Men skälet är väl för jisse namn att de båda arbetade på rättsläkarstationen i Solna, och i detta var kollegor med den utredande obducententen för Olof Palme mordet, som sedemera avled.
Att Katrin da Costa hade lagrats för att kunna komma till pass vid behov som i detta fall, det är väl den egentliga orsaken till att myndigheterna inte vill att DNA prov genomförs.
Permalänk | Anmäl
Carl Norberg, 2009-03-28, 22:03
Situationen hamnar om vad dessa läkare egentligen har att berätta om Palmemordet, inget annat.
Permalänk | Anmäl
Carl Norberg, 2009-03-29, 09:49
Till Carl Norberg: Nej, bara "obducenten" arbetade på rättsmedicin. Allmänläkaren har över huvudtaget aldrig arbetat där
Permalänk | Anmäl
Patrik, 2009-03-29, 10:20
Tråkigt med kommentatorer utan ens elementära kunskaper i ämnet. Tack Per Lindeberg och Patrik Nyberg för angelägna artiklar.
Permalänk | Anmäl
lasse h, 2009-03-29, 10:59
Till Lasse H: Jag håller med om att Norberg verkar ha missat det mesta men Patriks kommentar förefaller mig fullt korrekt.
Permalänk | Anmäl
Carl-Erik, 2009-03-29, 11:15
Tack än en gång Per och Patrik. Ni gör ett strålande arbete i denna sak. Rättssäkerheten i detta fall och många andra lyser helt med sin frånvaro.
Permalänk | Anmäl
Tommy Jonsson, 2009-03-29, 15:28
Jag är fullkomligt övertygad om att inte statsmakten skulle lägga den typen av möda på något som det inte ansåg vara värt besväret.
Det finns alldeles för många instanser som har del i detta för att inte det skall finnas en central styrning igenom förloppet.
Sedan må var och en tycka vad den finner bäst.
Permalänk | Anmäl
Carl Norberg, 2009-03-29, 15:44
Carl Norberg:
dina svepande, diffusa, och illa formulerade kommentarer gör dig tyvärr bara till ett åtlöje i detta sammanhang. Tag dig istället tid till att t ex läsa Per Lindebergs hemsida www.mediemordet.com så kan du väl återkomma sedan.
Tack Per och Patrik för er insats!
Permalänk | Anmäl
Kenneth, 2009-03-29, 18:03
Tack Per Lindeberg för en oerhört väl skriven artikel.
Detta är ett av de första fall där media fått sätta agendan för domstolens agerande. Detta var också ett av de tidigaste fallen där psykologer och liknande blev uttolkare av bevis, de kunde bl.a. ”styrka att en ettåring kan återberätta en händelse på ett korrekt sätt” eller snarare att det är möjligt att tolka berättelsen korrekt. Redan innan rättegången inleddes i tingsrätten hade fallet fått stor massmedial uppmärksamhet Media producerade mängder av material där de båda läkarna pekades ut för flertalet brottsliga gärningar. Två populister med mycket tvivelaktig agenda och ett omättligt behov av att finnas i rampljuset professorerna Christian Diesen och Madeleine Leijonhufvud har satsat sin heder på Catrin da Costa och liknande fall och kommer göra allt för att förhindra en granskning. Att man offrat de båda läkarna i ett politiskt spel och att domstolar, polis och åklagare kommer göra allt för att inte deras eftergivenhet inför media och inkompetens skall bevisas genom en hederlig utredning, är ställt utom varje rimligt tvivel.
Det är uppenbart att hela rätts-Sverige tror att mörkläggning och lögner är ett bra sätt att behålla folkets förtroende och kanske var det så på gammelmedias tid men det finns god anledning att tro att de står inför nya utmaningar i och med ”nätets” intåg på mediearenan.
