[...] marginell kontakt med den organiserade svenska vänstern. Tyvärr har en del vänsteraktivister noll sinne för politik utan förvirrar och spelar istället faktiskt högern i [...]
Blogg:Inget tyder på att vänstern skulle vara ansvariga | Svensson, 2009-02-28, 11:42
Tack för din artikel Arash! Jag hoppas att du har en blogg eller liknande för du har en pass underhållande (lite skrämmande) och tragisk världsbild att jag måste läsa flera av dina artiklar/blogginlägg.
Att hylla Hamas är att hylla terrorism. Har du någon som helst aning vad de gör mot befolkningen? Jag som har arbetat med ett franskt välgörenhetsorganisation och har varit där har sett vad de är för typer. De beslagtar gratismediciner och säljer det till det egna befolkningen. Det räcker med ett ryckte om att en samarbetar med Fatah eller Israel för att någon ska bli piskad eller i värsta fall dödad.
Jag talar även arabiska och har tillgång till deras tv kanal. Vet du vad det är de säger till den palestinska befolkningen? De nämner knappast något om ockupationen utan endast om att de ska dödas på ett eller annat sätt. Det är inte bara på barnkanalerna som har spritt sig på youtube utan "seriösa" debattprogram där sakkunniga framför deras hatpropaganda.
Notera att jag knappast är för Israels politik mot den palestinska befolkningen men jag föreslår att ni ser vad Shimon Peres gjorde till Erdogan innan Erdogan (din sk hjälte") inte hade svar och tjurade iväg från mötet i Davos:
http://www.youtube.com/watch?v=EocIuBmEcd4
http://www.youtube.com/watch?v=mHrK389PNC4
http://www.youtube.com/watch?v=zAqJ7EU4QgI
Jag pallar inte skriva mer för era indokrinerade syn kommer tyvärr aldrig att ändras. Jag hoppas dock att den svenska befolkningen börjar öppna sina ögon och ser helheten innan stenen är kastad mot glashuset.
Tack för mig
Permalänk | Anmäl
Isak, 2009-02-28, 08:38
Tyvärr kommer händelser som den i Södertälje bara att öka stödet för Israel. Jag är ingen Israelvän anser att bildandet av staten israel med västvärdens stöd är det största misstag som skett. Men nedbränning av matbutiker och hot mot idrotsevangemang är fel. Jag anser att idrot pch politik inte hör ihop.
Permalänk | Anmäl
susanna svensson, 2009-02-28, 08:44
Jomenvisst, susanna svensson! Du har så rätt, så rätt.
Så får alliansen in in fullträff på de rödgröna. - Det är verkligen skojigt att se hur Newsmill fungerar genom växelverkan mellan ungefär samtidigt uppträdande artiklar. Jfr den här med trion Sabuni/Baylan/Pekgul-Hägg & det blir Knockout. Dagens Kvinna = Nyamko Sabuni. Välförtjänt applåd!
.
Alliansen vinner nästa riksdagsval.
.
Ja, och på israeliska ambassaden gnuggar man ju labbarna förtjusta. Hakimnia är möjligen israelisk agent, faktiskt inte alls osannolikt. Säga vad man vill om sionisterna, men dumma är de inte, jag är förstås emot dem, men jag kan inte tycka illa om dem. Jag diggar Kompetens, nämligen. "Spänningens strategi" sa någon någonstans. Jovisst. Och det fungerar ju.
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-02-28, 09:02
Innan du belåtet proklamerar intifadan som en global företeelse kanske du ska komma ihåg att större delen av världsbefolkningen skiter i vilket. Araber är bevisligen bättre på att förtrycka araber än vad israelerna är. Jag står med den civiliserade demokratin och stödköper alltid israeliska produkter.
Permalänk | Anmäl
Alex, 2009-02-28, 09:05
Denna hyllningsartikel till våldsdåd (inte enbart i Södertälje) är en kvlificerad idiotförklaring av författaren själv. Det fria ordet måste till varje pris försvaras, och ur den synvinkeln är artikeln viktig. Innehållet däremot är horribelt, närmast på gränsen till sinnessjukt. En Global Intifada kommer aldrig, aldrig,aldrig att lyckas, får inte lyckas. Syftet är att påtvinga fria människor en regim, religion och levnadsätt som hör hemma i medelålderns mörkaste källarvalv, och måste bekämpas med alla till buds stående medel. Utövare av denna terror skall fråntas alla svenska rättigheter och utövarna skall förvisas från riket på livstid. Man kan föreställa sig brukandet av militära medel för att uppnå en sådan utrensning.
Permalänk | Anmäl
Kjell Kroné, 2009-02-28, 09:05
Arash, du är tydligen från Iran, flydde inte dina föräldrar från Iran? Du är förmodligen alldeles för ung, oerfaren och sett för lite av världen för att kunna ha så starka åsikter som du för fram i din artikel. Du förstår inte komplexiteten i konflikten mellan Israel och Palestinier. Grupper som Hamas och Hisbollah, livnär sig på Israels ockupation. Dessa grupper vill inte få ett slut på ocklupationen, för de är det här en livsstil, ett sätt att regera, skaffa sig makt och leva i lyx själva (med pengar från Iran) medan vanlig folk i t ex Gaza dör. Om du nu råkar vara medveten om allt detta och skriver ändå sånt skitsnack om vänster...bla bla och kamp mot väst osv, borde du packa dina saker och flytta tillbaka till Iran som i så fall är en perfekt värld för dig. Du får där leva med vänstervridna israelhatande hizbollahmillis och mullor.
Permalänk | Anmäl
magic K, 2009-02-28, 09:13
Att Arash Hakimnia skulle var israelisk agent ser jag inte som troligt, vi kan plockar fram Ockhams rakkniv. Däremot förstår jag hur du tänker, jag kan kalla mig USA-vän, det var svårt att vara det när Bush och Cheney styrde och om människor som Hakimnia ska företräda Palestinavännerna, då kan det inte vara lätt att vara Palestinavän. (Dålig indelning föresten, ”Palestinavänner”, ”Israelvänner”, vi kan hoppas att det finns människor som har kapacitet att vara vänligt inställd mot båda folken)
Permalänk | Anmäl
Lucian, 2009-02-28, 09:27
.....och hur många miljarder människor har inte strömmat ut på gatorna.....
Permalänk | Anmäl
PSR, 2009-02-28, 09:27
Den globala intifadan har sitt existensberättigande. Naturligtvis krävs en global reaktion för att få slut på eländet i Israel/Palestina-frågan. Hamas har under åren genom sina symboliska raketattacker tänt sin strålkastare i området för att omvärlden ska reagera, men det politiska spelet i USA har satt käppar i hjulen för en lösning. Om nu reaktionen i omvärlden kan tända strålkastare mot Gasa, utan det våld mot oskyldiga som Hamas använder i samma syfte, är det positivt. Det behöver man väl inte vara vänstersympatisör för att tycka? Eller ska vi lägga käppar i hjulen för fred genom att diskutera vårt i sammanhanget petitesslika inrikesval mellan höger och vänster? Låt oss enas istället, de flesta av oss ogillar israelernas ockupation. Låt oss ta vårt ansvar, och pressa USA till ett mer givande medling. I den här frågan bör man vara pragmatisk.
Permalänk | Anmäl
Louise, 2009-02-28, 09:39
Tack för din artikel Arash.
Att påtala att du är vänster radikal är helt onödigt, det tar inte många rader att förstå. Några textstycken med protestexempel mot Israel visar hur viktigt det är att "folket" är med på noterna. Att generalisera Israels befolkning men samtidigt hålla fram dem själva som besvikna och arga visar hur villig du är att plocka ihop retorik hur som helst så länge det stödjer din vänster-kamp. När du hyllar Hamas som folklig, detta av Iran skapade terrornätverk som vill ha en Irans inspirerad islamistisk fasciststat där hela folket kan lida lika - i bästa anda med vänstertänket, visar detta din destruktiva livssyn. Och att jämföra Sydafrikas apartheid med Israel visar hur dåligt påläst du är för dessa former av uttalanden. Men inte minst, åter igen, hur villig du är att offra all intellektuell ärlighet för att stödja den slutsatts som automatiskt och i färdig förpackning spottas ut av vänsterideologin. En ideologi, som jag sagt tidigare, är likvärdig med psykoanalysen som förklaringsmodell.
Mvh
Permalänk | Anmäl
Aloace, 2009-02-28, 09:51
Vi som är invandrare i Sverige måste ta avstånd från all form av terror. Personligen skulle jag hellre gå med i sverigedemokraterna än att stödja den här typen av sinnessjuka terroraktioner i Sverige. Och då har jag gått VÄLDIGT långt i mitt avståndstagande eftersom jag avskyr sverigdemokraterna.
Arash: Du står ensam i ditt stöd för terrorn. Vi övriga invandrare i Sverige kommer att ge sådana som dig ett "living hell" den dagen terroraktioner utförs i Sverige. För det absolut värsta som kan drabba oss skötsamma invandrare är terroraktioner på svensk mark. Här i detta demokratiska land som vi älskar.
Skäms på dig, Arash!
Permalänk | Anmäl
Mourad, 2009-02-28, 10:02
Breakdown of deaths by specific groups
Groups Number killed Percentage of total deaths
Children 848 22%
Females 163 4%
Medical personnel 26 0.7%
Journalists 11 0.34%
Det ovanstående är statistik hämtad från Palestinian Center for Human Rights hemsida och visar antalet döda för vissa grupper i Al Aqsa Intifadan. http://www.pchrgaza.org/alaqsaintifada.html
Som synes är det 848 barn som dött. Det är tre ggr fler än de Hamas soldater som dog under det senaste Mellanösternkriget.
