsin kunna hävda sig om man inte skaffar sig bättre institutioner. Att lösningen på det skulle vara att harva på som vanligt är ren opportunism och handlar troligtvis endast om anti-EU-agenda. Släpp sargen!
Det sa jag inte Pia, du behöver inte stoppa ord i munnen på mig. Föresten är det bevisat att gnäll fungerar fråga vilken feminist som helst.
Klart man ska försöka och det är ett intressant förslag, men jag är väldigt skeptisk till våra EU parlamentariker och hela kolossen. Om det ska gå fort får man nog locka dem med ännu högre löner och förmåner, var sin ö eller något liknande.
Sverige är en diktatur och EU är ett nytt Sovjet - konspirationsteorier råder det i alla fall inte brist på.
Mike
Vad har "feminist" att göra i ämnet som diskuteras här?
OCH vad har jag stoppat för ord i din mun?
Läs en gång till....precis....det var ord av allmän hållning....
ÄRRHÅ tror inte att EU är ett nytt SOVJET!
ÄRRHÅ är deras mediaslav!
Vilka skapade SOVJET?
Vilka skapar nu EU?
ÄRRHÅ och alla andra - ta reda på det - media tiger om det!
Vems konspiration är det som media tiger om? Som vi ska lära oss blunda för.
Det handlar om att skapa myter - sagor - som får oss att böja oss för dem - det handlar om pengamakt - mediamakt - som stödjer sig på myter - sagor - om de som de utsett till de onda - för att själva och oss svepa sig i det godas mantel.
Ont gör gott försöker de inbilla oss!
Så läs vad christopher bollyn tagit reda på - skriv ut det - 70 sidor!!! - läs det! Sprid det till dina vänner:
http://tiny.cc/solving911pdf
http://www.bollyn.com/solving-9-11-the-book
Varför skriver du inte redan i början vad som är fel med Lissabonfördraget?
Vet du inte vad som är fel med det?
Är du bara EU-negativ, eller vet du helt enkelt inte hur man gör en poäng?
#13 Skogstokig, du slog huvud på spiken! Att EU kan kräva/tvinga fram omröstning efter omröstning bara för att de inte håller med om resultatet är helt galet. Vad blir det i framtiden, kommer EU att helt köra över länder och deras lagstadgade rättigheter? För det är exakt vad det är det står i Irlands konstitution att i frågor av denna art så måste en folkomröstning ske.
Det har påpekats men det skadar inte att göra det igen: VI RÖSTADE FÖR INTRÄDE I EUROPEISKA GEMENSKAPEN INTE NÅGON "EUROPEISK UNION"!
Till råga på allt en korrupt, inkompetent, totalitär "stat" där enskildas rättigheter till självbestämmande och privatliv inte respekteras.
ps. De som inte begriper att EU håller på att bli en stat måste betraktas som gravt efterblivna vid det här laget.
#32 Snälla
Vet du själv vad Lissabonfördraget innebär? Det innebär att Sverige avsvär sig kanske 70-80% av vår självständighet. Dessutom sker det i hemlighet. Vi svenskar har inte informerats om vad Lissabonfördraget kommer att innebära för vår del. Vi har heller inte fått ta ställning till vad vi vill genom en folkomröstning. Jämför med Irland.
#26 Bosse, ha ha bakåtsträvare? HA ha då skulle du vara det motsatta? Nonsens EU är (konspirationer åsido) ett projekt där medborgerliga rättigheter & rättssäkerhet tillhör det förgångna, på vilket sätt är det en framgång?
Lägg ner EU skiten det är det enda rätta, jag har inte röstat för någon Euro-union där mitt värde som människa är noll eller ett negativt värde. Kommer någon ihåg Kalmar unionen från någon historia lektion? Ockupation, legosoldater som gjorde vad de ville (precis som i dagens Irak) det tillhörde vardagen när våra Danska överherrar tillsammans med några lokala förrädare styrde och ställde. Manbör kunna sin historia om.man ska undvika samma misstag!
Torkild,
"Dessutom sker det i hemlighet. Vi svenskar har inte informerats om vad Lissabonfördraget kommer att innebära för vår del."