Permalänk | Anmäl
Jakobsson, 2009-03-29, 18:30
Jag håller på Carl Norberg för min del. Exzcentriker har rätt oftare än man tror. Vad är sedan den där kennets komm entar om "diffusa, och illa formulerade kommentarer gör dig tyvärrbara till ett åtlöje i detta sammanhang" om inte just svepande, diffust och illa formulerat, men det är klart, har man inga argument drar man till med oförskämdhet.
.
Allting hänger samman. Inspirerad av Kenneths fjantande vill jag erinra om Cats Falck, Lena Gräns, Carl Algernon, Makarna Winbergh, Hilding Eek, (ngvar Heimer och dendär Gunnarsson. Med fördel kan den som härtill ha ryggrad studera samband med nyckelbegrepp som Iran, Stasi, Bofors och ev. kurdiska mellanhänder. Etc. Rättströtan är i vårt land är massiv.
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-03-30, 12:50
Oj, oj, oj Peter, där fick du till det! Mycket övertygande! Mycket!
Permalänk | Anmäl
Kenneth, 2009-03-30, 15:50
Men nog har Peter ett vidare perspektiv på frågan än den snävsyn som tror att detta enbart skulle innebära någon form juridisk potensmätning mellan olika parter, utan någon som helst politisk anknytning. Det tror fan att banksystemet kunnat bestå och därmed försätta oss i vårt nuläge, när den typen naivanalys kan fortleva.
Permalänk | Anmäl
Carl Norberg, 2009-03-30, 20:17
Carl Norberg, du är fortfarande halvt om halvt obegriplig i din argumentation. Fortfarande. Men utveckla gärna dina tankegångar.
Permalänk | Anmäl
Kenneth, 2009-03-30, 21:49
Det jag inte fattar är varför det inte är samma upprördhet bland landets bloggare mot Hanna Olsson och Lars Borgnäs böcker som det är mot Liza Marklund.
Permalänk | Anmäl
susanna svensson, 2009-03-30, 22:15
Intressant. Jag minns mediedrevet -- själva det faktum att "Obducenten" var MAN tycktes vara skäl nog att förklara honom skyldig.
Beträffande rättsröta -- den finns i myckenhet i Sverige anser jag. Se bara på Palmemordet. Där finns mycket starka indicier som pekar på en välorganiserad konspiration från högerextremt håll, med folk från polisledningen inblandade. Men alla sådana indicier sopades under mattan, och få vågade protestera tycks det. Mordet på Gustav III var oxå en konspiration -- och den lyckades man lösa. Men inte Palmemordet!
Permalänk | Anmäl
Sunny, 2009-03-31, 00:43
Intressant. Jag minns mediedrevet -- själva det faktum att "Obducenten" var MAN tycktes vara skäl nog att förklara honom skyldig.
Beträffande rättsröta -- den finns i myckenhet i Sverige anser jag. Se bara på Palmemordet. Där finns mycket starka indicier som pekar på en välorganiserad konspiration från högerextremt håll, med folk från polisledningen inblandade. Men alla sådana indicier sopades under mattan, och få vågade protestera tycks det. Mordet på Gustav III var oxå en konspiration -- och den lyckades man lösa. Men inte Palmemordet!
Permalänk | Anmäl
Sunny, 2009-03-31, 00:47
De som följer det jag skriver på mina bloggar och de siter där jag debatterar, har nog en egen uppfattning om huruvida jag är begriplig eller inte. Vad avser mordet på Gustav III så de gemensamma poängerna inte precis obetydliga, både vad avser anstiftansgrupperingen och gärningsmannaskapet.
Permalänk | Anmäl
Carl Norberg, 2009-03-31, 19:27
En sak jag inte fattar i hela den här enorma soppan är: varför har t.ex. Leif GW Persson så gott renomé medan Lars Borgnäs tycks ha uselt? Leif GW P, som länge var en stor förebild för mig och vars underhållande framträdanden jag ofta följt med spänning, har ju gått ut flera gånger och sagt att "jag vet vem mördaren är" och dylikt. Han är ju något av en mytoman, min gamla hjälte. Vill jag påstå.
