Idag letar vi skribenter i följande ämnen:

Miljöpartiet

Miljöpartiet håller kongress i helgen. Läs (13) Skriv

EMU

Nyval i Grekland. Kan landet räddas kvar i eurozonen? Läs (91) Skriv

Hyresrättens roll i ekonomin

Vilken roll spelar egentligen hyresrätten för arbetsmarknaden och för den reala och finansiella ekonomin? Skriv

Obama och den muslimska världen

Pål Bergström om Obama och den muslimska världen

Världens muslimer kommer inte tro på Obama

När Obama nu ska tala på Kairos Universitet riktat till muslimer kommer han få svårt att sälja sitt budskap. Det är nog ingen överdrift att tro att merparten av världens muslimer känner ett starkt tvivel inför USAs syften när man tror sig veta att attacken den 11 september 2001 var en del av en större kampanj för att svartmåla muslimer och driva igenom USAs målsättningar.


En stor undersökning bland världens muslimer utförd av Gallup och presenterad 2008 i boken "Who Speaks for Islam?" visar att 93% fördömer attacken den 11 september. Samtidigt säger man att det största hindret för bättre relationer är västs och USAs bristande respekt för Islam. Vad man menar med det framgår inte. Där får gissningarna ta vid.

Det är ingen vild gissning om man hävdar att flertalet muslimer i världen tvivlar på den officiella version av vad som hände. Man känner till den andra teorin, som brukar benämnas konspirationsteorin. Åtminstone om man ska tolka den spridning som teorin fått. När jag frågat muslimer här i Sverige så bekräftar man den bilden. Norska imamen Zulqarnain Sakandar Madni sade i en uppmärksammad föreläsning på Högskolan i Oslo att USA själva stod bakom attacken, vilket visar att min slutsats kan vara rätt.

Den välkände journalisten och mellanösternkännaren Robert Fisk uttrycker "Even I question the 'truth' about 9/11" i en artikel i The Independent 2007. När han föreläser i mellanöstern möter han samma tvivel och uppfattningen att USA själva stod bakom attacken.

Det är inte heller någon vild gissning att tro att miljoner människor idag känner till konspirationsteorin förutom muslimer. Bland annat 30 miljoner ryssar har sett dokumentären "Zero: An Investigation Into 9/11". Samma sak i andra länder där den sänts, och andra liknande dokumentärer. En stor del av danska befolkningen har fått ta del av den vetenskapliga studien "Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe" presenterad i april detta år som visar på rester av sprängämnet nano-thermite i resterna av WTC, vilket skulle stärka misstankarna om att husen demolerades med sprängämnen. Något det finns många tecken på. Japaner har fått vetskap om att den officiella versionen haltar genom den kamp parlamentsledamoten Yukihisa Fujita driver för att få till stånd en ny utredning, och har fått starkt stöd för det. Och så vidare.

Magnus Norells artikel om valet i Libanon är säkert väl analyserad. Hans slutsats om Libanon kan vara rätt, men samtidigt så fel. Att inte väga in USAs motiv med "kriget mot terrorismen" och tvivlen kring den officiella teorin är ett misstag. Man kan inte låta bli att undra vad svenska s k experter på terrorism känner till om konspirationsteorin och vad man i sådana fall drar för slutsatser av det.

Diplomati gentemot islamistiska grupper är säkert problematiskt, som Magnus Norell säger, men samtidigt det enda hållbara i längden. Öppenhet och ömsesidig respekt är en förutsättning, självfallet från båda parter. Om det ligger någon sanning i att den 9/11 var en dold operation skapad i USA så lär man tala inför döva öron så länge det inte kommer fram på bordet. Om vi i väst ska kunna kräva respekt för vårt sätt att leva och att vi inte vill leva under en dogmatisk världsbild måste vi ha rent framför egen dörr.

Obama kommer ha svårt att bli trodd i den muslimska delen av världen så länge han inte hjälper till att skapa klarhet i vad som hände den 11 september 2001. Klarhet är dock på väg med eller utan hans hjälp. Den 3 november detta år tas första steget. Då kommer de som bor i New York sannolikt få en möjlighet att rösta om en ny utredning av 9/11 eller ej. Ska man tolka de undersökningar som är gjorda bland amerikaner kommer en ny utredning att skapas. Frågetecknen är för många för att 9/11 ska kunna läggas i byrålådan för gott.

