Om författaren
Jag låter tanken sväva fritt
De gigantiska myter och vanföreställningar som ligger till grund för hela den 'moderna medicinens' föreställning om vad som orsakar sjukdomar och vad som premierar hälsa är så förryckt och brott mot förnuft och logik att det enda rimliga vore att bränna upp hela denna samling av vankunskap och bevara askan i en kruka som en påminnelse till kommande tiders människor om hur det kan gå när man helt upphör med all form av kritiskt tänkande och låter sig totalt underkasta sig svammelauktoriteters ord som den absoluta Sanningen, "sanning" som förefaller så given att all form av sakligt och rationellt ifrågasättande blir tecken på dårskap.
Detta senaste drev av fantastiska lögner som har dragit över världen den senaste tiden med den så kallade "svininfluensan" kan, om människor tar ett steg tillbaka och inser dårskapen i dessa fantasier, bli till en möjlighet för var och en av oss att mera grundläggande ifrågasätta giltigheten bakom de teser och teorier som hela den moderna medicinen och läkemedelsindustrin bygger på, dessa "Stora Sanningar" som är så djupt rotade i vårt medvetande och inpräntat i oss sedan före födseln.
Om människor skulle börja ifrågasätta dessa givna vanföreställningar om
vad som orsakar sjukdomar
hur medicin "verkar" i kroppen
huruvida bakterier/virus/infektioner överhuvudtaget någonsin är upphov till sjukdomar
om man rationellt och med sakliga frågeställningar, utan att blanda in fackspråkssvammel och vetenskapligt nonsens, kanske man skulle börja inse att dessa "Sanningar" som man blint varit trogen sakterligen börjar falla samman till en enda härva av lögner.
Den mass-hysteri som dessa typer av drev skapar för tankarna till Goebbels insikter om den rena manipulationens kraft och styrka, ren som oblandat kokain och med liknande effekt på medvetandet.
Därför tänkte jag nu kasta ut några tankenötter att fundera på för var och en som är intresserad, frågor som om man försöker besvara dem rationellt och utan påverkan av läkemedelsindustrins cyniska propaganda eller vanbildning från det "vetenskapliga" svammlet, kan få upp ögonen för det absurda i dessa vedertagna "Sanningar"
Några funderingar
1. För alla som har en burk medicin till hands. Vänd på burken och ta en titt på 'innehållsförteckningen'. Verkar det rimligt att det som står där, detta hopkok av kemikalier, hör hemma i kroppen och med inneboende potential att uträtta underverk, och utan oundvikliga djupt skadliga konsekvenser? Detta låter som magi och rena häxkonsterna i mina öron.
2. Hur kommer det sig, som ofta sägs, att mediciner kan göra en frisk människa sjuk men göra en sjuk människa frisk? Är det rimligt att påstå att en sjuk människa, som uppenbarligen befinner sig i ett mer sårbart och svagt tillstånd än en frisk människa, att en sjuk och svag människa skulle kunna hjälpas av att svälja/injicera giftiga kemikalier (medicin), medan en frisk person skulle kunna bli illa däran av samma kemiska substanser?
Eller är det så att all medicin "verkar" precis som droger "verkar" hos en missbrukare, dvs att det undertrycker själva sjukdomstillståndet genom att ge kroppen ett betydligt större hot att angripa i form av främmande och högst skadliga kemikalier? Om en människa som känner sig deprimerad eller allmänt krasslig tar kokain och därpå genast känner sig bättre, betyder detta att personen plötsligt har botat alla sina krämpor, eller betyder det bara att han dövat kroppens signaler och att problemen "lagras" i kroppen där de växer sig större och större tills det slutligen brister. Skulle det inte kunna vara precis samma effekt som "lagliga" mediciner har på den sjuke?
3. Om man tar ett steg tillbaka och sansar sig lite kan var och en inse att det senaste drevet av "svininfluensa" bara är en av de senaste årens alla mass-hysteriska fantasier. För var och en som söker information utanför de stora mediekoncernerna finns sansad information att få om denna bluff, inte bara bluff därför att hysterin är helt utan proportioner utan också information som genom saklighet bryter ner del för del om varför dessa "epidemier" är lögner från första stavelsen.
Om man funderar på den senaste tidens stora "hot", var blev de av? Vad hände med 'fågelinfluensan', 'SARS' och alla andra domedagsvirus av den senaste tiden, vad hände med 'svininfluensan' 1976, förra gången den var i ropet? De som går tillbaka och läser om den kommer inse att det var precis samma makalösa hysteri som rådde den gången, och precis samma förvrängning och information, precis samma lögner. Det blev ett rejält fiasko den gången, liksom alla andra så kallade epidemier från den senaste tiden. Är dessa endast rena bedrägerier i omfattande skala?
Svar ja!
Varje drev av en 'ny epidemi' har stora politiska och ekonomiska motiv, det är ett cyniskt spel med människors liv för att vinna politisk kontroll, för att få den politiska utvecklingen att gå i en, för 'makten', önskad riktning. Det är ekonomiskt en mångmiljard-affär för läkemedelsindustrin, det stärker inte bara deras finanser, det stärker även deras aktier i politiskt inflytande, men det stärker även föreställning hos människor om läkemedelsindustrins absoluta nödvändighet.
4. Finns det några sakliga belägg för att teorin som hela läkemedelsindustrin bygger sin verksamhet kring har någon grund, dvs att bakterier/virus/infektioner orsakar sjukdomar?
Detta är en mycket större fråga att den vid första anblicken kan verka ogripbar och stå i strid med våra med grundläggande föreställningar om vad vi tror oss veta om saken.
För att göra en liknelse - Är det flugorna som orsakar sopor i en soptunna eller är det soporna som är orsaken till sopberget? Vad är flugornas funktion i en hög sopor? Dess naturliga funktion är att bryta ner död materia, de är hjältar i den undre världen, precis som bakterier, bakterier finns närvarande alltid, och i synnerhet i tid av sjukdom - av goda skäl, de finns där för att bryta ner död materia, för att bryta ner död vävnad och döda celler, för att göra det möjligt för kroppen att transportera dessa genom blodet ut ur kroppen så att kroppen kan skapa nya celler, vävnad etc. De finns där för att röja undan bråte så att vägen skall bli mer framkomlig för kroppen att utföra sina funktioner, för att kroppen skall ha möjlighet till att laga det som är trasigt.
