Vi måste stoppa den svenska occupationen! fri Sapmi!
Permalänk | Anmäl
Henrik, 2009-03-16, 21:01
Intelligent och välbehövlig analys. I synnerhet är detta en utförlig beskrivning av SD:s manipulativa idé om att göra statspolitik av "min fiendes fiende är min vän."
Permalänk | Anmäl
THE Banana, 2009-03-16, 21:32
Svenssons artikel är mycket viktig, emedan den belyser problemet med rasister som möts över gränserna. Den uttalade rasismen som Palestina-araberna möts av och har mötts av, har nu även fått sitt stöd hos de rasistiska Sverige Demokraterna. Jag tycker att Svensson får in en riktigt fin poäng, när han visar upp hur SDs Invandringspolitiska program plötsligt ställer SD i motsatts-ställning, inte bara till religiös circumcisio men även till Koscher- alt. Helal-slakt. Snyggt !
Hur ska SDs styrelse hantera en eventuell hyllnings-resa till Israel där hela den manliga befolkningen är omskuren i barnaåren (utom då de Ryska och Ukrainska pseudojudarna som bluffat sig in i hundratusental de senaste 15 åren) och allt kött är antingen Koscher-slaktat eller Halal-slaktat !
Avigdor Lieberman, SD och de antisemitiska araberna kan ta varandra i hand och starta en "hata-allt-och-alla-grupp". Ingen av de tre nämnda är rumsrena, och det gäller all rasism - vad den än gömmer sig bakom för förtecken.
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-16, 21:37
Analysen är distinkt. Jag undrar dock vad som kännetecknar att "staten Israel [är] västerländsk till sin karaktär"? Vad är karaktären av en västerländsk stat till skillnad från en asiatisk, arabisk, latinamerikansk eller afrikansk stat?
Permalänk | Anmäl
JG, 2009-03-16, 22:17
Ni ser ju inte skogen för alla trän!
Vilket svammel om Koscher och Halal och omskurna småpojkar!
Sverigedemokraterna kommer aldrig att bry sig om judar, naturligtvis. Lika lite som om några andra folk. Men dom älskar naturligtvis en nation som har samma ideologiska fundament som dom. Att varje folk ska ha ett eget land där dom får rensa ut alla andra.
Ser ni inte den likheten så är ni helt bortom räddning.
Permalänk | Anmäl
Olof Lindberg, 2009-03-16, 22:37
Olof !
Jag drev med SDs uppslutning kring Israelerna, som i förlängningen likaväl hade kunnat vara de förhatliga araberna. SDs föregångare på 30-talet var aktiva antisemiter och SD idag är aktiva antiaraber och rasister.
Jag är väl medveten om det Israeliska Apartheidsystemet.
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-16, 22:45
Väl skriven artikel som belyser någonting man bör ha i åtanke. Förhoppningsvis är gemene man nog kritiskt granskande för att tänka i dessa banor själv när SD står upp för Israel och mot antisemitismen. Dock är det inte så lätt att (som de flesta gör) i Israel/Palestina konflikten säga att "Dessa äger rätten till landet, de andra är terrorister/nazister". Det finns inte ett enkelt svar, och ingen part i konflikten har gjort rätt.
Men bara för att det uppenbarligen är en konflikt med djupa sår i folken (judarna / palestinierna), betyder det att det är okej att öppet vara hatisk gentemot den ena parten, att låta detta gå ut över svenskar, och att använda Sverige som bas för en politisk terrorkamp? Det är INTE okej att stilla tiga eller mata på antisemitismen genom att från vänsterhållet skandera för ett fritt Palestina dagarna i ända med stöd från extrema grupperingar. Det är inte okej.
Det är därför SD's förslag är ytterst passande och välbehövligt som en balanserande faktor. Det bygger inte på hatiskhet, till skillnad från kampen från andra änden. Och den dagen "anti-antisemitism" är "anti-rasism" är hatiskt när det bygger på att söka förståelse och vänskapsband, den dagen är världen upp-och-ned.
Nej, SD's förslag är väl behövligt, det kan vi konstatera. Sedan kan man ju fråga sig om det är som du konspiratoriskt beskriver det, att agendan är att legitimera främlingsfientlighet genom politiska retoriska bakvägar. Nej, då framlägger jag hellre min teori: SD är det parti som mest av allt bryr sig om att förhindra det vänsterextrema och islamistiska våldet, och de enda som vågar ta tag i getingboet. När vänsterislamisternas aggressioner trappas upp är det ju helt självklart att försöka balansera upp det, och spegla det svenska samhällets i övrigt utbredda tolerans. Judarna skall inte vara föremål för hat, lika lite som någon annan skall det.
Och det är inte främlingsfientligt att stå upp för judarna, att kritisera vänsterterroristmetoderna, eller att kritisera invandrarvåldet. Det är våldsfientligt, hatfientligt och rasistfientligt.
Vill ni sedan hålla fast vid att SD är "islamofoba", gör då det för all del, inget någon säger kan väl övertyga er om motsatsen. Men se det då i ljuset av verkligheten - är det rimligt att vara islamofob (rädd för islam) när islam används som ett hatets verktyg, ett förtryckets verktyg, och även riskerar att användas för att propagera för ytterligare en förintelse? Har samhället blivit så världsfrånvänt att det på fullaste allvar är "fel" att vilja bekämpa hat och våld på fredlig väg?
Frid.
Permalänk | Anmäl
Simon, 2009-03-16, 22:48
Det handlar INTE om att Israel har tagit emot en massa invandrare som skribenten hävdar, utan dessa är naturligtvis historiskt återvändare och därmed är detta helt i SDs linje.
Sedan att Palestinierna inte vill ha utlänningar på den mark som man bestulit judarna är väl inte mer avigt än att Sd inte vill att palestinierna ska komma hit. Varför ska inte Palestinier acceptera invandring när vi Svenskar tvingas göra så? Speciellt utav just stenkastande palestinier vilkas influenser vi nu även ser hos vänsterns och i synnerhet vänsterpartiets väljare.
http://www.youtube.com/v/wRnP-XzB_U0&hl=sv&fs=1
Permalänk | Anmäl
Jorma Lindgren, 2009-03-16, 23:33
Öppna gränserna sluta förtrycka muslimer, ta in mer asylsökande och tillåt sharia jävla rasister.
Permalänk | Anmäl
Punkten, 2009-03-16, 23:43
Svammel, svammel, svammel.
Det är sunt att vara islamofob, och det har inget med främlingsfientlighet att göra. Det är sunt att vara vaksam mot alla sorters extremism och SD tycks vara det enda svenska pariet
som insett detta. Om inte de andra partierna vaknar, är det en ren självbevarelsedrift för alla, både svenskar och invandrare, judar, kristna, ateister och muslimer som inte stödjer islamismen, att rösta på SD.
Permalänk | Anmäl
stolt islamofob, 2009-03-16, 23:42
Wow ! Micke Nilsons inlägg tarvar en ingående tolkning...Öh Micke, kan du hjälpa oss med det ??