Medan Borgnäs tycks vara en av få som har nån form av distans och en viss mått av sans i sina funderingar, dock en väldigt livlig fantasi.
Permalänk | Anmäl
Namnikufecin, 2009-03-31, 20:17
Carl Norberg: om du nu är så begriplig som du antyder, vad betyder så det här? "Vad avser mordet på Gustav III så de gemensamma poängerna inte precis obetydliga, både vad avser anstiftansgrupperingen och gärningsmannaskapet." Fortfarande halvt om halvt obegripligt.
Permalänk | Anmäl
Kenneth, 2009-03-31, 21:00
Namnikufecin: Intressant frågeställning. Borgnäs är såväl trevlig som kunnig, men som du själv skriver, utrustad med livlig fantasi. Det är bra när han ställer frågor, och lyfter fram bortstoppade teorier, som t ex i Palmemordet, det är han jävligt bra på. När han börjar dra slutsatser blir det genast tunnare. Då blir det mer spekulation än fakta. Leif GW:s självsäkra attityd kan vara retande, och hans uttalande om mördaren (som väl gjorde för några år sedan, jag tror att han idag håller en lägre profil i just den frågan) är förstås också det bara spekulationer. Men när det verkligen gäller brukar han hålla sig till de tillgängliga fakta som finns. Per Lindeberg är den som minst spekulerar, och mest baserar sitt resonemang på sakförhållandena. Att han sedan, som Borgnäs också gör, visar på missförhållanden i utredningen gör ju inte hans framställning dåligare. Tvärtom
Permalänk | Anmäl
Kenneth, 2009-03-31, 21:03
Etablisemanget vill alltid skydda de egna och då väger två människors liv och heder lätt.
Sedan är det en annan fema, att saker som detta inte låter sig tystas så lätt och saningen brukar komma i fatt de flesta förbrytare även om de är samhällets tjänare.
Permalänk | Anmäl
Jakobsson, 2009-07-11, 11:24
Att döma av din argumentation på din websida "Mediamordet" har det begåtts ett justitiemord på läkarna. Som vanligt vill givetvis inte (rätts)samhället medge detta. Samhället och dess etablissemang har ju aldrig fel, per definition.
Vad som särskilt irriterar mig är att de verkliga mördarna av kanske flera prostituerade har lyckats gå fria sannolikt pga just mediedrevet och den hysteriska opinionens oförmåga att söka sanningen.
Kan vi inte skapa en lag mot hysterisk vetenskapligt ogrundad opinion ?
Nej, det kan vi inte och jag vet skälet: Samhällets ideal och lagar bygger i mycket på myter och dessa förutsätter hysterisk opinion för att accepteras som sanna. Vi kan inte avskaffa de opinionsströmningar som utgör grundvalen för vårt eget samhälle.
Vi är och förblir offer för våra egna samhällsmyter. Du har ju berört en av dessa myter med titeln på din bok : "Döden är en man" ...
Kan tipsa om att det finns många fler ....det kapitalistiska etablissemangets makt förutsätter dem och därmed ovetenskaplig irrationell analys som grund för lagstiftningen.
Vi kan bli upprörda och skriva böcker som påvisar irrationaliteten men rättvisa och objektiv sanning uppnås bara genom makt. Inte via verbala bevis oavsett hur rationell vår argumentation är .
Därför är outsiders som skriver böcker utan att grunda sin argumentation på annat än sanning, logik och andra högre värden synnerligen patetiska i mina ögon.