Hur man än vrider och vänder på det, och hur man än försöker undvika frågan, ligger sanningen om 9/11 i vågskålen när Obama nu försöker återvinna förtroendet för USA i den muslimska delen av världen.





Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/7727

33 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

Det går inte att tro på Barack Obama överhuvudtaget när han driver en så vansinnig linje som den tvåstatslösning som varit ett totalt fiasko i över 60 år och enbart genererat krig och elände.

Först den dagen USA börjar driva linjen att palestinierna ska få sina självklara medborgarskap i befintliga arabländer finns det anledning att se en positiv utveckling som möjlig i Mellanöstern.

Den dagen USA konstaterar faktum och slänger tvåstatslösningen på soptippen kan Barack Obama få respekt, något han som lögnare och manipulatör aldrig kan få, någonstans, utom bland mutkolvar och krigsprofitörer.

Permalänk | Anmäl #2 Bo T, 2009-06-04, 10:50

Såg en dokumentär ett par år efter 9/11 som påstod att minst 7 av kaparna faktiskt var vid liv. En annan dokumentär påstod att 13 av de var vid liv. Man hade även intervjuat ett antal av "kaparna".

Det är tabu att öppet påstå att USA ligger bakom attentatet. Folk blir ju så förvånade och börjar undra vilken planet man kommer ifrån. Men faktum är att den officiella versionen av 9/11 är ihålig. Det tar inte lång tid innan man har hittat ett dussin av dem. Jag tror inte bara, jag är säker på att element inom den amerikanska politiska och ekonomiska eliten ligger bakom 9/11. Attentatet går hand i hand med planerna inför 2000-talets USA, en rapport som presenterades några år innan.

Jag har också svårt att ta Obama på allvar. Man såg ju hur han pressades av amerikanska massmedier när han i ett tal stöttade palestinierna. De grillade honom i 2 dagar. Hade han fortsatt varit för en palestinsk stat hade han aldrig vunnit valet. Det är jag säker på.

Permalänk | Anmäl #3 Ibrahim Al-Breft, 2009-06-04, 11:21

Ridicule,

Chefredaktören avgick i protest, det är korrekt. Men vad är din poäng med att ta upp det? Menar du att man hittat på att man funnit spår efter sprängämnet nano-thermite i resterna av WTC?

Hennes beslut fråntar inte den vetenskapliga tyngden. Så länge det inte motbevisas med andra peer-review artiklar gäller deras studie. Så fungerar vetenskapen. Du är välkommen att göra ett försök.

Vad gäller informationen på dina övriga länkar är de inte värt att bemöta när de innehåller så många sakfel och rena spekulationer.

Det finns många frågor som måste få ett svar.

http://www.youtube.com/watch?v=TzC3QI8JenU
http://www.youtube.com/watch?v=oO2yT0uBQbM

Rent konkret måste det bland annat skapas klarhet kring de 100-tals vittnesmål om explosioner, som inte är beaktade i gällande utredningar, kring WTC 1, 2 och 7.

Permalänk | Anmäl #4 Pål Bergström, 2009-06-04, 11:37

Men pål, chefredaktören avgick väl för att hon ansåg att artikeln inte var vetenskaplig och hade skrivits av politiska skäl!?

Artiklarna du avfärdar tar upp alla sakfel som framförts som bevis på en 11/9-konspiration. De är väldigt många, men om de kunde ta upp dem så måste väl du orka ge motargument!? Så fungerar debatter. Gå in på sidan och ta debatten med alla argument du har.

Permalänk | Anmäl #5 Ridicule, 2009-06-04, 13:12

Ridicule,

Det står i kontrast till de som godkände den. Vad menar du med politiska skäl? Det förstår jag inte alls. Du menar att man hittat på det hela? Jag tror det vetenskapliga etablissemanget hanterar detta bäst själva. Slutsatsen i studien är öppen för vetenskaplig kritik och granskas av andra i sedvanlig ordning av de som har en annan åsikt. Dessutom kan hennes bakgrund förklara hennes val. Läs hennes CV.

Artiklarna är så fulla av sakfel och egna påhittade teorier att det inte är lönt att bemöda sig. Det handlar allt från temperaturer, konstruktioner, vittnesmål, vad NIST sagt eller inte sagt, med mera.

En ny utredning är enda sättet att skapa klarhet.

Permalänk | Anmäl #6 Pål Bergström, 2009-06-04, 13:53

Först när vi går till botten av 11 september och dess följder kan vi förstå USA:s dolda agenda med Mellanöstern.