På vilket sätt diskvalificerar det min fråga?
EU ett nytt SOVJET!
Vilka låg bakom SOVJET?
Vilka ligger bakom EU och USA?
läs vad christopher bollyn tagit reda på - skriv ut det - 70 sidor!!! - läs det! Sprid det till dina vänner:
http://tiny.cc/solving911pdf
http://www.bollyn.com/solving-9-11-the-book
The World Order by Eustace Mullins (1984, 14 parts)
The history and practices of the parasitic financial elite
• Secrets of the Federal Reserve by Eustace Mullins (1983, 18 parts)
The history, organization and controlling interests behind the Federal Reserve
• Wall Street and the Rise of Hitler by Antony C. Sutton (1976, 14 parts)
How western capitalists funded Hitler and National Socialism
• Wall Street and the Bolshevik Revolution by Antony C. Sutton (1974, 12 parts)
How western capitalists funded Lenin, the Bolsheviks, and the Soviet Union
Svenskarna fattar inte:
Khazarerna är ett gammalt handelsfolk som byggde Birka som en del av norra sidenhandelsvägen:
http://home.swipnet.se/~w-14723/birka/birka010.html
Svenska media tiger om vilka det är som kallar sig för judar och påstår sig vara semiter. Shlomo Sand - professor i historia i Tel Aviv Israel har skrivit en bok om de som bebor Israel. Hans bok har legat etta på bokförsäljninslistan i 19 veckor i Israel men svenska media tiger om hans forskning. Han har tagit reda på att de flesta som påstår sig vara israeler inte är semiter. De är ett turkfolk kallat Khazarerna som övergick till judendomen på 700-talet - förlorade sitt rike och spreds över öst- och västeuropa vidare till USA. Läs själv om Shlomo Sand och hans forskning i den stora israeliska tidngen Haaretz:
Shattering a 'national mythology' - Haaretz - Israel News
http://www.haaretz.com/hasen/spages/966952.html
Det är dessa som lurat av oss vår Riksbank!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen_(Sverige)
Novemberrevolutionen är det informella namnet på Riksbankens beslut att avreglera den svenska kreditmarknaden den 21 november 1985. Beslutet innebar bland annat att bankerna fick låna ut obegränsat med pengar utan att Sveriges riksbank lade hinder i vägen.
men deras media håller er okunniga!
Samma sak med EU det nya SOVJET!
Varför fick vi som berörs av denna konstitution INTE rösta om den? Mycket dåligt Fredrik Reinfeldt som skrev på förslaget så fort det kom.
Folkomröstning måste hädanefter vara obligatoriskt när det handlar om vår nationella suveränitet.
#36 Snälla
Det är bra om du visar färg och inte bara ställer kritiska frågor. Vad tycker du?
Till alla här som kritiserar EU frågar jag: hur många av er röstade FÖR Sveriges inträde i EG 1994?
Mer än en gissar jag. Och här hjälper det inte att komma med ursäkten "men jag visste inte vad det skulle utvecklas till", eller tror ni på allt politikerna säljer utan att kritiskt analysera konsekvenserna?
Tyvärr så får vi som redan då visste bättre och röstade emot inträdet ta konsekvenserna nu av er idioti. Fy fan.
Alpha
Intressant, för du blev nu indragen i något som du helst skulle velat slippa, men folkets majoritet av röster drog med dig till EU's medlemsskap.
Vad är det negativa av det, som du ser det idag?!
Finns det något av positiv art, som du tidigare inte tänkt på?
Från klarhet till klarhet.
Jag tror att PP kommer över 4% spärren med detta förslag.
#33 Torkild
Struntprat. Vi har informerats upp över öronen om Lissabonfördraget. Men folk klarar inte av att ta till sig information. Därför är det bra att vi inte har någon folkomröstning. Vanligt folk begriper inte eller är helt enkelt för slöa för att ta reda på vad det handlar om. För övrigt är svenska folkomröstningar bara rådgivande. Att irländarna får rösta beror på att deras grundlag kräver det.