Där de flesta av Hamas` ledare satte sig i säkerhet före eller under kriget. De evakuerade sig till Syrien och Libanon. Gaza lämnade de åt sitt öde. Om Hamas varit sin egen befolknings vän hade de, på alla tänkbara platser, byggt skyddsrum för Gazas barn. Istället lade Hamas vapendepåer i skolor, i befolkningscentra osv. Tunnlar var byggda för vapensmuggling men inte för att skydda barn. Allt för att propagandasegrar ska vinnas.
Hamas ser ju till de egna barnen dödas för att vinna sympatier.
HUR KAN NÅGON ÖVERHUVUDTAGET STÖDJA EN REGIM SOM BEHANDLAR SINA BARN PÅ DETTA SÄTT?
Permalänk | Anmäl
Volthär, 2009-02-28, 10:05
EFTERLYSNING !
Vart tog David Jacobsson vägen ?
Har du gått under jorden igen ?
Jag föreslår att du lägger all din energi på denne Arash, som tydligen är en Jihadist Taliban-Babian i din strykklass !
Istället för att hacka på mina inlägg här på Newsmill, så kanske du skulle ägna dig åt någon som är i paritet med dina egna åsikter (fast diametralt motsatt)
Jag är personligen övertygad om att Palestinierna skulle klara sig långt BÄTTRE utan dylika så kallade "vänner".
(Kuriosa: När jag först såg bilden på Arash ovan, så trodde jag under en bråkdels sekund att det var en ungdomsbild på Ayatollah Rafsanjani !!! - men tydligen inte)
Permalänk | Anmäl
Amir , 2009-02-28, 10:22
Mm... hej.
När jag var 17 eller hur gammal du är nu så var jag också arg på världen och dess orättvisor. Problemet är bara att den terrorism du och din grupp försöker motarbeta har ni nu själva tillämpat på era metoder. Ni har sänkt er på deras nivå. Att tillämpa terroristmetoder kommer aldrig att innebära något annat än att ingen någonsin kommer att ha respekt för er samtidigt som debatten och den konflikt ni försöker "belysa" kommer att bli mer infekterad. Men det finns ingen poäng med detta inlägg egentligen. Ni är ju redan övertygade om att ni har rätt och inget kommer att kunna få er att tänka om i ert fanatiska sätt. Att bränna och spränga "folkets" matbutiker är ett jättebra sätt att "få folket med sig", förresten.
Permalänk | Anmäl
Henrik L, 2009-02-28, 10:22
En profetia: Det kommer aldrig att bli en tvåstatslösning därför att Israel är lovad detta land även det ockuperade av GUD, dessutom är Israel omringat av fiender vilket innebär att detta putte land inte kan från träda sig ytterligare land.
Lösningen är ett land med två folk - ett Israel där Judar och palestinier bor tillsammansn någon annan lösning finns inte.
Permalänk | Anmäl
Cl as Viklund, 2009-02-28, 10:34
Artikelförfattatren skriver:
"I London, i Oslo, i Rom, i Berlin, i Washington, har massprotester hållits.
Även här hemma i Sverige har vi sett massiva protester mot massakern och ockupationen. I Stockholm samlades 12 000 människor i en av de största svenska protesterna mot ockupationen av Palestina någonsin. "
och
"Många svenskar har slutat köpa israeliska varor i matbutikerna"
Det vore riktigare att skriva utvandrade araber bakom dessa aktioner. Till viss del en följd av USA: och EU:s politik som på olika sätt gör att dessa människor inte kan eller vill bo i sina skitländer.
Permalänk | Anmäl
Jan, 2009-02-28, 10:35
Det underbara med Sverige är att alla för tycka som du vill och även om jag inte tycker som du Arash så är jag villig att slåss för att du skall få säga saker som jag f ö tycker är nonses. Sverige som är ett av de mest toleranta länderna i världen skall enligt dig inte längre vara tolerant. Vissa åsikter skall tydligen få stå över andras och lagen också för den delen.
Permalänk | Anmäl
Johan12, 2009-02-28, 10:38
Först ett mycket stort tack till Isaks inlägg. Sanningen är så mycket mer värdefullare än lögnen.
Lösningen till att bli av med ockupationen med dess förtryck Arash, är INTE att försöka utplåna staten Israel (vilket är ert huvudsakliga mål) utan att utplåna terrororganisationen Hamas. Om Hamas försvinner försvinner också ockupationen.
För ett antal år sedan genomförde man ett demokratiskt val i Gaza där det palestinska folket valde att låta terrororganisationen Hamas styra över sitt land. Detta val visade faktiskt att de var mer intresserade av våldets väg istället för fredens väg.
Du använde dig av orden "massakern i Gaza". Om du bara anstränger dig kan du faktiskt se en rättvisa med kriget i Gaza. Det finns en lag i universum som man skulle kunna kalla "lagen om sådd och skörd". Ändå sedan Israel överlämnade Gaza till palestinierna år 2005 har tusentals!!! raketer avfyrats från Gaza in i Israel. Med andra ord "sådde" man raketer i massor in i Israel. Det som hände med kriget i Gaza var att man nu fick "skörda" massor av raketer tillbaka från Israel. De enda jag tycker synd om i detta krig var alla de barn som dog, samt de palestinier som inte röstade på Hamas i det tidigare demokratiska valet.
När Israel i augusti 2005 överlämnade Gaza till det palestinska folket gavs dessa valet att bygga upp sitt nya land eller att satsa på våld. Idag kan vi se vilket felaktigt val de gjorde. Hade de satsat på traktorer istället för raketer hade Gaza förmodligen varit ett blomstrande land idag. Men eftersom de valde våldets väg har Gaza istället blivit skövlat. Än en gång; vad man sår får man skörda.
Glenn
Permalänk | Anmäl
Glenn Kärnerup, 2009-02-28, 10:39
Nu hoppar jag av vänstern. Jag har varit aktiv inom vänsterrörelser sedan 1973, jag har varit verksam i utlandet och sett saker som dessa dagisnazister bara kan drömma om. När dessa antiintellektuella våldsdårar från medelklassen i välfärdssverige som inte vet ett djävla skit om vad det innebär att kämpa på riktigt, kastar den internationella frihetskampen i skiten konstaterar jag att vänstern infiltrerats. Nyorienteringen mot våldspornografi, religiös fundamentalism och nationalsocialism äcklar mig i grunden. Det här är inte en rörelse som kämpar för förtryckta längre - utan för samma principer som SA. Snart bränner ni synagogor, därefter judar.
Missbruket av begreppet Intifada visar vilken liten respekt dessa skämtare visar islam.
Permalänk | Anmäl
Dennis Anderson, 2009-02-28, 10:59
Jag är ingen expert på palestina frågan men det känns som om det finns ett intresse av flera arabstaters regimer att behålla ett förtryckt palestinskt folk och underblåsa konflikten. Så länge Gaza remsan är ockuperad och så länge TV kan visa bilder på konfliktdrabbade barn i Gaza så får dessa regimer (främst Iran och Syrien) något att visa upp för sin egen befolkning och som rättfärdigare demoniseringen av USA och Israel. Det är med omsorg om den egna maktpositionen man förser Hamas med raketer inte av omsorg för den palestinska befolkningen.
Permalänk | Anmäl
fredrik sederholm, 2009-02-28, 11:13
Så har då NyD spådomar besannats: vi (eller ska jag mer korrekt benämna dem våra politiker) har uppmuntrat en sådan okontrollerad invandring till Sverige att vi nu har importerat de problem de ursprungliga flyktingarna flydde från. Har vi i slutändan verklgen gjort någon någon tjänst? Är svenskarna nöjda med utvecklingen? Och när kommer NyD få offentlig "credit" för sin träffsäkra siarförmåga?
Permalänk | Anmäl
Calle Bengtsson, 2009-02-28, 11:15
Jag har alltid varit vänligt inställd till människor från andra länder och haft en positiv attityd till invandringen. Men, jag har haft fel. Man måste öppna ögonen och inse att invandringen för med sig _både_ goda och dåliga ting.
Den höga kriminaliteten i exempelvis Malmö har en tydlig koppling till invandringen. Kriminella MC gäng består huvudsakligen av invandrare och deras meritlista av mord, skottlossning, bomber etc är lång. "Mindre" brott som rån och misshandel är mycket vanligare i Malmö än om man tar tåget över till Köpenhamn. Varje år bränns skolor ner för mångmiljonbelopp. Och anlagda bränder och stenkastning mot polis och brandkår förekommer enbart i invandrartäta kvarter. Samma trend kan man se i både Göteborg och Stockholm.
Sverige måste öppna ögonen och börja skilja på äpplen och päron. Vi måste ställa tydliga krav vad som samhället accepterar. _Ingen_ har hittills fällts för kravallerna i Rosengård vilket sänder tydliga signaler att det är ok att kasta sten och brandbomber mot polis och brandkår.
Global Intifada är ett problem Sverige har importerat från mellanöstern. Vore det inte bättre ifall vi skickade tillbaka dessa bråkstakar? Det finns så många andra människor som skulle vilja komma till Sverige, som är villiga att integrera sig, jobba och leva i lugn och ro.
Permalänk | Anmäl
Johan J, 2009-02-28, 11:15
Arash,
Tack för din artikel. Hoppas du stannar kvar och svarar på kommmentarerna och inte flyr tråden som de flesta skribenter här. Du är modig! :)
.