Nu sprids över världen en sammanställning i vilken 41 erfarna medarbetare i den amerikanska säkerhets- och underrättelsetjänsten opponerar sig mot den officiella 11 septemberredogörelsen. Artikelförfattaren Alan Miller, som samlat ett flertal expertupprop på sajten Patriots Question 9/11, har fått sin artikel översatt till flera språk och den kan därmed läsas i en fullständig engelsk version eller i en förkortad svensk version med ett urval av uttalandena.

En sammanfattning ges även i artikeln USA:s säkerhetstjänst ifrågasätter 9/11 på sourze.se.

Newsmill har på orimliga grunder vägrat att publicera denna sistnämnda artikel, vilket bekräftar initiativets tyngd.

Permalänk | Anmäl #7 Fredrik Rosvall, 2009-06-05, 16:00

"Det är nog ingen överdrift att tro att merparten av världens muslimer känner ett starkt tvivel inför USAs syften när man tror sig veta att attacken den 11 september 2001 var en del av en större kampanj för att svartmåla muslimer och driva igenom USAs målsättningar."
.
Ännu än kommunisttomte på vift. Varför finns det så många förvirrade själar på den extrema vänsterkanten?

Permalänk | Anmäl #8 David Mikaelsson, 2009-06-05, 19:55

På listan finns Frank Demarini - som är död, samt en Jamie McIntyre som i videon här säger sin hjärtas mening om "The idiot Troofers"
http://screwloosechange.blogspot.com/2008/06/sleazebags-run-patriots-que...

Videos that debunk the various 9/11 Truth theories. 9/11 Truthers will of course dismiss these things out of hand, with NO explanation as to why or what is scientifically wrong in the video.
http://www.youtube.com/view_play_list?p=1AB1CB1BA7A30302

Debunking 9/11 conspiracy
http://www.metacafe.com/watch/yt-sh8hErn2UZU/9_11_debunked_bush_brother_...

http://911research.wtc7.net/essays/patriots_question/index.html

http://us-amnesia.blogspot.com/2007/05/excerpt-debunking-911-debunking-e...

Permalänk | Anmäl #9 Ridicule, 2009-06-05, 20:04

"Ännu än kommunisttomte på vift. Varför finns det så många förvirrade själar på den extrema vänsterkanten?"

Extrema vänsterkanten? Undrar vem som är förvirrad. :-)

Permalänk | Anmäl #10 Pål Bergström, 2009-06-05, 22:14

Ridicule,

Informationen på dina länkar är rätt patetiska, och innehåller flera felaktigheter. Kan ju beror på att det är lekmän som skapat dem.

Vad jag vet föll husen i ungefär den hastigheten som din första länk säger, även om man inte vet helt exakt. Men det beror också på hur man räknar. Och?

WTC 7 föll i fritt fall under ca 2,5 sekunder. Det och att WTC 1 och 2 föll i den hastighet de gjorde är fysiskt omöjligt eftersom det bortser från Newtons 3:e lag.

Hur ser du på att så många vittnesmål om explosioner inte är hörda? Vad var explosionerna i t ex WTC 7?

Vad är ditt syfte, egentligen?

Permalänk | Anmäl #11 Pål Bergström, 2009-06-05, 23:10

Pål Bergström:
"Extrema vänsterkanten? Undrar vem som är förvirrad. :-)"

Nämen precis! Extrema högerkanten är det ju!
Det är där man hittar alla helsnurriga konspirationsteorier.

http://www.vaken.se/ vimlar av liknande grejor, och det är knappast en vänstersajt... utan faktiskt en nazistsajt.
Där naturligtvis 9/11 har en alldeles egen avdelning.

Du befinner dig i gott sällskap, Pål.

Permalänk | Anmäl #12 Jasmine, 2009-06-06, 00:07

"Obama kommer ha svårt att bli trodd i den muslimska delen av världen så länge han inte hjälper till att skapa klarhet i vad som hände den 11 september 2001."
.
Obama kommer inte att gillas av nazivänstern så länge han inte spårar ur fullständigt och påstår att 9/11 egentligen var ett samarbete mellan George W Bush, sionisterna och invånarna på Mars, menar du?

Permalänk | Anmäl #13 David Mikaelsson, 2009-06-06, 09:00

Haha! Det är ingen vild gissning om man hävdar att flertalet muslimer i världen tror att det bor en farbror med skägg i himlen vars största intresse är att bestämma vad människor ska ha för kläder, längd på skägg och vilka som ligger med vilka!

