Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Pensionerna

Reinfeldt menar att svenskarna måste ställa in sig på att arbeta längre. Bör vi arbeta till 75 år?  Läs (33) Skriv

Feminism

Författaren Maria Sveland går till hårt angrepp mot "antifeminister" på DN Kultur. Har hon rätt?  Läs (33) Skriv

EMU

Kan Greklands kris lösas? Och hur ska det gå till? Läs (84) Skriv

Raggstrumpornas revansch

Foto: Scanpix
Bert Karlssons om gubbarnas sammansvärjning:

Makttokiga föredettingar som Ian och Alf förstör politiken

Alf Svensson kryssades in i EU-parlamentet tack vare uppbackningen från gubbar som Ian Wachtmeister och Leif GW Persson. Det är ett jätteproblem att den äldre generationen politiker blockerar vägen för nya, yngre förmågor. Gubbarna och tanterna som bara hänger kvar i politiken för att de inte har något bättre för sig måste bort, anser Bert Karlsson.


Om författaren

Bert Karlsson är skivbolagsdirektör. Tillsammans med Ian Wachtmeister ledde han under 1990-talet Ny Demokrati.

EU-parlamentet har blivit en avstjälpningsplats för gamla avdankade politiker. Det senaste exemplet på det är ikryssningen av Alf Svensson. Han är populär, men jag förstår inte varför han och hans fanclub inte kan ge den yngre generationen en chans. Förstår inte Alf Svensson och hans kompisar Ian Wachtmeister och Leif GW Persson att de inte bara sänker kristdemokraterna utan hela det politiska livet?

Äntligen hade kristdemokraterna en ung skärpt tjej - Ella Bohlin - som fattar både de gamla och nya frågorna bättre än gamle Affe. Istället för att glädja sig åt detta är gubbarna så maktkåta att de måste förstöra för henne. För Ian och Leif GW Perssons del handlar det här bara om att markera att de fortfarande har något att säga till om. För nog är det konstigt att flyktingliberalen Alf Svensson inte tvekar att ta hjälp av Ian, som enligt etablissemanget profilerat sig på helt motsatt sida i frågan.


Alf Svensson är inte ensam. Moderaternas toppkandidat Gunnar Hökmark är en annan gubbe som förstör för sitt parti och för politiken. Att ha Hökmark som kandidat är att be om en katastrof. Samma sak med Marita Ulvskog. Mona Sahlin tål inte Marita Ulvskog och skickar henne därför till Bryssel. Gudrun Schyman är inte mindre pinsam. Hon har gjort sitt inom politiken och borde också skaffa sig ett riktigt jobb.

Summa summarum: de etablerade partierna använder EU-parlamentet som en elefantkyrkogård och de enda som tjänar på det är piratpartiet.

Där kan man verkligen tala om opportunism. Piratpartiet är ett enfrågeparti som står för kriminalitet – men ingen vågar säga något. Det är uppseendeväckande att ingen heller har granskat vem som har finansierat partiet. Kan det vara folk bakom Pirate Bay - folk med högerextrema tendenser?



Vad blir då nästa steg i EU-karusellen, kan man fråga sig. Partiet för hembränningsapparater? Partiet för snatteri? 



Men tillbaka till gubbarnas comeback. Vi borde satsa på tjejer istället. Vi behöver sådana som Ella Bolin och inte föredettingar. Ska inte gubbar och tanter få finnas alls? Jo, Marit Paulsen är en politiker jag har stort förtroende för. Hon vill något mer än att bara ha makt. Det ska i rättvisans namn sägas också om miljöpartiets Carl Schlyter, som har ett riktigt engagemang och ett stort kunnande.


Men gubbarna och tanterna som bara hänger kvar för att de inte har något bättre för sig måste bort. De kan göra som jag, åka runt och hålla föredrag och uppföra sig som folk.








Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/7921

73 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Jag har alltid beundrat dina starka utalanden eftersom
du ar en av dom som fortfarande kan skilja pa ratt och fel
i Sverige :)
Idag var det mesta troligtvis sant men a little obalancerat
Elefant karen mm mm Boende utomlands sedan 20 ar
kanske det ar svart att fa ett riktigt grepp om det hela
men du som jag och andra aldre har i alla fall livserfarenhet
numera:)
Sa kanske en bra mix inte ar sa illa ialla fall
Och svenska spraket har andrat sej en hel del i artiklar
ocksa over aren kan jag se - inte saker pa att det alltid ar till fordel
annars ar det mesta bra och du star for det du sager vilket ocksa
ar ovanligt av idag.

Yvonne Dafgard

Permalänk | Anmäl #1 Yvonne Dafgard, 2009-06-09, 14:43

"Piratpartiet är ett enfrågeparti som står för kriminalitet – men ingen vågar säga något."

Kort och gott, Bert Karlsson.

Permalänk | Anmäl #2 Bo T, 2009-06-09, 14:47

Som Bert själv säger avslutningsvis så är det inte ett problem i sig själv med hög ålder på svenska EU-parlamentariker. Och Piratpartiets Crhistian Engström tangerar ju 50-strecket och är minst dubbelt så gammal som hans genomsnittlige väljare. Marti Paulsen är uppenbarligen ett alldeles lysande vallokomotiv för folkpartiet (även om jag personligen tycker hon mest är en beskäftig tant).
.
Nej det stora problemet är det som Bert berör sekundärt, att man sparkar stofilerna snett uppåt genom att sätta dem överst på EU-vallistorna i stälelt för att ge dem ett landshövdingjobb eller en ambassadörspost. Ulvskog och Hökmark är lysande exempel på detta och så får också både m och s långt lägre siffror i EU-valet än vad man får när man ställer upp med a-laget i val till det svenska prlamentet.
.
Fallet Alf Svensson är nåt mellanting eftersom partiet faktiskt varit progressiva och valt en annan kandidat, en som är både ung och kvinna. Här var det i stället konservativa kd-väljare som stod för mossigheten. Men inom ett parti som är så värdekonservativ som sd är det kanske inte så förvånande. Många av deras väljare anser nog att kvinnor vare sig ska vara präster eller politiker.

Permalänk | Anmäl #3 Mats Dagerlind, 2009-06-09, 15:07

PP, högerextrema.. haha! Killen är för go, Ny Demokrati någon?
Att denna föredetting är mer intresserad av ålder än av personernas faktiska åsikter är ju också rätt talande, yta är det enda intressanta. Precis som hans "artister".
Att han spottar 7,1% av befolkningen som är genuint oroade av utvecklingen vi går mot är ju verkligen framåt. Dags för dig att lägga ned Bert, och låta oss unga sköta tänkandet!

Permalänk | Anmäl #4 Carl, 2009-06-09, 15:14

PP, högerextrema.. haha! Killen är för go, Ny Demokrati någon?
Att denna föredetting är mer intresserad av ålder än av personernas faktiska åsikter är ju också rätt talande, yta är det enda intressanta. Precis som hans "artister".
Att han spottar 7,1% av befolkningen som är genuint oroade av utvecklingen vi går mot är ju verkligen framåt. Dags för dig att lägga ned Bert, och låta oss unga sköta tänkandet!

Permalänk | Anmäl #5 S, 2009-06-09, 15:16

Visst det är lite hämnd för att äldre män ratas till förmån för unga kvinnor i alla sammanhang numera. Det är en ny sorts hype. Det är inga tillfälligheter att KD ville satsa på Ella Bohlin. Hon har rätt image just nu.

Jag sökte ett jobb på ett statligt verk för ett år sedan och fick komma på intervju. Det var 12 personer som skulle anställas så jag hade gott hopp. Döm om min förvåning när det visade sig att av de tolv som fick jobben var nio yngre kvinnor.

Det finns nog inget land i västvärlden som så uppenbart diskriminerar äldre på arbetsmarknaden som Sverige. Och gärna äldre män. I varje fall just nu.

Permalänk | Anmäl #6 Lars Wetterström, 2009-06-09, 15:17

Got it:)
inte mycket battre har i USA

Yvonnedafgard@yahoo.com

Permalänk | Anmäl #7 Yvonne Dafgard, 2009-06-09, 15:19

Karlsson har absolut rätt. Naturligtvis är det bättre med unga utbildade i flumskolan, med bristande erfarenhet än at tänka sig någon med kunnande och erfarenhet.