Permalänk | Anmäl
Börje Lundberg, 2009-07-11, 23:18
Palmemordet är vårt lands trauma som definitivt ingen vill ta i. Carl Norbergs påpekande av sambandet med Palmeobducenten Milan Valverius är definitivt värt att tas på allvar. Det finns en hel rad av förfärande och ouppklarade och NEDTYSTADE dödsfall som associativt förbinder sig med Palmemordet, vapenhandel och sexuella underligheter, och som på så sätt har en misstankens välmotiverade koppling till dacostafallet. Låt mig dra en lista: Cats Falck, Lena Gräns, Carl Algernon, Hilding Eek, makarna Winbergh, Ingvar Heimer, Gunnarsson. Helt klart är att vi här har en härva vars dolda samband objektivt kräver undersökning. Helt klart är också att våra makthavare till varje pris vill undvika just en sådan undersökning. Därmed föreligger grundad misstanke mot hela vårt samhällssystems rättsliga legitimitet. Därav följer en rationell och fundamental misstro mot vårt politiska system som av allt att döma blir bestående. Sanningen lär vi aldrig få veta. Börje Lundberg har rätt i sitt resonemang, som är allmängiltigare än han själv medger. Den här sortens vitala korrpption inskränker sig naturligtvis inte bara till kapitalismen, utan till alla maktsystem överhuvud taget, och något annat skall vi aldrig inbilla oss. Vår Överhet förtjänar bara en mycket begränsad till tro, och den s k "Rättsstaten" förblir väsentligen en myt. Avslutningsvis framhåller jag att det här fenomenet inte alls är värre utvecklat i Sverige än i andra länder. Den svenska statsmakten är alltså inte sämre än någon annan i detta fundamentala avseende. Det här är med andra ord historisk och statsvetenskaplig normalitet.
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-07-17, 06:33
Ja, idag är det väl ingen som tror på Erixon och Rajs. De har skadat professionen oerhört genom sina s.k. utlåtanden. Rajs har ju alltid varit ökänd inom rättsläkeriet och har tack och lov gått i pension. Erixsons kompetens vet jag inget om, mer än att han har vitsordat att babyn 17 månader gammal har bevittnat den s.k. styckmordet. En sådan barnpsykiater betackar jag mig för. Det är inte barnets berättelse utan mammans i vårdnadstvist.
Permalänk | Anmäl
spectator, 2009-10-21, 19:42
Ja, idag är det väl ingen som tror på Erixon och Rajs. De har skadat professionen oerhört genom sina s.k. utlåtanden. Rajs har ju alltid varit ökänd inom rättsläkeriet och har tack och lov gått i pension. Erixsons kompetens vet jag inget om, mer än att han har vitsordat att babyn 17 månader gammal har bevittnat den s.k. styckmordet. En sådan barnpsykiater betackar jag mig för. Det är inte barnets berättelse utan mammans i vårdnadstvist.
Permalänk | Anmäl
spectator, 2009-10-21, 19:43
The story comes with a young man.chat siteleriHe comes from a small town.chatHe goes to the prosperous city New York.güzel sözler He is ambitious to own a big house,yonja a luxurious car. He has the confidence that one daysohbet/adana sohbet/netlog sohbetnetlog his dream will come true. He imagines the daykızlarla sohbet sohbet ethis wife enjoy the happiness together with him.He seeks and charity every opportunity to win the economic trade.mirc indir He tries his best to. One day,flip chatchat roulettechat roulet his entire dream comes true. He comes back home.He picksdini sohbet up his wife to the big city. He was invited to the party.muhabbetsohbet He brings his wife to take part in the partyHis workmates were disappointed for hisseviyeli sohbet old wife.His wife was also very sad thatgüncel haberler she want to go back to the town.Chat/sohbet He knows that today hesohbet odaları owns so much fortunate is from his tender and kind wife from many aspects. The reason why she looks old is because of him. He do not want his wife go back. He wants her live with him together. He want her suffer so much miserable life as before. While, he was so handsome is totally different from his wife. He wonders chat siteleriislami sohbetsohbet odalariand considers one day after one day. Soon, the day is drawing near. iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışmasıHe doesn’t know what he could do to leave his wife. Suddenly, an ideaforumforum siteleri toplist eklecomes into mind.He goes to the .the price of the jewelry, then he puts his money film izle - dizi izle - mp3 indir -mp3 dinle - dizi izle - yabancı dizi - lig tv izle - on the counter with the twice price./chat/burmeh yaza lida fx15 biber hapı ile formda girin//zayıflama lida fx15 ve biber hapı zlfvbh/travesti