Tar man "mediciner" som är gjorda för att döda dessa bakterier, dödar man inte bara bakterierna, som finns där för att hjälpa till som en viktig del i naturens kretslopp, utan ett kemiskt ämne som är starkt nog att döda bakterier är starkt nog att döda annat det kommer i kontakt med i kroppen - såsom nya celler, vävnad etc.
Detta är bara en av effekterna av dessa kemiska ämnen så klart. Det påverkar även kroppen på så många sätt i övrigt, precis som vilken annan drog som helst.
Läkemedelsindustrin är en laglig form av maffiaverksamhet. Att en medicin är 'laglig' innebär inte att den inte har förödande effekter på brukarnas hälsa, absolut inte. De har starkt politiskt inflytande, de vet hur man genom rädsla skall skrämma människor till underkastelse av deras propaganda. Ett sett att ta del av de många sätt de bedriver storskalig propaganda genom hets och hysteri är att analysera valfritt reklamsegment på tv. Vad är det som vanligast görs reklam för om inte olika typer av sjukdomar och nya droger för behandling för dessa.
Det krävs en mäktig ekonomisk och politisk apparat för att få människor dit att de helt slutar använda sitt förnuft och bara tar förgivet vad de fått höra, hur orimligt detta än må vara om man skulle börja tänka på saken.
Det är tid väl nog att börja tänka på saken vid det här laget. Det är väl tid att starkt börja ifrågasätta dessa vanföreställningar vi har levt under flera århundranden förlänge. Hela läkemedelsindustrin och den så kallade "moderna medicinen" stinker rutten avföring. Det är dags att börja lyssna till kritiska röster mot detta vansinne, hur befängda de till en början än må förefalla oss ställda gentemot våra vedertagna föreställningar.
Gällande den senaste "svininfluensan" uppmanar jag alla att inte dras med i den mass-hysteri som råder och att under inga omständigheter ta några som helst "vacciner" liksom inga andra droger eller häxbrygder.
Det som skapar de faktiska sjukdomsfallen i denna typ av hysterier, även om diagnosen inte har något att göra med någon så kallad "svininfluensa", är just effekten av hysterin och stressen skapad av det fantastiska hetsdrev av lögner, som har stark negativ inverkan på kroppslig och mental hälsa, och i synnerhet de förödande effekterna av att människor underlåter sig att vaccineras. Vaccin = aggressiva kemikalier - mycket skadliga och förödande hopkok av kemiska substanser.
För den som är intresserad av att veta mer om vacciners verkliga "verkan", vacciner och hysteri är de enda verkliga epidemierna i dessa typer av soppa, för den rekommenderar jag att hitta och läsa en bra kritisk granskning om vacciners rätta ansikte.
Det är min absoluta övertygelse att varken bakterier, virus eller infektioner är orsaken till sjukdomar. Sjukdomar uppstår när man överbelastar kroppen genom en enerverande livsföring, på vilket sätt och i vilken utsträckning man frångår kroppens naturliga behov och lever under förhållanden som tvingar kroppen att arbeta utöver sin, ändå mycket fascinerande stora, förmåga.
Det handlar om levnadsförhållanden som orsakar ett enerverat och förgiftat tillstånd i kropp och sinne, det handlar om faktorer som möjligheten till ren och oförorenad luft att andas, tillgången till rent och oförorenat vatten, naturlig biolgiskt anpassad kost, graden av negativ stress i ens liv, om man sover tillräckligt, hur aktivt liv man lever så som att man rör på påkarna då och då, frisk luft och soljus det handlar också om känslomässig balans.
Dessa och liknande levnadsförhållanden är faktorerna som avgör om hälsa och sjukdom. Föga förvånande då att denna typ av 'epidemier' tenderar att uppstå i de mest förorenade stressfulla och fattiga delarna av världen, där bristen på mat och rent vatten är högst påtaglig. För att lösa problemen är det först nödvändigt att kommer fram till vad det verkliga problemet är. Men så länge det finns starka ekonomiska och politiska orsaker att hålla människor i sjukdomens bojor och så länge ingen synar bluffen så kommer den växa sig större och till synes allt mer övermäktig.
Därför är det dags att göra någonting åt detta nu genast. En alldeles utmärkt början vore att ställa läkemedelsindustrin och den härva av rena fantasier som göder den till svars. Och att börja ifrågasätta alla vanföreställningar som härjar fritt på alla håll och kanter utan att bemötas med sakliga argument.
"En lögn far halva världen runt innan sanningen fått på sej stövlarna." Som det är sagt.
Trots det är jag av den starka och orubbliga övertygelsen att sanningen alltid drar det längsta strået. Sanningen är konstant medan lögnen är skapad och vad som är skapat kommer en dag oundvikligen förgås, enligt min ringa mening.
Sanningen är organisk och finns inom var och en av oss medan lögnen är och förblir för all tid artificiell och oorganisk. Men för att hitta till sanningens kärna krävs det att vi aktivt dekonstruerar såväl historiens som vår tids stora myter. Låt oss börja idag!
Trackback URL: http://www.newsmill.se/trackback/6748
Det här var nog det mest förvirrade jag läst på länge, men jag kan förstå författarens frustration över att vara en av de väldigt få som skådat ljuset... Sanningen...
Om nu tesen stämmer att vi "överbelastar kroppen genom en enerverande livsföring, på vilket sätt och i vilken utsträckning man frångår kroppens naturliga behov och lever under förhållanden som tvingar kroppen att arbeta utöver sin, ändå mycket fascinerande stora, förmåga."
Hur förklarar du mina 2 dagar gamla patienters symtom på sepsis (blodförgiftning) som med framgång behandlas med dessa enligt dig toxiska medel, och utan behandling eller när vi är för sena dör en tragisk och för tidig död....
Permalänk | Anmäl
Markus Nilsson, 2009-05-04, 14:42
Hej Markus,
Tack för din kommentar!
Sant en smula förvirrande kan den allt te sig, artikeln, men så är också universum en gång skapat ur ett ordnat kaos.
Det finns sannolikt en högst rationell förklaring till dina patienters tillfrisknande och jag vill påsta att antagandet om att det är medicinens förtjänst inte är del av denna. Kroppen är en självläkande konstitution. Om man ger rätt förutsättningar för detta att äga rum. Därför handlar det, i min mening, inte så mycket om vad man gör utan snarare vad man inte gör.