Permalänk | Anmäl #8 Thord F. Lindgren alias tefel, 2009-06-09, 15:23

Jeesus, Lars W. Tror du att de vill ha in gamlingar som rotar fram skeletten i garderoberna när de kan få unga, glada och naiva kvinnor för halva priset?

Permalänk | Anmäl #9 Bo T, 2009-06-09, 15:28

Lars Wetterström, du utelämnade helt all info om din och de yngre kvinnornas kompetens och relevant erfarenhet varför det för en utomstående är helt obegripligt att du förvånas över att 75% av de som anställdes är kvinnor ?

Permalänk | Anmäl #10 HJ., 2009-06-09, 15:48

Ajdå, Bert Karlsson gillar inte när folk personröstar eller för personvalskampanjer. Fast om det är en ung hårdstylad tjej som vill ha fred istället för krig går det nog bra?

Permalänk | Anmäl #11 Johan Nilsson Svensson, 2009-06-09, 16:27

Bert Karlsson är en av de få människor i Sverige som inte borde få yttra sig om politik. Att han ens fått vista sig i television(talang t.ex.) är ett skämt. Mannen som stängt romer ute från Skara Sommarland för att han själv tagit ett antal "på bar gärning". Rasistgubbe.

Permalänk | Anmäl #12 Erik M-S, 2009-06-09, 16:38

Man kan ju undra vad poängen är, med en representativ demokrati, om de personer vi vill bli representerade av inte ska ställa upp eftersom de är för gamla...

Sen kan man ju undra om det är att stå för kriminalitet att vilja avkriminalisera saker...
Till sist kan man ju också undra om Bert rent teoretiskt skulle kunna ha visst ekonomiskt intresse i att misskreditera piratpartiet

Permalänk | Anmäl #13 Mattias, 2009-06-09, 16:46

Kul att narcissisten Karlsson ska bestämma vem som är en föredetting och elefant. En nästan imponerande avsaknad av självkännedom.

Fast han har rätt om piratpartiet som samlingspunkt för kriminalitet.

Permalänk | Anmäl #14 Ibbe, 2009-06-09, 17:00

Ni gubbar som spelar i samma liga skall väl inte racka ner på varandra så där...

Permalänk | Anmäl #16 Sr, 2009-06-09, 17:23

Jag lovar dig att Ian W inte skulle fått någon röst. Nu fick inte Alf Svensson det heller (pirat här), men han har min respekt som en duktig retoriker och en principfast människa. Tyvärr är hans principer inte sådana som jag vill stå för, därav mitt icke-röstande på honom.

Permalänk | Anmäl #17 Johannes E, 2009-06-09, 17:24

Nu har jag läst 2 ggr att PP är samlingspunkt för kriminalitet. Förklara detta lite närmare för mig som fattar lite långsamt.

Permalänk | Anmäl #18 Sr, 2009-06-09, 17:32

Jag har läst många dåliga och slarvigt skrivna debattartiklar i mitt liv. Men den här torde höra till de sämsta.

Ska han inte passa på och tycka lite om Monas klädsel, bottenstriden i allsvenskan och Jesus också?

Permalänk | Anmäl #19 Per, 2009-06-09, 17:40

Varför ska de som inte ha gjort något vettigt hela sitt liv plötsligt engagera sig med något handlingskraftigt. Har man kvalat in som soffliggare på livstidskontrakt så ser man ju till att hålla sig kvar på den nivån. Det finns hur många fetlagda exemplar som helst på de som sitter på livstidskontrakt och tror att de är oersättliga, för att nämna några ställen med mycket övervikt; Sveriges Television, Sveriges Radio och då speciellt -Kultur (hela den redaktionen borde bytas ut), KD har en stor strofil som aldrig tyckes förstå att att han är passé för lång tid tillbaka samt S och M har några kvarlevor från. Den största dödköttet sitter i Polishuset. Man kan ju även passa på att nämna lilla skara men denna storkäftade trida figur klarar ju sig själv utan skattebetalarnas bidrag.