Torkild,
HA HA - För jag vet inte! :D Varför gör jag inte det!?
Utan att ta ställning till fördraget i sig så håller jag med Bess R wisser. För den som vill går det alldeles utmärkt att ta del av innehållet i fördraget. Men folk är generellt så lata att de inte ids sätta sig in om det inte kommer en representant från EU och ger en personlig föreläsning kring det. Istället litar man blint på vad konspirationsteoretiker skriker ut. Hellre representativ demokrati där de som ägnar all sin tid åt frågan bestämmer (utnämnda av oss genom val så klart), än ett pöbelvälde av folk som inte bemödar sig med att läsa på men älskar att skrika i samma tonart som konspiratoriska agitatorer.
#42 och #44
Bess R Wisser idag 21:40 Du har fel. Det är svårt att förstå Lissabonfördraget om man inte är juristutbildad. Naturligtvis kan och kunde man gå in på regeringens EU-information men det går INTE ATT utifrån den texten TOLKA vad som egentligen menas!
Du kan vara läkare, ekonom, civilingenjör, lik förbannat kan du inte tolka vad som döljer sig bakom textmassorna.
Det här gäller också Carl Åströms kommentar idag 22:11. Jag håller med om att Sveriges representativa demokrati i stort är bra. Men när det gäller EU har våra svenska politiker inte ansträngt sig tillräckligt för att ens "den bildade allmänheten" (som är tränade att läsa text med hög abstaktionsgrad) har kunnat informera sig om vad Lissabonfördraget egentligen går ut på.
Carl Åström
Vad bra, då kanske du kan visa adressen där vi alla kan läsa både den tidigare och nuvarande Lissabonfördraget i sin helhet?
ni är hjärntvättade av deras media! ni lever under deras diktatur - fattar ingenting. Stackare!
EU ett nytt SOVJET!
Vilka låg bakom SOVJET?
Vilka ligger bakom EU och USA?
läs vad christopher bollyn tagit reda på - skriv ut det - 70 sidor!!! - läs det! Sprid det till dina vänner:
http://tiny.cc/solving911pdf
http://www.bollyn.com/solving-9-11-the-book
The World Order by Eustace Mullins (1984, 14 parts)
The history and practices of the parasitic financial elite
• Secrets of the Federal Reserve by Eustace Mullins (1983, 18 parts)
The history, organization and controlling interests behind the Federal Reserve
• Wall Street and the Rise of Hitler by Antony C. Sutton (1976, 14 parts)
How western capitalists funded Hitler and National Socialism
• Wall Street and the Bolshevik Revolution by Antony C. Sutton (1974, 12 parts)
How western capitalists funded Lenin, the Bolsheviks, and the Soviet Union
Svenskarna fattar inte:
Khazarerna är ett gammalt handelsfolk som byggde Birka som en del av norra sidenhandelsvägen:
http://home.swipnet.se/~w-14723/birka/birka010.html
Svenska media tiger om vilka det är som kallar sig för judar och påstår sig vara semiter. Shlomo Sand - professor i historia i Tel Aviv Israel har skrivit en bok om de som bebor Israel. Hans bok har legat etta på bokförsäljninslistan i 19 veckor i Israel men svenska media tiger om hans forskning.
Han har tagit reda på att de flesta som påstår sig vara israeler inte är semiter. De är ett turkfolk kallat Khazarerna som övergick till judendomen på 700-talet - förlorade sitt rike och spreds över öst- och västeuropa vidare till USA.
Läs själv om Shlomo Sand och hans forskning i den stora israeliska tidngen Haaretz:
Shattering a 'national mythology' - Haaretz - Israel News
http://www.haaretz.com/hasen/spages/966952.html
Det är dessa som lurat av oss vår Riksbank!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen
Novemberrevolutionen är det informella namnet på Riksbankens beslut att avreglera den svenska kreditmarknaden den 21 november 1985. Beslutet innebar bland annat att bankerna fick låna ut obegränsat med pengar utan att Sveriges riksbank lade hinder i vägen.
men deras media håller er okunniga!
Samma sak EU det nya SOVJET!
Vilka skapade SOVJET?