För att göra en saklig bedömning och analys av orsak och verkan i specifika fall bör man känna till de specifika förhållandena, eftersom varje fall och kropp är unik beroende på individens speciella historia, annars blir det inte mycket annat än hypoteser och spekulationer. Liksom jag finner spekulationer om vad som skulle hänt om inte..ofta baserade på samma felaktiga föreställningar om sjukdomars orsak som modern medicin i övrigt är byggd kring. Det är så att säga en tanketradition av rena spekulationer och studier av isolerade fenomen snarare än att se till helheten och finna vad som verkar rimligt genom logisk prövning.
Personligen anser jag dock inte att man generellt behöver detaljerad information för att hitta fram till en logisk förklaring.
För att hålla det generellt i det specifika fallet. Blodförgiftning innebär som namnet antyder förgiftning av blodet. Eftersom jag är av den övertygelsen att bakterier närvarande i detta tillstånd inte är orsaken till problemet utan finns där som en del av problemets lösning, medan själva 'giftet' som cirkulerar i kroppen är det faktiska problemet ser jag inte logiken i hur att tillföra mera gift (i form av kemiska substanser/mediciner) rimligen skulle kunna vara lösningen på förgiftningen.
Som jag nämnde så ser jag kroppen som en helhet där olika symptom så gott som alltid har samma grundorsak dvs förgiftning, bara det att de angriper olika delar av kroppen beroende på faktorer såsom vad för slags gift det rör sig om, genetiska
'svagheter' etc.
Så den eventuella lindrande effekt man får genom medicinering är inte en lösning på problemet, snarare ett förskjutande eller tillfälligt avstyrande manöver eftersom kroppen måste ta hand om ett nytt och mer oidentifierat angrepp (drogen/medicinen) så att den inte löper amok i kroppen.
Man skulle kunna likna 'effekten' vid annan form av stimulering eller undertryckande av symptom t.ex. en kaffedrickare. En kaffedrickare i abstinens från kaffe kan lida många kval och bli allmänt missmodig tills den får sin rutinmässiga kopp eller tre. När den fått sitt kaffe försvinner ofta plötsligt huvudvärken och andra symptom. Beror detta på att kaffe har 'botat' huvudvärken, eller beror det på att fysiska och psykiska symptom är ett sätt för kroppen att manifestera att det finns någonting i kroppen som inte hör hemma där och som den är upptagen att göra sig av med, eller att den på annat sätt uträttar nödvändigt underhåll och reparationsarbete som kräver kroppens fulla uppmärksamhet?
Om man stör i arbetet genom att tillföra någonting (medicin etc) som gör att kroppen tvingas ta en paus i sina sysslor upphör också i många fall symptomen tillfälligt, men inte för att man har löst problemet, snarare skjutit upp det till ett senare tillfälle då det i många fall olyckligen hunnit växa sig till ett betydligt större problem.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Permalänk | Anmäl
Henrik Persson, 2009-05-04, 17:20
Vad gör du om du får malaria. Eller AIDS, rentav?
Permalänk | Anmäl
LarsW, 2009-05-05, 18:25
Hej Lars,
Tack för din fråga!
Det är min absoluta övertygelse att AIDS i synnerhet är ett av vår tids största bedrägerier. Jag skulle kunna göra en mindre utläggning men det finns många betydligt bättre redogörelser för HIV/AIDS myten, t.ex. boken "The great AIDS hoax" av T.C. Fry eller Peter Duesbergs forskning i ämnet, som jag starkt kan rekommendera för den intresserade. Det finns inga vetenskapliga belägg som bevisar sambandet mellan HIV/AIDS och heller inga belägg för "AIDS"-virusets existens.
Detta kan låta som ett absurt påstående vid första anblicken, men om man gör efterforskningar i saken så kommer man snart stöta på mycket stora brister i hela den grundläggande tesen om "AIDS"-virusets existens.
Vad gäller malaria så är även det ingenting som man "får" eller "blir besmittad med". Det är andra orsaker som ligger bakom de symptom som man har kommit att kalla vid namn "Malaria". Samma faktorer som ligger bakom i stort sett alla andra sjukdomar dvs förgiftning, överbelastning av kroppens kapacitet genom att utsätta den för enerverande livsförhållanden/situationer.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Permalänk | Anmäl
Henrik Persson, 2009-05-05, 20:41
1& 2 ) Är vatten en konstig kemikalie? Ofarlig om man inte drunknar?
Häll i dig 8 liter på ett par timmar så dör du om du inte behandlas.
morfin kan inte överdoseras så länge patienten fortfarande känner smärta efter att dosen börjat verka.
Lite snabbt och snärtigt kan du enkelt själv fastslå att ett ämnes giftighet bara är en fråga om dosering.
Värre blir det att räkna ut vad kombinering av flera olika ämnen ger för resultat i slutänden. Varje cell är en komplex kemisk fabrik, coh tillförda kemikalier kommer att påverka den, frågan är bara hur.
Därför är det bra att undvika att trycka i sig tabletter om man nu inte *är* sjuk.
Svaret blir "ja", mediciner kan hjälpa mot sjukdomar. Om det sedan sker genom att den angriper det som är sjukdomsframkallande, stärker kroppens eget immunsystem eller är en ren placeboeffekt är i grunden oväsentligt.
3&4) Kuggfrågor? I vart fall innehåller de ingen frågeställning.
Är det bevisat att det är själva mikroorganismerna som ger sjukdomar?
Nix, men det spelar ingen större roll det heller.
Vanlig empiri påvisar att om man agerar som om teorin är korrekt, så minskar sjukdomstiden, om den alls uppstår.
Permalänk | Anmäl
Patrik "BP" Andersson, 2009-06-18, 08:01
Att massmedia och läkemedelsindustrin skulle kunna ha ett intresse i att blåsa upp en epedemi större än vad den är kan jag förstå ifall du argumenterar för. Även att det idag sker en överanvändning av läkemedel som exempelvis har antibiotika resistens och morfinberoende som följd.
Men när du kallar vetenskapen för nonsens så ger du dig på det du själv försöker få fram sanningen och den kritiska granskningen, som ju är grundbulten i vetenskapen.
Du verkar uppenbarligen se den moderna läkarvetenskapen som din fiende, men du verkar inte kunna mycket om din "fiende". Ett fåtal bakterier och virus är, liksom ett fåtal svampar och andra mikroorganismer, det som är sjukdomalstrarna, varför? Ja innan man överhuvudtaget kunde se dem såg man att det vara något som överfördes i kontakten från sjuka människor/djur och gjorde dem sjuka.