Permalänk | Anmäl #20 Pär N, 2009-06-09, 17:48

Jag hoppades på Ella... Så där håller jag med dig Bert!
Vad gäller piraterna så håller jag inte med dig! Jag gillar att folk står upp för vår personliga integritet! Varför ska staten ge bort mina rättigheter till kommersiella intressen?

Permalänk | Anmäl #21 Björn, 2009-06-09, 17:53

Komiskt, Bert har ju inte alls privatintresse i sina åsikter i "pirat"-frågor. Han kanske ska bli domare?

Permalänk | Anmäl #22 fazz, 2009-06-09, 17:57

Kära Bert!

När tänker du som själv är GUBBE dra dig tillbaka?

Låt yngre förmågor få överta de uppdrag du har, då blir du trovärdig.

Är det din frostiga relation med Ian som är orsaken till din debattartikel?

Permalänk | Anmäl #23 Bertil, 2009-06-09, 19:02

Kära Bert!

När tänker du som själv är GUBBE dra dig tillbaka?

Låt yngre förmågor få överta de uppdrag du har, då blir du trovärdig.

Är det din frostiga relation med Ian som är orsaken till din debattartikel?

Permalänk | Anmäl #24 Bertil, 2009-06-09, 19:06

Kära Bert!

När tänker du som själv är GUBBE dra dig tillbaka?

Låt yngre förmågor få överta de uppdrag du har, då blir du trovärdig.

Är det din frostiga relation med Ian som är orsaken till din debattartikel?

Permalänk | Anmäl #25 Bertil, 2009-06-09, 19:07

Jag gillar dig Bert! Det behövs fler som vågar säga vad de tycker. Jag håller dock inte med om att unga människor (som jag själv) alltid vet bäst. Det behövs erfarenhet också och Alf har integritet, värderingar och är inte korrupt till skillnad från många som mest verkar åka ner för lönens skull.

Permalänk | Anmäl #26 Tomas Olsson, 2009-06-09, 19:26

Till HJ. Det var ett vanligt handläggarjobb som krävde akademisk examen utan några egentliga specialistkunskaper. Könet hade ingen betydelse i sammanhanget. Ganska intressant att 75% av de som anställdes var kvinnor.

Permalänk | Anmäl #27 Lars Wetterström, 2009-06-09, 19:50

Du har alldeles rätt Bert, det är bedrövligt att man inte vågar släppa fram ungdomen där de verkligen behövs, i politiken. Men faktum är att partiet satte Ella först, det är väljarna som gillar föredettingar, eller vissa föredettingar iaf... Men det är orättvist, här har hon gjort jovbbet och ställt upp i alla möjliga sammanhang medan Alf seglar fram på en räkmacka på gamla meriter.

Klart att piratpartiet vill avkriminalisera nerladdning, alla tjuvar vill avkriminalisera stöld... Skillnaden är att PP belönats med en plats i EU-parlamentet. Buset på fängelserna är gröna av avund...

Permalänk | Anmäl #28 Arne, 2009-06-09, 20:24

Alf den enda hedervärde politikern i Sverige. Alf är lika ikonisk Sverige som hans partikamrat Silvio B i Italien.

Permalänk | Anmäl #29 Allan Stahre, 2009-06-09, 20:28

O vad gör en föredetting som du här då gå tillbaka o lek mid din vic 20...

Eller kanske skulle du gå tillbaka till dina politeker vänner i SD eller var det SS.

Engång rasist alltid rasist...

M Gren

PS vi vet ju hur icke arier är välkomma i Skara Naziland....

Permalänk | Anmäl #30 M gren, 2009-06-09, 20:44

Skitsnack demokrati innebär att politiken är öppen för alla, hur mycket har inte de politiker som sitter i regering och riksdag förstört.

Permalänk | Anmäl #31 Tor, 2009-06-09, 21:13

1) Ett högst troligt alternativ till Alf i Bryssel var inga kristdemokrater alls i Bryssel. Detta var det rationella motivet bakom kampanjen för Alf Svensson.

2) "...vem som har finansierat partiet. Kan det vara folk bakom Pirate Bay - folk med högerextrema tendenser?"