Permalänk | Anmäl #14 Tomas E, 2009-06-06, 09:15

Jasmine,

För mig har sanningen om 9/11 ingen politisk färg. Varför anser du detta vara helsnurrigt?

Permalänk | Anmäl #15 Pål Bergström, 2009-06-06, 16:20

David Mikaelsson,

Förstår inte vad du menar. Bara han håller sig till sanningen. Det räcker.

Är du också av den åsikten att konspirationsteorin kring 9/11 är en helsnurrig idé? Varför?

Permalänk | Anmäl #16 Pål Bergström, 2009-06-06, 16:26

Pål Bergström, av den orsaken att extremhögern är de som driver konspirationsteorin är den helsnurrig - intet gott kommer därifrån.

Om du nu själv inte råkar vara extremhöger (jag hoppas ju att du inte är det förstås) så tycker jag att du ska undersöka vartåt denna konpiration syftar, och om du ser samma sak som jag ser, bör du lägga ned "efterforskningarna" och använda din tid till något lite mer konstruktivt.

Och därigenom sluta sprida eländet ännu mer ;-)

Om du å andra sidan är extremhöger räknar jag inte med att nå fram till dig.

Permalänk | Anmäl #17 Jasmine, 2009-06-06, 23:55

Vare sig man tror på rymdgudar som är besatta av sociala regler om kjollängder och umgängesregler eller på mystiska konspirationer om att USAs regering spränger höghus i sitt eget land till höger och vänster för att få en orsak att starta krig (det känns ungefär som att någon skulle ha gjort sig besväret att skaffa ett domstolsutslag på att man har tvättat händerna innan man äter middag) så är man ju som ett barn i anden. Och barn ska man respektera och tala med på barns nivå. Alla som har barn vet dock att man låtsas hålla med om att jultomten finns, men vuxna emellan så för man en helt annan dialog.

Permalänk | Anmäl #18 Tomas E, 2009-06-07, 09:44

Vare sig man tror på rymdgudar som är besatta av sociala regler om kjollängder och umgängesregler eller på mystiska konspirationer om att USAs regering spränger höghus i sitt eget land till höger och vänster för att få en orsak att starta krig (det känns ungefär som att någon skulle ha gjort sig besväret att skaffa ett domstolsutslag på att man har tvättat händerna innan man äter middag) så är man ju som ett barn i anden. Och barn ska man respektera och tala med på barns nivå. Alla som har barn vet dock att man låtsas hålla med om att jultomten finns, men vuxna emellan så för man en helt annan dialog.

Permalänk | Anmäl #19 Tomas E, 2009-06-07, 09:45

Vare sig man tror på rymdgudar som är besatta av sociala regler om kjollängder och umgängesregler eller på mystiska konspirationer om att USAs regering spränger höghus i sitt eget land till höger och vänster för att få en orsak att starta krig (det känns ungefär som att någon skulle ha gjort sig besväret att skaffa ett domstolsutslag på att man har tvättat händerna innan man äter middag) så är man ju som ett barn i anden. Och barn ska man respektera och tala med på barns nivå. Alla som har barn vet dock att man låtsas hålla med om att jultomten finns, men vuxna emellan så för man en helt annan dialog.

Permalänk | Anmäl #20 Tomas E, 2009-06-07, 09:48

Jasmine,

Du har verkligen missuppfattat det hela. Hur i hela världen kan du komma på en så, ursäkta, korkad idé? Sätt dig in i sakfrågan innan du kommer med en förutfattade mening.

Permalänk | Anmäl #21 Pål Bergström, 2009-06-07, 21:54

Tomas E,

Barn kan hålla fast i helt irrationella ståndpunkter till varje pris. Är det det du menar? Din ståndpunkt är oförskämd och ovärdig alla de som dött och efterlevande till dessa.

Permalänk | Anmäl #22 Pål Bergström, 2009-06-07, 21:59

Jag tror att konspirations"avslöjarna" i själva verket är en del av en konspiration för att hålla oss från att upptäcka och ifrågasätta vad makten egentligen gör. Det här konspirationsteorierna har samma fördummande funktion som underhållningsprogram på tv. ooops, nu vart jag visst lite konspiratorisk jag med!

Permalänk | Anmäl #23 Ridicule, 2009-06-08, 12:48

Elvis lever!