Infektioner däremot är inga sjukdomsalstrare utan ett symtom av sjukdomen.
Vaccin är inte "aggressiva kemikalier" utan beståndsdelar av sjukdomsalstrande organismer, mindre skadliga mikroorganismer som liknar de skadliga eller antikroppar(mänisko-, djur-, svamp- eller bakterierproducerade proteiner som oskadlig gör skadliga bakterier). Antikropparna skulle väl kunna anses vara "aggressiva kemikalier", men det är ju de vi själva producerar för att bekämpa en infektion.
Beträffande läkemedel finns det en massa exempel på läkemedel som är skadliga för människan såsom malariamedicin, bromsmedel mot HIV/aids, cellgifter mot cancer men de används förhoppningsvis för det mesta på ett sätt så att nyttan är större än skadan. Men det finns också läkemedel som är i princip helt ofarliga för människan som vissa typer av antibiotika (som för övrigt är producerad av svampceller och inte av petroleumprodukter) som verkar genom att förstöra bakteriernas cellväggar. Varför är de ofarliga? Jo enkelt, vi människor i likhet med alla andra djur saknar cellvägar.
Det finns väldigt många naturliga gifter, och råvaran till morfin(opium) kan väl anses vara ett naturläkemedel och det finns ganska många syntetiska ämnen som har liten negativ inverkan på kroppen.
Du har inte övertygat mig!
Säg mig varför det är så många som blir sjuka när folk kommer hem från utlandsresor?
Är det osunt att uppleva nya miljöer, kulturer och träffa nya människor kanske.
Permalänk | Anmäl
David Dilner, 2009-07-16, 09:45
David,
Tack för din kommentar!
Jag håller med om att artikeln inte var den mest välskrivna, ej heller så tydlig i vissa avseenden som kanske skulle ha varit önskvärt.
Vad gäller vetenskapen så förkastar jag den inte i grunden, dock finner jag det problematiskt att ha någon större användning av den så som den används i mer allmän mening. Jag finner anledning att anse att så som man tillämpar den idag tenderar att en hel del (i bästa fall) kvasivetenskapliga slutsatser, som skapar flera problem än det löser eftersom det inte sällan, i min mening, förekommer grundläggande brister i logiken som leder fram till dessa slutsatser inom många områden.
Jag ser den inte riktigt som min fiende, jag känner bara att den inte alltid och väldigt sällan tjänar sitt grundläggande syfte och jag finner att den skulle bidra till så mycket mer om den koncentrerade sig på att bidra på de områden där den verkligen fyller en positiv funktion istället för de områden där den bidrar till att förvärra problemet, dessvärre är det område där den de facto fyller en funktion, enligt min mening, endast en bråkdel av vad den moderna läkarvetenskapen ägnar sig åt idag.
Det är sant att det är skillnad i att bakterier och virus är vad som anses sjukdomsalstrande men infektionen bara ett symptom, men detta ser jag i viss mån bara som en fråga om definition av begrepp då man vid så kallade smittsamma sjukdomar brukar prata om såväl virus som infektioner som överförbara, t.ex. vad gäller så kallade könssjukdomar.
Hur som, det är min erfarenhet att det är lätt hänt att man trasslar in sig i begreppsdiskussioner, som sällan brukar leda någon vart, i många fall där man inte strävar att hålla saken så enkelt som möjligt.
Jag anser så att säga i grunden att sjukdomar, även så kallade överförbara, är orsakade av livsstilsfaktorer och faktorer i omgivningen som belastar organismen till den grad att den inte längre kan fungera som den bör, och att sjukdomstillståndet beror på i vilken grad detta sker och vilken/vilka delar av kroppen som belastas mest av de specifika angreppen på dess funktion.
För att göra en liknelse där kroppen är en soptunna så är det inte flugorna (bakterier, virus) som orsakar soporna, utan det är mängden sopor man slänger som orsakar att soptunnan blir full, börjar lukta och sedermera eventuellt går sönder, och i vilka intervaller någon har möjlighet att tömma soppåsen.
Flugorna/bakterier-virus är där för att fylla sin naturliga funktion, att bryta ner avfallet. Samma gäller avfallet i kroppen, ett avfall som beror på i vilken mängd man har intagit skräp och kroppens kapacitet att neutralisera och göra sig av med skräpet.
Detta skräp byggs upp genom olika faktorer, vad man stoppar i sig, andas in etc. och kroppens kapacitet att hantera detta skräp beror på mängden och på hur effektivt kroppens olika funktioner kan arbeta (vilket påverkas negativt genom stress, känslomässigt tillstånd etc).
Således vad man gör när man ger sig efter bakterierna är att man dödar de flugor som finns där att bryta ner avfallet och därmed stör läkeprocessen, men dessutom tillför man ytterligare belastning för en redan belastad organism vare sig om substansen i sig är mycket giftig eller måttligt giftig.
Vad gäller vacciner är jag inte överrens med dig om vad de innehåller. Jag har en ganska tydlig uppfattning om att de generellt innehåller en hel del kemiska substanser och annan smörja som definitivt inte hör hemma inuti kroppen, bland mycket annat kvicksilver.
För att i korthet ge en annan tes om varför personer som vistats utomlands ibland sjuknar in i diverse tillstånd/uppvisar diverse symptom, så är även där som i andra fall orsakat av diverse livsstilsfaktorer som tenderar att belasta organismen extra i större eller mindre utsträckning.
Det tar kraft att anpassa organismen till en ny omgivning, i synnerhet under så hastiga skeenden, lägg där till den stress som generellt följer med en vanlig semesterresa, eventuellt reducerade sömn, man äter sådant som kroppen inte är van vid ofta lite mer än vanligt, man dricker sådant som kroppen inte heller hunnit 'vänja sig' vid etc etc.
Kort sagt - den traditionella semestern går till orter där klimatet är ett annat, kroppen behöver tid att 'vänja sig' och utsätts därför för en större ansträngning, dessutom i sin iver att få ut så mycket som möjligt av sin resa tenderar många att irra runt som uppstressade höns och sova/vila mindre.
En sådan omställning är nog för att belasta organismen tillräckligt för att den ska uppvisa symptom på överansträngning, vilket leder till en försvagad möjlighet att utföra sina normala funktioner/rensa ut avfall/gifter etc.