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:03
Amir, det sista var dumt. det finns över 1 miljon araber i Israel som talar landets andra officiella språk: arabiska. De vill inte vara annat än israeliska medborgare - annars hade de stuckit. Om jag inte minns fel är t.o.m. en undersökning gjord där de deklarerat att de kommer att försvara sig med vapen i hand om det skulle bli tal om annat än att de är israeliska medbnorgare. Och varför skulle de vilja vara något annat när både levnadsstandarden är mycket högre och samhällsklimat et mer civiliserat än i omkringliggande arabstater? Hur många judar finns i arabstaterna sedan fördrivningarna av judar därifrån inleddes 1947? Snacket om apartheid är en vänsterextremistisk agenda som handlar om demonisering av staten Israekls existens. När Palestina blir en egen stat tvingas bosättarna lämna Västbanken medan de israeliska araberna kommer att bo kvar. Israel har rätt att beteckna sig som en judisk stat lika väl som Polen betecknar sig som polskt, Irland som irländskt eller Spanien spanskt - och Sverige svenskt - även om vi låtsas glömma det emellanåt i den "multikulturella förvirringen".
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:02
Vilket sista "var dumt" ? Menar du:
"Wow ! Micke Nilsons inlägg tarvar en ingående tolkning...Öh Micke, kan du hjälpa oss med det ??"
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:07
Artikeln ovan om SDs instrumentella syn på Israel är mycket intressant, men sådan instrumentalism förekommer även från vissa kristna grupper. Om man mer betraktade Israel som en normal stat skulle landets olika säkerhetsproblem bli mer lättförståeliga. Det är bara att byta ut Israel mot Slovakien, Bulgarien eller vilket annat land som helst som har rätt att få sina säkerhetspolitiska krav tillgodosedda.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:07
Det Amir sa om israeliskt apartheidsystem var mycket dumt.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:08
Du får dua mig !
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:12
Avigdot Lieberman är iverkligen nte rolig, men han är bara en västanfläkt jämfört med de blodtörstiga och religiöst fanatiska Hamas-ledarna. Se upp med de dubbla måttstockarna eller Sluta sila mygg för att svälja kameler
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:13
Jag har aldrig i mitt liv ätit så mycket israeliska grapefrukter som de sista två månaderna. Jag tvättar mig i Döda havs-salt också - och lyssnar på fina israeliska kompositörer som Rachel Galinne och Gil Shohat, Paul Ben-Haim, Josef Tal och Zvi Avni.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:17
Lycka till med integrationen med det massiva inflödet av flyktingar, vill ni vurma för islam så gör det för komplikationerna är många. Inte konstigt att folk röstar på SD när det inte diskuteras öppet för religionen är tabu utan att rasistkortet slängs fram.
-
Vad jag vet så vurmar SD knappas för Israel mer än för något annat land, däremot har de tagit avstånd från rasism och antisemitism och det tolkas direkt som ett stöd för Israel, vilket inte är så konstigt.
-
Kan dock hålla med om att deras pro Svenska partiprogram behöver slippas något, det ser flummigt ut och en del är säkert en kvarvara av det gamla SD.
Permalänk | Anmäl
Punkten, 2009-03-17, 00:25
Jag kan ju inte sluta konsumera svenska varor eller lyssna på Wilhelm Stenhammar, Emil Sjögren och Kurt Atterberg bara för att det i vårt land finns figurer som Jim Åkesson eller ännu värre tokstollar på högerkanten. Apropå Liebermann alltså - hans tid blir kortvarig - men han värnar om sekularismen i Israel i alla fall.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:23
H
Du får äta och dricka vad du vill, helt upp till dig.
Vad avser Rasisten Avigdor och antisemiterna och fanatikerna i Hamas´ ledning, så är de samma sorts människor som jag ser det. De uttrycker endast sin främlingsfientlighet och rasism på olika sätt, men när det kommer till aktiv handling så har de samma agenda.
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:29
http://online.wsj.com/wsjgate?subURI=%2Farticle%2FSB123663456334076141-e...
Kul länk till artikel i Wall Street Journal - rätt åt Reepalu-gänget i Malmö. Staden ligger risigt till PR-mässigt
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:31
H skrev
"...men han värnar om sekularismen i Israel i alla fall..."
Ja, till den milda grad så att tusentals och åter tusentals Ryska och Ukrainska halvfigurer från den undre världen i Moskva och Kiev, går omkring med Israeliska pass, utan att bry sig ett uns om Judendomen (många av dem är inte ens Judar !), samt ställer till förtret och förpestar tillvaron för både ortodoxa judar såväl som ortodoxa muslimer. Vad står härnäst på tur ? Importera 1 miljon Indiska Hinduer, förse dem med Israeliska pass samt fejka deras judiska bakgrund - allt för den goda sakens skull att de Palestinska Muslimerna inte ska bli en majoritetsbefolkning i Israel ??
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:34
Tja, det är väl si och så med Liebermann - Amir har delvis rätt, men som sagt var: hur var det med de dubbla måttstockarna? Hamas-ledarna är mångfaldigt blodtörstigare. Och israeler som vill gifta sig borgerligt behöver kanske inte åka till Cypern. Kolla länken till WSJ ovan.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:37
Micke Nilsson skrev
"Kan dock hålla med om att deras pro Svenska partiprogram behöver slippas något, det ser flummigt ut och en del är säkert en kvarvara av det gamla SD"
Du Micke, som ju har börjat göra dig en karriär här på Newsmill, med dina djupa och insiktsfulla tolkningar av Koranen - kan inte du börja citera SDs program som du ju nämnde, och sen sida upp och sida ner komma med dina insiktsfulla kommentarer och tolkningar ??
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:40
Nä, nu lockar en klarinettkvintett av Paul Ben-Haim innan natti, natti. Köpt på eminenta New Israeli Music. Rekommenderas. I morgon blir det mer grapefrukter.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:40
Amir, du gör väl också karriär här på Newsmill. Ser ditt nick-name lite här och där i debatten. Inget fel i det.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-03-17, 00:42
Det kanske är dags att EU inför sanktioner mot Israel nu, i och med den rasistiske Lieberman. Vi kunde ju göra det mot Österrike och Jörg Haider så varför inte mot Israel också? Vad jag minns så protesterade dessutom Israel högljut med Haider. Kanske dags att Israel börjar protestera mot sina egna extremhögra rasister.
Permalänk | Anmäl
RS, 2009-03-17, 00:50
H
Nä det är inget fel alls att debattera och kan man hålla debatten på en något sansad nivå, som du ju gör - så kan det vara helt Ok för min del. Micke har dock gått över gränsen några gånger, så jag kan ju liksom inte låta bli att pika honom litegrann...:):)
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-03-17, 00:51
Hälsningar.
Jag vänder mig mot författarens syn på darwinism. "då kulturdarwinism inte kan anses vara något annan än rasistiskt, samt antisemitiskt " anser jag vara ett felaktigt påstående.