Permalänk | Anmäl #24 Ridicule, 2009-06-08, 12:49

"Elvis lever!"

Det kan jag tänka mig att du tror.

Permalänk | Anmäl #25 Pål Bergström, 2009-06-08, 12:54

Magnus Johansson,

http://www.supremecourtus.gov/

Permalänk | Anmäl #26 Pål Bergström, 2009-06-08, 12:56

Magnus,

Jag är inte intresserad av din fråga. Detta handlar om 9/11.

Permalänk | Anmäl #28 Pål Bergström, 2009-06-09, 13:48

Magnus,

Det är möjligt du har rätt. Något jag lärt mig av 9/11 är att inte ha några förutfattade meningar utan kunskap. Jag betedde mig likadant som andra här innan polletten om 9/11 och hur vanligt det är med dolda operationer ramlade ner.

Men för mig finns det mycket starka bevis som talar mot den officiella teorin kring 9/11. Dessutom är det väldigt många som ser samma sak. Det blir en viss värdemätare för att man inte är helt ute och cyklar. Det är svårare med det du säger.

Dessutom ser jag Obama som en skänk från ovan, om han nu även kan få ordning på sanningen om 9/11. Han kan hjälpa oss alla på rätt väg. Jag är inte intresserad av en annan person på den posten – som jag kan bedöma nu i varje fall.

Visa mig gärna något som stödjer din tes.

Permalänk | Anmäl #29 Pål Bergström, 2009-06-09, 20:23

PÅL: Jag var en gång i tiden en väldigt godtrogen svensk som litade på att staten verkligen tog han om folket, ända tills jag flyttade till Thailand och bodde där i 6 år.

Då hade jag förmånen att träffa flera utflyttade svenskar, flera som pensionerats från höga poster inom politiken bl a.

Där fick jag höra sanningen om hur jag blivit blåst i hela mitt då 35-åriga liv. Det gjorde ont ända in i själens djupaste inre att försöka förstå detta hemska faktum.

Det goda detta medförde var att jag nu idag, 20 år senare, inte godtar allt som skrivs i svensk media, jag söker mig nu ut på nätet och läser på massor av internationella sidor, både objektiva och subjektiva, det erkännes, men jag får en mycket bättre helhetsbild och kommer mycket närmare sannningen än vad jag gjorde tidigare.

Därför känner jag att det är angeläget att syna Herr Obama mycket närmare i sömmarna. Det har jag också gjort.

Jag har kommit fram till två slutsater beträffande honom:

1: Obama uppfyller inte den amerikanska konstitutionen beträffande det Magnus skriver om, alltså artikel 2, avd 2. Obamas far var INTE amerikansk medborgare, därför har han enligt lagen inte rätt att vara USAs president över huvud taget.
Dessutom har det gjorts mängder med stämningar mot honom men alla verkar nekas prövning av USAs HD, vilket är synnerligen märkligt.

2: Obama (läs hans spökskrivare ev chefer) säger en massa saker som låter rätt och bra på alla sätt och vis. Däremot följer han inte det han själv sagt (beror det på att han bara läser innantill och inte vet vad han sagt/läst)?
Ser man därtill på alla de nya lagar han instiftat så blir jag mer än orolig eftersom detta stora land nu skarar i sina grundvalar pga att människor inte ens hinner lära sig vad dessa nya lagar faktiskt innebär för dem själva.

Jag anser mig ha tillräckligt med kännedom om vad som händer i USA genom den släkt, på min amerikanska frus sida, som bor där. Alla är välutbildade och ser nu hur deras liv alltmer övertas, bevakas och t o m försvåras pga alla dessa lagar.

Det vore högst intressant att få veta vad du grundar din uppfatning om Obama på, för jag håller med dig vad gäller 911, men inte det du skrivit om Obama.

Permalänk | Anmäl #30 Stig Olsson, 2009-06-11, 09:41

Stig,

Jag har inte synat Obama i sömmarna. Jag vet för lite för att ta ställning. Det han säger låter bra, och det är ungefär det jag grundar min uppfattning på. Sedan är det precis som du säger; han måste "walk the talk". Min tanke är att om sanningen om 9/11 kommer fram kan det eventuellt lösa upp många knutar. Därför är det mitt fokus. Speciellt med tanke på att det är en stor chans att sanningen verkligen kommer fram tack vare den mängd bevis och det engagemang som finns.

Permalänk | Anmäl #31 Pål Bergström, 2009-06-11, 14:16

Tack Pål för ditt snabba svar.