Det finns ett fåtal avvikelser men i huvudsak är detta, i min mening, den logiska förklaringen till uppkomst av de flesta sjukdomar och lösningen ligger inte i att belasta den mer genom intagande av droger eller andra främmande ämne utan att upphöra med det som orsakar tillståndet till att börja med och låta organismen vila tills det att dess normala funktion är så gott som möjligt återställd.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Permalänk | Anmäl
Henrik Persson, 2009-07-17, 17:51
Äntligen någon som vågar tänka i nya banor.Modigt skrivet.
Om 50 år så kommer vi förhoppningsvis blicka tillbaka på tiden då man använde skolmedicin som en stor miljöskandalepok..
På 80-talet då jag arbetade inom sjukvården fick patienterna 8-10 piller i sina medicinburkar.Patienterna hanterades som försökskaniner.Många läkare trodde sig veta vad de enskilda medicinerna hade för biverkningar, dock kunde ingen svara på vilka biverkningar medicinerna gav varandra. Idag är det helt uppenbart likadant inom stora delar av sjukvården.Patienterna används helt ovetande som försökskaniner.
Permalänk | Anmäl
Pär C, 2009-07-17, 21:41
Bra att detta tas upp.. allt för många som tjänar grova pengar på denna panik.Svininfluensan har en dödlighet på under 0.3 % vilket är svinlågt. Vaccinet är inte heller noga testat vilket ochså är svinlågt.. se mer på http://www.svininfluensan.com
Permalänk | Anmäl
svinigt staten, 2009-07-22, 18:08
Bra att detta tas upp.. allt för många som tjänar grova pengar på denna panik.Svininfluensan har en dödlighet på under 0.3 % vilket är svinlågt. Vaccinet är inte heller noga testat vilket ochså är svinlågt.. se mer på http://www.svininfluensan.com
Permalänk | Anmäl
svinläkemedelsföretag, 2009-07-22, 18:09
Undersökande journalisten Jane Burgermeister stämmer WHO för folkmord - www.theflucase.com
Permalänk | Anmäl
Johan Niklasson, 2009-08-22, 21:22
Vad innehåller Vaccinet som svenska staten ska köpa in? Se nedan innehållsförteckning. Källa: Livsmedelsverket. http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Produktinformat...
6.1 Förteckning över hjälpämnen
Injektionsflaskan med suspension:
Polysorbat 80
Oktoxinol 10
Tiomersal
Natriumklorid (NaCl)
Dinatriumvätefosfat (Na2HPO4)
Kaliumdivätefosfat (KH2PO4)
Kaliumklorid (KCl)
Magnesiumklorid (MgCl2)
Vatten för injektionsvätskor
Injektionsflaskan med emulsion:
Natriumklorid (NaCl)
Dinatriumvätefosfat (Na2HPO4)
Kaliumdivätefosfat (KH2PO4)
Kaliumklorid
Gå igenom innehållet genom att söka på substanserna på sajten: http://msds.chem.ox.ac.uk/
Och ja det stämmer att Thimerosal innehåller kvicksilver (Molecular formula: C9H9HgO2SNa). Enligt Oxford University varnar man för Thimerosal genom att beskriva produkten så här: Poison. Experimental neoplastigen and teratogen. Harmful by inhalation and ingestion. May cause reproductive damage. May be harmful through skin contact.
http://msds.chem.ox.ac.uk/TH/thimerosal.html
Notera alltså att Thimerosal är skadligt redan vid hudkontakt. Detta ska vi alltså spruta in i våra kroppar inkl spädbarn som riskerar att få hjärnskador.
Permalänk | Anmäl
Torbjörn Sassersson, 2009-09-04, 17:12
Riktigt bra artikel Henrik. Tack !!!
Permalänk | Anmäl
Staffan Mystiker, 2009-10-18, 10:15
Hej Henrik, hoppas du får cancer eller ngn anna svår sjukdom. Då får vi se om du vill ha mediciner, eller förresten, du botar dig själv med tankekraft va? Eller kallar du på dina kompisar utomjordingarna från Area 51. Allvarligt, kräks du ut den sanslösa mängd rappakalja som du skriver i detta inlägg? Det är människor som du som ger "den nya dumheten" ett ansikte.......
Permalänk | Anmäl
Nisse, 2009-10-22, 22:27
Jag tycker bara att det är konstigt, allt som står är att mediciner är magiska. Den som skrivit denna artikel säger att det finns oberoende granskningar, men skickar inte med några källor. Alltså sitter denna Henrik och bara lite allmänt tycker till. Underbara människa, det enda du gör är att öka förvirringen. Jag är av uppfattningen att man ska granska det mesta, men att bara sitta och slänga ur sig saker tyder ju bara på att du inte granskar saker! Suck
Permalänk | Anmäl
Freddo, 2009-11-07, 21:51
Tack för att du upplyser! Vore intressant om du fortsatte att skriva om verkligheten ingen vill se.
Permalänk | Anmäl
Hej, 2010-02-08, 13:29
Everyone wants be noticed and be an icon of the latest fashion. This is now everyone’s wish to be the centre of attention on any social gathering. This wish is most of the times satisfied with the help of clothing, jewelry and get up. Branding is the prompt and most effective way to accomplish this wish. It is a known fact that only trendy clothes do not make you stand out. So, what is the other accessory which is equally important? Yes, it is a striking watch. It is well known saying that a man is distinguished with his pen and his watch. However, not everyone can afford the high end branded watches and it remains as a dream for most people. It is now not as much difficult for an individual to buy a branded watch. Replica watches are now easily available with the same quality and features and one can easily get his favorite branded watch on remarkable price fraction. Not only are they designed attractively, but also are of superior quality. And what's more, they come with reasonable price tags too! What else could anyone have asked for?So we shopreplica watches
rolex
rolex watches
omega watches
fake rolex
rolex replicaQuality is very good
Permalänk | Anmäl
liumang, 2010-07-21, 13:10
The first thing you notice about this shoe is bright red top. footwear upper also includes money in detail. White is put into use on the inner wall, Nike swoosh, sole, laces, and other regions around the sneaker.
shoes sneakers Dhaka, the capital of Bangladesh,
nike sneakers are Cole Haan, which designs,despite their ban in 2002.
cheap jordans is one of the world's cities most polluted by plastic bags,
asics running shoes
Permalänk | Anmäl
liumang, 2010-07-22, 12:23
18 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Det här var nog det mest förvirrade jag läst på länge, men jag kan förstå författarens frustration över att vara en av de väldigt få som skådat ljuset... Sanningen...