Detta är lågt även med Bert-mått mätt. Om han vill misskreditera Piratpartiet politiskt - "by association"- räcker det inte med ett skvallrigt " kan det vara..." Då krävs något som åtminstone ytligt liknar belägg.

Tasslet om skumma högerkrafter ljuder dessutom skärande ironiskt när det kommer från en tidigare politiker som själv på sin tid sköljdes upp i riksdagen av främlingsfientliga strömmar.

Permalänk | Anmäl #32 Claes Samson, 2009-06-09, 21:24

"Äntligen hade kristdemokraterna en ung skärpt tjej - Ella Bohlin"

Bert har uppenbarligen inte läst den intervju som Christer Sturmark gjorde med EB för tidskriften Humanisten. Troligtvis har inte KDs anhängare heller gjort det men de verkar ha förstått att man inte kan skicka någon med hennes avsaknad av elementra kunskaper om evolutionen till EU-parlamentet. Då får vi skämmas.

Permalänk | Anmäl #33 skeptiker, 2009-06-09, 21:40

En riktigt populistiskt artikel av Bert Karlsson.

Om massmedias uppgifter om Ella Bohlin är korrekta är det tur för oss att hon kryssades bort.
Ella Bohlin tycks vara en Livets ordare och kreationist. Dvs hon tror att Gud skapade världen på 6 dagar och att Darwin är en bluff.
Darwin tillhör en av våra största vetenskapsmän och aktuell genforskning idag bekräftar att hans skarpsinniga slutsatser om arternas uppkomst stämmer.

Tur för oss att Alf Svensson vann i kd!

Permalänk | Anmäl #34 Lovisa, 2009-06-09, 22:23

Nya visdomsord från mannen som nyligen framhöll Kina som ett föredöme när det gällde att stoppa saker på Internet.

Permalänk | Anmäl #35 ConnyT, 2009-06-09, 22:48

Bert är lika ung som Darin och Björn Gustafsson...

Permalänk | Anmäl #36 Henrik C, 2009-06-09, 23:05

Bert Karlsson:
"Där kan man verkligen tala om opportunism. Piratpartiet är ett enfrågeparti som står för kriminalitet – men ingen vågar säga något. Det är uppseendeväckande att ingen heller har granskat vem som har finansierat partiet. Kan det vara folk bakom Pirate Bay - folk med högerextrema tendenser?"

Håller med dig till 100% :-)
trodde aldrig jag skulle säga något sånt, men du har uppenbarligen mognat sen du själv var politiker.

Tack Bert, allt är förlåtet.

Permalänk | Anmäl #37 Aksel, 2009-06-09, 23:10

Makttokiga föredettingar som Bert och Björn förstör musiken.

Permalänk | Anmäl #38 Stefan Siverud, 2009-06-10, 07:03

Förresten, vad är det med dig och högerextremister? Återigen detta tjat om hur en som var med på kanten av TPB och endast stod för finansiering i början har varit med i nynazistiska grupper. Nu ska tydligen Piratpartiet också kopplas ihop med högerextrema grupper.
Det måste vara skrämmande när 7,1% av svenskarna röstade högerextremt på Pp, och ytterliggare några procentenheter på Sd.

Hur är det själv, farbror Ny Demokrati? Blev det en röst på Sverigedemokraterna, Ny Demokratis uppsminkade lik, för dig i år?

Permalänk | Anmäl #39 Stefan Siverud, 2009-06-10, 07:13

Högerextrema? Piratpartiet? Trams!
Det finns inga "högerextrema" personer eller frågor som Piratpartiet driver, detta är förtal stämm slemhögen. Jag skämtar inte, det här är förtal Bert kan genom sitt "kändisskap" förtala ett legitimt parti om inte någon sätter ner foten. Det är såna lögner från prefessionella pajassar som Bert median älskar och detta kommer säkert att upprepas av flera dåligt informerade kändisar.

Permalänk | Anmäl #40 Hob, 2009-06-10, 07:22

Jag uppskattar Bert för att han alltid är rak och vågar ventilera sina åsikter och jag håller med om att EU-parlamentet är lite som en kyrkogård för gamla politiker.

Så i princip håller jag med dig Bert, men inte i sak. Jag ser mycket hellre Alf än fröken Bohlin i EU-parlamentet.