Kulturdarwninism handlar bara om att inse att kulturer likt organismer överlever eller dör ut. Samhällen förändras. Att inse och acceptera att saker och ting förändras, är varken rasistiskt eller antisemitisk, förutom när människor som borde veta bättre vill använda starka ord för att uppvigla.
Permalänk | Anmäl
Ronnie Eriksson, 2009-03-17, 01:34
Det geografiska Palestina omfattar även Jordanien. För att få korrekt beskrivning av befolkningsmängd är av stort intresse vilken andel araber bodde i det Jordanska delen. Sedan skall man komma ihåg att utveckligen av den del av Palestina där judarna bosatte sig gick mycket fortare och många raber flyttade dit _efter_ judarna. Man skall också ha i åtanke att ca 80% av brittiska mandatet Palestina gavs helt hux-flux till araberna och resterande 20 skulle delas mellan återigen araber, och judar. Så snacket om att judarna fick palestina är inte annat än just ...skitsnack, så typisk för terrorister och deras kramare.
Permalänk | Anmäl
Ali Baba, 2009-03-17, 01:41
Det var en lååååååång och tillika helt meningslös artikel.
Ett typexempel på vänsterintellektuellt svammel model överliggare från Paris anno 1968 !
Käka lite spenat istället så kan karln komma ut i friska luften och "förbättra gatumiljön" i Malmö stad.
Permalänk | Anmäl
Fata Morgana, 2009-03-17, 04:41
Nah, jag orkar inte, politik är tråkigt och det börjar du också bli din fisförnäma indoktrinerade taliban.
-
Inte så mycket att tolka bara citera och se på hur besvärade de hjärntvättade massorna blir av det.
-
Så vi kör lite hadither istället, jag hörde att pedofilen muhammed fyllde år för inte så länge sen, så jag kan lika bra passa på och gratulera honom med några citat.
-
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: “Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine.” (Sahih Muslim 3309)
-
Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.
-
Volume 1, Book 6, Number 298:
Narrated 'Aisha:
The Prophet and I used to take a bath from a single pot while we were Junub. During the menses, he used to order me to put on an Izar (dress worn below the waist) and used to fondle me. While in Itikaf, he used to bring his head near me and I would wash it while I used to be in my periods (menses).
-
Volume 1, Book 6, Number 297:
Narrated Um Salama:
While I was laying with the Prophet under a single woolen sheet, I got the menses. I slipped away and put on the clothes for menses. He said, "Have you got "Nifas" (menses)?" I replied, "Yes." He then called me and made me lie with him under the same sheet.
-
Grattis på födelsedagen din äckliga pedofilhärskare, vilken fantastisk idiot religion du har skapat som vi nu måste dras med.
Permalänk | Anmäl
Punkten, 2009-03-17, 05:47
Ingen människa föds med en religion. Varken Islam eller någon annan. Att ha en religion är ett medvetet val. Därför är det felaktigt att tala som rasism när det gäller kritik av Islam. Ordet "islamofobi" är dessutom ett missbruk av medicinska termer och används på ett osmakligt sätt för att skrämma människor till tystnad. För vem vill anses som (sinnes)sjuk?
Sd's kritik av Islam är fredlig till skillnad från vänsterns våldsamma aktioner, illa dolda Israelhat och samarbete med radikala islamister. Tyvärr verkar vissa moderater ha mer gemensamt med dessa än med Sd.
Permalänk | Anmäl
StefanS, 2009-03-17, 06:27
Bara en nyfiken fråga, Harry Rson Svensson:
|
Vilka delar av muslimsk kultur vill du integrera i Sverige?
|
Överbefolkning?
|
Judehat?
|
Kvinnoförtryck?
|
Terrorism?
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-03-17, 07:48
Vilken jävla kommunistmörja! Alla dessa konspirationsteorier...sd har insett vad islam har gjort med Europa och vill motverka detta. De vill - till skillnad mot våra politiskt korrekt inställda rövslickare till politiker - stoppa denna förödande utveckling.Det är inte islamofobiskt att vilja ha fred, mänskliga rättigheter, demokrati och yttrandefrihet - det är friskt! Med den muslimska invasionen av Europa får vi motsatsen - terrorism, väpnade konflikter, mindre yttrandefrihet, mindre frihet - se bara på Malmö! Tror fan det att Israel inte vill ha muslimsk majoritet! Judar vill inte leva i en galen diktatur!
Lieberman har insett att araber och judar inte kan leva ihop och vill därför ha så långtgående separation mellan folken som möjligt. Men det är knappast en nyhet - araberna tillämpar redan detta fullt ut i sina länder. Så varför denna upprördhet just nu? I vanlig ordning, handlar den kommunistiska "upprördheten" egentligen om judehat - inget annat. Och för övrigt så vet vi ju alla vad Nazi-Hamas vill uppnå - utrotning av judarna. Är det konstigt om judarna vill slippa talibansvinen?
Sd har valt att satsa på rätt sida. Riksdagspartierna har valt att satsa på kommunism, islamism och nazism. Sd har valt demokrati, mänskliga rättigheter och frihet.
Min nästa röst går till sd.
Permalänk | Anmäl
David Jacobsson, 2009-03-17, 08:16
"Sionisternas etablering i Palestina, först under det ottomanska imperiet, sedan under det brittiska mandatet, innebar att judiska immigranter från Europa etablerade europeisk kultur i ett område som dominerades av en arabisk-orientalisk kultur."
|
Det är positivt att multikulturalismen spreds även till Mellanöstern, Harry Rson Svensson, tack vare sionisterna.
|
Eller hur?
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-03-17, 08:23
"Men den judiska invandringen till det av araber dominerade Palestina..."
|
Harry Rson Svensson. Namnet Palestina på det omstridda området infördes av romarna för att radera ut dess judiska historia. Dessutom uppfann man kristendomen som beskyllde judarna för att ha mördat Jesus.
|
Varför kallar du området Palestina? Sympatiserar du med det romersk-kristna och sedermera det arabisk-muslimska försöket att utplåna den judiska kopplingen till Mellanöstern?
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-03-17, 08:32
Instämmer med David Jacobsson när det gäller kryperiet inför islam som får en annan att skämmas för att man är svensk.
|
Att den röd-gröna rötan satsar hårt på invandrare som maktbas är inte mycket att undra på. Den invandrade underklassen är perfekt för politisk exploatering.
|
Men varför intar inte alliansregeringen en prodemokratisk inställning och stödjer demokratin i Mellanöstern, Israel, och motarbetar massinvandringen?
|
Varför lämna så stora luckor öppna? Vill alliansen tvinga in SD i riksdagen?
|
Carl Bildt kanske prioriterar sina oljeintressen och hinner därmed inte med att intressera sig för demokratin, vare sig i Sverige eller utomlands.
Permalänk | Anmäl
Bo T, 2009-03-17, 08:44
Tokvänstern svamlar vidare.
Min analys: Vad har socialismen, tokvänstern och islam gjort för Sverige?