Om nu tesen stämmer att vi "överbelastar kroppen genom en enerverande livsföring, på vilket sätt och i vilken utsträckning man frångår kroppens naturliga behov och lever under förhållanden som tvingar kroppen att arbeta utöver sin, ändå mycket fascinerande stora, förmåga."
Hur förklarar du mina 2 dagar gamla patienters symtom på sepsis (blodförgiftning) som med framgång behandlas med dessa enligt dig toxiska medel, och utan behandling eller när vi är för sena dör en tragisk och för tidig död....
Hej Markus,
Tack för din kommentar!
Sant en smula förvirrande kan den allt te sig, artikeln, men så är också universum en gång skapat ur ett ordnat kaos.
Det finns sannolikt en högst rationell förklaring till dina patienters tillfrisknande och jag vill påsta att antagandet om att det är medicinens förtjänst inte är del av denna. Kroppen är en självläkande konstitution. Om man ger rätt förutsättningar för detta att äga rum. Därför handlar det, i min mening, inte så mycket om vad man gör utan snarare vad man inte gör.
För att göra en saklig bedömning och analys av orsak och verkan i specifika fall bör man känna till de specifika förhållandena, eftersom varje fall och kropp är unik beroende på individens speciella historia, annars blir det inte mycket annat än hypoteser och spekulationer. Liksom jag finner spekulationer om vad som skulle hänt om inte..ofta baserade på samma felaktiga föreställningar om sjukdomars orsak som modern medicin i övrigt är byggd kring. Det är så att säga en tanketradition av rena spekulationer och studier av isolerade fenomen snarare än att se till helheten och finna vad som verkar rimligt genom logisk prövning.
Personligen anser jag dock inte att man generellt behöver detaljerad information för att hitta fram till en logisk förklaring.
För att hålla det generellt i det specifika fallet. Blodförgiftning innebär som namnet antyder förgiftning av blodet. Eftersom jag är av den övertygelsen att bakterier närvarande i detta tillstånd inte är orsaken till problemet utan finns där som en del av problemets lösning, medan själva 'giftet' som cirkulerar i kroppen är det faktiska problemet ser jag inte logiken i hur att tillföra mera gift (i form av kemiska substanser/mediciner) rimligen skulle kunna vara lösningen på förgiftningen.
Som jag nämnde så ser jag kroppen som en helhet där olika symptom så gott som alltid har samma grundorsak dvs förgiftning, bara det att de angriper olika delar av kroppen beroende på faktorer såsom vad för slags gift det rör sig om, genetiska
'svagheter' etc.
Så den eventuella lindrande effekt man får genom medicinering är inte en lösning på problemet, snarare ett förskjutande eller tillfälligt avstyrande manöver eftersom kroppen måste ta hand om ett nytt och mer oidentifierat angrepp (drogen/medicinen) så att den inte löper amok i kroppen.
Man skulle kunna likna 'effekten' vid annan form av stimulering eller undertryckande av symptom t.ex. en kaffedrickare. En kaffedrickare i abstinens från kaffe kan lida många kval och bli allmänt missmodig tills den får sin rutinmässiga kopp eller tre. När den fått sitt kaffe försvinner ofta plötsligt huvudvärken och andra symptom. Beror detta på att kaffe har 'botat' huvudvärken, eller beror det på att fysiska och psykiska symptom är ett sätt för kroppen att manifestera att det finns någonting i kroppen som inte hör hemma där och som den är upptagen att göra sig av med, eller att den på annat sätt uträttar nödvändigt underhåll och reparationsarbete som kräver kroppens fulla uppmärksamhet?
Om man stör i arbetet genom att tillföra någonting (medicin etc) som gör att kroppen tvingas ta en paus i sina sysslor upphör också i många fall symptomen tillfälligt, men inte för att man har löst problemet, snarare skjutit upp det till ett senare tillfälle då det i många fall olyckligen hunnit växa sig till ett betydligt större problem.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Vad gör du om du får malaria. Eller AIDS, rentav?
Hej Lars,
Tack för din fråga!
Det är min absoluta övertygelse att AIDS i synnerhet är ett av vår tids största bedrägerier. Jag skulle kunna göra en mindre utläggning men det finns många betydligt bättre redogörelser för HIV/AIDS myten, t.ex. boken "The great AIDS hoax" av T.C. Fry eller Peter Duesbergs forskning i ämnet, som jag starkt kan rekommendera för den intresserade. Det finns inga vetenskapliga belägg som bevisar sambandet mellan HIV/AIDS och heller inga belägg för "AIDS"-virusets existens.
Detta kan låta som ett absurt påstående vid första anblicken, men om man gör efterforskningar i saken så kommer man snart stöta på mycket stora brister i hela den grundläggande tesen om "AIDS"-virusets existens.
Vad gäller malaria så är även det ingenting som man "får" eller "blir besmittad med". Det är andra orsaker som ligger bakom de symptom som man har kommit att kalla vid namn "Malaria". Samma faktorer som ligger bakom i stort sett alla andra sjukdomar dvs förgiftning, överbelastning av kroppens kapacitet genom att utsätta den för enerverande livsförhållanden/situationer.
Med vänliga hälsningar
Henrik
1& 2 ) Är vatten en konstig kemikalie? Ofarlig om man inte drunknar?
Häll i dig 8 liter på ett par timmar så dör du om du inte behandlas.
morfin kan inte överdoseras så länge patienten fortfarande känner smärta efter att dosen börjat verka.
Lite snabbt och snärtigt kan du enkelt själv fastslå att ett ämnes giftighet bara är en fråga om dosering.
Värre blir det att räkna ut vad kombinering av flera olika ämnen ger för resultat i slutänden. Varje cell är en komplex kemisk fabrik, coh tillförda kemikalier kommer att påverka den, frågan är bara hur.
Därför är det bra att undvika att trycka i sig tabletter om man nu inte *är* sjuk.
Svaret blir "ja", mediciner kan hjälpa mot sjukdomar. Om det sedan sker genom att den angriper det som är sjukdomsframkallande, stärker kroppens eget immunsystem eller är en ren placeboeffekt är i grunden oväsentligt.
3&4) Kuggfrågor? I vart fall innehåller de ingen frågeställning.