På vilket sätt är det bra för dina ändamål att Global Intifada bränner ner 3 mataffärer till grunden i ett land som gärna tar emot flyktingar, hjälper dem med bostad och värnar om deras mänskliga rättigheter på ett sätt som de flyende aldrig har sett tidigare?
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-02-28, 11:28
Intressant att artikelförfattaren stödjer Hamas eftersom de hänger och korsfäster folk som misstänks vara ickemuslimer eller samarbetar med Israel. Även om ANC gjorde en del fel så tycker jag inte de ska likställas med Hamas.
Global Intifada är lite roliga, de förstår inte att de vänder folkopinionen mot dem själva. När de bränner ner butiker eller står på demonstrationer och skanderar "Heil Hitler, döda judarna, krossa Israel" så värjer sig vanliga människor emot dem.
Folk vill ha en förändring och slut med daltandet av dessa antidemokrater. Någon förändring hittar man inte hos Alliansen eller Kartellen.
Utan hos Sverigedemokraterna.
Permalänk | Anmäl
Christian Westling, 2009-02-28, 11:45
Hör upp alla!
Först och främst till alla gamla, inbitna och blinda Israelvänner:
Israels ockupation av Palestina är olaglig i allra högsta grad, av den enkla anledningen att de begår folkmord och deras stat bygger på en falsk grund. Att FN beslutar att stycka upp Palestina till israelernas fördel och låta araberna ta smällen för vad Hitler gjorde, är patetiskt och ett allmänt MEDELTIDA BETEENDE!
Sen till lite fakta, och observera att INGEN oskyldig människas liv är värt att gå till spillo, men vi kan väl knappast kalla israeliska soldater för oskyldiga, eller hur?
Omkomna i denna Intifada är mestadels palestinska kvinnor och barn och de flesta av alla omkomna på den palestinska sidan är civila. Kollar vi samtidigt på den israeliska sidan så är det nästan uteslutande militärer som har dödats.
På en död israelisk soldat går det ca 10st döda CIVILA palestinier.
Den som kallar detta för självförsvar snackar i nattmössan och är en bitter stackare.
Jag ska samtidigt dra ett scenario som kanske får vissa att vakna upp och dra av sig sin nattmössa.
Vi säger nu att Sverige blir mål för FN:s idiotiska beslut och helt plötsligt så öppnas våra gränser och det strömmar in miljoner med folk från andra länder. Dessa bygger en stat i vårt land och vi sätter oss emot detta på alla sätt och vis. Tänk nu att denna nya stat sätter in militära medel mot oss och trycker oss tillbaka, med pengar från ett av världens rikaste länder. Vi sätts i "karantän" och får leva under ständigt och hot, förtryck och allmänt hemska förhållanden.
Vad skulle du göra då? Skulle du sitta och hålla din mun stängd och låta allt fortgå ELLER skulle du kanske ta till vapen och strida för dina MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER?!
Med dessa ord lämnar jag denna PATETISKA diskussion för det är inte rätt att bränna ner matvaruaffärer lika lite som det är rätt att förtrycka oss muslimer. Den som försvarar folkmord är lika vilsen som den som anser att mordbränder är OK. Hur som helst så har palestinier rätten till att försvara sig och sina rättigheter med ALLA stående medel mot dem som förtrycker dem!
Sen en sak till, Hizbollah är ingen terrororganisation, det är tack vare dessa som Israel misslyckats, inte en gång utan TVÅ gånger, med en invasion av Libanon. Så att smutskasta dessa FRIHETSKÄMPAR och deras MOD för att VÅGA slåss för rättvisa, visar bara på att personen i fråga antingen är en feg liten stackare själv ELLER inte har några som helst faktakunskaper.
Tack för mig.
Permalänk | Anmäl
ceasar, 2009-02-28, 11:53
Är det så svårt att förstå att genom hot och våld så motverkar man direkt sina syften och idiotförklarar sig själv? Hur kan man tro att folk kommer att köpa argumenten på detta sätt? Tvärtom vinner tyvärr högern och Israel på vänsterextremisterna. Visst, jag förstår att ni är unga och vill reagera. Men tänk lite taktiskt om ni verkligen vill få fram ert budskap. Tänk smart!
Permalänk | Anmäl
Irma, 2009-02-28, 11:54
Att kalla situationen i Gaza / Palestina för folkmordsliknande tycker jag är mycket olämpligt. Folkmord är en mycket speciell och helt extrem situation och detta begrepp får ej urvattnas!
Man kan ha många åsikter om det som sker i Mellanöstern men den kan på inget sätt jämföras med folkmord.
Permalänk | Anmäl
Jonas, 2009-02-28, 11:53
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser din artikel. till slut blev jag bara arg, men ska försöka skriva ett sakligt svar. Visst stödjer jag palestinas sak, och visst försöker jag bojkotta israeliska och i viss mån amerikanska så gott jag kan ...men att glorifiera mordbrand och hylla de idioter som eldar i södertälje, det går för långt. Tycker inte heller att du ska kalla dig för "student" ..eftersom det förutsätter att man har lite övergripande koll på läget både lokalt och internationellt, men du verkar mer fokusera på bara en liten bit av helheten. Jag fattar inte heller varför du förutsätter att bränderna i Södertälje har med vänsterextremism att göra, det kan lika gärna vara en högergrupp lr vad som är ännu mer sannolikt att kriminella organisationer vill in i livsmedelsbranschen ..det har de försökt med länge här i Södertälje. men det har du förstås ingen aning om när du på ett hånleende foto försöker rida på våran olycka.. vet du hur många som är arbetslösa nu?, vet du hur många gamla och sjuka som inte har någonstans att handla längre? vet du hur det känns för en företagare att få hela sitt livsverk förstört?, vet du hur mycket detta har gynnat högerorganisationer i Södertälje?, vet du hur svårt invandrarna har det här efter att så gott som samtliga nu stämplas som pyromaner/terrorister? Det kan du förstås inte veta, men snälla du, låt bli att sympatisera med och glorifiera grovt kriminella och sjuka människor... Rekommenderar dig att studera lite mer av Gandhi i fortsättningen, han kunde verkligen nå resultat ...utan våld
Permalänk | Anmäl
Peter, 2009-02-28, 12:43
Kul att ni tokvänster inte tar avstånd från detta utan förnekar och hittar på konspirationsteorier bara för att extremaktivister från vänstern troligen ligger bakom. Snacka om sektbeteende... Sök hjälp.
Permalänk | Anmäl
Punkten, 2009-02-28, 12:57
Är det något som är fel ?
Permalänk | Anmäl
Cl as Viklund, 2009-02-28, 13:01
Om man överhuvudtaget kan säga att det finns vanliga människor så är jag är en rätt vanlig människa här i Sverige med en genuint svensk bakgrund, en blandning av svensk borgar- och svensk arbetarklass skulle man nog kunna säga. Vilka känslor uppväcker Global intifada hos mig?
.
Jag millade helt spontant på rött, dvs. min grundläggande känsla är arg.
.
Varför blir jag arg? Därför att Global intifada vill påtvinga sin vilja på mig och alla andra med fula metoder. De bryr sig inte om vad andra tycker. De vill att alla skall tycka som dem annars så använder de stenkastning, mordbrand etc. Men detta är inte vad vi har kommit överens om här i Sverige om vilka metoder man får använda för att propagera för sina åsikter.
.
Min spontana ilska kom dessutom att rikta sig mot palestinierna. Detta beror på att känslor inte är rationella och att ordet intifada förknippas med palestinier. Jag har kontrollerat min ilska och inser naturligtvis att man inte kan beskylla palestinierna som grupp för vad Global intifada hittar på. Men denna spontana känsloyttring visar att de som varnar för att Global intifada är en fara för palestinierna kan ha rätt.
.
Permalänk | Anmäl
Pelle, 2009-02-28, 13:05
Ja. Det är helt enkelt krig det är frågan om.
Permalänk | Anmäl
Snälla, 2009-02-28, 13:12
Israel har nu åter sitt lila land, sedan 1948 och denna gång tänker de behålla det och inte knuffas ut ur det igen som sket tidigare.
Detta gillas inte av omgivande länders Araber som ändå har oändlig markyta till sitt förfogande att kunna härbärgera hela folk på.
Araber har minst 15 länder med en yta större än Europas att bo på medan Judarna har ett land med en yta som Smålands att bo på.
Araberna har i flera krig sedan 1948 försökt kriga ut Judarna i havet men misslyckats när de ser att det inte går har de nu blivit splittrade i en förhandlingsdel i PLO och en terrordel i Hammas som provocerar Israel med ständiga raket angrepp.
Dessa angrepp gör att Israel ligger i ständigt krigstillstånd vilket givetvis är jobbigt och inget ett land vill göra.
Hammas är en terroriströrelse som ingen nation bör ha kontakt med.