Skapat utanförskap, traditionellt bestulit etniska svenskar hårt förvärvade pengar, separatism, ökat hat emot män, feminism, ojämställdhet, ökat hat emot araber, judehat, begränsad tillväxt, sämre för arbetaren, kommunism, stöd till Hamas och andra terrororganisationer, minskad polismyndighet.
Allt detta och mycket mer negativt, för att få rätt personer på fel plats (Läs kvotering, massinvandring).
Jag tror socialdemokraterna och övriga i tokvänstern kommer få ett hårt bakslag, likt nationalsocialisterna efter WWII. Var så säker.
Permalänk | Anmäl
Henrik C, 2009-03-17, 08:49
"Israel utgör den västerländska kulturens brohuvud mot den muslimska världen."
Det är en tolkning. En annan tolkning som islamistvänstern ej vill se är; Israel som det fria demokratiska västs yttersta försvarsmur mot islamism och islamisering av väst. Sen kan man vara hur palestinakramande som helst och önska all världens skattemiljarder till "den palestinska saken" såsom islamistvänstern ser det. Men det ska islamistvänstern ej se som uttryck för den breda tysta majoriteten i Sverige. Det lär med all sannolikhet vara så att en majoritet av landets vuxna och hårt arbetande befolkning ser en miskad islamisering av Sverige som högst önskvärt. En liten men i media väl citerad klick av islamist/palestinakramare speglar ej den svenska allmänheten. Och nej, jag är ej islamofob eller rasist. Jag är realist och diskuterar gärna dom här frågorna islamistvänstern, utan att gömma mig i palestinamundering eller svart mask.
Permalänk | Anmäl
Prof Kalkyl, 2009-03-17, 08:54
det var en lång och in i minsta detalj skriven artikel pga av ett blogginlägg och en fråga som SD har tagit upp. snacka om att göra en höna av en fjäder! orka inte läsa hela svamlet.
jag är iaf mer på palestiniernas sida så jag kollar att jag inte handlar israeliska varor. det är det enda sättet jag kan påverka
Permalänk | Anmäl
1967, 2009-03-17, 10:27
Harry R Svensson ljuger sig blå när han påstår Israel skulle vara ett resultat av kulturimperialismen. Herr Svensson borde kanske läsa på lite bättre. Judiska folkets ursprungsland är nämligen Israel, och dessutom har det alltid levt judar där, trots fördrivning och förföljelser.
Nej hela artikeln är inget annat än ett resultat av konspirationstänkande riktad som ett angrepp mot SD.
Herr Svensson borde kanske istället granska sitt eget och övriga riksdagspartiers misslyckade invandrings och integrationspolitik. Men det gör han inte.
Artikeln borde därför främst ses som ett missriktat försök att vända bort uppmärksamheten från riksdagspartiernas misslyckande invandringspolitik och har därför inget med SD eller SD:s politik att göra.
Svagt herr Svensson.
Permalänk | Anmäl
Ein Stein, 2009-03-17, 11:20
Är det en tillfällighet att artikelförfattaren själv varit aktiv i moderaterna? Alltså det parti som på ett överdrivet och nästan paniskt sätt friskyller sig från allt samröre med Sd - men som inte desto mindre försöker ta över stora delar av Sd:s program enligt de förslag som kommit från moderata arbetsgrupper. Den politiska korrektheten och hyckleriet firar nya triumfer bland de nya moderaterna. Gör det bästa för Sverige och samarbeta med Sd istället, de två skiljer sig egentligen ganska så lite i åsikter bland fotfolket.
Permalänk | Anmäl
Sten Nilsson, 2009-03-17, 13:05
Freden är alltmer avlägsen. De partier som hittills bäst lyckats nå reultat i fredsförhandlingar är borta i politiken på båda sidor. Hamas i Palestina och högerexrema i Israel har tagit över. Historien går igen: På balkanhalvön för snart 200 år sedan slaktade kristna sina muslimska grannar och muslimer slaktade samtidigt sina kristna grannar. Etnisk rensning säger vi idag.
Cypern och f.d. Jugoslavien är bra exempel på detta i närtid.
Permalänk | Anmäl
Micke, 2009-03-17, 13:50
Avgrundsvänstern hittar ständigt på nya termer för att försvara sitt oresonliga förakt för demokrati i allmänhet och staten Israel i synnerhet. Islamofobi är en gammal klassiker som nu börjar bli lite sliten och mindre användbar, alltså försöker man här mynta ett nytt uttryck: "kulturdarwinism".
Grundprincipen är dock densamma, alla som inte tycker om sharia och diktatur tillägnas epitetet kulturdarwinister.
Permalänk | Anmäl
Fritz, 2009-03-17, 16:50
Ordet islamofobi är ett missvisande ord och ska inte jämföras med homofobi som kanske har existensberättigande.
Ordet Islamofobi använder vänstern i Sverige att kritisera människor som är islamkritiker. Om man inte tycker om Islam är man islamofob enligt vänstern.
Att tycka illa om Islam är fullt förståeligt. Ingen demokrati finns i hela mellanöstern. Diktatur och brist på mänskliga rättigheter är generellt bland muslimska stater i mellanöstern enligt FN.
I Sverige ser vi allmer att de muslimska folkgrupperna som ofta är sämst på integration. Radikala muslimer i Sverige vill hellre bygga moskeer och sätta sina barn i koranskolor än anpassa sig efter våran kultur. De som vill anpassa särskilt kvinnor förtrycks och hotas. I Sverige uppskattas de kvinnor som lyder under hedersförtryck vara tiostusentals. Muslimer "råkar" ofta vara våldtäktsmän. Smygaren, Sveriges värsta våldtäktsman som våldtagit ca 20 kvinnor i Göteborg var muslim. Fyra andra serievåldtäktsmän som greps förra året var också muslimer. Sedan kommer den grova brottsligheten där muslimska ungdomsgäng härjar. Exempel Rosengård är klockrent.
Om man studerar skolan är det för ofta just elever ifrån mansdominerade muslimska familjer som är skolans värstingar.
I koranen står det mycket skit som inte muslimerna tar upp.
Att kalla mig för Islamofob är okej, men jag är en påläst Islamofob. Jag har sett hur islam påverkar Sverige och Europa, läst koranen, träffat på kvinnor som utsatts för hedersförtryck och anser islam är skit!
Permalänk | Anmäl
Omar Kalb Ibn Kalb, 2009-03-17, 16:57
Ordet islamofobi är ett missvisande ord och ska inte jämföras med homofobi som kanske har existensberättigande.
Ordet Islamofobi använder vänstern i Sverige att kritisera människor som är islamkritiker. Om man inte tycker om Islam är man islamofob enligt vänstern.
Att tycka illa om Islam är fullt förståeligt. Ingen demokrati finns i hela mellanöstern. Diktatur och brist på mänskliga rättigheter är generellt bland muslimska stater i mellanöstern enligt FN.