Permalänk | Anmäl
MuratCann, 2010-07-13, 18:42
Things that really impressed me in this article.video izle We develop these things ourselves as we learn to read, teach.. mp3 dinle Some things maybe we'll stay ahead of these articles and describing them children living in the future. porno izle I would like everyone, but everyone in the world you read, you read that mentality developing. Could think of. youtube Admin gives us things like thank you very contribution.video izle / porno izle
Permalänk | Anmäl
semihs, 2010-07-14, 20:48
med en större befolkning kan bli förödande. Inflation kan göra chanel chanel
länga det i papperskorgen. En minskad världshandel utöver detta kan gucci gucci
änder som har naturresurser och inte dela med sig i onödan till hermes hermes
länder söderut. Den svenska militära louis vuitton louis vuitton
militär betydelse. Att driva en lekstuga lån discount handbags discount handbags
slösaktiga och aggressiva designer handbags designer handbags
Permalänk | Anmäl
k247br, 2010-07-26, 03:09
28 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Men skälet är väl för jisse namn att de båda arbetade på rättsläkarstationen i Solna, och i detta var kollegor med den utredande obducententen för Olof Palme mordet, som sedemera avled.
Att Katrin da Costa hade lagrats för att kunna komma till pass vid behov som i detta fall, det är väl den egentliga orsaken till att myndigheterna inte vill att DNA prov genomförs.
Situationen hamnar om vad dessa läkare egentligen har att berätta om Palmemordet, inget annat.
Till Carl Norberg: Nej, bara "obducenten" arbetade på rättsmedicin. Allmänläkaren har över huvudtaget aldrig arbetat där
Tråkigt med kommentatorer utan ens elementära kunskaper i ämnet. Tack Per Lindeberg och Patrik Nyberg för angelägna artiklar.
Till Lasse H: Jag håller med om att Norberg verkar ha missat det mesta men Patriks kommentar förefaller mig fullt korrekt.
Tack än en gång Per och Patrik. Ni gör ett strålande arbete i denna sak. Rättssäkerheten i detta fall och många andra lyser helt med sin frånvaro.
Jag är fullkomligt övertygad om att inte statsmakten skulle lägga den typen av möda på något som det inte ansåg vara värt besväret.
Det finns alldeles för många instanser som har del i detta för att inte det skall finnas en central styrning igenom förloppet.
Sedan må var och en tycka vad den finner bäst.
Carl Norberg:
dina svepande, diffusa, och illa formulerade kommentarer gör dig tyvärr bara till ett åtlöje i detta sammanhang. Tag dig istället tid till att t ex läsa Per Lindebergs hemsida www.mediemordet.com så kan du väl återkomma sedan.
Tack Per och Patrik för er insats!
Tack Per Lindeberg för en oerhört väl skriven artikel.
Detta är ett av de första fall där media fått sätta agendan för domstolens agerande. Detta var också ett av de tidigaste fallen där psykologer och liknande blev uttolkare av bevis, de kunde bl.a. ”styrka att en ettåring kan återberätta en händelse på ett korrekt sätt” eller snarare att det är möjligt att tolka berättelsen korrekt. Redan innan rättegången inleddes i tingsrätten hade fallet fått stor massmedial uppmärksamhet Media producerade mängder av material där de båda läkarna pekades ut för flertalet brottsliga gärningar. Två populister med mycket tvivelaktig agenda och ett omättligt behov av att finnas i rampljuset professorerna Christian Diesen och Madeleine Leijonhufvud har satsat sin heder på Catrin da Costa och liknande fall och kommer göra allt för att förhindra en granskning. Att man offrat de båda läkarna i ett politiskt spel och att domstolar, polis och åklagare kommer göra allt för att inte deras eftergivenhet inför media och inkompetens skall bevisas genom en hederlig utredning, är ställt utom varje rimligt tvivel.