Permalänk | Anmäl
Cl as Viklund, 2009-02-28, 13:15
Till Lucian, nej, israelisk agent kanske hon inte är rent bokstavligt, men jag håller det inte alls för uteslutet, för just så infernaliskt slugt och dubbelbottnat arbetar de hemliga agenturerna, och infiltration är det huvudsakliga vapnet, inte minst praktiserat av de på området välförfarna ryssarna, och att israelerna skulle vara mindre giftiga kan vi lught utesluta. Artikelns kontraproduktiva verkan är nämligen uppenbar för varje människa som överhuvudtaget är kapabel til tänkande, vilket förvisso undantar vår garanterat infödda, svensketniskt rena tokvänster modell "syndikalister" och "autonoma" och övriga slag av dåligt välorganiserade extrempuckon. Micke Nilsson får mig att skratta: här konspireras minsan hejvilt, men på ett sätt alldeles motsatt det Micke föreställer sig, och det fungerar ju, se bara ovan hur stackars Johan J lät sig luras! Jag har talat med oräkneliga invandrare från framför allt muslimska länder, och jag försäkrar att deras hat mot vettvillingar(?) av Hakimnias typ är precis lika starkt som deras hat mot Israel, och av SAMMA SKÄL,för de erfar nämligen dagligen hur de SJÄLVA drabbas som resultat, fast då rör det sig förstås om välintegrerade, arbetande invandrare, och det kan tänkas att den här verksamheten har en grund i ren huliganism inom stora mariginaliserade och desperata grupper befolkandes banlieuer som Gårdsten, Rosengård och Ronna vi har dragit har dragit på oss genom decennier av fullkomligt vettlös massinvandringspolitik signerad Storfinans & Rödgrön Röra, och vilket förstucket underblåses av allsköns mäktiga Aktörer i Fördoldhet - var så säkra! Utfallet är hursomhelst solklart: superb propagandaseger för Storfinans, Sionism, Rasism & Främlingsfientlighet. - Nå, vad om denna Hakimnia konkret?
.
"Arash Hakimnia sitter i redaktionen för Yelah, är student och har tidigare varit medlem i palestinagrupperna."
.
Jahaja. Den som vet närmare får gärna höra av sig här på Newsmill. Det skulle inte alls förvåna mig om Hakimnia nu vid närmare efterforskning visar sig - spårlöst försvunnen & putsväck. - "Vänsteraktivist", har man hört!! Hakimnia är 110% extremhöger - OBJEKTIVT, och så var det med den saken: AGENT PROVOCATEUR. "Globala intifadan" tjänar Israel, och det VET Israel, vars ledare, jag lovar, har betydligt mera IQ än Mona Sahlin.
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-02-28, 13:52
Ja, och så en sak till. Allt hänger samman. Sverige måst eskyddas mot sånt här natiurligtvis, och här såg vi dödsstöten mot FRA-motståndet. Även statsministern gnuggar tassarna; han är inte heller dum, i motsats till en viss... amatris. Alliansen vinner valet 2010.
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-02-28, 13:58
Vad är skillnaden mellan vänster- och högerextremism? Ingen alls! Båda tar på sig rätten att berätta för människor hur de ska tänka.
Det enda vi behöver veta är att vi ska räddas från något. Vad det är vi ska räddas ifrån behöver vi som sagt inte veta.
Båda sidor är ett jävla patrask!
Permalänk | Anmäl
Jermuk, 2009-02-28, 13:59
Jag tycker att det här med folkmordsidéer som kommer upp i debatten om mellanöstern är oroande.
.
Jag har nyligen läst boken ”Hur man botar en fanatiker” av Amos Oz. Denne beskriver att det finns enkla människor i Israel som faktiskt framför folkmordsliknande åsikter riktade mot palestinier vilket han visar genom att återge samtal som han haft med sådan människor; detta är en av de sorters fanatiker som han vill bota.
.
Jag har också läst Hamas stadga från år 1988:
http://www.thejerusalemfund.org/www.thejerusalemfund.org/carryover/docum...
.
Jag uppfattar det som att man i detta dokument klart flirtar med folkmordsliknande tankar. Hur skall man annars tolka det som exempelvis står i slutet av ”Article Seven: The Universality of Hamas”. Där excellerar man i citat som går ut på massdödande av judar.
För övrgt är ett annat intryck som jag får av Hamas stadga att Hamas inte alls är emot imperialism. Det är snarare fråga om att man vill ersätta en form av imperialism med en annan.
.
Permalänk | Anmäl
Pelle, 2009-02-28, 14:01
Tokvänster var det. Lite kuriosum här alltså. Vad säger nu trotskistorganet Proletären? Kommentar förväntas. Tillsvidare har vi:
.
http://www.proletaren.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1715&...
.
http://www.proletaren.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1772&...
.
Josef Stalin tänkte trögt, men rätt. Han hade likviderat dssa fårskallar.
Permalänk | Anmäl
Peter Ingestad, 2009-02-28, 14:13
Det borde ju inte vara så svårt att kolla upp om det finns en Arash Hakimnia på Yelah, Peter.. eller har vi missat något som bara du vet och ingen annan gör..?
Permalänk | Anmäl
Punkten, 2009-02-28, 14:12
Detta Israel-hat är kusligt. Men vänstern behöver syndabockar för sina adrenalinkickar. De flesta som dog under de s.k. intifadorna var palestinier själva som torterades och mördades av sina egna för att de ville leva i fred med israelerna. Börjar vi skönja konturerna av vår egen svenska "Baader-Meinhof" nu? Tänk att vänsterextremisterna, som ju stöder det mångkulturella samhället (vilket jag och de flesta andra också gör) har så svårt med denna stackars judiska landremsa i detta hav av islamiska-arabiska stater. Jag intensifierar mina inköp av israeliska grapefrukter.
Permalänk | Anmäl
H., 2009-02-28, 14:15
Kul att se att internet får vettigt folk att nätverka också. Även kul att invandrare säger ifrån. Det är en helt nödvändig förutsättning (tillsammans med andra insatser) att invandrare hjälper till mot extremism och sociala problem. Invandrade svenskar som helt enkelt säger "lägg av" till extremister har nog mer effekt än "förstående ursprungssvenskar". Ett annat exempel är Farsor på stan, det har en ännu bättre verkan i områden med patriarkala traditioner än i "klassiskt svenska förorter", potentialen här är enorm.
Permalänk | Anmäl
Jake, 2009-02-28, 14:39
Tack för länkarna till israeliska varor. Jag ska genast se till att jag och mina vänner solidaritetsköper dessa. Hur är det med ryska och kinesiska varor? Folket i Tjetjenien kanske inte är värt Israel-hatarnas omsorg? Och varor från arabstaterna? Ska vi sluta köpa dessa för att vi nu vet att mellan 800.000 och en miljon judar fördrevs därifrån efter 1947?
Permalänk | Anmäl
H., 2009-02-28, 14:46
Varför publiceras artikeln under "Terrordåden i Södertälje"?
Av allt att döma så är detta ett fruktansvärt fult knep av Newsmill. Jag tycker att det är uppenbart att killen INTE uttalar sig om de fruktansvärda bränderna i Södertälje, än mindre visar stöd för dem.
Den "globala intifada" han pratar om har knappast någonting att göra med Södertälje, han pratar ju uppenbarligen om bojkottskampanjerna mot israeliska varor, inte brandattentat mot matvarubutiker.
Det skulle inte heller förvåna mig om Newsmill fick in den här artikeln för ett bra tag sedan, men väljer att publicera den nu just eftersom man då kan koppla den till Södertälje och få det till att den här killen skulle uttrycka stöd för det som hänt där.
Permalänk | Anmäl
Alex, 2009-02-28, 14:55
Jag tackar också kommer genast handla dessa varor. Btw Peter jag hoppas du inte sitter på en Intel core 2 duo processor för den är baserad på en processor utvecklad i Israel så ni borde lägga till den i listan också. Här är en massa annat Israelerna utvecklat :
http://www.youtube.com/watch?v=XLZKqxacr68
Permalänk | Anmäl
Punkten, 2009-02-28, 14:55
Om det är något som den senaste tidens antisemitiska tendenser och kriget i Gaza har gjort så är det att mitt stöd till Israel har ökat. Jag stödköper israeliska varor och försöker med alla medel tala och skriva för Israels sak. Det positiva med den nya sanningsenliga vänstern är att de kommer ut som de extremister och antisemiter de är och som vi misstänkt men inte kunnat bevisa. Detta gör allting mycket enklare och de som idag hyllar Hamas och Hizballah kommer stå med rumpan bar liksom de som hyllade Mao och Pol Pot. Men det kommer inte dröja 30 år denna gången.
De som hela tiden pratat för en tvåstatslösning men i hemlighet stött en enstatslösning med islamisk diktatur är avslöjade och kan därmed inte med hedern i behåll vara en del av diskussionen. Vi andra som stödjer en tvåstatslösning med ett demokratiskt Palestina vid sidan av Israel kan fortfarande vara med i leken.
Snacket om att Global Intifada skulle vara några vinnare verkar vara en haschpsykotisk hallucination.
Permalänk | Anmäl
Ulf Gustavsson, 2009-02-28, 15:01
Vad är det för fel med vänstern i Sverige i synnerhet och deras förakt för staten Israel och dess existens särskilt? En närmast total brist på nyanser i debatten och ett totalitärt hyllande av terrororganisationer som Hamas och Hizbollah sker dagligen från i stort samtliga medier i Sverige. Det föder en antisemitism som frodas och gror och växer sig starkare för var dag. Hur kan de Hamaskramande journalisterna och medierna i Sverige känna sig bekväma med den fundamentalism som växer i deras fotspår?
Permalänk | Anmäl
Björn, 2009-02-28, 15:24
Nej, den 'globala intifadan' som den manifesteras av revolutionsfixerade medel- och överklassungdomar och invandrade araber i Sverige kommer aldrig att lyckas helt enkelt för att de värderingar som den står för inte är gångbara i en fri demokratisk värld.
Det hat mot frihet, lika värde, yttrandefrihet och demokrati tillsammans med den rasism och antisemitism som är den extrema vänsterns signum är helt enkelt för främmande för alla sunt tänkande människor.