I Sverige ser vi allmer att de muslimska folkgrupperna som ofta är sämst på integration. Radikala muslimer i Sverige vill hellre bygga moskeer och sätta sina barn i koranskolor än anpassa sig efter våran kultur. De som vill anpassa särskilt kvinnor förtrycks och hotas. I Sverige uppskattas de kvinnor som lyder under hedersförtryck vara tiostusentals. Muslimer "råkar" ofta vara våldtäktsmän. Smygaren, Sveriges värsta våldtäktsman som våldtagit ca 20 kvinnor i Göteborg var muslim. Fyra andra serievåldtäktsmän som greps förra året var också muslimer. Sedan kommer den grova brottsligheten där muslimska ungdomsgäng härjar. Exempel Rosengård är klockrent.
Om man studerar skolan är det för ofta just elever ifrån mansdominerade muslimska familjer som är skolans värstingar.
I koranen står det mycket skit som inte muslimerna tar upp.
Att kalla mig för Islamofob är okej, men jag är en påläst Islamofob. Jag har sett hur islam påverkar Sverige och Europa, läst koranen, träffat på kvinnor som utsatts för hedersförtryck och anser islam är skit!
Permalänk | Anmäl
Omar Kalb Ibn Kalb, 2009-03-17, 16:58
70 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Vi måste stoppa den svenska occupationen! fri Sapmi!
Intelligent och välbehövlig analys. I synnerhet är detta en utförlig beskrivning av SD:s manipulativa idé om att göra statspolitik av "min fiendes fiende är min vän."
Svenssons artikel är mycket viktig, emedan den belyser problemet med rasister som möts över gränserna. Den uttalade rasismen som Palestina-araberna möts av och har mötts av, har nu även fått sitt stöd hos de rasistiska Sverige Demokraterna. Jag tycker att Svensson får in en riktigt fin poäng, när han visar upp hur SDs Invandringspolitiska program plötsligt ställer SD i motsatts-ställning, inte bara till religiös circumcisio men även till Koscher- alt. Helal-slakt. Snyggt !
Hur ska SDs styrelse hantera en eventuell hyllnings-resa till Israel där hela den manliga befolkningen är omskuren i barnaåren (utom då de Ryska och Ukrainska pseudojudarna som bluffat sig in i hundratusental de senaste 15 åren) och allt kött är antingen Koscher-slaktat eller Halal-slaktat !
Avigdor Lieberman, SD och de antisemitiska araberna kan ta varandra i hand och starta en "hata-allt-och-alla-grupp". Ingen av de tre nämnda är rumsrena, och det gäller all rasism - vad den än gömmer sig bakom för förtecken.
Analysen är distinkt. Jag undrar dock vad som kännetecknar att "staten Israel [är] västerländsk till sin karaktär"? Vad är karaktären av en västerländsk stat till skillnad från en asiatisk, arabisk, latinamerikansk eller afrikansk stat?
Ni ser ju inte skogen för alla trän!
Vilket svammel om Koscher och Halal och omskurna småpojkar!
Sverigedemokraterna kommer aldrig att bry sig om judar, naturligtvis. Lika lite som om några andra folk. Men dom älskar naturligtvis en nation som har samma ideologiska fundament som dom. Att varje folk ska ha ett eget land där dom får rensa ut alla andra.
Ser ni inte den likheten så är ni helt bortom räddning.
Olof !
Jag drev med SDs uppslutning kring Israelerna, som i förlängningen likaväl hade kunnat vara de förhatliga araberna. SDs föregångare på 30-talet var aktiva antisemiter och SD idag är aktiva antiaraber och rasister.
Jag är väl medveten om det Israeliska Apartheidsystemet.
Väl skriven artikel som belyser någonting man bör ha i åtanke. Förhoppningsvis är gemene man nog kritiskt granskande för att tänka i dessa banor själv när SD står upp för Israel och mot antisemitismen. Dock är det inte så lätt att (som de flesta gör) i Israel/Palestina konflikten säga att "Dessa äger rätten till landet, de andra är terrorister/nazister". Det finns inte ett enkelt svar, och ingen part i konflikten har gjort rätt.
Men bara för att det uppenbarligen är en konflikt med djupa sår i folken (judarna / palestinierna), betyder det att det är okej att öppet vara hatisk gentemot den ena parten, att låta detta gå ut över svenskar, och att använda Sverige som bas för en politisk terrorkamp? Det är INTE okej att stilla tiga eller mata på antisemitismen genom att från vänsterhållet skandera för ett fritt Palestina dagarna i ända med stöd från extrema grupperingar. Det är inte okej.
Det är därför SD's förslag är ytterst passande och välbehövligt som en balanserande faktor. Det bygger inte på hatiskhet, till skillnad från kampen från andra änden. Och den dagen "anti-antisemitism" är "anti-rasism" är hatiskt när det bygger på att söka förståelse och vänskapsband, den dagen är världen upp-och-ned.
Nej, SD's förslag är väl behövligt, det kan vi konstatera. Sedan kan man ju fråga sig om det är som du konspiratoriskt beskriver det, att agendan är att legitimera främlingsfientlighet genom politiska retoriska bakvägar. Nej, då framlägger jag hellre min teori: SD är det parti som mest av allt bryr sig om att förhindra det vänsterextrema och islamistiska våldet, och de enda som vågar ta tag i getingboet. När vänsterislamisternas aggressioner trappas upp är det ju helt självklart att försöka balansera upp det, och spegla det svenska samhällets i övrigt utbredda tolerans. Judarna skall inte vara föremål för hat, lika lite som någon annan skall det.
Och det är inte främlingsfientligt att stå upp för judarna, att kritisera vänsterterroristmetoderna, eller att kritisera invandrarvåldet. Det är våldsfientligt, hatfientligt och rasistfientligt.
Vill ni sedan hålla fast vid att SD är "islamofoba", gör då det för all del, inget någon säger kan väl övertyga er om motsatsen. Men se det då i ljuset av verkligheten - är det rimligt att vara islamofob (rädd för islam) när islam används som ett hatets verktyg, ett förtryckets verktyg, och även riskerar att användas för att propagera för ytterligare en förintelse? Har samhället blivit så världsfrånvänt att det på fullaste allvar är "fel" att vilja bekämpa hat och våld på fredlig väg?
Frid.
Det handlar INTE om att Israel har tagit emot en massa invandrare som skribenten hävdar, utan dessa är naturligtvis historiskt återvändare och därmed är detta helt i SDs linje.
Sedan att Palestinierna inte vill ha utlänningar på den mark som man bestulit judarna är väl inte mer avigt än att Sd inte vill att palestinierna ska komma hit. Varför ska inte Palestinier acceptera invandring när vi Svenskar tvingas göra så? Speciellt utav just stenkastande palestinier vilkas influenser vi nu även ser hos vänsterns och i synnerhet vänsterpartiets väljare.
http://www.youtube.com/v/wRnP-XzB_U0&hl=sv&fs=1
Öppna gränserna sluta förtrycka muslimer, ta in mer asylsökande och tillåt sharia jävla rasister.
Svammel, svammel, svammel.