Det är uppenbart att hela rätts-Sverige tror att mörkläggning och lögner är ett bra sätt att behålla folkets förtroende och kanske var det så på gammelmedias tid men det finns god anledning att tro att de står inför nya utmaningar i och med ”nätets” intåg på mediearenan.
Jag håller på Carl Norberg för min del. Exzcentriker har rätt oftare än man tror. Vad är sedan den där kennets komm entar om "diffusa, och illa formulerade kommentarer gör dig tyvärrbara till ett åtlöje i detta sammanhang" om inte just svepande, diffust och illa formulerat, men det är klart, har man inga argument drar man till med oförskämdhet.
.
Allting hänger samman. Inspirerad av Kenneths fjantande vill jag erinra om Cats Falck, Lena Gräns, Carl Algernon, Makarna Winbergh, Hilding Eek, (ngvar Heimer och dendär Gunnarsson. Med fördel kan den som härtill ha ryggrad studera samband med nyckelbegrepp som Iran, Stasi, Bofors och ev. kurdiska mellanhänder. Etc. Rättströtan är i vårt land är massiv.
Oj, oj, oj Peter, där fick du till det! Mycket övertygande! Mycket!
Men nog har Peter ett vidare perspektiv på frågan än den snävsyn som tror att detta enbart skulle innebära någon form juridisk potensmätning mellan olika parter, utan någon som helst politisk anknytning. Det tror fan att banksystemet kunnat bestå och därmed försätta oss i vårt nuläge, när den typen naivanalys kan fortleva.
Carl Norberg, du är fortfarande halvt om halvt obegriplig i din argumentation. Fortfarande. Men utveckla gärna dina tankegångar.
Det jag inte fattar är varför det inte är samma upprördhet bland landets bloggare mot Hanna Olsson och Lars Borgnäs böcker som det är mot Liza Marklund.
Intressant. Jag minns mediedrevet -- själva det faktum att "Obducenten" var MAN tycktes vara skäl nog att förklara honom skyldig.
Beträffande rättsröta -- den finns i myckenhet i Sverige anser jag. Se bara på Palmemordet. Där finns mycket starka indicier som pekar på en välorganiserad konspiration från högerextremt håll, med folk från polisledningen inblandade. Men alla sådana indicier sopades under mattan, och få vågade protestera tycks det. Mordet på Gustav III var oxå en konspiration -- och den lyckades man lösa. Men inte Palmemordet!
Intressant. Jag minns mediedrevet -- själva det faktum att "Obducenten" var MAN tycktes vara skäl nog att förklara honom skyldig.
Beträffande rättsröta -- den finns i myckenhet i Sverige anser jag. Se bara på Palmemordet. Där finns mycket starka indicier som pekar på en välorganiserad konspiration från högerextremt håll, med folk från polisledningen inblandade. Men alla sådana indicier sopades under mattan, och få vågade protestera tycks det. Mordet på Gustav III var oxå en konspiration -- och den lyckades man lösa. Men inte Palmemordet!
De som följer det jag skriver på mina bloggar och de siter där jag debatterar, har nog en egen uppfattning om huruvida jag är begriplig eller inte. Vad avser mordet på Gustav III så de gemensamma poängerna inte precis obetydliga, både vad avser anstiftansgrupperingen och gärningsmannaskapet.
En sak jag inte fattar i hela den här enorma soppan är: varför har t.ex. Leif GW Persson så gott renomé medan Lars Borgnäs tycks ha uselt? Leif GW P, som länge var en stor förebild för mig och vars underhållande framträdanden jag ofta följt med spänning, har ju gått ut flera gånger och sagt att "jag vet vem mördaren är" och dylikt. Han är ju något av en mytoman, min gamla hjälte. Vill jag påstå.
Medan Borgnäs tycks vara en av få som har nån form av distans och en viss mått av sans i sina funderingar, dock en väldigt livlig fantasi.
Carl Norberg: om du nu är så begriplig som du antyder, vad betyder så det här? "Vad avser mordet på Gustav III så de gemensamma poängerna inte precis obetydliga, både vad avser anstiftansgrupperingen och gärningsmannaskapet." Fortfarande halvt om halvt obegripligt.