Jag hoppas, precis som du, att 911 blir granskat och att sanningen kommer fram, nämligen att det var USA själva som organiserade och orkestrerade det hela. Alla granskande filmer jag sett tyder då på det.

Därför vore jag också ytterligt tacksam om du såg att det faktiskt finns minst lika mycket bevis och engagemang angående Obama också!

Låt mig bara, i all anspråkslöshet, få rekommendera en nyhetstidning som bara finns i internetformat, nämligen www.wnd.com.
Det är en av de absolut trovärdigaste tidningar som finns just nu i USA och det anser inte bara jag utan även folk ur alla läger i USA. Ja inte de som oreserverat älskar Obama då, men du förstår säkert vad jag menar.
Allt jag vill är att du besöker den sidan och läser några dagar, bara för att få en bättre bild av den man som just i detta nu "is walking your walk" så att säga :)

Permalänk | Anmäl #32 Stig Olsson, 2009-06-11, 20:23

Tack Pål,Vem styr i USA???.Vad är AIPAC??.Vem är USAs kongress??Vad är Israels lobby???..Varför ska man tro på Obama när han inte kan styra USAs politik??.Kan hända att Obama bli mördad om han vill göra mycket i Mellanöstern??..

USA har en väg bara att ändra hela politiken.EU ska göra likadan..No är det nog,världen..

7 Frågor till politiker i västvärlden!! Många länder i Europa vill ändra lagen för att skydda Israels brott och krigsbrott.!! Detta är rasism,orättvist och olagligt.Detta är inte rättvist.
Makt är makt, Pengar är pengar, Mördare är mördare.Irak är förstört som land.kriget var på Israels order till Bush och Blair.USA krigar för Israels skull.Mot Libanon,Syriena,Gaza och Palestina.Varför besöker varje USA:s president AIPAC org.först??Vem är AIPAC??Har ISRAEL makt över USA:s politik??.
Jag vill tala om USA, UK, Frankrike,EU , FN och Israel:s ockupation och brott mot folkrätten, mänskliga rättigheter och internationell rätt men jag vill veta var rättvisan är och hur man kan skapa såna orättvisor mot Palestina i de demokratiska länder som försvarar människans liv och rättigheter.Arabvärlden kommer attkräva alla ersättningar för politikernas brott mot alla lagar och regler i vårt liv och vår värld.
Jag frågar alla politiker :-
1- Vem stödjer och hjälper Israels ockupation och alla brott?
2- Vem stödjer och hjälper Israels kärnvapen och förbjudna vapen??
3- Vem ger stöd och hjälp till Israel i FN??
4- Varför försvarar USA,UK Israel orättvist??Vem betalar USA:s stöd till Israel??
5- Var är alla FN:s resolutioner mot Israel??
6- Varför går Israels ockupation, brott vidare??
7- Vem kan stoppa Israel??
Politikerna i västvärlden begår brott och de är skyldiga och olagliga.
Denna politik skapar mer orättvisor,hat, rasism, brott och terror..
Jag väntar på ett svar och ett stopp och ett straff mot alla som begår såna brott och ockupation.Nu är det nog noch stopp..Befria Palestina nu..Det är bättre för alla,USA.

Permalänk | Anmäl #33 Amer Al-bayya, 2009-12-27, 23:40

annons:
annons:

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

annons:

Om Newsmill

Newsmill är det första sociala mediet i Sverige som spinner kring nyheter och debatt. Vi publicerar varje dag olika personer med exklusiv kunskap om dagens viktiga händelser. Om du har egna erfarenheter av de frågor vi tar upp kan du omedelbart medverka i debatten. Du kan kommentera och skriva egna inlägg som publiceras på hög nivå eller medverka genom din blogg.

 

Läs mer om Newsmill

Newsmill-bloggen

Newsmill med i nationella provet

100 000 gymnasieelever sitter nu och skriver nationellt prov i svenska. Enligt uppgift ingår två Newsmill-artiklar, ...

Vad är att Milla?

Millningen är ett sätt att kommentera med känslor. Du väljer ett ord eller ett namn som du vill mäta i opinionen och läsarna kommenterar genom att välja en av fyra känslolägen som representeras av fyra färger. Rött är arg, blått är glad, grön nyfiken och gult är uttråkad. Resultatet visas direkt och rubriken på artikeln färgas med den färg som de flesta väljer.


 
© 2008 Newsmill. All rights reserved.