Det är sunt att vara islamofob, och det har inget med främlingsfientlighet att göra. Det är sunt att vara vaksam mot alla sorters extremism och SD tycks vara det enda svenska pariet
som insett detta. Om inte de andra partierna vaknar, är det en ren självbevarelsedrift för alla, både svenskar och invandrare, judar, kristna, ateister och muslimer som inte stödjer islamismen, att rösta på SD.
Wow ! Micke Nilsons inlägg tarvar en ingående tolkning...Öh Micke, kan du hjälpa oss med det ??
Amir, det sista var dumt. det finns över 1 miljon araber i Israel som talar landets andra officiella språk: arabiska. De vill inte vara annat än israeliska medborgare - annars hade de stuckit. Om jag inte minns fel är t.o.m. en undersökning gjord där de deklarerat att de kommer att försvara sig med vapen i hand om det skulle bli tal om annat än att de är israeliska medbnorgare. Och varför skulle de vilja vara något annat när både levnadsstandarden är mycket högre och samhällsklimat et mer civiliserat än i omkringliggande arabstater? Hur många judar finns i arabstaterna sedan fördrivningarna av judar därifrån inleddes 1947? Snacket om apartheid är en vänsterextremistisk agenda som handlar om demonisering av staten Israekls existens. När Palestina blir en egen stat tvingas bosättarna lämna Västbanken medan de israeliska araberna kommer att bo kvar. Israel har rätt att beteckna sig som en judisk stat lika väl som Polen betecknar sig som polskt, Irland som irländskt eller Spanien spanskt - och Sverige svenskt - även om vi låtsas glömma det emellanåt i den "multikulturella förvirringen".
Vilket sista "var dumt" ? Menar du:
"Wow ! Micke Nilsons inlägg tarvar en ingående tolkning...Öh Micke, kan du hjälpa oss med det ??"
Artikeln ovan om SDs instrumentella syn på Israel är mycket intressant, men sådan instrumentalism förekommer även från vissa kristna grupper. Om man mer betraktade Israel som en normal stat skulle landets olika säkerhetsproblem bli mer lättförståeliga. Det är bara att byta ut Israel mot Slovakien, Bulgarien eller vilket annat land som helst som har rätt att få sina säkerhetspolitiska krav tillgodosedda.
Det Amir sa om israeliskt apartheidsystem var mycket dumt.
Du får dua mig !
Avigdot Lieberman är iverkligen nte rolig, men han är bara en västanfläkt jämfört med de blodtörstiga och religiöst fanatiska Hamas-ledarna. Se upp med de dubbla måttstockarna eller Sluta sila mygg för att svälja kameler
Jag har aldrig i mitt liv ätit så mycket israeliska grapefrukter som de sista två månaderna. Jag tvättar mig i Döda havs-salt också - och lyssnar på fina israeliska kompositörer som Rachel Galinne och Gil Shohat, Paul Ben-Haim, Josef Tal och Zvi Avni.
Lycka till med integrationen med det massiva inflödet av flyktingar, vill ni vurma för islam så gör det för komplikationerna är många. Inte konstigt att folk röstar på SD när det inte diskuteras öppet för religionen är tabu utan att rasistkortet slängs fram.
-
Vad jag vet så vurmar SD knappas för Israel mer än för något annat land, däremot har de tagit avstånd från rasism och antisemitism och det tolkas direkt som ett stöd för Israel, vilket inte är så konstigt.
-
Kan dock hålla med om att deras pro Svenska partiprogram behöver slippas något, det ser flummigt ut och en del är säkert en kvarvara av det gamla SD.
Jag kan ju inte sluta konsumera svenska varor eller lyssna på Wilhelm Stenhammar, Emil Sjögren och Kurt Atterberg bara för att det i vårt land finns figurer som Jim Åkesson eller ännu värre tokstollar på högerkanten. Apropå Liebermann alltså - hans tid blir kortvarig - men han värnar om sekularismen i Israel i alla fall.
H
Du får äta och dricka vad du vill, helt upp till dig.
Vad avser Rasisten Avigdor och antisemiterna och fanatikerna i Hamas´ ledning, så är de samma sorts människor som jag ser det. De uttrycker endast sin främlingsfientlighet och rasism på olika sätt, men när det kommer till aktiv handling så har de samma agenda.
http://online.wsj.com/wsjgate?subURI=%2Farticle%2FSB123663456334076141-e...
Kul länk till artikel i Wall Street Journal - rätt åt Reepalu-gänget i Malmö. Staden ligger risigt till PR-mässigt
H skrev
"...men han värnar om sekularismen i Israel i alla fall..."
Ja, till den milda grad så att tusentals och åter tusentals Ryska och Ukrainska halvfigurer från den undre världen i Moskva och Kiev, går omkring med Israeliska pass, utan att bry sig ett uns om Judendomen (många av dem är inte ens Judar !), samt ställer till förtret och förpestar tillvaron för både ortodoxa judar såväl som ortodoxa muslimer. Vad står härnäst på tur ? Importera 1 miljon Indiska Hinduer, förse dem med Israeliska pass samt fejka deras judiska bakgrund - allt för den goda sakens skull att de Palestinska Muslimerna inte ska bli en majoritetsbefolkning i Israel ??
Tja, det är väl si och så med Liebermann - Amir har delvis rätt, men som sagt var: hur var det med de dubbla måttstockarna? Hamas-ledarna är mångfaldigt blodtörstigare. Och israeler som vill gifta sig borgerligt behöver kanske inte åka till Cypern. Kolla länken till WSJ ovan.
Micke Nilsson skrev
"Kan dock hålla med om att deras pro Svenska partiprogram behöver slippas något, det ser flummigt ut och en del är säkert en kvarvara av det gamla SD"
Du Micke, som ju har börjat göra dig en karriär här på Newsmill, med dina djupa och insiktsfulla tolkningar av Koranen - kan inte du börja citera SDs program som du ju nämnde, och sen sida upp och sida ner komma med dina insiktsfulla kommentarer och tolkningar ??
Nä, nu lockar en klarinettkvintett av Paul Ben-Haim innan natti, natti. Köpt på eminenta New Israeli Music. Rekommenderas. I morgon blir det mer grapefrukter.
Amir, du gör väl också karriär här på Newsmill. Ser ditt nick-name lite här och där i debatten. Inget fel i det.
http://online.wsj.com/wsjgate?subURI=%2Farticle%2FSB123663456334076141-e...
Det kanske är dags att EU inför sanktioner mot Israel nu, i och med den rasistiske Lieberman. Vi kunde ju göra det mot Österrike och Jörg Haider så varför inte mot Israel också? Vad jag minns så protesterade dessutom Israel högljut med Haider. Kanske dags att Israel börjar protestera mot sina egna extremhögra rasister.
H
Nä det är inget fel alls att debattera och kan man hålla debatten på en något sansad nivå, som du ju gör - så kan det vara helt Ok för min del. Micke har dock gått över gränsen några gånger, så jag kan ju liksom inte låta bli att pika honom litegrann...:):)
Hälsningar.