Stackare. Låt er inte luras av deras media. Läs på!
Vilka skapar nu EU?
Deras media berättar inte hur de fyra världskrigen skapats:
http://www.whale.to/b/m_ch8.html
Det tredje världskriget var det kalla kriget. Det fjärde världskriget startade med 911.
Googla på WW IV
Och du får reda på vilka som låg bakom 911 - deras start på fjärde världskriget.
Deras media tiger!
Ta reda på det själv!!!
Googla på WW IV
ut,
signaturen är passande!
#39 Alpha, aj den kändes, på sätt och vis har du rätt att flera (mig inkl) i Sverige inte såg vart det lutade. Media är inte särskilt pigga på att skriva om vad eg var då och är ännu mindre benägna att informera om den korrupta soppan som existerar i dag. Vid tiden för omröstningen så var jag själv rätt blåögd och litade på vad som rapporterades, i efterhand...naivt. Men det mandatet som politikerna fick vid omröstningen ingick det att succesivt förinta landet till förmån för eu? Att de är folkvalda är inte grönt ljus för att göra vad som helst men (som påpekats av kommentatorer) om folkomröstningar hade hållits så hade inget av POLITIKERNAS agenda gått igenom. Eu byggs genom lögner och genom att undanhålla information från allmänheten om vad de olika "föredragen" innebär, fast det är ju inte helt rättvist.. informationen finns men inte i media och bara ett fåtal är intresserade nog att hitta dem.
Håller fullständigt med, Christian! Vi behöver verkligen en ny konstitution, eftersom planerna för att i praktiken avskaffa vår gamla nu är mycket långt gångna.
Läs på riksdagen.se vad som faktiskt står i den nya regeringsformen. Ja, de tog bort uppenbarhetsrekvisitet, men samtidigt tog de också bort allt grundlagsskydd för våra friheter. Följande friheter skall kunna regleras i vanlig lag: informationsfrihet, mötesfrihet, organisationsfrihet, friheten att lämna landet, frihet från statlig övervakning av privat kommunikation. Visserligen säger de att detta inte får inskränkas längre än "vad som är möjligt i ett demokratiskt land", men vad jag vet finns det de som skulle kalla t.ex. Iran för ett demokratiskt land.
Instämmer med Christian Engström.
Fördraget är kanske bättre än de gamla, men ändå långt ifrån bra.
Makt och kontroll åt politikerna på bekostnad av vanliga människors rättigheter.
Våra egna politikers information till oss om fördraget har väl varit allt annat än intensiv och tydlig. Var är infokampanjerna, presskonferenserna, artiklarna, eller framträdandena av annars så utpelsvilliga politiker?
Saknas detta för att de vet att om vanligt folk får reda på hur mycket makt politikerna fördelar om till sig själva, då blir det ett rungande nej?
Lissabonfördraget består mest av sådant som är bra för, och underlättar beslutsfattandet för politiker. Vore det inte bättre med ett fördrag som utgick från vanliga medborgares behov? Och som lämnar i alla fall lite bestämmanderätt över sitt eget liv åt dom som lever inom EU?
Visst finns material att få tag på, men finns det i en form som inte kräver juridisk examen och oändligt med tid?
Lättillgängligt och informativt för att sätta sig in i fördraget:
http://www.lissabonfordraget.se/fordraget/index.php
http://eur-lex.europa.eu/sv/treaties/dat/12007L/htm/12007L.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lissabonf%C3%B6rdraget
För att få en korrekt bild av konsekvenser måste man också känna till de fördrag och protokoll som Lissabonfördraget bygger på, eftersom dessa kommer att fortsätta gälla med undantag för ändringarna som anges i Lissabonfördraget.
Lycka till!
En "plan B" inte bara behövs, den behöver även ersätta "plan A".
Om många redan idag tycker avståndet mellan dom och politiken är för stort, hur bra är det då med fördrag som flyttar politiken ännu längre bort?
(PS Om ni tycker det är svårt att få överblick och hänga med i skrivningarna kanske Bess R Wisser eller Carl Åström kan hjälpa till och förklara för er…)