Därför kommer den 'globala intifadan' att bli ytterligare en parentes i historien och hamna på historiens skräphög tillsammans med socialismen, kommunismen, fascismen, nationalsocialismen och islamismen. Förhoppningsvis kommer den inte att ha en lika hög 'butcher's bill' som de andra.
Den enda fungerande lösningen på Israel-'Palestina'-konflikten är en tvåstatslösning med ett demokratiskt Israel levande sida vid sida med ett demokratiskt 'Palestina'. Israel är redan demokratiskt. 'Palestina' kommer aldrig dit så länge Hamas mfl ickedemokratiska och rasistiska organisationer finns.
Jag personligen köper aldrig varor från muslimska länder och köper gärna israeliska varor.
Permalänk | Anmäl
Erik XV, 2009-02-28, 15:27
"...folk massprotesterar från Jakarta till Washington".
"...folk strömmar ut i Turkiet och protesterar".
Frågan: i de länderna varifrån folk flyr till Sverige pga. det ena och det andra PROTESTERAR man. Ett demokratiskt och TILLÅTET sätt att visa sitt missnöje mot problemet. Här i Sverige där såna invandrare kommer och bor gratis BRÄNNER man NÄR och SÄTTER ELD på våra mataffärer för att visa sitt missnöje mot problemet, dvs. USA:s och Israels varor.
Vilket korkat sätt att massprotesteraför att "komma närmare målet". Som bara bevisar att Global intifada är ingen vänstervriden rörelse utan en militant islamistisk organisation.
Kan intifadan tänka sig och flytta till Palestinien och visa sitt missnöje (krossa ockupationen) genom att gå in i Israel och sätta eld på deras mataffärer?
Såna terroristiska handlingar bara vänder folkets vrede mot extrema grupperingar och stärker SD:s popularitet bland människorna här.
Jobbar man på Yelah då borde men veta det. Och veta och kunna bättre och mer.
Permalänk | Anmäl
blues, 2009-02-28, 16:18
150 kommentarer Logga in för att kommentera
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.
Tack för din artikel Arash! Jag hoppas att du har en blogg eller liknande för du har en pass underhållande (lite skrämmande) och tragisk världsbild att jag måste läsa flera av dina artiklar/blogginlägg.
Att hylla Hamas är att hylla terrorism. Har du någon som helst aning vad de gör mot befolkningen? Jag som har arbetat med ett franskt välgörenhetsorganisation och har varit där har sett vad de är för typer. De beslagtar gratismediciner och säljer det till det egna befolkningen. Det räcker med ett ryckte om att en samarbetar med Fatah eller Israel för att någon ska bli piskad eller i värsta fall dödad.
Jag talar även arabiska och har tillgång till deras tv kanal. Vet du vad det är de säger till den palestinska befolkningen? De nämner knappast något om ockupationen utan endast om att de ska dödas på ett eller annat sätt. Det är inte bara på barnkanalerna som har spritt sig på youtube utan "seriösa" debattprogram där sakkunniga framför deras hatpropaganda.
Notera att jag knappast är för Israels politik mot den palestinska befolkningen men jag föreslår att ni ser vad Shimon Peres gjorde till Erdogan innan Erdogan (din sk hjälte") inte hade svar och tjurade iväg från mötet i Davos:
http://www.youtube.com/watch?v=EocIuBmEcd4
http://www.youtube.com/watch?v=mHrK389PNC4
http://www.youtube.com/watch?v=zAqJ7EU4QgI
Jag pallar inte skriva mer för era indokrinerade syn kommer tyvärr aldrig att ändras. Jag hoppas dock att den svenska befolkningen börjar öppna sina ögon och ser helheten innan stenen är kastad mot glashuset.
Tack för mig
Tyvärr kommer händelser som den i Södertälje bara att öka stödet för Israel. Jag är ingen Israelvän anser att bildandet av staten israel med västvärdens stöd är det största misstag som skett. Men nedbränning av matbutiker och hot mot idrotsevangemang är fel. Jag anser att idrot pch politik inte hör ihop.
Jomenvisst, susanna svensson! Du har så rätt, så rätt.
Så får alliansen in in fullträff på de rödgröna. - Det är verkligen skojigt att se hur Newsmill fungerar genom växelverkan mellan ungefär samtidigt uppträdande artiklar. Jfr den här med trion Sabuni/Baylan/Pekgul-Hägg & det blir Knockout. Dagens Kvinna = Nyamko Sabuni. Välförtjänt applåd!
.
Alliansen vinner nästa riksdagsval.
.
Ja, och på israeliska ambassaden gnuggar man ju labbarna förtjusta. Hakimnia är möjligen israelisk agent, faktiskt inte alls osannolikt. Säga vad man vill om sionisterna, men dumma är de inte, jag är förstås emot dem, men jag kan inte tycka illa om dem. Jag diggar Kompetens, nämligen. "Spänningens strategi" sa någon någonstans. Jovisst. Och det fungerar ju.
Innan du belåtet proklamerar intifadan som en global företeelse kanske du ska komma ihåg att större delen av världsbefolkningen skiter i vilket. Araber är bevisligen bättre på att förtrycka araber än vad israelerna är. Jag står med den civiliserade demokratin och stödköper alltid israeliska produkter.
Denna hyllningsartikel till våldsdåd (inte enbart i Södertälje) är en kvlificerad idiotförklaring av författaren själv. Det fria ordet måste till varje pris försvaras, och ur den synvinkeln är artikeln viktig. Innehållet däremot är horribelt, närmast på gränsen till sinnessjukt. En Global Intifada kommer aldrig, aldrig,aldrig att lyckas, får inte lyckas. Syftet är att påtvinga fria människor en regim, religion och levnadsätt som hör hemma i medelålderns mörkaste källarvalv, och måste bekämpas med alla till buds stående medel. Utövare av denna terror skall fråntas alla svenska rättigheter och utövarna skall förvisas från riket på livstid. Man kan föreställa sig brukandet av militära medel för att uppnå en sådan utrensning.
Arash, du är tydligen från Iran, flydde inte dina föräldrar från Iran? Du är förmodligen alldeles för ung, oerfaren och sett för lite av världen för att kunna ha så starka åsikter som du för fram i din artikel. Du förstår inte komplexiteten i konflikten mellan Israel och Palestinier. Grupper som Hamas och Hisbollah, livnär sig på Israels ockupation. Dessa grupper vill inte få ett slut på ocklupationen, för de är det här en livsstil, ett sätt att regera, skaffa sig makt och leva i lyx själva (med pengar från Iran) medan vanlig folk i t ex Gaza dör. Om du nu råkar vara medveten om allt detta och skriver ändå sånt skitsnack om vänster...bla bla och kamp mot väst osv, borde du packa dina saker och flytta tillbaka till Iran som i så fall är en perfekt värld för dig. Du får där leva med vänstervridna israelhatande hizbollahmillis och mullor.
Att Arash Hakimnia skulle var israelisk agent ser jag inte som troligt, vi kan plockar fram Ockhams rakkniv. Däremot förstår jag hur du tänker, jag kan kalla mig USA-vän, det var svårt att vara det när Bush och Cheney styrde och om människor som Hakimnia ska företräda Palestinavännerna, då kan det inte vara lätt att vara Palestinavän. (Dålig indelning föresten, ”Palestinavänner”, ”Israelvänner”, vi kan hoppas att det finns människor som har kapacitet att vara vänligt inställd mot båda folken)
.....och hur många miljarder människor har inte strömmat ut på gatorna.....
Den globala intifadan har sitt existensberättigande. Naturligtvis krävs en global reaktion för att få slut på eländet i Israel/Palestina-frågan. Hamas har under åren genom sina symboliska raketattacker tänt sin strålkastare i området för att omvärlden ska reagera, men det politiska spelet i USA har satt käppar i hjulen för en lösning. Om nu reaktionen i omvärlden kan tända strålkastare mot Gasa, utan det våld mot oskyldiga som Hamas använder i samma syfte, är det positivt. Det behöver man väl inte vara vänstersympatisör för att tycka? Eller ska vi lägga käppar i hjulen för fred genom att diskutera vårt i sammanhanget petitesslika inrikesval mellan höger och vänster? Låt oss enas istället, de flesta av oss ogillar israelernas ockupation. Låt oss ta vårt ansvar, och pressa USA till ett mer givande medling. I den här frågan bör man vara pragmatisk.
Tack för din artikel Arash.
Att påtala att du är vänster radikal är helt onödigt, det tar inte många rader att förstå. Några textstycken med protestexempel mot Israel visar hur viktigt det är att "folket" är med på noterna. Att generalisera Israels befolkning men samtidigt hålla fram dem själva som besvikna och arga visar hur villig du är att plocka ihop retorik hur som helst så länge det stödjer din vänster-kamp. När du hyllar Hamas som folklig, detta av Iran skapade terrornätverk som vill ha en Irans inspirerad islamistisk fasciststat där hela folket kan lida lika - i bästa anda med vänstertänket, visar detta din destruktiva livssyn. Och att jämföra Sydafrikas apartheid med Israel visar hur dåligt påläst du är för dessa former av uttalanden. Men inte minst, åter igen, hur villig du är att offra all intellektuell ärlighet för att stödja den slutsatts som automatiskt och i färdig förpackning spottas ut av vänsterideologin. En ideologi, som jag sagt tidigare, är likvärdig med psykoanalysen som förklaringsmodell.
Mvh
Vi som är invandrare i Sverige måste ta avstånd från all form av terror. Personligen skulle jag hellre gå med i sverigedemokraterna än att stödja den här typen av sinnessjuka terroraktioner i Sverige. Och då har jag gått VÄLDIGT långt i mitt avståndstagande eftersom jag avskyr sverigdemokraterna.