Är det bevisat att det är själva mikroorganismerna som ger sjukdomar?
Nix, men det spelar ingen större roll det heller.
Vanlig empiri påvisar att om man agerar som om teorin är korrekt, så minskar sjukdomstiden, om den alls uppstår.
Att massmedia och läkemedelsindustrin skulle kunna ha ett intresse i att blåsa upp en epedemi större än vad den är kan jag förstå ifall du argumenterar för. Även att det idag sker en överanvändning av läkemedel som exempelvis har antibiotika resistens och morfinberoende som följd.
Men när du kallar vetenskapen för nonsens så ger du dig på det du själv försöker få fram sanningen och den kritiska granskningen, som ju är grundbulten i vetenskapen.
Du verkar uppenbarligen se den moderna läkarvetenskapen som din fiende, men du verkar inte kunna mycket om din "fiende". Ett fåtal bakterier och virus är, liksom ett fåtal svampar och andra mikroorganismer, det som är sjukdomalstrarna, varför? Ja innan man överhuvudtaget kunde se dem såg man att det vara något som överfördes i kontakten från sjuka människor/djur och gjorde dem sjuka.
Infektioner däremot är inga sjukdomsalstrare utan ett symtom av sjukdomen.
Vaccin är inte "aggressiva kemikalier" utan beståndsdelar av sjukdomsalstrande organismer, mindre skadliga mikroorganismer som liknar de skadliga eller antikroppar(mänisko-, djur-, svamp- eller bakterierproducerade proteiner som oskadlig gör skadliga bakterier). Antikropparna skulle väl kunna anses vara "aggressiva kemikalier", men det är ju de vi själva producerar för att bekämpa en infektion.
Beträffande läkemedel finns det en massa exempel på läkemedel som är skadliga för människan såsom malariamedicin, bromsmedel mot HIV/aids, cellgifter mot cancer men de används förhoppningsvis för det mesta på ett sätt så att nyttan är större än skadan. Men det finns också läkemedel som är i princip helt ofarliga för människan som vissa typer av antibiotika (som för övrigt är producerad av svampceller och inte av petroleumprodukter) som verkar genom att förstöra bakteriernas cellväggar. Varför är de ofarliga? Jo enkelt, vi människor i likhet med alla andra djur saknar cellvägar.
Det finns väldigt många naturliga gifter, och råvaran till morfin(opium) kan väl anses vara ett naturläkemedel och det finns ganska många syntetiska ämnen som har liten negativ inverkan på kroppen.
Du har inte övertygat mig!
Säg mig varför det är så många som blir sjuka när folk kommer hem från utlandsresor?
Är det osunt att uppleva nya miljöer, kulturer och träffa nya människor kanske.
David,
Tack för din kommentar!
Jag håller med om att artikeln inte var den mest välskrivna, ej heller så tydlig i vissa avseenden som kanske skulle ha varit önskvärt.
Vad gäller vetenskapen så förkastar jag den inte i grunden, dock finner jag det problematiskt att ha någon större användning av den så som den används i mer allmän mening. Jag finner anledning att anse att så som man tillämpar den idag tenderar att en hel del (i bästa fall) kvasivetenskapliga slutsatser, som skapar flera problem än det löser eftersom det inte sällan, i min mening, förekommer grundläggande brister i logiken som leder fram till dessa slutsatser inom många områden.
Jag ser den inte riktigt som min fiende, jag känner bara att den inte alltid och väldigt sällan tjänar sitt grundläggande syfte och jag finner att den skulle bidra till så mycket mer om den koncentrerade sig på att bidra på de områden där den verkligen fyller en positiv funktion istället för de områden där den bidrar till att förvärra problemet, dessvärre är det område där den de facto fyller en funktion, enligt min mening, endast en bråkdel av vad den moderna läkarvetenskapen ägnar sig åt idag.
Det är sant att det är skillnad i att bakterier och virus är vad som anses sjukdomsalstrande men infektionen bara ett symptom, men detta ser jag i viss mån bara som en fråga om definition av begrepp då man vid så kallade smittsamma sjukdomar brukar prata om såväl virus som infektioner som överförbara, t.ex. vad gäller så kallade könssjukdomar.
Hur som, det är min erfarenhet att det är lätt hänt att man trasslar in sig i begreppsdiskussioner, som sällan brukar leda någon vart, i många fall där man inte strävar att hålla saken så enkelt som möjligt.
Jag anser så att säga i grunden att sjukdomar, även så kallade överförbara, är orsakade av livsstilsfaktorer och faktorer i omgivningen som belastar organismen till den grad att den inte längre kan fungera som den bör, och att sjukdomstillståndet beror på i vilken grad detta sker och vilken/vilka delar av kroppen som belastas mest av de specifika angreppen på dess funktion.
För att göra en liknelse där kroppen är en soptunna så är det inte flugorna (bakterier, virus) som orsakar soporna, utan det är mängden sopor man slänger som orsakar att soptunnan blir full, börjar lukta och sedermera eventuellt går sönder, och i vilka intervaller någon har möjlighet att tömma soppåsen.
Flugorna/bakterier-virus är där för att fylla sin naturliga funktion, att bryta ner avfallet. Samma gäller avfallet i kroppen, ett avfall som beror på i vilken mängd man har intagit skräp och kroppens kapacitet att neutralisera och göra sig av med skräpet.
Detta skräp byggs upp genom olika faktorer, vad man stoppar i sig, andas in etc. och kroppens kapacitet att hantera detta skräp beror på mängden och på hur effektivt kroppens olika funktioner kan arbeta (vilket påverkas negativt genom stress, känslomässigt tillstånd etc).
Således vad man gör när man ger sig efter bakterierna är att man dödar de flugor som finns där att bryta ner avfallet och därmed stör läkeprocessen, men dessutom tillför man ytterligare belastning för en redan belastad organism vare sig om substansen i sig är mycket giftig eller måttligt giftig.
Vad gäller vacciner är jag inte överrens med dig om vad de innehåller. Jag har en ganska tydlig uppfattning om att de generellt innehåller en hel del kemiska substanser och annan smörja som definitivt inte hör hemma inuti kroppen, bland mycket annat kvicksilver.
För att i korthet ge en annan tes om varför personer som vistats utomlands ibland sjuknar in i diverse tillstånd/uppvisar diverse symptom, så är även där som i andra fall orsakat av diverse livsstilsfaktorer som tenderar att belasta organismen extra i större eller mindre utsträckning.