Namnikufecin: Intressant frågeställning. Borgnäs är såväl trevlig som kunnig, men som du själv skriver, utrustad med livlig fantasi. Det är bra när han ställer frågor, och lyfter fram bortstoppade teorier, som t ex i Palmemordet, det är han jävligt bra på. När han börjar dra slutsatser blir det genast tunnare. Då blir det mer spekulation än fakta. Leif GW:s självsäkra attityd kan vara retande, och hans uttalande om mördaren (som väl gjorde för några år sedan, jag tror att han idag håller en lägre profil i just den frågan) är förstås också det bara spekulationer. Men när det verkligen gäller brukar han hålla sig till de tillgängliga fakta som finns. Per Lindeberg är den som minst spekulerar, och mest baserar sitt resonemang på sakförhållandena. Att han sedan, som Borgnäs också gör, visar på missförhållanden i utredningen gör ju inte hans framställning dåligare. Tvärtom
Etablisemanget vill alltid skydda de egna och då väger två människors liv och heder lätt.
Sedan är det en annan fema, att saker som detta inte låter sig tystas så lätt och saningen brukar komma i fatt de flesta förbrytare även om de är samhällets tjänare.
Att döma av din argumentation på din websida "Mediamordet" har det begåtts ett justitiemord på läkarna. Som vanligt vill givetvis inte (rätts)samhället medge detta. Samhället och dess etablissemang har ju aldrig fel, per definition.
Vad som särskilt irriterar mig är att de verkliga mördarna av kanske flera prostituerade har lyckats gå fria sannolikt pga just mediedrevet och den hysteriska opinionens oförmåga att söka sanningen.
Kan vi inte skapa en lag mot hysterisk vetenskapligt ogrundad opinion ?
Nej, det kan vi inte och jag vet skälet: Samhällets ideal och lagar bygger i mycket på myter och dessa förutsätter hysterisk opinion för att accepteras som sanna. Vi kan inte avskaffa de opinionsströmningar som utgör grundvalen för vårt eget samhälle.
Vi är och förblir offer för våra egna samhällsmyter. Du har ju berört en av dessa myter med titeln på din bok : "Döden är en man" ...
Kan tipsa om att det finns många fler ....det kapitalistiska etablissemangets makt förutsätter dem och därmed ovetenskaplig irrationell analys som grund för lagstiftningen.
Vi kan bli upprörda och skriva böcker som påvisar irrationaliteten men rättvisa och objektiv sanning uppnås bara genom makt. Inte via verbala bevis oavsett hur rationell vår argumentation är .
Därför är outsiders som skriver böcker utan att grunda sin argumentation på annat än sanning, logik och andra högre värden synnerligen patetiska i mina ögon.
Palmemordet är vårt lands trauma som definitivt ingen vill ta i. Carl Norbergs påpekande av sambandet med Palmeobducenten Milan Valverius är definitivt värt att tas på allvar. Det finns en hel rad av förfärande och ouppklarade och NEDTYSTADE dödsfall som associativt förbinder sig med Palmemordet, vapenhandel och sexuella underligheter, och som på så sätt har en misstankens välmotiverade koppling till dacostafallet. Låt mig dra en lista: Cats Falck, Lena Gräns, Carl Algernon, Hilding Eek, makarna Winbergh, Ingvar Heimer, Gunnarsson. Helt klart är att vi här har en härva vars dolda samband objektivt kräver undersökning. Helt klart är också att våra makthavare till varje pris vill undvika just en sådan undersökning. Därmed föreligger grundad misstanke mot hela vårt samhällssystems rättsliga legitimitet. Därav följer en rationell och fundamental misstro mot vårt politiska system som av allt att döma blir bestående. Sanningen lär vi aldrig få veta. Börje Lundberg har rätt i sitt resonemang, som är allmängiltigare än han själv medger. Den här sortens vitala korrpption inskränker sig naturligtvis inte bara till kapitalismen, utan till alla maktsystem överhuvud taget, och något annat skall vi aldrig inbilla oss. Vår Överhet förtjänar bara en mycket begränsad till tro, och den s k "Rättsstaten" förblir väsentligen en myt. Avslutningsvis framhåller jag att det här fenomenet inte alls är värre utvecklat i Sverige än i andra länder. Den svenska statsmakten är alltså inte sämre än någon annan i detta fundamentala avseende. Det här är med andra ord historisk och statsvetenskaplig normalitet.