Arash: Du står ensam i ditt stöd för terrorn. Vi övriga invandrare i Sverige kommer att ge sådana som dig ett "living hell" den dagen terroraktioner utförs i Sverige. För det absolut värsta som kan drabba oss skötsamma invandrare är terroraktioner på svensk mark. Här i detta demokratiska land som vi älskar.
Skäms på dig, Arash!
Breakdown of deaths by specific groups
Groups Number killed Percentage of total deaths
Children 848 22%
Females 163 4%
Medical personnel 26 0.7%
Journalists 11 0.34%
Det ovanstående är statistik hämtad från Palestinian Center for Human Rights hemsida och visar antalet döda för vissa grupper i Al Aqsa Intifadan. http://www.pchrgaza.org/alaqsaintifada.html
Som synes är det 848 barn som dött. Det är tre ggr fler än de Hamas soldater som dog under det senaste Mellanösternkriget.
Där de flesta av Hamas` ledare satte sig i säkerhet före eller under kriget. De evakuerade sig till Syrien och Libanon. Gaza lämnade de åt sitt öde. Om Hamas varit sin egen befolknings vän hade de, på alla tänkbara platser, byggt skyddsrum för Gazas barn. Istället lade Hamas vapendepåer i skolor, i befolkningscentra osv. Tunnlar var byggda för vapensmuggling men inte för att skydda barn. Allt för att propagandasegrar ska vinnas.
Hamas ser ju till de egna barnen dödas för att vinna sympatier.
HUR KAN NÅGON ÖVERHUVUDTAGET STÖDJA EN REGIM SOM BEHANDLAR SINA BARN PÅ DETTA SÄTT?
EFTERLYSNING !
Vart tog David Jacobsson vägen ?
Har du gått under jorden igen ?
Jag föreslår att du lägger all din energi på denne Arash, som tydligen är en Jihadist Taliban-Babian i din strykklass !
Istället för att hacka på mina inlägg här på Newsmill, så kanske du skulle ägna dig åt någon som är i paritet med dina egna åsikter (fast diametralt motsatt)
Jag är personligen övertygad om att Palestinierna skulle klara sig långt BÄTTRE utan dylika så kallade "vänner".
(Kuriosa: När jag först såg bilden på Arash ovan, så trodde jag under en bråkdels sekund att det var en ungdomsbild på Ayatollah Rafsanjani !!! - men tydligen inte)
Mm... hej.
När jag var 17 eller hur gammal du är nu så var jag också arg på världen och dess orättvisor. Problemet är bara att den terrorism du och din grupp försöker motarbeta har ni nu själva tillämpat på era metoder. Ni har sänkt er på deras nivå. Att tillämpa terroristmetoder kommer aldrig att innebära något annat än att ingen någonsin kommer att ha respekt för er samtidigt som debatten och den konflikt ni försöker "belysa" kommer att bli mer infekterad. Men det finns ingen poäng med detta inlägg egentligen. Ni är ju redan övertygade om att ni har rätt och inget kommer att kunna få er att tänka om i ert fanatiska sätt. Att bränna och spränga "folkets" matbutiker är ett jättebra sätt att "få folket med sig", förresten.
En profetia: Det kommer aldrig att bli en tvåstatslösning därför att Israel är lovad detta land även det ockuperade av GUD, dessutom är Israel omringat av fiender vilket innebär att detta putte land inte kan från träda sig ytterligare land.
Lösningen är ett land med två folk - ett Israel där Judar och palestinier bor tillsammansn någon annan lösning finns inte.
Artikelförfattatren skriver:
"I London, i Oslo, i Rom, i Berlin, i Washington, har massprotester hållits.
Även här hemma i Sverige har vi sett massiva protester mot massakern och ockupationen. I Stockholm samlades 12 000 människor i en av de största svenska protesterna mot ockupationen av Palestina någonsin. "
och
"Många svenskar har slutat köpa israeliska varor i matbutikerna"
Det vore riktigare att skriva utvandrade araber bakom dessa aktioner. Till viss del en följd av USA: och EU:s politik som på olika sätt gör att dessa människor inte kan eller vill bo i sina skitländer.
Det underbara med Sverige är att alla för tycka som du vill och även om jag inte tycker som du Arash så är jag villig att slåss för att du skall få säga saker som jag f ö tycker är nonses. Sverige som är ett av de mest toleranta länderna i världen skall enligt dig inte längre vara tolerant. Vissa åsikter skall tydligen få stå över andras och lagen också för den delen.
Först ett mycket stort tack till Isaks inlägg. Sanningen är så mycket mer värdefullare än lögnen.
Lösningen till att bli av med ockupationen med dess förtryck Arash, är INTE att försöka utplåna staten Israel (vilket är ert huvudsakliga mål) utan att utplåna terrororganisationen Hamas. Om Hamas försvinner försvinner också ockupationen.
För ett antal år sedan genomförde man ett demokratiskt val i Gaza där det palestinska folket valde att låta terrororganisationen Hamas styra över sitt land. Detta val visade faktiskt att de var mer intresserade av våldets väg istället för fredens väg.
Du använde dig av orden "massakern i Gaza". Om du bara anstränger dig kan du faktiskt se en rättvisa med kriget i Gaza. Det finns en lag i universum som man skulle kunna kalla "lagen om sådd och skörd". Ändå sedan Israel överlämnade Gaza till palestinierna år 2005 har tusentals!!! raketer avfyrats från Gaza in i Israel. Med andra ord "sådde" man raketer i massor in i Israel. Det som hände med kriget i Gaza var att man nu fick "skörda" massor av raketer tillbaka från Israel. De enda jag tycker synd om i detta krig var alla de barn som dog, samt de palestinier som inte röstade på Hamas i det tidigare demokratiska valet.
När Israel i augusti 2005 överlämnade Gaza till det palestinska folket gavs dessa valet att bygga upp sitt nya land eller att satsa på våld. Idag kan vi se vilket felaktigt val de gjorde. Hade de satsat på traktorer istället för raketer hade Gaza förmodligen varit ett blomstrande land idag. Men eftersom de valde våldets väg har Gaza istället blivit skövlat. Än en gång; vad man sår får man skörda.
Glenn
Nu hoppar jag av vänstern. Jag har varit aktiv inom vänsterrörelser sedan 1973, jag har varit verksam i utlandet och sett saker som dessa dagisnazister bara kan drömma om. När dessa antiintellektuella våldsdårar från medelklassen i välfärdssverige som inte vet ett djävla skit om vad det innebär att kämpa på riktigt, kastar den internationella frihetskampen i skiten konstaterar jag att vänstern infiltrerats. Nyorienteringen mot våldspornografi, religiös fundamentalism och nationalsocialism äcklar mig i grunden. Det här är inte en rörelse som kämpar för förtryckta längre - utan för samma principer som SA. Snart bränner ni synagogor, därefter judar.
Missbruket av begreppet Intifada visar vilken liten respekt dessa skämtare visar islam.
Jag är ingen expert på palestina frågan men det känns som om det finns ett intresse av flera arabstaters regimer att behålla ett förtryckt palestinskt folk och underblåsa konflikten. Så länge Gaza remsan är ockuperad och så länge TV kan visa bilder på konfliktdrabbade barn i Gaza så får dessa regimer (främst Iran och Syrien) något att visa upp för sin egen befolkning och som rättfärdigare demoniseringen av USA och Israel. Det är med omsorg om den egna maktpositionen man förser Hamas med raketer inte av omsorg för den palestinska befolkningen.
Så har då NyD spådomar besannats: vi (eller ska jag mer korrekt benämna dem våra politiker) har uppmuntrat en sådan okontrollerad invandring till Sverige att vi nu har importerat de problem de ursprungliga flyktingarna flydde från. Har vi i slutändan verklgen gjort någon någon tjänst? Är svenskarna nöjda med utvecklingen? Och när kommer NyD få offentlig "credit" för sin träffsäkra siarförmåga?
Jag har alltid varit vänligt inställd till människor från andra länder och haft en positiv attityd till invandringen. Men, jag har haft fel. Man måste öppna ögonen och inse att invandringen för med sig _både_ goda och dåliga ting.
Den höga kriminaliteten i exempelvis Malmö har en tydlig koppling till invandringen. Kriminella MC gäng består huvudsakligen av invandrare och deras meritlista av mord, skottlossning, bomber etc är lång. "Mindre" brott som rån och misshandel är mycket vanligare i Malmö än om man tar tåget över till Köpenhamn. Varje år bränns skolor ner för mångmiljonbelopp. Och anlagda bränder och stenkastning mot polis och brandkår förekommer enbart i invandrartäta kvarter. Samma trend kan man se i både Göteborg och Stockholm.
Sverige måste öppna ögonen och börja skilja på äpplen och päron. Vi måste ställa tydliga krav vad som samhället accepterar. _Ingen_ har hittills fällts för kravallerna i Rosengård vilket sänder tydliga signaler att det är ok att kasta sten och brandbomber mot polis och brandkår.
Global Intifada är ett problem Sverige har importerat från mellanöstern. Vore det inte bättre ifall vi skickade tillbaka dessa bråkstakar? Det finns så många andra människor som skulle vilja komma till Sverige, som är villiga att integrera sig, jobba och leva i lugn och ro.
Arash,
Tack för din artikel. Hoppas du stannar kvar och svarar på kommmentarerna och inte flyr tråden som de flesta skribenter här. Du är modig! :)
.