Det tar kraft att anpassa organismen till en ny omgivning, i synnerhet under så hastiga skeenden, lägg där till den stress som generellt följer med en vanlig semesterresa, eventuellt reducerade sömn, man äter sådant som kroppen inte är van vid ofta lite mer än vanligt, man dricker sådant som kroppen inte heller hunnit 'vänja sig' vid etc etc.
Kort sagt - den traditionella semestern går till orter där klimatet är ett annat, kroppen behöver tid att 'vänja sig' och utsätts därför för en större ansträngning, dessutom i sin iver att få ut så mycket som möjligt av sin resa tenderar många att irra runt som uppstressade höns och sova/vila mindre.
En sådan omställning är nog för att belasta organismen tillräckligt för att den ska uppvisa symptom på överansträngning, vilket leder till en försvagad möjlighet att utföra sina normala funktioner/rensa ut avfall/gifter etc.
Det finns ett fåtal avvikelser men i huvudsak är detta, i min mening, den logiska förklaringen till uppkomst av de flesta sjukdomar och lösningen ligger inte i att belasta den mer genom intagande av droger eller andra främmande ämne utan att upphöra med det som orsakar tillståndet till att börja med och låta organismen vila tills det att dess normala funktion är så gott som möjligt återställd.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Äntligen någon som vågar tänka i nya banor.Modigt skrivet.
Om 50 år så kommer vi förhoppningsvis blicka tillbaka på tiden då man använde skolmedicin som en stor miljöskandalepok..
På 80-talet då jag arbetade inom sjukvården fick patienterna 8-10 piller i sina medicinburkar.Patienterna hanterades som försökskaniner.Många läkare trodde sig veta vad de enskilda medicinerna hade för biverkningar, dock kunde ingen svara på vilka biverkningar medicinerna gav varandra. Idag är det helt uppenbart likadant inom stora delar av sjukvården.Patienterna används helt ovetande som försökskaniner.
Bra att detta tas upp.. allt för många som tjänar grova pengar på denna panik.Svininfluensan har en dödlighet på under 0.3 % vilket är svinlågt. Vaccinet är inte heller noga testat vilket ochså är svinlågt.. se mer på http://www.svininfluensan.com
Bra att detta tas upp.. allt för många som tjänar grova pengar på denna panik.Svininfluensan har en dödlighet på under 0.3 % vilket är svinlågt. Vaccinet är inte heller noga testat vilket ochså är svinlågt.. se mer på http://www.svininfluensan.com
Undersökande journalisten Jane Burgermeister stämmer WHO för folkmord - www.theflucase.com
Vad innehåller Vaccinet som svenska staten ska köpa in? Se nedan innehållsförteckning. Källa: Livsmedelsverket. http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Produktinformat...
6.1 Förteckning över hjälpämnen
Injektionsflaskan med suspension:
Polysorbat 80
Oktoxinol 10
Tiomersal
Natriumklorid (NaCl)
Dinatriumvätefosfat (Na2HPO4)
Kaliumdivätefosfat (KH2PO4)
Kaliumklorid (KCl)
Magnesiumklorid (MgCl2)
Vatten för injektionsvätskor
Injektionsflaskan med emulsion:
Natriumklorid (NaCl)
Dinatriumvätefosfat (Na2HPO4)
Kaliumdivätefosfat (KH2PO4)
Kaliumklorid
Gå igenom innehållet genom att söka på substanserna på sajten: http://msds.chem.ox.ac.uk/
Och ja det stämmer att Thimerosal innehåller kvicksilver (Molecular formula: C9H9HgO2SNa). Enligt Oxford University varnar man för Thimerosal genom att beskriva produkten så här: Poison. Experimental neoplastigen and teratogen. Harmful by inhalation and ingestion. May cause reproductive damage. May be harmful through skin contact.
http://msds.chem.ox.ac.uk/TH/thimerosal.html
Notera alltså att Thimerosal är skadligt redan vid hudkontakt. Detta ska vi alltså spruta in i våra kroppar inkl spädbarn som riskerar att få hjärnskador.
Riktigt bra artikel Henrik. Tack !!!
Hej Henrik, hoppas du får cancer eller ngn anna svår sjukdom. Då får vi se om du vill ha mediciner, eller förresten, du botar dig själv med tankekraft va? Eller kallar du på dina kompisar utomjordingarna från Area 51. Allvarligt, kräks du ut den sanslösa mängd rappakalja som du skriver i detta inlägg? Det är människor som du som ger "den nya dumheten" ett ansikte.......
Jag tycker bara att det är konstigt, allt som står är att mediciner är magiska. Den som skrivit denna artikel säger att det finns oberoende granskningar, men skickar inte med några källor. Alltså sitter denna Henrik och bara lite allmänt tycker till. Underbara människa, det enda du gör är att öka förvirringen. Jag är av uppfattningen att man ska granska det mesta, men att bara sitta och slänga ur sig saker tyder ju bara på att du inte granskar saker! Suck
Tack för att du upplyser! Vore intressant om du fortsatte att skriva om verkligheten ingen vill se.
Everyone wants be noticed and be an icon of the latest fashion. This is now everyone’s wish to be the centre of attention on any social gathering. This wish is most of the times satisfied with the help of clothing, jewelry and get up. Branding is the prompt and most effective way to accomplish this wish. It is a known fact that only trendy clothes do not make you stand out. So, what is the other accessory which is equally important? Yes, it is a striking watch. It is well known saying that a man is distinguished with his pen and his watch. However, not everyone can afford the high end branded watches and it remains as a dream for most people. It is now not as much difficult for an individual to buy a branded watch. Replica watches are now easily available with the same quality and features and one can easily get his favorite branded watch on remarkable price fraction. Not only are they designed attractively, but also are of superior quality. And what's more, they come with reasonable price tags too! What else could anyone have asked for?So we shopreplica watches
rolex
rolex watches
omega watches
fake rolex
rolex replicaQuality is very good
The first thing you notice about this shoe is bright red top. footwear upper also includes money in detail. White is put into use on the inner wall, Nike swoosh, sole, laces, and other regions around the sneaker.
shoes sneakers Dhaka, the capital of Bangladesh,
nike sneakers are Cole Haan, which designs,despite their ban in 2002.
cheap jordans is one of the world's cities most polluted by plastic bags,
asics running shoes