Jag vänder mig mot författarens syn på darwinism. "då kulturdarwinism inte kan anses vara något annan än rasistiskt, samt antisemitiskt " anser jag vara ett felaktigt påstående.
Kulturdarwninism handlar bara om att inse att kulturer likt organismer överlever eller dör ut. Samhällen förändras. Att inse och acceptera att saker och ting förändras, är varken rasistiskt eller antisemitisk, förutom när människor som borde veta bättre vill använda starka ord för att uppvigla.
Det geografiska Palestina omfattar även Jordanien. För att få korrekt beskrivning av befolkningsmängd är av stort intresse vilken andel araber bodde i det Jordanska delen. Sedan skall man komma ihåg att utveckligen av den del av Palestina där judarna bosatte sig gick mycket fortare och många raber flyttade dit _efter_ judarna. Man skall också ha i åtanke att ca 80% av brittiska mandatet Palestina gavs helt hux-flux till araberna och resterande 20 skulle delas mellan återigen araber, och judar. Så snacket om att judarna fick palestina är inte annat än just ...skitsnack, så typisk för terrorister och deras kramare.
Det var en lååååååång och tillika helt meningslös artikel.
Ett typexempel på vänsterintellektuellt svammel model överliggare från Paris anno 1968 !
Käka lite spenat istället så kan karln komma ut i friska luften och "förbättra gatumiljön" i Malmö stad.
Nah, jag orkar inte, politik är tråkigt och det börjar du också bli din fisförnäma indoktrinerade taliban.
-
Inte så mycket att tolka bara citera och se på hur besvärade de hjärntvättade massorna blir av det.
-
Så vi kör lite hadither istället, jag hörde att pedofilen muhammed fyllde år för inte så länge sen, så jag kan lika bra passa på och gratulera honom med några citat.
-
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: “Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine.” (Sahih Muslim 3309)
-
Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.
-
Volume 1, Book 6, Number 298:
Narrated 'Aisha:
The Prophet and I used to take a bath from a single pot while we were Junub. During the menses, he used to order me to put on an Izar (dress worn below the waist) and used to fondle me. While in Itikaf, he used to bring his head near me and I would wash it while I used to be in my periods (menses).
-
Volume 1, Book 6, Number 297:
Narrated Um Salama:
While I was laying with the Prophet under a single woolen sheet, I got the menses. I slipped away and put on the clothes for menses. He said, "Have you got "Nifas" (menses)?" I replied, "Yes." He then called me and made me lie with him under the same sheet.
-
Grattis på födelsedagen din äckliga pedofilhärskare, vilken fantastisk idiot religion du har skapat som vi nu måste dras med.
Ingen människa föds med en religion. Varken Islam eller någon annan. Att ha en religion är ett medvetet val. Därför är det felaktigt att tala som rasism när det gäller kritik av Islam. Ordet "islamofobi" är dessutom ett missbruk av medicinska termer och används på ett osmakligt sätt för att skrämma människor till tystnad. För vem vill anses som (sinnes)sjuk?
Sd's kritik av Islam är fredlig till skillnad från vänsterns våldsamma aktioner, illa dolda Israelhat och samarbete med radikala islamister. Tyvärr verkar vissa moderater ha mer gemensamt med dessa än med Sd.
Bara en nyfiken fråga, Harry Rson Svensson:
|
Vilka delar av muslimsk kultur vill du integrera i Sverige?
|
Överbefolkning?
|
Judehat?
|
Kvinnoförtryck?
|
Terrorism?
Vilken jävla kommunistmörja! Alla dessa konspirationsteorier...sd har insett vad islam har gjort med Europa och vill motverka detta. De vill - till skillnad mot våra politiskt korrekt inställda rövslickare till politiker - stoppa denna förödande utveckling.Det är inte islamofobiskt att vilja ha fred, mänskliga rättigheter, demokrati och yttrandefrihet - det är friskt! Med den muslimska invasionen av Europa får vi motsatsen - terrorism, väpnade konflikter, mindre yttrandefrihet, mindre frihet - se bara på Malmö! Tror fan det att Israel inte vill ha muslimsk majoritet! Judar vill inte leva i en galen diktatur!
Lieberman har insett att araber och judar inte kan leva ihop och vill därför ha så långtgående separation mellan folken som möjligt. Men det är knappast en nyhet - araberna tillämpar redan detta fullt ut i sina länder. Så varför denna upprördhet just nu? I vanlig ordning, handlar den kommunistiska "upprördheten" egentligen om judehat - inget annat. Och för övrigt så vet vi ju alla vad Nazi-Hamas vill uppnå - utrotning av judarna. Är det konstigt om judarna vill slippa talibansvinen?
Sd har valt att satsa på rätt sida. Riksdagspartierna har valt att satsa på kommunism, islamism och nazism. Sd har valt demokrati, mänskliga rättigheter och frihet.
Min nästa röst går till sd.
"Sionisternas etablering i Palestina, först under det ottomanska imperiet, sedan under det brittiska mandatet, innebar att judiska immigranter från Europa etablerade europeisk kultur i ett område som dominerades av en arabisk-orientalisk kultur."
|
Det är positivt att multikulturalismen spreds även till Mellanöstern, Harry Rson Svensson, tack vare sionisterna.
|
Eller hur?
"Men den judiska invandringen till det av araber dominerade Palestina..."
|
Harry Rson Svensson. Namnet Palestina på det omstridda området infördes av romarna för att radera ut dess judiska historia. Dessutom uppfann man kristendomen som beskyllde judarna för att ha mördat Jesus.
|
Varför kallar du området Palestina? Sympatiserar du med det romersk-kristna och sedermera det arabisk-muslimska försöket att utplåna den judiska kopplingen till Mellanöstern?
Instämmer med David Jacobsson när det gäller kryperiet inför islam som får en annan att skämmas för att man är svensk.
|
Att den röd-gröna rötan satsar hårt på invandrare som maktbas är inte mycket att undra på. Den invandrade underklassen är perfekt för politisk exploatering.
|
Men varför intar inte alliansregeringen en prodemokratisk inställning och stödjer demokratin i Mellanöstern, Israel, och motarbetar massinvandringen?
|
Varför lämna så stora luckor öppna? Vill alliansen tvinga in SD i riksdagen?
|
Carl Bildt kanske prioriterar sina oljeintressen och hinner därmed inte med att intressera sig för demokratin, vare sig i Sverige eller utomlands.
Tokvänstern svamlar vidare.
Min analys: Vad har socialismen, tokvänstern och islam gjort för Sverige?
Skapat utanförskap, traditionellt bestulit etniska svenskar hårt förvärvade pengar, separatism, ökat hat emot män, feminism, ojämställdhet, ökat hat emot araber, judehat, begränsad tillväxt, sämre för arbetaren, kommunism, stöd till Hamas och andra terrororganisationer, minskad polismyndighet.
Allt detta och mycket mer negativt, för att få rätt personer på fel plats (Läs kvotering, massinvandring).