På vilket sätt är det bra för dina ändamål att Global Intifada bränner ner 3 mataffärer till grunden i ett land som gärna tar emot flyktingar, hjälper dem med bostad och värnar om deras mänskliga rättigheter på ett sätt som de flyende aldrig har sett tidigare?
Intressant att artikelförfattaren stödjer Hamas eftersom de hänger och korsfäster folk som misstänks vara ickemuslimer eller samarbetar med Israel. Även om ANC gjorde en del fel så tycker jag inte de ska likställas med Hamas.
Global Intifada är lite roliga, de förstår inte att de vänder folkopinionen mot dem själva. När de bränner ner butiker eller står på demonstrationer och skanderar "Heil Hitler, döda judarna, krossa Israel" så värjer sig vanliga människor emot dem.
Folk vill ha en förändring och slut med daltandet av dessa antidemokrater. Någon förändring hittar man inte hos Alliansen eller Kartellen.
Utan hos Sverigedemokraterna.
Hör upp alla!
Först och främst till alla gamla, inbitna och blinda Israelvänner:
Israels ockupation av Palestina är olaglig i allra högsta grad, av den enkla anledningen att de begår folkmord och deras stat bygger på en falsk grund. Att FN beslutar att stycka upp Palestina till israelernas fördel och låta araberna ta smällen för vad Hitler gjorde, är patetiskt och ett allmänt MEDELTIDA BETEENDE!
Sen till lite fakta, och observera att INGEN oskyldig människas liv är värt att gå till spillo, men vi kan väl knappast kalla israeliska soldater för oskyldiga, eller hur?
Omkomna i denna Intifada är mestadels palestinska kvinnor och barn och de flesta av alla omkomna på den palestinska sidan är civila. Kollar vi samtidigt på den israeliska sidan så är det nästan uteslutande militärer som har dödats.
På en död israelisk soldat går det ca 10st döda CIVILA palestinier.
Den som kallar detta för självförsvar snackar i nattmössan och är en bitter stackare.
Jag ska samtidigt dra ett scenario som kanske får vissa att vakna upp och dra av sig sin nattmössa.
Vi säger nu att Sverige blir mål för FN:s idiotiska beslut och helt plötsligt så öppnas våra gränser och det strömmar in miljoner med folk från andra länder. Dessa bygger en stat i vårt land och vi sätter oss emot detta på alla sätt och vis. Tänk nu att denna nya stat sätter in militära medel mot oss och trycker oss tillbaka, med pengar från ett av världens rikaste länder. Vi sätts i "karantän" och får leva under ständigt och hot, förtryck och allmänt hemska förhållanden.
Vad skulle du göra då? Skulle du sitta och hålla din mun stängd och låta allt fortgå ELLER skulle du kanske ta till vapen och strida för dina MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER?!
Med dessa ord lämnar jag denna PATETISKA diskussion för det är inte rätt att bränna ner matvaruaffärer lika lite som det är rätt att förtrycka oss muslimer. Den som försvarar folkmord är lika vilsen som den som anser att mordbränder är OK. Hur som helst så har palestinier rätten till att försvara sig och sina rättigheter med ALLA stående medel mot dem som förtrycker dem!
Sen en sak till, Hizbollah är ingen terrororganisation, det är tack vare dessa som Israel misslyckats, inte en gång utan TVÅ gånger, med en invasion av Libanon. Så att smutskasta dessa FRIHETSKÄMPAR och deras MOD för att VÅGA slåss för rättvisa, visar bara på att personen i fråga antingen är en feg liten stackare själv ELLER inte har några som helst faktakunskaper.
Tack för mig.
Är det så svårt att förstå att genom hot och våld så motverkar man direkt sina syften och idiotförklarar sig själv? Hur kan man tro att folk kommer att köpa argumenten på detta sätt? Tvärtom vinner tyvärr högern och Israel på vänsterextremisterna. Visst, jag förstår att ni är unga och vill reagera. Men tänk lite taktiskt om ni verkligen vill få fram ert budskap. Tänk smart!
Att kalla situationen i Gaza / Palestina för folkmordsliknande tycker jag är mycket olämpligt. Folkmord är en mycket speciell och helt extrem situation och detta begrepp får ej urvattnas!
Man kan ha många åsikter om det som sker i Mellanöstern men den kan på inget sätt jämföras med folkmord.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser din artikel. till slut blev jag bara arg, men ska försöka skriva ett sakligt svar. Visst stödjer jag palestinas sak, och visst försöker jag bojkotta israeliska och i viss mån amerikanska så gott jag kan ...men att glorifiera mordbrand och hylla de idioter som eldar i södertälje, det går för långt. Tycker inte heller att du ska kalla dig för "student" ..eftersom det förutsätter att man har lite övergripande koll på läget både lokalt och internationellt, men du verkar mer fokusera på bara en liten bit av helheten. Jag fattar inte heller varför du förutsätter att bränderna i Södertälje har med vänsterextremism att göra, det kan lika gärna vara en högergrupp lr vad som är ännu mer sannolikt att kriminella organisationer vill in i livsmedelsbranschen ..det har de försökt med länge här i Södertälje. men det har du förstås ingen aning om när du på ett hånleende foto försöker rida på våran olycka.. vet du hur många som är arbetslösa nu?, vet du hur många gamla och sjuka som inte har någonstans att handla längre? vet du hur det känns för en företagare att få hela sitt livsverk förstört?, vet du hur mycket detta har gynnat högerorganisationer i Södertälje?, vet du hur svårt invandrarna har det här efter att så gott som samtliga nu stämplas som pyromaner/terrorister? Det kan du förstås inte veta, men snälla du, låt bli att sympatisera med och glorifiera grovt kriminella och sjuka människor... Rekommenderar dig att studera lite mer av Gandhi i fortsättningen, han kunde verkligen nå resultat ...utan våld
Kul att ni tokvänster inte tar avstånd från detta utan förnekar och hittar på konspirationsteorier bara för att extremaktivister från vänstern troligen ligger bakom. Snacka om sektbeteende... Sök hjälp.
Är det något som är fel ?
Om man överhuvudtaget kan säga att det finns vanliga människor så är jag är en rätt vanlig människa här i Sverige med en genuint svensk bakgrund, en blandning av svensk borgar- och svensk arbetarklass skulle man nog kunna säga. Vilka känslor uppväcker Global intifada hos mig?
.
Jag millade helt spontant på rött, dvs. min grundläggande känsla är arg.
.
Varför blir jag arg? Därför att Global intifada vill påtvinga sin vilja på mig och alla andra med fula metoder. De bryr sig inte om vad andra tycker. De vill att alla skall tycka som dem annars så använder de stenkastning, mordbrand etc. Men detta är inte vad vi har kommit överens om här i Sverige om vilka metoder man får använda för att propagera för sina åsikter.
.
Min spontana ilska kom dessutom att rikta sig mot palestinierna. Detta beror på att känslor inte är rationella och att ordet intifada förknippas med palestinier. Jag har kontrollerat min ilska och inser naturligtvis att man inte kan beskylla palestinierna som grupp för vad Global intifada hittar på. Men denna spontana känsloyttring visar att de som varnar för att Global intifada är en fara för palestinierna kan ha rätt.
.
Ja. Det är helt enkelt krig det är frågan om.
Israel har nu åter sitt lila land, sedan 1948 och denna gång tänker de behålla det och inte knuffas ut ur det igen som sket tidigare.
Detta gillas inte av omgivande länders Araber som ändå har oändlig markyta till sitt förfogande att kunna härbärgera hela folk på.
Araber har minst 15 länder med en yta större än Europas att bo på medan Judarna har ett land med en yta som Smålands att bo på.
Araberna har i flera krig sedan 1948 försökt kriga ut Judarna i havet men misslyckats när de ser att det inte går har de nu blivit splittrade i en förhandlingsdel i PLO och en terrordel i Hammas som provocerar Israel med ständiga raket angrepp.
Dessa angrepp gör att Israel ligger i ständigt krigstillstånd vilket givetvis är jobbigt och inget ett land vill göra.
Hammas är en terroriströrelse som ingen nation bör ha kontakt med.
Till Lucian, nej, israelisk agent kanske hon inte är rent bokstavligt, men jag håller det inte alls för uteslutet, för just så infernaliskt slugt och dubbelbottnat arbetar de hemliga agenturerna, och infiltration är det huvudsakliga vapnet, inte minst praktiserat av de på området välförfarna ryssarna, och att israelerna skulle vara mindre giftiga kan vi lught utesluta. Artikelns kontraproduktiva verkan är nämligen uppenbar för varje människa som överhuvudtaget är kapabel til tänkande, vilket förvisso undantar vår garanterat infödda, svensketniskt rena tokvänster modell "syndikalister" och "autonoma" och övriga slag av dåligt välorganiserade extrempuckon. Micke Nilsson får mig att skratta: här konspireras minsan hejvilt, men på ett sätt alldeles motsatt det Micke föreställer sig, och det fungerar ju, se bara ovan hur stackars Johan J lät sig luras! Jag har talat med oräkneliga invandrare från framför allt muslimska länder, och jag försäkrar att deras hat mot vettvillingar(?) av Hakimnias typ är precis lika starkt som deras hat mot Israel, och av SAMMA SKÄL,för de erfar nämligen dagligen hur de SJÄLVA drabbas som resultat, fast då rör det sig förstås om välintegrerade, arbetande invandrare, och det kan tänkas att den här verksamheten har en grund i ren huliganism inom stora mariginaliserade och desperata grupper befolkandes banlieuer som Gårdsten, Rosengård och Ronna vi har dragit har dragit på oss genom decennier av fullkomligt vettlös massinvandringspolitik signerad Storfinans & Rödgrön Röra, och vilket förstucket underblåses av allsköns mäktiga Aktörer i Fördoldhet - var så säkra! Utfallet är hursomhelst solklart: superb propagandaseger för Storfinans, Sionism, Rasism & Främlingsfientlighet. - Nå, vad om denna Hakimnia konkret?