Ja, idag är det väl ingen som tror på Erixon och Rajs. De har skadat professionen oerhört genom sina s.k. utlåtanden. Rajs har ju alltid varit ökänd inom rättsläkeriet och har tack och lov gått i pension. Erixsons kompetens vet jag inget om, mer än att han har vitsordat att babyn 17 månader gammal har bevittnat den s.k. styckmordet. En sådan barnpsykiater betackar jag mig för. Det är inte barnets berättelse utan mammans i vårdnadstvist.
Ja, idag är det väl ingen som tror på Erixon och Rajs. De har skadat professionen oerhört genom sina s.k. utlåtanden. Rajs har ju alltid varit ökänd inom rättsläkeriet och har tack och lov gått i pension. Erixsons kompetens vet jag inget om, mer än att han har vitsordat att babyn 17 månader gammal har bevittnat den s.k. styckmordet. En sådan barnpsykiater betackar jag mig för. Det är inte barnets berättelse utan mammans i vårdnadstvist.
The story comes with a young man.chat siteleriHe comes from a small town.chatHe goes to the prosperous city New York.güzel sözler He is ambitious to own a big house,yonja a luxurious car. He has the confidence that one daysohbet/adana sohbet/netlog sohbetnetlog his dream will come true. He imagines the daykızlarla sohbet sohbet ethis wife enjoy the happiness together with him.He seeks and charity every opportunity to win the economic trade.mirc indir He tries his best to. One day,flip chatchat roulettechat roulet his entire dream comes true. He comes back home.He picksdini sohbet up his wife to the big city. He was invited to the party.muhabbetsohbet He brings his wife to take part in the partyHis workmates were disappointed for hisseviyeli sohbet old wife.His wife was also very sad thatgüncel haberler she want to go back to the town.Chat/sohbet He knows that today hesohbet odaları owns so much fortunate is from his tender and kind wife from many aspects. The reason why she looks old is because of him. He do not want his wife go back. He wants her live with him together. He want her suffer so much miserable life as before. While, he was so handsome is totally different from his wife. He wonders chat siteleriislami sohbetsohbet odalariand considers one day after one day. Soon, the day is drawing near. iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışmasıHe doesn’t know what he could do to leave his wife. Suddenly, an ideaforumforum siteleri toplist eklecomes into mind.He goes to the .the price of the jewelry, then he puts his money film izle - dizi izle - mp3 indir -mp3 dinle - dizi izle - yabancı dizi - lig tv izle - on the counter with the twice price./chat/burmeh yaza lida fx15 biber hapı ile formda girin//zayıflama lida fx15 ve biber hapı zlfvbh/travesti
Things that really impressed me in this article.video izle We develop these things ourselves as we learn to read, teach.. mp3 dinle Some things maybe we'll stay ahead of these articles and describing them children living in the future. porno izle I would like everyone, but everyone in the world you read, you read that mentality developing. Could think of. youtube Admin gives us things like thank you very contribution.video izle / porno izle
med en större befolkning kan bli förödande. Inflation kan göra chanel chanel
länga det i papperskorgen. En minskad världshandel utöver detta kan gucci gucci
änder som har naturresurser och inte dela med sig i onödan till hermes hermes
länder söderut. Den svenska militära louis vuitton louis vuitton
militär betydelse. Att driva en lekstuga lån discount handbags discount handbags
slösaktiga och aggressiva designer handbags designer handbags