Ella Bohlin är nämligen en första klassens hycklare och opportunist. Hon hävdar att klimatet är en hjärtefråga, samtidigt som hon omöjligt kan tro på "klimathotet" själv med tanke på att studierna handlar om en tid som enligt henne inte existerar.

För Bohlin anser att jorden är 6000år gammal, hur kan hon då ta klimatfrågan på allvar? Att hon även tycker att bibelundervisning bör bedrivas på biologitimmarna är skäl nog att glädjas över att vi svenskar inte kommer representeras av en fullblodig Livets Ord:are i Bryssel.

Så rent sakligt så ser jag mycket hellre Alf än Ella i EU-parlamentet.

Permalänk | Anmäl #41 Okunnig, 2009-06-10, 07:26

Ja vad skall man säga? Bert är Bert är Bert. Det kanske skulle vara en bra exercis om någon ville starta ett hembränningsparti, att se vad de får för stöd.

Sedan kan man ju tycka att ett starkt engagemang mot de krafter som vill avskaffa vårt fria, öppna samhälle också bör få finnas utan att bli kallade kriminella?

Tyvärr är Bert precis lika mycket en av de gubba han kritiserar som någonsin Alf eller Ian.

Permalänk | Anmäl #42 Svempa, 2009-06-10, 07:31

Börjar nöjesmaffian bli desperata? Bert är bara patetisk och värre blev de efter denna artikel.
Är de verkligen så nu att de börjar tappa greppet? Kommer kulturen bli fri ändå?

Permalänk | Anmäl #43 Henrik C, 2009-06-10, 07:59

Haha, bert åsiker om PP är skrattretande. Och att han fortfarande håller på och tjatar om att dom är högerextrema när han själv har varit inblandad i rasistpartiet ny demokrati.

Och att PP skulle vara en samlingspunkt för kriminella... OCH!?! I en demokrati kan man försöka förändra på konstiga lagar så det inte längre blir kriminellt (Om man har brett stöd för det). Men det kanske inte ni tycker?

Permalänk | Anmäl #44 berra kerre, 2009-06-10, 08:11

"Ge folket vad folket vill ha" var det visst en gubbe som sa. Men då folket kryssar in en gubbe då blir gubben sur. Avundsjuk?

Permalänk | Anmäl #45 Jan Norrlän, 2009-06-10, 08:22

Hördu Bert Karlsson, har du blivit religiös på gamla dagar? Det verkar som du känner en dragning till Livets Ord och kristen bokstavstro.
Hur ska man annars förklara att du försvarar den unga kreationisten Ella Bohlin?

Permalänk | Anmäl #46 Jonas, 2009-06-10, 08:43

Läste just igenom tråden. Skönt att de flesta inser att detta är ogenomtänkta barnsligheter.

Och som sagt: Alf-kampanjen räddade (kd). Den kom inte till för att han "inte hade annat för sig".

Skvallret om PP:s förment skumma finansiering är riktigt olustigt, möjligt att publicera endast därför att det är formulerat som en fråga.

Permalänk | Anmäl #47 Claes Samson, 2009-06-10, 08:48

Nu när det drar ihop sig till valanalyser så är det alltid kul att använda kulturella referenser för att öka läsintresset. Här några tips på hur partierna kan döpa sina rapporter:

Pirates of the European (Piratpartiet)
Yes Man (mp)
Borta med vinden (V)
Vi dansade en sommar (Junilistan)
Låt den rätte komma in (KD)
Stekta gröna drömmar (Centern)
Masdjävlar 2 / Populärmusik från Malung (FP)
The Bildt Supremacy / Lost in explanation (M)
Skruva den som Baylan (S)
Fyra nyanser av brunt (SD)

Permalänk | Anmäl #48 Gunnar Fröroth, 2009-06-10, 08:57

Bra sagt Bert!
Även om uttalandet om att PP skulle vara högerextremister verkar lite ogrundat..

Permalänk | Anmäl #50 Samuel, 2009-06-10, 09:58


annons:
annons:

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Häglund har rätt om redaktörer

Kolumnisten Kjell Häglund skriver i dag en intressant text i Journalisten om betydelsen av redaktörer. ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.