.
"Arash Hakimnia sitter i redaktionen för Yelah, är student och har tidigare varit medlem i palestinagrupperna."
.
Jahaja. Den som vet närmare får gärna höra av sig här på Newsmill. Det skulle inte alls förvåna mig om Hakimnia nu vid närmare efterforskning visar sig - spårlöst försvunnen & putsväck. - "Vänsteraktivist", har man hört!! Hakimnia är 110% extremhöger - OBJEKTIVT, och så var det med den saken: AGENT PROVOCATEUR. "Globala intifadan" tjänar Israel, och det VET Israel, vars ledare, jag lovar, har betydligt mera IQ än Mona Sahlin.
Ja, och så en sak till. Allt hänger samman. Sverige måst eskyddas mot sånt här natiurligtvis, och här såg vi dödsstöten mot FRA-motståndet. Även statsministern gnuggar tassarna; han är inte heller dum, i motsats till en viss... amatris. Alliansen vinner valet 2010.
Vad är skillnaden mellan vänster- och högerextremism? Ingen alls! Båda tar på sig rätten att berätta för människor hur de ska tänka.
Det enda vi behöver veta är att vi ska räddas från något. Vad det är vi ska räddas ifrån behöver vi som sagt inte veta.
Båda sidor är ett jävla patrask!
Jag tycker att det här med folkmordsidéer som kommer upp i debatten om mellanöstern är oroande.
.
Jag har nyligen läst boken ”Hur man botar en fanatiker” av Amos Oz. Denne beskriver att det finns enkla människor i Israel som faktiskt framför folkmordsliknande åsikter riktade mot palestinier vilket han visar genom att återge samtal som han haft med sådan människor; detta är en av de sorters fanatiker som han vill bota.
.
Jag har också läst Hamas stadga från år 1988:
http://www.thejerusalemfund.org/www.thejerusalemfund.org/carryover/docum...
.
Jag uppfattar det som att man i detta dokument klart flirtar med folkmordsliknande tankar. Hur skall man annars tolka det som exempelvis står i slutet av ”Article Seven: The Universality of Hamas”. Där excellerar man i citat som går ut på massdödande av judar.
För övrgt är ett annat intryck som jag får av Hamas stadga att Hamas inte alls är emot imperialism. Det är snarare fråga om att man vill ersätta en form av imperialism med en annan.
.
Tokvänster var det. Lite kuriosum här alltså. Vad säger nu trotskistorganet Proletären? Kommentar förväntas. Tillsvidare har vi:
.
http://www.proletaren.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1715&...
.
http://www.proletaren.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1772&...
.
Josef Stalin tänkte trögt, men rätt. Han hade likviderat dssa fårskallar.
Det borde ju inte vara så svårt att kolla upp om det finns en Arash Hakimnia på Yelah, Peter.. eller har vi missat något som bara du vet och ingen annan gör..?
Detta Israel-hat är kusligt. Men vänstern behöver syndabockar för sina adrenalinkickar. De flesta som dog under de s.k. intifadorna var palestinier själva som torterades och mördades av sina egna för att de ville leva i fred med israelerna. Börjar vi skönja konturerna av vår egen svenska "Baader-Meinhof" nu? Tänk att vänsterextremisterna, som ju stöder det mångkulturella samhället (vilket jag och de flesta andra också gör) har så svårt med denna stackars judiska landremsa i detta hav av islamiska-arabiska stater. Jag intensifierar mina inköp av israeliska grapefrukter.
Kul att se att internet får vettigt folk att nätverka också. Även kul att invandrare säger ifrån. Det är en helt nödvändig förutsättning (tillsammans med andra insatser) att invandrare hjälper till mot extremism och sociala problem. Invandrade svenskar som helt enkelt säger "lägg av" till extremister har nog mer effekt än "förstående ursprungssvenskar". Ett annat exempel är Farsor på stan, det har en ännu bättre verkan i områden med patriarkala traditioner än i "klassiskt svenska förorter", potentialen här är enorm.
Tack för länkarna till israeliska varor. Jag ska genast se till att jag och mina vänner solidaritetsköper dessa. Hur är det med ryska och kinesiska varor? Folket i Tjetjenien kanske inte är värt Israel-hatarnas omsorg? Och varor från arabstaterna? Ska vi sluta köpa dessa för att vi nu vet att mellan 800.000 och en miljon judar fördrevs därifrån efter 1947?
Varför publiceras artikeln under "Terrordåden i Södertälje"?
Av allt att döma så är detta ett fruktansvärt fult knep av Newsmill. Jag tycker att det är uppenbart att killen INTE uttalar sig om de fruktansvärda bränderna i Södertälje, än mindre visar stöd för dem.
Den "globala intifada" han pratar om har knappast någonting att göra med Södertälje, han pratar ju uppenbarligen om bojkottskampanjerna mot israeliska varor, inte brandattentat mot matvarubutiker.
Det skulle inte heller förvåna mig om Newsmill fick in den här artikeln för ett bra tag sedan, men väljer att publicera den nu just eftersom man då kan koppla den till Södertälje och få det till att den här killen skulle uttrycka stöd för det som hänt där.
Jag tackar också kommer genast handla dessa varor. Btw Peter jag hoppas du inte sitter på en Intel core 2 duo processor för den är baserad på en processor utvecklad i Israel så ni borde lägga till den i listan också. Här är en massa annat Israelerna utvecklat :
http://www.youtube.com/watch?v=XLZKqxacr68
Om det är något som den senaste tidens antisemitiska tendenser och kriget i Gaza har gjort så är det att mitt stöd till Israel har ökat. Jag stödköper israeliska varor och försöker med alla medel tala och skriva för Israels sak. Det positiva med den nya sanningsenliga vänstern är att de kommer ut som de extremister och antisemiter de är och som vi misstänkt men inte kunnat bevisa. Detta gör allting mycket enklare och de som idag hyllar Hamas och Hizballah kommer stå med rumpan bar liksom de som hyllade Mao och Pol Pot. Men det kommer inte dröja 30 år denna gången.
De som hela tiden pratat för en tvåstatslösning men i hemlighet stött en enstatslösning med islamisk diktatur är avslöjade och kan därmed inte med hedern i behåll vara en del av diskussionen. Vi andra som stödjer en tvåstatslösning med ett demokratiskt Palestina vid sidan av Israel kan fortfarande vara med i leken.
Snacket om att Global Intifada skulle vara några vinnare verkar vara en haschpsykotisk hallucination.
Den här är ännu bättre
http://www.youtube.com/watch?v=pcHwyW9xOyI
Vad är det för fel med vänstern i Sverige i synnerhet och deras förakt för staten Israel och dess existens särskilt? En närmast total brist på nyanser i debatten och ett totalitärt hyllande av terrororganisationer som Hamas och Hizbollah sker dagligen från i stort samtliga medier i Sverige. Det föder en antisemitism som frodas och gror och växer sig starkare för var dag. Hur kan de Hamaskramande journalisterna och medierna i Sverige känna sig bekväma med den fundamentalism som växer i deras fotspår?
Nej, den 'globala intifadan' som den manifesteras av revolutionsfixerade medel- och överklassungdomar och invandrade araber i Sverige kommer aldrig att lyckas helt enkelt för att de värderingar som den står för inte är gångbara i en fri demokratisk värld.
Det hat mot frihet, lika värde, yttrandefrihet och demokrati tillsammans med den rasism och antisemitism som är den extrema vänsterns signum är helt enkelt för främmande för alla sunt tänkande människor.
Därför kommer den 'globala intifadan' att bli ytterligare en parentes i historien och hamna på historiens skräphög tillsammans med socialismen, kommunismen, fascismen, nationalsocialismen och islamismen. Förhoppningsvis kommer den inte att ha en lika hög 'butcher's bill' som de andra.
Den enda fungerande lösningen på Israel-'Palestina'-konflikten är en tvåstatslösning med ett demokratiskt Israel levande sida vid sida med ett demokratiskt 'Palestina'. Israel är redan demokratiskt. 'Palestina' kommer aldrig dit så länge Hamas mfl ickedemokratiska och rasistiska organisationer finns.
Jag personligen köper aldrig varor från muslimska länder och köper gärna israeliska varor.
"...folk massprotesterar från Jakarta till Washington".
"...folk strömmar ut i Turkiet och protesterar".
Frågan: i de länderna varifrån folk flyr till Sverige pga. det ena och det andra PROTESTERAR man. Ett demokratiskt och TILLÅTET sätt att visa sitt missnöje mot problemet. Här i Sverige där såna invandrare kommer och bor gratis BRÄNNER man NÄR och SÄTTER ELD på våra mataffärer för att visa sitt missnöje mot problemet, dvs. USA:s och Israels varor.
Vilket korkat sätt att massprotesteraför att "komma närmare målet". Som bara bevisar att Global intifada är ingen vänstervriden rörelse utan en militant islamistisk organisation.
Kan intifadan tänka sig och flytta till Palestinien och visa sitt missnöje (krossa ockupationen) genom att gå in i Israel och sätta eld på deras mataffärer?
Såna terroristiska handlingar bara vänder folkets vrede mot extrema grupperingar och stärker SD:s popularitet bland människorna här.
Jobbar man på Yelah då borde men veta det. Och veta och kunna bättre och mer.