Jag tror socialdemokraterna och övriga i tokvänstern kommer få ett hårt bakslag, likt nationalsocialisterna efter WWII. Var så säker.
"Israel utgör den västerländska kulturens brohuvud mot den muslimska världen."
Det är en tolkning. En annan tolkning som islamistvänstern ej vill se är; Israel som det fria demokratiska västs yttersta försvarsmur mot islamism och islamisering av väst. Sen kan man vara hur palestinakramande som helst och önska all världens skattemiljarder till "den palestinska saken" såsom islamistvänstern ser det. Men det ska islamistvänstern ej se som uttryck för den breda tysta majoriteten i Sverige. Det lär med all sannolikhet vara så att en majoritet av landets vuxna och hårt arbetande befolkning ser en miskad islamisering av Sverige som högst önskvärt. En liten men i media väl citerad klick av islamist/palestinakramare speglar ej den svenska allmänheten. Och nej, jag är ej islamofob eller rasist. Jag är realist och diskuterar gärna dom här frågorna islamistvänstern, utan att gömma mig i palestinamundering eller svart mask.
det var en lång och in i minsta detalj skriven artikel pga av ett blogginlägg och en fråga som SD har tagit upp. snacka om att göra en höna av en fjäder! orka inte läsa hela svamlet.
jag är iaf mer på palestiniernas sida så jag kollar att jag inte handlar israeliska varor. det är det enda sättet jag kan påverka
Harry R Svensson ljuger sig blå när han påstår Israel skulle vara ett resultat av kulturimperialismen. Herr Svensson borde kanske läsa på lite bättre. Judiska folkets ursprungsland är nämligen Israel, och dessutom har det alltid levt judar där, trots fördrivning och förföljelser.
Nej hela artikeln är inget annat än ett resultat av konspirationstänkande riktad som ett angrepp mot SD.
Herr Svensson borde kanske istället granska sitt eget och övriga riksdagspartiers misslyckade invandrings och integrationspolitik. Men det gör han inte.
Artikeln borde därför främst ses som ett missriktat försök att vända bort uppmärksamheten från riksdagspartiernas misslyckande invandringspolitik och har därför inget med SD eller SD:s politik att göra.
Svagt herr Svensson.
Är det en tillfällighet att artikelförfattaren själv varit aktiv i moderaterna? Alltså det parti som på ett överdrivet och nästan paniskt sätt friskyller sig från allt samröre med Sd - men som inte desto mindre försöker ta över stora delar av Sd:s program enligt de förslag som kommit från moderata arbetsgrupper. Den politiska korrektheten och hyckleriet firar nya triumfer bland de nya moderaterna. Gör det bästa för Sverige och samarbeta med Sd istället, de två skiljer sig egentligen ganska så lite i åsikter bland fotfolket.
Freden är alltmer avlägsen. De partier som hittills bäst lyckats nå reultat i fredsförhandlingar är borta i politiken på båda sidor. Hamas i Palestina och högerexrema i Israel har tagit över. Historien går igen: På balkanhalvön för snart 200 år sedan slaktade kristna sina muslimska grannar och muslimer slaktade samtidigt sina kristna grannar. Etnisk rensning säger vi idag.
Cypern och f.d. Jugoslavien är bra exempel på detta i närtid.
Avgrundsvänstern hittar ständigt på nya termer för att försvara sitt oresonliga förakt för demokrati i allmänhet och staten Israel i synnerhet. Islamofobi är en gammal klassiker som nu börjar bli lite sliten och mindre användbar, alltså försöker man här mynta ett nytt uttryck: "kulturdarwinism".
Grundprincipen är dock densamma, alla som inte tycker om sharia och diktatur tillägnas epitetet kulturdarwinister.
Ordet islamofobi är ett missvisande ord och ska inte jämföras med homofobi som kanske har existensberättigande.
Ordet Islamofobi använder vänstern i Sverige att kritisera människor som är islamkritiker. Om man inte tycker om Islam är man islamofob enligt vänstern.
Att tycka illa om Islam är fullt förståeligt. Ingen demokrati finns i hela mellanöstern. Diktatur och brist på mänskliga rättigheter är generellt bland muslimska stater i mellanöstern enligt FN.
I Sverige ser vi allmer att de muslimska folkgrupperna som ofta är sämst på integration. Radikala muslimer i Sverige vill hellre bygga moskeer och sätta sina barn i koranskolor än anpassa sig efter våran kultur. De som vill anpassa särskilt kvinnor förtrycks och hotas. I Sverige uppskattas de kvinnor som lyder under hedersförtryck vara tiostusentals. Muslimer "råkar" ofta vara våldtäktsmän. Smygaren, Sveriges värsta våldtäktsman som våldtagit ca 20 kvinnor i Göteborg var muslim. Fyra andra serievåldtäktsmän som greps förra året var också muslimer. Sedan kommer den grova brottsligheten där muslimska ungdomsgäng härjar. Exempel Rosengård är klockrent.
Om man studerar skolan är det för ofta just elever ifrån mansdominerade muslimska familjer som är skolans värstingar.
I koranen står det mycket skit som inte muslimerna tar upp.
Att kalla mig för Islamofob är okej, men jag är en påläst Islamofob. Jag har sett hur islam påverkar Sverige och Europa, läst koranen, träffat på kvinnor som utsatts för hedersförtryck och anser islam är skit!
Ordet islamofobi är ett missvisande ord och ska inte jämföras med homofobi som kanske har existensberättigande.
Ordet Islamofobi använder vänstern i Sverige att kritisera människor som är islamkritiker. Om man inte tycker om Islam är man islamofob enligt vänstern.
Att tycka illa om Islam är fullt förståeligt. Ingen demokrati finns i hela mellanöstern. Diktatur och brist på mänskliga rättigheter är generellt bland muslimska stater i mellanöstern enligt FN.
I Sverige ser vi allmer att de muslimska folkgrupperna som ofta är sämst på integration. Radikala muslimer i Sverige vill hellre bygga moskeer och sätta sina barn i koranskolor än anpassa sig efter våran kultur. De som vill anpassa särskilt kvinnor förtrycks och hotas. I Sverige uppskattas de kvinnor som lyder under hedersförtryck vara tiostusentals. Muslimer "råkar" ofta vara våldtäktsmän. Smygaren, Sveriges värsta våldtäktsman som våldtagit ca 20 kvinnor i Göteborg var muslim. Fyra andra serievåldtäktsmän som greps förra året var också muslimer. Sedan kommer den grova brottsligheten där muslimska ungdomsgäng härjar. Exempel Rosengård är klockrent.
Om man studerar skolan är det för ofta just elever ifrån mansdominerade muslimska familjer som är skolans värstingar.
I koranen står det mycket skit som inte muslimerna tar upp.
Att kalla mig för Islamofob är okej, men jag är en påläst Islamofob. Jag har sett hur islam påverkar Sverige och Europa, läst koranen, träffat på kvinnor som utsatts för hedersförtryck och anser islam är skit!